Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTE
Super, dank je voor de info!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef BastiaanL het volgende:
Leuk land hoor, dat Engeland![]()
PS:
De bovenste is een Class 158 "Express Sprinter", gebouwd door BREL Derby, in dienst bij Northern Rail.
De onderste is een Class 185 "Desiro UK", gebouwd door Siemens, in dienst bij First Transpennine Express.
Dubbeldeks ICEquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.
(Voorbeeldje: http://www.trouw.nl/nieuw(...)al_te_bloeien__.html , daar gebruiken ze het ook door elkaar)
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.
Ik zag hem vanochtend ook bij Delft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:18 schreef greavy het volgende:
stoomloc van de SSN 01-1075 rijdt met minimaal -20.
Om 9:07 door Alkmaar ri. Hoorn voor Westfriesland onder stoom
Mooi!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.
Dat je moet weten waar je over praat als je verantwoordelijk bent voor de treinenloop, ben ik met je eens. Maar een treindienstleider die niet precies een triviale naam weet van een traject dat tweehonderd kilometer van zijn werkgebied ligt, is geen veiligheidsissue lijkt me. Overigens worden dat soort namen doorgaans niet gebruikt in het dagelijkse werk als treindienstleider.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Dat waar Kesteren en Opheusden aan liggen Merwede-Lingelijn ja?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:24 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig heet de Betuwelijn tegenwoordig de MerwedeLingelijn, om die verwarring te voorkomen.
Betuweroute heeft geen seinenquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"
Treindienstleider: "Is goed Jan! Over en uit!"
Treindienstleider: "Nee, ho, wacht, zei je nou Betuwelijn? Ik dacht dat jij dat gele streepje op mijn scherm op de Betuweroute was!"
*BAF* *KNAL*
Treindienstleider: "Jan!?"
Zo gaat dat natuurlijk niet hè.
Edit: Spuit 11
Ja, dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee
Merwede-Lingelijn = Dordrecht - Geldermalsen
De Merwede-Lingeroute echter....quote:
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Kut, dat was inderdaad een mooie geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komen![]()
Maar goed, ik zal erover ophouden
Ik heb nog 5 van deze kaarten liggen, maar wil ze zelf nog gebruiken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Nou ga jij ook de fout in, want in mijn voorbeeldje was het toch overduidelijk dat de machinist op de Betuwelijn voor een rood sein stond.quote:
Ik moet erheen gaan om er van te genieten , t komt niet naar mijquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.
Je kan toch ook blijven tot maandagochtend? Dan kan je gewoon terug met je OV. Doe ik ook. Of ga je niet 3 dagen?
OV voor dit soort dingen gebruikenquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, jij ook Dennis?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebtquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen eindelijk eens een ritje met die SLT dingen maken. Nog nooit in gezetenGewoon ff een slagje Utrecht - Den Haag
Gewoon, klein ritje, toch leuk
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebt
Naja 'k hield er rekening mee dat je waarschijnlijk met een koploper verder wiltquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?
Oh juist. Mag ik zelf ook een mening hebben? Of zeg je van "Mwoa doe maar niet"?quote:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft naast de 99 al bestelde SLT'tjes een optie gelicht, zodat er nog eens 16 SLT IV en 16 SLT VI bij komen.
13 en 17 is 30 saampjes iigquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
ze bestellen in principe in totaal 1 viertje meer dan een zesje. Basisbestelling was 17 viertjes en 16 zesjes. Daarnaast zijn er drie opties opgenomen van ieder 16 viertjes en 16 zesjes.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
EENS !quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Mag wel hoor, ik hou je niet tegen.
Ik vind de stoelen niet ideaal zitten in ieder geval, en je word gestoord van het geluid als de deuren sluiten..
Het valt wel mee. Bij de GTW stoor ik me er al niet eens meer aanquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
EENS !
vooral op utrecht en den haag ... die automatische deuren![]()
![]()
![]()
Hier kun je voor 17.50 dagkaarten halen http://www.webwinkel.tctu(...)gkaart-trein-p-2252/ misschien heb je daar wat aan..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
De Gelderlanderquote:Prorail: hoofdoorzaak storingen op Arnhem-Winterswijk gevonden
Spoorbeheerder ProRail denkt de hoofdoorzaak van de storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk gevonden te hebben. De magneetremmen van de Syntus-treinen zouden ‘inwerken’ op de zogeheten assentellers in het spoor, waardoor die niet goed werken.
“We zijn er vrij zeker van dat dat de belangrijkste oorzaak is”, aldus woordvoerster Babet Verstappen van ProRail. “We hebben vandaag (donderdag, red.) aan machinisten gevraagd de magneetremmen niet te gebruiken en we hebben vrijwel geen storingen gehad.”
Vrijdagnacht worden er testritten uitgevoerd. Afhankelijk van de resultaten hoopt ProRail vrijdagmiddag te kunnen vertellen hoe lang het nog duurt voordat de problemen zijn opgelost. De spoorbeheerder houdt wel een slag om de arm. “We denken dat dit de hoofdoorzaak is, maar dat neemt niet weg dat we nog te maken kunnen krijgen met andere, kleinere storingen.”
Woensdag was er nog een storing waardoor de vertraging opliep tot een uur. De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren is woedend over de gang van zaken. Ze dreigt ProRail met een schadeclaim.
Volgens Van Haaren communiceert zowel ProRail als Syntus slecht over de vertragingen. Beide partijen hebben beterschap beloofd.
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den HaagBest een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Ik had een 1e klas kaartje hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Omdat ik rustig foto's wil kunnen maken, ook van binnen. Zonder mensen die daar bezwaar tegen maken en zonder security muppets die zouden kunnen dromen over mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen makenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het roodDaar betaal je dan 70% extra voor
Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht
Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
![]()
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.
Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.
Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT
[ afbeelding ]
2. De infodisplay
[ afbeelding ]
3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle
[ afbeelding ]
4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)
[ afbeelding ]
5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen
[ afbeelding ]
6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein
[ afbeelding ]
Toch een leuk ritje voor een keer
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerdenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoEr is alleen nog nooit iets of iemand dat de overstap zoetermeer-> amsterdam aangeeft op gouda
Dan zal jij wel pech hebben gehad. Ik heb me er de eerste keer nog over verbaasd dat die overstap-informatie zelfs (in tegenstelling tot het Duitse broertje van de SLT) slim genoeg is om de eerstvolgende trein terug niet als overstap te noemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iig
Dat is alleen bij de grotere stations, waar genoeg nieuwe mensen instappen. Op het stichtse lijntje bijvoorbeeld alleen maar in Utrecht C en Den Dolder. Hier is het echt ELK station dat gedoequote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef Igen het volgende:
En de omroep in de trein is altijd nog beter dan in de SGMm, waar bij zowat elk station wordt omgeroepen dat "Goedemiddag! Deze sprrrinterrrr rijdt naar X, Y, Z, AA, AB en AC"
En dat er geen plee in zit.quote:Het grootste bezwaar vind ik persoonlijk eigenlijk dat de nieuwe sprinters gewoon ontzettend kil en ongezellig zijn.
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat er geen plee in zit.
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:56 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?![]()
Het leukste vind ik nog dat de snelheid op het scherm wordt aangegeven. Helaas verschijnt het maar af en toe, omdat men de volgende stations en overstapmogelijkheden belangrijker vond![]()
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissen![]()
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitIs zo'n beetje het eerste wat ik doe smorgens, na wakker worden, opstaan en naar de wasbak lopen
![]()
Net zo goedquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:22 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?
Het heet niet voor niets een WASbak, hè. Wassen is synoniem voor schoonmaken ...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet of jij soep eet uit je wasbak, maar dat doe ik dus NIET![]()
Ermmquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:33 schreef BastiaanL het volgende:
EDIT: Ja precies! De TEE had vroeger speciale vrouwenhokjes waar ze [..] andere vrouwendingen konden doen.
Voor mensen die niet altijd direct als eerste het spoorvocabulaire klaar hebben klinkt dat enorm koud.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ermm![]()
Beetje slaaprijtuig ( <> ligrijtuig) van een internationale nachttrein heeft tegenwoordig ook een douche op het balkon trouwens![]()
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ermm![]()
Beetje slaaprijtuig ( <> ligrijtuig) van een internationale nachttrein heeft tegenwoordig ook een douche op het balkon trouwens![]()
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.quote:Tijd Station Spoor Treinnr.
5:36 Zwijndrecht 2 5110
5:56 Rotterdam Centraal 8
Overstappen
6:05 Rotterdam Centraal 14b 2421
6:42 Utrecht Centraal 9b
Overstappen
6:51 Utrecht Centraal 11a 1719
7:05 Amersfoort 1
Overstappen
7:08 Amersfoort 2b 719
8:52 Groningen 3b
Overstappen
10:19 Groningen 1b 8411
10:41 Zuidbroek 2
Overstappen
10:45 Zuidbroek Bus i.p.v. trein
11:55 Leer (Ostfriesland)
Overstappen
13:42 Leer (Ostfriesland) 4 RE 4432
15:03 Bremen Hbf 3
Overstappen
15:15 Bremen Hbf 1 RB 14822
15:57 Oldenburg 6
Overstappen
16:33 Oldenburg 6 RE 14538
17:15 Leer (Ostfriesland) 4
Overstappen
18:06 Leer (Ostfriesland) 1 RE 14129
19:19 Salzbergen 3
Overstappen
19:53 Salzbergen 4 WFB 39630
20:03 Bad Bentheim 2
Overstappen
20:44 Bad Bentheim 140
22:22 Amersfoort 7
Overstappen
22:24 Amersfoort 6a 578
23:25 Rotterdam Centraal 14b
Overstappen
23:33 Rotterdam Centraal 6 2189
23:47 Dordrecht 4
Overstappen
0:07 Dordrecht 2a 5184
0:10 Zwijndrecht 2
ah, geen stoomloc te Salzberg dus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.
Die overstap in Groningen is zo lang omdat ik daar nog even naar een oude bekende ga, die vlakbij het station woont.
in je weekend om 5.56 opstaan om naar leer te gaan ...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.
Die overstap in Groningen is zo lang omdat ik daar nog even naar een oude bekende ga, die vlakbij het station woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |