Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerdequote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metroquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Naja, het gaat weer lekker daarquote:Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?quote:Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Ik zag het staan vanochtend jaquote:
Ik denk dat hij bedoeld dat de Keulse U-Bahn en Strassenbahn (=Tram) bijna hetzelfde is. Dat kan ik na afgelopen weekend wel beamen namelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:33 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?![]()
Lees hier meer (De Gelderlander)quote:Arnhem-Winterswijk: Provincie overweegt schadeclaim bij ProRail
DOETINCHEM - De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren overweegt een schadeclaim in te dienen bij spoorbeheerder Prorail voor de aanhoudende storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Ze gaat daarvoor in overleg met haar juridisch adviseurs.
De gedeputeerde is 'bijzonder ontstemd' over de storingen. Op donderdag 6 mei sloot ProRail de tweeëneenhalf jaar durende werkzaamheden aan de lijn af. Daardoor zou het aantal storingen en de daarmee gepaard gaande vertragingen worden verminderd.
In de routes waar die stellen zouden moeten gaan zijn niet volledig HSL, zitten ook zat stukken gewone spoorlijnen tussen. Logisch dus dat er ook testritten op het gewone net nodig zijn (tussen Helmond en Venlo is een veelgebruikt testtraject). Alleen zou je denken dat er toch zo wel een keer genoeg testen zijn geweest? Wat valt er nou nog te testen na tientallen testritten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef V2 het volgende:
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
Jij snapt hetquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
Op zich is dat wel een leuke om te doen - maar dan met de trein. Met Thalys van Brussel naar Parijs, met Eurostar naar Londen, met Eurostar terug naar Brussel en uiteindelijk weer huiswaarts.quote:Join us as we get in training for London 2012
We’ve just been announced as an Official Provider to the London 2012 Olympic Games. We’re thrilled to be taking part, bringing London and the Continent closer than ever before for this
once-in-a-lifetime experience.
To get into the spirit early we’re holding a truly unique international sporting event of our own:
the Eurostar Tri-City-Athlon.
The first ever triathlon event to be held across three cities in one day will take place on
14 September 2010, with a swim in Paris, bike in Brussels and run in London.
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef James1988 het volgende:Ik weet eigenlijk niet eens of Railion DB Schenker met Traxx'en naar Nederland komt, ik zie voornamelijk EuroSprinters van hun voorbijkomen in NL. DB Schenker heeft echter wel Traxx'en.
Sja, waarom kan dat dan niet met die Eurobahn-Flirts denk je danquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijfhoek wordt toch niet alleen voor de Betuwelijn gebruikt?
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoekquote:Veel goederentreinen die wij op pad sturen uit Leeuwarden en Veendam gaan ook naar Kijfhoek.
De ICE wordt pas leuk tussen Keulen en Frankfurt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
Er gaan er toch zeker ook gewoon via venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
[..]
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoek
Rijdt proefritten op de Betuweroute.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist heb ik een NS Hispeed-Traxx zien staan op het Kijfhoek-rangeerterrein, volgens mij de 186-115 maar dit weet ik niet zeker. Ik vind dit wel enigszins opvallend, aangezien Kijfhoek voornamelijk/uitsluitend wordt gebruikt door goederentreinen die de Betuweroute gebruiken. Wat doet die reizigers-Traxx daar dan?
Ik weet zeker dat het een Hispeed-Traxx is en geen Railion-Traxx o.i.d.: andere kleur rood, en er stond "NL HSA" op de zijkant.
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTEquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.
Neemt niet weg dat ik ook wel weer naar Thailand wilquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |