quote:Goh, wat rustig zeg hier...
Niemand heeft zeker zin om een nieuw topic te openen?
anyway, het regent hier al lekker de hele morgen, hard.
En ik moet zo dus nog 5 uur lang de straten op...![]()
Nederland, 1 dag zon, 10 dagen regen voor terug![]()
En postbodes.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:04 schreef Sapphira het volgende:
tvp.
Maarre die salaristabel is toch voor mensen die op zaterdag werken?
Beterschapquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:57 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En postbodes.
Nog steeds ziekKan alleen maar op bed liggen want als ik opsta word ik duizelig. Irritant man
Maart telt niet mee.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 12:34 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier godverdomme heel hard genaaid. Ik kreeg mijn loonstrook.. 13,01 arbeidsuur.
Ik heb even gekeken welke tijden had doorgegeven:
20 febr - 8 uur
27 febr - (ziekmelding) (3/0 uur?)
6 maart - 8 uur
13 maart - 8,75 uur
= 24,75 uur en als je op zieke dagen krijgt doorbetaald is het 27,75.
Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Hier in Breda gebeurd hetzelfde, laatst kwam een bewoner naar me toe en zei dat er een briefje in zijn brievenbus lag van de pakketdienst maar die hadden nooit aangebeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Subcontacters rijden toch in eigen busjes? In ieder geval door de weeks is er hier wel een pakketbode die voor zichzelf werkt. En die doet het super. Rijdt in een eigen wit busje.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 15:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.
Hier gelukkig droog gehouden, niet veel post, wel HAH.
En je houdt toch altijd de standaard adressen waar je naar toe moet.
Wel frappant dat wij het kleinste dorpje van de gemeente zijn (2000 inwoners) maar we hebben het meeste HAH van heel het bestelkantoor.. terwijl de grote plaats ruim 30.000 inwoners heeft... maar die hebben dus minder HAH. Heel vaak hebben wij de Wehkamp, dikke catalogussen etc. als HAH En de andere plaatsen allemaal niet... En de TNT weet niet hoe het komt.... en aan de postcode kan het niet liggen want die liggen allemaal indezelfde regio...
Nehoor, dat is best logisch. Ze kunnen namelijk mensen niet zomaar ontslaan als er sprake is van vaste contracten, er moeten en dan uitzonderlijke dingen voordoen (diefstal, werkweigering etc.) en de massaontslagen die TNT voorstelt moeten zelfs goedgekeurd worden door een rechter, omdat je pas mensen mag gaan ontslaan als je bedrijf op faillisement afgaat.. Ik geloof trouwens nooit dat ze dit erdoor krijgen want, hoewel de winst daalt, maken ze nog steeds winst zat hoor...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:27 schreef Deezertje het volgende:
En wat ik ook niet begrijp is dat ze fulltime TNT postbodes eruit willen helpen en die dan tot 24 maandsalarissen meekrijgen ofzo. Das toch hetzelfde als pas over 2 jaar ontslaan? Want als je nu stopt en 24 maanden meekrijgt dan kost dat toch evenveel als over 2 jaar stoppen en niks meekrijgen?
Opzich zou ik 4 jaar meer logisch vinden. Kun je je in 4 jaar omscholen met behoud van loon! Moet toch te doen zijn!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nehoor, dat is best logisch. Ze kunnen namelijk mensen niet zomaar ontslaan als er sprake is van vaste contracten, er moeten en dan uitzonderlijke dingen voordoen (diefstal, werkweigering etc.) en de massaontslagen die TNT voorstelt moeten zelfs goedgekeurd worden door een rechter, omdat je pas mensen mag gaan ontslaan als je bedrijf op faillisement afgaat.. Ik geloof trouwens nooit dat ze dit erdoor krijgen want, hoewel de winst daalt, maken ze nog steeds winst zat hoor...
Kortom; door mensen een oprotpremie aan te bieden gaan ze uit zichzelf weg en worden ze dus niet ontslagen.. Daar zit 't m in..
Dat geintje hebben ze bij ons ook geprobeerd te flikken, maar een niet op haar mondje gevallen postbezorgster heeft toen meteen een brief naar de OR gestuurd, en die hebben de TC teruggefloten. Als postbezorger hoort je werktijd te beginnen zodra je bij het depot aankomt, en te eindigen wanneer je daar (nadat je je wijken hebt gelopen) weer vertrekt. Op een gegeven moment was het bij ons zelfs zo idioot dat je als je 1 wijk had gelopen, en dan vanuit deze wijk terugfietste naar het depot om daar je 2e wijk op te halen, dat dan die fietstijd niet eens betaald werd.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Alles moet bij TNT toch altijd zo goedkoop mogelijk ...
Ik werk dus wel als bezorger, en bij ons is het zo dat je een vaste tijd per wijk betaald krijgt. Dit is van het eerste huis tot het laatste huis. Als je een kwartier van en naar depot moet lopen heb je pech, dat is onbetaald (als het langer is krijg je wel betaald).
ben blij dat wij geen c1000 hebben danquote:Op zondag 21 maart 2010 11:17 schreef CihV het volgende:
Ik begin een bloedhekel te krijgen aan C1000 hah, veel te gladde folders en nog van kutformaat ook. Bij een beetje bundel schuift het al gauw alle kanten op en als je niet oppast glipt het tussen je vingers vandaan en ligt het spul op de grond.
Daarom ben ik stiekem wel blij dat ik er een tweede folder bij heb gekregenquote:Op zondag 21 maart 2010 11:17 schreef CihV het volgende:
Ik begin een bloedhekel te krijgen aan C1000 hah, veel te gladde folders en nog van kutformaat ook. Bij een beetje bundel schuift het al gauw alle kanten op en als je niet oppast glipt het tussen je vingers vandaan en ligt het spul op de grond.
Ja en ik weet niet wat ze gisteren hadden gedaan met die folders, verkeerd papier gebruikt of verkeerd gesneden ofzo, maar er kwam allemaal wit papier in poedervorm vanaf. Bij elke brievenbus waar ik er een naar binnen deed kwam er een wolkje papierpoeder af en toen ik klaar was, zat m'n jas er ook onderquote:Op zondag 21 maart 2010 11:17 schreef CihV het volgende:
Ik ben geen jurist, maar volgens mij ligt het toch iets genuanceerder. Er zijn verschillende redenen waarom je mensen mag ontslaan, en 1 ervan is ontslag om bedrijfseconomische redenen. Het is niet nodig om als bedrijf al bijna falliet te zijn voordat je dit middel mag inzetten: als je kunt aantonen dat je winst in de toekomst flink zal afnemen (of zelfs een verlies zal worden) en dat je daarom moet reorganiseren, is het al voldoende. TNT kan heel makkelijk aantonen dat er minder post is en meer concurrentie, dus die bedrijfseconomische redenen worden ongetwijfeld gegrond verklaard. Het is waar dat er eerst nog ontslagvergunningen zullen moeten worden verleend, maar zeker als een ontslag via de kantonrechter gaat zal dit bijna altijd worden goedgekeurd: het is alleen dan nog de vraag hoeveel geld iemand meekrijgt. Sterker nog: als er een goed sociaal plan ligt en de bonden zijn accoord met de ontslagen, dan hoeft volgens mij die toetsing aan het bedrijfseconomisch criterium niet eens plaats te vinden.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 17:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nehoor, dat is best logisch. Ze kunnen namelijk mensen niet zomaar ontslaan als er sprake is van vaste contracten, er moeten en dan uitzonderlijke dingen voordoen (diefstal, werkweigering etc.) en de massaontslagen die TNT voorstelt moeten zelfs goedgekeurd worden door een rechter, omdat je pas mensen mag gaan ontslaan als je bedrijf op faillisement afgaat.. Ik geloof trouwens nooit dat ze dit erdoor krijgen want, hoewel de winst daalt, maken ze nog steeds winst zat hoor...
Kortom; door mensen een oprotpremie aan te bieden gaan ze uit zichzelf weg en worden ze dus niet ontslagen.. Daar zit 't m in..
Precies wat hier gebeurt. Er is regelmatig nieuwe instroom van postbezorgers, maar deze is net zo groot als de uitstroom. De meesten zijn binnen 3-6 maanden weer weg. En dan heeft TNT nu nog mazzel met de crisis dat het makkelijker is om aan mensen te komen. Een aantal pbz's doet dit in aanvulling op hun uitkering, en we hebben er ook een paar diee een eigen bedrijfje hebben wat momenteel niet zo goed loopt, zodat ze dit er bij moeten doen. Maar als de economie straks aantrekt zijn die ook weer pleite. We draaien nu net een week met Optivo, en nu hebben 2 zdw's al aangegeven ontslag te willen nemen. Begrijpelijk, de voorbereidingstijden staan nu zo krap dat zelfs de meest ervaren bestellers (30+ dienstjaren) het niet halen, laat staan zaterdagbestellers die hier hooguit 3 jaar werken.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:40 schreef TokenW het volgende:
Leuk dat ze willen bezuinigen, maar ze krijgen de post nu al niet weg. Postbezorgers en zaterdagbestellers lopen hard weg en nieuwe aanwas blijft hooguit een maand, zeker met Optivo zal het er niet beter op worden. Deze week zijn op onze vestiging meer dan 100 wijken blijven staan. Gisteren alleen al zo'n 30. Op mensen bezuinigen klinkt misschien plausibel, maar als er niemand meer is om de post weg te brengen lijkt me nou ook niet zo handig.
2 maar? Bij ons heeft er al 1 ontslag genomen, kwam gisteren bij het einde van mijn wijk al een jongen tegen die wilde stoppen. En er waren meerdere die al aangaven op deze manier niet verder te willen. En ze blijven gewoon wijken van verschiillende dagen samenvoegen. Woensdag was er een postbezorger die voor een redelijke wijk 12 tassen had 1 km van zijn wijk vandaan, en dat waren niet alleen V&D-gidsen (nog niet eens de helft) . Die kerel legde zijn sleutels op het depot op tafel, hing zijn TNT-jas op en ging weg om nooit meer terug te keren (wel een strakke actie trouwens). Zelfs de meest trouwe bezorgers hier, die altijd hun wijk weg brengen hoe dan ook laten de post na vijfen staan en zijn niet meer bereid wat extra's te doen, zelfs 1 niet die met kerst nog wel tot half tien s'avonds zijn post wegbracht.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Precies wat hier gebeurt. Er is regelmatig nieuwe instroom van postbezorgers, maar deze is net zo groot als de uitstroom. De meesten zijn binnen 3-6 maanden weer weg. En dan heeft TNT nu nog mazzel met de crisis dat het makkelijker is om aan mensen te komen. Een aantal pbz's doet dit in aanvulling op hun uitkering, en we hebben er ook een paar diee een eigen bedrijfje hebben wat momenteel niet zo goed loopt, zodat ze dit er bij moeten doen. Maar als de economie straks aantrekt zijn die ook weer pleite. We draaien nu net een week met Optivo, en nu hebben 2 zdw's al aangegeven ontslag te willen nemen. Begrijpelijk, de voorbereidingstijden staan nu zo krap dat zelfs de meest ervaren bestellers (30+ dienstjaren) het niet halen, laat staan zaterdagbestellers die hier hooguit 3 jaar werken.
En iedereen natuurlijk denken dat je andere dingen had uitgespooktquote:Op zondag 21 maart 2010 12:45 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ja en ik weet niet wat ze gisteren hadden gedaan met die folders, verkeerd papier gebruikt of verkeerd gesneden ofzo, maar er kwam allemaal wit papier in poedervorm vanaf. Bij elke brievenbus waar ik er een naar binnen deed kwam er een wolkje papierpoeder af en toen ik klaar was, zat m'n jas er ook onder
Vergeleken met jouw verhaal valt het hier nog wel mee, heb ik het idee. Mensen lopen flink buiten hun tijd, maar er zijn geen wijken blijven staan voor zover ik weet. Niet in mijn DVG in elk geval.quote:Op zondag 21 maart 2010 18:23 schreef TokenW het volgende:
[..]
2 maar? Bij ons heeft er al 1 ontslag genomen, kwam gisteren bij het einde van mijn wijk al een jongen tegen die wilde stoppen. En er waren meerdere die al aangaven op deze manier niet verder te willen. En ze blijven gewoon wijken van verschiillende dagen samenvoegen. Woensdag was er een postbezorger die voor een redelijke wijk 12 tassen had 1 km van zijn wijk vandaan, en dat waren niet alleen V&D-gidsen (nog niet eens de helft) . Die kerel legde zijn sleutels op het depot op tafel, hing zijn TNT-jas op en ging weg om nooit meer terug te keren (wel een strakke actie trouwens). Zelfs de meest trouwe bezorgers hier, die altijd hun wijk weg brengen hoe dan ook laten de post na vijfen staan en zijn niet meer bereid wat extra's te doen, zelfs 1 niet die met kerst nog wel tot half tien s'avonds zijn post wegbracht.
De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:55 schreef weasel85 het volgende:
Het gaat wel weer een beetje beter, gisteren wel zwaar benauwd, veel snotteren en hoofdpijn. Vandaag geprobeerd om naar de HA te kunnen gaan, maar mijn moeder is bezig om naar een ander praktijk te gaan, dus; gegevens overzetten. Wat betekent dat ik pas morgen er langs kan gaan , omdat die nieuwe HA mijn gegevens nog niet heeft.![]()
Verder heb ik nog een vraag:
Klopt het uurloontabel in de OP?
If so... hebben ze mij al die tijd ruim 1 Euro te weinig per uur gerekend!
Ben 24 jaar en zit in schaalnummer 0001, en krijg ¤8,52.
Mijn situatie is als volgt:
Heb 6 maanden lang als tijdelijke hulpkracht gewerkt, onder een contract van 3 uur p.w. Maar dit bleek al 30-40 uur te zijn in de praktijk. Dus van maart 2009 tot september 2009.
En na september kreeg ik een 3 maanden contract als postbode. Wederom 3 uur p.w. Maar dit bleek ook in de praktijk 30-40 uur te zijn. Dit tot eind december. Maar 5 dagen voordat mijn contract afliep, melden ze schriftelijk dat mijn contract niet verlengd kon worden, maar mij wel een ander contract konden aanbieden als postbezorger.
Afspraak was mondeling: minimaal 15 uur contract, en behoud van salaris als postbode. TC en vestigingsmanager zaten erbij.
Dit bleek al snel 13 uur te gaan worden, en heb 't maar gewoon getekend.
Maar ik las hier eerder dat ze helemaal geen THK contract van langer dan 2 maanden mogen aanbieden? Kan iemand dit ophelderen voor mij?If not, wat zijn mijn rechten hierin?
Ik ben inderdaad postbezorger nu, met ¤8,52 per uur.
Bedankt
De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
Helaas wel..quote:Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
Inderdaad, inkomsten schieten zo ook lekker op met dit soort maanden waarbij er amper post is.quote:
Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zeiquote:Op maandag 22 maart 2010 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.
De uurlonen van een zaterdagbesteller en een postbode in schaal 2 komen wel ongeveer overeen, maar een zaterdagbesteller komt eerder in het schaaljarendeel terecht en zal dus aanvankelijk een iets hoger uurloon hebben dan een postbode met zelfde leeftijd en dienstjaren. Na een tijdje gaat het gelijk op, en op een gegeven moment haalt de postbode hem in.
Inderdaad 2x3 maandenquote:Op maandag 22 maart 2010 11:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.
Voor zover ik weet mag een THK-contract maximaal voor 3 maanden zijn, het mag wel verlengd worden. Dus 2x3 maanden mag wel, 1x6 mag niet. Heb jij 1x6 gehad of 2x3?
Ja bij ons zijn er veel fulltime zaterdagbestellers... Gewoon van die oudjes met een zaterdagcontractquote:Op maandag 22 maart 2010 11:47 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zei
In dat geval heb ik een leuke mededeling voor je. Je hebt als ik het goed begrijp 2x een THK-gehad, toen een postbodecontract, en nu een pbz-contract. Dan zit je nu in je 4e contract. Dat betekent dat je met ingang van je huidige contract in vaste dienst zou moeten zijn. (contract voor Onbepaalde Tijd). Mocht je toch een bepaalde tijds-contract hebben dan zou ik toch even navragen bij je vestigingsmanager hoe dat zit, want volgens deel 7 van het Burgerlijk Wetboek heb je wel recht op een vast contract.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:40 schreef weasel85 het volgende:
[..]
Inderdaad 2x3 maanden![]()
Bedankt voor het ophelderen
Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...quote:Op maandag 22 maart 2010 15:34 schreef Troeta het volgende:
Ik krijg als het goed is vanaf morgen een THK contract voor 4 maanden. Salaris weet ik nog niet.
Het was iig vorige week opgestuurd naar PZ en hoop dat alles goedgekeurd word.
Ze proberen van alles, maar vaste contracten worden echt niet meer goedgekeurd, ook al willen de teamcoaches het wel.
Vraag het je TC eens.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:35 schreef Deezertje het volgende:
Als ik 5 uur doorgeef gewerkt te hebben , staat er op de Harmony 4:55
Zo proberen ze het dus steeds he, elke keer 5 minuutjes minder uitkeren. Tel dat bij elkaar op voor een jaar en je loopt toch een aardig bedragje mis...
Is hier nog wat tegen te doen? 5 minuutjes minder lijkt niet veel, maar op jaarbasis dus wel.
Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordigquote:Op maandag 22 maart 2010 16:08 schreef Taneli het volgende:
[..]
Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...
Enige probleem is dat ik de volgende zaterdagwerker ben die hetzelfde probleem heeft (3e tijdelijke contact loopt eind oktober af) en ik nog maar moet zien of ze mij dan wel een vast contract gaan geven, ook al zou m'n TC er alles voor over hebben...
Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.quote:Op maandag 22 maart 2010 21:03 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordig
Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.quote:Op maandag 22 maart 2010 22:02 schreef Viper86 het volgende:
Ik snap het ook niet. Zaterdagwerkers zijn toch vrij goedkoop. Dan is het toch belangrijk dat je ze vasthoud?
Bij ons hebben 2 zaterdagwerkers waarvan het contract afliep een vast contract gekregen. Ik meende dat het er oa mee te maken had dat alle vestigingen binnen een paar jaar sluiten en er vanaf dan helemaal geen functies meer bestaan als postbode, zaterdagwerker of postbode plus. Dus iedereen die hier nu werkt en die hier nog willen blijven werken maken het einde van de rit nog mee en worden dan denk ik automatisch ontslagen of worden overgeplaatst naar het grote sorteercentrum waarvan ze een aantal in het land willen plaatsen en waarin alle wijken van een bepaald gebied/provincie worden voorbereid.
Ik na volgend weekend alquote:Op maandag 22 maart 2010 22:12 schreef gelebeer het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaarcontract. Dus ik krijg over een tijdje wel gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfffquote:Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef TokenW het volgende:
[..]
Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.
Raar verhaal hoor.. Ik weet niet of een tc aan de deur mag komen, op zich wel lijkt me.. Wat was je aan t doen dan toen ie kwam?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:
Op non-actief gesteld....
Omdat meneer de TC wel vond dat ik kon werken... lol
Even informeren: mag een TC spontaan aan de deur komen?
Hij mag vast wel aan de deur komen, maar het vaststellen dat je ziek bent lijkt me wat anders. Ik heb het idee dat dit geheel buiten de bevoegdheid valt van de TC, lijkt me meer iets voor een arbo arts? Sowieso kan je TC natuurlijk niet vaststellen dat je ziek bent of niet, hij is immers geen arts. Ik ben ook wel eens ziek geweest (ja echtquote:Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:
Op non-actief gesteld....
Omdat meneer de TC wel vond dat ik kon werken... lol
Even informeren: mag een TC spontaan aan de deur komen?
Ok, dit is het sowieso.. bedankt!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:13 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
Ik vind het klinken als pure intimidatie, misschien kan je eens wat juridisch advies inwinnen...
Volgens mij mag ie alleen langskomen om te bespreken wat je aan je ziekte gaat doen en wanneer je ongeveer weer kan werken. En niet om te bepalen of je wel of niet ziek bent.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:45 schreef Troeta het volgende:
De TC mag wel langskomen, maar hoe laat kwam die langs? En welke dag?
Dat ook ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Een beetje TC heeft t te druk om langs te komen
Mwah, kwam er iets na 11 uur binnen wandelen en normaliter loop ik rond 10 uur al buiten.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:
Was je nog wel op tijd voor die ochtendwijk dan?
Och hemel sta ik er bekend om?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:
Was je nog wel op tijd voor die ochtendwijk dan?
@issie: Weer onbekende wijken?
Ik dacht dat het juist de bedoeling was om alle vaste mensen ook op zaterdag te laten werken zodoende de zaterdagbestellers overbodig zijn...quote:Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef Troeta het volgende:
[..]
Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfff
Ik denk ook dat het komt omdat er toch aardig wat zaterdagbestellers blijven plakken, en dat sommige ook gaan claimen als zij elke week meer uren maken.
Hoe ze het zonder al die mensen willen doen is mij ook een grote vraag..
Ja, maar die max. bereikt een zaterdagbesteller pas na iets van 15 jaar. En ik ken bijna niemand die dat werk zo lang blijft doen..........quote:Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef TokenW het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.
Ah, de Veronica's, die lagen half in de bus bij de wijk die ik vandaag liep, nu liggen ze dus voor de deur.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik las op www.reddepostbode.nl dat we m.i.v. week 15 de Veronicagids weer terugkrijgen. Is er iemand die dat kan bevestigen?
E-mail? Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord hoorquote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier zo ziek van.. ik mail mijn TC en ik krijg NOOIT reactie. En ze blijft mij wel mailen met verzoeken of ik extra kan werken op vrijdag bijv. vervolgens zeg ik dat ik school heb tot 4 uur en een verzoek om op mijn voorgaande mail te reageren en doet ze dat gewoon weer niet.
quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:56 schreef TokenW het volgende:
[..]
Ah, de Veronica's, die lagen half in de bus bij de wijk die ik vandaag liep, nu liggen ze dus voor de deur.
Jaah.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:39 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Och hemel sta ik er bekend om?![]()
Word straks gebeld dus dan hoor ik t
Lol.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:27 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mwah, kwam er iets na 11 uur binnen wandelen en normaliter loop ik rond 10 uur al buiten.![]()
Zo maar even de middagwijk doen, zijn ze ook weer blij.
Ik heb nu een vast contract als pbz..quote:Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In dat geval heb ik een leuke mededeling voor je. Je hebt als ik het goed begrijp 2x een THK-gehad, toen een postbodecontract, en nu een pbz-contract. Dan zit je nu in je 4e contract. Dat betekent dat je met ingang van je huidige contract in vaste dienst zou moeten zijn. (contract voor Onbepaalde Tijd). Mocht je toch een bepaalde tijds-contract hebben dan zou ik toch even navragen bij je vestigingsmanager hoe dat zit, want volgens deel 7 van het Burgerlijk Wetboek heb je wel recht op een vast contract.
Haha, ik ben altijd heel blij met mijn plattegrondjesquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Jaah.Gelukkig voor je dat je een bekende wijk hebt. Ikzelf heb eigenlijk altijd wijken die ik wel goed ken. Zaterdags heb ik meestal een vaste autoroute en als ik extra werk heb ik vaak een stadswijk. En alle stadswijken ken ik wel zo'n beetje. Daarnaast worden alle wijken in de dorpen bij ons in het gebied door postbezorgers gedaan, dus daar hoef ik praktisch nooit heen. Een aantal maanden geleden moest ik wel een keer een wijk in zo'n dorpje bezorgen. En dat is best een gezoek dan, maar wel leuk op zich, beetje puzzelen enzo.
Zo heet?!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:38 schreef TokenW het volgende:
Morgen 21 graden hier, en dan te bedenken dat we nog maar 2 weken geleden sneeuw hadden. Wel veel regen trouwens, 14,6 mm op maandag en net afgesproken maandag 5 wijken weg te lopen.
Schei uit met je bezorgen in bikiniquote:Op woensdag 24 maart 2010 08:59 schreef sbientje het volgende:
lekker toch, een hete zomer! post bezorgen in je tnt bikini![]()
hebben jullie trouwens ook gelezen over de TNT sportkleding? Ik snap niet dat daar vraag naar is. Vind die outfit prima, maar als ik ga sporten hoef ik echt niet herkenbaar te zijn als postbodeHet enige waar het me handig voor lijkt is sporttoernooien..
Ze kennen me, ik hanteer de 'zolang het voor 5 uur in de bus ligt' mentaliteit en kan gerust pas om 12 uur met m'n "ochtendwijk" beginnen als ik iets anders te doen heb.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Lol.Dat ze je dan niet eerder hebben opgebeld met de vraag waar je bleef...
Lol das echt het tegenovergestelde van mijn mentaliteitquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ze kennen me, ik hanteer de 'zolang het voor 5 uur in de bus ligt' mentaliteit en kan gerust pas om 12 uur met m'n "ochtendwijk" beginnen als ik iets anders te doen heb.
Hehe die insteek had ik voorheen ook, maar nu ik op mezelf woon met allerlei huisdieren, ruim 7 medicaties die ingenomen moeten worden die allemaal hun eigen bijwerking hebben maak ik me niet meer zo druk om een uurtje later klaar zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:13 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Lol das echt het tegenovergestelde van mijn mentaliteit
"ik wil zo vroeg mogelijk klaar zijn"-mentaliteit
Haha ja dat verklaart al veelquote:Op woensdag 24 maart 2010 09:25 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hehe die insteek had ik voorheen ook, maar nu ik op mezelf woon met allerlei huisdieren, ruim 7 medicaties die ingenomen moeten worden die allemaal hun eigen bijwerking hebben maak ik me niet meer zo druk om een uurtje later klaar zijn.
Nu 'moet' ik ook minstens een uur lunchen tussen 2 wijken in, anders val ik om en dat is ook niet de bedoeling.![]()
Buiten dat is dit niet mijn hoofdbaantje, ben webdesigner vanuit huis en als daar iets spoed heeft gaat dat voor de post.
Nieuws bij Novum vandaan gepluktquote:TNT overweegt verkoop Nederlandse posttak
TNT nv sluit niet uit dat het zijn Nederlandse postactiviteiten gaat afstoten. Dat schrijft het Financieele Dagblad woensdag.
Volgens het FD zegt TNT "alle opties open te houden". Dinsdag steeg het aandeel ruim 4%, nadat in een rapport van ING werd gewezen naar de "veranderde communicatiestijl" op het gebied van de strategie bij Post.
Een opsplitsing van TNT in Post en Express zou volgens ING in potentie een sterke aanjager voor het aandeel zijn, maar de bank twijfelt of TNT het bedrijf wil opsplitsen zonder druk van aandeelhouders.
Volgens het FD is een volledige verkoop van Post Nederland aan een niet-strategische partij een optie voor TNT. "Maar we leggen ons niet op een uitkomst vast", zegt een woordvoerder tegen de krant.
En laten ze het maar ptt post noemen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:32 schreef gelebeer het volgende:
Laat ze het maar verkopen aan de overheid
Haha.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:39 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha, ik ben altijd heel blij met mijn plattegrondjesKan best dat ik er morgen ineens een wijk bij krijg ofzo. Tijdje terug lieten ze me zomaar een buitenwijk doen: "Ja, en dan ga je bij dat huisnummer een laantje in voor dat en dat nummer... en dan een eind verder bij die en die bocht zit weer een laantje..."
![]()
Tegenwoordig kan dat gelukkig wel.quote:Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ze kennen me, ik hanteer de 'zolang het voor 5 uur in de bus ligt' mentaliteit en kan gerust pas om 12 uur met m'n "ochtendwijk" beginnen als ik iets anders te doen heb.
Had je niet af kunnen stappen en haar met stoel en al even opzij kunnen zetten? Had je meteen je punt gemaaktquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:09 schreef Viper86 het volgende:
Gister moest ik trouwens ook een paar straten van een wijk wegbrengen, kwam ik bij een groot huis aan waar een meisje vlak voor de brievenbus op een stoel zat te bellen. Dus ik pak de post van de bundel en houd het 10-15 seconden voor haar neus. Gaat dat mens gewoon verder met bellen.![]()
Uiteindelijk moest ik over mijn stuur en over dat mens heen gebogen de post door de bus douwen....
Pff...
Wat een arrogant wijfquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:09 schreef Viper86 het volgende:
Gister moest ik trouwens ook een paar straten van een wijk wegbrengen, kwam ik bij een groot huis aan waar een meisje vlak voor de brievenbus op een stoel zat te bellen. Dus ik pak de post van de bundel en houd het 10-15 seconden voor haar neus. Gaat dat mens gewoon verder met bellen.![]()
Uiteindelijk moest ik over mijn stuur en over dat mens heen gebogen de post door de bus douwen....
Pff...
Nah, ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het uiteindelijk wel van me zou pakken toen ik me over haar heen boog, maar blijkbaar heeft ze zoveel br33zers in haar leven gedronken dat ze niet eens meer opmerkt wanneer je iemand moet helpen of gewoon sociaal moet wezen...quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had je niet af kunnen stappen en haar met stoel en al even opzij kunnen zetten? Had je meteen je punt gemaakt
Ach nu lopen de mensen ook al te zeuren hoor als het later komt dan ze gewend zijn of ze brengen het vrolijk met een "Wat ben je laat joh", maar heb geregeld 'de mededeling' gekregen dat ze het kantoor wel even zouden bellen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan dat gelukkig wel.
Vroeger had je denk ik wel een andere mentaliteit bij de klant, als de post er niet voor een bepaald tijdstip was gingen ze gewoon bellen met de klantenserice met de vraag waar de post bleef.
Maar wel klote voor je, dat je zoveel pillen enzo moet innemen.
Nou als het er zo een is dan mag je nog wel uitkijken dat ze je broek niet naar beneden trekt en iets doet in ruil voor een breezerquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:42 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Nah, ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het uiteindelijk wel van me zou pakken toen ik me over haar heen boog, maar blijkbaar heeft ze zoveel br33zers in haar leven gedronken dat ze niet eens meer opmerkt wanneer je iemand moet helpen of gewoon sociaal moet wezen...
Ahjoh dat zijn van die mensen die de hele dag niks beters te doen hebben dan op de post wachten. Ook een keer zo iemand die vanuit zijn huis keihard "HÈHÈ" riep toen ik zo rond vier uur met de post aan kwam. Best slecht voor je humeur zulke mensen, maar eigenlijk zijn ze het niet waard om je aan t ergeren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ach nu lopen de mensen ook al te zeuren hoor als het later komt dan ze gewend zijn of ze brengen het vrolijk met een "Wat ben je laat joh", maar heb geregeld 'de mededeling' gekregen dat ze het kantoor wel even zouden bellen.
En ach, ik leef nog, zo bekijk ik het maar want dat had ook zo anders kunnen aflopen en daar wil ik dan best dagelijks een aantal pillen, spuiten en andere ongein voor nemen.
Haha ja idd. Een keer stond ik bij zo'n brievenbussenmuur en was ik nog post in de bussen aan het doen toen een man ineens hard zei "Wat is dit?!" Dus ik schrok en dacht dat ik een megafout had gemaakt (brief van een bank in de verkeerde bus o.i.d.)quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
Waar ik inmiddels wel simpel van wordt zijn die "Geen post, mooi dan ook geen rekeningen" en "Die blauwe mag je houden" opmerkingen, hebben die mensen nou echt het idee dat niemand anders die grap ook maakt?
Blijkbaar niet, want ik maak het vaak genoeg mee met mijn middagwijkquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
Waar ik inmiddels wel simpel van wordt zijn die "Geen post, mooi dan ook geen rekeningen" en "Die blauwe mag je houden" opmerkingen, hebben die mensen nou echt het idee dat niemand anders die grap ook maakt?
Ik sta op zaterdag ook om 8.15 of 8.30 uur buiten. Wel als eerste, maar heerlijk. Moet dan om 6.15 uur beginnen met de postbussen, daarna mijn eigen wijk voorbereiden en nog een schaduwwijk en dan naar buiten met twee wijkenquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
zo vroeg? Bij ons gaat de eerste pas tussen 10:30 en 11:00 de straat op
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal min of meer. Om half 7 beginnen met vossen, ochtendwijkie voorbereiden en weglopen, dan twee middagwijkjes voorbereiden en één daarvan weglopen en dan is het nog geen eens 12 uur... soms nog wel wat oplos, maar de laatste tijd niet vaak meer...quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik sta op zaterdag ook om 8.15 of 8.30 uur buiten. Wel als eerste, maar heerlijk. Moet dan om 6.15 uur beginnen met de postbussen, daarna mijn eigen wijk voorbereiden en nog een schaduwwijk en dan naar buiten met twee wijken
Ik ben ook voor twaalven klaar. Superrelaxt. Hoop dat ik dit de komende maanden behoudquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:54 schreef Taneli het volgende:
[..]
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal min of meer. Om half 7 beginnen met vossen, ochtendwijkie voorbereiden en weglopen, dan twee middagwijkjes voorbereiden en één daarvan weglopen en dan is het nog geen eens 12 uur... soms nog wel wat oplos, maar de laatste tijd niet vaak meer...
Huh, moeten jullie wel vossen dan? Of bedoel je de rode bakken?quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Wij krijgen onze post pas tussen 8:45 en 9:00 in 1 trans aangeleverd, dus vroeger beginnen heeft weinig zin.
Vossen wordt elders op het VBG gedaanquote:Op woensdag 24 maart 2010 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Huh, moeten jullie wel vossen dan? Of bedoel je de rode bakken?
En dat is elke dag? Want dan vind ik het nog best laat, rond 9 uur. Half 8/8 uur had beter geweest denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vossen wordt elders op het VBG gedaan
Wij krijgen de rode en blauwe bakken dan aangeleverd
Bij ons moet de VOS om 07:30 klaar zijn en dan krijgen de eersten ook meteen hun bakken aangeleverd.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Wij krijgen onze post pas tussen 8:45 en 9:00 in 1 trans aangeleverd, dus vroeger beginnen heeft weinig zin.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
En dat is elke dag? Want dan vind ik het nog best laat, rond 9 uur. Half 8/8 uur had beter geweest denk ik.
Hier precies hetzelfde.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons moet de VOS om 07:30 klaar zijn en dan krijgen de eersten ook meteen hun bakken aangeleverd.
Nja dan hoef je iig nooit echt vroeg op te staanquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Post voor postbussen en dergelijke is er al wel eerder
Nope. Staat alleen wel tegenover dat je tot halverwege de middag zeker bezig bentquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nja dan hoef je iig nooit echt vroeg op te staan
Gelukkig ben ik dat nog nooit tegengekomen bedenk ik me net.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Heb ook zo'n hekel aan mensen die je bij het langslopen aankijken alsof je maar een miezerig postbodetje bent en geen gedag zeggen, nadat je zelf wel gedag hebt gezegd...grr
ik heb dat ook niet, eigenlijk groet iedereen.. Vnd ik ook wel tof. Mensen maken ook makkelijk een praatje met een postbode heb ik het idee, vind ik wel leuk.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:09 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik dat nog nooit tegengekomen bedenk ik me net.Scheelt waarschijnlijk wel dat ik in niet zon rijke buurt bezorg.
Ik loop overigens vrij standaard tot 4 uur en begin om 10 uur, de wijk ligt vaak wel wat eerder klaar, maar ik heb geen zin het risico te lopen te wachten. Bovendien slaap ik liever wat langer dan dat ik eerder klaar ben.
Ik loop niet in een rijke buurt. Ze vinden zichzelf blijkbaar allemaal te goed hier.quote:Op woensdag 24 maart 2010 22:09 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik dat nog nooit tegengekomen bedenk ik me net.Scheelt waarschijnlijk wel dat ik in niet zon rijke buurt bezorg.
Ik loop overigens vrij standaard tot 4 uur en begin om 10 uur, de wijk ligt vaak wel wat eerder klaar, maar ik heb geen zin het risico te lopen te wachten. Bovendien slaap ik liever wat langer dan dat ik eerder klaar ben.
Voor zover ik weet mag je niet parkeren op een plek waar een parkeer/stilstaan verbod aanwezig is. Daarentegen heb je een ontheffing dat je overal mag parkeren zonder hinder te veroorzaken en dat was hier absoluut niet het geval. Hier was dus wel dat verbod aanwezig maar ik moet me aan een tijdschema houden dus moet ik die wagen zo dicht mogelijk bij de klant parkeren. Tsja, als ik morgen het tijdschema niet haal geef ik maar parkeerbeheer de schuld.quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:36 schreef sbientje het volgende:
ik dacht dat je met je postauto ontheffing had voor dat soort dingen
Mijn broek wassen?quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nou als het er zo een is dan mag je nog wel uitkijken dat ze je broek niet naar beneden trekt en iets doet in ruil voor een breezer
Mijn wijk staat pas om 12.00 uur klaar, en om 13.00 uur is die begrafenis en het is ongeveer ander half uur reizen.. ik baal hier van.. ik zit er echt aan te denken om te stoppen, niet alleen hiervoor. Maar bijvoorbeeld ook mijn salaris ( 4 zaterdagen gewerkt 4 uur en daarnaast een hele week waarin ik elke dag 4 uur werkte) en dan maar 146 euro krijgen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gecondoleerd en sterkte.
Moet je ver reizen voor de begrafenis? Anders zou je tijdelijk je werk neer kunnen leggen om er heen te gaan.
Absoluut.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef CHEVHB het volgende:
Krijg je voor begrafenissen vrij?
Ik neem dan gewoon vrij. Of ze nou willen of niet.quote:
Ja preciesquote:
Wat een eikels. Ik zou niet komen opdagen. Ze kunnen je naar mijn mening niet ontslaan (hoewel het aangezien het hier een kennis betreft misschien "redelijker" is dan bij een familielid) voor zoiets. Ze moeten anders gewoon zorgen dat jouw wijk als eerste klaar wordt gemaakt. Gecondoleerd trouwens.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:59 schreef CHEVHB het volgende:
Net nog eens gebeld, om duidelijk aan te geven dat het mij niet gaat lukken. Maar het enigste wat ze zeggen is dat ik de schuld bij hun neerleg en dat ik moet werken. Hoe dan ook..
Ik zou liever zelf ontslag nemen dan ontslagen wordenquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:46 schreef CHEVHB het volgende:
Maar als ik niet kom opdagen dan is ontslag toch een duidelijke zaak? Ik wil ontslag nemen maar dan moet ik nog 4x op zaterdag werken?
Haha okequote:Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef CHEVHB het volgende:
Dan ga ik morgen wel even langs.. voor ontslag!
Op vrijdag HAH-vrij? Als er een God bestaat wel ja.quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:07 schreef Taneli het volgende:
Morgen weer extra centjes verdienen, moet om 8 uur beginnen. Nog HAH morgen of is het wl als zo vaker op vrijdag "HAH-vrij"?
Hier is het best vaak dat er geen HAH is op vrijdag...quote:Op donderdag 25 maart 2010 17:11 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Op vrijdag HAH-vrij? Als er een God bestaat wel ja.![]()
Morgen om half 8 beginnen en qua wegbrengwerk tot nu toe alleen een wijkje van hooguit een uur
Is dat zoquote:Op donderdag 25 maart 2010 17:26 schreef tntster het volgende:
'Geef mij maar huis aan huis![]()
Zodra je er geen hebt halen ze tijd van je uitvoering af bij scenario rustig
Ongeveer 5 minuten ben ik bij de klant binnen geweest. Aangezien ik in de lift kennelijk stond te dagdromen stapte ik op de 3e etage uit (omdat daar iemand instapte) terwijl ik op de 5e etage moest zijn. Toen ik doorhad dat ik op de verkeerde etage was beland was de lift al omhoog gegaan. Echt zo`n stomme actie is dat en het erge is dat dit me wel vaker overkomt.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:48 schreef Ohrpolster. het volgende:
Jezus, ook gelijk een sleepwagen erbij halen...alsof ze niet kunnen bedenken dat een TNT busje daar heus niet de hele dag zal blijven staan(hoelang was je in totaal eigenlijk bij die klant binnen geweest dan?:).
Niet alleen dat, op dinsdag 3 keer weegt het zoveel dat het me 20 minuten meer kost dan 1 keer die dunne SJopze en pakken van 10 stuks omdat er een maximum gewicht aan een bundel zit, maar dan loop je sommige rondjes wel met 3 op je arm en 2 in de tas, kost toch een hoop tijd.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
bij 2 of meer sta je vaker stil om reclame te pakken en hiermee verlies je tijd.
whut? Lekker lullig..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:32 schreef MissSpooky het volgende:
*Irritatie* Ben ik bijna klaar met m'n wijk, komt een collega aankarren met de boodschap "ja, HAH is 100%. Rij maar 'ns terug door je wijk."
Dat lijkt me wel, en anders zou ik zeker m'n ontslag indienen...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef Lastpost het volgende:
Ik sta pas voor vrijdag ingeroosterd, mag toch lije (hopen) dat ze me eerder nog wijken geven anders neem ik per direct ontslag en ga ik wel bij de concurent ofzo werken.
Mocht ik echt alleen vrijdag ingeroosterd worden en ik kom niet aan m'n contracturen, krijg ik dan toch m'n contracturen uitbetaald trouwens?
watvoor?quote:
Dacht AH en C1000quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:
[..]
watvoor?
Ik moet morgen na mijn dienst ff langs het tuincentrum, bon halen voor een vriendin... Hopelijk ben ik een beetje op tijd klaar!
Heb ze idd zien liggen, overigens wel dat vervelende formaat van zowel AH als C1000 (het net iets langwerperige AH bonusboekje).quote:
Heb jij em morgen wel dan?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:08 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook, maar blijkbaar is het nu weer terug. Of misschien is het iets eenmaligs of zo.
Ja, helaas wel. Ze wisten bij ons op de vestiging alleen nog niet of hij er nu wekelijks weer bij zou zitten of dat het gewoon voor 1 keer is.quote:
Nou.. van een Limburgse schone altijdquote:
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:38 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Nou.. van een Limburgse schone altijd
Dit is inderdaad niet te doen, slechts 10 minuten buiten tijd met de voorbereiding, maar ik ben dan ook bek af, op onze vestiging lukt het alleen bij wijken met standaard weinig post (Moerwijk, Zuiderpark, Bouwlust/Vrederust), maar zodra je in DVG-en met veel post komt zijn de tijden ondoenlijk. Waarschijnlijk staat de basistijd wel goed (verhuiskaarten aantal adressen enz.), maar staat voor het zetten van poststukken te weinig tijd.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klotedag zeg, vandaag. Dubbele hah en behoorlijk veel post (oa van de Belastingdienst en het Waterschap), en ook redelijk wat plaatwerk. Ik vind dat Optivo trouwens een waardeloze methode. Ik zit de hele ochtend als een idioot te straten en te zetten, en nog loop ik anderhalf uur uit. Moest vanmorgen 6 wijken voorbereiden, en in totaal waren dat 17 blauwe bakken en 15 rode.
Ik heb nog pijn in mijn schouder van het zetten. Dit is toch geen werken meer? We lijken wel menselijke sorteermachines geworden, ipv postbodes. We zitten nog in de aanloopfase, dus ik hoop dat er nog wat aan te doen is, anders overweeg ik serieus om ander werk te gaan zoeken.
Nou, ik had vandaag erg veel rode bakken (waterschap en vaccinatie), maar ook ontzettend veel HSM fouten. Ik kwam terug met een stapel van 20 brieven die verkeerd gesorteerd waren en ik dus niet meer kon bestellen.quote:Wat me wel opvalt is, hoe minder post er is, hoe meer fouten er zitten in de rode bakken.
Daarom doen we dat hier ook niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:20 schreef Zipportal het volgende:
Had vandaag veelste weinig HAH mee gekregen. Denk 46 stuks te kort. En een andere collega had weer 50 stuks over.Dat invullen van die groene briefjes helpt echt niet.
wat een actie, gewoon niet bezorgenquote:Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.
Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.quote:Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.
Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
Nee dat maakt niet uit, als je maar opschrijft dat je daar HAH tekort hadquote:Op zondag 28 maart 2010 11:38 schreef Dionysiou het volgende:
Belachelijk. Ik kon misschien 4-6 huizen van mijn redelijk grote wijk niet HAH bezorgen omdat ik te weinig mee kreeg. Het zou effe lekker zijn dat ik daarop word ontslagen.
Bij ons worden ook zulke controles gedaan en is het bij de TC niet eens bekend wie de "panelleden" zijn.quote:Op zondag 28 maart 2010 10:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.
De controles op hah-bezorging worden door Intomart gedaan (de TC en plus gaan bij ons althans niet zelf de wijk in), en omdat wij niet mogen weten wie de panelleden zijn, zeggen ze nooit precies waar er niet is bezorgd, alleen in welk postcodegebied.
Iemand ontslaan voor 1 niet bezorgde folder zou hier echt niet kunnen. Tenzij de bezorger in kwestie toegeeft niet bezorgd te hebben. Een enkele klacht van een klant, daar kun je geen ontslag op baseren. Hij/zij kan zoveel beweren, zeker toen er kortingsstickers in die folder zaten kwamen er zelfs klachten binnen van mensen die een nee/nee sticker hadden, of waarvan de postbode 100% zeker wist wel een folder bezorgd te hebben.
Als er nu heel veel klachten uit 1 specifieke wijk komen, dan gaan ze het wel onderzoeken en gaat de TC straatcontroles houden, en dan zou wel tot een ontslag kunnen leiden, en anders niet. En dat is maar goed ook.
Ik moet vrijdag gewoon werkenquote:Op zondag 28 maart 2010 22:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Vrijdag geen postbezorging toch? Of wel?
Hier ook natte straattegels weerquote:Op maandag 29 maart 2010 09:09 schreef gelebeer het volgende:
Hier in Breda niet, er wordt redelijk wat regen voorspeld
Ow, dat is wel kut!quote:Op maandag 29 maart 2010 12:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoef niet te werken vandaagNou, dan maar een boek lezen
Die reeks ken ik nietquote:Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ow, dat is wel kut!
Lezen is gelukkig ook leuk.![]()
Ik heb vorige week de nieuwste ( en laatste) Wallander van Henning Mankel gekocht. Daar ga ik straks na school maar eens in lezen.
ah, laat maar eens wetenquote:Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ow, dat is wel kut!
Lezen is gelukkig ook leuk.![]()
Ik heb vorige week de nieuwste ( en laatste) Wallander van Henning Mankel gekocht. Daar ga ik straks na school maar eens in lezen.
De Wallander - boeken zijn zoo goed.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Die reeks ken ik niet
Ik heb de vier boeken van Twilightgekocht en ze zijn zo verslavend.
Morgen hoef ik ook al niet te werken want dan heb ik een meeloopdag, dus ik ontwijk wel mooi de HAH deze week
Ik heb net het eerste deel uit van het boek en het leest weer zoals vanouds! Zeer verslavend en je leest er zo doorheen. Tot nu toe komt het verhaal wel iets trager op gang dan normaal, maar volgens mij heeft Mankel dat met zin gedaan om voor de laatste keer nog zoveel mogelijk van Wallander en zijn familie te laten zien in plaats van zich zoveel mogelijk op het verhaal te richten. Voor de rest is het verhaal weer ijzersterk.quote:Op maandag 29 maart 2010 12:41 schreef sbientje het volgende:
[..]
ah, laat maar eens wetenIk heb de rest ook allemaal gelezen, ben benieuwd hoe dit is
Oke dan ga ik wel een keer in de bieb kijken of ze daar ook boeken hebben van Wallander. Had er echt nog nooit van gehoord, maar het is een detective ofzo?quote:Op maandag 29 maart 2010 19:09 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Wallander - boeken zijn zoo goed.Heb ze tot nu toe allemaal gelezen, volgens mij iets van 8 tot 10 boeken en die ik nu gekocht heb is "officieel" de laatste.
![]()
Twilight ken ik eigenlijk alleen maar van de films.![]()
Oh, succes met je meeloopdag.Duurt voor jou nog wel een tijdje voor je pas met een opleiding kunt beginnen. Maar dan kun je je ondertussen wel mooi orienteren.
Ik hoef alleen morgen en overmorgen bus te lichten / te buslichten. ( hoe typ je dat.) Voor de rest ( nog ) geen gewone bestelling voor deze week. Pas zaterdag weer...
wallander zijn zweedse 'detectives' iddquote:Op maandag 29 maart 2010 19:19 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oke dan ga ik wel een keer in de bieb kijken of ze daar ook boeken hebben van Wallander. Had er echt nog nooit van gehoord, maar het is een detective ofzo?
Ik heb de boekenbox van Twiligt gekocht naar aanleiding van de eerste twee films (die ik onder dwang heb moeten kijken van een vriendin voor ik een mening mocht vormen haha), en vandaag het derde boek dus uitgelezen.
![]()
Ik zou gewoon typen "buslichtingen doen"![]()
Oh uit Zweden komt ook die Milleniumtriologie, moet dus wel kwaliteit zijnquote:Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef sbientje het volgende:
[..]
wallander zijn zweedse 'detectives' idd
quote:Op maandag 29 maart 2010 19:55 schreef MissSpooky het volgende:
M'n zus is helemaal fan van Wallander.
Hierbij mijn nuttige bijdrage.
Moet gewoon kunnen als je TC en de TC van de andere vestiging er mee instemmen.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het trouwens mogelijk om als zaterdagbesteller overgeplaatst te worden naar een vestiging in een andere plaats of kan je dan beter opnieuw solliciteren?
Ik ga het er nog wel met mijn TC over hebben, maar misschien dat iemand hier snel antwoord kan geven![]()
Overplaatsing vanwege het eventueel op kamers gaan trouwens.
Okequote:Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet gewoon kunnen als je TC en de TC van de andere vestiging er mee instemmen.
Bij ons op de vestiging is een zaterdagbesteller die vanuit de provincie Utrecht naar ons is overgeplaatst in verband met verhuizing, dus het zou mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het trouwens mogelijk om als zaterdagbesteller overgeplaatst te worden naar een vestiging in een andere plaats of kan je dan beter opnieuw solliciteren?
Ik ga het er nog wel met mijn TC over hebben, maar misschien dat iemand hier snel antwoord kan geven![]()
Overplaatsing vanwege het eventueel op kamers gaan trouwens.
mag ik dat niet doen?quote:Op maandag 29 maart 2010 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oke![]()
Hee gelebeer, kun je vast een goed woordje voor me doen in Breda?
Jij werkt er ook?quote:
ik weet niet of ik hem in het echt ken, weet niet waar hij werkt haha... Ik werk iig op Voorerf, maar we verhuizen binnenkort naar Slingerweg als het goed isquote:Op maandag 29 maart 2010 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Jij werkt er ook?
Ah misschien moet ik de OP eens een keer goed lezenJa natuurlijk mag jij ook een goed woordje doen.
Ken jij gelebeer ook in t echt?
Een vriendin van mij heeft ook gevraagd of ze overgeplaatst kon worden, dat was geen probleem.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik zat al stiekem te google mappen naar waar de vestiging zit en kwam toen bij de Slingerweg uit. Ziet er wel groot uit hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:02 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik weet niet of ik hem in het echt ken, weet niet waar hij werkt haha... Ik werk iig op Voorerf, maar we verhuizen binnenkort naar Slingerweg als het goed isIk ken lang niet iedereen hoor, eigenlijk alleen uit mijn team en het 'buurteam'
Da's kut. Waarom nemen ze je dan aan vraag ik me af...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:30 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb dus vandaag wéer niets te doen, al vanaf vrijdagmiddag niets.
Nog steeds niet gebeld ondanks het beoogde sms-je van m'n teamchef, als ie deze ochtend nog sms't voor vandaag heeft ie pech.
Destijds zat te doen, heb zelfs weken 31 (!) uur gelopen als postbezorger in de week.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:00 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Da's kut. Waarom nemen ze je dan aan vraag ik me af...
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Destijds zat te doen, heb zelfs weken 31 (!) uur gelopen als postbezorger in de week.
Dan tikt het wel lekker aan ja!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:59 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Destijds zat te doen, heb zelfs weken 31 (!) uur gelopen als postbezorger in de week.
foto!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Hehe, ik sta werkend op google streetview
slingerwegquote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:23 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha tof!
Ben vandaag met de trein geloof ik langs een TNT vestiging in Breda gereden
oh, wat hij zei dusquote:
quote:
Waarom zeg je nou zulke dingen? Weer een kwartier verspild aan google mappenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:04 schreef Viper86 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wie vind, buiten vixen om, als eerste de juiste bijbehorende straat?![]()
Hahaha.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waarom zeg je nou zulke dingen? Weer een kwartier verspild aan google mappen![]()
En nog niet gevonden.
Ik voel me ook een beetje stalkerig bezig zo met Google Maps hahahaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hahaha.Ik ben altijd goed in het verzinnen van leuke opdrachten.
![]()
Ik heb de straat ook nog niet gevonden, denk ook niet dat we die zo zullen vinden, zoveel straten om te doorzoeken.![]()
Ik reageer morgen op je fobo - berichtje, ik ga zo namelijk slapen, in ieder geval mooi dat je een studie gevonden hebt!![]()
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:40 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik voel me ook een beetje stalkerig bezig zo met Google Maps hahaha
Truste!
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een stalkers hier in het topic
Ik moest ook buslichten.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:01 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zo buslichting doen. Ik voorzie nu al veel weggewaaide post... Ik zal maar extra goed opletten bij het openen van brievenbussen!
Ik liep hier net door de straat, je kunt hier niet lopen zonder gezandstraald te worden (er wordt hier gebouwd en gesloopt in de wijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |