greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:12 |
Welkom in alweer deel 208 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere actie-dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dergelijke dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Harlingen Haven - Socios VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 >> Materieel Omlopen Er zijn een aantal (vaste) omlopen van verschillend mat. Van een aantal is er een lijst gemaakt. Hieronder links erheen. Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 21-1-09) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-01-2010 14:34:40 ] | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:13 |
Last Post vorig deel: (Greavy)quote:Stelletje mislukte mensen daar ![]() Probeerde toen die mensen - die al te volle trein - in 1x DD-AR te komen ![]() Was er soms iets aan de hand, waardoor die IC niet doorreed? | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 14:17 |
Nee hoor, ze lieten voor de lol twee ic's staan, gewoon, als sociaal experiment. Algemene vraag: waarom eigenlijk dat "waar" in de TT? Ik zie hier geen ICL ingezet worden... Ik krijg wat jeuk van dat soort TT's. Andere meningen? | |
Palmboom313 | donderdag 21 januari 2010 @ 14:19 |
![]() | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:20 |
ICL wordt wel degelijk ingezet ![]() Opvallende Dingen topic van 21-1 op Somda(3 berichten): quote:Gister(3 berichten': quote: | |
Fred2 | donderdag 21 januari 2010 @ 14:20 |
quote:Heb er niet zoveel moeite mee, ik lees toch alleen maar "Trein..." en dat weet ik waar ik moet klikken. | |
Eix | donderdag 21 januari 2010 @ 14:20 |
quote:Ik vind het prima. Maar goed, ik ben maandag dan ook direct op ICL getrakteerd. ![]() ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:20 |
Er was iets gebeurt bij Barendrecht geloof ik. Normaal staat altijd de IC Den haag klaar als ik aankom, dus ik heb niet gekeken waar ik instapte, maar na 10 minuten was ie nog niet weg. Toen ben ik buiten gaan kijken, stond er op spoor 3 10 bakken VIRM helemaal vol en op spoor 1 4 bakken. Ik heb geen omroep gehoord. Op de borden stond, verstoring tussen barendrecht en lombardijen voorbij, dienstregeling wordt geleidelijk hervat. Toen duurde het nog 35 minuten voor de eerste trein vertrok. Maar ook op Rotterdam was het een bende. Om de 1 of andere reden konden de treinen daar niet terug in dezelfde richting, want van vrienden hoorde ik dat de sneltrein naar Amsterdam de eerste trein tussen Den haag en Rotterdam was in een half uur. | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:23 |
quote:Maakt je dag gelijk weer goed ![]() Ze worden steeds weer meer ingezet, en ze zijn weer rijvaardig gemaakt in Duitsland, om een aantal materieel tekorten in Nederland op te vangen. | |
dennistd | donderdag 21 januari 2010 @ 14:23 |
ICL ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 14:31 |
quote:Lees nou eens even wat verder dan je neus lang is. ![]() | |
Ireyon | donderdag 21 januari 2010 @ 14:32 |
quote:ICL tussen Eindhoven - Schiphol? Naiss ![]() | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 14:32 |
quote:Kleurplaat van een stoomtrein ![]() ![]() Veel plezier ermee. | |
James1988 | donderdag 21 januari 2010 @ 14:45 |
Maar dat de V250 is teruggestuurd wegens de boogstraal die niet juist is... wat heeft dat voor gevolgen? Moet nu de hele trein omgebouwd worden waardoor hij nog eens 4 jaar later komt? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 14:50 |
quote:Zoiets blijkt pas als ze er in België mee gaan rijden of zo?? ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 21 januari 2010 @ 14:51 |
quote:Nja, Duvel schreef het. Waar hij het vandaanheeft weet ik dan weer niet ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 14:52 |
Hij bedoelde volgens mij dat daardoor de aansluiting tussen de bakken er zo walgelijk uit ziet. | |
Socios | donderdag 21 januari 2010 @ 14:53 |
Leuk, een nieuwe serie. ![]() Keertje geen Klaagbaaktopic van maken? | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 15:10 |
quote:Klopt. Denk niet dat dat verder gevolgen heeft. | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 15:10 |
quote:Dat laten we afhangen van aanstaande maandag. ![]() | |
James1988 | donderdag 21 januari 2010 @ 15:14 |
quote:Jammer. | |
bork | donderdag 21 januari 2010 @ 15:33 |
Leuke route ![]() ![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 15:57 |
quote:Inderdaad, hoe langer die trein niet rijdt, hoe beter ![]() @duvel, wat is er maandag zo bijzonder dan? | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 16:01 |
quote:Dan weten we of ze de dienstregeling weer normaal uitvoeren. En of we hier dus lekker verder klagen of niet. | |
Palmboom313 | donderdag 21 januari 2010 @ 16:33 |
quote: ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 21 januari 2010 @ 17:29 |
Plan-T vp![]() | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 17:35 |
Waarom zitten die GTW's van arriva zo vaak in de wasstraat achter Rotterdam? Ze staan er bijna wekelijks. En in verhouding tot het NS materiaal wel heel erg vaak. | |
#ANONIEM | donderdag 21 januari 2010 @ 17:38 |
tvp. | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 19:33 |
quote:Misschien de ene week een deel van het park, de andere week het andere deel? Het kan er niet allemaal tegelijk staan natuurlijk. | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 19:41 |
Het zijn er maar 7 ![]() | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 19:43 |
quote:Dan nog kunnen ze niet allemaal tegelijk. Er moet ook nog gereden worden tussen Dordt en Geldermalsen. | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 19:48 |
Tussen 9 en half 4 ongeveer zijn er maar 4 treinstellen in bedrijf, dus dan kunnen er 3 tegelijk. Dan ben je binnen 3 dagen toch klaar. En ze hoeven toch niet elke week? | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 19:50 |
Nou, dat weet ik niet... Ik weet of niet of die dingen elke dag naar Rotterdam komen, of dat Nedtrain ze alleen op woensdag haalt of zo. Bel ze op en vraag het. | |
Crientj | donderdag 21 januari 2010 @ 20:16 |
Hoi! Trouwens, wie er niet volgende week, maar de week erna op woensdag of donderdagavond op Utrecht CS is, kom ajb eens gezellig hoi zeggen in de Ah to go jaarbeurs. ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Crientj op 21-01-2010 21:24:18 ] | |
Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 21:28 |
Ga je daar werken ja? Voor hoe lang? Ik ben er voorlopig even niet ![]() | |
Fred2 | donderdag 21 januari 2010 @ 21:33 |
quote:Hoeveel staan er wekelijks? Als er wekelijks 1 stel staat, dan valt het reuze mee, dan worden ze 1 keer per 2 maanden gewassen. | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 21:34 |
quote:Het zal zeker meer zijn, anders zou je echt niet meer naar buiten kunnen kijken. Valt het jullie ook op dat er onwijs veel materieel rondrijdt met grafitti? | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 21:39 |
quote:Er stonden vandaag 2 stellen, en dat zie ik miniamaal 1x per week. Maar ik zie er bijna net zo vaak een GTW trein als een NS trein doorheen gaan, en dat vond ik apart. @duvel. Inderdaad. Ik zat vandaag in een treinstel waar je door sommige ramen niet eens heen kan kijken. Wat bezielt die mensen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 21:59 |
quote:Dat is opzettelijk. Niet-dringend onderhoud is opgeschort om zsm zo veel mogelijk wieltjes weer draaiende te krijgen ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 21:59 |
quote:Bij vorst kan er niet gewassen worden, er zal dus wel wat achterstand zijn... | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 22:00 |
quote:Ik snap het wel, maar het lijkt alsof die grafitti-hufters ineens de kans schoon zien. Is dit de normale grafitti productie? Dan zou ik echt gewapende troepen inzetten om die mannetjes met spuitbussen uit te roeien. | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 22:00 |
Wat bezielt die gasten die die graffiti spuiten ![]() | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 22:08 |
quote:Uit Dordrecht komen er wekelijks sowieso 2 stellen naar Rotterdam, en later terug. Ze zullen nooit alleen rijden, omdat dit volgens mij een reden heeft. Ik zie ze wekelijks langs Zwijndrecht tuffen in beide richtingen ![]() En over dat Graffiti, dat is echt erg ![]() Ik zag laatst ICMm 4026 in Utrecht staan, en deze had de achterste bak helemaal onder de graffiti. Je zag er niks geel of blauw meer doorheen ![]() Die graffiti spuit gassies zouden, als ze gepakt worden, alle treinen in Nederland met de hand moeten schoonmaken waar graffiti op zit ![]() | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 22:11 |
Daarnaast:quote:Bron: Treinreiziger ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 januari 2010 @ 22:15 |
quote: ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 22:23 |
Een Arriva machinist had mij dat laatst verteld, dat de GTW'tjes niet los mogen rijden op de hoofdbaan, maar waarom, weet ik zo niet meer.. Om het nu maar even duidelijker voor Flash te verwoorden ![]() | |
dennistd | donderdag 21 januari 2010 @ 22:26 |
quote:Het zal wel een detectieverhaaltje zijn, net als met DM'90 | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 22:27 |
quote:Dat denk ik ook. Maar hebben ze daar geen last van op hun gewone lijntje dan? | |
Ascendancy | donderdag 21 januari 2010 @ 22:32 |
quote:K vraag me af waarom. Toch eens een keer vragen. | |
Nightshadow | donderdag 21 januari 2010 @ 22:37 |
quote:Die hebben assentellers toch? | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 22:50 |
Oh, ik dacht gewoon spoorstroomlopen? Die heb je sowieso nodig voor de ATB: er zit daar geen ATB-NG of zo. | |
Nightshadow | donderdag 21 januari 2010 @ 22:57 |
quote:Ik heb het even opgezocht, detectielussen zitten er in het noorden... bron: http://www.xs4all.nl/~ramdyne/trains/nsdiscussies/src/faq6b.htm | |
greavy | donderdag 21 januari 2010 @ 23:20 |
Voor degenen die het interessant vinden: Vandaag heb ik het bestandje 'Plan T - Informatie' weer geüpdatet, en is weer een stuk recenter. Wat is er veranderd? * Plekken van terzijde gestelde stellen weer aangepast met nieuwe informatie * 'Einde Revisietermijn' bijgewerkt bij een aantal stellen. * 'Wanneer terzijde' bijgewerkt bij een aantal stellen * 'Waar rijdende' bijgewerkt Plan T - Informatie (Omlopen, treinstellen e.d. Last update: 21-1-09) ![]() Wat me op is gevallen aan de omlopen van Plan T, is dat ze niet meer standaard in Limburg rijden, waar ze grotendeels zouden worden ingezet. Dit kan natuurlijk ook door het materieel tekort komen ![]() Ondertussen ben ik bezig met DM'90, wat ook een grote klus is ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 21-01-2010 23:37:53 ] | |
SpeedyRich | donderdag 21 januari 2010 @ 23:49 |
wat is nou het opvallende verschil tussen een ICL en ICK(uit. het eigendom) | |
Duvel | donderdag 21 januari 2010 @ 23:54 |
quote:Ik had 9 januari nog een Plan T van Sittard naar Heerlen... | |
Ireyon | vrijdag 22 januari 2010 @ 00:02 |
quote:ICK rijtuigen zijn volledig gevuld met 6-persoons coupés met blauwe stoelen, ICL rijtuigen bevatten zowel 5-persoons coupés en 2 grotere ruimtes wat grote tafels en vage groen/paarse stoelen. ICK ![]() ICL ![]() | |
sander89 | vrijdag 22 januari 2010 @ 01:34 |
IC trein van ÖBB is trouwens super, kan je tenminste nog echt slapen. ![]() ![]() ![]() Dat je zelf de verlichting en de temperatuur kan regelen is ook fijn. verkapte tvp ![]() | |
greavy | vrijdag 22 januari 2010 @ 08:35 |
quote:Klopt, daar rijden nog wel T'tjes rond, maar minder dan daar zou rijden. En het is inmiddels alweer een x aantal dagen later, en bij NS weet je het nooit ![]() | |
RubenK | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:00 |
Nog steeds hebben mensen last van Plan T/V op stoppers naar uitgeest in de spits, waarbij ze er niet meer in passen bij amsterdam ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:03 |
quote:Ligt eraan hoe groot het coupe is. Mijn ervaring met de rijtuigen in Duitsland waar dat kan is dat mensen denken: oh het is koud -> ik zet hem helemaal warm oh het is nu erg warm -> we zetten hem weer helemaal koud. Om hem op een stand er tussenin te zetten komt niet in hun gedachte op... | |
Fred2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:54 |
quote:Dat is wel lekker knus met zessen... gezellig lepeltje lepeltje ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 januari 2010 @ 10:22 |
quote:met een dikke hongaar ![]() | |
Yreal | vrijdag 22 januari 2010 @ 10:23 |
Ik ga overigens zo solliciteren voor een baantje om smiddags ergens in nederland data van de meettrein op te halen en terug te brengen naar Amersfoort Wat een droombaan ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 januari 2010 @ 10:27 |
quote:Bij Eurailscout? | |
Yreal | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:05 |
quote:dat weet ik niet, via een uitzendbureau. In hun mailtjes noemen ze nooit bedrijfsnamen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:16 |
Zo tref je ze niet meer aan:![]() tevens tvp | |
Nightshadow | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:45 |
Met zo weinig graffiti tref je zo momenteel niet aan nee ![]() Ik zag net één ex-NS DM'90 rijden in de 31236, weet iemand waar ze worden in gezet? Of dit toeval is of dat ze/eentje in Zp-Odz worden ingezet? Zou überchill zijn! ![]() | |
Fred2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:48 |
quote:Zo geel ook niet meer ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 11:58 |
quote:Syntus heeft er voor dat traject een paar tijdelijk gehuurd van de NS | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2010 @ 12:54 |
quote: ik zag toevallig net een dm 90 hengelo binnenrijden, richting zutphen. Wou het ook vragen hier ![]() | |
greavy | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:36 |
Syntus heeft 2 stellen hiervoor gehuurd van de NS, namelijk de 3443 en 3444. Ze blijven in originele NS nummers, omdat het een tijdelijke huur betreft. | |
Mkr | vrijdag 22 januari 2010 @ 13:45 |
quote: | |
Jeroen_L | vrijdag 22 januari 2010 @ 14:57 |
quote:Wat een onzin zeg. ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:15 |
quote:Ik vind het frappant dat de ICE sinds zijn introductie altijd met storingen kampt, terwijl de Shinkansen altijd foutloos rijdt. Maar misschien hanteren de Japanners strenge eisen aan hun materieel dan Deutsche Bahn. | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17 |
quote:Ik geef station Belfeld wel een kans, maar dan moet de aansluiting tussen de IC Den Haag-Venlo en de stopper Nijmegen-Roermond wel verbeteren. Anders is het inderdaad een weggegooide kans. | |
NikkelCobalt | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17 |
quote:Wat doet een SGM in Groningen? En staat ie er nog? ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:06 |
quote:Hij stond er voor instructie denk ik, en nee, een gele SGM is er niet meer dus staat ie er ook niet meer ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:07 |
Over de NS-DM90's bij Syntus trouwens: er zijn acht Lintjes kapot en er rijden er nog eens acht op één motor (aldus een Syntus-mcn vanmiddag) | |
Nightshadow | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:22 |
quote:Dat is niet weinig.. Ze trekken het nog wel aardig op één motor gelukkig. Er hebben ook een paar stellen iets met de accu of stroomvoorziening ofzo geloof ik, elke dag staat de tijd dan weer op 1 jan 2001 en dan rond 10 uur staan ze op 4 uur.. Maar wat mij betreft mogen de buffeltjes nog wel even blijven ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:24 |
quote:Ah, ik was even in de waan dat het een recente foto (van vandaag) was. Het weerplaatje past wel redelijk namelijk ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:25 |
Ik denk dat deze twee buffeltjes nog wel even op Zutphen-Oldenzaal zullen blijven trouwens: De Lintjes op één motor heeft men het liefst zo dicht mogelijk bij Blerick zodat ze niet zover gesleept hoeven te worden als de ander het ook nog begeeft. De buffeltjes kunnen niet op Zutphen-Winterswijk rijden, want daar heeft men gisteren proefondervindelijk vastgesteld dat de rijtijden niet gehaald kunnen worden door het langzamere optrekken. | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:26 |
quote:De EXIF-data geeft 13 november 2007 aan. Een leuke afwijking aan deze SGM is trouwens het ontbreken van treeplanken bij de middelste deuren: deze zijn eraf gehaald om ze het perron in een boog niet te laten rammen ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 januari 2010 @ 16:40 |
quote:De verbouwde stellen hebben die treeplanken ook niet meer trouwens, ook de 3tjes niet... Klantvriendelijk! | |
Jeroen_L | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:18 |
quote:Aah daarom staat Blerick vol met Lintjes. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:36 |
118 Teletekst vr 22 jan *************************************** Geen km-heffing bij 'nee' ANWB *************************************** ` De kilometerheffing gaat niet door als de ANWB de plannen afwijst,heeft minister Eurlings gezegd.De eventuele aanpassingen die de ANWB voorstelt,wil hij serieus gaan bekijken. "Voor mij is de Kamer niet genoeg",zei Eurlings."Ik wil ook dat de gemiddelde automobilist zich in het plan kan vinden en anders komt het er niet." Volgens de VVD gelooft Eurlings zelf al niet in het plan.De ChristenUnie vindt dat de kilometerheffing niet mag wijken door een internetpeiling.GroenLinks vindt de uitlatingen van de minister belachelijk."Als hij een referendum wil,had hij dat moeten uitschrijven." *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport En probeer je nu eens hetzelfde artikel voor te stellen met als kop "Geen OV-Chipkaart bij 'nee' Rover" ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 17:37 |
quote:De bovenste treeplank zit er wel gewoon aan hoor bij SGMm. De onderste treeplank mist inderdaad bij de middelste deuren van de kopbakken, en bij alle deuren van de tussenbak. | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:23 |
quote:Het was idd in 2007 dat stel 2034 in Groningen stond voor instructie. | |
James1988 | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Helaas heb je hier gelijk in... maar dat is al decennialang zo. All hail koning auto... | |
Palmboom313 | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:06 |
quote:En zo heel gek is dat ook niet want de auto wordt veel meer gebruikt dan het OV. En ook al maken ze het OV nog zo aantrekkelijk dan zouden nog steeds het merendeel de auto blijven gebruiken. | |
Duvel | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:16 |
quote:Gelukkig is de ANWB een geheel objectieve organisatie. ![]() Pleur toch op. Eurlings is echt getikt. | |
James1988 | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22 |
Nu ben ik niet echt voorstander van de kilometerheffing, dus dat Eurlings het van de ANWB af laat hangen kan best wel eens goed uitpakken. Ik denk dat die kilometerheffing er niet komt. En de miljarden die dat project zou kosten... kunnen beter worden besteed. ![]() | |
Socios | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:24 |
Niks nieuws allemaal. We betalen al heel lang per treinkilometer voor onze reis. | |
Ireyon | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:31 |
quote:Heeft dat de overheid ooit van een project weerhouden dan? | |
Duvel | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:49 |
Ik ben wel voor eigenlijk. Sowieso voor mij niet ongunstig: rijden wordt belast, bezit niet. Ik zeg: doen. ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:53 |
Het lijkt mij eerlijker om dat in de brandstofprijs onder te brengen. Dan betaal je niet alleen voor hoeveel je rijdt, maar ook nog eens hoeveel je vervuilt. Een slurpende auto kost dan meer dan een hybrid, bijvoorbeeld. En een stuk beter voor je privacy... ik heb weinig goesting in een GPS-tracker in m'n auto. | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Mja, dan moet het tarief in de Randstad wel hoger zijn dan in het noorden. Omdat de afstanden tussen de plaatsen hier groter zijn worden de mensen op het platteland onevenredig hard gepakt als er niet verschillende tarieven gaan gelden. | |
Fred2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:06 |
quote:Een gemiddelde reis heeft inderdaad meer kilometers, maar die worden wel met hogere gemiddelde snelheid afgelegd. | |
Duvel | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:07 |
quote:Daar kun je allemaal leuk mee spelen ja. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:21 |
quote:Wat een onzin. Daar wordt voor treinreizigers ook geen rekening mee gehouden. | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:24 |
quote:Het verbaast me niet meer. Eurlings is niets meer dan een dronken corpsbal die louter oneliners blaat om alle partijen te vriend te blijven. | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:27 |
quote:Wel hoor. Je betaalt voor korte ritjes relatief meer dan lange ritten. | |
lezut | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:36 |
quote:Toch is het wel waar wat hier staat. In de Randstad veroorzaak je meer overlast met je auto en heb je een goed alternatief. Iets wat in het noorden des lands veel minder van toepassing is. | |
Peterselieman | vrijdag 22 januari 2010 @ 21:38 |
Het woord hier slaat op het noorden ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:08 |
quote:Hmm, wat moeten we hier nu weer van denken? | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2010 @ 22:10 |
quote:Ik gok Ut - Ah - Dv - Es ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 22 januari 2010 @ 23:16 |
Was vandaag weer voor de Alpen Expres onderweg naar Utrecht Centraal, en nam de Sprinter, die gereden werd door een SLT, tot Gouda, om daar de IC te nemen naar Utrecht. Te Gouda trof ik weer de machinist die daar vorige week ook was, en hij herkende mij gelijk. Ik had toen voor hem een foto gemaakt, en per mail toegestuurd. Die beste meneer deed de cabinedeur al open(een andere mannetje was de bestuurder), voor de trein stil stond, en groette me gelijk ![]() Hij kwam gelijk naar me toe, en bedankte me nog een keer, en praatten nog een beetje. Hij werd er echter op geattendeerd door die andere machinist (waarom altijd 2 in een SLT??) dat de trein moest vertrekken, en stapte weer in, maar bleef in de deuropening doorpraten met mij. Iedereen op het perron stonden ons vreemd aan te kijken ![]() ![]() Aan zo iemand heb je tenminste wat, dat zijn nog eens nice machinisten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 januari 2010 @ 23:21 |
Mooi blijven staan, want de alpen expres reed toch niet ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 22 januari 2010 @ 23:40 |
De Alpen Expres is een ander bedrijf dan 'BerglandTrein' Klikje voor Alpen Expres. Tot nu toe alle ritten gereden Alpen Expres rijd ook met mooie rijtuigen! Morgen of zondag eens uploaden. Oja, morgen ga ik naar Maastricht. 8.50 uit Zwijndrecht vertrek, verwachtte thuiskomst niet bekend. Neem vanzelf een keer de trein naar huis. | |
_serial_ | zaterdag 23 januari 2010 @ 01:19 |
mag die icl bagger weer van de rails, aan de lopende band vertragingen, haperende deuren, en files bij in en uitstappen... hoe sneller die rommel weer van de rails af is hoe beter | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 07:10 |
ICL zijn mooie treinen ![]() Mogen van mij wel vaker reizen ![]() | |
Fixers | zaterdag 23 januari 2010 @ 08:36 |
Kan iemand mij uitleggen waarom de heren van de vingerverfbrigade het niet nodig vinden even te melden dat er een sein/wissel/overwegstoring is bij Zaltbommel? Kunnen ze zelfs dat niet meer? Een IC die 30 minuten doet over een stukje van pak 'm beet 10 kilometer, lijkt me een storingsmelding waard. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 09:50 |
quote:De hele dag in Maastricht? Kan je beter even een EuregioTicket pakken en een rondje Maastricht - Heerlen - Aachen - Verviers - Luik gaan maken, da's veel leuker ![]() ![]() ![]() Buitenland, ICE, Thalys, mooie rit van Aachen naar Luik, nieuwe station van Luik, misschien ergens nog wat bier en Bratwurst als je daar van houdt... ik wist het wel ![]() Overigens is dat nog maar een heel klein deel van wat je ermee kunt. Klik hier voor meer info ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Dr_Flash op 23-01-2010 10:00:43 ] | |
Yreal | zaterdag 23 januari 2010 @ 11:14 |
quote: ![]() dat MOET ik snel gaan doen als ik terug ben uiit londen ![]() ![]() | |
Ireyon | zaterdag 23 januari 2010 @ 11:24 |
quote:Euregioticket geldig in de ICE en Thalys? Sinds wanneer ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 11:41 |
quote:ZIEN zei ik toch ![]() ![]() Geen dingen lezen die er niet staan ![]() | |
Ireyon | zaterdag 23 januari 2010 @ 12:12 |
quote:Een mens mag hopen.. ![]() ![]() Eupen is ook wel de moeite waard, als je er toch in de buurt bent ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 12:16 |
quote:Daar zit een grote Colruyt waar je Belgische lekkernijen voor thuis kunt halen ja. Verder heb je daar dus geen donder te zoeken ![]() ![]() Dan kan je in geval van tijd over beter even het lijntje naar Spa afwerken, en daar door het behoorlijk decadente centrum lopen langs dat protserige casino ![]() Maar wat is er in Eupen zo de moeite waard dan? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 14:02 |
![]() ![]() Hier vond ik nog een gieg of 8 van Duitse IC's en ICE's (en één RE). Alles downloadbaar, 640 x 480 @ 25fps. Hamburg - Kassel en terug Frankfurt - Kassel en terug Nürnberg - München Nürnberg - Stuttgart EN een ritje ICE dwars door Hamburg, van Harburg naar Altona. Enjoy ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 23 januari 2010 @ 15:20 |
Ik zou ook eens een cabineritje moeten maken met een Full HD professioneel camera ding. | |
Nightshadow | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:39 |
quote:Ik ook... in een V250 ![]() terwijl die op een vrachtwagen botst en in brand vliegt | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:39 |
quote:Dat zou zonde zijn! (van de camera) | |
#ANONIEM | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:46 |
![]() ![]() | |
Yreal | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:46 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:48 |
quote:en van de vrachtwagen | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 23 januari 2010 @ 16:53 |
quote:Zolang AnsaldoBreda geen vrachtwagens maakt wel ja. ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2010 @ 17:07 |
Ik zou toch niet in de cabine die V250 willen zitten op dat moment hoor... | |
dennistd | zaterdag 23 januari 2010 @ 17:31 |
quote:Nouja , de neus is groot genoeg.... | |
Kankerkachelsverkopert | zaterdag 23 januari 2010 @ 17:39 |
quote: ![]() ![]() Waarschijnlijk scheurt hij gelijk door die achterlijke schroefgaten. ![]() | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:27 |
quote:Jep. Moest naar kennis toe, die in Maastricht wonen. Volgende week naar Antwerpen, waarbij ik ook niet een rondje kan doen, wat ik erg jammer vind ![]() De reden hiervoor is simpel: Mams wil naar Antwerpen met Thalys, vraagt of ik meegaat, en ik: "Ja, als mams betaald", zij zo: "Ja is goed, maar ik wil wel de stad in " ![]() Misschien toch ergens een stukje met een Belgische trein rijden, als ik haar over kan halen ![]() Vertrek Rotterdam: 8.58, aankomst Antwerpen: 9:28 Vertrek Antwerpen: 17:31, aankomst Rotterdam: 18:01 ![]() Hebben daar dus genoeg tijd ![]() Ik ga sowieso daar foto's nemen ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:40 |
Even een vraag, want mijn bek valt open en zo... Stel ik wil een zaterdagje naar Antwerpen, vroeg heen, laat terug, en ik doe dat met de Thalys, dan krijg ik op de site van NS Hispeed te zien dat een retourtje voor twee personen 170 euro kost. Als ik echter vergelijkbare NS treinen kies, kost het 43,60 euro voor een retourtje (met VUK, 2 personen). Dan doe je er wel meer dan een half uur langer over, maar serieus: welke achterlijke idioot verzint dit? En dan is die 170 euro al een deels gereduceerd tarief! Ik draag spoorvervoer een zeer warm hart toe, maar in dit geval vooral als het gekookt op de rug van de bedenker van deze prijsstelling hangt. | |
James1988 | zaterdag 23 januari 2010 @ 18:49 |
De bedenker van die prijsstelling is de SNCF... die vinden dat je TGV's best met vliegtuigen kunt vergelijken en daarom ook variabele prijzen enzo kunt hanteren. Vroeg boeken is goedkoop reizen, en naarmate je later boekt wordt het ook steeds duurder. En reisorganisaties krijgen ook maar een percentage van de beschikbare stoelen, enz enz ![]() En een mens mag dromen, jammer dat het daarbij blijft: | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:02 |
quote:Pak toch lekker de Benelux man. Eerste klas ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:09 |
quote:Het was puur hypothetisch, ik heb voorlopig niks in Antwerpen te zoeken. Het verbaast me gewoon. No way dat ik zo'n bedrag neer ga leggen om met een afgeragde Thalys te kunnen reizen. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:19 |
quote:Nee dat is idd wel heel erg overdreven. Met de ICE krijg je het zo zout niet, al zou je willen ![]() | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 19:45 |
quote:Wij hebben geboekt voor ¤78 per persoon, dus ¤156,00 totaal ![]() Maar je hebt wel gelijk, het is wel absurd hoog ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:14 |
Het is volkomen debiel. Voor dat bedrag koop je twee tanks benzine, waar je met vier personen 1600km mee kunt rijden. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:18 |
quote:Met wat mazzel koop je er wel een autootje voor waarmee je het net kan halen ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:25 |
quote:Dat had ik ook als eerste opgeschreven, maar weer weggeëdit. ![]() | |
Socios | zaterdag 23 januari 2010 @ 20:38 |
Thalys zit altijd vol. Zal wel meevallen met de tarieven. | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 21:20 |
quote:allemaal zakenmannetjes waarvan de baas betaalt ![]() | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 21:23 |
quote:Zeker niet ![]() Je kan zelf voor ¤96,- per persoon boeken naar Antwerpen (retour) wat dus een enkeltje is van ¤48,- Laten we het dan nog niet over de 2e klas hebben ![]() | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:49 |
De MS73 stel 168 van de NMBS als Stoptrein van Maastricht naar Luik (Liege-Guillemins). Te Dordrecht: Een Sneltrein naar Brussel-Zuid. ![]() Dit hoort echter de Internationale Trein te zijn. 7 E-locs staan te niksen in Maastricht. Dit zijn: 1857, 1764, 1729, 1744, 1732, 1751 en de 1847. Te Maastricht staan veel ICRm rijtuigen aan de kant. Een groot aantal zijn hiervan incompleet. En even een vraagje over die MS73, sluiten deze deuren niet automatisch, en moet dit met de hand gebeuren? Ik zag echter niks waarmee ze gesloten konden worden ![]() Kon er niet iets duidelijks over vinden [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 23-01-2010 23:16:24 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 23 januari 2010 @ 22:53 |
laatste loc is 1857 zo te lezen ![]() En de sluiting v oor de deuren van de MS73 zit in een kastje op 1 van de stangen bij de uitstap waarschijnlijk (er zijn nogal wat verschillende modellen van die klassiekjes gebouwd in de loop der eeuwen). | |
greavy | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:17 |
quote:Klopt. Heb het verbeterd. quote:Aha, bedankt! Weet ik weer wat meer! | |
Duvel | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:34 |
Die rij loccen, staan die nou buiten dienst? De 1857 heb ik half december nog in Leidschendam zien staan... | |
Palmboom313 | zaterdag 23 januari 2010 @ 23:58 |
quote: ![]() | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 00:18 |
quote:De 1857 en 1847 staan sowieso niet terzijde, die heb ik zien rijden, en in het rijtje worden geplaatst (los). De 1700 locs staan echter allemaal gekoppeld. Er is weinig informatie over te vinden. Er staan tussen het zootje (terijde/defecte ??) ICRm in Maastricht nog wel een aantal E-locs, maar hiervan weer ik ook niet of deze terzijde staan, omdat ik geen nummers van de locs heb kunnen lezen, door die massale ICRm. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:25:04 ] | |
Duvel | zondag 24 januari 2010 @ 10:03 |
quote:Er is volgens mij nog geen ICRm terzijde gesteld, wellicht is het stuk of zo? | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 10:25 |
Ja, je hebt gelijk. Het moest zijn: terzijde/defecte?? Heb t ff aangepast ![]() [ Bericht 39% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 10:39:42 ] | |
dennistd | zondag 24 januari 2010 @ 10:45 |
quote:ICRm is in Maastricht in onderhoud, dus ik denk dat de werkplaats hem daar gestald heeft in afwachting van plek binnen of tot NS hem weer ophaalt. | |
Duvel | zondag 24 januari 2010 @ 10:52 |
quote:Het spoor waar het staat is normaal wel voor terzijde gesteld materieel geloof ik, staan daar ook niet nog een paar vale 1600'en? | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 11:38 |
quote:Geloof me, ik heb er wel meer dan 50 bakken zien staan ![]() Er staan ook een aantal losse stuurstand rijtuigen, welke geen andere bakken meer hebben. ![]() Er staan ook veel losse bakken daar. Dat is toch niet zomaar een reparatie lijkt mij dan ![]() Of dat de NS ze nog moet ophalen.. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 januari 2010 @ 11:59 |
![]() Door de winterse weersomstandigheden van de afgelopen maand kampt NSR met een tekort aan treinen. Hierdoor werd er volgens een nooddienstregeling gereden, wat neer kwam op het schrappen van enkele IC-diensten. Aangezien het tekort aan treinen nog even een tijdje zal aanhouden, is er besloten het in 2009 afgestelde ICL-materieel weer in dienst te stellen. Hierbij is het wel nodig de rijtuigen een opknapbeurt te geven, alvorens ze weer reizigers gaan vervoeren. Met de uitwisselingsslag tussen de Watergraafsmeer en de Deutsche Bahn, werden 14 ICL-rijtuigen getrokken door de 110 343 bij Venlo onder treinnummer 13023 de grens overgezet om in Dortmund een opknapbeurt te krijgen. Zaterdag 23 januari 2010. | |
Fred2 | zondag 24 januari 2010 @ 12:01 |
quote:Regulier onderhoud is ook iets anders dan reparaties uitvoeren. ICRm heeft trouwens ook stammetjes (net zoals ICK/ICL), maar die stammetjes kunnen slechts 1 rijtuig groot zijn (B, Bf, BD en BDs). Aangezien er in de winter veel minder fietsen worden vervoerd dan in de zomer heb je m.i. een groot deel van de "losse" Bf's gezien. | |
Peterselieman | zondag 24 januari 2010 @ 12:03 |
quote:Onderhoudsstammetjes. Het kan best zijn dat je de meuk die je er deze week ziet staan de volgende week in stammetjes weer vrolijk over de baan rijdt. Er valt geen pijl op te trekken. | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 12:04 |
Nice pic Zug! Was jij daar alleen, of met nog iemand? Er is namelijk een zelfde plaat gemaakt door Marcel van Eupen: http://www.flickr.com/photos/rail4marcel2/4297272877/ Ik kwam daarvan ook nog een foto tegen, die een mooi effect heeft.. ![]() De rook komt van de remmen af. | |
Zug-Chef | zondag 24 januari 2010 @ 12:06 |
quote:Dank, ik was daar inderdaad niet alleen. Stonden daar met 5 man ![]() | |
dennistd | zondag 24 januari 2010 @ 12:17 |
quote:Dat komt omdat er meer stuurstanden zijn dan er op dit moment nodig zijn, Dit komt omdat de Benelux en de Fyra nog met ICRm rijden (wat PRIO wordt genoemd), en die rijtuigen wanneer de V250 rijdt weer de normale NS-dienst ingaan. Dan kun je die stuurstanden wel gebruiken. quote:ICRm zit in vaste stammetjes van drie rijtuigen, namelijk een B-A-B (stamnummer 5600) of Bf-B-Bf (stamnummer 5800). De enige losse rijtuigen zijn nog de stuurstanden, die stamnummers in de 5200-serie hebben. Normaal gesproken rijdt men op Den Haag-Venlo met 5200-5600-5600-5800-loc, en op Zwolle-Roosendaal met 5200-5600-5600-loc | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2010 @ 12:26 |
quote:In de nieuwe OdR (2010-1) staat ook nog een vrijwel identieke foto, al zou het daar om de 110 457 gaan op 24 november 2009. Lekker fantasierijk volk, die treinenspotters ![]() ![]() | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 13:45 |
quote:Bron: RTV Rijnmond. ![]() | |
Duvel | zondag 24 januari 2010 @ 13:58 |
Hé, kom, we bouwen een complete woonwijk om een hogesnelheidslijn heen. Hé, kom, ik koop een huis in een woonwijk naast een hogesnelheidslijn. Hè wat wonen we lekker! [...vertraging HSL...] Hè wat wonen we lekker! [...nog meer vertraging...] [...HSL gaat rijden!...] Hela! Wat een herrie, er rijden ineens treinen en ze maken lawaai! Huuu! Wie is hier nou gek? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2010 @ 13:59 |
quote:In elk van die drie gehuchten woont 1 Nimby. NEXT! | |
Ireyon | zondag 24 januari 2010 @ 14:14 |
Eerlijk is eerlijk, die ICRm rijtuigen maken gewoon een onacceptabele hoeveelheid herrie. Zowel binnen als buiten. | |
#ANONIEM | zondag 24 januari 2010 @ 14:15 |
quote:Mooie plaat ![]() | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 14:16 |
quote:Inderdaad. Zelf al zit je in de treinen kan je niet eens rustig zitten ![]() Klote herrie van die treinen ![]() Hopelijk is het beter met die V250jes.. ALS ze eindelijk komen ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 januari 2010 @ 14:19 |
Ze komen misschien in novemberSPOILER | |
Ireyon | zondag 24 januari 2010 @ 14:38 |
quote:Dat is wel erg optimistisch. | |
Dr_Flash | zondag 24 januari 2010 @ 14:51 |
quote: ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 24 januari 2010 @ 14:52 |
quote: ![]() | |
Eenskijken | zondag 24 januari 2010 @ 14:59 |
Ik weet niet of dit het goede topic ervoor is maar heeft iemand hier ervaringen met de Siberië Express, ( Trans)Mongolië Express of andere treinreizen door Rusland, Mongolië en China. Ik zit te kijken of daar een leuke vakantie van te maken valt. ![]() | |
davidov2009 | zondag 24 januari 2010 @ 15:13 |
van pagina 1:quote:Nou vooruit, kon het niet laten ![]() ![]() Jaja, er zitten wat foutjes in, in 2 minuten gedaan oke. ![]() quote: ![]() ![]() quote:Gelukkig kan je (ook op zaterdag) actietarieven boeken voor 25,= p.p. enkele reis, dus totaal 100 euri. Nog steeds 2x zo duur ![]() ![]() | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 15:24 |
Informatie over de SLT'tjes Vanaf Maandag worden er meer SLT'tjes ingezet. Ze zullen rijden in de 9700 (Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle), 9800 (Den Haag Centraal - Utrecht Centraal) en de 19800 (Rotterdam Centraal - Goude Goverwelle). Hiermee komt het aantal diensten op 8 , wat tot op heden 6 was. ![]() Editje: Dit zijn dus enkel Sprinters, en niet de InterCity's! [ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 23:01:18 ] | |
IntercityAPT | zondag 24 januari 2010 @ 16:31 |
quote:Nou, leuk hoor. Dat wordt weer staan ![]() | |
davidov2009 | zondag 24 januari 2010 @ 17:17 |
quote:Dat heeft alles te maken met de nieuwe slogan van NS Zakelijk), na verbod op Wie op tijd wil zijn (...): "Wie wil zitten, gaat maar met de auto." Wordt vast goedgekeurd door de reclamecodecommissie ![]() | |
Zug-Chef | zondag 24 januari 2010 @ 18:33 |
Vooruit, nog eentje, Zaterdag 23 januari 2010:![]() Nadat TX Logistik op donderdag 21 januari een lege papierpulptrein in de Zeeuwse Sloehaven heeft afgeleverd, vertrok de beladen tegentrein op zaterdagochtend weer terug naar het Italiaanse Rovereto. Deze papierpulptrein bestaat hier onder andere uit 4 assige schuifwandwagens en passeert met de 189 995 ter hoogte van industrieterrein Heierhoeve bij Blerick. ![]() Nadat de TXL 189 995 rond 11:00 in Venlo was aangekomen, heeft het vertrek naar Duitsland vertraging opgelopen. Uiteindelijk mocht er dan toch vertrokken worden en passeert de trein in het bos tussen Venlo en Kaldenkirchen. ![]() Na een snelle inhaalmanoeuvre over de Duitse Autobahn kon de TXL trein nogmaals worden vastgelegd ter hoogte van Dülken, met op de achtergrond de in de wijde omtrek herkenbare en opvallende watertoren. | |
Palmboom313 | zondag 24 januari 2010 @ 18:35 |
quote:SLT ![]() quote:mooi gedaan hoor ![]() | |
James1988 | zondag 24 januari 2010 @ 18:56 |
quote:Grappig dat het je gelukt is om 'm 3x te hebben! Erg mooie foto's van die Dispolok-lok ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 januari 2010 @ 20:11 |
Leuk Zug-Chef ![]() | |
Againzender | zondag 24 januari 2010 @ 20:51 |
quote:klopt. woon hier naast de spoorlijn bij Amsterdam Lelylaan, en dat is toch verreweg de luidruchtigste trein. Niet dat ik ermee zit hoor, wist dondersgoed dat ik naast een spoorbaan ging wonen ![]() | |
dennistd | zondag 24 januari 2010 @ 20:55 |
quote:ICRm op gewoon spoor vind ik juist vrij stil, maar op de HSL met die betonnen bak is het echt prut... | |
Againzender | zondag 24 januari 2010 @ 20:58 |
quote:hier op 'gewoon' spoor vind ik het toch echt een stuk luidruchtiger dan bv de Thalys die net zo hard voorbij komt. | |
SevenWonders | zondag 24 januari 2010 @ 21:14 |
quote:Ben het helemaal met je eens. Als ik hier in de zomer het raam open heb staan, dan rammel ik ook uit mijn bed vanwege de herrie die de goederentreinen maken op de spoorbrug tussen Dordt en Zwijndrecht die er al meer dan 100 jaar ligt. Klaagt helemaal niemand over... | |
stavromulabeta | zondag 24 januari 2010 @ 21:27 |
quote:'t is inderdaad comfortabeler dan SGMm, maar daar heb je ook niet heel veel voor nodig (alhoewel Veolia wel weer weet te bewijzen dat het nóg krapper kan). Maar wat betreft comfort (in mijn geval zachtheid van de banken en beenruimte) blijft Mat '64 toch favoriet op korte trajecten. | |
greavy | zondag 24 januari 2010 @ 21:54 |
quote:Ik heb ook in Dordrecht naast het spoor gewoond, vlak bij de Brug over de Oude Maas gewoond. Eerst last van de treinen gehad, later hoorden we niks meer ![]() Het was normaal, en het hoorde erbij. Een oom & tante van mij woonden op een plek, 100 meter van het spoor ![]() Niemand die klaagde over geluidsoverlast.. Totdat er nieuwe buren kwamen, en daarmee begon het gezeur, enkel en alleen van hun.. Der is toen een geluidsscherm neergeplant.. ![]() Weet alleen niet meer hoe het daar heet, ze wonen er inmiddels ook al 4 jaar niet meer ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 24-01-2010 22:58:46 ] | |
Ireyon | maandag 25 januari 2010 @ 07:45 |
Ah, eindelijk weer écht treinreizen in de 1900.. Zit nu in ICL ![]() | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 08:02 |
De Internationale Trein 446 (Warschau - Amsterdam Centraal) rijdt momenteel met + 80 richting Nederland ![]() quote: | |
James1988 | maandag 25 januari 2010 @ 09:23 |
quote:Fail. | |
Fixers | maandag 25 januari 2010 @ 09:48 |
quote:Wat is daar ![]() | |
Ireyon | maandag 25 januari 2010 @ 12:13 |
Waar slaat dat trouwens op.. De NS laat ICL rijden ter vervanging van defect materieel, maar sinds wanneer zijn ook de ICRm-stammen defect? | |
Fred2 | maandag 25 januari 2010 @ 12:31 |
quote:De ICRm-stammen vervangen VIRM/ICM met defecten. De diensten die ICRm dan niet doet worden door ICL overgenomen. Indirect rijdt ICL dan ter vervaning van defect mat. ICL kan alleen worden ingezet op verbindingen waarbij omgelopen kan worden (of er moet extra loc meerijden achterop de trein). ICRm kan in trek/duw formatierijden en zo makkelijker de dienst van een treinstel overnemen. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 13:22 |
quote:Zo kan ICL dus makkelijk in de 1900 worden ingezet, want op Gvc en Vl is ruimte om om te lopen, wat bijvoorbeeld niet goed gaat in de 3600. Dus kan ICRm uit de 1900 worden doorgeschoven de 3600 in, waar een tekort aan VIRM heerst. Bijvoorbeeld dus. Ik heb namelijk verder nog geen ICRm gezien in diensten waar het normaal niet in zit. (waarnemingen in Utrecht, Gouda en Rotterdam) Daarentegen heb ik wel ICL zien rijden in de 3500 o.i.d. | |
Ofyles2 | maandag 25 januari 2010 @ 14:06 |
quote:Haha, AZ krijgt nog steeds klappen. Niet alleen in het stadion, maar ook er buiten... ![]() ![]() | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 14:50 |
Gaat weer lekker bij de Spoorwegen ![]() Volgens Teletekst 752 rijd de ICBrussel volgens een omgeleide route, en stopt niet te Rotterdam, Den Haag HS en Schiphol. Hij rijdt daarvoor in plaats via Den Bosch en Utrecht en Amsterdam Bijlmer ArenA Weet iemand wat er aan de hand is? ![]() Daarnaast rijdt ICE 128 (Frankfurt - Amsterdam) met ongeveer +100. | |
Ofyles2 | maandag 25 januari 2010 @ 14:52 |
Ik kan nog niets vinden. Dan heeft de omleiding van de IC B veel weg van een spookomleiding. | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 14:59 |
Ja ![]() De AV geeft het ook overal normaal aan. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 15:18 |
quote:Hij kwam hier vanmorgen toch echt voorbij. | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 15:28 |
quote:En waar is hier dan? Kan overal zijn.. ![]() | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 15:33 |
quote:Oh ja. Utrecht. ![]() Kan natuurlijk niet overal zijn, moet wel ergens langs de omleidroute zijn... [ Bericht 5% gewijzigd door Duvel op 25-01-2010 15:38:53 ] | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 15:48 |
Ja, daar heb je gelijk in. Ik snap niet waarom dat ding vanaf Roosendaal word omgeleid.. Er is niks over te vinden ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 15:53 |
Whehehe Nico Spilt heeft aandacht van de FC FingerPaint ![]() quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2010 @ 15:56 |
Het lijkt er op dat men voor de verkorte uitleg van zaken graag naar de site van Nico gaat ipv in het eigen systeem lange documenten door te nemen. tenminste, zo komt het op mij over. | |
Socios | maandag 25 januari 2010 @ 16:00 |
Vroeger had men nog de spoorwegschool. Werd alles van het vak goed geleerd. Had men nooit af moeten schaffen. | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 18:42 |
Vandaag in de SLT gezeten. (had 6 uur over dus ben maar even gaan treinen ![]() Ik vind em toch een beetje tegenvallen. Stoelen zijn oncomfortabel(nog oncomfortabeler dan de GTW) en hoewel hij van veraf best mooi oogt, oogt ie vanaf dichtbij vrij lomp. Hij is zo belachelijk hoog. En dat is de cabine zelf niet. | |
Lemjur | maandag 25 januari 2010 @ 18:46 |
@Lemjur Hij reed wel, maar via Breukelen. Er waren problemen met een tunnel bij Rtd. Thalysuitleg op de twittert van NSHispeed. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 18:51 |
quote:Grappig, er wordt ineens een heleboel duidelijk. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 20:48 |
quote:Ik wil er weleens een ritje mee maken, gewoon om het eens gedaan te hebben. En een zwikkie foto's ervan maken. Ik zit er bepaald niet op te wachten om daar dagdagelijks mee op en neer naar mn werk te pendelen ![]() | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 20:50 |
Waarom niet? voor korte stukjes is het te doen. Maar de GTW zit beter | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 20:53 |
quote:korte stukjes ja. Zoals Utrecht - Bunnik. Niet Utrecht - Ede ![]() | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 21:10 |
quote:Daar rijden toch geen IC's? | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 21:12 |
quote:Tussen Utrecht en Ede? Vier keer per uur. | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 21:46 |
sorry, ik bedoelde juist wel IC's ![]() Waarom rijdt de 1900 eigenlijk niet 4x per uur? Die zit in de spits echt vol en daarbuiten ook voller dan IC's richting Utrecht. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 21:53 |
quote:Omdat het drukke deel Rotterdam - Dordt - Breda is, en daar rijden minstens twee sneltreinen/ic's per uur. De 1900 wordt dus aangevuld met 2100, 2200, 2400 (bestaat die nog?), benelux. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2010 @ 21:54 |
de 2400 bestaat al niet meer. Volgens mij is die opgegaan in de 2100 | |
greavy | maandag 25 januari 2010 @ 22:56 |
quote:Ik vind het mooie treinen, zolang ik er niet tussen Rotterdam en Leeuwarden ofzo mee moet reizen.. Maar de korte afstanden zijn ze mooi, ideaal en beter als die oude T/V'tjes.. Alleen wat ik wel irritant vind, is steeds dat gepiep van die deuren, die dan bijna dichtgaan ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 25 januari 2010 @ 22:57 |
Ik wil een van de aankomende weekenden naar Antwerpen, wat is nu het voordeligste? ![]() Ik las iets over een kaartje op Roosendaal kopen voor België oid | |
James1988 | maandag 25 januari 2010 @ 22:58 |
In de spits mag er in de 1900 best ander materieel worden ingezet. Die 10 bakken ICRm zitten vaak stampvol, wat meer ruimte zou aangenaam zijn. 2x VIRM-IV of een VIRM-IV en een VIRM-VI levert denk ik voldoende capaciteit op om dat op te vangen... | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:03 |
quote:Zoiets vermoedde ik al. Ik vind SLT trouwens niet beter dan T/V. T/V heeft veel meer charme. En betere banken. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:03 |
quote:Met de auto. | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 23:05 |
quote:Inderdaad, van de 10x in de week dat ik er in zit, is het hooguit 3x VIRM En de 1900 heeft betere aansluitingen dan de 2100. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:06 |
quote:D'r reed toch in de vorige dienstregeling voornamelijk VIRM, of was dat alleen in het weekend? | |
Eix | maandag 25 januari 2010 @ 23:08 |
quote:De GTW? Er zijn volgens mij tientallen interieur varianten van de GTW, zelfs in Slowakije ben ik er nog een tegen gekomen: ![]() Eigen foto. Copyright etc. Interrail 2008. Arriva heeft een veel aangenamer interieur dan Veolia. En slechter dan Veolia zal die SLT toch niet zijn. Anders loop ik voortaan. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 23:11 |
ik las net een tamelijk verontrustend stuk in OdR over de materieelinzet 2010. Er wordt wat gegoocheld met normen en zo kan men "door efficiënter gebruik van" her en der treinstellen "besparen". ![]() Oftewel: er wordt gewoon ijzer aan de dienst onttrokken, ga maar haringen-in-een-tonnetje staan ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 25 januari 2010 @ 23:13 |
quote:Ik zie ze niet vaak. Ik reis sowieso iedere ochten spits, maar het is vaker ICR dan VIRM. @Eix. De SLT is in Nederland het best vergelijkbaar met de elektrische GTW. En die reist toch echt beter. Ook niet continu van die verhoogde stoelen. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 23:15 |
EN in een beetje GTW zit nog gewoon een toilet ![]() | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:16 |
quote:Hm, dan moet ik dat artikel ook maar eens ergens opsnorren. Krijgen we dat gekut weer....? | |
Eix | maandag 25 januari 2010 @ 23:16 |
quote:De elektrische GTW rijdt ook in twee varianten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Interieur_Velios.JPG http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Arriva_Spurt_interieur.jpg Arriva heeft best een prettige trein en stoelindeling. Ook de zit is nog redelijk comfortabel. Veolia rijdt in 3+2 opstelling met houten-plank-onder-je-reet interieur. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:20 |
quote:Wøt? Arriva is net zo goed een plank en een rugleuning in een hoek waar alleen op geld beluste fysiotherapeuten vrolijk van worden. | |
Eix | maandag 25 januari 2010 @ 23:22 |
quote:Maar je zit in elk geval niet knie aan knie een uur en een kwartier met zes man op een bank geperst. Dat is al heel wat... ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 25 januari 2010 @ 23:27 |
quote:Ik ben minderjarig ![]() | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:30 |
quote:Met een auto met chauffeur. ![]() Of met de fiets. Boot kan ook nog, is wel om. | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 23:31 |
quote:Er wordt onder andere "uitgegaan van een dalende vervoersvraag" in (dacht ik toch) total disregard van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Daarnaast wordt er op een bepaalde afdeling vanuit gegaan dat van de zesbaks VIRMstellen de 1e klas bovenverdiepingen worden omgebouwd of gedeklasseerd naar 2e klas, terwijl een andere afdeling in hetzelfde gebouw absoluut niet van plan is om dat te gaan doen. Gevolg: de capaciteit van een Virmpje-6 is 486 zitplaatsen. Of 468. Net aan wie je het vraagt ![]() Dat soort gekut idd. Zoek maar even op ja, leerzaam stuk wel. | |
Duvel | maandag 25 januari 2010 @ 23:35 |
OK, eens even op het werk de leeshoek in duiken. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2010 @ 23:38 |
Over GTW's gesproken. Wat doe je als Arriva zijnde als de uitschuiftrede defect is?SPOILER | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 23:44 |
Ja. Boeiend? Beter dan maar om ieder dom kuttig wissewasje treinen aan de kant te zetten en diensten te laten uitvallen hmm? ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2010 @ 23:45 |
Zat een gapend gat tussen trein en perron ![]() | |
Dr_Flash | maandag 25 januari 2010 @ 23:55 |
Toch attent van ze dat ze een sticker doen om je te waarschuwen? ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | maandag 25 januari 2010 @ 23:56 |
quote:Dan is de trein vast goedkoper. quote:Met een 30" beeldscherm, nee bedankt. quote:Ik kan zeilen maar dan grote kans dat m'n beeldscherm dan waterschade heeft. | |
Peterselieman | maandag 25 januari 2010 @ 23:58 |
quote:dat wel, maar je hebt er weinig aan als je er niet op verdacht bent en de deur open staat ![]() Niet dat mij dat is overkomen trouwens | |
Palmboom313 | dinsdag 26 januari 2010 @ 00:01 |
quote:Sowieso Arriva ![]() | |
stavromulabeta | dinsdag 26 januari 2010 @ 07:50 |
quote:Maar ze zien er wel lekker fluffy uit, vooral in de 1ste klas. De eerste keer in zo'n geval heb ik me laten verleiden om me lekker in die stoel te laten ploffen. Heb ik nog net geen gebroken bilbot ofzo aan over gehouden. | |
greavy | dinsdag 26 januari 2010 @ 08:05 |
Het gaat qua storingen weer lekker bij de NS..quote: ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 26 januari 2010 @ 08:33 |
quote:Ja, het ziet er mooi uit, zeker de 1e klas, met leer en zo. Alleen dat zitten hè... Je kunt beter gaan staan en er naar kijken, dan heb je er meer plezier van. | |
Duvel | dinsdag 26 januari 2010 @ 08:34 |
quote:Je kunt dat artikel zeker niet even scannen. ![]() Ik kan 'm hier niet vinden. | |
Fixers | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:23 |
quote:Fijn dat ze zulks ook even op die handige matrix borden zetten op de stations. Dan had ik vanaf breda om kunnen reizen via Rotterdam. Was ik maar 5 minuten te laat op mijn werk in plaats van 40. ![]() Wie bestuurt die dingen? Profail? | |
greavy | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:43 |
oja, de ICE rijd tussen amsterdam en emmerich met vervangend materieel, in pendeldienst wegens een tekort aan ICE treinen door het winterweer. Daaarnaast rijd thalys met veel vertaging, 1tje met meer dan 70minuten. Icbrussel is ook vertraagd | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:49 |
![]() | |
Fred2 | dinsdag 26 januari 2010 @ 09:54 |
quote:En die Duitsers maar beweren dat wij Nederlanders ons aanstelde in december met de sneeuw... | |
bork | dinsdag 26 januari 2010 @ 10:28 |
quote:Die ICE's die die route doen zijn van Hispeed, DB heeft er geen stellen op rijden. Ik zat er vorige week in en tot mijn verbazing stapte ik op de heen- en terugreis in Emmerich over van de ene ICE Hispeed in de andere ICE Hispeed, geen DB logo gezien! | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:09 |
Rijdt de Fyra niet op zaterdag? | |
Ireyon | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:11 |
quote:Je kan ook in Rotterdam een kaartje kopen voor België natuurlijk.. Tenzij je met een StudentenOV in je kortingsperiode rijdt, je kan in de automaat alleen kiezen tussen - Geen korting - 65+ - NS-traject gratis In dat geval koop je een kaartje naar Roosendaal met korting en haal je in Roosendaal een weekendretour voor ¤10.60. En zorg dat je dan, vanuit Rotterdam, de intercity naar Vlissingen van een kwartiertje eerder neemt, zodat je in Rsd nog genoeg tijd hebt om een kaartje te kopen en, mits de Beneluxtrein van spoor 4a vertrekt, helemaal naar het uiteinde van dat perron te lopen ![]() | |
ReisT | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:20 |
quote:Nee hoor, er is een gezamenlijke poule waarbinnen geen onderscheid wordt gemaakt tussen NS- en DB-stellen (waardoor je dus ook NShispeed-ICE's in België tegen kan komen). Dat je moet overstappen in Emmerich is omdat de ICE's momenteel problemen hebben met het overschakelen tussen verschillende bovenleidingsspanningen. | |
greavy | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:54 |
quote:nee. Ze gaan wel rijden op za/zo als de nieuwe treinen er zijn. Dan ben je echter ook een halfuur langer onderweg met de normale 'IC'. De Fyra gaat dan vaker rijden. Dit duurt nog wel ff, want de levering loopt vertraging op | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:15 |
quote:Onzin, je kan ook kiezen uit NS-traject met korting. Ook in Rotterdam. Ook in Koudum-Molkwerum. Ook of je met of zonder RailPlus-kaart reist. Je hoeft echt niet specifiek in Roosendaal een kaartje te halen. Oefenen doe je HIER ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:16 |
quote:Gaar. Er is een materieelspecifiek probleem van voorbijgaande aard, en de hele serie materieel heeft er last van? ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:22 |
quote: ![]() Waar wil je voor Korting kiezen dan? NS-Traject met Korting kan alleen bij een gewone Retour, maar dan ben je in het weekend nog altijd meer kwijt dan voor een Superdag- of Weekendretour.. | |
Fred2 | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:27 |
quote:Lijkt me sterk, aangezien de ICE 3M's voor elk spanningstype een eigen stroomafnemer hebben. Denk eerder dat de DB de ICE3 en ICE3M pool gecombineerd hebben, zodat er nu ook ICE3 stellen op de verbindingen van en naar Nederland rijden en die kunnen Nederland niet in. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:32 |
quote:Oh zo, ja dat zou kunnen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:43 |
quote:Aldus Luccus op Tweakers. Overigens: die 2maandsretourtjes zijn per 1/1 nog maar 1 maand geldig. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:47 |
quote:En de uitholling gaat door ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:08 |
Ah, Rover is ook wakker ![]() | |
Pleasureman_Gunther | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:16 |
quote:En vanaf wanneer is dat dan ongeveer? | |
James1988 | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:00 |
2030? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 19:56 |
NU op 2: Rail Away. Noorwegen, voor de liefhebber ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:03 |
quote:thnx zit nu te kijken | |
Ascendancy | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:12 |
quote:Die ga ik zeker terugkijken. Ik ben gestopt met mijn studie. En ik wil eigenlijk wel gaan reizen. Vliegtuig is te duur, dus wordt het interrail. En noorwegen lijkt me ERG vet ![]() Als ik ga zal ik een fotoreportage maken uiteraard. | |
Kankerkachelsverkopert | dinsdag 26 januari 2010 @ 20:58 |
Waarom geeft NS.nl geen prijs voor Rotterdam Centraal <-> Antwerpen? Ik wil geen High-Flex (vol tarief) 2e klas retour voor ¤36,40, het was toch veel goedkoper? Dat is 18,20 per uur waarin je vaak nog staat ook! Oh zaterdags is het gelukkig goedkoper, maar waarom? Het is godverdomme geen vliegtuig. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:01 |
Internationale treintarieven zijn het best bewaarde geheim ter wereld. Ze vinden Osama bin Laden nog eerder dan een prijs van een internationaal treinkaartje ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:23 |
Ik snap er ook niets van. De automaat weet het dan weer wel ![]() Maar een reis naar sczcezin is nog een beter geheim. NS hispeed kent het niet, de automaten van NS ook niet. Maar de reisplanner wel. Maar zonder prijs. Daarvoor wordt je naar hispeed verwezen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:28 |
quote:http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ en kijk wat een weekendretour Rotterdam - Roosendaal kost. Dat + ¤10,60 en je hebt je bedrag. Maar volgens mij is een euro of 30 dan alsnog niet heel gek.. | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:33 |
quote:Aan de balie in Utrecht Centraal kun je dat zo regelen hoor, geen enkel probleem ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:35 |
quote:of een door de DB erkende reiswinkel, de treinreiswinkel bijvoorbeeld, nette mensen, hebben me tot nu toe altijd uitstekend geholpen en goedkoper dan ns ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:46 |
Geen haar op m'n hoofd die ooit nogeens iets bij de Treinreiswinkel gaat kopen ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:48 |
quote:Daarom personaliseerde ik mijn antwoord Fles, let op de nuances! Ik ga er overigens wel zelf naar toe, niet per mail of telefoon, dat is bij dit soort complexe dingen wel zo handig! | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:53 |
ik personaliseerde mijn antwoord toch ook ![]() Misschien dat het idd beter gaat als je er zelf naartoe gaat ja. Maar goed, dan ga ik net zo lief in Utrecht zelf even naar de internationale balie. En wat ik daar niet voorelkaar krijg regel ik ter plekke wel, da's ook altijd lachen ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:57 |
quote:Inderdaad, duidelijker kan haast niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:59 |
Nog niet nee, maar met wat mazzel gaat Zug-Chef dat voor me regelen als het lukt ![]() | |
Ireyon | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:05 |
quote:Mag ik vragen waarom niet? 'k Was van plan om daar een leuk reisje voor komende zomer te zoeken, die reizen zien er best aantrekkelijk uit? ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:07 |
quote:Treinreiswinkel? Wat is dat? | |
Ireyon | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:08 |
quote:http://www.treinreiswinkel.nl/ ? | |
Dr_Flash | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:11 |
Ik had het via Internetgeregeld met ze. Dacht ik. Maar je krijgt de tickets dan ongeveer 4 of 5 dagen voor vertrek thuisgestuurd, en dan deugt er links en rechts van alles niet aan (persoonsgebonden tickets die op naam staan van Mr R Treinreiswinkel, een nachttrein Luxemburg - Marseille waarbij ik zelf nog een kaartje Luxemburg - Metz bleek te moeten bijkopen, dat soort geouwehoer) en dan is het natuurlijk veel te kort dag om dat allemaal nog gewijzigd te krijgen, dus zit je met de gebakken peren. Nee, ik ben er wel klaar mee ![]() ![]() ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:15 |
quote:Komt mij bekend voor.. Had hetzelfde met InterRail tickets + reservering Thalys ![]() Treinreiswinkel ![]() | |
bork | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:27 |
Ik ga vanuit Utrecht naar Amsterdam, noem mij eens een toko die alle kaartjes tegen Sparpreis kan krijgen, (ook wanneer ze nog niet verkrijgbaar zijn) met een simpel bezoekje dan ga ik naar die toe, tot dan blijft de treinreiswinkel top voor ons ![]() | |
Eix | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:28 |
quote:Nog problemen daarmee gekregen dan onderweg? | |
Palmboom313 | dinsdag 26 januari 2010 @ 23:47 |
hmm zou ik morgen even gaan treinen of niet. ![]() | |
greavy | woensdag 27 januari 2010 @ 07:25 |
Ik vind die compensatieregeling van NS HiSpeed een beetje brak ![]() Klik hier voor de compensatieregeling Over wanneer je compensatie krijgt, en dan nog eens de compensatie bij Thalys ![]() Je bent beter uit als je tegoedbonnen gebruikt, die zijn in dat geval meer waard als geld vanaf 60 minuten ![]() | |
Fred2 | woensdag 27 januari 2010 @ 08:20 |
En het had alllemaal zo simpel kunnen zijn, als ze die OV-chipkaart goed hadden aangepakt (op Europeesch niveau): Gewoon inchecken op een willekeurig station in Nederland en uitstappen in een willekeurig station in (bijv) Duitsland. De computer rekent vervolgens de prijs uit op basis van de gemiddelde snelheid van je reis. Neem je een snelle ICE, is je gemiddelde snelheid hoger, neem je de regionale boemel, is je reis goedkoper. En bij vertraging betaald te klant automatisch minder en heb je dus geen compensatie regelingen nodig. moet er alleen iets verzonnen worden om te voorkomen dat reizigers inchecken en vervolgens pas een paar uur later de trein nemen. Helaas denkt een gemiddelde manager bij de spoorwegen dat je ICT alleen kan gebruiken om teksten om een scherm weer te geven, dus zal het er wel nooit van komen dat er een effectief betaalsysteem komt. | |
RubenK | woensdag 27 januari 2010 @ 08:32 |
Het is nu 4 weken geleden sinds ik 20 euro kwijt ben geraakt aan uitcheck-fail bij de NS, nog geen reactie van de klantenservice ![]() | |
Palmboom313 | woensdag 27 januari 2010 @ 09:14 |
quote: quote:hmm laat maar zitten dan ![]() | |
Nightshadow | woensdag 27 januari 2010 @ 09:45 |
quote:De conducteur van de Thalys keek er wel even goed naar (reserveringsnaam niet hetzelfde als op de InterRail ticket stond). Volgens zei hij iets wat wij niet verstonden en liep hij maar door. | |
dennistd | woensdag 27 januari 2010 @ 11:22 |
quote:1. Het is Coesfeld, niet Coessveld 2. De Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft rijdt wel gewoon tussen Enschede en Gronau. Coesfeld ligt namelijk aan de lijn naar Münster dus alleen DB Regio heeft er problemen mee... | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2010 @ 11:41 |
quote:De mijne begon al te zuchten bij het zien van de rode omslag met de witte gestileerde treinraampjes ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 27 januari 2010 @ 11:46 |
quote:Fout, Coesfeld ligt juist aan de lijn naar Dortmund en daar rijdt dus de Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft | |
dennistd | woensdag 27 januari 2010 @ 12:38 |
quote:Op het moment van posten reed de PEG juist wel tussen Enschede en Gronau en DB Regio niet. Ook vreemd dat bahn.de aangeeft "Stellwerksstörung /-ausfall: Zwischen Münster(Westf)Hbf und Enschede kommt es derzeit zu Verspätungen und Zugausfällen." | |
Doc__Zenith | woensdag 27 januari 2010 @ 13:32 |
quote:Het gaat niet om de lengte van de documenten, het probleem zit hem in de vindbaarheid (pdf's alleen te zoeken op bestandsnaam, veelal via gare projectnamen, werkgroepen of op papier) en de snelheid daarvan. Dan is Google, hoe stom ook, sneller en daarmee kom je snel op de site van Nico. En nee, volgens het management is er niks aan de hand... | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2010 @ 14:29 |
quote:Klopt, gaat al heel lang zo. Niks ongebruikelijks aan ![]() | |
greavy | woensdag 27 januari 2010 @ 15:30 |
quote:Megaboete NS voor te late treinen (lees hier meer). quote:NS komt afspraken niet na (Lees hier meer, bron) Dát was te verwachten, met al die vertraagde treinen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 27 januari 2010 @ 15:35 |
quote:Leugens natuurlijk. 2 % uitgevallen treinen maken nooit zo'n groot verschil. Klassiek telegraafgeschreeuw wat zoals gebruikelijk kant noch wal raakt. | |
Ascendancy | woensdag 27 januari 2010 @ 15:39 |
quote:Uitgevallen treinen rekenen ze bij de telegraaf vast als oneindige vertaging ![]() | |
greavy | woensdag 27 januari 2010 @ 15:41 |
quote:Nu.nl zegt het ook in hun artikel, die 2% en maximaal 1,5 % mag zijn ![]() Nu.nl heeft hun tekst eerder geplaatst dan de Telegraaf ![]() | |
greavy | woensdag 27 januari 2010 @ 15:41 |
Oja, op Somda word er ook gezegd dat dit klopt, die 2%.. | |
greavy | woensdag 27 januari 2010 @ 15:42 |
En dus voll |