Er gaan er toch zeker ook gewoon via venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
[..]
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoek
Rijdt proefritten op de Betuweroute.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist heb ik een NS Hispeed-Traxx zien staan op het Kijfhoek-rangeerterrein, volgens mij de 186-115 maar dit weet ik niet zeker. Ik vind dit wel enigszins opvallend, aangezien Kijfhoek voornamelijk/uitsluitend wordt gebruikt door goederentreinen die de Betuweroute gebruiken. Wat doet die reizigers-Traxx daar dan?
Ik weet zeker dat het een Hispeed-Traxx is en geen Railion-Traxx o.i.d.: andere kleur rood, en er stond "NL HSA" op de zijkant.
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTEquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.
Neemt niet weg dat ik ook wel weer naar Thailand wilquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTE
Super, dank je voor de info!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef BastiaanL het volgende:
Leuk land hoor, dat Engeland![]()
PS:
De bovenste is een Class 158 "Express Sprinter", gebouwd door BREL Derby, in dienst bij Northern Rail.
De onderste is een Class 185 "Desiro UK", gebouwd door Siemens, in dienst bij First Transpennine Express.
Dubbeldeks ICEquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.
(Voorbeeldje: http://www.trouw.nl/nieuw(...)al_te_bloeien__.html , daar gebruiken ze het ook door elkaar)
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.
Ik zag hem vanochtend ook bij Delft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:18 schreef greavy het volgende:
stoomloc van de SSN 01-1075 rijdt met minimaal -20.
Om 9:07 door Alkmaar ri. Hoorn voor Westfriesland onder stoom
Mooi!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.
Dat je moet weten waar je over praat als je verantwoordelijk bent voor de treinenloop, ben ik met je eens. Maar een treindienstleider die niet precies een triviale naam weet van een traject dat tweehonderd kilometer van zijn werkgebied ligt, is geen veiligheidsissue lijkt me. Overigens worden dat soort namen doorgaans niet gebruikt in het dagelijkse werk als treindienstleider.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Dat waar Kesteren en Opheusden aan liggen Merwede-Lingelijn ja?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:24 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig heet de Betuwelijn tegenwoordig de MerwedeLingelijn, om die verwarring te voorkomen.
Betuweroute heeft geen seinenquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"
Treindienstleider: "Is goed Jan! Over en uit!"
Treindienstleider: "Nee, ho, wacht, zei je nou Betuwelijn? Ik dacht dat jij dat gele streepje op mijn scherm op de Betuweroute was!"
*BAF* *KNAL*
Treindienstleider: "Jan!?"
Zo gaat dat natuurlijk niet hè.
Edit: Spuit 11
Ja, dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee
Merwede-Lingelijn = Dordrecht - Geldermalsen
De Merwede-Lingeroute echter....quote:
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |