2009 is klaar. EN het was kut. Ik hou je steen wel even omhoogquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ok. 2009 is 2 weken oud. Tijd om de balans op te maken.
sexyquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:57 schreef Zug-Chef het volgende:
186 144 (type Bombardier Traxx) ingezet om de trein tussen Oostenrijk en Sloehaven te rijden, maar sinds enkele weken heeft Locon een nieuwe tractie gestrikt. De in het verleden voor ERS rijdende 189 206 is ondertussen voorzien van een groot Locon logo en zodoende bijna niet te missen. In de 2e week van 2010 rijdt Locon de papierpulptrein bij uitzondering maar liefst 4 maal en dat leverde op woensdag 13 januari 2010 een sneeuwplaat op ter hoogte van Heukelom, net ten westen van Oisterwijk. Doordat de trein deze week zo vaak rijdt, zijn er meerdere wagensets ingezet en zaten er vandaag 2-assige schuifwandwagens van het type Hbbillns in de trein, terwijl normaliter enkel 4-assige wagens (type Habbis of Habbiins) gebruikt worden. Woensdag 13 januari 2010
Rondje Randstad iemandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:32 schreef Yreal het volgende:
Doorscrollen naar 1.50
Dat is pas een HSL
Echt bloedstollend snel ziet het er niet uitquote:
SAAL iemandquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt bloedstollend snel ziet het er niet uit
quote:
Waarom zou je een paar miljard aan zo'n lijn besteden voor 4 uur tijdwinst, als je ook een paar miljard aan een HSL kunt besteden voor 30 minuten?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat ookal met james op msn. Stel nouw dat je het hele spoorweg netwerk upgrade naar die snelheden. Kan je binnen 1,5 uur groningen -> vlissing doen
Zo'n rondje randstad zou opzich al genoeg zijn om het grootste deel van Nederland snel te bereiken. Als de overheid nou gewoon regelt dat 1 vervoersbedrijf en bouwmaatschapij het betalen samen met de overheid en dat hun er dan voor jaren op mogen rijden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zat ookal met james op msn. Stel nouw dat je het hele spoorweg netwerk upgrade naar die snelheden. Kan je binnen 1,5 uur groningen -> vlissing doen
ook wel een goed plan. Waarom daar nooit meer over gesproken is voor mij volstrekt onduidelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Dat ging toch niet meer? Omdat iemand had besloten dat er beter nog meer asfalt kon liggen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Van wat ik heb begrepen, is er bij de bouw genoeg ruimte over gelaten voor een tweesporig traject, maar die ruimte is nu dus geasfalteerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:19 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ook wel een goed plan. Waarom daar nooit meer over gesproken is voor mij volstrekt onduidelijk.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat ging toch niet meer? Omdat iemand had besloten dat er beter nog meer asfalt kon liggen?
[..]
Van wat ik heb begrepen, is er bij de bouw genoeg ruimte over gelaten voor een tweesporig traject, maar die ruimte is nu dus geasfalteerd.
bron wiki.quote:het was de bedoeling, dat na voltooiing van de dijk een spoorlijn Noord-Holland en Friesland zou verbinden: van Anna Paulowna naar Harlingen. Daartoe werd al rekening gehouden bij de aanleg van de Amsteldiepdijk. De geologische opbouw van Wieringen, als hooggelegen keileembult, maakte het mogelijk om vlot in de lengterichting van het toenmalige eiland een kaarsrecht trac voor de spoorlijn af te graven. Dit gebeurde tot op het niveau van de beide afsluitdijken. De uitgegraven keileem werd gebruikt voor de aanleg van de Amsteldiepdijk.
Van de spoorlijn is afgezien omdat een rendabele exploitatie destijds onmogelijk bleek. De sleuf waarin de spoorlijn zou komen te liggen is vanaf de nadering van de Amsteldiepdijk nog eenvoudig te herkennen. Een deel van het oorspronkelijke spoortrac vult het trac van de huidige autoweg, die Wieringen in tween deelt. Die kerf, zeggen de Wieringers, is als een wond in het landschap.
Ook op de Afsluitdijk zelf werden al voorzieningen getroffen voor een mogelijke spoorlijn. Naast de oorspronkelijke enkelbaansweg werd op de dijk een strook grond gereserveerd voor de spoorlijn en bij de sluizen werden funderingen voor draaibruggen gelegd, die tientallen jaren ongebruikt bleven. Toen in de jaren zeventig de autoweg werd verbreed tot autosnelweg A7 werden de funderingen alsnog gebruikt voor extra draaibruggen voor het autoverkeer. De voor de spoorlijn bedoelde strook is in gebruik genomen als tweede rijbaan.
Nu de Afsluitdijk waarschijnlijk verhoogd moet worden (en dus ook verbreed) wordt er gekeken naar extra mogelijkheden om de dijk beter te benutten. Voorzichtig wordt er weer gekeken naar een spoorlijn.
Een tweede resundsbrug?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:23 schreef James1988 het volgende:
Gewoon als dubbellaags ding bouwen: onder de treinen laten rijden, erboven een verhoogde snelweg met auto's en windschermen. 160 km/h is wel genoeg denk ik.
Waarom ben je voorstander? Omdat het op zich een handige verbinding is? Of heb je informatie waardoor je ook van een rendabele exploitatie zou kunnen spreken?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:16 schreef James1988 het volgende:
En ik blijf voorstander van een spoorlijn over de Afsluitdijk, bovenlangs richting Groningen en verder.
Misschien, wie weet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom ben je voorstander? Omdat het op zich een handige verbinding is? Of heb je informatie waardoor je ook van een rendabele exploitatie zou kunnen spreken?
Met de Hanzelijn wordt de verbinding vanuit Amsterdam naar Friesland en Groningen al een stuk korter waardoor alleen voor de reizigers in het boven Amsterdam gelegen deel van Noord-Holland echt interessant wordt (mijn niet onderbouwde gok). Ik vermoed dat er nog wel een serieuze problemen zouden kunnen zijn om een spoorbaan over de Afsluitdijk rendabel te maken.
Ja, precies, dat blijft helaas een probleem voor een verbinding over de Afsluitdijk denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 01:22 schreef Ofyles2 het volgende:
De Kop van Noord-Holland en Friesland zijn niet echt redelijk bevolkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |