abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 12:17:03 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76801863
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijn En zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien .
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76802142
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.
Waarom? Hij kan toch op de fiets?
pi_76802226
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.
Is dat niet een oud Veolia-stel? Die hadden zwarte raampjes.
pi_76802245
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijn En zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien .
Als die stang dun genoeg is past hij in de "marge" die de sluitrubbers van de deuren overlaten. Het KAN echt Al moet hij het bij visuele inspectie natuurlijk wel opmerken.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligt
Laat Prorail maar bordjes zetten op de perrons: Pas op voor uitstekende fietswrakken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76803296
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:45 schreef Ireyon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
en terecht.
pi_76803464
De spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg worden opnieuw aanbesteed. Één van de eisen is dat de nieuwe vervoerder nieuwere en meer treinen inzet.

Ook willen de opdrachtgevers, Overijssel, Drenthe en de Regio Twente dat reizigers in één keer door kunnen van Almelo via Mariënberg naar Hardenberg. Nu moeten reizigers uit Almelo nog overstappen in Mariënberg en wachten op de stroptrein die vanuit Zwolle richting Hardenberg/Emmen gaat. De nieuwe dienstregeling gaat vanaf december 2012 in.
pi_76803765
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg worden opnieuw aanbesteed. Één van de eisen is dat de nieuwe vervoerder nieuwere en meer treinen inzet.
Iemand nog een Buffel kopen?
Na 2012 heeft de NS ze volgens helemaal niet meer nodig.
So we just called him Fred too
pi_76803800
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:

[..]

Iemand nog een Buffel kopen?
Na 2012 heeft de NS ze volgens helemaal niet meer nodig.
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?

De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2010 13:11:38 ]
pi_76804421
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
Sinds 2007 zijn de provincies verantwoordelijk en die hebben de lijn onderhands gegund aan NS.
quote:
De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
Ook hier is de provincie verantwoordelijk, Connexion heeft de consessie en laat Syntus rijden.
So we just called him Fred too
pi_76804446
Zwolle - Emmen is van de provincie Overijssel/Drenthe en is nu aanbesteed aan de NS, die daar met de bekende (en steeds meer uit elkaar vallende) SuperV's op rijdt. Wie de eigenaar van Almelo - Marienberg is weet ik niet, maar daar rijdt idd synthus in opdracht van connexxion.

edit: te laat
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:49 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76804544
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?

De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
tot 2012 http://indebuurt.trouw.nl(...)_in_2012_rijden.html
(stentor opent op een verkeerd artikel )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76806518
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:

[..]

Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Zoals peterselieman al zei, 2x pu Groningen-Assen-Zwolle-Almere Buiten-Almere Centrum-Duivendrecht-A'dam Zuid-Schiphol-Den Haag (dat zijn alle stops).

De Leeuwarder-tak gaat zoals het er nu uitziet dan 2x pu Leeuwarden-Zwolle-Amersfoort-Utrecht-Rotterdam rijden/blijven rijden.

Theoretisch is het ook nog mogelijk 1x pu te splitsen/combineren in Zwolle zodat Leeuwarden ook een rechtsstreekse verbinding met de Hanzelijn heeft, maar van de splitsen/combineren willen ze eigenlijk liever af. Dat wordt allemaal nader uitgekristaliseerd als duidelijk is hoe het stationsgebied van Zwolle op de schop gaat (en als dat gebeurd, met een extra spoor+perron).
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijn En zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien .
Niet alleen de conducteur vertrekt niet, de deuren geven ook aan dat ze 'niet dicht zijn' aan de machinist. Ik heb ze ook regelmatig weer open zien gaan, vanzelf. Soort over-druk beveiliging. Maar als er zoiets smals tussenzit als een fiets, dan laat de beveiliging dat wel toe. (Alsof het 'normaal' zou zijn )
Killing as few patients as possible.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:29:31 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76806758
De deuren zijn anders niet helemaal dicht, je kan zien dat ze nog een klein stukje openstaan. Dus die zullen wel weer open zijn gezwaaid voordat de trein uiteindelijk vertrok.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 14:33:58 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76806963
Daarnaast mag de HC zijn deuren niet sluiten voordat hij zeker weet dat de andere deuren gesloten zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76807791
quote:
DOETINCHEM/GRONINGEN - Vervoersbedrijf Arriva krijgt gemiddeld een 7,5 voor het vervoer in de provincies Groningen en Friesland. Dat blijkt uit interviews van de Gelderlander met de gedeputeerden voor vervoer van Groningen en Friesland en vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover in de twee provincies.

Er heerst tevredenheid over Arriva als het gaat om punctualiteit, materieel en klantvriendelijkheid. Het bedrijf wordt geroemd om het feit dat niet alleen voor het vervoer zorgt, maar ook investeert in infrastructuur, zoals een nieuwe spoorlijn naar Veendam.

Het bedrijf neemt in december het busvervoer in de Achterhoek over van Syntus, twee jaar later volgt de trein. Arriva verzorgt in Groningen en Friesland de regionale treindiensten. Het busvervoer heeft het vrijwel geheel uit handen moeten geven aan nieuwkomer Qbuzz en Connexxion. Die twee wonnen de busconcessies.
Laten ze dan ook maar even voor dubbelspoor zorgen tussen zevenaar en doetinchem/winterswijk dan vind ik het best.
pi_76808726
Tvp, goed topic.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:18:24 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76808818
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast mag de HC zijn deuren niet sluiten voordat hij zeker weet dat de andere deuren gesloten zijn.
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.
Heb al een paar keer een ICRm gezien, waarbij de HC nog in de deuropening stond, deuren open, en de trein reed weg. En pas toen de HC langs de trein keek, ging die deur dicht.
Is me al eens vaker opgevallen, ook bij de ICBrussel.

Mag dit zo wel, of is het verplicht met getrokken mat?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 15:21:09 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76808939
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:18 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.
Heb al een paar keer een ICRm gezien, waarbij de HC nog in de deuropening stond, deuren open, en de trein reed weg. En pas toen de HC langs de trein keek, ging die deur dicht.
Is me al eens vaker opgevallen, ook bij de ICBrussel.

Mag dit zo wel, of is het verplicht met getrokken mat?
Bij het Nederlandse mat wordt er gewerkt met een groene lamp die in de cabine van de MCN moet branden voordat hij de trein in beweging mag zetten.

Voor internationale treinen gelden andere regels.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:42:11 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76809900
Ja, dat snap ik. Een ICRm lijkt mij geen internationale trein, waarbij ik het regelmatig zie gebeuren.
Toen de ICL/ICK nog reed, zag ik dat ook wel.
De groene lamp is ook wel eens defect, zoals ik laatst meemaakte. We mochten ons toen niet op de balkons ophopen, omdat waarschijnlijk de sluiting niet goed werkte. Dit vanaf Tilburg, en in Rotterdam Centraal reed de trein niet verder.
pi_76810863
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:42 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik. Een ICRm lijkt mij geen internationale trein, waarbij ik het regelmatig zie gebeuren.
Toen de ICL/ICK nog reed, zag ik dat ook wel.
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reed . En bij de Beneluxtrein moet je bij een stop eens proberen om de deuren aan de andere kant de openen, behoorlijke kans dat 't nog lukt ook
pi_76810936
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:16 schreef o.us het volgende:
Tvp, goed topic.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]



Je mag ook gewoon op mij reageren
TVP mag niet je moet op Ireyon reageren
pi_76811029
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:08 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]


[..]

TVP mag niet je moet op Ireyon reageren
Je hebt nog steeds m'n vraag niet beantwoord?
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2010 @ 16:11:28 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76811074
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2010 @ 16:12:19 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76811120
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reed . En bij de Beneluxtrein moet je bij een stop eens proberen om de deuren aan de andere kant de openen, behoorlijke kans dat 't nog lukt ook
Onder de 5kmh gaat de vergrendeling eraf, en als een deur dan eenmaal open is sluit ie niet vanzelf meer boven die snelheid dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:19:32 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76811424
Heb van de week 2x meegemaakt met een VIRM dat de deuren open gingen voor we volledig stil stonden
Reden nog een meter of 10 door.. Mensen drukken té vroeg die knoppen in om deur te openen, of de vergrendeling is te vroeg eraf gehaald..

Daarnaast:
Groene Lamp DD
Daar staat ook info op.
pi_76811596
bij ICRm gaan de deuren trouwens altijd aan beide kanten tegelijk open, ook lachen als je met een blonde vrouw op stap bent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:45:43 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76812560
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
ICRm heeft pas sinds een jaar of 3 een groenelampsysteem, is er dus niet meteen bij de modernisering ingebouwd maar later pas. Bij de groene lamp hoort ook dat je de deuren open maakt met een drukknop (zoals bij treinstellen). Bij de ouderwetse vergrendeling is het zo'n handgreep in de deur.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:47:13 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76812638
Bij ICRm toch alleen wanneer de trein in de Benelux rijdt, de Prio-stammen zegmaar? Ik heb op Roosendaal en Antwerpen al wel eens verkeerd geopende deuren gezien.

Of het bij Fyra kan weet ik niet eigenlijk.
pi_76812899
quote:
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html

Chill Toch ¤65 aan claims.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 17:24:27 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76814185
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76814309
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
pi_76814399
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 17:31:38 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76814474
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76814475
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
oh dacht ik.
pi_76814548
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 17:38:37 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76814729
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2010 @ 17:40:34 #87
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76814792
VIRM mag in reizigersdienst tot 14 bakken, maar het komt normaal niet voor.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2010 @ 17:42:28 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76814859
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Het scheelt bijna anderhalve meter bij een viertje, dus bij twaalf bakken sta je zo 4 meter te vroeg stil (er zijn op een aantal stations bakborden verplaatst voor VIRM dacht ik)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76814957
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html

Chill Toch ¤65 aan claims.
Toch? Mooi, dan ga ik dr maar eens een paar invullen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:48:14 #90
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76815054
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
pi_76815193
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
De perrons op de zeeuwse lijn zijn daar toch helemaal niet lang genoeg voor. De meeste perrons zijn daar maar 270-290.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76815212
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Toch niet meer dan 12 bakken ? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:54:27 #93
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76815277
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Toch niet meer dan 12 bakken ? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Ik had het over 12 bakken, niet meer.
pi_76815287
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Toch niet meer dan 12 bakken ? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76815320
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had het over 12 bakken, niet meer.
Waarom quote je dan iemand die zegt dat er in reizigersdienst nooit meer dan 12 bakker rijden en zeg je dat het niet klopt
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:58:55 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76815418
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
In Bergen op Zoom misschien?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:00:45 #97
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76815478
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Bergen op Zoom misschien?
Nee, Roosendaal.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2010 @ 18:01:28 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76815504
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
12 is echt de max zo te lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76815509
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
Voor zover ik weet, blijft richting Vlissingen altijd het achterste treinstel in Roosendaal achter. Die paar keer dat ik erin zat, liepen de conducteurs vlak voor Roosendaal het hele treinstel door om te waarschuwen dat reizigers voor Zeeland beter alvast naar voren konden lopen .
pi_76817571
Nog nooit zien staat. Toch eens kijken binnenkort dan
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')