abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79365561

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
Sapphira, werkzaam in Leiden
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda

De OP is hier te vinden.

Laatste bericht in vorige topic:

Deezertje:
quote:
Goh, wat rustig zeg hier...
Niemand heeft zeker zin om een nieuw topic te openen?

anyway, het regent hier al lekker de hele morgen, hard.
En ik moet zo dus nog 5 uur lang de straten op...

Nederland, 1 dag zon, 10 dagen regen voor terug
pi_79365851
tvp.

Maarre die salaristabel is toch voor mensen die op zaterdag werken?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 10:24:18 #3
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_79366137
Hier is het nog droog
pi_79367312
Regen, bleh.
pi_79367994
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:04 schreef Sapphira het volgende:
tvp.

Maarre die salaristabel is toch voor mensen die op zaterdag werken?
En postbodes.

Nog steeds ziek Kan alleen maar op bed liggen want als ik opsta word ik duizelig. Irritant man
pi_79368498
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En postbodes.

Nog steeds ziek Kan alleen maar op bed liggen want als ik opsta word ik duizelig. Irritant man
Beterschap
Noot noot.
pi_79368622
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Beterschap
Danku
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:34:21 #8
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79368915
Ik word hier godverdomme heel hard genaaid. Ik kreeg mijn loonstrook.. 13,01 arbeidsuur.
Ik heb even gekeken welke tijden had doorgegeven:

20 febr - 8 uur
27 febr - (ziekmelding) (3/0 uur?)
6 maart - 8 uur
13 maart - 8,75 uur

= 24,75 uur en als je op zieke dagen krijgt doorbetaald is het 27,75.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79369039
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 12:34 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier godverdomme heel hard genaaid. Ik kreeg mijn loonstrook.. 13,01 arbeidsuur.
Ik heb even gekeken welke tijden had doorgegeven:

20 febr - 8 uur
27 febr - (ziekmelding) (3/0 uur?)
6 maart - 8 uur
13 maart - 8,75 uur

= 24,75 uur en als je op zieke dagen krijgt doorbetaald is het 27,75.
Maart telt niet mee.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:37:55 #10
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79369040
23 jan - 6.25
30 jan - 6 uur (ze zei dat ze deze tijd had genoteerd, maar ik zie niks in mijn mailgeschiedenis)
6 febr - (0/3 uur) ziekmelding
13 febr - 6 uur
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79369263
Denk dat je alleen 3 uur per zaterdag in februari en je overuren van januari uitbetaald krijgt met deze loonstrook?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 12:47:06 #12
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79369363
Nja, het klopt gewoon niet. Meerdere mensen hadden eerst al last van te weinig uren omdat ze niet meer mocht opschrijven. Want in Januari heb ook nog 2 zaterdagen gewerkt natuurlijk.
Ik mail gewoon even.
pi_79370830
Redelijk dagje vandaag. Ik was bij m'n vriendin blijven slapen en dus moest ik vroeg opstaan en nog eens een half uur door de regen fietsen om op kantoor te komen. Maar tijdens het bezorgen was het lekker weer en er was niet al te veel post
Out for my own, to live my own way...
pi_79372088
Zo heb mijn dagje er ook weer op zitten, het begon gelukkig pas te regen toen ik klaar was. Nu nog even wachten op de loonstrook.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:40:40 #15
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79372752
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
pi_79373631
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Oke. Tijdens mijn postronde zag ik de pakketpostbodes rijden (2 gasten) en ze schreven al briefjes uit voordat ze aan de deur kwamen en toen reden ze snel weg. Ik stond een broodje ei te maken, ineens zie ik een TNT bus voor me deur staan en ik zie dat briefje liggen dat ik niet thuis was. Was net te laat. Zal even mijn teamleider mailen en een klacht laten opmaken.
Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.

Hier gelukkig droog gehouden, niet veel post, wel HAH.
En je houdt toch altijd de standaard adressen waar je naar toe moet.

Wel frappant dat wij het kleinste dorpje van de gemeente zijn (2000 inwoners) maar we hebben het meeste HAH van heel het bestelkantoor.. terwijl de grote plaats ruim 30.000 inwoners heeft... maar die hebben dus minder HAH. Heel vaak hebben wij de Wehkamp, dikke catalogussen etc. als HAH En de andere plaatsen allemaal niet... En de TNT weet niet hoe het komt.... en aan de postcode kan het niet liggen want die liggen allemaal indezelfde regio...
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:21:10 #17
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_79373931
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:40 schreef Dionysiou het volgende:
Hier in Breda gebeurd hetzelfde, laatst kwam een bewoner naar me toe en zei dat er een briefje in zijn brievenbus lag van de pakketdienst maar die hadden nooit aangebeld.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:25:10 #18
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79374048
Ja dat is echt KUT. Wij krijgen daar een slechte naam door. En wij zijn het aanspreekpunt.

Ook weer iemand die 1 week geen post had gekregen.. behalve vorige zaterdag.. en deze dan
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:26:52 #19
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79374092
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:10 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat zijn subcontracters, krijgen per pakje betaald en dus niet in dienst van TNT maar van de subcontracter die een contract heeft met TNT.

Hier gelukkig droog gehouden, niet veel post, wel HAH.
En je houdt toch altijd de standaard adressen waar je naar toe moet.

Wel frappant dat wij het kleinste dorpje van de gemeente zijn (2000 inwoners) maar we hebben het meeste HAH van heel het bestelkantoor.. terwijl de grote plaats ruim 30.000 inwoners heeft... maar die hebben dus minder HAH. Heel vaak hebben wij de Wehkamp, dikke catalogussen etc. als HAH En de andere plaatsen allemaal niet... En de TNT weet niet hoe het komt.... en aan de postcode kan het niet liggen want die liggen allemaal indezelfde regio...
Subcontacters rijden toch in eigen busjes? In ieder geval door de weeks is er hier wel een pakketbode die voor zichzelf werkt. En die doet het super. Rijdt in een eigen wit busje.
pi_79375469
wat een vies klef weer was het vandaag zeg! bleh, en bij het sorteren ook al zo benauwd.. ik zweette bijna uit mijn polo Bij het bezorgen had ik 2 kiddo's achter me aan die mijn stieken wilde hebben hahaha.. kreeg zelfs geplukte bloemetjes van ze enzo

Op het winkelcentrum lekker mijn jas maar uitgedaan, even luchten haha. Had niet echt veel post, maar de makro's waren wel weer dik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79375663
Haha, ik vond het weer juist wel meezitten. Aangename temperatuur en ondanks alle voorspellingen geen druppel regen gehad (ja, het heeft wel geregend maar toen zat ik lekker binnen ).
pi_79375780
Ik heb altijd begrepen dat subcontr. uitbetaald kregen per AFGELEVERD pakketje... raar dat ze dan geljk ene briefje schrijven...
Is toch meer werk dan ff aanbellen en 3 sec wachten... (als je hem goed invult tenminste..)
pi_79375829
Vandaag te horen gekregen dat de contracten van alle zaterdagwerkers niet verlengd worden

Wel gek, gisteren hoorde ik een spotje op radio 538 voor 'zaterdagwerkers bij TNT post'
pi_79376117
Goed... vorig week me ziek gemeld op dinsdag t/m zaterdag ivm 9/3-13/3flinke verkoudheid, hoofdpijn, keelpijn... en als ik maandag me nog niet beter voelde, maar langs de arbo moest gaan.

Afgelopen maandag mij beter gemeld, dinsdag weer aan het werk t/m vrijdag. Tot vrijdagnacht, begon alles terug te komen...

Dus vanochtend mij ziek gemeld rond 07:00 uur, en heb tot 12:00 uur in bed gelegen, wil je niet weten hoeveel papiertjes er naast mijn bed lag... (mijn vriendin was ook hier) dus gingen we ondertussen maar naar beneden om een film te kijken... Want wat moet je anders? Hele tijd in bed liggen is ook weer van je het....

Komt op een gegeven moment mijn TC aan de deur, ik dacht echt van, wtf?

Meneer komt even melden dat:
a. ik niet ziek ben
b. 2 keuzes heb, of ik maak mijn dienst voor vandaag af, of ik mag een bezoek plegen aan de vestigingsmanager
c. een andere TC (invaller) 't vorige week ook niet geloofde dat ik ziek was. (terwijl die persoon voor mij 't meest betrouwbare persoon is in het pand waar ik werk)

Ik zeg dat ik duidelijk wel ziek ben, want ik was dit vorige week ook, en niet zo'n beetje.
Tegenantwoord: 'waarom lig je niet in bed dan?'
ik: daar heb je een goed punt, maar dat is ook weer overdreven. Ik ben in de mate ziek dat als ik buiten loop, al snel buiten adem ben. Hij weer van: 'ja ik ook...'

Verder meldde ik dat hij maar een afspraak moet regelen met een arbo-arts voor mij.

Hij weer van 'je bent niet ziek'... en ging weg zonder even beterschap te melden.

Eenmaal weer in de woonkamer, vroegen ik en mijn vriendin ons af:

Heeft hij het recht om zomaar langs te komen en te melden dat ik niet ziek ben?
Heeft hij het recht om zomaar te melden dat ik 2 keuzes heb, of a. werk afmaken of b. bezoekje aan vestigingsmanager plegen?

Wat zijn mijn rechten hierin? Dat ik het gesprek mag afwijzen, als deze voorkomt? Want ik hoef geen verklaring af te leggen lijkt mij. Ik werk er potverdorie ruim 2.5 jaar en ben nog nooit ziek geweest in die periode, op vorige week en vandaag na dan.

Let wel: ook mijn moeder werkt bij hun, en die is onderhand al een geruime tijd in de ziektewet i.v.m. allerlei kwaaltjes, en tegen haar melden ze maar even 'dit kost het bedrijf enorm veel geld..' en haar TC van: 'ik ben hier niet zo blij mee'....) Pardon, mijn moeder is hier niet blij mee, die wilt graag werken!!! Ook heeft ze al een rechtszaak lopen tegen TNT i.v.m. weigeren uitbetalen loon. (ze werkt er als goed is zo'n 17 jaar daar)

Bah
I pwn u!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 16:39:39 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79376278
zo, was me het dagje wel. Gelukkig hadden alleen de buitengebieden veel, dus ik zelf was redelijk op tijd klaar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79376486
Zucht, te weinig gekregen... Maar weer eens achter aan bellen Zoooo'n hekel aan he!
Noot noot.
pi_79377068
oh ja, salarisstrook.. moet ik nog ff bekijken
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79377939
Heb de uitdraai van de Harmony voor Februari ook maar eens aangevraagd.
Heb exact bijgehouden hoeveel uren dus ben benieuwd als het overeen komt!

Uit de wandelgangen heb ik trouwens gehoord dat ze 'zaterdagwerkers' zoeken en dat dat niet hetzelfde is als 'zaterdagbesteller'.... Wat ik er uit op maak is dat dat gewoon postbezorgers zijn die doordeweeks niet (kunnen) werken en dus tegen laag loontje op Zaterdag werken... Wees dus gewaarschuwd als je contract als zaterdagbesteller afloopt of verlengt moet worden, let goed op de naam en salaris van de functie!

TNT is steeds meer sneakyer aan het worden met contracten. Ze veranderen ietsiepietsie de naam van een functie en hup meteen 5 euro per uur goedkoper ofzo...

En wat ik ook niet begrijp is dat ze fulltime TNT postbodes eruit willen helpen en die dan tot 24 maandsalarissen meekrijgen ofzo. Das toch hetzelfde als pas over 2 jaar ontslaan? Want als je nu stopt en 24 maanden meekrijgt dan kost dat toch evenveel als over 2 jaar stoppen en niks meekrijgen?

Jaaaa, TNT is niet meer wat het geweest is.
En de klanten trouwens ook niet, steeds onvriendelijker en niet eens meer begroeten of blijk van waardering geven...
pi_79378794
Alles moet bij TNT toch altijd zo goedkoop mogelijk ...

Ik werk dus wel als bezorger, en bij ons is het zo dat je een vaste tijd per wijk betaald krijgt. Dit is van het eerste huis tot het laatste huis. Als je een kwartier van en naar depot moet lopen heb je pech, dat is onbetaald (als het langer is krijg je wel betaald). Toen iedereen er in de winter langer over deed ivm gladheid werd dat niet betaald, maar van de zomer zal er ongetwijfeld inverdiend moeten worden, extra werk zodat je je tijd vol maakt. Op dagen dat er geen HAH is gaat er wat van je tijd af, zodat je ook dan niet eerder klaar bent. Langer bezig door HAH? Alleen in extreme situaties wordt dat uitbetaald.. En je krijgt dus al minimumloon!

Al met al begin ik het baantje op die manier toch aardig zat te worden. Heb ook al gehoord dat vaste contracten er niet meer in zitten, dus over een jaar word ik vermoedelijk ontslagen om na een maand terug te mogen komen. Op zich vind ik het werk heel leuk, maar op deze manier ga ik misschien toch eens zoeken naar iets anders..

Het verhaal van weasel85 ook weer.. schandalig die praktijken! Zo ga je toch niet met je personeel om

Overigens had ik vandaag toevallig drie kwartier tijdswinst , maar dat heb ik niet opgeschreven, want voor je het weet korten ze de tijd voor de wijk weer in
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_79378881
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:27 schreef Deezertje het volgende:

En wat ik ook niet begrijp is dat ze fulltime TNT postbodes eruit willen helpen en die dan tot 24 maandsalarissen meekrijgen ofzo. Das toch hetzelfde als pas over 2 jaar ontslaan? Want als je nu stopt en 24 maanden meekrijgt dan kost dat toch evenveel als over 2 jaar stoppen en niks meekrijgen?

Nehoor, dat is best logisch. Ze kunnen namelijk mensen niet zomaar ontslaan als er sprake is van vaste contracten, er moeten en dan uitzonderlijke dingen voordoen (diefstal, werkweigering etc.) en de massaontslagen die TNT voorstelt moeten zelfs goedgekeurd worden door een rechter, omdat je pas mensen mag gaan ontslaan als je bedrijf op faillisement afgaat.. Ik geloof trouwens nooit dat ze dit erdoor krijgen want, hoewel de winst daalt, maken ze nog steeds winst zat hoor...

Kortom; door mensen een oprotpremie aan te bieden gaan ze uit zichzelf weg en worden ze dus niet ontslagen.. Daar zit 't m in..
pi_79379145
Ik was heel optimistisch in een shirtje begonnen, maar na de tweede regenbui ging ik toch maar snel even een jas halen. Voor de rest wel een lekker dagje.
pi_79379203
Vanmorgen om 9 uur wordt ik bij de deur van het kantoor al opgewacht door een TC. Dat er een fout in de planning is en dat ik anders wordt ingezet dan gepland.

Moest ik dus ipv 3 uur voorbereiding en 4 uur boerenwijk (auto), 3,5 uur voorbereiden en 4 uur een wijk lopen!!! Ik ben helemaal kapot man! Haha ik ben totaal niet gewend om te lopen. Ik werd dus ingezet in een moeilijke wijk (van horen zeggen) en het was ook nog eens mijn eerste keer lopen.

Ik kan je zeggen dat lopen is echt compleet anders dan een boerenwijk! Mja, khad ook zoiets, ze hebben het recht me ergens anders in te zetten (ookal had ik tijdens "sollicitatie" gezegd dat ik liever niet wilde lopen. Heb jaren reclame/kranten rondgebracht en was dát wel een beetje zat). Mja, uiteindelijk dus met een veel te kleine fiets de bus in en gedropt in Genemuiden, daar mijn wijk(en) gelopen en om 16:00 terug op kantoor.

Mijn voeten staan in brand zo lijkt het haha.

Ik lees trouwens een stukje terug dat iemand zich genaaid voelt omdat er bij arbeidsduur staat 13 uur ofzo. Maar bij mij staat er bij Arbeidsduur ook slechts 5,64 en verder Sal. extra uren 73,690 (uur denk ik?) Staat dat er bij jou ook?

73,69 + 5,64 komt volgens mij bij mij wel overeen.

Oja, en bovenstaande verhaal van de planning komt doordat ze mijn contract TE LAAT hebben verlengd haha. Op mijn loondienst staat nu ook een "Datum uit dienst" (13-03-2010), dat stond op mijn vorige loonstroken niet. Maar eens even achteraan! Ik kom nu al weken niet op de planningslijsten voor maar sta wel "te boek" als werkende!
Beetje een bende bij die TeamCoaches volgens mij.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nehoor, dat is best logisch. Ze kunnen namelijk mensen niet zomaar ontslaan als er sprake is van vaste contracten, er moeten en dan uitzonderlijke dingen voordoen (diefstal, werkweigering etc.) en de massaontslagen die TNT voorstelt moeten zelfs goedgekeurd worden door een rechter, omdat je pas mensen mag gaan ontslaan als je bedrijf op faillisement afgaat.. Ik geloof trouwens nooit dat ze dit erdoor krijgen want, hoewel de winst daalt, maken ze nog steeds winst zat hoor...

Kortom; door mensen een oprotpremie aan te bieden gaan ze uit zichzelf weg en worden ze dus niet ontslagen.. Daar zit 't m in..
Opzich zou ik 4 jaar meer logisch vinden. Kun je je in 4 jaar omscholen met behoud van loon! Moet toch te doen zijn!
pi_79379277
-knip- sorry!
pi_79379833
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Alles moet bij TNT toch altijd zo goedkoop mogelijk ...

Ik werk dus wel als bezorger, en bij ons is het zo dat je een vaste tijd per wijk betaald krijgt. Dit is van het eerste huis tot het laatste huis. Als je een kwartier van en naar depot moet lopen heb je pech, dat is onbetaald (als het langer is krijg je wel betaald).
Dat geintje hebben ze bij ons ook geprobeerd te flikken, maar een niet op haar mondje gevallen postbezorgster heeft toen meteen een brief naar de OR gestuurd, en die hebben de TC teruggefloten. Als postbezorger hoort je werktijd te beginnen zodra je bij het depot aankomt, en te eindigen wanneer je daar (nadat je je wijken hebt gelopen) weer vertrekt. Op een gegeven moment was het bij ons zelfs zo idioot dat je als je 1 wijk had gelopen, en dan vanuit deze wijk terugfietste naar het depot om daar je 2e wijk op te halen, dat dan die fietstijd niet eens betaald werd.

Dat van die zaterdagcontracten die niet verlengd werden heb ik ook gehoord, net als de spotjes op de radio. Ik zag ook op de website van TNT dat de functienaam "zaterdagbesteller" niet meer gebruikt werd, maar dat ze het hadden over "zaterdagbezorger". Wel staat bij de taakomschrijving nog steeds dat je ook sorteert.

Dit alles zal wel met Optivo te maken hebben. Veruit de meeste zaterdagbestellers lopen alleen nog maar buiten, er zijn nog maar een paar die ook binnenwerk doen. Vergeleken met afgelopen week (laatste maal oude diensten) was het dan ook heel rustig op zaal (qua aantallen mensen). Bij ons DVG nog maar 5 zaterdagwerkers binnen, dat waren er vroeger veel meer!

Overigens heb ik de besparing die Optivo zou moeten leveren nog niet gezien. Je gaat nauwelijks sneller, enig verschil is dat je zelf niet meer je post hoeft te pakken, dat moet de postverdeler doen. Maar die loopt zich nu al een slag in de rondte, hij moet ook de lege bakken opruimen, de depotzakjes afvoeren, en de herstelpost verwerken (lekker makkelijk met een postverdeler die niet kan vossen), dus dan ga je toch maar zelf je wijken pakken. Verder hebben we stomme lijnen op de vloer, die aangeven waar je de grijze zakken moet neerzetten. Compleet overbodig, en bovendien staat de zak dus nu op een hele onhandige plaats: niet naast je, maar schuin achter je. Moet je dus de hele tijd draaien op je stoel. Ook moet je die achterlijke bakdrager weer gebruiken, terwijl er echt helemaal NIEMAND is die dat een fijn ding vindt.

Zelfs vandaag met weinig post vette uitloop, postbezorgers die uren moesten wachten op hun wijken, nabrengzakjes op verkeerde adressen, etc.

Niks besparing: het is lang geleden dat ik in 1 week zoveel uren gedraaid heb (meer dan met Kerst), en tegen de tijd dat alles na de nodige aanpassingen weer soepel loopt verzinnen ze wel weer een nieuw onzinnig project.

Wel goed voor mijn banksaldo overigens (want ik moet wel eerlijk zeggen dat ze op mijn vestiging je uitloop gewoon wel vergoeden, tenzij je het echt te bont maakt, doordat je retesloom bent)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 maart 2010 @ 18:23:08 #35
Maffe Fries
pi_79379944
Wij waren vanochtend wel mooi op tijd klaar. Ik had mijn wijken er om 11:15 in zitten. en dat was inclusief het zoekwerk in het begin omdat de kasten veranderd waren en het herstellen van wat fouten die bij het VOSsen waren gemaakt.
pi_79384875
tvp
pi_79385264
Vandaag toch mooi 1:10 uur tijdswinst, wat dus extra centen voor minder tijd betekend!
pi_79398334
Ik begin een bloedhekel te krijgen aan C1000 hah, veel te gladde folders en nog van kutformaat ook. Bij een beetje bundel schuift het al gauw alle kanten op en als je niet oppast glipt het tussen je vingers vandaan en ligt het spul op de grond.
pi_79398707
quote:
Op zondag 21 maart 2010 11:17 schreef CihV het volgende:
Ik begin een bloedhekel te krijgen aan C1000 hah, veel te gladde folders en nog van kutformaat ook. Bij een beetje bundel schuift het al gauw alle kanten op en als je niet oppast glipt het tussen je vingers vandaan en ligt het spul op de grond.
ben blij dat wij geen c1000 hebben dan
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 maart 2010 @ 11:45:14 #40
Maffe Fries
pi_79399047
quote:
Daarom ben ik stiekem wel blij dat ik er een tweede folder bij heb gekregen

Ding is namelijk veel steviger
pi_79399069
Wat een drama gisteren. De eerste weke zouden we 100% hulp krijgen bij Optivo. Niks van gezien. Wordt je van team gewisseld, moet je alsnog bij je oude team gaan VOS-sen vervolgens bij mijn eigen team gevost, waar ik op een gegeven moment alleen stond ipv met 4 man. vervolgens naast mijn eigen dienst een nieuwbouwbuitenwijk moeten voorbereiden omdat ze de kast nog steeds niet hebben aangepast (hele straten die er niet op staan) Postverdeler? Nergens gezien. Geen zaterdagbesteller/postbezorger die op tijd klaar was, ze stuurden al het HAH naar het depot, ook al kwamen mensen het HAH op de vestiging ophalen (hele zakken vol, met zwaar dubbel HAH) niks naar nabrengadressen, alles werd lukraak op het depot gedropt). Looproutes klopten nog steeds niet. Ze hadden beter het minivo kunnen noemen.
pi_79399230
ik heb zo goed gemerkt dat ik mijn met sneakers kapot ben na een loop van 4-4,5 uur. Althans, dan voel ik 's avonds zeurende knieën. Met mijn gaastra schoenen (goed voetbed enz, bijna nieuw) heb ik eigenlijk nergens last van na die loop . scheelt een hoop.
pi_79401149
quote:
Ja en ik weet niet wat ze gisteren hadden gedaan met die folders, verkeerd papier gebruikt of verkeerd gesneden ofzo, maar er kwam allemaal wit papier in poedervorm vanaf. Bij elke brievenbus waar ik er een naar binnen deed kwam er een wolkje papierpoeder af en toen ik klaar was, zat m'n jas er ook onder
  zondag 21 maart 2010 @ 13:08:41 #44
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_79401936
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist, maar volgens mij ligt het toch iets genuanceerder. Er zijn verschillende redenen waarom je mensen mag ontslaan, en 1 ervan is ontslag om bedrijfseconomische redenen. Het is niet nodig om als bedrijf al bijna falliet te zijn voordat je dit middel mag inzetten: als je kunt aantonen dat je winst in de toekomst flink zal afnemen (of zelfs een verlies zal worden) en dat je daarom moet reorganiseren, is het al voldoende. TNT kan heel makkelijk aantonen dat er minder post is en meer concurrentie, dus die bedrijfseconomische redenen worden ongetwijfeld gegrond verklaard. Het is waar dat er eerst nog ontslagvergunningen zullen moeten worden verleend, maar zeker als een ontslag via de kantonrechter gaat zal dit bijna altijd worden goedgekeurd: het is alleen dan nog de vraag hoeveel geld iemand meekrijgt. Sterker nog: als er een goed sociaal plan ligt en de bonden zijn accoord met de ontslagen, dan hoeft volgens mij die toetsing aan het bedrijfseconomisch criterium niet eens plaats te vinden.

Bottom line: als een bedrijf van mensen af wil gaat dat ze links- of rechtsom toch wel lukken, de vraag is alleen hoeveel geld het ze gaat kosten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_79407065
Leuk dat ze willen bezuinigen, maar ze krijgen de post nu al niet weg. Postbezorgers en zaterdagbestellers lopen hard weg en nieuwe aanwas blijft hooguit een maand, zeker met Optivo zal het er niet beter op worden. Deze week zijn op onze vestiging meer dan 100 wijken blijven staan. Gisteren alleen al zo'n 30. Op mensen bezuinigen klinkt misschien plausibel, maar als er niemand meer is om de post weg te brengen lijkt me nou ook niet zo handig.
  zondag 21 maart 2010 @ 17:07:36 #46
Bijdehand mannetje
pi_79410213
quote:
Op zondag 21 maart 2010 15:40 schreef TokenW het volgende:
Leuk dat ze willen bezuinigen, maar ze krijgen de post nu al niet weg. Postbezorgers en zaterdagbestellers lopen hard weg en nieuwe aanwas blijft hooguit een maand, zeker met Optivo zal het er niet beter op worden. Deze week zijn op onze vestiging meer dan 100 wijken blijven staan. Gisteren alleen al zo'n 30. Op mensen bezuinigen klinkt misschien plausibel, maar als er niemand meer is om de post weg te brengen lijkt me nou ook niet zo handig.
Precies wat hier gebeurt. Er is regelmatig nieuwe instroom van postbezorgers, maar deze is net zo groot als de uitstroom. De meesten zijn binnen 3-6 maanden weer weg. En dan heeft TNT nu nog mazzel met de crisis dat het makkelijker is om aan mensen te komen. Een aantal pbz's doet dit in aanvulling op hun uitkering, en we hebben er ook een paar diee een eigen bedrijfje hebben wat momenteel niet zo goed loopt, zodat ze dit er bij moeten doen. Maar als de economie straks aantrekt zijn die ook weer pleite. We draaien nu net een week met Optivo, en nu hebben 2 zdw's al aangegeven ontslag te willen nemen. Begrijpelijk, de voorbereidingstijden staan nu zo krap dat zelfs de meest ervaren bestellers (30+ dienstjaren) het niet halen, laat staan zaterdagbestellers die hier hooguit 3 jaar werken.
pi_79412952
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Precies wat hier gebeurt. Er is regelmatig nieuwe instroom van postbezorgers, maar deze is net zo groot als de uitstroom. De meesten zijn binnen 3-6 maanden weer weg. En dan heeft TNT nu nog mazzel met de crisis dat het makkelijker is om aan mensen te komen. Een aantal pbz's doet dit in aanvulling op hun uitkering, en we hebben er ook een paar diee een eigen bedrijfje hebben wat momenteel niet zo goed loopt, zodat ze dit er bij moeten doen. Maar als de economie straks aantrekt zijn die ook weer pleite. We draaien nu net een week met Optivo, en nu hebben 2 zdw's al aangegeven ontslag te willen nemen. Begrijpelijk, de voorbereidingstijden staan nu zo krap dat zelfs de meest ervaren bestellers (30+ dienstjaren) het niet halen, laat staan zaterdagbestellers die hier hooguit 3 jaar werken.
2 maar? Bij ons heeft er al 1 ontslag genomen, kwam gisteren bij het einde van mijn wijk al een jongen tegen die wilde stoppen. En er waren meerdere die al aangaven op deze manier niet verder te willen. En ze blijven gewoon wijken van verschiillende dagen samenvoegen. Woensdag was er een postbezorger die voor een redelijke wijk 12 tassen had 1 km van zijn wijk vandaan, en dat waren niet alleen V&D-gidsen (nog niet eens de helft) . Die kerel legde zijn sleutels op het depot op tafel, hing zijn TNT-jas op en ging weg om nooit meer terug te keren (wel een strakke actie trouwens). Zelfs de meest trouwe bezorgers hier, die altijd hun wijk weg brengen hoe dan ook laten de post na vijfen staan en zijn niet meer bereid wat extra's te doen, zelfs 1 niet die met kerst nog wel tot half tien s'avonds zijn post wegbracht.
pi_79414012
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:45 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Ja en ik weet niet wat ze gisteren hadden gedaan met die folders, verkeerd papier gebruikt of verkeerd gesneden ofzo, maar er kwam allemaal wit papier in poedervorm vanaf. Bij elke brievenbus waar ik er een naar binnen deed kwam er een wolkje papierpoeder af en toen ik klaar was, zat m'n jas er ook onder
En iedereen natuurlijk denken dat je andere dingen had uitgespookt
  zondag 21 maart 2010 @ 20:32:52 #49
Bijdehand mannetje
pi_79418716
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:23 schreef TokenW het volgende:

[..]

2 maar? Bij ons heeft er al 1 ontslag genomen, kwam gisteren bij het einde van mijn wijk al een jongen tegen die wilde stoppen. En er waren meerdere die al aangaven op deze manier niet verder te willen. En ze blijven gewoon wijken van verschiillende dagen samenvoegen. Woensdag was er een postbezorger die voor een redelijke wijk 12 tassen had 1 km van zijn wijk vandaan, en dat waren niet alleen V&D-gidsen (nog niet eens de helft) . Die kerel legde zijn sleutels op het depot op tafel, hing zijn TNT-jas op en ging weg om nooit meer terug te keren (wel een strakke actie trouwens). Zelfs de meest trouwe bezorgers hier, die altijd hun wijk weg brengen hoe dan ook laten de post na vijfen staan en zijn niet meer bereid wat extra's te doen, zelfs 1 niet die met kerst nog wel tot half tien s'avonds zijn post wegbracht.
Vergeleken met jouw verhaal valt het hier nog wel mee, heb ik het idee. Mensen lopen flink buiten hun tijd, maar er zijn geen wijken blijven staan voor zover ik weet. Niet in mijn DVG in elk geval.
pi_79440324
Het gaat wel weer een beetje beter, gisteren wel zwaar benauwd, veel snotteren en hoofdpijn. Vandaag geprobeerd om naar de HA te kunnen gaan, maar mijn moeder is bezig om naar een ander praktijk te gaan, dus; gegevens overzetten. Wat betekent dat ik pas morgen er langs kan gaan , omdat die nieuwe HA mijn gegevens nog niet heeft.

Verder heb ik nog een vraag: (heb een beetje aangepast, omdat ik toch verkeerd keek )

Klopt het uurloontabel in de OP?

If so... hebben ze mij al die tijd ruim 1 Euro te weinig per uur gerekend !

Ben 24 jaar en zit in schaalnummer 0001 > schaaljaar 00, en krijg ¤8,52. (toch wel correct)

Mijn situatie is als volgt:

Heb 6 maanden lang als tijdelijke hulpkracht gewerkt, onder een contract van 3 uur p.w. Maar dit bleek al 30-40 uur te zijn in de praktijk. Dus van maart 2009 tot september 2009.

En na september kreeg ik een 3 maanden contract als postbode. Wederom 3 uur p.w. Maar dit bleek ook in de praktijk 30-40 uur te zijn. Dit tot eind december. Maar 5 dagen voordat mijn contract afliep, melden ze schriftelijk dat mijn contract niet verlengd kon worden, maar mij wel een ander contract konden aanbieden als postbezorger.

Afspraak was mondeling: minimaal 15 uur contract, en behoud van salaris als postbode. TC en vestigingsmanager zaten erbij.

Dit bleek al snel 13 uur te gaan worden, en heb 't maar gewoon getekend.

Maar ik las hier eerder dat ze helemaal geen THK contract van langer dan 2 maanden mogen aanbieden? Kan iemand dit ophelderen voor mij? If not, wat zijn mijn rechten hierin?

Ik ben inderdaad postbezorger nu, met ¤8,52 per uur.

Bedankt

[ Bericht 3% gewijzigd door weasel85 op 22-03-2010 11:26:01 ]
I pwn u!
pi_79440409
de tabel is volgens mij voor zaterdagbesteller... iig, dit is wat ik krijg..
pi_79440531
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
pi_79441128
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:55 schreef weasel85 het volgende:
Het gaat wel weer een beetje beter, gisteren wel zwaar benauwd, veel snotteren en hoofdpijn. Vandaag geprobeerd om naar de HA te kunnen gaan, maar mijn moeder is bezig om naar een ander praktijk te gaan, dus; gegevens overzetten. Wat betekent dat ik pas morgen er langs kan gaan , omdat die nieuwe HA mijn gegevens nog niet heeft.

Verder heb ik nog een vraag:

Klopt het uurloontabel in de OP?

If so... hebben ze mij al die tijd ruim 1 Euro te weinig per uur gerekend !

Ben 24 jaar en zit in schaalnummer 0001, en krijg ¤8,52.

Mijn situatie is als volgt:

Heb 6 maanden lang als tijdelijke hulpkracht gewerkt, onder een contract van 3 uur p.w. Maar dit bleek al 30-40 uur te zijn in de praktijk. Dus van maart 2009 tot september 2009.

En na september kreeg ik een 3 maanden contract als postbode. Wederom 3 uur p.w. Maar dit bleek ook in de praktijk 30-40 uur te zijn. Dit tot eind december. Maar 5 dagen voordat mijn contract afliep, melden ze schriftelijk dat mijn contract niet verlengd kon worden, maar mij wel een ander contract konden aanbieden als postbezorger.

Afspraak was mondeling: minimaal 15 uur contract, en behoud van salaris als postbode. TC en vestigingsmanager zaten erbij.

Dit bleek al snel 13 uur te gaan worden, en heb 't maar gewoon getekend.

Maar ik las hier eerder dat ze helemaal geen THK contract van langer dan 2 maanden mogen aanbieden? Kan iemand dit ophelderen voor mij? If not, wat zijn mijn rechten hierin?

Ik ben inderdaad postbezorger nu, met ¤8,52 per uur.

Bedankt
De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.

Voor zover ik weet mag een THK-contract maximaal voor 3 maanden zijn, het mag wel verlengd worden. Dus 2x3 maanden mag wel, 1x6 mag niet. Heb jij 1x6 gehad of 2x3?
pi_79441266
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.

De uurlonen van een zaterdagbesteller en een postbode in schaal 2 komen wel ongeveer overeen, maar een zaterdagbesteller komt eerder in het schaaljarendeel terecht en zal dus aanvankelijk een iets hoger uurloon hebben dan een postbode met zelfde leeftijd en dienstjaren. Na een tijdje gaat het gelijk op, en op een gegeven moment haalt de postbode hem in.
pi_79441525
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Helaas wel..
  maandag 22 maart 2010 @ 11:40:07 #56
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79441567
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:38 schreef Sapphira het volgende:

[..]

Helaas wel..
Inderdaad, inkomsten schieten zo ook lekker op met dit soort maanden waarbij er amper post is.
Net 550 euro.
pi_79441782
Wees blij. Ik heb maar 230 euro gekregen.
pi_79441821
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.

De uurlonen van een zaterdagbesteller en een postbode in schaal 2 komen wel ongeveer overeen, maar een zaterdagbesteller komt eerder in het schaaljarendeel terecht en zal dus aanvankelijk een iets hoger uurloon hebben dan een postbode met zelfde leeftijd en dienstjaren. Na een tijdje gaat het gelijk op, en op een gegeven moment haalt de postbode hem in.
Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zei
pi_79445576
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.

Voor zover ik weet mag een THK-contract maximaal voor 3 maanden zijn, het mag wel verlengd worden. Dus 2x3 maanden mag wel, 1x6 mag niet. Heb jij 1x6 gehad of 2x3?
Inderdaad 2x3 maanden

Bedankt voor het ophelderen
I pwn u!
pi_79448780
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:47 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zei
Ja bij ons zijn er veel fulltime zaterdagbestellers... Gewoon van die oudjes met een zaterdagcontract
Noot noot.
pi_79449264
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:40 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Inderdaad 2x3 maanden

Bedankt voor het ophelderen
In dat geval heb ik een leuke mededeling voor je. Je hebt als ik het goed begrijp 2x een THK-gehad, toen een postbodecontract, en nu een pbz-contract. Dan zit je nu in je 4e contract. Dat betekent dat je met ingang van je huidige contract in vaste dienst zou moeten zijn. (contract voor Onbepaalde Tijd). Mocht je toch een bepaalde tijds-contract hebben dan zou ik toch even navragen bij je vestigingsmanager hoe dat zit, want volgens deel 7 van het Burgerlijk Wetboek heb je wel recht op een vast contract.
pi_79449771
Ik krijg als het goed is vanaf morgen een THK contract voor 4 maanden. Salaris weet ik nog niet.
Het was iig vorige week opgestuurd naar PZ en hoop dat alles goedgekeurd word.

Ze proberen van alles, maar vaste contracten worden echt niet meer goedgekeurd, ook al willen de teamcoaches het wel.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:34:33 #63
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79449777
Ben benieuwd of mijn loon vanavond op mijn rekening staat.
pi_79450119
Bij mij staat het er sinds vanochtend al op hoor. Maar ik heb ING en TNT maakt daar ook gebruik van, dus daar zal het wel aan liggen.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:48:25 #65
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79450326
Mja, ik heb Fortis en ben overgestapt naar ING
pi_79451267
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:34 schreef Troeta het volgende:
Ik krijg als het goed is vanaf morgen een THK contract voor 4 maanden. Salaris weet ik nog niet.
Het was iig vorige week opgestuurd naar PZ en hoop dat alles goedgekeurd word.

Ze proberen van alles, maar vaste contracten worden echt niet meer goedgekeurd, ook al willen de teamcoaches het wel.
Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...
Enige probleem is dat ik de volgende zaterdagwerker ben die hetzelfde probleem heeft (3e tijdelijke contact loopt eind oktober af) en ik nog maar moet zien of ze mij dan wel een vast contract gaan geven, ook al zou m'n TC er alles voor over hebben...
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_79452570
Als ik 5 uur doorgeef gewerkt te hebben , staat er op de Harmony 4:55

Zo proberen ze het dus steeds he, elke keer 5 minuutjes minder uitkeren. Tel dat bij elkaar op voor een jaar en je loopt toch een aardig bedragje mis...

Is hier nog wat tegen te doen? 5 minuutjes minder lijkt niet veel, maar op jaarbasis dus wel.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:08:03 #68
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79453978
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:35 schreef Deezertje het volgende:
Als ik 5 uur doorgeef gewerkt te hebben , staat er op de Harmony 4:55

Zo proberen ze het dus steeds he, elke keer 5 minuutjes minder uitkeren. Tel dat bij elkaar op voor een jaar en je loopt toch een aardig bedragje mis...

Is hier nog wat tegen te doen? 5 minuutjes minder lijkt niet veel, maar op jaarbasis dus wel.
Vraag het je TC eens.
Doe ik ook altijd. Als ik een vraag heb stel ik die gewoon direct aan mijn TC.
Nothing is what it seems
pi_79464587
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:08 schreef Taneli het volgende:

[..]

Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...
Enige probleem is dat ik de volgende zaterdagwerker ben die hetzelfde probleem heeft (3e tijdelijke contact loopt eind oktober af) en ik nog maar moet zien of ze mij dan wel een vast contract gaan geven, ook al zou m'n TC er alles voor over hebben...
Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordig
pi_79465171
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:03 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordig
Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 maart 2010 @ 21:24:30 #71
Maffe Fries
pi_79465811
Hier gelukkig nog wel. Komt ook omdat we op kantoor nu redelijk krap in het personeel beginnen te zitten.
  maandag 22 maart 2010 @ 22:02:12 #72
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79468294
Ik snap het ook niet. Zaterdagwerkers zijn toch vrij goedkoop. Dan is het toch belangrijk dat je ze vasthoud?
Bij ons hebben 2 zaterdagwerkers waarvan het contract afliep een vast contract gekregen. Ik meende dat het er oa mee te maken had dat alle vestigingen binnen een paar jaar sluiten en er vanaf dan helemaal geen functies meer bestaan als postbode, zaterdagwerker of postbode plus. Dus iedereen die hier nu werkt en die hier nog willen blijven werken maken het einde van de rit nog mee en worden dan denk ik automatisch ontslagen of worden overgeplaatst naar het grote sorteercentrum waarvan ze een aantal in het land willen plaatsen en waarin alle wijken van een bepaald gebied/provincie worden voorbereid.
Nothing is what it seems
pi_79468971
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaarcontract. Dus ik krijg over een tijdje wel gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
pi_79470782
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:02 schreef Viper86 het volgende:
Ik snap het ook niet. Zaterdagwerkers zijn toch vrij goedkoop. Dan is het toch belangrijk dat je ze vasthoud?
Bij ons hebben 2 zaterdagwerkers waarvan het contract afliep een vast contract gekregen. Ik meende dat het er oa mee te maken had dat alle vestigingen binnen een paar jaar sluiten en er vanaf dan helemaal geen functies meer bestaan als postbode, zaterdagwerker of postbode plus. Dus iedereen die hier nu werkt en die hier nog willen blijven werken maken het einde van de rit nog mee en worden dan denk ik automatisch ontslagen of worden overgeplaatst naar het grote sorteercentrum waarvan ze een aantal in het land willen plaatsen en waarin alle wijken van een bepaald gebied/provincie worden voorbereid.
Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 maart 2010 @ 22:48:02 #75
Maffe Fries
pi_79471074
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:12 schreef gelebeer het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaarcontract. Dus ik krijg over een tijdje wel gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Ik na volgend weekend al
pi_79471627
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef TokenW het volgende:

[..]

Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.
Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfff

Ik denk ook dat het komt omdat er toch aardig wat zaterdagbestellers blijven plakken, en dat sommige ook gaan claimen als zij elke week meer uren maken.
Hoe ze het zonder al die mensen willen doen is mij ook een grote vraag..
pi_79475102
Op non-actief gesteld ....

Omdat meneer de TC wel vond dat ik kon werken... lol

Even informeren: mag een TC spontaan aan de deur komen?
I pwn u!
pi_79478503
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:

Raar verhaal hoor.. Ik weet niet of een tc aan de deur mag komen, op zich wel lijkt me.. Wat was je aan t doen dan toen ie kwam?
Het lijkt me iig niet gebruikelijk dat een tc de ziekmeldingen gaat controleren..
pi_79479168
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:

Hij mag vast wel aan de deur komen, maar het vaststellen dat je ziek bent lijkt me wat anders. Ik heb het idee dat dit geheel buiten de bevoegdheid valt van de TC, lijkt me meer iets voor een arbo arts? Sowieso kan je TC natuurlijk niet vaststellen dat je ziek bent of niet, hij is immers geen arts. Ik ben ook wel eens ziek geweest (ja echt ) maar moest die dag toch de deur uit om even een boodschap te doen...dat maakt me toch niet meteen 'beter'?

Ik vind het klinken als pure intimidatie, misschien kan je eens wat juridisch advies inwinnen...
pi_79479262
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:13 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Ik vind het klinken als pure intimidatie, misschien kan je eens wat juridisch advies inwinnen...
Ok, dit is het sowieso.. bedankt!
I pwn u!
pi_79479962
De TC mag wel langskomen, maar hoe laat kwam die langs? En welke dag?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:16:48 #82
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79480926
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:45 schreef Troeta het volgende:
De TC mag wel langskomen, maar hoe laat kwam die langs? En welke dag?
Volgens mij mag ie alleen langskomen om te bespreken wat je aan je ziekte gaat doen en wanneer je ongeveer weer kan werken. En niet om te bepalen of je wel of niet ziek bent.
Nothing is what it seems
pi_79480955
Een beetje TC heeft t te druk om langs te komen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:20:53 #84
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79481070
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Een beetje TC heeft t te druk om langs te komen
Dat ook ja.
Bij ons wonen er sowieso een paar niet in ons bestelgebied. Dus stel dat daar 2 ziek van zijn, mag de teamcoach fijn de complete ochtend door de halve provincie rijden.
Nothing is what it seems
pi_79482541
Goed, heb dus juridisch advies ingewonnen. Kwam eruit dat ik nog 1 regel erbij moest plaatsen: 'dat als ik me beter voel, me weer beter meld.' (maar dat kan die vestigingsmanager ook wel bedenken, maar toch...) en dit nogmaals aangetekend versturen.

Ze konden het wel een beetje mee eens zijn met het intimidatie gedeelte, maar eerst zien hoe het verloopt

En te horen gekregen dat ik morgen een afspraak heb met de bedrijfsarts. Ik kijk wel even wat ik doe, maar die relatie met mij en TC is sowieso verpest, dankzij hem. En ik ben niet de enige hierin, alle collega's die onder hem werken, hebben hier ook last van. Niemand heeft het nog naar zijn zin met hem. Zodra hij op vakantie is, gaat alles lekker chill...
I pwn u!
pi_79486642
Morgen weer werken
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:15:30 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79487515
Ik heb morgen 2 halve wijken die ik nooit gelopen heb, wat de logica daar van is?
Vandaag lekker chaotisch, ik had dus een middagwijk volgens schema maar aangezien ik er zaterdag ochtend voor het laatst was wilde ik het even checken.
TC gebeld, voicemail en uiteindelijk maar even langsgegaan vanochtend, bleek ik toch te zijn ingeroosterd voor een ochtendwijk.

Vind het niet erg, toch nog wat uren maar wel weer heerlijk handig die communicatie.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:25:53 #88
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79487856
Was je nog wel op tijd voor die ochtendwijk dan?

@issie: Weer onbekende wijken?
Nothing is what it seems
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:27:19 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79487900
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:
Mwah, kwam er iets na 11 uur binnen wandelen en normaliter loop ik rond 10 uur al buiten.
Zo maar even de middagwijk doen, zijn ze ook weer blij.
pi_79488328
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:

@issie: Weer onbekende wijken?
Och hemel sta ik er bekend om?

Word straks gebeld dus dan hoor ik t
pi_79488518
Ah, en gebeld

Heb tot nu toe één wijk, een bekende welteverstaan. Verrassend!
pi_79494159
Pfff, reed ik daarstraks naar de garagebox om mijn posttassen te halen. Ben ik aan het fietsen hoor ik ineens een hele hard PLOF.
Bleek de binnenband van mijn achterwiel geknald te zijn. Heb toen dus maar met de brommer de post bezorgd.

Heb ik weer..
pi_79494475
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef Troeta het volgende:

[..]

Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfff

Ik denk ook dat het komt omdat er toch aardig wat zaterdagbestellers blijven plakken, en dat sommige ook gaan claimen als zij elke week meer uren maken.
Hoe ze het zonder al die mensen willen doen is mij ook een grote vraag..
Ik dacht dat het juist de bedoeling was om alle vaste mensen ook op zaterdag te laten werken zodoende de zaterdagbestellers overbodig zijn...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:33:14 #94
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79495827
Ik had ook een leuke, had 3 tassen en de laatste stond in een garagebox.
Handig alleen dat ik daar geen sleutel van heb, doodleuk een half uur kunnen wachten op die sleutel.
Goed voor de uren, maar oke.

Ben ik bijna klaar, blijk ik voor een krappe 100 huizen geen HAH te hebben.
pi_79499527
morgen op sollicitatie gesprek voor zaterdag bezorging in urmond
hoop dat ik het krijg en dan direct kaartjes rock werchter bestellen
dus hopelijk welkom bijna collega's
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
pi_79500123
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.
Ja, maar die max. bereikt een zaterdagbesteller pas na iets van 15 jaar. En ik ken bijna niemand die dat werk zo lang blijft doen..........
pi_79500186
Ik las op www.reddepostbode.nl dat we m.i.v. week 15 de Veronicagids weer terugkrijgen. Is er iemand die dat kan bevestigen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:23 #98
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79500989
Ik word hier zo ziek van.. ik mail mijn TC en ik krijg NOOIT reactie. En ze blijft mij wel mailen met verzoeken of ik extra kan werken op vrijdag bijv. vervolgens zeg ik dat ik school heb tot 4 uur en een verzoek om op mijn voorgaande mail te reageren en doet ze dat gewoon weer niet.
pi_79501603
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik las op www.reddepostbode.nl dat we m.i.v. week 15 de Veronicagids weer terugkrijgen. Is er iemand die dat kan bevestigen?
Ah, de Veronica's, die lagen half in de bus bij de wijk die ik vandaag liep, nu liggen ze dus voor de deur.
pi_79502232
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier zo ziek van.. ik mail mijn TC en ik krijg NOOIT reactie. En ze blijft mij wel mailen met verzoeken of ik extra kan werken op vrijdag bijv. vervolgens zeg ik dat ik school heb tot 4 uur en een verzoek om op mijn voorgaande mail te reageren en doet ze dat gewoon weer niet.
E-mail? Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord hoor

Maar als het echt zo dringend is bel je toch even? Heb je gelijk een reactie.
pi_79502253
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:56 schreef TokenW het volgende:

[..]

Ah, de Veronica's, die lagen half in de bus bij de wijk die ik vandaag liep, nu liggen ze dus voor de deur.
pi_79503432
Morgen 21 graden hier, en dan te bedenken dat we nog maar 2 weken geleden sneeuw hadden. Wel veel regen trouwens, 14,6 mm op maandag en net afgesproken maandag 5 wijken weg te lopen.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:04:43 #103
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79504641
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Och hemel sta ik er bekend om?

Word straks gebeld dus dan hoor ik t
Jaah. Gelukkig voor je dat je een bekende wijk hebt. Ikzelf heb eigenlijk altijd wijken die ik wel goed ken. Zaterdags heb ik meestal een vaste autoroute en als ik extra werk heb ik vaak een stadswijk. En alle stadswijken ken ik wel zo'n beetje. Daarnaast worden alle wijken in de dorpen bij ons in het gebied door postbezorgers gedaan, dus daar hoef ik praktisch nooit heen. Een aantal maanden geleden moest ik wel een keer een wijk in zo'n dorpje bezorgen. En dat is best een gezoek dan, maar wel leuk op zich, beetje puzzelen enzo.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:27 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Mwah, kwam er iets na 11 uur binnen wandelen en normaliter loop ik rond 10 uur al buiten.
Zo maar even de middagwijk doen, zijn ze ook weer blij.
Lol. Dat ze je dan niet eerder hebben opgebeld met de vraag waar je bleef...
Nothing is what it seems
pi_79504773
Nog 2 zaterdagen en dan na ruim 8,5 jaar zaterdagwerker af. Toch wel een mooie tijd gehad hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_79505496
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In dat geval heb ik een leuke mededeling voor je. Je hebt als ik het goed begrijp 2x een THK-gehad, toen een postbodecontract, en nu een pbz-contract. Dan zit je nu in je 4e contract. Dat betekent dat je met ingang van je huidige contract in vaste dienst zou moeten zijn. (contract voor Onbepaalde Tijd). Mocht je toch een bepaalde tijds-contract hebben dan zou ik toch even navragen bij je vestigingsmanager hoe dat zit, want volgens deel 7 van het Burgerlijk Wetboek heb je wel recht op een vast contract.
Ik heb nu een vast contract als pbz..

eerste 6 maanden was 2x thk
daarna 3 maanden postbode
en dan vast contract naar pbz srry als er iets niet duidelijk was
I pwn u!
pi_79506242
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Jaah. Gelukkig voor je dat je een bekende wijk hebt. Ikzelf heb eigenlijk altijd wijken die ik wel goed ken. Zaterdags heb ik meestal een vaste autoroute en als ik extra werk heb ik vaak een stadswijk. En alle stadswijken ken ik wel zo'n beetje. Daarnaast worden alle wijken in de dorpen bij ons in het gebied door postbezorgers gedaan, dus daar hoef ik praktisch nooit heen. Een aantal maanden geleden moest ik wel een keer een wijk in zo'n dorpje bezorgen. En dat is best een gezoek dan, maar wel leuk op zich, beetje puzzelen enzo.
Haha, ik ben altijd heel blij met mijn plattegrondjes Kan best dat ik er morgen ineens een wijk bij krijg ofzo. Tijdje terug lieten ze me zomaar een buitenwijk doen: "Ja, en dan ga je bij dat huisnummer een laantje in voor dat en dat nummer... en dan een eind verder bij die en die bocht zit weer een laantje..."
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:38 schreef TokenW het volgende:
Morgen 21 graden hier, en dan te bedenken dat we nog maar 2 weken geleden sneeuw hadden. Wel veel regen trouwens, 14,6 mm op maandag en net afgesproken maandag 5 wijken weg te lopen.
Zo heet?!
Dat wordt in mijn t-shirt bezorgen dus
pi_79519372
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-ooit-op-komst.dhtml

Er hangt vandaag lente in de lucht, ik ruik het
pi_79519580
lekker toch, een hete zomer! post bezorgen in je tnt bikini

hebben jullie trouwens ook gelezen over de TNT sportkleding? Ik snap niet dat daar vraag naar is. Vind die outfit prima, maar als ik ga sporten hoef ik echt niet herkenbaar te zijn als postbode Het enige waar het me handig voor lijkt is sporttoernooien..
pi_79519616
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 08:59 schreef sbientje het volgende:
lekker toch, een hete zomer! post bezorgen in je tnt bikini

hebben jullie trouwens ook gelezen over de TNT sportkleding? Ik snap niet dat daar vraag naar is. Vind die outfit prima, maar als ik ga sporten hoef ik echt niet herkenbaar te zijn als postbode Het enige waar het me handig voor lijkt is sporttoernooien..
Schei uit met je bezorgen in bikini Ik zie mezelf al vooruit drijven naar elk volgende huis.

Ik ga trouwens echt niet in een TNT badpak waterpoloën, zie onze sponsor al aankomen
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:05:26 #110
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79519714
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:04 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Lol. Dat ze je dan niet eerder hebben opgebeld met de vraag waar je bleef...
Ze kennen me, ik hanteer de 'zolang het voor 5 uur in de bus ligt' mentaliteit en kan gerust pas om 12 uur met m'n "ochtendwijk" beginnen als ik iets anders te doen heb.
pi_79519868
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ze kennen me, ik hanteer de 'zolang het voor 5 uur in de bus ligt' mentaliteit en kan gerust pas om 12 uur met m'n "ochtendwijk" beginnen als ik iets anders te doen heb.
Lol das echt het tegenovergestelde van mijn mentaliteit
"ik wil zo vroeg mogelijk klaar zijn"-mentaliteit
  woensdag 24 maart 2010 @ 09:25:02 #112
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79520188
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:13 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Lol das echt het tegenovergestelde van mijn mentaliteit
"ik wil zo vroeg mogelijk klaar zijn"-mentaliteit
Hehe die insteek had ik voorheen ook, maar nu ik op mezelf woon met allerlei huisdieren, ruim 7 medicaties die ingenomen moeten worden die allemaal hun eigen bijwerking hebben maak ik me niet meer zo druk om een uurtje later klaar zijn.

Nu 'moet' ik ook minstens een uur lunchen tussen 2 wijken in, anders val ik om en dat is ook niet de bedoeling.
Buiten dat is dit niet mijn hoofdbaantje, ben webdesigner vanuit huis en als daar iets spoed heeft gaat dat voor de post.
pi_79521612
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:25 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hehe die insteek had ik voorheen ook, maar nu ik op mezelf woon met allerlei huisdieren, ruim 7 medicaties die ingenomen moeten worden die allemaal hun eigen bijwerking hebben maak ik me niet meer zo druk om een uurtje later klaar zijn.

Nu 'moet' ik ook minstens een uur lunchen tussen 2 wijken in, anders val ik om en dat is ook niet de bedoeling.
Buiten dat is dit niet mijn hoofdbaantje, ben webdesigner vanuit huis en als daar iets spoed heeft gaat dat voor de post.
Haha ja dat verklaart al veel
In de zomer zou ik het liefst tot uiterlijk 11 uur werken (verbrand nogal heel heel snel en heb het met 20 graden al snikheet ), mja meestal begin ik dan pas buiten

Word ik net gebeld met de mededeling dat ik echt maar 1 wijk heb Nutteloos telefoontje, whehe Stap over 5 minuten op de fiets.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 10:51:47 #114
Maffe Fries
pi_79523148
quote:
TNT overweegt verkoop Nederlandse posttak
TNT nv sluit niet uit dat het zijn Nederlandse postactiviteiten gaat afstoten. Dat schrijft het Financieele Dagblad woensdag.

Volgens het FD zegt TNT "alle opties open te houden". Dinsdag steeg het aandeel ruim 4%, nadat in een rapport van ING werd gewezen naar de "veranderde communicatiestijl" op het gebied van de strategie bij Post.

Een opsplitsing van TNT in Post en Express zou volgens ING in potentie een sterke aanjager voor het aandeel zijn, maar de bank twijfelt of TNT het bedrijf wil opsplitsen zonder druk van aandeelhouders.

Volgens het FD is een volledige verkoop van Post Nederland aan een niet-strategische partij een optie voor TNT. "Maar we leggen ons niet op een uitkomst vast", zegt een woordvoerder tegen de krant.
Nieuws bij Novum vandaan geplukt
pi_79524237
Laat ze het maar aan de staat verkopen
pi_79531133
Laat ze het maar verkopen aan de overheid
pi_79532842
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 14:32 schreef gelebeer het volgende:
Laat ze het maar verkopen aan de overheid
En laten ze het maar ptt post noemen.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:09:32 #118
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79535000
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha, ik ben altijd heel blij met mijn plattegrondjes Kan best dat ik er morgen ineens een wijk bij krijg ofzo. Tijdje terug lieten ze me zomaar een buitenwijk doen: "Ja, en dan ga je bij dat huisnummer een laantje in voor dat en dat nummer... en dan een eind verder bij die en die bocht zit weer een laantje..."

Haha. Tsja, dat ze bij de post nooit eens op het idee zijn gekomen om bij elke wijk een kaart uit te printen met alle huisnr's aangegeven en dat men op de achterkant de bijzonderheden van de wijk neerpleurt ofzo...
2 jaar geleden moest ik voor alle wijken in ons gebied kaartjes maken en die zouden ze dan in de oranje mapjes stoppen. Nou, uiteindelijk zijn alleen bij een aantal wijken die kaarten bij het mapje erin gestopt en de rest zijn toen, bleek later, ergens in een kast weggestopt. En die kaarten in de mapjes kan ik tegenwoordig ook niet meer terug vinden.
Maja, ik heb er 90 euro aan over gehouden, en dat voor wat simpel copy/paste werk vanuit google maps naar photoshop.

Gister moest ik trouwens ook een paar straten van een wijk wegbrengen, kwam ik bij een groot huis aan waar een meisje vlak voor de brievenbus op een stoel zat te bellen. Dus ik pak de post van de bundel en houd het 10-15 seconden voor haar neus. Gaat dat mens gewoon verder met bellen.
Uiteindelijk moest ik over mijn stuur en over dat mens heen gebogen de post door de bus douwen....
Pff...
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 09:05 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan dat gelukkig wel.
Vroeger had je denk ik wel een andere mentaliteit bij de klant, als de post er niet voor een bepaald tijdstip was gingen ze gewoon bellen met de klantenserice met de vraag waar de post bleef.

Maar wel klote voor je, dat je zoveel pillen enzo moet innemen.
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 16:16:43 #119
Maffe Fries
pi_79535260
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:09 schreef Viper86 het volgende:

Gister moest ik trouwens ook een paar straten van een wijk wegbrengen, kwam ik bij een groot huis aan waar een meisje vlak voor de brievenbus op een stoel zat te bellen. Dus ik pak de post van de bundel en houd het 10-15 seconden voor haar neus. Gaat dat mens gewoon verder met bellen.
Uiteindelijk moest ik over mijn stuur en over dat mens heen gebogen de post door de bus douwen....
Pff...
Had je niet af kunnen stappen en haar met stoel en al even opzij kunnen zetten? Had je meteen je punt gemaakt
pi_79535372
quote:
Pff...
Wat een arrogant wijf
Heb ook zo'n hekel aan mensen die je bij het langslopen aankijken alsof je maar een miezerig postbodetje bent en geen gedag zeggen, nadat je zelf wel gedag hebt gezegd...grr
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:42:27 #121
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79536232
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Had je niet af kunnen stappen en haar met stoel en al even opzij kunnen zetten? Had je meteen je punt gemaakt
Nah, ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het uiteindelijk wel van me zou pakken toen ik me over haar heen boog, maar blijkbaar heeft ze zoveel br33zers in haar leven gedronken dat ze niet eens meer opmerkt wanneer je iemand moet helpen of gewoon sociaal moet wezen...
Nothing is what it seems
  woensdag 24 maart 2010 @ 16:45:50 #122
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79536376
quote:
[..]

Tegenwoordig kan dat gelukkig wel.
Vroeger had je denk ik wel een andere mentaliteit bij de klant, als de post er niet voor een bepaald tijdstip was gingen ze gewoon bellen met de klantenserice met de vraag waar de post bleef.

Maar wel klote voor je, dat je zoveel pillen enzo moet innemen.
Ach nu lopen de mensen ook al te zeuren hoor als het later komt dan ze gewend zijn of ze brengen het vrolijk met een "Wat ben je laat joh", maar heb geregeld 'de mededeling' gekregen dat ze het kantoor wel even zouden bellen.

En ach, ik leef nog, zo bekijk ik het maar want dat had ook zo anders kunnen aflopen en daar wil ik dan best dagelijks een aantal pillen, spuiten en andere ongein voor nemen.
pi_79536529
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:42 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Nah, ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze het uiteindelijk wel van me zou pakken toen ik me over haar heen boog, maar blijkbaar heeft ze zoveel br33zers in haar leven gedronken dat ze niet eens meer opmerkt wanneer je iemand moet helpen of gewoon sociaal moet wezen...
Nou als het er zo een is dan mag je nog wel uitkijken dat ze je broek niet naar beneden trekt en iets doet in ruil voor een breezer

pi_79536640
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:45 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ach nu lopen de mensen ook al te zeuren hoor als het later komt dan ze gewend zijn of ze brengen het vrolijk met een "Wat ben je laat joh", maar heb geregeld 'de mededeling' gekregen dat ze het kantoor wel even zouden bellen.

En ach, ik leef nog, zo bekijk ik het maar want dat had ook zo anders kunnen aflopen en daar wil ik dan best dagelijks een aantal pillen, spuiten en andere ongein voor nemen.
Ahjoh dat zijn van die mensen die de hele dag niks beters te doen hebben dan op de post wachten. Ook een keer zo iemand die vanuit zijn huis keihard "HÈHÈ" riep toen ik zo rond vier uur met de post aan kwam. Best slecht voor je humeur zulke mensen, maar eigenlijk zijn ze het niet waard om je aan t ergeren.
  woensdag 24 maart 2010 @ 17:03:07 #125
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79537118
Waar ik inmiddels wel simpel van wordt zijn die "Geen post, mooi dan ook geen rekeningen" en "Die blauwe mag je houden" opmerkingen, hebben die mensen nou echt het idee dat niemand anders die grap ook maakt?
pi_79537270
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
Waar ik inmiddels wel simpel van wordt zijn die "Geen post, mooi dan ook geen rekeningen" en "Die blauwe mag je houden" opmerkingen, hebben die mensen nou echt het idee dat niemand anders die grap ook maakt?
Haha ja idd. Een keer stond ik bij zo'n brievenbussenmuur en was ik nog post in de bussen aan het doen toen een man ineens hard zei "Wat is dit?!" Dus ik schrok en dacht dat ik een megafout had gemaakt (brief van een bank in de verkeerde bus o.i.d.) Bleek hij ook een blauwe brief in z'n hand te hebben.

Mja dat schijn je in supermarkten ook te hebben, caissières die doodgegooid worden met opmerkingen als "Nee, dat bonnetje mag je boven je bed plakken!"
pi_79537332
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:03 schreef Lastpost het volgende:
Blijkbaar niet, want ik maak het vaak genoeg mee met mijn middagwijk . Gelukkig heb ik daar in m'n ochtendwijk nooit last van aangezien dan iedereen nog ligt te maffen (ik loop tussen 8.15 en 9.45 zo'n beetje m'n ochtendwijkje op zaterdag)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 17:40:03 #128
Maffe Fries
pi_79538436
zo vroeg? Bij ons gaat de eerste pas tussen 10:30 en 11:00 de straat op
pi_79538576
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
zo vroeg? Bij ons gaat de eerste pas tussen 10:30 en 11:00 de straat op
Ik sta op zaterdag ook om 8.15 of 8.30 uur buiten. Wel als eerste, maar heerlijk. Moet dan om 6.15 uur beginnen met de postbussen, daarna mijn eigen wijk voorbereiden en nog een schaduwwijk en dan naar buiten met twee wijken
pi_79538864
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik sta op zaterdag ook om 8.15 of 8.30 uur buiten. Wel als eerste, maar heerlijk. Moet dan om 6.15 uur beginnen met de postbussen, daarna mijn eigen wijk voorbereiden en nog een schaduwwijk en dan naar buiten met twee wijken
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal min of meer. Om half 7 beginnen met vossen, ochtendwijkie voorbereiden en weglopen, dan twee middagwijkjes voorbereiden en één daarvan weglopen en dan is het nog geen eens 12 uur... soms nog wel wat oplos, maar de laatste tijd niet vaak meer...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 17:55:52 #131
Maffe Fries
pi_79538923
Wij krijgen onze post pas tussen 8:45 en 9:00 in 1 trans aangeleverd, dus vroeger beginnen heeft weinig zin.
pi_79538984
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:54 schreef Taneli het volgende:

[..]

Hier eigenlijk hetzelfde verhaal min of meer. Om half 7 beginnen met vossen, ochtendwijkie voorbereiden en weglopen, dan twee middagwijkjes voorbereiden en één daarvan weglopen en dan is het nog geen eens 12 uur... soms nog wel wat oplos, maar de laatste tijd niet vaak meer...
Ik ben ook voor twaalven klaar. Superrelaxt. Hoop dat ik dit de komende maanden behoud
pi_79538999
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Wij krijgen onze post pas tussen 8:45 en 9:00 in 1 trans aangeleverd, dus vroeger beginnen heeft weinig zin.
Huh, moeten jullie wel vossen dan? Of bedoel je de rode bakken?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 18:03:09 #134
Maffe Fries
pi_79539168
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:58 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Huh, moeten jullie wel vossen dan? Of bedoel je de rode bakken?
Vossen wordt elders op het VBG gedaan

Wij krijgen de rode en blauwe bakken dan aangeleverd
pi_79540245
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vossen wordt elders op het VBG gedaan

Wij krijgen de rode en blauwe bakken dan aangeleverd
En dat is elke dag? Want dan vind ik het nog best laat, rond 9 uur. Half 8/8 uur had beter geweest denk ik.
pi_79540614
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons moet de VOS om 07:30 klaar zijn en dan krijgen de eersten ook meteen hun bakken aangeleverd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 18:55:22 #137
Maffe Fries
pi_79540795
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

En dat is elke dag? Want dan vind ik het nog best laat, rond 9 uur. Half 8/8 uur had beter geweest denk ik.

Post voor postbussen en dergelijke is er al wel eerder
pi_79540816
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:50 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij ons moet de VOS om 07:30 klaar zijn en dan krijgen de eersten ook meteen hun bakken aangeleverd.
Hier precies hetzelfde.
pi_79540842
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Post voor postbussen en dergelijke is er al wel eerder
Nja dan hoef je iig nooit echt vroeg op te staan
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 maart 2010 @ 18:58:38 #140
Maffe Fries
pi_79540911
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:56 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja dan hoef je iig nooit echt vroeg op te staan
Nope. Staat alleen wel tegenover dat je tot halverwege de middag zeker bezig bent
pi_79542902
Meestal bezorg ik rond half 2 de laatste brief, soms kan ik pas later beginnen of heb nog andere wijken rond te brengen en ben dan pas meestal half 5 bij het laatste huis. Als ze dan zeggen; sjongejongejonge wat ben je laat zeggen, zeg ik gewoon doodnormaal ''Inderdaad.'' terug

Wees blij dat je niet tot 21uur -of eindeloos en dus niet aankomt- moet wachten zoals bij de concurrent...
pi_79543146
op zaterdag begin ik om 10 uur, en meestal ga ik dan om 12 uur lunchen en daarna de wijk in. Ben meestal tussen half 3 en 3 klaar met bezorgen

edit - officieel komen mijn rode bakken pas om kwart voor 11, meestal zijn ze er wel een half uurtje eerder
pi_79544798
Als pbz'er begin ik op z'n vroegst pas om 11.30 met bezorgen. Op zaterdag meestal rond 11.45, dan 2 wijken wegbrengen en rond 4 a 5 uur klaar. Ik ben al wel eens tot 19.00 bezig geweest met gladheid etc
Nu doordeweeks meestal een wijk van 2,5 uur die om 1 uur klaar ligt. Maar hier willen ze in de zomer de aanlevertijden gaan vervroegen. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken
pi_79549878
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heb ook zo'n hekel aan mensen die je bij het langslopen aankijken alsof je maar een miezerig postbodetje bent en geen gedag zeggen, nadat je zelf wel gedag hebt gezegd...grr
Gelukkig ben ik dat nog nooit tegengekomen bedenk ik me net. Scheelt waarschijnlijk wel dat ik in niet zon rijke buurt bezorg.

Ik loop overigens vrij standaard tot 4 uur en begin om 10 uur, de wijk ligt vaak wel wat eerder klaar, maar ik heb geen zin het risico te lopen te wachten. Bovendien slaap ik liever wat langer dan dat ik eerder klaar ben.
pi_79550688
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:09 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik dat nog nooit tegengekomen bedenk ik me net. Scheelt waarschijnlijk wel dat ik in niet zon rijke buurt bezorg.

Ik loop overigens vrij standaard tot 4 uur en begin om 10 uur, de wijk ligt vaak wel wat eerder klaar, maar ik heb geen zin het risico te lopen te wachten. Bovendien slaap ik liever wat langer dan dat ik eerder klaar ben.
ik heb dat ook niet, eigenlijk groet iedereen.. Vnd ik ook wel tof. Mensen maken ook makkelijk een praatje met een postbode heb ik het idee, vind ik wel leuk.
pi_79552021
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 22:09 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Ik loop niet in een rijke buurt. Ze vinden zichzelf blijkbaar allemaal te goed hier.
pi_79555173
Het was weer feest vandaag. In dezelfde straat waar ik een paar maanden geleden een parkeerboete in ontvangst mocht nemen had ik er vandaag weer een te pakken. Nadat ik de deur uitliep bij een klant zag ik een sleepwagen achter mijn TNT busje staan. Ongeveer een maand geleden zag ik dit tafereel ook bij een collega van mij in precies dezelfde straat. Die collega stond echter precies bij een kruising dus dacht ik dat ze hem daarom weg wilden halen. Maar mijn auto had ik half op de stoep geparkeerd (en dat was zelfs geen voetpad, dus voetgangers ondervonden ook geen hinder) ver van de kruising af en echt iedereen kon er met gemak langs. Ik mag echt van geluk spreken dat ik nog op tijd erbij was want anders hadden ze mijn wagen gewoon meegenomen. Natuurlijk zullen jullie je vast afvragen of ik dan niet van de vorige boete iets heb opgestoken. In die straat geldt een stilstaan verbod en in de zijstraten idem dito. Morgen moet ik dus maar noodgedwongen die wagen een paar honderd meter verderop zetten en maar hopen dat de klant niet veel post heeft. Ik had gelukkig wel een aantal mensen achter me staan die er schande van spraken dat ik die boete kreeg maar dat helpt helaas niet veel. Mijn teamcoach zei meteen dat ze bezwaar in gaan dienen zodra de boete binnen is dus hopelijk pakt het goed uit.

Toch blijf ik het werk nog steeds erg leuk vinden.
Tok.
pi_79555478
ik dacht dat je met je postauto ontheffing had voor dat soort dingen
pi_79555952
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 00:36 schreef sbientje het volgende:
ik dacht dat je met je postauto ontheffing had voor dat soort dingen
Voor zover ik weet mag je niet parkeren op een plek waar een parkeer/stilstaan verbod aanwezig is. Daarentegen heb je een ontheffing dat je overal mag parkeren zonder hinder te veroorzaken en dat was hier absoluut niet het geval. Hier was dus wel dat verbod aanwezig maar ik moet me aan een tijdschema houden dus moet ik die wagen zo dicht mogelijk bij de klant parkeren. Tsja, als ik morgen het tijdschema niet haal geef ik maar parkeerbeheer de schuld.
Tok.
pi_79559751
Jezus, ook gelijk een sleepwagen erbij halen...alsof ze niet kunnen bedenken dat een TNT busje daar heus niet de hele dag zal blijven staan (hoelang was je in totaal eigenlijk bij die klant binnen geweest dan?:).

Oh, en TNT is schijnbaar een nieuwe campagne begonnen om onder studenten 'zaterdagbezorgers' te werven. Op GeenStijl kreeg ik een advertentiefilmpje en bij mij op de universiteit hangt het vol met affiches Echt triest als je bedenkt dat waardevolle krachten die aan contractverlenging / onbepaalde tijd toe zijn eruit gegooid worden...
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:57:49 #151
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79560120
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:49 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nou als het er zo een is dan mag je nog wel uitkijken dat ze je broek niet naar beneden trekt en iets doet in ruil voor een breezer

Mijn broek wassen?

Heb gister te horen gekregen dat ik morgenmiddag een wijk moet bezorgen. Altijd lekker om na school nog even een rondje te lopen.
Nothing is what it seems
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:59:47 #152
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_79560194
Krijg je voor begrafenissen vrij?
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:05:03 #153
238141 SevD
Boventitel
pi_79560380
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef CHEVHB het volgende:
Lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen.

Gecondoleerd.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:07:18 #154
256787 CHEVHB
pi_79560457
Dankjewel:)
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:57:05 #155
256787 CHEVHB
pi_79562271
Godver.. bellen ze net op dat het echt niet gaat lukken.. dus geen vrij voor een begrafenis..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2010 @ 11:02:44 #156
Maffe Fries
pi_79562496
Gecondoleerd en sterkte.

Moet je ver reizen voor de begrafenis? Anders zou je tijdelijk je werk neer kunnen leggen om er heen te gaan.
  donderdag 25 maart 2010 @ 11:05:09 #157
256787 CHEVHB
pi_79562590
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
Gecondoleerd en sterkte.

Moet je ver reizen voor de begrafenis? Anders zou je tijdelijk je werk neer kunnen leggen om er heen te gaan.
Mijn wijk staat pas om 12.00 uur klaar, en om 13.00 uur is die begrafenis en het is ongeveer ander half uur reizen.. ik baal hier van.. ik zit er echt aan te denken om te stoppen, niet alleen hiervoor. Maar bijvoorbeeld ook mijn salaris ( 4 zaterdagen gewerkt 4 uur en daarnaast een hele week waarin ik elke dag 4 uur werkte) en dan maar 146 euro krijgen.

[ Bericht 22% gewijzigd door CHEVHB op 25-03-2010 11:11:53 ]
pi_79564723
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:59 schreef CHEVHB het volgende:
Absoluut.
Noot noot.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:06:05 #159
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79564877
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:02 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Absoluut.
Ik neem dan gewoon vrij. Of ze nou willen of niet.

In ieder geval gecondoleerd, chev.
Nothing is what it seems
pi_79565091
En ook gecondoleerd namens mij uiteraard.
Noot noot.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:14:33 #161
256787 CHEVHB
pi_79565181
Dankjewel. Ik belde hun op en ik gaf aan dat het een kennis was. Ze vertelde dat ze gingen rond bellen en na half uur belde ze al terug dat ze iedereen gebeld hadden, en niemand kon.

Toen viel het gesprek stil, en ik gaf aan dat ik hier erg teleurgesteld in ben. Toen zei hij tsja, maar je zei ook dat het geen familie lid was? Maar goed..

Een kennis, ze had de ziekte kanker.. en ze vertelde dat ze nog 1 jaar te leven had.. maar dit is binnen 1 week gebeurd. Verwachten ze nu echt dat ik ga werken?
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:59:39 #162
256787 CHEVHB
pi_79566602
Net nog eens gebeld, om duidelijk aan te geven dat het mij niet gaat lukken. Maar het enigste wat ze zeggen is dat ik de schuld bij hun neerleg en dat ik moet werken. Hoe dan ook..
pi_79569507
beetje onredelijk vind ik dat wel hoor.. kunnen ze in die paar dagen niemand meer regelen??
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:10:27 #164
256787 CHEVHB
pi_79569570
Blijkbaar niet, ze hebben iedereen gebeld zeiden ze.. ik zou tijdens de begrafenis iets voordragen iets waar ik veel tijd in gestoken had om het zelf te schrijven. Ik denk er sterk aan om gewoon niet te komen werken zaterdag.
pi_79570787
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:57 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Mijn broek wassen?

Ja precies
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:59 schreef CHEVHB het volgende:
Net nog eens gebeld, om duidelijk aan te geven dat het mij niet gaat lukken. Maar het enigste wat ze zeggen is dat ik de schuld bij hun neerleg en dat ik moet werken. Hoe dan ook..
Wat een eikels. Ik zou niet komen opdagen. Ze kunnen je naar mijn mening niet ontslaan (hoewel het aangezien het hier een kennis betreft misschien "redelijker" is dan bij een familielid) voor zoiets. Ze moeten anders gewoon zorgen dat jouw wijk als eerste klaar wordt gemaakt. Gecondoleerd trouwens.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:46:18 #166
256787 CHEVHB
pi_79570874
Maar als ik niet kom opdagen dan is ontslag toch een duidelijke zaak? Ik wil ontslag nemen maar dan moet ik nog 4x op zaterdag werken?
pi_79570903
Vandaag best een zooitje. Werd gebeld om half acht of ik z.s.m. op de vestiging wou komen om te helpen. Bleek ik twee wijken voor te moeten bereiden en een grote wijk weg te moeten brengen. Echter was ik zo rond half tien klaar met voorbereiden en mijn wegbrengwijk was nog niet klaar. Ik dus naar het andere team om nog een grote wijk voor te bereiden. Ben ik daarmee klaar, is mijn wijk nog niet eens ingegooid
Nja, toen mocht ik naar huis (met een brommer ) en even lunchen in de tuin, zei de TC Kon uiteindelijk pas om 12.00 uur beginnen.
Kwam in m'n wijk ook zo'n bejaarde man tegen die voor z'n deur stond en tegen iemand zei "Ja, kijk maar of ze het goed in de brievenbussen doet" Dus ik om het hoekje kijken tegen wie hij in godsnaam stond te praten, stond er helemaal niemand *heeft nu sterk het idee dat de man tegen geesten stond te praten *

Ook niet normaal trouwens, werd hier aangebeld door zo'n gast van Selektvracht. Had een pakketje voor ons. Dus ik loop gelijk naar de voordeur, geeftie dat pakketje en roept naar de buurvrouw "Jaaa bedankt voor het wachten, ze is thuis!"
!! 3 seconden wachten kan tegenwoordig niet meer blijkbaar.
pi_79570931
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:46 schreef CHEVHB het volgende:
Maar als ik niet kom opdagen dan is ontslag toch een duidelijke zaak? Ik wil ontslag nemen maar dan moet ik nog 4x op zaterdag werken?
Ik zou liever zelf ontslag nemen dan ontslagen worden En ja je moet nog 4 zaterdagen werken na het indienen van je ontslag.
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:56:19 #169
256787 CHEVHB
pi_79571143
Dan ga ik morgen wel even langs.. voor ontslag!
pi_79571216
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 14:56 schreef CHEVHB het volgende:
Dan ga ik morgen wel even langs.. voor ontslag!
Haha oke
pi_79573485
Mijn contract is net verlengt en gelukkig wel als zaterdagwerker met het bijbehorende salaris, hoewel ik alleen nog maar bezorg. Om heel eerlijk te zijn zou ik denk ik ook een ander baantje zoeken als ik plotseling zon zaterdagbezorger zou zijn.
pi_79576243
Morgen weer extra centjes verdienen, moet om 8 uur beginnen. Nog HAH morgen of is het wl als zo vaker op vrijdag "HAH-vrij"?
pi_79576405
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:07 schreef Taneli het volgende:
Morgen weer extra centjes verdienen, moet om 8 uur beginnen. Nog HAH morgen of is het wl als zo vaker op vrijdag "HAH-vrij"?
Op vrijdag HAH-vrij? Als er een God bestaat wel ja.
Morgen om half 8 beginnen en qua wegbrengwerk tot nu toe alleen een wijkje van hooguit een uur
pi_79576796
Hier morgen Volkskrant HAH.

Trouwens is er hier bijna altijd wel HAH, werk nu al weer een paar weken doordeweeks ook, en alleen af en toe op de woensdag was er geen HAH.... jammer
pi_79576844
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Op vrijdag HAH-vrij? Als er een God bestaat wel ja.
Morgen om half 8 beginnen en qua wegbrengwerk tot nu toe alleen een wijkje van hooguit een uur
Hier is het best vaak dat er geen HAH is op vrijdag...
Voor mij is het nog afwachten wat ik mag doen, zal vast wel iets van 2 wijkjes voorbereiden en 2 wijken wegbrengen worden of iets in die geest
pi_79577014
'Geef mij maar huis aan huis
Zodra je er geen hebt halen ze tijd van je uitvoering af bij scenario rustig
pi_79577040
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:26 schreef tntster het volgende:
'Geef mij maar huis aan huis
Zodra je er geen hebt halen ze tijd van je uitvoering af bij scenario rustig
Is dat zo
pi_79578239
Dat zou ik echt niet pikken, je krijgt er immers ook geen tijd bij als je én HAH hebt én veel post.
pi_79578733
Bij ons is het iig zo dat de tijden die voor de wijken staan, gelden met HAH. En dan zijn ze zo krap dat je er idd vaak over heen gaat. Vrijwel nooit betaald, idd. Zonder HAH halen ze er tijd vanaf, per wijk verschillend maar ongeveer 10 a 15 minuten denk ik. Zo heb ik het iig begrepen. Maar dat geldt dus wel voor PBZ'ers, en die zitten hier bijna niet.
pi_79579082
De tijden die voor wijken staan klopt vaak inderdaad erg weinig van, sommigen zijn schier onmogelijk, anderen zit je zo een half uur binnen tijd.Ze kunnen me wat ik hou gewoon mijn eigen plus-en minuren-lijst bij, zodra ik in de plus ga (cumulatief over alle wijken die ik sinds Optivo loop) breng ik de post naar het dichtsbijzijnde depot/vestiging en ga ik naar huis. Als ik onbetaald bezig wil zijn dan ga ik wel helpen in het vogelasiel.
pi_79584387
Is het op meer vestigingen zo dat je alleen wel of geen HAH uitbetaald krijgt en dat het aantal soorten HAH niet uitmaakt (bv dinsdag met GAmma, Blokker en AH wordt hetzelfde uitbetaald als donderdag met alleen Sjopze).
pi_79586231
Is dat niet overal zo? Het maakt qua handeling toch weinig uit of je 1 folder hebt of 2
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2010 @ 21:15:12 #183
Maffe Fries
pi_79586304
bij 2 of meer sta je vaker stil om reclame te pakken en hiermee verlies je tijd.
pi_79586355
Alleen in uitzonderlijke gevallen krijgen we meer betaald hier. Toen we bijvoorbeeld de wehkamp gids hadden in combinatie met een piepklein dingetje, van 5 bij 5 cm ofzo. Dat werkte ook wel erg onhandig moet ik zeggen
pi_79594882
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:48 schreef Ohrpolster. het volgende:
Jezus, ook gelijk een sleepwagen erbij halen...alsof ze niet kunnen bedenken dat een TNT busje daar heus niet de hele dag zal blijven staan (hoelang was je in totaal eigenlijk bij die klant binnen geweest dan?:).
Ongeveer 5 minuten ben ik bij de klant binnen geweest. Aangezien ik in de lift kennelijk stond te dagdromen stapte ik op de 3e etage uit (omdat daar iemand instapte) terwijl ik op de 5e etage moest zijn. Toen ik doorhad dat ik op de verkeerde etage was beland was de lift al omhoog gegaan. Echt zo`n stomme actie is dat en het erge is dat dit me wel vaker overkomt. Maarja, waar het op neer komt is dat het ook 4 minuten had kunnen zijn, misschien was ik dan net die sleepwagen ontlopen. Inderdaad snap ik echt niet waar die sleepwagen voor nodig was maar ze wilden me natuurlijk wegslepen onder het motto "regels zijn regels" en die gelden ook heel goed voor TNT busjes.
Tok.
pi_79597499
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:15 schreef Peterselieman het volgende:
bij 2 of meer sta je vaker stil om reclame te pakken en hiermee verlies je tijd.
Niet alleen dat, op dinsdag 3 keer weegt het zoveel dat het me 20 minuten meer kost dan 1 keer die dunne SJopze en pakken van 10 stuks omdat er een maximum gewicht aan een bundel zit, maar dan loop je sommige rondjes wel met 3 op je arm en 2 in de tas, kost toch een hoop tijd.
pi_79605693
Vandaag was het helemaal niet zulk lekker weer als gister. De zon is nog geeneens doorgebroken.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:59:04 #188
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79605903
Laten we hopen dat dat morgen wel het geval is
pi_79606777
op het winkelcentrum waar ik de post rondbreng is morgen weer een of ander jubileumfeestje.. zelfs met een echte olifant .. vind ik eigenlijk best wel zielig, zo'n beest dat daar een beetje rondjes moet lopen. Hopelijk is het niet te druk, altijd nogal irri
pi_79609245
*Irritatie* Ben ik bijna klaar met m'n wijk, komt een collega aankarren met de boodschap "ja, HAH is 100%. Rij maar 'ns terug door je wijk."
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_79609746
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:32 schreef MissSpooky het volgende:
*Irritatie* Ben ik bijna klaar met m'n wijk, komt een collega aankarren met de boodschap "ja, HAH is 100%. Rij maar 'ns terug door je wijk."
whut? Lekker lullig..
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:55:10 #192
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79610176
Ik sta pas voor vrijdag ingeroosterd, mag toch lije (hopen) dat ze me eerder nog wijken geven anders neem ik per direct ontslag en ga ik wel bij de concurent ofzo werken.
Mocht ik echt alleen vrijdag ingeroosterd worden en ik kom niet aan m'n contracturen, krijg ik dan toch m'n contracturen uitbetaald trouwens?
pi_79610507
Vond het op zich wel meevallen vandaag qua post, hadden hier alleen de Volkskrant als HAH. Mocht helaas wel de grootste wijk - en tevens de wijk waarin ik woon - lopen. Staan 4 uurtjes voor, maar na 2 ½ uur was ik al klaar
pi_79610539
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:55 schreef Lastpost het volgende:
Ik sta pas voor vrijdag ingeroosterd, mag toch lije (hopen) dat ze me eerder nog wijken geven anders neem ik per direct ontslag en ga ik wel bij de concurent ofzo werken.
Mocht ik echt alleen vrijdag ingeroosterd worden en ik kom niet aan m'n contracturen, krijg ik dan toch m'n contracturen uitbetaald trouwens?
Dat lijkt me wel, en anders zou ik zeker m'n ontslag indienen...
pi_79610812
je krijgt je contracturen altijd uitbetaald, misschien bouw je zo wel minuren op?
pi_79610842
Morgen pas om 10:00 uur beginnen. Mag m'n oude wijken lopen, want degene die ik daar voor opgeleid heb is een dag vrij. Leuk, weer m'n vertrouwde buitenwijk een keer lopen en nog twee andere wijken
pi_79611543
Morgen 2 HAH
Noot noot.
pi_79617228
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 15:27 schreef Jojoortje het volgende:
Morgen 2 HAH
watvoor?

Ik moet morgen na mijn dienst ff langs het tuincentrum, bon halen voor een vriendin... Hopelijk ben ik een beetje op tijd klaar!
pi_79618553
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:57 schreef sbientje het volgende:

[..]

watvoor?

Ik moet morgen na mijn dienst ff langs het tuincentrum, bon halen voor een vriendin... Hopelijk ben ik een beetje op tijd klaar!
Dacht AH en C1000
Noot noot.
pi_79619182
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:34 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dacht AH en C1000
Heb ze idd zien liggen, overigens wel dat vervelende formaat van zowel AH als C1000 (het net iets langwerperige AH bonusboekje).
pi_79619530
AH zit al weken in het folderpakket van VSP hier...
pi_79619842
Hier ook, maar blijkbaar is het nu weer terug. Of misschien is het iets eenmaligs of zo.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 maart 2010 @ 19:22:19 #203
Maffe Fries
pi_79620303
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:34 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dacht AH en C1000
Dan heb ik er dus 3
pi_79620928
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:08 schreef gelestipjes het volgende:
Hier ook, maar blijkbaar is het nu weer terug. Of misschien is het iets eenmaligs of zo.
Heb jij em morgen wel dan?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:39:31 #205
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79621084
Wij hebben elke zaterdag minimaal 2. Da's echt kut.
pi_79621273
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 19:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb jij em morgen wel dan?
Ja, helaas wel. Ze wisten bij ons op de vestiging alleen nog niet of hij er nu wekelijks weer bij zou zitten of dat het gewoon voor 1 keer is.
pi_79622799
ik heb iig geen c1000, maar miss. AH dan ah die bundeltjes zijn iig wel mee te nemen... Geen Makro morgen gelukkig
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:23:57 #208
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79623215
Wij hebben poiesz tegenwoordig.
Nothing is what it seems
pi_79623238
Alleen C1000 hier.
pi_79623773
Ik heb echt in weken geen HAH meer gehad. Ik was 'de handigheid' waarlijk bijna verleerd, toen ik vandaag een of ander krantje als HAH had.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:09:26 #211
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79628283
Wat regent het hier zo lekker.. morgen.. het zal toch niet zo zijn
Net als vorige week zaterdag.
pi_79630999
Hmm geen idee hoeveel HAH we hier morgen hebben. Weet wel dat er volgende week alleen op dinsdag 3x HAH is en op zaterdag c1000. Vet chill
pi_79636439
Gelukkig geen regen vandaag, wel AH HAH
pi_79636592
'Morning
Heerlijk zonnetje hier
  zaterdag 27 maart 2010 @ 10:12:05 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79637736
Hier moet de zon nog doorkomen, zo maar richting de markt om een deel van de boodschappen te halen.
pi_79638026
Begin ik wat vroeger, zijn de rode bakken te laat.. En het waterschap zit er ook bij, dus het is erg veel rode post. Plus die AH huis aan huis.. Lange dag vrees ik..
pi_79641905
Hier waren de bakken ook laat en AH HAH.

Even lunchen hoor, nog een halve wijk te gaan.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 13:27:16 #218
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79641992
AH, Deen, C1000

pi_79642028
Knuffel?
pi_79642895
Ik had vandaag brieven van Waterschap Brabantse Delta die letterlijk ieder huis in mijn wijk kreeg. Dus de HAH maakte niet veel uit vandaag.
pi_79643584
Niet zo veel post, wel veel HAH.

En ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar elke keer als er weinig post is, staat alles verkeerd op volgorde gesorteerd.... moest ik dus nog elke keer teruglopen. Dus normale tijd er over gedaan vandaag. Je zou denken hoe minder post er is hoe minder snel je fouten kunt maken met sorteren...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:38:14 #222
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79643722
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 13:28 schreef MissSpooky het volgende:
Knuffel?
Nou.. van een Limburgse schone altijd
pi_79644227
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:38 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Nou.. van een Limburgse schone altijd
pi_79644417
Het was idd best rustig ondanks de 2 folders, was ook net iets na 12-en alweer klaar, en dat kwam eigenlijk alleen doordat de vrachtwagen met de blauwe en rode bakken van de middagtransjes een half uur te laat was, anders was ook voro 12-en klaar geweest
Maar vond het niet zo erg, iedereen stond wel gezellig met elkaar op zaal te praten en de chauffeur van de vrachtwagen staan uitlachen, omdat ie een paar rondjes om het kantoor heen gereden heeft
Hij weigerde namelijk achteruit te rijden met z'n wagen, terwijl dat de enige mogelijkheid is om bij ons te kunnen laden en lossen
pi_79645252
Wat een klotedag zeg, vandaag. Dubbele hah en behoorlijk veel post (oa van de Belastingdienst en het Waterschap), en ook redelijk wat plaatwerk. Ik vind dat Optivo trouwens een waardeloze methode. Ik zit de hele ochtend als een idioot te straten en te zetten, en nog loop ik anderhalf uur uit. Moest vanmorgen 6 wijken voorbereiden, en in totaal waren dat 17 blauwe bakken en 15 rode.

Ik heb nog pijn in mijn schouder van het zetten. Dit is toch geen werken meer? We lijken wel menselijke sorteermachines geworden, ipv postbodes. We zitten nog in de aanloopfase, dus ik hoop dat er nog wat aan te doen is, anders overweeg ik serieus om ander werk te gaan zoeken.
pi_79645603
Wat een vervelende formaat C1000 was het deze keer. Vind de vierkante versie veel handiger.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2010 @ 16:47:02 #227
Maffe Fries
pi_79646668
Ik ben ook wel redelijk gesloopt nu na die 3 folders HAH. Had 3 tassen reclame en 4 met post. Heb 1 reclametas over de rest verdeeld, omdat ik anders een keer extra naar het depot moest. Deed er nu 20 minuten langer over dan vorige week
pi_79647913
Ik vond de HAH helemaal niet onhandig, AH en C1000 hier en het pakte prima vast. Verder héél weinig post hier, dus ik was bijna anderhalf uur eerder klaar dan de tijd die voor m'n wijken staat

Wat me wel opvalt is, hoe minder post er is, hoe meer fouten er zitten in de rode bakken.
pi_79649299
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een klotedag zeg, vandaag. Dubbele hah en behoorlijk veel post (oa van de Belastingdienst en het Waterschap), en ook redelijk wat plaatwerk. Ik vind dat Optivo trouwens een waardeloze methode. Ik zit de hele ochtend als een idioot te straten en te zetten, en nog loop ik anderhalf uur uit. Moest vanmorgen 6 wijken voorbereiden, en in totaal waren dat 17 blauwe bakken en 15 rode.

Ik heb nog pijn in mijn schouder van het zetten. Dit is toch geen werken meer? We lijken wel menselijke sorteermachines geworden, ipv postbodes. We zitten nog in de aanloopfase, dus ik hoop dat er nog wat aan te doen is, anders overweeg ik serieus om ander werk te gaan zoeken.
Dit is inderdaad niet te doen, slechts 10 minuten buiten tijd met de voorbereiding, maar ik ben dan ook bek af, op onze vestiging lukt het alleen bij wijken met standaard weinig post (Moerwijk, Zuiderpark, Bouwlust/Vrederust), maar zodra je in DVG-en met veel post komt zijn de tijden ondoenlijk. Waarschijnlijk staat de basistijd wel goed (verhuiskaarten aantal adressen enz.), maar staat voor het zetten van poststukken te weinig tijd.
pi_79649808
quote:
Wat me wel opvalt is, hoe minder post er is, hoe meer fouten er zitten in de rode bakken.
Nou, ik had vandaag erg veel rode bakken (waterschap en vaccinatie), maar ook ontzettend veel HSM fouten. Ik kwam terug met een stapel van 20 brieven die verkeerd gesorteerd waren en ik dus niet meer kon bestellen.
Maar je hebt wel gelijk dat zoiets vaker gebeurd als er weinig post is. Hoe dat kan is me een raadsel, maar goed.
pi_79656114
Had vandaag veelste weinig HAH mee gekregen. Denk 46 stuks te kort. En een andere collega had weer 50 stuks over. Dat invullen van die groene briefjes helpt echt niet.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:14:06 #232
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79657464
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:20 schreef Zipportal het volgende:
Had vandaag veelste weinig HAH mee gekregen. Denk 46 stuks te kort. En een andere collega had weer 50 stuks over. Dat invullen van die groene briefjes helpt echt niet.
Daarom doen we dat hier ook niet.

Iedereen eet en drinkt ook gewoon tijdens het sorteren
Wat niet meer mag
pi_79660249
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.

Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
pi_79660797
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Er is hier deze week een zaterdagwerker ontslagen omdat hij al een jaar de HAH niet bezorgt.

Controles worden hier nu superstreng, postbode plus en teamcoach gaan het dorp in en aanbellen bij mensen of de HAH is bezorgd. Zo niet, dan volgt ontslag op staande voet tenzij er een goede verklaring is. Daarom moeten wij altijd de briefjes nauwkeurig invullen.
wat een actie, gewoon niet bezorgen

Hier hameren ze ook op die briefjes, dus ik lever ze altijd netjes in. Heb meestal 20-25 over, zo ook vandaag.

Wat een drukke dag, die stommme brieven van het waterschap waren idd bijna huis aan huis, maar kost wel weer veel meer tijd met zetten. Ik had uiteindelijk mijn 2 fietstassen vol, en dan nog 3 zakken nabreng. Vond de AH folder wel prima van formaat trouwens, was wel te doen. Was uiteindleijk om 4 uur klaar, 40 min. langer dan mijn normale uren maar ik heb ook nog wat andere wijken geholpen dus valt wel mee. Kan weer bij mijn minuren
  zondag 28 maart 2010 @ 10:41:04 #235
Bijdehand mannetje
pi_79664083
quote:
Op zondag 28 maart 2010 01:00 schreef xxiessiexx het volgende:

Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.

De controles op hah-bezorging worden door Intomart gedaan (de TC en plus gaan bij ons althans niet zelf de wijk in), en omdat wij niet mogen weten wie de panelleden zijn, zeggen ze nooit precies waar er niet is bezorgd, alleen in welk postcodegebied.

Iemand ontslaan voor 1 niet bezorgde folder zou hier echt niet kunnen. Tenzij de bezorger in kwestie toegeeft niet bezorgd te hebben. Een enkele klacht van een klant, daar kun je geen ontslag op baseren. Hij/zij kan zoveel beweren, zeker toen er kortingsstickers in die folder zaten kwamen er zelfs klachten binnen van mensen die een nee/nee sticker hadden, of waarvan de postbode 100% zeker wist wel een folder bezorgd te hebben.

Als er nu heel veel klachten uit 1 specifieke wijk komen, dan gaan ze het wel onderzoeken en gaat de TC straatcontroles houden, en dan zou wel tot een ontslag kunnen leiden, en anders niet. En dat is maar goed ook.
  zondag 28 maart 2010 @ 11:38:23 #236
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79664953
Belachelijk. Ik kon misschien 4-6 huizen van mijn redelijk grote wijk niet HAH bezorgen omdat ik te weinig mee kreeg. Het zou effe lekker zijn dat ik daarop word ontslagen.
pi_79666196
quote:
Op zondag 28 maart 2010 11:38 schreef Dionysiou het volgende:
Belachelijk. Ik kon misschien 4-6 huizen van mijn redelijk grote wijk niet HAH bezorgen omdat ik te weinig mee kreeg. Het zou effe lekker zijn dat ik daarop word ontslagen.
Nee dat maakt niet uit, als je maar opschrijft dat je daar HAH tekort had
pi_79666275
quote:
Op zondag 28 maart 2010 10:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons zijn ze juist tamelijk laks. Bij ieder werkoverleg wordt er op gehamerd hoe belangrijk hah is, maar in de praktijk merk ik er weinig van. Als je hah tekort komt en je zet het op het briefje wordt er niets mee gedaan. Je zou verwachten dat het er dan de volgende dag bij zit, maar nee hoor. Ik ben dan nog zo plichtsgetrouw dat ik ook voor mezelf noteer wie er niet gehad heeft en ga het dan de volgende dag uit de oud-papier bak op het depot vissen (want er zijn ook mensen die altijd over houden), maar in feite is dat niet mijn taak.

De controles op hah-bezorging worden door Intomart gedaan (de TC en plus gaan bij ons althans niet zelf de wijk in), en omdat wij niet mogen weten wie de panelleden zijn, zeggen ze nooit precies waar er niet is bezorgd, alleen in welk postcodegebied.

Iemand ontslaan voor 1 niet bezorgde folder zou hier echt niet kunnen. Tenzij de bezorger in kwestie toegeeft niet bezorgd te hebben. Een enkele klacht van een klant, daar kun je geen ontslag op baseren. Hij/zij kan zoveel beweren, zeker toen er kortingsstickers in die folder zaten kwamen er zelfs klachten binnen van mensen die een nee/nee sticker hadden, of waarvan de postbode 100% zeker wist wel een folder bezorgd te hebben.

Als er nu heel veel klachten uit 1 specifieke wijk komen, dan gaan ze het wel onderzoeken en gaat de TC straatcontroles houden, en dan zou wel tot een ontslag kunnen leiden, en anders niet. En dat is maar goed ook.
Bij ons worden ook zulke controles gedaan en is het bij de TC niet eens bekend wie de "panelleden" zijn.
Bij het ontslag van de jongen waar ik het over heb, is de TC door zijn wijken heen gaan lopen en heeft bij een aantal mensen aangebeld en allemaal hadden ze al tijden geen C1000 blaadje meer gehad. Ja, dan kun je het als zaterdagwerker wel vergeten
pi_79689982
Vrijdag geen postbezorging toch? Of wel?
pi_79690317
Alleen maandag 2e paasdag niet...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2010 @ 22:50:32 #241
Maffe Fries
pi_79690422
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:41 schreef xxiessiexx het volgende:
Vrijdag geen postbezorging toch? Of wel?
Ik moet vrijdag gewoon werken
pi_79690526
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik moet vrijdag gewoon werken
Oh oke dan zal ik ook wel gewoon moeten werken
pi_79690571
Die HAH-aantallen die bij de wijken vermeld staan kloppen vaak gewoon niet en je kan wel doorgeven hoeveel de wijk er zou moeten hebben, maar dan zeggen de TC's en VBG-informatiemedewerker gewoon dat dat niet veranderd kan worden, zo belangrijk is HAH dus.
pi_79691454
Geven ze nog een beetje mooi weer aan deze week? *wil lentegevoel behouden*

[ Bericht 38% gewijzigd door xxiessiexx op 28-03-2010 23:34:44 ]
pi_79697252
Hier in Breda niet, er wordt redelijk wat regen voorspeld
pi_79698103
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:09 schreef gelebeer het volgende:
Hier in Breda niet, er wordt redelijk wat regen voorspeld
Hier ook natte straattegels weer
  maandag 29 maart 2010 @ 11:36:20 #247
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79700290
Hier is het droog.
Hoop niet dat het hier ook gaat regenen.
Nothing is what it seems
pi_79701671
Hoef niet te werken vandaag Nou, dan maar een boek lezen
  maandag 29 maart 2010 @ 12:24:09 #249
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79702021
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:14 schreef xxiessiexx het volgende:
Hoef niet te werken vandaag Nou, dan maar een boek lezen
Ow, dat is wel kut!
Lezen is gelukkig ook leuk.
Ik heb vorige week de nieuwste ( en laatste ) Wallander van Henning Mankel gekocht. Daar ga ik straks na school maar eens in lezen.
Nothing is what it seems
pi_79702146
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ow, dat is wel kut!
Ik heb vorige week de nieuwste ( en laatste ) Wallander van Henning Mankel gekocht. Daar ga ik straks na school maar eens in lezen.
Die reeks ken ik niet
Ik heb de vier boeken van Twilight gekocht en ze zijn zo verslavend.
Morgen hoef ik ook al niet te werken want dan heb ik een meeloopdag, dus ik ontwijk wel mooi de HAH deze week
pi_79702539
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ow, dat is wel kut!
ah, laat maar eens weten Ik heb de rest ook allemaal gelezen, ben benieuwd hoe dit is
  maandag 29 maart 2010 @ 17:35:53 #252
Bijdehand mannetje
pi_79713874
(foutje)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 18:04:17 #253
Maffe Fries
pi_79714771
Was vandaag druk bij ons. Was pas om 16:45 terug. Wel na het autowassen natuurlijk
  maandag 29 maart 2010 @ 19:09:22 #254
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79717112
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:28 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Die reeks ken ik niet
Ik heb de vier boeken van Twilight gekocht en ze zijn zo verslavend.
Morgen hoef ik ook al niet te werken want dan heb ik een meeloopdag, dus ik ontwijk wel mooi de HAH deze week
De Wallander - boeken zijn zoo goed. Heb ze tot nu toe allemaal gelezen, volgens mij iets van 8 tot 10 boeken en die ik nu gekocht heb is "officieel" de laatste.
Twilight ken ik eigenlijk alleen maar van de films.
Oh, succes met je meeloopdag. Duurt voor jou nog wel een tijdje voor je pas met een opleiding kunt beginnen. Maar dan kun je je ondertussen wel mooi orienteren.
Ik hoef alleen morgen en overmorgen bus te lichten / te buslichten. ( hoe typ je dat. ) Voor de rest ( nog ) geen gewone bestelling voor deze week. Pas zaterdag weer...
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:41 schreef sbientje het volgende:

[..]

ah, laat maar eens weten Ik heb de rest ook allemaal gelezen, ben benieuwd hoe dit is
Ik heb net het eerste deel uit van het boek en het leest weer zoals vanouds! Zeer verslavend en je leest er zo doorheen. Tot nu toe komt het verhaal wel iets trager op gang dan normaal, maar volgens mij heeft Mankel dat met zin gedaan om voor de laatste keer nog zoveel mogelijk van Wallander en zijn familie te laten zien in plaats van zich zoveel mogelijk op het verhaal te richten. Voor de rest is het verhaal weer ijzersterk.
Nothing is what it seems
pi_79717544
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:09 schreef Viper86 het volgende:

[..]

De Wallander - boeken zijn zoo goed. Heb ze tot nu toe allemaal gelezen, volgens mij iets van 8 tot 10 boeken en die ik nu gekocht heb is "officieel" de laatste.
Twilight ken ik eigenlijk alleen maar van de films.
Oh, succes met je meeloopdag. Duurt voor jou nog wel een tijdje voor je pas met een opleiding kunt beginnen. Maar dan kun je je ondertussen wel mooi orienteren.
Ik hoef alleen morgen en overmorgen bus te lichten / te buslichten. ( hoe typ je dat. ) Voor de rest ( nog ) geen gewone bestelling voor deze week. Pas zaterdag weer...
Oke dan ga ik wel een keer in de bieb kijken of ze daar ook boeken hebben van Wallander. Had er echt nog nooit van gehoord, maar het is een detective ofzo?
Ik heb de boekenbox van Twiligt gekocht naar aanleiding van de eerste twee films (die ik onder dwang heb moeten kijken van een vriendin voor ik een mening mocht vormen haha ), en vandaag het derde boek dus uitgelezen.
Ik zou gewoon typen "buslichtingen doen"
pi_79718714
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:19 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oke dan ga ik wel een keer in de bieb kijken of ze daar ook boeken hebben van Wallander. Had er echt nog nooit van gehoord, maar het is een detective ofzo?
Ik heb de boekenbox van Twiligt gekocht naar aanleiding van de eerste twee films (die ik onder dwang heb moeten kijken van een vriendin voor ik een mening mocht vormen haha ), en vandaag het derde boek dus uitgelezen.
Ik zou gewoon typen "buslichtingen doen"
wallander zijn zweedse 'detectives' idd
pi_79718862
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:43 schreef sbientje het volgende:

[..]

wallander zijn zweedse 'detectives' idd
Oh uit Zweden komt ook die Milleniumtriologie, moet dus wel kwaliteit zijn
pi_79719253
M'n zus is helemaal fan van Wallander.

Hierbij mijn nuttige bijdrage.
pi_79719534
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:55 schreef MissSpooky het volgende:
M'n zus is helemaal fan van Wallander.

Hierbij mijn nuttige bijdrage.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 20:20:28 #260
Maffe Fries
pi_79720537
ik heb ook enkele boeken van Mankell gelezen, maar ik ben een beetje afgehaakt, omdat ik vond dat bepaalde elementen veel te vaak terugkwamen, terwijl ze geen invloed op het verhaal hadden.
pi_79720641
Moet deze discussie nu echt hier?
pi_79720674
quote:
Op maandag 29 maart 2010 20:22 schreef gelebeer het volgende:
Moet deze discussie nu echt hier?
Sorry.
pi_79723744
Ik heb er geen problemen mee, maar het kan zo erg onoverzichtelijk worden voor de mensen die het topic niet zo vaak bekijken
pi_79728144
Is het trouwens mogelijk om als zaterdagbesteller overgeplaatst te worden naar een vestiging in een andere plaats of kan je dan beter opnieuw solliciteren?

Ik ga het er nog wel met mijn TC over hebben, maar misschien dat iemand hier snel antwoord kan geven

Overplaatsing vanwege het eventueel op kamers gaan trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 maart 2010 @ 22:52:49 #265
Maffe Fries
pi_79728323
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:49 schreef xxiessiexx het volgende:
Is het trouwens mogelijk om als zaterdagbesteller overgeplaatst te worden naar een vestiging in een andere plaats of kan je dan beter opnieuw solliciteren?

Ik ga het er nog wel met mijn TC over hebben, maar misschien dat iemand hier snel antwoord kan geven

Moet gewoon kunnen als je TC en de TC van de andere vestiging er mee instemmen.
pi_79729034
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Moet gewoon kunnen als je TC en de TC van de andere vestiging er mee instemmen.
Oke

Hee gelebeer, kun je vast een goed woordje voor me doen in Breda?
pi_79729434
quote:

Bij ons op de vestiging is een zaterdagbesteller die vanuit de provincie Utrecht naar ons is overgeplaatst in verband met verhuizing, dus het zou mogelijk moeten zijn.
pi_79730262
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oke

Hee gelebeer, kun je vast een goed woordje voor me doen in Breda?
mag ik dat niet doen?
pi_79730575
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:27 schreef sbientje het volgende:

[..]

mag ik dat niet doen?
Jij werkt er ook?
Ah misschien moet ik de OP eens een keer goed lezen Ja natuurlijk mag jij ook een goed woordje doen.

Ken jij gelebeer ook in t echt?
pi_79731858
quote:
Op maandag 29 maart 2010 23:34 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Jij werkt er ook?
Ah misschien moet ik de OP eens een keer goed lezen Ja natuurlijk mag jij ook een goed woordje doen.

Ken jij gelebeer ook in t echt?
ik weet niet of ik hem in het echt ken, weet niet waar hij werkt haha... Ik werk iig op Voorerf, maar we verhuizen binnenkort naar Slingerweg als het goed is Ik ken lang niet iedereen hoor, eigenlijk alleen uit mijn team en het 'buurteam'
pi_79732568
quote:

Een vriendin van mij heeft ook gevraagd of ze overgeplaatst kon worden, dat was geen probleem.
pi_79735350
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:02 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik weet niet of ik hem in het echt ken, weet niet waar hij werkt haha... Ik werk iig op Voorerf, maar we verhuizen binnenkort naar Slingerweg als het goed is Ik ken lang niet iedereen hoor, eigenlijk alleen uit mijn team en het 'buurteam'
Ik zat al stiekem te google mappen naar waar de vestiging zit en kwam toen bij de Slingerweg uit. Ziet er wel groot uit hoor
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:30:41 #273
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79735484
Ik heb dus vandaag wéer niets te doen, al vanaf vrijdagmiddag niets.
Nog steeds niet gebeld ondanks het beoogde sms-je van m'n teamchef, als ie deze ochtend nog sms't voor vandaag heeft ie pech.
pi_79735847
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:30 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb dus vandaag wéer niets te doen, al vanaf vrijdagmiddag niets.
Nog steeds niet gebeld ondanks het beoogde sms-je van m'n teamchef, als ie deze ochtend nog sms't voor vandaag heeft ie pech.
Da's kut. Waarom nemen ze je dan aan vraag ik me af...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 09:59:34 #275
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79737075
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Da's kut. Waarom nemen ze je dan aan vraag ik me af...
Destijds zat te doen, heb zelfs weken 31 (!) uur gelopen als postbezorger in de week.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:04:23 #276
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79737186
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Destijds zat te doen, heb zelfs weken 31 (!) uur gelopen als postbezorger in de week.

Dat is zelfs voor een postbode veel! Hoe waren je benen aan het eind van de week?

Kut dat je deze week geen werk hebt. :|
Nothing is what it seems
pi_79737222
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:59 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dan tikt het wel lekker aan ja!
pi_79737697
Dag collega's,

Ik wil stoppen bij de TNT en ik zal hieronder mijn reden zeggen, alleen is mijn vraag nu omdat ik een contract heb tot September, hoe groot is de kans dat ik weg kan? Ik heb een 3 uren contract.

Maargoed de reden, omdat ik een periode van een jaar overbrug vanwege verkeerde HBO studie moest ik dus gaan werken. Zo doende ben ik dus in december bij TNT terecht gekomen, ondanks de kou beviel het werk me goed. Ik had een 3 maanden contract als THK en moest eind februari weer op gesprek komen voor een eventuele contract verlenging. Deze kreeg ik, tot september. In dat gesprek hebben ze mij 2 wijken beloofd. Een auto wijk van Dinsdag t/m vrijdag. En zaterdag een fietswijk in mijn eigen dorp.

Alles leuk en aardig, dit beviel ook goed. Tot dat er iemand ziek werd en ik daar opeens moest invallen. Ik kende de wijk niet maar het was wel een fietswijk. TNT was wel zo fatsoenlijk om daar een fiets voor mij te regelen. TNT gaf mijn wijk aan iemand anders die week. Dat vond ik niet zo erg, want ik hielp de TNT op deze manier goed, en ik maakte mijn uren wel.

Toen opeens was ik bijna een hele week vrij, moest alleen op woensdag werken en op zaterdag had ik een 3 dubbele dienst van half 9 tot 5 uur 's middags. Nou goed, dat vond ik niet zo heel leuk maar dacht, ach als ik een keer vrij ben is het ook wel relaxed.

Die week daarop (deze week), ben ik de hele week vrij, mijn wijk hebben ze gewoon weggegeven aan iemand anders. Alleen op zaterdags als niemand wil werken kan ik opdraven en 3 dubbele diensten doen. Alleen nu werd ik vandaag weer gebeld, of ik in een andere onbekende wijk een fietsroute wou doen, omdat er iemand mee stopte. Ik moest zelf maar zorgen voor een fiets daar, en anders moest ik maar op de fiets naar de TNT vestiging (10 km onbetaald), en dan de fiets in TNT auto en dan verder rijden naar de wijk en dan de post rondbrengen.

Dit is toch onredelijk? Ik wil gewoon de wijken die mij zijn beloofd!

Nu wil ik dus eerst aangeven waarom andere mensen mijn wijken krijgen, en ik de kutklusjes op mag knappen, en stel als ik mijn wijken niet terug krijg, kan ik dan aangeven dat ik wil kappen? In overleg mijn contract ontbinden? En dus nogmaals ik heb een 3 uren contract, dus officieel mag ik toch weigeren?

Alvast bedankt!

Kleine edit: Wat ik dus ook heel vervelend vind is dat ze je vaak op de dag zelf nog opbellen, en er dan vanuit gaan dat je er over een kwartier bent, en roosters worden ook zomaar overhoop gegooid. Zo had ik dus de hele week vrij en zaterdag een dubbele dienst, is nu veranderd in een driedubbele, waaronder een wijk die ik niet ken. Dat kan toch niet..

[ Bericht 7% gewijzigd door kelgo1990 op 30-03-2010 10:30:04 ]
pi_79737759
Omdat ik weinig tijd heb, even op de eerste zin alleen ingegaan:

Je mag gewoon ontslag nemen met een maand opzegtermijn. Dus je moet in principe na je ontslagindiening nog vier zaterdagen blijven werken.
pi_79740153
Kun je neit beter eerst aangeven dat je dit niet fijn vindt in een gesprek met de teamcoach?voordat je op ontslag nemen vooruit loopt? Die drie uur per week zal je dan nog een maand moeten doen idd
pi_79741033
Oké bedankt!

Ja dat doe ik ook, maar wil het niet via de telefoon doen, morgen moet ik toch naar de vestiging en dan kaart ik het wel aan
pi_79743321
Zo na lekker de vrijdag en zaterdag vrij te zijn geweest. Gisteren weer lekker gewerkt. Heerlijk in een blousje de bussen lichten. We moesten stickers plakken.

Even over getwitterd, dus ik heb deze foto haha (heb ik even netjes geplakt hé?):

Kwartiertje uitloop dus, maar heerlijk relaxed gewerkt van 16:10-18:15! (Deze dienst heb ik 5x per week)
Ik zag net dat ik vrijdag een extra dienst heb: "mijn vaste" autowijk, doe ik normaal elke zaterdag. Lekker van 8:50-16:10 (ik werk dan dus van 8:50-18:15).

En zaterdag zag ik een vreemd dienstnummer staan, dus ff opgezocht en dat blijkt een (voor mij) onbekende autowijk te zijn in Swifterbant. Dus ben benieuwd of ik in opleiding ga, of dat ik wordt geacht deze gewoon te rijden. (Lang leve de TomTom op de iPhone haha) Maarja, 't kan net zo goed een foutje zijn.

Toch maak ik deze week 23,5 uur. Ik ben er best tevreden mee. Ik maak nu elke week 17,5 uur. (5x buslichting en zaterdag een autowijk). Ik heb nu voor de tweede keer een THK-contract. Ik hoop dat ik hierna wel weer een contract krijg, ik heb het erg naar mijn zin bij de TNT!
pi_79761218
Hehe, ik sta werkend op google streetview
pi_79762166
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Hehe, ik sta werkend op google streetview
foto!
pi_79762638

pi_79763718
pi_79764039
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Haha tof!

Ben vandaag met de trein geloof ik langs een TNT vestiging in Breda gereden
pi_79764799
Ja, dat is de slingerweg
pi_79764810
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:23 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha tof!

Ben vandaag met de trein geloof ik langs een TNT vestiging in Breda gereden
slingerweg
pi_79764827
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:37 schreef gelebeer het volgende:
Ja, dat is de slingerweg
oh, wat hij zei dus

hee maareh, werk jij op slingerweg of voorerf?
pi_79765216
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:37 schreef gelebeer het volgende:
Ja, dat is de slingerweg
Dat dacht ik al
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:04:27 #292
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79766361
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Wie vind, buiten vixen om, als eerste de juiste bijbehorende straat?
Nothing is what it seems
pi_79767623
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:04 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Wie vind, buiten vixen om, als eerste de juiste bijbehorende straat?
Waarom zeg je nou zulke dingen? Weer een kwartier verspild aan google mappen

En nog niet gevonden.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:38:03 #294
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79768382
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waarom zeg je nou zulke dingen? Weer een kwartier verspild aan google mappen

En nog niet gevonden.
Hahaha. Ik ben altijd goed in het verzinnen van leuke opdrachten.

Ik heb de straat ook nog niet gevonden, denk ook niet dat we die zo zullen vinden, zoveel straten om te doorzoeken.

Ik reageer morgen op je fobo - berichtje, ik ga zo namelijk slapen, in ieder geval mooi dat je een studie gevonden hebt!
Nothing is what it seems
pi_79768537
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:38 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Hahaha. Ik ben altijd goed in het verzinnen van leuke opdrachten.

Ik heb de straat ook nog niet gevonden, denk ook niet dat we die zo zullen vinden, zoveel straten om te doorzoeken.

Ik reageer morgen op je fobo - berichtje, ik ga zo namelijk slapen, in ieder geval mooi dat je een studie gevonden hebt!
Ik voel me ook een beetje stalkerig bezig zo met Google Maps hahaha

Truste!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 22:45:55 #296
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79768919
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:40 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik voel me ook een beetje stalkerig bezig zo met Google Maps hahaha

Truste!

Denk eerlijk gezegd ook niet dat je een bepaalde plek zomaar kunt vinden in een grote stad, dan ben je gewoon uuuuren bezig.

Bij ons in de stad heb ik sowieso al 2 collega's gezien. Google reed precies rond het tijdstip dat de meeste postbodes de straat op zijn door de stad.

Trusten!

[ Bericht 19% gewijzigd door Viper86 op 31-03-2010 00:10:23 ]
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 maart 2010 @ 22:47:38 #297
Maffe Fries
pi_79769031
Wat een stalkers hier in het topic
pi_79784785
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Wat een stalkers hier in het topic

Lijkt wel of er een orkaan is losgebarsten buiten, écht niet normaal. Lente is meteen weggewaaid. Volgende keer neem ik een stiekje mee voor m'n haar want ik werd gek van dat het steeds voor m'n ogen waaide
Kom ik net thuis, word ik gebeld dat ik een aangetekende ben vergeten Wist helemaal niet dat ik sowieso aangetekenden moest meenemen vandaag. Lang leve de chauffeur die hem uiteindelijk voor me meenam
pi_79792287
Ik moet zo buslichting doen. Ik voorzie nu al veel weggewaaide post... Ik zal maar extra goed opletten bij het openen van brievenbussen!

Ik liep hier net door de straat, je kunt hier niet lopen zonder gezandstraald te worden (er wordt hier gebouwd en gesloopt in de wijk)
pi_79796120
echt zo'n herfststorm idd, compleet met het miezerbuitje dat er traditioneel bijhoort
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:11:49 #301
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79801985
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:01 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zo buslichting doen. Ik voorzie nu al veel weggewaaide post... Ik zal maar extra goed opletten bij het openen van brievenbussen!

Ik liep hier net door de straat, je kunt hier niet lopen zonder gezandstraald te worden (er wordt hier gebouwd en gesloopt in de wijk)
Ik moest ook buslichten. Heb gelukkig niet last gehad van weggewaaide brieven.
Ik heb wel een paar keer gehad dat de achterdeur van het busje niet open bleef staan, waarna ik 'm niet meer goed openkreeg met één hand, ( had in de andere hand het buslichtingsrekje ) en ik wou ook niet het rekje op de grond neerleggen omdat ik bang was dat er post wegwaaide. Met wat gestuntel en elleboogwerk heb ik de deur uiteindelijk dan wèl opengekregen..

Voor de rest heb ik niet echt last gehad van de regen, alleen ( as usual ) toen ik naar huis fietste een hagelbui.
Nothing is what it seems
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')