Juist niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Mwah, de betuweroute is toch juist hét alternatief voor de Brabantroute via Venlo?
Maar waarom zou je naar Venlo willen met goederenmeuk? De enige reden dat Venlo een (spoor)plaats van betekenis is, heeft juist te maken met het feit dat het aan de grens ligt van de belangrijke corridor Rotterdam Haven - Duitsland en verder. Dat kan dus ook voor een groot deel via de Betuweroute worden afgehandeld. En capaciteit is vooralsnog lijkt me geen probleem, bij Zevenaar-> Emmerich is het gewoon twee sporig. In tegenstelling tot Venlo - Mönchengladbach.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:30 schreef weps het volgende:
[..]
Juist niet.
Vanaf de Betuweroute moet je richting Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Venlo. Deel s de Brabantroute.
Missing link is de verdubbeling en elektrificatie van Nijmegen - Venlo. Als ze die aanleggen is het inderdaad een stuk sneller.
Oh, wachten we op de Duitsers?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:52 schreef dennistd het volgende:
Via Venlo kom je een stuk zuidelijker uit, en de route via Emmerich heeft niet zo heel veel capaciteit omdat de Duitsers nog steeds het derde spoor niet aangelegd hebben...
Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:59 schreef Eix het volgende:
Overigens, welke idioot heeft eigenlijk ooit de naam betuweroute bedacht? Je moet vooral zo'n goederenspoorlijn (denk aan: lompe machines, lawaai, vervuiling etc) koppelen aan het imago van Flipje en de lieve schattige Betuwe. Daar win je echt zieltjes mee.![]()
De A15-lijn ofzo. In elk geval iets neutraals. Als je als ministerie van Verkeer en Waterstaat zo'n spoorlijn aanlegt moet je het vooral Betuweroute noemen. Als er nog ergens wat milieuclubjes aan het slapen zijn waarvan sommige overigens best goed werk doen, daar niet van maak je die zeker wel wakker. Nu, wellicht dat men bij V&W bang was dat er bezuinigd moest worden en dat er in het kader van werkverschaffing zo weer wat inspraak en weerstand gecreëerd kon worden maar handig vind ik het in ieder geval niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?
Denkend aan Holland zie ik lange goederentreinen
traag door oneindig laagland gaan
Eigenlijk moet er niet gewacht worden op de Duitsers.quote:
Syntus heeft Zutphen - Oldenzaal nogquote:Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijdenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.
De lintjes zijn van NS Financial Services, een leasemaatschappij. Ik neem aan dat Syntus zo snugger is geweest om de leasetermijn niet langer te laten zijn dan de duur van de huidige concessiesquote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
Ze hadden de bandjes elders nodig?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden![]()
[ afbeelding ]
Blerick, 15 mei 2010
Whaha, zo gaat ie niet hard rijden..quote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden![]()
[ afbeelding ]
Blerick, 15 mei 2010
Nee het hele hoofdnet in 1 keer klinkt wel wat radicaal, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: Het alternatief is een overgangsperiode van 20-30 jaar waarin de versnippering heerst. Dat kan toch ook niet de bedoeling van het spelletje zijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.
De NS zal vast niet het volledige hoofdnet in 1x verliezen. En er zit zoveel geld in de NS dat we het toch niet zomaar kunnen dumpen.
Maar een klein landje dit hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe groot moet de order wel niet zijn wil DB hier overal treinen kunnen laten rijden?
Zo makkelijk zal het niet gaan he. "We besteden openbaar aan, als de NS maar wint"quote:Op maandag 17 mei 2010 20:45 schreef dennistd het volgende:
In het geval dat het HRN aanbesteedt wordt zal men echt wel een clausule opnemen dat indien NS niet wint de winnaar alle materieel en personeel (dat laatste is al standaard volgens mij) moet overnemen van de NS tegen een vooraf opgestelde prijs (die dan wel zo hoog zal liggen dat niemand wil inschrijven en NS dus toch de concessie behoudt)
quote:De provincie [Noord-Holland] heeft de inschrijvers gevraagd thee en koffie te leveren en heeft daarbij, in de technische specificaties, één of twee specifieke keurmerken genoemd, hetgeen niet is toegestaan in het kader van overheidsopdrachten, aangezien daarmee tegen bepaalde inschrijvers wordt gediscrimineerd.
Dat is dan wel een redelijk bizarre kant van die aanbesteding, in Frankrijk wordt de SNCF flink beschermd, maar in landen waar ze wel netjes de Europese regelgeving opvolgen doet de SNCF lekker mee met die biedingen..quote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |