abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79440409
de tabel is volgens mij voor zaterdagbesteller... iig, dit is wat ik krijg..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79440531
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
pi_79441128
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:55 schreef weasel85 het volgende:
Het gaat wel weer een beetje beter, gisteren wel zwaar benauwd, veel snotteren en hoofdpijn. Vandaag geprobeerd om naar de HA te kunnen gaan, maar mijn moeder is bezig om naar een ander praktijk te gaan, dus; gegevens overzetten. Wat betekent dat ik pas morgen er langs kan gaan , omdat die nieuwe HA mijn gegevens nog niet heeft.

Verder heb ik nog een vraag:

Klopt het uurloontabel in de OP?

If so... hebben ze mij al die tijd ruim 1 Euro te weinig per uur gerekend !

Ben 24 jaar en zit in schaalnummer 0001, en krijg ¤8,52.

Mijn situatie is als volgt:

Heb 6 maanden lang als tijdelijke hulpkracht gewerkt, onder een contract van 3 uur p.w. Maar dit bleek al 30-40 uur te zijn in de praktijk. Dus van maart 2009 tot september 2009.

En na september kreeg ik een 3 maanden contract als postbode. Wederom 3 uur p.w. Maar dit bleek ook in de praktijk 30-40 uur te zijn. Dit tot eind december. Maar 5 dagen voordat mijn contract afliep, melden ze schriftelijk dat mijn contract niet verlengd kon worden, maar mij wel een ander contract konden aanbieden als postbezorger.

Afspraak was mondeling: minimaal 15 uur contract, en behoud van salaris als postbode. TC en vestigingsmanager zaten erbij.

Dit bleek al snel 13 uur te gaan worden, en heb 't maar gewoon getekend.

Maar ik las hier eerder dat ze helemaal geen THK contract van langer dan 2 maanden mogen aanbieden? Kan iemand dit ophelderen voor mij? If not, wat zijn mijn rechten hierin?

Ik ben inderdaad postbezorger nu, met ¤8,52 per uur.

Bedankt
De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.

Voor zover ik weet mag een THK-contract maximaal voor 3 maanden zijn, het mag wel verlengd worden. Dus 2x3 maanden mag wel, 1x6 mag niet. Heb jij 1x6 gehad of 2x3?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_79441266
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Postbezorger verdient minder dan een postbode/zaterdagbesteller (waar de tabel betrekking op heeft).
De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.

De uurlonen van een zaterdagbesteller en een postbode in schaal 2 komen wel ongeveer overeen, maar een zaterdagbesteller komt eerder in het schaaljarendeel terecht en zal dus aanvankelijk een iets hoger uurloon hebben dan een postbode met zelfde leeftijd en dienstjaren. Na een tijdje gaat het gelijk op, en op een gegeven moment haalt de postbode hem in.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_79441525
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Helaas wel..
  maandag 22 maart 2010 @ 11:40:07 #56
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79441567
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:38 schreef Sapphira het volgende:

[..]

Helaas wel..
Inderdaad, inkomsten schieten zo ook lekker op met dit soort maanden waarbij er amper post is.
Net 550 euro.
pi_79441782
Wees blij. Ik heb maar 230 euro gekregen.
pi_79441821
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De tabel heeft uitsluitend betrekking op zaterdagbestellers, NIET op reguliere postbodes. Een postbode in schaal 2 heeft NIET dezelfde tabel, sterker nog: hij/zij valt zelfs onder een compleet andere CAO.

De uurlonen van een zaterdagbesteller en een postbode in schaal 2 komen wel ongeveer overeen, maar een zaterdagbesteller komt eerder in het schaaljarendeel terecht en zal dus aanvankelijk een iets hoger uurloon hebben dan een postbode met zelfde leeftijd en dienstjaren. Na een tijdje gaat het gelijk op, en op een gegeven moment haalt de postbode hem in.
Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zei
pi_79445576
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De tabel in de OP is de salaristabel voor zaterdagbestellers. Dat is dus NIET hetzelfde als voor postbodes, postbezorgers of THK-ers.

Voor zover ik weet mag een THK-contract maximaal voor 3 maanden zijn, het mag wel verlengd worden. Dus 2x3 maanden mag wel, 1x6 mag niet. Heb jij 1x6 gehad of 2x3?
Inderdaad 2x3 maanden

Bedankt voor het ophelderen
I pwn u!
pi_79448780
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:47 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oh oeps, ik nam gewoon aan wat Jojoortje een tijdje terug zei
Ja bij ons zijn er veel fulltime zaterdagbestellers... Gewoon van die oudjes met een zaterdagcontract
Noot noot.
pi_79449264
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:40 schreef weasel85 het volgende:

[..]

Inderdaad 2x3 maanden

Bedankt voor het ophelderen
In dat geval heb ik een leuke mededeling voor je. Je hebt als ik het goed begrijp 2x een THK-gehad, toen een postbodecontract, en nu een pbz-contract. Dan zit je nu in je 4e contract. Dat betekent dat je met ingang van je huidige contract in vaste dienst zou moeten zijn. (contract voor Onbepaalde Tijd). Mocht je toch een bepaalde tijds-contract hebben dan zou ik toch even navragen bij je vestigingsmanager hoe dat zit, want volgens deel 7 van het Burgerlijk Wetboek heb je wel recht op een vast contract.
pi_79449771
Ik krijg als het goed is vanaf morgen een THK contract voor 4 maanden. Salaris weet ik nog niet.
Het was iig vorige week opgestuurd naar PZ en hoop dat alles goedgekeurd word.

Ze proberen van alles, maar vaste contracten worden echt niet meer goedgekeurd, ook al willen de teamcoaches het wel.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:34:33 #63
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79449777
Ben benieuwd of mijn loon vanavond op mijn rekening staat.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79450119
Bij mij staat het er sinds vanochtend al op hoor. Maar ik heb ING en TNT maakt daar ook gebruik van, dus daar zal het wel aan liggen.
Out for my own, to live my own way...
  maandag 22 maart 2010 @ 15:48:25 #65
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79450326
Mja, ik heb Fortis en ben overgestapt naar ING
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_79451267
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:34 schreef Troeta het volgende:
Ik krijg als het goed is vanaf morgen een THK contract voor 4 maanden. Salaris weet ik nog niet.
Het was iig vorige week opgestuurd naar PZ en hoop dat alles goedgekeurd word.

Ze proberen van alles, maar vaste contracten worden echt niet meer goedgekeurd, ook al willen de teamcoaches het wel.
Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...
Enige probleem is dat ik de volgende zaterdagwerker ben die hetzelfde probleem heeft (3e tijdelijke contact loopt eind oktober af) en ik nog maar moet zien of ze mij dan wel een vast contract gaan geven, ook al zou m'n TC er alles voor over hebben...
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_79452570
Als ik 5 uur doorgeef gewerkt te hebben , staat er op de Harmony 4:55

Zo proberen ze het dus steeds he, elke keer 5 minuutjes minder uitkeren. Tel dat bij elkaar op voor een jaar en je loopt toch een aardig bedragje mis...

Is hier nog wat tegen te doen? 5 minuutjes minder lijkt niet veel, maar op jaarbasis dus wel.
  maandag 22 maart 2010 @ 17:08:03 #68
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79453978
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:35 schreef Deezertje het volgende:
Als ik 5 uur doorgeef gewerkt te hebben , staat er op de Harmony 4:55

Zo proberen ze het dus steeds he, elke keer 5 minuutjes minder uitkeren. Tel dat bij elkaar op voor een jaar en je loopt toch een aardig bedragje mis...

Is hier nog wat tegen te doen? 5 minuutjes minder lijkt niet veel, maar op jaarbasis dus wel.
Vraag het je TC eens.
Doe ik ook altijd. Als ik een vraag heb stel ik die gewoon direct aan mijn TC.
Nothing is what it seems
pi_79464587
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:08 schreef Taneli het volgende:

[..]

Een vriend en collega van me heeft als zaterdagmederwerker toch nog een vast contract in de wacht weten te slepen, zij het via een omweg... de hele week zag het er naar uit dat ie mooi ophad kunnen hoepelen na 3 contracten voor bepaalde tijd...
Enige probleem is dat ik de volgende zaterdagwerker ben die hetzelfde probleem heeft (3e tijdelijke contact loopt eind oktober af) en ik nog maar moet zien of ze mij dan wel een vast contract gaan geven, ook al zou m'n TC er alles voor over hebben...
Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordig
pi_79465171
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:03 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik had het over contracten met meer uurtjes. Die zaterdagcontracten zijn vaak maar 3 uurtjes ofzo, die mogen nog wel idd. oOk al is dat idd wat lastiger ook tegenwoordig
Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 maart 2010 @ 21:24:30 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79465811
Hier gelukkig nog wel. Komt ook omdat we op kantoor nu redelijk krap in het personeel beginnen te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 22 maart 2010 @ 22:02:12 #72
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79468294
Ik snap het ook niet. Zaterdagwerkers zijn toch vrij goedkoop. Dan is het toch belangrijk dat je ze vasthoud?
Bij ons hebben 2 zaterdagwerkers waarvan het contract afliep een vast contract gekregen. Ik meende dat het er oa mee te maken had dat alle vestigingen binnen een paar jaar sluiten en er vanaf dan helemaal geen functies meer bestaan als postbode, zaterdagwerker of postbode plus. Dus iedereen die hier nu werkt en die hier nog willen blijven werken maken het einde van de rit nog mee en worden dan denk ik automatisch ontslagen of worden overgeplaatst naar het grote sorteercentrum waarvan ze een aantal in het land willen plaatsen en waarin alle wijken van een bepaald gebied/provincie worden voorbereid.
Nothing is what it seems
pi_79468971
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaarcontract. Dus ik krijg over een tijdje wel gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Out for my own, to live my own way...
pi_79470782
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:02 schreef Viper86 het volgende:
Ik snap het ook niet. Zaterdagwerkers zijn toch vrij goedkoop. Dan is het toch belangrijk dat je ze vasthoud?
Bij ons hebben 2 zaterdagwerkers waarvan het contract afliep een vast contract gekregen. Ik meende dat het er oa mee te maken had dat alle vestigingen binnen een paar jaar sluiten en er vanaf dan helemaal geen functies meer bestaan als postbode, zaterdagwerker of postbode plus. Dus iedereen die hier nu werkt en die hier nog willen blijven werken maken het einde van de rit nog mee en worden dan denk ik automatisch ontslagen of worden overgeplaatst naar het grote sorteercentrum waarvan ze een aantal in het land willen plaatsen en waarin alle wijken van een bepaald gebied/provincie worden voorbereid.
Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 maart 2010 @ 22:48:02 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79471074
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:12 schreef gelebeer het volgende:
Ik ben nu bezig met mijn laatste jaarcontract. Dus ik krijg over een tijdje wel gewoon een contract voor onbepaalde tijd.
Ik na volgend weekend al
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79471627
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:14 schreef TokenW het volgende:

[..]

Op onze vestiging krijgen zaterdagbestellers vanaf 1-1-2010 geen contracten voor onbepaalde tijd meer.
Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfff

Ik denk ook dat het komt omdat er toch aardig wat zaterdagbestellers blijven plakken, en dat sommige ook gaan claimen als zij elke week meer uren maken.
Hoe ze het zonder al die mensen willen doen is mij ook een grote vraag..
pi_79475102
Op non-actief gesteld ....

Omdat meneer de TC wel vond dat ik kon werken... lol

Even informeren: mag een TC spontaan aan de deur komen?
I pwn u!
pi_79478503
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:

Raar verhaal hoor.. Ik weet niet of een tc aan de deur mag komen, op zich wel lijkt me.. Wat was je aan t doen dan toen ie kwam?
Het lijkt me iig niet gebruikelijk dat een tc de ziekmeldingen gaat controleren..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_79479168
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:13 schreef weasel85 het volgende:

Hij mag vast wel aan de deur komen, maar het vaststellen dat je ziek bent lijkt me wat anders. Ik heb het idee dat dit geheel buiten de bevoegdheid valt van de TC, lijkt me meer iets voor een arbo arts? Sowieso kan je TC natuurlijk niet vaststellen dat je ziek bent of niet, hij is immers geen arts. Ik ben ook wel eens ziek geweest (ja echt ) maar moest die dag toch de deur uit om even een boodschap te doen...dat maakt me toch niet meteen 'beter'?

Ik vind het klinken als pure intimidatie, misschien kan je eens wat juridisch advies inwinnen...
pi_79479262
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:13 schreef Ohrpolster. het volgende:

[..]

Ik vind het klinken als pure intimidatie, misschien kan je eens wat juridisch advies inwinnen...
Ok, dit is het sowieso.. bedankt!
I pwn u!
pi_79479962
De TC mag wel langskomen, maar hoe laat kwam die langs? En welke dag?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:16:48 #82
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79480926
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 09:45 schreef Troeta het volgende:
De TC mag wel langskomen, maar hoe laat kwam die langs? En welke dag?
Volgens mij mag ie alleen langskomen om te bespreken wat je aan je ziekte gaat doen en wanneer je ongeveer weer kan werken. En niet om te bepalen of je wel of niet ziek bent.
Nothing is what it seems
pi_79480955
Een beetje TC heeft t te druk om langs te komen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:20:53 #84
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79481070
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Een beetje TC heeft t te druk om langs te komen
Dat ook ja.
Bij ons wonen er sowieso een paar niet in ons bestelgebied. Dus stel dat daar 2 ziek van zijn, mag de teamcoach fijn de complete ochtend door de halve provincie rijden.
Nothing is what it seems
pi_79482541
Goed, heb dus juridisch advies ingewonnen. Kwam eruit dat ik nog 1 regel erbij moest plaatsen: 'dat als ik me beter voel, me weer beter meld.' (maar dat kan die vestigingsmanager ook wel bedenken, maar toch...) en dit nogmaals aangetekend versturen.

Ze konden het wel een beetje mee eens zijn met het intimidatie gedeelte, maar eerst zien hoe het verloopt

En te horen gekregen dat ik morgen een afspraak heb met de bedrijfsarts. Ik kijk wel even wat ik doe, maar die relatie met mij en TC is sowieso verpest, dankzij hem. En ik ben niet de enige hierin, alle collega's die onder hem werken, hebben hier ook last van. Niemand heeft het nog naar zijn zin met hem. Zodra hij op vakantie is, gaat alles lekker chill...
I pwn u!
pi_79486642
Morgen weer werken
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:15:30 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79487515
Ik heb morgen 2 halve wijken die ik nooit gelopen heb, wat de logica daar van is?
Vandaag lekker chaotisch, ik had dus een middagwijk volgens schema maar aangezien ik er zaterdag ochtend voor het laatst was wilde ik het even checken.
TC gebeld, voicemail en uiteindelijk maar even langsgegaan vanochtend, bleek ik toch te zijn ingeroosterd voor een ochtendwijk.

Vind het niet erg, toch nog wat uren maar wel weer heerlijk handig die communicatie.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:25:53 #88
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_79487856
Was je nog wel op tijd voor die ochtendwijk dan?

@issie: Weer onbekende wijken?
Nothing is what it seems
  dinsdag 23 maart 2010 @ 13:27:19 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79487900
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:
Mwah, kwam er iets na 11 uur binnen wandelen en normaliter loop ik rond 10 uur al buiten.
Zo maar even de middagwijk doen, zijn ze ook weer blij.
pi_79488328
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 13:25 schreef Viper86 het volgende:

@issie: Weer onbekende wijken?
Och hemel sta ik er bekend om?

Word straks gebeld dus dan hoor ik t
pi_79488518
Ah, en gebeld

Heb tot nu toe één wijk, een bekende welteverstaan. Verrassend!
pi_79494159
Pfff, reed ik daarstraks naar de garagebox om mijn posttassen te halen. Ben ik aan het fietsen hoor ik ineens een hele hard PLOF.
Bleek de binnenband van mijn achterwiel geknald te zijn. Heb toen dus maar met de brommer de post bezorgd.

Heb ik weer..
pi_79494475
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef Troeta het volgende:

[..]

Op de chroomstraat? En daar gaat het al zo lekker op de zaterdag,pfff

Ik denk ook dat het komt omdat er toch aardig wat zaterdagbestellers blijven plakken, en dat sommige ook gaan claimen als zij elke week meer uren maken.
Hoe ze het zonder al die mensen willen doen is mij ook een grote vraag..
Ik dacht dat het juist de bedoeling was om alle vaste mensen ook op zaterdag te laten werken zodoende de zaterdagbestellers overbodig zijn...
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  dinsdag 23 maart 2010 @ 16:33:14 #94
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79495827
Ik had ook een leuke, had 3 tassen en de laatste stond in een garagebox.
Handig alleen dat ik daar geen sleutel van heb, doodleuk een half uur kunnen wachten op die sleutel.
Goed voor de uren, maar oke.

Ben ik bijna klaar, blijk ik voor een krappe 100 huizen geen HAH te hebben.
pi_79499527
morgen op sollicitatie gesprek voor zaterdag bezorging in urmond
hoop dat ik het krijg en dan direct kaartjes rock werchter bestellen
dus hopelijk welkom bijna collega's
ik kan tot 4 tellen en dat herhalen
jeps ik ben een drummer=D
pi_79500123
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:42 schreef TokenW het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar, maar de max van een postbezorger ligt ergens in de 8 euro en van een zaterdagbesteller op 11,41. Bij ons hebben ze genoeg zaterdagbestellers met een contract voor onbepaalde tijd voor de binnendiensten dus verlengen ze geen enkel contract.
Ja, maar die max. bereikt een zaterdagbesteller pas na iets van 15 jaar. En ik ken bijna niemand die dat werk zo lang blijft doen..........
pi_79500186
Ik las op www.reddepostbode.nl dat we m.i.v. week 15 de Veronicagids weer terugkrijgen. Is er iemand die dat kan bevestigen?
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:41:23 #98
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_79500989
Ik word hier zo ziek van.. ik mail mijn TC en ik krijg NOOIT reactie. En ze blijft mij wel mailen met verzoeken of ik extra kan werken op vrijdag bijv. vervolgens zeg ik dat ik school heb tot 4 uur en een verzoek om op mijn voorgaande mail te reageren en doet ze dat gewoon weer niet.
pi_79501603
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik las op www.reddepostbode.nl dat we m.i.v. week 15 de Veronicagids weer terugkrijgen. Is er iemand die dat kan bevestigen?
Ah, de Veronica's, die lagen half in de bus bij de wijk die ik vandaag liep, nu liggen ze dus voor de deur.
pi_79502232
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:41 schreef Dionysiou het volgende:
Ik word hier zo ziek van.. ik mail mijn TC en ik krijg NOOIT reactie. En ze blijft mij wel mailen met verzoeken of ik extra kan werken op vrijdag bijv. vervolgens zeg ik dat ik school heb tot 4 uur en een verzoek om op mijn voorgaande mail te reageren en doet ze dat gewoon weer niet.
E-mail? Daar hebben ze hier nog nooit van gehoord hoor

Maar als het echt zo dringend is bel je toch even? Heb je gelijk een reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')