Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTE
Super, dank je voor de info!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef BastiaanL het volgende:
Leuk land hoor, dat Engeland![]()
PS:
De bovenste is een Class 158 "Express Sprinter", gebouwd door BREL Derby, in dienst bij Northern Rail.
De onderste is een Class 185 "Desiro UK", gebouwd door Siemens, in dienst bij First Transpennine Express.
Dubbeldeks ICEquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.
(Voorbeeldje: http://www.trouw.nl/nieuw(...)al_te_bloeien__.html , daar gebruiken ze het ook door elkaar)
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.
Ik zag hem vanochtend ook bij Delft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:18 schreef greavy het volgende:
stoomloc van de SSN 01-1075 rijdt met minimaal -20.
Om 9:07 door Alkmaar ri. Hoorn voor Westfriesland onder stoom
Mooi!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.
Dat je moet weten waar je over praat als je verantwoordelijk bent voor de treinenloop, ben ik met je eens. Maar een treindienstleider die niet precies een triviale naam weet van een traject dat tweehonderd kilometer van zijn werkgebied ligt, is geen veiligheidsissue lijkt me. Overigens worden dat soort namen doorgaans niet gebruikt in het dagelijkse werk als treindienstleider.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Dat waar Kesteren en Opheusden aan liggen Merwede-Lingelijn ja?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:24 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig heet de Betuwelijn tegenwoordig de MerwedeLingelijn, om die verwarring te voorkomen.
Betuweroute heeft geen seinenquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"
Treindienstleider: "Is goed Jan! Over en uit!"
Treindienstleider: "Nee, ho, wacht, zei je nou Betuwelijn? Ik dacht dat jij dat gele streepje op mijn scherm op de Betuweroute was!"
*BAF* *KNAL*
Treindienstleider: "Jan!?"
Zo gaat dat natuurlijk niet hè.
Edit: Spuit 11
Ja, dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee
Merwede-Lingelijn = Dordrecht - Geldermalsen
De Merwede-Lingeroute echter....quote:
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Kut, dat was inderdaad een mooie geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komen![]()
Maar goed, ik zal erover ophouden
Ik heb nog 5 van deze kaarten liggen, maar wil ze zelf nog gebruiken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Nou ga jij ook de fout in, want in mijn voorbeeldje was het toch overduidelijk dat de machinist op de Betuwelijn voor een rood sein stond.quote:
Ik moet erheen gaan om er van te genieten , t komt niet naar mijquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.
Je kan toch ook blijven tot maandagochtend? Dan kan je gewoon terug met je OV. Doe ik ook. Of ga je niet 3 dagen?
OV voor dit soort dingen gebruikenquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, jij ook Dennis?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebtquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen eindelijk eens een ritje met die SLT dingen maken. Nog nooit in gezetenGewoon ff een slagje Utrecht - Den Haag
Gewoon, klein ritje, toch leuk
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebt
Naja 'k hield er rekening mee dat je waarschijnlijk met een koploper verder wiltquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?
Oh juist. Mag ik zelf ook een mening hebben? Of zeg je van "Mwoa doe maar niet"?quote:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft naast de 99 al bestelde SLT'tjes een optie gelicht, zodat er nog eens 16 SLT IV en 16 SLT VI bij komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |