Dat dus... Alsof er een ramp gebeurt...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het gebeurt op andere trajecten ook wel eens, maar als het bij Almelo gebeurt, dan zijn de rapen opeens gaan
Mja, ze karren Rotterdam Alexander en Heerenveen soms ook voorbij, dus uniek is het niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, een stoptreinstation vergeten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar een IC-station vind ik nou niet echt heel begrijpelijk.
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Zou het nog steeds zo saai zijn?
We leven in de 21e eeuw, afgelopen met amateurs op het spoor. Het moet snel, gemakkelijk en goedkoop anders kan je de lijn net zo goed opheffen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
nouquote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ehm, ja. Vroeger reed er nog weleens een trek/ duwtrein met 2200-locs en Plan E-rijtuigen. Verwarmingswagen erbij. Hoef je nu niet meer te verwachten.
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben er 1x geweest en dat was genoeg, want het is een soort van Bermuda driehoek daar.
Zelf slechts +5 gehad, wat het reisschema niet in de war bracht
Vanuit Arnhem is de dienstregeling richting Utrecht iig een heel stuk betrouwbaarder dan vanaf het traject Winterswijk - Arnhemquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nou ja, ik begon met +5... inmiddels is dat wel iets meer...
Echt, ik ben zo blij dat we naar Arnhem zijn verhuisd
Volgens mij rust er sowieso een vloek op dat stuk. Heb dat stuk 1 keer gedaan en toen hadden we ook een flinke vertraging, maar dan omdat we een ree hadden aangereden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
SATAN !!! Daarom sta ik al een kwartier stil bij Didam... Godverdegodver... Er rust een vloek op dat traject wanneer ik naar Doetinchem ga
Ik wil graag 200 euro inzetten voor een volgende storing op het traject Arnhem-Winterswijk, en dit binnen 7 dagen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik sta in wehl en de trein gaat niet meer verder. Nu maar wachten op de bus (not). M'n vriend komt me ophalen.
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hoeft men tegenwoordig geen wegbekendheid meer te hebben ofzo?
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:32 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Wegbekendheid? De seinen, de tientallen blauwe bakken met "ALMELO" erop, de CTA met "Intercity Enschede" erop en de omvang van het station&perron zouden toch voldoende moeten zijn om bij de mcn een belletje te doen rinkelen.Ik bedoel, ik niet eens een trein bestuurt, maar ik zou ook niet vergeten in Zwolle te stoppen als ik onderweg ben met de IC vanuit Leeuwarden
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:29 schreef dennistd het volgende:
schijnbaar hebben de nieuwe kabels e.d. niet zo veel geholpen...
Goed idee. Zijn de treindienstleiders ook gelijk hun ogen en oren buiten kwijt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is een automatische besturing een oplossing, gewoon een computerprogramma opdracht geven te stoppen op bepaalde stations en elke zoveel kilometer de gegevens van het baanvak door te seinen?
Met assentellers heb je geen lassen meer...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.
Hebben ze daar tegenwoordig ook al assentellers dan?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met assentellers heb je geen lassen meer...
Nee toch? Na Zevenaar zitten richting Winterswijk volgens mij toch echt assentellers. Richting Emmerich zitten wel spoorstroomlopen. Wat is jouw bron?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben ze daar tegenwoordig ook al assentellers dan?
- edit: even opgezocht: tussen Zevenaar en Winterswijk gaat het gewoon met spoorstroomloop.
Ik wil de treindienstleiders toch behouden. Niemand zit te wachten op problemen veroorzaakt door uitgevallen computers.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was een sectiestoring. Dat kan net zo goed wat ijzerslijpsel op een las of een fiets op het spoor zijn.
[..]
Goed idee. Zijn de treindienstleiders ook gelijk hun ogen en oren buiten kwijt.
Oh ja, die heb je ook nog.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:58 schreef dennistd het volgende:
Was het niet zo dat daar pedalen oid liggen ipv assentellers?
We hebben het over het baanvak met geocode 212 toch? Ik kan me niet voorstellen dat daar gewone spoorstroomlopen zitten, met al dat vederlichte materieel...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn bron is een kaart met alle treindetectiesystemen in Nederland, op het intranet van ProRail. Datum kaart is 13-12-2009.
Das best watquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:41 schreef RubenK het volgende:
http://twitgoo.com/ux0xy
In totaal 6 plan V stellen stonden eerder vandaag bij station Alkmaar achter elkaar
Gelderlanderquote:Arriva wil van daluren treindienst Tiel-Elst af
zaterdag 08 mei 2010
TIEL/KESTEREN/OPHEUSDEN - Arriva heeft er als toekomstig vervoerder op de spoorlijn Tiel-Elst best oren naar om ook overdags een halfuursdienst uit te gaan voeren. "Als de provincie meebetaalt willen we graag van die daluren af", aldus een vervoersdeskundige van Arriva.
Onlangs werd bekend dat Arriva eind 2012 het treinvervoer over de Betuwelijn van Syntus gaat overnemen. Ook lijkt het inmiddels onvermijdelijk dat deze trein vanuit Tiel straks niet meer tot aan Arnhem rijdt, maar omkeert in Elst.
De provincie heeft bij de gunning geëist dat Arriva de huidige dienstregeling van Syntus overneemt. Dat betekent dat alleen in de ochtend- en avondspits een halfuursdienst wordt gereden.
Waarvan ze niet allemaal gekoppeld stonden. Steeds per 2 gekoppeld.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:41 schreef RubenK het volgende:
http://twitgoo.com/ux0xy
In totaal 6 plan V stellen stonden eerder vandaag bij station Alkmaar achter elkaar
Bij het lezen van de titel dacht ik dat men de hele treindienst buiten de spits wou gaan staken, om dan met bussen te gaan rijdenquote:
GDST....GoeDerenStopTreinquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Waarvan ze niet allemaal gekoppeld stonden. Steeds per 2 gekoppeld.
Zelf gezien te Alkmaar. Dit betroffen stellen 936,873,948,926,865 en nog 1 die ik niet kon lezen ivm een VIRM die er GDST voor stond.
En ik dacht ook zoiets jaquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij het lezen van de titel dacht ik dat men de hele treindienst buiten de spits wou gaan staken, om dan met bussen te gaan rijden
Maarja, ik las dan ook: Arriva wil in daluren van treindienst Tiel-Elst af
Dankuquote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:58 schreef greavy het volgende:
GDST is een afkorting voor Geen Dienst zoals Dennis al vermeld. Wordt veel gebruikt.
En GoeDerenStopTrein bij een VIRM is niet echt logisch hé
[..]
En ik dacht ook zoiets ja![]()
Oh leukquote:
quote:Op zondag 9 mei 2010 11:22 schreef Socios het volgende:
HOAX. Arriva bestaat niet.
Tussen Gorinchem en Duiven is het zelfs 10x danquote:Op zondag 9 mei 2010 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh leukDat wordt tussen Gorinchem en Arnhem dus 8 keer bliepen i.p.v. 6.
Tussen Beesd en Duiven ook, en dan ben je de provincie nog niet eens uit geweestquote:Op zondag 9 mei 2010 12:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen Gorinchem en Duiven is het zelfs 10x dan
Wat zou dat oplossen dan?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:20 schreef Ofyles2 het volgende:
Een vraag:
Waarom heeft NS niet het idee gehad alle stations te voorzien van kaartlezers? Dan hoef je bij een overstap van de ene naar de andere vervoerder niet opnieuw in en uit te checken.
FYPquote:Op zondag 9 mei 2010 12:24 schreef Duvel het volgende:
Een prima reden om dat kutding te boycotten voor dat soort alle reizen.
Dat zie ik je vaker doen. Wat betekent dat eigenlijk?quote:
Wanneer stopt NS met dat Calimero-gedrag?quote:Op zondag 9 mei 2010 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou dat oplossen dan?![]()
Dat gezeik met in- n uitchecken bij iedere vervoerder is gewoon omdat ze er technisch niet uitkwamen hoe ze konden bepalen hoe de opbrengsten verdeeld moesten worden. Daarom hebben ze dat probleem gewoon bij jou en mij neergelegd. Zo simpel is het
Leer - Oldenburg - Bremen - Hannover - Rheine - Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 12:57 schreef greavy het volgende:
Ik kom er achter dat ik hier nog een retour Nieuweschans - Leer liggen heb, geldig tot 15-5-2010.
Misschien aanstaande zaterdag nog een keer daarheen, en dan iets langer in Nieuweschans hangen blijven, om ietwat meer foto's te schieten
Of nog iets verder Duitsland in.
Iemand tips om vanuit Leer heen te gaan, en later weer via Leer terug?
Dat is zondermeer waar. Al schenken ze bij de Chinees op de hoek met plezier een koud biertje voor je.quote:Op zondag 9 mei 2010 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi ritje voor jeIn Nieuweschans is namelijk geen moer te beleven
![]()
Voor als je met Roodeschool nog onvoldoende het idee hebt dat de wereld daar ophoudtquote:
Dat mag niet. Ooit was het zo dat je tussen Leer en Emden ook de IC mocht nemen omdat de RE maar eens per 2 uur ging of zo, maar dat is al een paar jaar niet meer zo.quote:Op zondag 9 mei 2010 14:21 schreef greavy het volgende:
Oke. In welke treinen is het Nedersaksen ticket dan allemaal geldig? Ik las ergens RE, RB en S-Bahn.
Als ik die trip wil doen, heb je ook IC(E) ertussen.
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?quote:07:10 Zwijndrecht
07:30 Rotterdam Centraal
07:35 Rotterdam Centraal
07:53 Gouda
07:57 Gouda
10:14 Groningen
10:19 Groningen
10:41 Zuidbroek
10:45 Zuidbroek
11:55 Leer (Ostfriesl)
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 13:42 4 RE 4423 Regional-Express
Bremen Hbf Za, 15.05.10 aankomst 15:05 3
Bremen Hbf Za, 15.05.10 vertrek 15:15 1 Süd RB 14822 Regionalbahn
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 aankomst 15:57 6
Oldenburg(Oldb) Za, 15.05.10 vertrek 16:33 6 RE 14538 Regional-Express
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 aankomst 17:15 4
Leer(Ostfriesl) Za, 15.05.10 vertrek 18:06 1 RE 14129 Regional-Express
Salzbergen Za, 15.05.10 aankomst 19:19 3
Salzbergen Za, 15.05.10 vertrek 19:53 4 WFB39630 WestfalenBahn
Bad Bentheim Za, 15.05.10 aankomst 20:03 2
Bad Bentheim V 20:44 IC - Berlijn 140
Amersfoort A 22:22
22:24 Amersfoort
23:25 Rotterdam Centraal
23:32 Rotterdam Centraal
23:50 Zwijndrecht
Ik zou er niet op gokken dat het loket in Bentheim na 20:00 nog open is. Je kan het beter meteen in Leer regelen (tijd zat) of anders in Osnabrück.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:33 schreef greavy het volgende:
Ja, in Duitsland bedoel ik dat ja. Gewoon bij het loket kan dat neem ik aan. Heb ik Bad Bentheim toch wel even tijd.
Dat word een interessant ritje zaterdag
Precies, geregeldquote:Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef greavy het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Leer moet ik toch al bij het loket zijn (verwacht ik), voor het Niedersachsen ticket.
En in Leer heb ik ruim de tijd.
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeldquote:Op zondag 9 mei 2010 16:33 schreef dennistd het volgende:
Maar waarom zou je een kaartje bij het loket halen, als de kaartautomaten zelfs briefgeld slikken?
Greavy kan gewoon Fries lullen, dat verstaan ze daar in Leer wel als het goed is.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat je aan het loket misschien net iets beter duidelijk kunt maken wat je wilt, als je de Duitse taal niet zo goed beheerst bijvoorbeeld
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?quote:
Praktijk is eng.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft iemand je weleens verteld van het verschil tussen de theorie en de praktijk?
Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn, en in de praktijk nietquote:
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oeh dat weet ik nog![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weener, 15 februari 1994.
Wauw, met een modern DB-logo nog wel!quote:Op zondag 9 mei 2010 18:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Praktijk is eng.
Dit reed trouwens vroeger tussen Groningen en Leer:
[ afbeelding ]
Moet er hard nodig weer eens heen eigenlijk. Sinds 1994 ben ik er alleen in 2006 een keer geweest.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het ziet er daar tegenwoordig heel anders uit. Volgens mij veel meer begroeiing.
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar Leerquote:Op zondag 9 mei 2010 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ik ben er nog nooit geweest, mijn laatste poging om naar Leer te gaan, strandde in Nieuweschans waar de DB besloot één taxi in te zetten naar Leer. Toen ben ik maar weer naar Groningen gegaan.
Was? Wo?quote:Op zondag 9 mei 2010 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kom duuf, volgende kruidvatkaartjeperiode gaan wij een keer naar LeerEN naar Papenburg/Ems
Papenburg. Van de Mayer-werf die van die gigantische cruise-schepen maakt. Het hele stadje is erop ingericht, want behalve die werf kan ik geen enkele andere verklaring voor het aantal hotelbedden bedenken.quote:
Enige station wat ik nog mis van de Emslandstrecke. Kom kom, niet zo flauw.quote:
Men heeft net van 1 mei tot en met 5 mei gewerkt aan het spoor tussen Zevenaar en Winterswijk. Tussen Didam en Terborg zijn assentellers geplaatst. Blijkbaar een heel bijzonder soort assentellers, want voor ProRail een nieuw systeem.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mijn bron is een kaart met alle treindetectiesystemen in Nederland, op het intranet van ProRail. Datum kaart is 13-12-2009.![]()
Oh dat meen je nietquote:Op zondag 9 mei 2010 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
En het is weer raak op Arnhem-Winterswijk...
Nogmaals, van binnen voel je er niks vanquote:Op zondag 9 mei 2010 21:00 schreef James1988 het volgende:
Zojuist één van de OV-chipkaartVIRMs voorbij zien komen te Breda... het ding is nog lelijker dan op de foto's. Bah.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |