abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81541934
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:40 schreef Eix het volgende:

[..]

Mwah, de betuweroute is toch juist hét alternatief voor de Brabantroute via Venlo?
Juist niet.

Vanaf de Betuweroute moet je richting Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Venlo. Deel s de Brabantroute.

Missing link is de verdubbeling en elektrificatie van Nijmegen - Venlo. Als ze die aanleggen is het inderdaad een stuk sneller.
  maandag 17 mei 2010 @ 17:37:00 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81542203
ALS je met alle geweld bij Venlo de grens over zou willen ja. Voor alles voorbij Düsseldorf boeit het op zich geen hol waar je de grens oversteekt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 17 mei 2010 @ 17:52:22 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81542898
Via Venlo kom je een stuk zuidelijker uit, en de route via Emmerich heeft niet zo heel veel capaciteit omdat de Duitsers nog steeds het derde spoor niet aangelegd hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 mei 2010 @ 17:59:17 #254
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81543194
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:30 schreef weps het volgende:

[..]

Juist niet.

Vanaf de Betuweroute moet je richting Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Venlo. Deel s de Brabantroute.

Missing link is de verdubbeling en elektrificatie van Nijmegen - Venlo. Als ze die aanleggen is het inderdaad een stuk sneller.
Maar waarom zou je naar Venlo willen met goederenmeuk? De enige reden dat Venlo een (spoor)plaats van betekenis is, heeft juist te maken met het feit dat het aan de grens ligt van de belangrijke corridor Rotterdam Haven - Duitsland en verder. Dat kan dus ook voor een groot deel via de Betuweroute worden afgehandeld. En capaciteit is vooralsnog lijkt me geen probleem, bij Zevenaar-> Emmerich is het gewoon twee sporig. In tegenstelling tot Venlo - Mönchengladbach.

Overigens, welke idioot heeft eigenlijk ooit de naam betuweroute bedacht? Je moet vooral zo'n goederenspoorlijn (denk aan: lompe machines, lawaai, vervuiling etc) koppelen aan het imago van Flipje en de lieve schattige Betuwe. Daar win je echt zieltjes mee.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 17 mei 2010 @ 18:04:02 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81543420
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:52 schreef dennistd het volgende:
Via Venlo kom je een stuk zuidelijker uit, en de route via Emmerich heeft niet zo heel veel capaciteit omdat de Duitsers nog steeds het derde spoor niet aangelegd hebben...
Oh, wachten we op de Duitsers?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 mei 2010 @ 18:10:20 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81543715
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:59 schreef Eix het volgende:
Overigens, welke idioot heeft eigenlijk ooit de naam betuweroute bedacht? Je moet vooral zo'n goederenspoorlijn (denk aan: lompe machines, lawaai, vervuiling etc) koppelen aan het imago van Flipje en de lieve schattige Betuwe. Daar win je echt zieltjes mee.
Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?

Denkend aan Holland zie ik lange goederentreinen
traag door oneindig laagland gaan


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 mei 2010 @ 18:21:45 #257
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_81544276
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?

Denkend aan Holland zie ik lange goederentreinen
traag door oneindig laagland gaan


De A15-lijn ofzo. In elk geval iets neutraals. Als je als ministerie van Verkeer en Waterstaat zo'n spoorlijn aanlegt moet je het vooral Betuweroute noemen. Als er nog ergens wat milieuclubjes aan het slapen zijn waarvan sommige overigens best goed werk doen, daar niet van maak je die zeker wel wakker. Nu, wellicht dat men bij V&W bang was dat er bezuinigd moest worden en dat er in het kader van werkverschaffing zo weer wat inspraak en weerstand gecreëerd kon worden maar handig vind ik het in ieder geval niet.

Wellicht dat ze voortaan in het kader van leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker ook direct iedereen waarvan ze ook maar enig vermoeden hebben dat ze tegen zijn pro-actief kunnen benaderen.

En dan dit nog (wikipedia): "De naam Betuweroute is door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat gekozen om vermeende verwarring te voorkomen met de al bestaande, maar weinig bekende (Oostelijke en Westelijke) Betuwelijn". Nou, dat is me even goed gelukt zeg! Hoewel wiki wel niet de meest betrouwbare bron is maar goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 17-05-2010 18:28:05 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 17 mei 2010 @ 18:47:37 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_81545494
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, wachten we op de Duitsers?
Eigenlijk moet er niet gewacht worden op de Duitsers.

Ik zou vandaag de spades in de grond douwen.
pi_81546629
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 mei 2010 @ 19:19:41 #260
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81547040
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Syntus heeft Zutphen - Oldenzaal nog

Daarnaast hebben ze net 2 busconcessies gewonnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 mei 2010 @ 19:28:54 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_81547494
Zutphen-Oldenzaal heeft Syntus nog maar tot 2013, het is nog maar de vraag of ze de volgende aanbesteding winnen (DB-Arriva is daar natuurlijk ook een grote kanshebber). Dan zou Syntus over drie jaar dus alleen maar buslijnen overhouden.
pi_81548321
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 17 mei 2010 @ 19:45:25 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81548346
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 mei 2010 @ 19:47:52 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81548459
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden



Blerick, 15 mei 2010
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81548615
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.
De NS zal vast niet het volledige hoofdnet in 1x verliezen. En er zit zoveel geld in de NS dat we het toch niet zomaar kunnen dumpen.
En de gewone IC's van de NS zijn beter dan die van DB, met hun krappe deurtjes.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport maandag 17 mei 2010 @ 19:51:26 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81548651
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
De lintjes zijn van NS Financial Services, een leasemaatschappij. Ik neem aan dat Syntus zo snugger is geweest om de leasetermijn niet langer te laten zijn dan de duur van de huidige concessies
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 mei 2010 @ 19:52:03 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_81548687
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden

[ afbeelding ]

Blerick, 15 mei 2010
Ze hadden de bandjes elders nodig?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 mei 2010 @ 19:52:12 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_81548698
De LINT stellen zijn niet van Syntus.. Ze hebben de stellen gehuurd van NS Financial Services.
En de meeste LINT stellen zijn erg slecht in staat, zoals ook enkele Buffeltjes..
Er rijdt een buffel rond zonder GSM-R (dacht stel 59 of 60), en er reed laatst 1 een aantal weken met maar 1 motor..
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden

[ afbeelding ]

Blerick, 15 mei 2010
Whaha, zo gaat ie niet hard rijden..
  maandag 17 mei 2010 @ 19:54:37 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81548835
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.
De NS zal vast niet het volledige hoofdnet in 1x verliezen. En er zit zoveel geld in de NS dat we het toch niet zomaar kunnen dumpen.
Nee het hele hoofdnet in 1 keer klinkt wel wat radicaal, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: Het alternatief is een overgangsperiode van 20-30 jaar waarin de versnippering heerst. Dat kan toch ook niet de bedoeling van het spelletje zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_81550264
Hoe groot moet de order wel niet zijn wil DB hier overal treinen kunnen laten rijden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 17 mei 2010 @ 20:30:43 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81550831
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe groot moet de order wel niet zijn wil DB hier overal treinen kunnen laten rijden?
Maar een klein landje dit hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 17 mei 2010 @ 20:45:21 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_81551720
In het geval dat het HRN aanbesteedt wordt zal men echt wel een clausule opnemen dat indien NS niet wint de winnaar alle materieel en personeel (dat laatste is al standaard volgens mij) moet overnemen van de NS tegen een vooraf opgestelde prijs (die dan wel zo hoog zal liggen dat niemand wil inschrijven en NS dus toch de concessie behoudt)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 mei 2010 @ 21:29:03 #273
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81554622
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:45 schreef dennistd het volgende:
In het geval dat het HRN aanbesteedt wordt zal men echt wel een clausule opnemen dat indien NS niet wint de winnaar alle materieel en personeel (dat laatste is al standaard volgens mij) moet overnemen van de NS tegen een vooraf opgestelde prijs (die dan wel zo hoog zal liggen dat niemand wil inschrijven en NS dus toch de concessie behoudt)
Zo makkelijk zal het niet gaan he. "We besteden openbaar aan, als de NS maar wint"

Zie bijvoorbeeld hier. En daar gaat het al over heel wat minder geld.
quote:
De provincie [Noord-Holland] heeft de inschrijvers gevraagd thee en koffie te leveren en heeft daarbij, in de technische specificaties, één of twee specifieke keurmerken genoemd, hetgeen niet is toegestaan in het kader van overheidsopdrachten, aangezien daarmee tegen bepaalde inschrijvers wordt gediscrimineerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 mei 2010 @ 21:35:47 #274
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81555044
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland.
Dat is dan wel een redelijk bizarre kant van die aanbesteding, in Frankrijk wordt de SNCF flink beschermd, maar in landen waar ze wel netjes de Europese regelgeving opvolgen doet de SNCF lekker mee met die biedingen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 17 mei 2010 @ 21:50:25 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_81555886
Ach ja, je weet hoe hypocriet die camembertvreters zijn he. Met de kop nog helemaal in 1870.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')