ICRm heeft pas sinds een jaar of 3 een groenelampsysteem, is er dus niet meteen bij de modernisering ingebouwd maar later pas. Bij de groene lamp hoort ook dat je de deuren open maakt met een drukknop (zoals bij treinstellen). Bij de ouderwetse vergrendeling is het zo'n handgreep in de deur.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschienquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
oh dacht ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overalquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Het scheelt bijna anderhalve meter bij een viertje, dus bij twaalf bakken sta je zo 4 meter te vroeg stil (er zijn op een aantal stations bakborden verplaatst voor VIRM dacht ik)quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Toch? Mooi, dan ga ik dr maar eens een paar invullen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
De perrons op de zeeuwse lijn zijn daar toch helemaal niet lang genoeg voor. De meeste perrons zijn daar maar 270-290.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Toch niet meer dan 12 bakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Ik had het over 12 bakken, niet meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Waarom quote je dan iemand die zegt dat er in reizigersdienst nooit meer dan 12 bakker rijden en zeg je dat het niet kloptquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had het over 12 bakken, niet meer.
In Bergen op Zoom misschien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
12 is echt de max zo te lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Voor zover ik weet, blijft richting Vlissingen altijd het achterste treinstel in Roosendaal achter. Die paar keer dat ik erin zat, liepen de conducteurs vlak voor Roosendaal het hele treinstel door om te waarschuwen dat reizigers voor Zeeland beter alvast naar voren konden lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |