Bron: Somdaquote:In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Overdag (16-1) gingen de 511+801 vanuit Wt naar Zlr; spoor 10B in Wt is nu leeg. Thans nog 35 bakken te gaan.
Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, wat wil je ook als er zo veel treinen stuk zijn. In Zwolle en Onnen staat het behoorlijk vol met treintjes die wachten op reparatie. Het uitkleden van de dienstregeling is helaas dus wel noodzakelijk.
Dus jij denkt, "Kom, laat ik eens een gigantische foto van 5 MB in het topic dumpen"?quote:
Drukste traject van wat?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.
Ha gelukkig, ik kreeg het net koud. Gelukkig staat er nu weer een fijn modem te smeulen naast me.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kon je hem niet eerst resizenquote:
Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Amsterdam Centraal - Sloterdijk is het drukste.
Genomen te Zutphen.door Niels Volijkquote:CMM+Mat'64+Beneluxtrein
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat diegene het stuurstandrijtuig rechts aanziet voor een Benelux-Bs. Alleen klopt dat niet, want die Bs heeft een spijl in het midden van het venster en heeft een rode zijkant ipv blauwe.
Hij zegt het drukst, dus dat kan zijn meeste treinen of meeste reizigers :pquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.
Het feit dat er daar zoveel treinen rijden is dat alle treinen vanuit amsterdam centraal over de oude lijn en richting het noorden, daar stoppen. Het zal niet het drukste reizigerstraject zijn.
De Bs-en mogen kwa uiterlijk dan wel veel op elkaar lijken, maar technisch zijn het heel verschillende rijtuigen. De stuurstand van de Benelux Bs werkt alleen in combinatie met Belgische locs (en misschien zelfs alleen met 11.8 reeks). De ICRm Bs werkt alleen samen met de 1700 reeks.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:37 schreef RealZeus het volgende:
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.
Gewoon SLTquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind gewoon dat ze Plan V/T opnieuw moeten bouwen. Gewoon als mat '14.
Al is het alleen maar omdat dat gewooln de treinen zijn, qua uiterlijk. Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
Ja, en? Dat zoiets als dit oud nieuws kan worden is op zich al treurig genoeg. En ik geloof 'm op zijn woord dat ie er niet meer in past. Mijn vriendin heeft het zelfde tussen Gouda en Den Haag. En daar is niet tweederde van de ic's geschrapt, maar slechts de helft. De stoptreinen zijn BTW ook gewoon haring-in-een-tonnetje expresse.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Oud, oud en nog meer oud nieuws![]()
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl![]()
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ze over de termijn heen zijn en dus sowieso eerst gekeurd moeten worden?
Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
246 Plan Vquote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.
Geplukt en slooprijp. Stichting krijgt een andere Plan V.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Cothen het volgende:
Over mat '64 gesproken, weet iemand hoe het gaat met de 419?
Ter opfrissing van het geheugen:
1 jaar en 6 dagen geleden zag het stel er nog zo uit:
[ afbeelding ]
Ja, we vergeten ze allemaal te restaureren en weer in dienst te stellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 Hondekop IV
68 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512
Vergeten we nog wat?
die TEE's was ik nog vergeten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 83 Hondekop IV
68 76 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512 530
Vergeten we nog wat?
De stuurstand van ICRm heet een BDs, die van de Benelux is wel een Bs.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:39 schreef Cothen het volgende:
En de Benelux Bs heeft een aansluiting aan de zijkant zitten en een aantal aansluitpunten op de neus. De IRCm Bs heeft alleen aansluitingen aan de zijkant van de neus.
De ICRm Bs heeft een raam tussen neus en de eerste deur, de Benelux Bs niet.
Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef RealZeus het volgende:
NS wist al van sneeuwproblemen
De prutsers.
Als het in het rest van het land net zo snneuwt als hier, dan gaan er op dit moment nog meer stellen defect raken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:22 schreef wintersneeuwpop het volgende:
ik hoop dat hetniet meer lang duurt vorodat het is opgelost
Ik vermoed dat het gaat om 700 bakken/rijtuigen. Als er dus een ICM-IV kapot is heb je al vier bakken. De defecte stellen waar het hier om gaat zijn bijvoorbeeld een ICM-IV waarvan een drie van de zes tractiemotoren defect zijn, maar wanneer deze gekoppeld rijdt met twee andere wel volledig werkende stellen hoeft dit geen probleem te zijn. Wanneer deze alleen rijdt wel, want dan trekt ie voor geen meter meer op en worden de drie overige motoren veel zwaarder belast.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:01 schreef Cothen het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.
Waarschijnlijk wordt bedoeld dat er 700 rijtuigen met een defect rondrijden.
Het koppelen van defect treinstellen (wat dus eigenlijk rijtuigen moet zijn) aan werkende rijtuigen slaat alleen maar op VIRM, das het enige mat waarmee dat eenvoudig rijtuigen onderling gewisseld kunnen worden.
Die is inmiddels ook (wederom) verlengd tot volgende week vrijdag. Dit weekend overigens niet geldig.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:36 schreef Christiaan het volgende:
Ha leuk, het sneeuwt weer als een malle. Kunnen we het zoutkaartje weer eens verlengen.
Daar heb je voor een groot deel gelijk in.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:37 schreef Cothen het volgende:
Als ik dat zo zie, vraag ik me toch af waarom die stellen niet als getrokken mat worden ingezet.
We hebben locs zat in dit land en zo kan er toch nog wat gedaan worden aan het materieel tekort.
Al zet de NS het in als trek/duw mat, is dit verboden. Het stel in zijn geheel heeft niet meer zijn goedkeuring, en voor het deze goedkeuring weer heeft, zijn we veel verder. In de tekst hierboven, is meer informatie te vinden. Verlopen revisie/verlengingstermijn is geen reizigers mogen vervoeren, ookal is het getrokken, want het stel voldoet dan niet meer aan gestelde eisen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:16 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.
Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.quote:Dank je Durk, leuk dat je de foto gestuurd hebt!
Niet iedereen stuurt zo'n foto op.
Groet G. van D. (NSR)
SLTquote:Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De machinist van SLT 2607, op 15 Januari 2010 te Gouda.
Trein vanuit Den Haag, richting Goverwelle.
Machinist zag er de lol wel van in, dat ik er foto's aan het maken was, en hij vroeg er toen om, om op de foto te komen. Hij gaf zelf zijn e-mail, en heb hem de foto gemaild.
Hij stuurde me een mooie reactie terug:
[..]
Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.![]()
![]()
Je typt te snel tabelletjes van Wikipedia over. Even tellen met de gegevens verderop in de tabel:quote:
Dat doen ze echt niet om jou te pesten hoor. Die machinisten willen gewoon hun werk goed doen en daarbij niet afgeleid worden. Heel begrijpelijk dus dat sommigen die schermpjes omlaag doen.quote:Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |