Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener isquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/501.html
"Aanbesteden zinvol
Dat aanbesteden zinvol is leren de ervaringen elders in het land. Het vervoer werd beter, er kwam meer vervoer voor de beschikbare middelen of het vervoer werd goedkoper (hetzelfde vervoer voor minder geld). Ook uit metingen blijkt dat reizigers tevredener zijn over het vervoer in de gebieden waar het openbaar vervoer is aanbesteed."
Volgens mij klopt dit niet helemaal
huh, oke hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Er was vandaag nogsteeds gratis koffie/thee op het stationquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Dudequote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kloppen? Op sommige trajecten rijden er tot 4x zoveel treinen en overal rijdt nieuw materieel, 'k vind het niet gek dat men tevredener is
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:49 schreef italiaan1987 het volgende:
Dus Den haag krijgt 2 verschillende treinen naar groningen en Enschede in de toekomst?
Of gaat die ene via gouda en utrecht ingekort worden tot amersfoort ofzo?
Jaquote:
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
stuk of vier stellen meende ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
Hoeveel SLT rijdt er inmiddels weer rond?
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLTquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stuk of vier stellen meende ik
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hopelijk zijn de problemen snel op gelost en komen er snel veel meer. SLT
Eigen schuld van Vingerverf NSquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Somda was al weer te lezen dat er een stel mee nokte. Natuurlijk was het een stel dat niet terug naar Duitsland was geweest voor wijzigingen
Kleine kans denk ik... die FLIRTs zullen geen ATB hebben denk ik, en of ze 1500v aankunnen betwijfel ik ook. Tenzij ze gekoppeld rijden en de GTW voor de ATB zorgt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:37 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Als ze rijden ga ik eens een rondje Nederland doen met GTW en FLIRT.
ik vind de GTW mooier, deze oogt lomper.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Welkom in Venlo![]()
[ afbeelding ]
Rijdtie nou al echt?
Aldus Wikipediaquote:De FLIRT heeft optisch veel weg van de GTW ("GelenkTriebWagen", oftewel Geleed motorrijtuig) die eveneens door Stadler wordt gefabriceerd. Technisch zijn er echter nogal wat verschillen tussen de FLIRT en de GTW. Dit type heeft in tegenstelling tot de FLIRT een apart motorcompartiment en beschikt niet over jacobsdraaistellen. Ook bestaat er in tegenstelling tot de FLIRT een dieselvariant van de GTW
Dat is toch de 2225, die altijd bij de SSN op het depot staat? Alhoewel die niet van de SSN zelf is? Maar van de SMMR?quote:
In de jaren '80 ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:29 schreef Socios het volgende:
Die trein reed weleens met rijtuigen tussen Nijmegen en Roermond.
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn welquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
Nu heb je nog 1x per uur een rechtstreekse trein naar Enschede/Groningen. (via Gouda/Utrecht/Amsersfoort) Dit worden er straks 2, maar dan niet via die route maar via Schiphol. Dan wordt de ic Groningen/Enschede naar Schiphol door getrokken naar DenHaag centraal, Met een stop op Leiden. Dus dan krijg je ook weer meer rechtstreekse IC's op Schiphol -> DenHaag Centraal.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goeie vraag. In ieder geval worden het 2 verschillende treinen richting Enschede/Zwolle. Groningen - Schiphol via Lelydorp wordt een corridor met twee treinen per uur. Daarnaast blijft de rest van de Noord Oost overeind, met dus de toevoeging dat alle IC's naar Schiphol dan doorgetrokken worden naar Den Haag CS. Je kunt dus in de toekomst denk ik vanuit Den Haag het ene half uur rechtstreeks naar Enschede en het andere naar Leeuwarden/Zwolle.
[..]
Ja
Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Den Haag - Schiphol - Lelystad - Zwolle - Groningen is een IC die 2x per uur gaat rijden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
Ik denk dat je die beter door kunt trekken naar Zwolle. Ik ga er van uit dat dan de spitstrein vervalt, tenzij je die maar tot Amersfoort laat rijden. Er zal in de toekomst nog genoeg treinverkeer over de Veluwe nodig zijn.quote:De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Ehm, misschien niet duidelijk neergezet, maar de stops Utrecht en Amersfoort vervallen en worden gewijzigd in Schiphol. (dus eigenlijk 4x Den Haag Groningen via Schiphol per uur)quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:Pak er eens een kaart van Nederland bij? Niet erg logische route, vind je wel?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En ook nog is de 9586, dus een gerenoveerde.
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:54 schreef Ascendancy het volgende:
Dus door de Hanzelijn moet Amersfoort een hoop verbindingen inleveren?
En uiteraard: Almere_!
Ja, en Utrecht mist dan ook zijn verbinding met Groningenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Amersfoort verliest alleen de verbinding met Groningen. Het station zal misschien iets minder druk worden, maar dat is het dan ook wel.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:57 schreef Crientj het volgende:
Heeft iemand de spits gelezen vandaag? Die hotspot foto?
Best sneu als je daarbij staat en je voorwiel in een dichte deur zit, maar de rest erbuiten staat op het perron.
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v met t voorkant (stopper asd-rtd)
Dat moet de 528 zijn (vierdeling, plan T)quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef Christiaan het volgende:
Huh, zit nu in een v t met t v voorkant (stopper asd-rtd)
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookquote:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekkere bosgladiool ben je als je zo wegrijdt met een trein ookVolgende station veeg je 18 nietsvermoedende forenzen van het perron
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Waarom? Hij kan toch op de fiets?quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. En die lamzak die het gedaan heeft moet voor straf maar lopen naar zijn eindbestemming.
Is dat niet een oud Veolia-stel? Die hadden zwarte raampjes.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is dat niet andersom? Er is namelijk een Plan T die een bak van een Plan V gekregen heeft.
Als die stang dun genoeg is past hij in de "marge" die de sluitrubbers van de deuren overlaten. Het KAN echtquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laat Prorail maar bordjes zetten op de perrons: Pas op voor uitstekende fietswrakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:15 schreef Ireyon het volgende:
Dan leren ze in ieder geval dat die onderbroken streep er voor een reden ligt
Iemand nog een Buffel kopen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg worden opnieuw aanbesteed. Één van de eisen is dat de nieuwe vervoerder nieuwere en meer treinen inzet.
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:09 schreef Cothen het volgende:
[..]
Iemand nog een Buffel kopen?
Na 2012 heeft de NS ze volgens helemaal niet meer nodig.
Sinds 2007 zijn de provincies verantwoordelijk en die hebben de lijn onderhands gegund aan NS.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
Ook hier is de provincie verantwoordelijk, Connexion heeft de consessie en laat Syntus rijden.quote:De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
tot 2012 http://indebuurt.trouw.nl(...)_in_2012_rijden.htmlquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de lijn Zwolle - Emmen? Die lijn is toch van de NS?
Of is die lijn van de provincie Overijssel/Drenthe?
De lijn Almelo - Marienberg is van Connexxion, maar Syntus rijdt erop.
Zoals peterselieman al zei, 2x pu Groningen-Assen-Zwolle-Almere Buiten-Almere Centrum-Duivendrecht-A'dam Zuid-Schiphol-Den Haag (dat zijn alle stops).quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Cothen het volgende:
[..]
Den Haag - Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal na de openening van de Hanzelijn wel
Den Haag - Schiphol - Zwolle - Groningen worden en
Den Haag - Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Groningen zal dan denk ik ook via de Hanzelijn gaan
De dienst naar Enschede zal dan versterkt worden door een ic Den Haag - Amersfoort/Utrecht denk ik
Niet alleen de conducteur vertrekt niet, de deuren geven ook aan dat ze 'niet dicht zijn' aan de machinist. Ik heb ze ook regelmatig weer open zien gaan, vanzelf. Soort over-druk beveiliging. Maar als er zoiets smals tussenzit als een fiets, dan laat de beveiliging dat wel toe. (Alsof het 'normaal' zou zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mag aannemen dat de conducteur dan niet mag vertrekken aangezien de deuren niet goed gesloten zijnEn zo'n uitstekend voorwerp mag ie niet over het hoofd zien
.
Laten ze dan ook maar even voor dubbelspoor zorgen tussen zevenaar en doetinchem/winterswijk dan vind ik het best.quote:DOETINCHEM/GRONINGEN - Vervoersbedrijf Arriva krijgt gemiddeld een 7,5 voor het vervoer in de provincies Groningen en Friesland. Dat blijkt uit interviews van de Gelderlander met de gedeputeerden voor vervoer van Groningen en Friesland en vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover in de twee provincies.
Er heerst tevredenheid over Arriva als het gaat om punctualiteit, materieel en klantvriendelijkheid. Het bedrijf wordt geroemd om het feit dat niet alleen voor het vervoer zorgt, maar ook investeert in infrastructuur, zoals een nieuwe spoorlijn naar Veendam.
Het bedrijf neemt in december het busvervoer in de Achterhoek over van Syntus, twee jaar later volgt de trein. Arriva verzorgt in Groningen en Friesland de regionale treindiensten. Het busvervoer heeft het vrijwel geheel uit handen moeten geven aan nieuwkomer Qbuzz en Connexxion. Die twee wonnen de busconcessies.
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast mag de HC zijn deuren niet sluiten voordat hij zeker weet dat de andere deuren gesloten zijn.
Bij het Nederlandse mat wordt er gewerkt met een groene lamp die in de cabine van de MCN moet branden voordat hij de trein in beweging mag zetten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat kan soms vreemde gevolgen hebben, vooral bij getrokken mat.
Heb al een paar keer een ICRm gezien, waarbij de HC nog in de deuropening stond, deuren open, en de trein reed weg. En pas toen de HC langs de trein keek, ging die deur dicht.
Is me al eens vaker opgevallen, ook bij de ICBrussel.
Mag dit zo wel, of is het verplicht met getrokken mat?
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reedquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:42 schreef greavy het volgende:
Ja, dat snap ik. Een ICRm lijkt mij geen internationale trein, waarbij ik het regelmatig zie gebeuren.
Toen de ICL/ICK nog reed, zag ik dat ook wel.
quote:
TVP mag nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
![]()
Je mag ook gewoon op mij reageren
Je hebt nog steeds m'n vraag niet beantwoord?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:08 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
[..]
TVP mag nietje moet op Ireyon reageren
Onder de 5kmh gaat de vergrendeling eraf, en als een deur dan eenmaal open is sluit ie niet vanzelf meer boven die snelheid dacht ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij ICL/ICK kon je de deuren nog openen als de trein op volle snelheid reed. En bij de Beneluxtrein moet je bij een stop eens proberen om de deuren aan de andere kant de openen, behoorlijke kans dat 't nog lukt ook
ICRm heeft pas sinds een jaar of 3 een groenelampsysteem, is er dus niet meteen bij de modernisering ingebouwd maar later pas. Bij de groene lamp hoort ook dat je de deuren open maakt met een drukknop (zoals bij treinstellen). Bij de ouderwetse vergrendeling is het zo'n handgreep in de deur.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:11 schreef dennistd het volgende:
ICL en ICK hadden geen groene lamp volgens mij, en ICR (dus voor de modernisering) twijfel ik over.
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.htmlquote:AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen gaan toch geld teruggeven aan treinreizigers die door het winterweer grote vertragingen opliepen. Reizigersvereniging Rover meldt donderdag erg tevreden te zijn met dit besluit.
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS is nu al aan het denken om bepaalde treinen in april te versterken in de ochtendspits. Zo wordt er aan gedacht om enkele treinen tussen Groningen en Den Haag te laten rijden met 14 bakken VIRM
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschienquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
12 bakken was toch max? bij 14 krijg je dus 6+4+4
oh dacht ik.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom? ICM rijdt vaak zat met 14 of 15 bakken. Ook wel met 16 misschien
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overalquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet planmatig misschien, maar technisch kan het gewoon natuurlijk. Perrons zijn ook wel lang genoeg overal
Het scheelt bijna anderhalve meter bij een viertje, dus bij twaalf bakken sta je zo 4 meter te vroeg stil (er zijn op een aantal stations bakborden verplaatst voor VIRM dacht ik)quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt. Zo'n bak is niet langer dan eentje voor ICM, dus dat past prima.
Toch? Mooi, dan ga ik dr maar eens een paar invullen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
in reizigersdienst is het niet planmatig dat VIRM-treinen met meer dan 12 bakken rijden.
De perrons op de zeeuwse lijn zijn daar toch helemaal niet lang genoeg voor. De meeste perrons zijn daar maar 270-290.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Toch niet meer dan 12 bakkenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Ik had het over 12 bakken, niet meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Toch niet meer dan 12 bakken? Die eerste rijdt tussen Vlissingen - Rsd altijd met 6 bakken en in Roosendaal wordt hooguit 1 treinstel eraan gekoppeld.
Waarom quote je dan iemand die zegt dat er in reizigersdienst nooit meer dan 12 bakker rijden en zeg je dat het niet kloptquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had het over 12 bakken, niet meer.
In Bergen op Zoom misschien?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
12 is echt de max zo te lezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Amsterdam-Roosendaal-Vlissingen of Amsterdam-Den Haag?
Voor zover ik weet, blijft richting Vlissingen altijd het achterste treinstel in Roosendaal achter. Die paar keer dat ik erin zat, liepen de conducteurs vlak voor Roosendaal het hele treinstel door om te waarschuwen dat reizigers voor Zeeland beter alvast naar voren konden lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt er richting vlissingen op Roosendaal dan ook 1 afgekoppeld?![]()
Ik zit regelmatig in die trein en ik heb nooit iets over voorste/achterste treinstel gehoord.
Zal wel te maken hebben metquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-treinreiziger.html
ChillToch ¤65 aan claims.
Op de Frontpagequote:'ProRail schuldige van treinchaos 17 december'
De problemen op het spoor op 17 december zijn deels veroorzaakt door blunders van spoorwegbeheerder ProRail. Zo konden wissels bevriezen doordat de verwarming was uitgezet. Dit concludeert RTL Nieuws op basis van interne verslagen en logboeken.
Op donderdag 17 december liep het treinverkeer na sneeuwoverlast volledig vast. Volgens RTL Nieuws blijkt dat ProRail onvoldoende was voorbereid op het winterweer. Zo was bijvoorbeeld de wisselverwarming niet getest. De verwarming van alle wissels op station Den Haag Hollands Spoor was uitgezet.
De NS concludeerde eerder al dat het treininfarct grotendeels de schuld was van ProRail.
Welnee manquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:22 schreef Cothen het volgende:
'ProRail schuldige van treinchaos 17 december'
Zou er dan nu eindelijk iets gedaan worden aan de wanprestaties van die toko?
Als ze ook zo omgaan met hun verwarming dan heeft het kantoorpersoneel het nog knap koud gehad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:00 schreef James1988 het volgende:
Wat een faalhazen bij ProRail, de wisselverwarming én niet testen, en ook nog eens uitschakelen.
quote:Uiteindelijk had de politie om 00.30 uur beet en nam de verdachte persoon mee. De vertraging op en rond het baanvak was groot. Een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek. Rond 1.30 uur keerde de rust op het baanvak terug.
Had je dat verwacht van prorail dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker professioneel gedocumenteerd ook
[..]
Ah joh, gewoon jargon.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker professioneel gedocumenteerd ook
[..]
Niet, "baanvak" is spoorbreed jargon.quote:
"de politie had beet"quote:
Ik behoor niet tot dat bedrijf, maar ik ben wel goed in zulke jargon.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"de politie had beet"
"Een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek"
Alleen al de bron van al die documenten. Dat gebouw heet gewoon "officieel" Inktpot WTF
Wat voor kleiboeren zijn het daar eigenlijk joh
ja. Ik ken ook in die taaltsjuh sgreife als ut moedquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot dat bedrijf, maar ik ben wel goed in zulke jargon.
De komende dagen zullen meer van deze transporten komen, rond 9:00 en 21:00 vertrek te Wt.quote:VR203-2 + 291 + 6 sloopbakken + Kirow
15-01-2010 51901 Wt-Zlr
Wt v 08:45
Ht a 09:57
Ht v 10:10
Ut - 11:05
Amf - 11:21
Zlr a 12:30
Iets met bollen denk ik, want HGB-II heet "Tulpenburg".quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat voor kleiboeren zijn het daar eigenlijk joh
Vaarwel.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Een groot deel zal spoedig naar de sloper vertrekken, een ander klein deeltje word ergens anders terzijde gesteld.
Daarnaast staan er ook 2 pics bij.quote:Weert moet leeg, omdat de instemming met de gemeente Weert om er sloopstellen te stallen 1 januari afliep of 1 februari afloopt.
Helaas is er niet super veel stalling plek, waar ze al deze stellen kwijt kunnen.
Wikipediaquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:54 schreef Light het volgende:
Waarom lopen de stationsklokken eigenlijk niet overal gelijk?
Dat is dus niet mogelijk, want een stationsklok is op de moederklok van KPN aangesloten, en die loopt exact goed. Meer info in de Wikiquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Ascendancy het volgende:
Is het niet gewoon om vertragingen te maskeren? Dat ze die klokken gewoon af en toe 2 minuten stilzetten om de 90% te halen?
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Wikipedia
[..]
Dat is dus niet mogelijk, want een stationsklok is op de moederklok van KPN aangesloten, en die loopt exact goed. Meer info in de Wiki
ik kan niet anders bedenken dan dat een van de klokken niet goed afgesteld is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?
Da's wel de meest logische verklaring. Maar het is wel irritant.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan niet anders bedenken dan dat een van de klokken niet goed afgesteld is.
Dat doen ze niet. Vertragingen minder dan 3 minuten worden niet opgenomen als officiële vertragingen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:12 schreef Ascendancy het volgende:
Is het niet gewoon om vertragingen te maskeren? Dat ze die klokken gewoon af en toe 2 minuten stilzetten om de 90% te halen?
off: is me werkelijkwaar nog nooit opgevallen, ik stap elke ochtend op de riet op.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, leuk, zo'n Wikikverhaaltje. De beide kanten van de klok op spoor 2 van Almelo de Riet (amri) lopen niet gelijk. Daar zit een minuut tussen. Blijft mijn vraag: waarom?
Inmiddels is het (of wordt het nog) 5 minuten. Dit is vorig jaar besloten door de overheid.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat doen ze niet. Vertragingen minder dan 3 minuten worden niet opgenomen als officiële vertragingen.
Op Internationaal gebied is er bij een verschil van 5 minuten of meer sprake van een vertraging.
Bron en meer (Volkskrant)quote:UTRECHT - De NS krijgt van de overheid vanaf 2010 2 minuten extra respijt om een trein op tijd te laten aankomen. In plaats van de huidige 3 minuten wordt een trein voortaan pas als vertraagd beschouwd als deze 5 minuten te laat is. Dit zegt de nieuwe president-directeur van de NS, Bert Meerstadt.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:57 schreef RubenK het volgende:
Heeft iemand het vingerverf emoticon voor me?
Op je eigen site, ja. En dat je de meest interessante/opvallende hier linkt. Maar niet alles hier neergooien a.u.b.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef RubenK het volgende:
Zijn er mensen die graag hebben dat ik deze statistieken geautomatiseerd elke ochtend neergooi?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |