Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener isquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/501.html
"Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed."
Volgens mij klopt dit niet helemaal
huh, oke hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Er was vandaag nogsteeds gratis koffie/thee op het stationquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Dudequote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener is
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:49 schreef italiaan1987 het volgende:
Dus Den haag krijgt 2 verschillende treinen naar groningen en Enschede in de toekomst?
Of gaat die ene via gouda en utrecht ingekort worden tot amersfoort ofzo?
Jaquote:
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
stuk of vier stellen meende ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel SLT rijdt er inmiddels weer rond?
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLTquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stuk of vier stellen meende ik
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLT
Eigen schuld van Vingerverf NSquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingen
Kleine kans denk ik... die FLIRTs zullen geen ATB hebben denk ik, en of ze 1500v aankunnen betwijfel ik ook. Tenzij ze gekoppeld rijden en de GTW voor de ATB zorgt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:37 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.
ik vind de GTW mooier, deze oogt lomper.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
Aldus Wikipediaquote:De FLIRT heeft optisch veel weg van de GTW ("GelenkTriebWagen", oftewel Geleed motorrijtuig) die eveneens door Stadler wordt gefabriceerd. Technisch zijn er echter nogal wat verschillen tussen de FLIRT en de GTW. Dit type heeft in tegenstelling tot de FLIRT een apart motorcompartiment en beschikt niet over jacobsdraaistellen. Ook bestaat er in tegenstelling tot de FLIRT een dieselvariant van de GTW
Dat is toch de 2225, die altijd bij de SSN op het depot staat? Alhoewel die niet van de SSN zelf is? Maar van de SMMR?quote:
In de jaren '80 ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:29 schreef Socios het volgende:
Die trein reed weleens met rijtuigen tussen Nijmegen en Roermond.
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn welquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
Nu heb je nog 1x per uur een rechtstreekse trein naar Enschede/Groningen. (via Gouda/Utrecht/Amsersfoort) Dit worden er straks 2, maar dan niet via die route maar via Schiphol. Dan wordt de ic Groningen/Enschede naar Schiphol door getrokken naar DenHaag centraal, Met een stop op Leiden. Dus dan krijg je ook weer meer rechtstreekse IC's op Schiphol -> DenHaag Centraal.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
[..]
Ja
Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Den Haag - Schiphol - Lelystad - Zwolle - Groningen is een IC die 2x per uur gaat rijden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Ik denk dat je die beter door kunt trekken naar Zwolle. Ik ga er van uit dat dan de spitstrein vervalt, tenzij je die maar tot Amersfoort laat rijden. Er zal in de toekomst nog genoeg treinverkeer over de Veluwe nodig zijn.quote:De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Ehm, misschien niet duidelijk neergezet, maar de stops Utrecht en Amersfoort vervallen en worden gewijzigd in Schiphol. (dus eigenlijk 4x Den Haag Groningen via Schiphol per uur)quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En ook nog is de 9586, dus een gerenoveerde.
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:54 schreef Ascendancy het volgende:
Dus door de Hanzelijn moet Amersfoort een hoop verbindingen inleveren?
En uiteraard: Almere_!
Ja, en Utrecht mist dan ook zijn verbinding met Groningenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand de spits gelezen vandaag? Die hotspot foto?
Best sneu als je daarbij staat en je voorwiel in een dichte deur zit, maar de rest erbuiten staat op het perron.
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v met t voorkant (stopper asd-rtd)
Dat moet de 528 zijn (vierdeling, plan T)quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v t met t v voorkant (stopper asd-rtd)
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookquote:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Waarom? Hij kan toch op de fiets?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.
Is dat niet een oud Veolia-stel? Die hadden zwarte raampjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.
Als die stang dun genoeg is past hij in de "marge" die de sluitrubbers van de deuren overlaten. Het KAN echtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laat Prorail maar bordjes zetten op de perrons: Pas op voor uitstekende fietswrakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligt
Iemand nog een Buffel kopen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg worden opnieuw aanbesteed. Één van de eisen is dat de nieuwe vervoerder nieuwere en meer treinen inzet.
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
Iemand nog een Buffel kopen?
Na 2012 heeft de NS ze volgens helemaal niet meer nodig.
Sinds 2007 zijn de provincies verantwoordelijk en die hebben de lijn onderhands gegund aan NS.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
Ook hier is de provincie verantwoordelijk, Connexion heeft de consessie en laat Syntus rijden.quote:De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
tot 2012 http://indebuurt.trouw.nl(...)_in_2012_rijden.htmlquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
Zoals peterselieman al zei, 2x pu Groningen-Assen-Zwolle-Almere Buiten-Almere Centrum-Duivendrecht-A'dam Zuid-Schiphol-Den Haag (dat zijn alle stops).quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Niet alleen de conducteur vertrekt niet, de deuren geven ook aan dat ze 'niet dicht zijn' aan de machinist. Ik heb ze ook regelmatig weer open zien gaan, vanzelf. Soort over-druk beveiliging. Maar als er zoiets smals tussenzit als een fiets, dan laat de beveiliging dat wel toe. (Alsof het 'normaal' zou zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laten ze dan ook maar even voor dubbelspoor zorgen tussen zevenaar en doetinchem/winterswijk dan vind ik het best.quote:DOETINCHEM/GRONINGEN - Vervoersbedrijf Arriva krijgt gemiddeld een 7,5 voor het vervoer in de provincies Groningen en Friesland. Dat blijkt uit interviews van de Gelderlander met de gedeputeerden voor vervoer van Groningen en Friesland en vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover in de twee provincies.
Er heerst tevredenheid over Arriva als het gaat om punctualiteit, materieel en klantvriendelijkheid. Het bedrijf wordt geroemd om het feit dat niet alleen voor het vervoer zorgt, maar ook investeert in infrastructuur, zoals een nieuwe spoorlijn naar Veendam.
Het bedrijf neemt in december het busvervoer in de Achterhoek over van Syntus, twee jaar later volgt de trein. Arriva verzorgt in Groningen en Friesland de regionale treindiensten. Het busvervoer heeft het vrijwel geheel uit handen moeten geven aan nieuwkomer Qbuzz en Connexxion. Die twee wonnen de busconcessies.
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast mag de HC zijn deuren niet sluiten voordat hij zeker weet dat de andere deuren gesloten zijn.
Bij het Nederlandse mat wordt er gewerkt met een groene lamp die in de cabine van de MCN moet branden voordat hij de trein in beweging mag zetten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.
Heb al een paar keer een ICRm gezien, waarbij de HC nog in de deuropening stond, deuren open, en de trein reed weg. En pas toen de HC langs de trein keek, ging die deur dicht.
Is me al eens vaker opgevallen, ook bij de ICBrussel.
Mag dit zo wel, of is het verplicht met getrokken mat?
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reedquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:42 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik. Een ICRm lijkt mij geen internationale trein, waarbij ik het regelmatig zie gebeuren.
Toen de ICL/ICK nog reed, zag ik dat ook wel.
quote:
TVP mag nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Je hebt nog steeds m'n vraag niet beantwoord?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
[..]
TVP mag nietje moet op Ireyon reageren
Onder de 5kmh gaat de vergrendeling eraf, en als een deur dan eenmaal open is sluit ie niet vanzelf meer boven die snelheid dacht ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reed. En bij de Beneluxtrein moet je bij een stop eens proberen om de deuren aan de andere kant de openen, behoorlijke kans dat 't nog lukt ook
ICRm heeft pas sinds een jaar of 3 een groenelampsysteem, is er dus niet meteen bij de modernisering ingebouwd maar later pas. Bij de groene lamp hoort ook dat je de deuren open maakt met een drukknop (zoals bij treinstellen). Bij de ouderwetse vergrendeling is het zo'n handgreep in de deur.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschienquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
oh dacht ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overalquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Het scheelt bijna anderhalve meter bij een viertje, dus bij twaalf bakken sta je zo 4 meter te vroeg stil (er zijn op een aantal stations bakborden verplaatst voor VIRM dacht ik)quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Toch? Mooi, dan ga ik dr maar eens een paar invullen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
De perrons op de zeeuwse lijn zijn daar toch helemaal niet lang genoeg voor. De meeste perrons zijn daar maar 270-290.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Toch niet meer dan 12 bakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Ik had het over 12 bakken, niet meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Waarom quote je dan iemand die zegt dat er in reizigersdienst nooit meer dan 12 bakker rijden en zeg je dat het niet kloptquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had het over 12 bakken, niet meer.
In Bergen op Zoom misschien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
12 is echt de max zo te lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Voor zover ik weet, blijft richting Vlissingen altijd het achterste treinstel in Roosendaal achter. Die paar keer dat ik erin zat, liepen de conducteurs vlak voor Roosendaal het hele treinstel door om te waarschuwen dat reizigers voor Zeeland beter alvast naar voren konden lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
Zal wel te maken hebben metquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Op de Frontpagequote:'ProRail schuldige van treinchaos 17 december'
De problemen op het spoor op 17 december zijn deels veroorzaakt door blunders van spoorwegbeheerder ProRail. Zo konden wissels bevriezen doordat de verwarming was uitgezet. Dit concludeert RTL Nieuws op basis van interne verslagen en logboeken.
Op donderdag 17 december liep het treinverkeer na sneeuwoverlast volledig vast. Volgens RTL Nieuws blijkt dat ProRail onvoldoende was voorbereid op het winterweer. Zo was bijvoorbeeld de wisselverwarming niet getest. De verwarming van alle wissels op station Den Haag Hollands Spoor was uitgezet.
De NS concludeerde eerder al dat het treininfarct grotendeels de schuld was van ProRail.
Welnee manquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:22 schreef Cothen het volgende:
'ProRail schuldige van treinchaos 17 december'
Zou er dan nu eindelijk iets gedaan worden aan de wanprestaties van die toko?
Als ze ook zo omgaan met hun verwarming dan heeft het kantoorpersoneel het nog knap koud gehad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:
Wat een faalhazen bij ProRail, de wisselverwarming én niet testen, en ook nog eens uitschakelen.
quote:Uiteindelijk had de politie om 00.30 uur beet en nam de verdachte persoon mee. De vertraging op en rond het baanvak was groot. Een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek. Rond 1.30 uur keerde de rust op het baanvak terug.
Had je dat verwacht van prorail dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker professioneel gedocumenteerd ook
[..]
Ah joh, gewoon jargon.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker professioneel gedocumenteerd ook
[..]
Niet, "baanvak" is spoorbreed jargon.quote:
"de politie had beet"quote:
Ik behoor niet tot dat bedrijf, maar ik ben wel goed in zulke jargon.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"de politie had beet"
"Een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek"
Alleen al de bron van al die documenten. Dat gebouw heet gewoon "officieel" Inktpot WTF
Wat voor kleiboeren zijn het daar eigenlijk joh
ja. Ik ken ook in die taaltsjuh sgreife als ut moedquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot dat bedrijf, maar ik ben wel goed in zulke jargon.
De komende dagen zullen meer van deze transporten komen, rond 9:00 en 21:00 vertrek te Wt.quote:VR203-2 + 291 + 6 sloopbakken + Kirow
15-01-2010 51901 Wt-Zlr
Wt v 08:45
Ht a 09:57
Ht v 10:10
Ut - 11:05
Amf - 11:21
Zlr a 12:30
Iets met bollen denk ik, want HGB-II heet "Tulpenburg".quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor kleiboeren zijn het daar eigenlijk joh
Vaarwel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Een groot deel zal spoedig naar de sloper vertrekken, een ander klein deeltje word ergens anders terzijde gesteld.
Daarnaast staan er ook 2 pics bij.quote:Weert moet leeg, omdat de instemming met de gemeente Weert om er sloopstellen te stallen 1 januari afliep of 1 februari afloopt.
Helaas is er niet super veel stalling plek, waar ze al deze stellen kwijt kunnen.
Wikipediaquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef Light het volgende:
Waarom lopen de stationsklokken eigenlijk niet overal gelijk?
Dat is dus niet mogelijk, want een stationsklok is op de moederklok van KPN aangesloten, en die loopt exact goed. Meer info in de Wikiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Ascendancy het volgende:
Is het niet gewoon om vertragingen te maskeren? Dat ze die klokken gewoon af en toe 2 minuten stilzetten om de 90% te halen?
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Wikipedia
[..]
Dat is dus niet mogelijk, want een stationsklok is op de moederklok van KPN aangesloten, en die loopt exact goed. Meer info in de Wiki
ik kan niet anders bedenken dan dat een van de klokken niet goed afgesteld is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?
Da's wel de meest logische verklaring. Maar het is wel irritant.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan niet anders bedenken dan dat een van de klokken niet goed afgesteld is.
Dat doen ze niet. Vertragingen minder dan 3 minuten worden niet opgenomen als officiële vertragingen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Ascendancy het volgende:
Is het niet gewoon om vertragingen te maskeren? Dat ze die klokken gewoon af en toe 2 minuten stilzetten om de 90% te halen?
off: is me werkelijkwaar nog nooit opgevallen, ik stap elke ochtend op de riet op.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?
Inmiddels is het (of wordt het nog) 5 minuten. Dit is vorig jaar besloten door de overheid.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Vertragingen minder dan 3 minuten worden niet opgenomen als officiële vertragingen.
Op Internationaal gebied is er bij een verschil van 5 minuten of meer sprake van een vertraging.
Bron en meer (Volkskrant)quote:UTRECHT - De NS krijgt van de overheid vanaf 2010 2 minuten extra respijt om een trein op tijd te laten aankomen. In plaats van de huidige 3 minuten wordt een trein voortaan pas als vertraagd beschouwd als deze 5 minuten te laat is. Dit zegt de nieuwe president-directeur van de NS, Bert Meerstadt.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef RubenK het volgende:
Heeft iemand het vingerverf emoticon voor me?
Op je eigen site, ja. En dat je de meest interessante/opvallende hier linkt. Maar niet alles hier neergooien a.u.b.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef RubenK het volgende:
Zijn er mensen die graag hebben dat ik deze statistieken geautomatiseerd elke ochtend neergooi?
Eindbestemming van deze trein is Zlr (Zwolle Rangeerterrein)quote:203-2 met ABk921, 960, 529 en Bk921 en Obelix om 10.17 uit Ht vertrokken r. Ut.
Eens met Jamesquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op je eigen site, ja. En dat je de meest interessante/opvallende hier linkt. Maar niet alles hier neergooien a.u.b.
Nou nou nou. De grond in slaan nogal liefst.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef DenS het volgende:
Het zijn altijd dezelfde mensen die een leuk projectje van iemand weer de grond in slaat.
Er was nog niks bekend over welke stations. Neem aan dat Ruben de stations neemt die hij vandaag heeft geposts. Verder was hij het van plan om het nog kleiner te maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou nou nou. De grond in slaan nogal liefst.
Tuurlijk vindt iedereen het best interessant. Behalve als je iedere dag eerst een lap van 50 van die grafiekjes voorbij moet scrollen, dan gaat de lol er gauw af. Daarom: publiceer het ergens, link ernaartoe voor de mensen die alles willen zien, post de opmerkelijkste grafiekjes hier, iedereen blij. Dat is heel iets anders dan de grond in slaan. Het is ook niet de bedoeling dat dit het grote grafiekjestopic wordt natuurlijk.
Hela, mijn smiley! Die is niet vrijgegeven voor gebruik in deze grafieken. S.v.p. verwijderen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:13 schreef RubenK het volgende:
Heb het er even bij gezet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog meer statistieken!
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hela, mijn smiley! Die is niet vrijgegeven voor gebruik in deze grafieken. S.v.p. verwijderen.
Het punt is dat het lang niet iedereen interesseert... hoe leuk het project ook is. Mij boeit de hoeveelheid vertragingen op Amersfoort me niets omdat ik daar nooit kom, en een ander zal nooit interesse hebben in Utrecht. Pas wanneer je van ieder Nederlands station zoiets op kunt vragen wordt het voor iedereen interessant, en meer dan 300 stations wil je helemaal niet in dit topic hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef DenS het volgende:
Het zijn altijd dezelfde mensen die een leuk projectje van iemand weer de grond in slaat. Wat is er nou mis met 1 post rond de klok van 00:00 met wat leuke statistieken en de laatste trein-nieuws. Heb je alles mooi in 1 overzicht. Als je het op een website gooit, dan kijkt er toch niemand na. En vind je het niks? Dan scroll je toch een stukje verder.
Geef het een kans?
a) Een grammaticaal drama.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:29 schreef DenS het volgende:
Het zijn altijd dezelfde mensen die een leuk projectje van iemand weer de grond in slaat.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hela, mijn smiley! Die is niet vrijgegeven voor gebruik in deze grafieken. S.v.p. verwijderen.
quote:
allemaal heel leuk en aardig bedoeld natuurlijk, maar wat leert ons dit nu feitelijk? Zou er niet gecorrigeerd moeten worden voor het aantal treinen wat een station aandoet? Een verklaring voor verschillenquote:
Mijn idee. Persoonlijk vind ik het alleen maar interessant hoeveel treinen die met vertraging zijn vertrokken van Amersfoort of Utrecht die vertraging hebben ingelopen bij aankomst in Zwolle.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het punt is dat het lang niet iedereen interesseert... hoe leuk het project ook is. Mij boeit de hoeveelheid vertragingen op Amersfoort me niets omdat ik daar nooit kom, en een ander zal nooit interesse hebben in Utrecht. Pas wanneer je van ieder Nederlands station zoiets op kunt vragen wordt het voor iedereen interessant, en meer dan 300 stations wil je helemaal niet in dit topic hebben lijkt me.
Volgende week wordt er dus meer duidelijk.quote:'NS zette zelf wisselverwarming uit'
DEN HAAG - CDA-Tweede Kamerlid Ger Koopmans wil dat minister Camiel Eurlings (Verkeer) de directie van ProRail op het matje roept. Aanleiding zijn berichten dat de spoorbeheerder de problemen door de sneeuwval zelf deels heeft veroorzaakt door het uitzetten van de wisselverwarming. Zo bevroren op 17 december daardoor alle wissels op het station Den Haag Holland Spoor.
Koopmans noemt dat bij RTLZ vrijdag „onbestaanbaar” en „een vorm van nonchalance en onvoorbereid zijn die een organisatie als ProRail absoluut onwaardig is”. De minister moet het bedrijf laten weten dat dit niet nogmaals mag voorkomen, aldus de fractiewoordvoerder.
Volgende week woensdag is er in de Tweede Kamer een spoeddebat met Eurlings over de verkeerschaos door het barre winterweer. Op 17 december schrapten NS en ProRail een flink aantal treinen. Het verkeer in en rond Utrecht kwam zelfs enige tijd volledig stil te liggen.
In verslagen van ProRail voor onder andere de minister, die RTL Nieuws donderdag verspreidde, wordt alleen gesproken van „strubbelingen” met de wisselverwarming op Den Haag HS zonder de achtergrond daarvan te benoemen.
HAquote:'NS zette zelf wisselverwarming uit'
Ik heb de titel al aangepast, alleen FOK! heeft hem nu nog niet doorquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik zie daar toch duidelijk een T tussen zitten
ehm een belg die klaagt over de NSquote:AMSTERDAM - De NS mag de slogan ‘wie op tijd wil zijn, vertrouwt op de trein’ niet meer gebruiken in haar reclames. Dat is de uitspraak van de Reclame Code Commissie over een reclame voor zakelijke reizigers.
Een Belg had over de reclame geklaagd, omdat hij regelmatig last heeft van vertragingen wanneer hij met de treinen van de Nederlandse Spoorwegen reist, meldt Trouw.
De NS stelde dat de slogan niet wil suggereren dat de treinen altijd op tijd rijden en dus niet al te letterlijk moet worden genomen. De commissie geeft de NS daarin gelijk, maar stelt wel dat in de reclame al te stellig wordt beweerd dat de trein het meest betrouwbaar vervoermiddel is. Zakelijke treinreizigers komen niet altijd op tijd op de plaats van bestemming.
De NS en de Belg kunnen nog in beroep gaan tegen de uitspraak.
Nee, je vergeet dat geval dat achter de Obelix hingquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:30 schreef greavy het volgende:
203-2 met ABk921, 960, 529 en Bk921 en Obelix
Dat was de combinatie.
Was daar raar aan? Ik heb als hollander geklaagd over en bij de nmbs.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ehm een belg die klaagt over de NS
Ook op Den Haag Centraal <-> Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:31 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
SLT is weer op de rails ja op Rotterdam <-> Gouda Goverwelle, zat er vanochtend nog in.
Ik kan het niet vatten dat de NMBS de punctualiteitscijfers probeert op te krikken door de reistijd geleidelijk aan te verlengen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Was daar raar aan? Ik heb als hollander geklaagd over en bij de nmbs.
De RCC is wel lichtgevoelig dan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:29 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ehm een belg die klaagt over de NS
Mja, zo werkt de RCC. Eén klacht is voldoende.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De RCC is wel lichtgevoelig dan.
Een reclame van de buis halen omdat juist die ene verongelijkte treinreiziger hinder vindt van de NS en ook nog gaat bleiten.
Wel stoppen in Almere Buiten, maar niet in Leiden Centraal? Apart...quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:23 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Zoals peterselieman al zei, 2x pu Groningen-Assen-Zwolle-Almere Buiten-Almere Centrum-Duivendrecht-A'dam Zuid-Schiphol-Den Haag (dat zijn alle stops).
Leiden wordt wel een stop. hier vindt de 7/8 minuten overstap plaats met de IC richting Den Haag HS en Rotterdamquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:15 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wel stoppen in Almere Buiten, maar niet in Leiden Centraal? Apart...
2009 is klaar. EN het was kut. Ik hou je steen wel even omhoogquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok. 2009 is 2 weken oud. Tijd om de balans op te maken.
sexyquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
186 144 (type Bombardier Traxx) ingezet om de trein tussen Oostenrijk en Sloehaven te rijden, maar sinds enkele weken heeft Locon een nieuwe tractie gestrikt. De in het verleden voor ERS rijdende 189 206 is ondertussen voorzien van een groot Locon logo en zodoende bijna niet te missen. In de 2e week van 2010 rijdt Locon de papierpulptrein bij uitzondering maar liefst 4 maal en dat leverde op woensdag 13 januari 2010 een sneeuwplaat op ter hoogte van Heukelom, net ten westen van Oisterwijk. Doordat de trein deze week zo vaak rijdt, zijn er meerdere wagensets ingezet en zaten er vandaag 2-assige schuifwandwagens van het type Hbbillns in de trein, terwijl normaliter enkel 4-assige wagens (type Habbis of Habbiins) gebruikt worden. Woensdag 13 januari 2010
Rondje Randstad iemandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:32 schreef Yreal het volgende:
Doorscrollen naar 1.50
Dat is pas een HSL
Echt bloedstollend snel ziet het er niet uitquote:
SAAL iemandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt bloedstollend snel ziet het er niet uit
quote:
Waarom zou je een paar miljard aan zo'n lijn besteden voor 4 uur tijdwinst, als je ook een paar miljard aan een HSL kunt besteden voor 30 minuten?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat ookal met james op msn. Stel nouw dat je het hele spoorweg netwerk upgrade naar die snelheden. Kan je binnen 1,5 uur groningen -> vlissing doen
Zo'n rondje randstad zou opzich al genoeg zijn om het grootste deel van Nederland snel te bereiken. Als de overheid nou gewoon regelt dat 1 vervoersbedrijf en bouwmaatschapij het betalen samen met de overheid en dat hun er dan voor jaren op mogen rijden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat ookal met james op msn. Stel nouw dat je het hele spoorweg netwerk upgrade naar die snelheden. Kan je binnen 1,5 uur groningen -> vlissing doen
ook wel een goed plan. Waarom daar nooit meer over gesproken is voor mij volstrekt onduidelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Dat ging toch niet meer? Omdat iemand had besloten dat er beter nog meer asfalt kon liggen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Van wat ik heb begrepen, is er bij de bouw genoeg ruimte over gelaten voor een tweesporig traject, maar die ruimte is nu dus geasfalteerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ook wel een goed plan. Waarom daar nooit meer over gesproken is voor mij volstrekt onduidelijk.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ging toch niet meer? Omdat iemand had besloten dat er beter nog meer asfalt kon liggen?
[..]
Van wat ik heb begrepen, is er bij de bouw genoeg ruimte over gelaten voor een tweesporig traject, maar die ruimte is nu dus geasfalteerd.
bron wiki.quote:het was de bedoeling, dat na voltooiing van de dijk een spoorlijn Noord-Holland en Friesland zou verbinden: van Anna Paulowna naar Harlingen. Daartoe werd al rekening gehouden bij de aanleg van de Amsteldiepdijk. De geologische opbouw van Wieringen, als hooggelegen keileembult, maakte het mogelijk om vlot in de lengterichting van het toenmalige eiland een kaarsrecht tracé voor de spoorlijn af te graven. Dit gebeurde tot op het niveau van de beide afsluitdijken. De uitgegraven keileem werd gebruikt voor de aanleg van de Amsteldiepdijk.
Van de spoorlijn is afgezien omdat een rendabele exploitatie destijds onmogelijk bleek. De sleuf waarin de spoorlijn zou komen te liggen is vanaf de nadering van de Amsteldiepdijk nog eenvoudig te herkennen. Een deel van het oorspronkelijke spoortracé vult het tracé van de huidige autoweg, die Wieringen in tweeën deelt. Die kerf, zeggen de Wieringers, is als een wond in het landschap.
Ook op de Afsluitdijk zelf werden al voorzieningen getroffen voor een mogelijke spoorlijn. Naast de oorspronkelijke enkelbaansweg werd op de dijk een strook grond gereserveerd voor de spoorlijn en bij de sluizen werden funderingen voor draaibruggen gelegd, die tientallen jaren ongebruikt bleven. Toen in de jaren zeventig de autoweg werd verbreed tot autosnelweg A7 werden de funderingen alsnog gebruikt voor extra draaibruggen voor het autoverkeer. De voor de spoorlijn bedoelde strook is in gebruik genomen als tweede rijbaan.
Nu de Afsluitdijk waarschijnlijk verhoogd moet worden (en dus ook verbreed) wordt er gekeken naar extra mogelijkheden om de dijk beter te benutten. Voorzichtig wordt er weer gekeken naar een spoorlijn.
Een tweede Øresundsbrug?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:
Gewoon als dubbellaags ding bouwen: onder de treinen laten rijden, erboven een verhoogde snelweg met auto's en windschermen. 160 km/h is wel genoeg denk ik.
Waarom ben je voorstander? Omdat het op zich een handige verbinding is? Of heb je informatie waardoor je ook van een rendabele exploitatie zou kunnen spreken?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Misschien, wie weet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom ben je voorstander? Omdat het op zich een handige verbinding is? Of heb je informatie waardoor je ook van een rendabele exploitatie zou kunnen spreken?
Met de Hanzelijn wordt de verbinding vanuit Amsterdam naar Friesland en Groningen al een stuk korter waardoor alleen voor de reizigers in het boven Amsterdam gelegen deel van Noord-Holland echt interessant wordt (mijn niet onderbouwde gok). Ik vermoed dat er nog wel een serieuze problemen zouden kunnen zijn om een spoorbaan over de Afsluitdijk rendabel te maken.
Ja, precies, dat blijft helaas een probleem voor een verbinding over de Afsluitdijk denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:
De Kop van Noord-Holland en Friesland zijn niet echt redelijk bevolkt.
In feite zou alleen een rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Leeuwarden (zonder tussenstops) volstaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, precies, dat blijft helaas een probleem voor een verbinding over de Afsluitdijk denk ik.
Als ze nou eerst eens beginnen met de spoorlijn van Groningen van Heerenveen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:36 schreef KapiteinT het volgende:
Ik denk dat een Zuiderzeelijn een stuk rendabeler is, en ook nog een stuk goedkoper in aanleg... En qua reistijd zal het ook niet zo gek veel uit maken denk ik.
Dit huis niks voor jou?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 03:37 schreef Socios het volgende:
Aanleggen maar. Ik vind het prima. Die lijn mag zelfs door m'n achtertuin lopen.Alles voor nieuwe treintrajecten.
Oftewel weer 2 stellen weg, gisterAVond.quote:In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Of HSL stops bij Zoetermeerquote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:33 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Als ze nou eerst eens beginnen met de spoorlijn van Groningen van Heerenveen.
Neuh, is doodnormaalquote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:44 schreef Lemjur het volgende:
+ 139 voor de Thalys op dit moment, iets gebeurd?
Zo'n lijn is ook niet rendabel, tenzij de weg opgebroken wordt en al het vervoer over de dijk over het spoor gaat.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vermoed dat er nog wel een serieuze problemen zouden kunnen zijn om een spoorbaan over de Afsluitdijk rendabel te maken.
Ik zeg, DOENquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:04 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zo'n lijn is ook niet rendabel, tenzij de weg opgebroken wordt en al het vervoer over de dijk over het spoor gaat.
Neem dan de autotreinquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Echt niet, stel dat ik naar Noord-Holland wil, moet ik ineens omrijden via Amsterdam.
Oud, oud en nog meer oud nieuwsquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef k_man het volgende:
Blegh. Ik heb het helemaal gehad met de treinen. Normaal rijden er zes intercitys per uur tussen Amersfoort en Utrecht. Nu al een paar weken slechts twee. Het is iedere dag opnieuw alsof ik in een recordpoging voor het Guinness Book of REcords ben beland; hoeveel mensen kun je in een trein proppen?
Prutsers.
dan neem je de stoptrein, die is een heule 6 minuten langzamer, of je reist via hilversum, ben je wel 15 minuten langer onderwegquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef k_man het volgende:
Blegh. Ik heb het helemaal gehad met de treinen. Normaal rijden er zes intercitys per uur tussen Amersfoort en Utrecht. Nu al een paar weken slechts twee. Het is iedere dag opnieuw alsof ik in een recordpoging voor het Guinness Book of REcords ben beland; hoeveel mensen kun je in een trein proppen?
Prutsers.
Ja, dus? Maakt dat het aangenamer om als haringen in een ton vervoerd te worden of zo?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef greavy het volgende:
Oud, oud en nog meer oud nieuws![]()
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl![]()
Da's een vertraging van 100%.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:33 schreef Yreal het volgende:
dan neem je de stoptrein, die is een heule 6 minuten langzamer, of je reist via hilversum, ben je wel 15 minuten langer onderweg
Staan is tot daar aan toe. Op het balkon staan met 25 anderen is een stukje minder. Zeker als er van achteren iemand continu in je rug staat te duwen, terwijl je heel erg je best aan het doen bent om niet steeds tegen de billen van de dikke meneer voor je te staan.quote:Of kan je zwakke lichaampje het niet meer aan om 15 minuten te staan?![]()
en ja, leuk is anders
Nee. Hele gangpad staat ook vol.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
en er is in de coupé geen plaats meer om te staan?
Bron: Somdaquote:In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Overdag (16-1) gingen de 511+801 vanuit Wt naar Zlr; spoor 10B in Wt is nu leeg. Thans nog 35 bakken te gaan.
Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, wat wil je ook als er zo veel treinen stuk zijn. In Zwolle en Onnen staat het behoorlijk vol met treintjes die wachten op reparatie. Het uitkleden van de dienstregeling is helaas dus wel noodzakelijk.
Dus jij denkt, "Kom, laat ik eens een gigantische foto van 5 MB in het topic dumpen"?quote:
Drukste traject van wat?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.
Ha gelukkig, ik kreeg het net koud. Gelukkig staat er nu weer een fijn modem te smeulen naast me.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kon je hem niet eerst resizenquote:
Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal - Sloterdijk is het drukste.
Genomen te Zutphen.door Niels Volijkquote:CMM+Mat'64+Beneluxtrein
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat diegene het stuurstandrijtuig rechts aanziet voor een Benelux-Bs. Alleen klopt dat niet, want die Bs heeft een spijl in het midden van het venster en heeft een rode zijkant ipv blauwe.
Hij zegt het drukst, dus dat kan zijn meeste treinen of meeste reizigers :pquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.
Het feit dat er daar zoveel treinen rijden is dat alle treinen vanuit amsterdam centraal over de oude lijn en richting het noorden, daar stoppen. Het zal niet het drukste reizigerstraject zijn.
De Bs-en mogen kwa uiterlijk dan wel veel op elkaar lijken, maar technisch zijn het heel verschillende rijtuigen. De stuurstand van de Benelux Bs werkt alleen in combinatie met Belgische locs (en misschien zelfs alleen met 11.8 reeks). De ICRm Bs werkt alleen samen met de 1700 reeks.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:37 schreef RealZeus het volgende:
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.
Gewoon SLTquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind gewoon dat ze Plan V/T opnieuw moeten bouwen. Gewoon als mat '14.
Al is het alleen maar omdat dat gewooln de treinen zijn, qua uiterlijk. Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
Ja, en? Dat zoiets als dit oud nieuws kan worden is op zich al treurig genoeg. En ik geloof 'm op zijn woord dat ie er niet meer in past. Mijn vriendin heeft het zelfde tussen Gouda en Den Haag. En daar is niet tweederde van de ic's geschrapt, maar slechts de helft. De stoptreinen zijn BTW ook gewoon haring-in-een-tonnetje expresse.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Oud, oud en nog meer oud nieuws![]()
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl![]()
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ze over de termijn heen zijn en dus sowieso eerst gekeurd moeten worden?
Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
246 Plan Vquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.
Geplukt en slooprijp. Stichting krijgt een andere Plan V.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Cothen het volgende:
Over mat '64 gesproken, weet iemand hoe het gaat met de 419?
Ter opfrissing van het geheugen:
1 jaar en 6 dagen geleden zag het stel er nog zo uit:
[ afbeelding ]
Ja, we vergeten ze allemaal te restaureren en weer in dienst te stellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 Hondekop IV
68 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512
Vergeten we nog wat?
die TEE's was ik nog vergeten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 83 Hondekop IV
68 76 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512 530
Vergeten we nog wat?
De stuurstand van ICRm heet een BDs, die van de Benelux is wel een Bs.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:39 schreef Cothen het volgende:
En de Benelux Bs heeft een aansluiting aan de zijkant zitten en een aantal aansluitpunten op de neus. De IRCm Bs heeft alleen aansluitingen aan de zijkant van de neus.
De ICRm Bs heeft een raam tussen neus en de eerste deur, de Benelux Bs niet.
Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef RealZeus het volgende:
NS wist al van sneeuwproblemen
De prutsers.
Als het in het rest van het land net zo snneuwt als hier, dan gaan er op dit moment nog meer stellen defect raken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:22 schreef wintersneeuwpop het volgende:
ik hoop dat hetniet meer lang duurt vorodat het is opgelost
Ik vermoed dat het gaat om 700 bakken/rijtuigen. Als er dus een ICM-IV kapot is heb je al vier bakken. De defecte stellen waar het hier om gaat zijn bijvoorbeeld een ICM-IV waarvan een drie van de zes tractiemotoren defect zijn, maar wanneer deze gekoppeld rijdt met twee andere wel volledig werkende stellen hoeft dit geen probleem te zijn. Wanneer deze alleen rijdt wel, want dan trekt ie voor geen meter meer op en worden de drie overige motoren veel zwaarder belast.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:01 schreef Cothen het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.
Waarschijnlijk wordt bedoeld dat er 700 rijtuigen met een defect rondrijden.
Het koppelen van defect treinstellen (wat dus eigenlijk rijtuigen moet zijn) aan werkende rijtuigen slaat alleen maar op VIRM, das het enige mat waarmee dat eenvoudig rijtuigen onderling gewisseld kunnen worden.
Die is inmiddels ook (wederom) verlengd tot volgende week vrijdag. Dit weekend overigens niet geldig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:36 schreef Christiaan het volgende:
Ha leuk, het sneeuwt weer als een malle. Kunnen we het zoutkaartje weer eens verlengen.
Daar heb je voor een groot deel gelijk in.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:37 schreef Cothen het volgende:
Als ik dat zo zie, vraag ik me toch af waarom die stellen niet als getrokken mat worden ingezet.
We hebben locs zat in dit land en zo kan er toch nog wat gedaan worden aan het materieel tekort.
Al zet de NS het in als trek/duw mat, is dit verboden. Het stel in zijn geheel heeft niet meer zijn goedkeuring, en voor het deze goedkeuring weer heeft, zijn we veel verder. In de tekst hierboven, is meer informatie te vinden. Verlopen revisie/verlengingstermijn is geen reizigers mogen vervoeren, ookal is het getrokken, want het stel voldoet dan niet meer aan gestelde eisen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:16 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.
Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.quote:Dank je Durk, leuk dat je de foto gestuurd hebt!
Niet iedereen stuurt zo'n foto op.
Groet G. van D. (NSR)
SLTquote:Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De machinist van SLT 2607, op 15 Januari 2010 te Gouda.
Trein vanuit Den Haag, richting Goverwelle.
Machinist zag er de lol wel van in, dat ik er foto's aan het maken was, en hij vroeg er toen om, om op de foto te komen. Hij gaf zelf zijn e-mail, en heb hem de foto gemaild.
Hij stuurde me een mooie reactie terug:
[..]
Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.![]()
![]()
Je typt te snel tabelletjes van Wikipedia over. Even tellen met de gegevens verderop in de tabel:quote:
Dat doen ze echt niet om jou te pesten hoor. Die machinisten willen gewoon hun werk goed doen en daarbij niet afgeleid worden. Heel begrijpelijk dus dat sommigen die schermpjes omlaag doen.quote:Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.![]()
![]()
Idd. *FLITS*quote:Op zondag 17 januari 2010 09:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat doen ze echt niet om jou te pesten hoor. Die machinisten willen gewoon hun werk goed doen en daarbij niet afgeleid worden. Heel begrijpelijk dus dat sommigen die schermpjes omlaag doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |