Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener isquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/501.html
"Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed."
Volgens mij klopt dit niet helemaal
huh, oke hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Er was vandaag nogsteeds gratis koffie/thee op het stationquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Dudequote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener is
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:49 schreef italiaan1987 het volgende:
Dus Den haag krijgt 2 verschillende treinen naar groningen en Enschede in de toekomst?
Of gaat die ene via gouda en utrecht ingekort worden tot amersfoort ofzo?
Jaquote:
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
stuk of vier stellen meende ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel SLT rijdt er inmiddels weer rond?
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLTquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stuk of vier stellen meende ik
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLT
Eigen schuld van Vingerverf NSquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingen
Kleine kans denk ik... die FLIRTs zullen geen ATB hebben denk ik, en of ze 1500v aankunnen betwijfel ik ook. Tenzij ze gekoppeld rijden en de GTW voor de ATB zorgt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:37 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.
ik vind de GTW mooier, deze oogt lomper.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
Aldus Wikipediaquote:De FLIRT heeft optisch veel weg van de GTW ("GelenkTriebWagen", oftewel Geleed motorrijtuig) die eveneens door Stadler wordt gefabriceerd. Technisch zijn er echter nogal wat verschillen tussen de FLIRT en de GTW. Dit type heeft in tegenstelling tot de FLIRT een apart motorcompartiment en beschikt niet over jacobsdraaistellen. Ook bestaat er in tegenstelling tot de FLIRT een dieselvariant van de GTW
Dat is toch de 2225, die altijd bij de SSN op het depot staat? Alhoewel die niet van de SSN zelf is? Maar van de SMMR?quote:
In de jaren '80 ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:29 schreef Socios het volgende:
Die trein reed weleens met rijtuigen tussen Nijmegen en Roermond.
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn welquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
Nu heb je nog 1x per uur een rechtstreekse trein naar Enschede/Groningen. (via Gouda/Utrecht/Amsersfoort) Dit worden er straks 2, maar dan niet via die route maar via Schiphol. Dan wordt de ic Groningen/Enschede naar Schiphol door getrokken naar DenHaag centraal, Met een stop op Leiden. Dus dan krijg je ook weer meer rechtstreekse IC's op Schiphol -> DenHaag Centraal.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
[..]
Ja
Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Den Haag - Schiphol - Lelystad - Zwolle - Groningen is een IC die 2x per uur gaat rijden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Ik denk dat je die beter door kunt trekken naar Zwolle. Ik ga er van uit dat dan de spitstrein vervalt, tenzij je die maar tot Amersfoort laat rijden. Er zal in de toekomst nog genoeg treinverkeer over de Veluwe nodig zijn.quote:De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Ehm, misschien niet duidelijk neergezet, maar de stops Utrecht en Amersfoort vervallen en worden gewijzigd in Schiphol. (dus eigenlijk 4x Den Haag Groningen via Schiphol per uur)quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En ook nog is de 9586, dus een gerenoveerde.
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:54 schreef Ascendancy het volgende:
Dus door de Hanzelijn moet Amersfoort een hoop verbindingen inleveren?
En uiteraard: Almere_!
Ja, en Utrecht mist dan ook zijn verbinding met Groningenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand de spits gelezen vandaag? Die hotspot foto?
Best sneu als je daarbij staat en je voorwiel in een dichte deur zit, maar de rest erbuiten staat op het perron.
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v met t voorkant (stopper asd-rtd)
Dat moet de 528 zijn (vierdeling, plan T)quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v t met t v voorkant (stopper asd-rtd)
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookquote:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |