Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Waarom? Hij kan toch op de fiets?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.
Is dat niet een oud Veolia-stel? Die hadden zwarte raampjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.
Als die stang dun genoeg is past hij in de "marge" die de sluitrubbers van de deuren overlaten. Het KAN echtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laat Prorail maar bordjes zetten op de perrons: Pas op voor uitstekende fietswrakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligt
Iemand nog een Buffel kopen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg worden opnieuw aanbesteed. Één van de eisen is dat de nieuwe vervoerder nieuwere en meer treinen inzet.
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
Iemand nog een Buffel kopen?
Na 2012 heeft de NS ze volgens helemaal niet meer nodig.
Sinds 2007 zijn de provincies verantwoordelijk en die hebben de lijn onderhands gegund aan NS.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
Ook hier is de provincie verantwoordelijk, Connexion heeft de consessie en laat Syntus rijden.quote:De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
tot 2012 http://indebuurt.trouw.nl(...)_in_2012_rijden.htmlquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
Zoals peterselieman al zei, 2x pu Groningen-Assen-Zwolle-Almere Buiten-Almere Centrum-Duivendrecht-A'dam Zuid-Schiphol-Den Haag (dat zijn alle stops).quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Niet alleen de conducteur vertrekt niet, de deuren geven ook aan dat ze 'niet dicht zijn' aan de machinist. Ik heb ze ook regelmatig weer open zien gaan, vanzelf. Soort over-druk beveiliging. Maar als er zoiets smals tussenzit als een fiets, dan laat de beveiliging dat wel toe. (Alsof het 'normaal' zou zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laten ze dan ook maar even voor dubbelspoor zorgen tussen zevenaar en doetinchem/winterswijk dan vind ik het best.quote:DOETINCHEM/GRONINGEN - Vervoersbedrijf Arriva krijgt gemiddeld een 7,5 voor het vervoer in de provincies Groningen en Friesland. Dat blijkt uit interviews van de Gelderlander met de gedeputeerden voor vervoer van Groningen en Friesland en vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover in de twee provincies.
Er heerst tevredenheid over Arriva als het gaat om punctualiteit, materieel en klantvriendelijkheid. Het bedrijf wordt geroemd om het feit dat niet alleen voor het vervoer zorgt, maar ook investeert in infrastructuur, zoals een nieuwe spoorlijn naar Veendam.
Het bedrijf neemt in december het busvervoer in de Achterhoek over van Syntus, twee jaar later volgt de trein. Arriva verzorgt in Groningen en Friesland de regionale treindiensten. Het busvervoer heeft het vrijwel geheel uit handen moeten geven aan nieuwkomer Qbuzz en Connexxion. Die twee wonnen de busconcessies.
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast mag de HC zijn deuren niet sluiten voordat hij zeker weet dat de andere deuren gesloten zijn.
Bij het Nederlandse mat wordt er gewerkt met een groene lamp die in de cabine van de MCN moet branden voordat hij de trein in beweging mag zetten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.
Heb al een paar keer een ICRm gezien, waarbij de HC nog in de deuropening stond, deuren open, en de trein reed weg. En pas toen de HC langs de trein keek, ging die deur dicht.
Is me al eens vaker opgevallen, ook bij de ICBrussel.
Mag dit zo wel, of is het verplicht met getrokken mat?
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reedquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:42 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik. Een ICRm lijkt mij geen internationale trein, waarbij ik het regelmatig zie gebeuren.
Toen de ICL/ICK nog reed, zag ik dat ook wel.
quote:
TVP mag nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Je hebt nog steeds m'n vraag niet beantwoord?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
[..]
TVP mag nietje moet op Ireyon reageren
Onder de 5kmh gaat de vergrendeling eraf, en als een deur dan eenmaal open is sluit ie niet vanzelf meer boven die snelheid dacht ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reed. En bij de Beneluxtrein moet je bij een stop eens proberen om de deuren aan de andere kant de openen, behoorlijke kans dat 't nog lukt ook
ICRm heeft pas sinds een jaar of 3 een groenelampsysteem, is er dus niet meteen bij de modernisering ingebouwd maar later pas. Bij de groene lamp hoort ook dat je de deuren open maakt met een drukknop (zoals bij treinstellen). Bij de ouderwetse vergrendeling is het zo'n handgreep in de deur.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschienquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
oh dacht ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overalquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Het scheelt bijna anderhalve meter bij een viertje, dus bij twaalf bakken sta je zo 4 meter te vroeg stil (er zijn op een aantal stations bakborden verplaatst voor VIRM dacht ik)quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Toch? Mooi, dan ga ik dr maar eens een paar invullen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
De perrons op de zeeuwse lijn zijn daar toch helemaal niet lang genoeg voor. De meeste perrons zijn daar maar 270-290.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Toch niet meer dan 12 bakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Ik had het over 12 bakken, niet meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Waarom quote je dan iemand die zegt dat er in reizigersdienst nooit meer dan 12 bakker rijden en zeg je dat het niet kloptquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had het over 12 bakken, niet meer.
In Bergen op Zoom misschien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
12 is echt de max zo te lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Voor zover ik weet, blijft richting Vlissingen altijd het achterste treinstel in Roosendaal achter. Die paar keer dat ik erin zat, liepen de conducteurs vlak voor Roosendaal het hele treinstel door om te waarschuwen dat reizigers voor Zeeland beter alvast naar voren konden lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |