abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:58:25 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76890957
quote:
In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Overdag (16-1) gingen de 511+801 vanuit Wt naar Zlr; spoor 10B in Wt is nu leeg. Thans nog 35 bakken te gaan.
Bron: Somda

Er word dus hard doorgewerkt.
Vanavond schijnt er weer een rit te zijn.
pi_76891189


nog 8 dagen
pi_76891207
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, wat wil je ook als er zo veel treinen stuk zijn. In Zwolle en Onnen staat het behoorlijk vol met treintjes die wachten op reparatie. Het uitkleden van de dienstregeling is helaas dus wel noodzakelijk.
Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:17:36 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76891490
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:06 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

nog 8 dagen
Dus jij denkt, "Kom, laat ik eens een gigantische foto van 5 MB in het topic dumpen"?

Londen is wel tof, dat wel. En Eurostar is ook nice
pi_76891577
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar volgens mij is Amersfoort - Utrecht zo ongeveer het drukste traject. En dan is het niet af en toe een treintje minder, maar keihard tweederde dat geschrapt wordt. Ik denk dat de ellende wel iets eerlijker over de trajecten verdeeld had kunnen worden.
Drukste traject van wat?
pi_76891796
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Drukste traject van wat?
Amsterdam Centraal - Sloterdijk is het drukste.
pi_76891999
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:06 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

nog 8 dagen
Ha gelukkig, ik kreeg het net koud. Gelukkig staat er nu weer een fijn modem te smeulen naast me.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:47:12 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76892317
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:06 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

nog 8 dagen
Kon je hem niet eerst resizen
Dit plaatje is erg groot, en duurt lang voor fok! hem kleiner heb gemaakt

Wel nice daar
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 januari 2010 @ 15:48:28 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76892351
Slechts 5 MB groot
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76892373
Echt he, voor Socios ook geen probleem.
pi_76892410
londen
I'd like to make myself believe.
pi_76892587
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:28 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Amsterdam Centraal - Sloterdijk is het drukste.
Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.
Het feit dat er daar zoveel treinen rijden is dat alle treinen vanuit amsterdam centraal over de oude lijn en richting het noorden, daar stoppen. Het zal niet het drukste reizigerstraject zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:23:57 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76893347

Iemand durft te beweren dat hier een Benelux trein tussen zit.
quote:
CMM+Mat'64+Beneluxtrein
Genomen te Zutphen.door Niels Volijk
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:28:58 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76893481
Ik denk dat diegene het stuurstandrijtuig rechts aanziet voor een Benelux-Bs. Alleen klopt dat niet, want die Bs heeft een spijl in het midden van het venster en heeft een rode zijkant ipv blauwe.
pi_76893689
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:28 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat diegene het stuurstandrijtuig rechts aanziet voor een Benelux-Bs. Alleen klopt dat niet, want die Bs heeft een spijl in het midden van het venster en heeft een rode zijkant ipv blauwe.
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.
pi_76893746
En de Benelux Bs heeft een aansluiting aan de zijkant zitten en een aantal aansluitpunten op de neus. De IRCm Bs heeft alleen aansluitingen aan de zijkant van de neus.
De ICRm Bs heeft een raam tussen neus en de eerste deur, de Benelux Bs niet.
So we just called him Fred too
pi_76893756
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:56 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Meeste treinen is niet hetzelfde als meeste reizigers.
Het feit dat er daar zoveel treinen rijden is dat alle treinen vanuit amsterdam centraal over de oude lijn en richting het noorden, daar stoppen. Het zal niet het drukste reizigerstraject zijn.
Hij zegt het drukst, dus dat kan zijn meeste treinen of meeste reizigers :p
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:42:18 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76893825
Infrabel heeft een nieuw logo.

Oud:


Nieuw:


Weinig inspiratievol.

En NS heeft op hun website wat foto's gezet van de werkplaatsen. Jammergenoeg wel in een totaal vreemde verhouding, zonder grotere versie. Evenzogoed leuk, zo'n kijkje in de keuken.
pi_76893896
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:37 schreef RealZeus het volgende:
Ik dacht altijd dat die Benelux stuurstands overgespoten waren.
De Bs-en mogen kwa uiterlijk dan wel veel op elkaar lijken, maar technisch zijn het heel verschillende rijtuigen. De stuurstand van de Benelux Bs werkt alleen in combinatie met Belgische locs (en misschien zelfs alleen met 11.8 reeks). De ICRm Bs werkt alleen samen met de 1700 reeks.
So we just called him Fred too
pi_76894903

Omdat de milieuvergunning in Weert aan het eind van deze maand verloopt, heeft NSR besloten het aldaar terzijde gestelde mat64-materieel over te brengen naar Zwolle Rangeer, als voorbereiding op de sloop te Zwolle Katwolde. Terwijl de schaapjes in de wei liggend dan wel staand in de sneeuw hun zaterdagrust zoeken, is VolkerRail 203-2 met Plan T 511 en Plan V 801 ingeklemd tussen de 2 bakken van Plan V stel 921 (welke als koppelwagen dienen) onderweg van Weert naar Zwolle Rangeer onder treinnummer 51905 en rijdt hier ter hoogte van Hattemerbroek. Zaterdag 16 januari 2010
pi_76895626
Als ik dat zo zie, vraag ik me toch af waarom die stellen niet als getrokken mat worden ingezet.
We hebben locs zat in dit land en zo kan er toch nog wat gedaan worden aan het materieel tekort.
So we just called him Fred too
pi_76895743
Omdat ze over de termijn heen zijn en dus sowieso eerst gekeurd moeten worden?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 16 januari 2010 @ 17:41:51 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76895757
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
pi_76895892
Ik vind gewoon dat ze Plan V/T opnieuw moeten bouwen. Gewoon als mat '14.

Al is het alleen maar omdat dat gewooln de treinen zijn, qua uiterlijk. Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
pi_76896136
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Ik vind gewoon dat ze Plan V/T opnieuw moeten bouwen. Gewoon als mat '14.

Al is het alleen maar omdat dat gewooln de treinen zijn, qua uiterlijk. Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
Gewoon SLT
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:07:05 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76896415
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef greavy het volgende:

[..]
Oud, oud en nog meer oud nieuws
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl
Ja, en? Dat zoiets als dit oud nieuws kan worden is op zich al treurig genoeg. En ik geloof 'm op zijn woord dat ie er niet meer in past. Mijn vriendin heeft het zelfde tussen Gouda en Den Haag. En daar is niet tweederde van de ic's geschrapt, maar slechts de helft. De stoptreinen zijn BTW ook gewoon haring-in-een-tonnetje expresse.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76896653
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef Ascendancy het volgende:
Omdat ze over de termijn heen zijn en dus sowieso eerst gekeurd moeten worden?
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.
So we just called him Fred too
pi_76896949
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:46 schreef RealZeus het volgende:
Als ik als kind een trein tekende dan was het dat model.
Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.
So we just called him Fred too
pi_76897240
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:55 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Gewoon SLT


Mat '54 en mat '64 ftw.
pi_76897679
Over mat '64 gesproken, weet iemand hoe het gaat met de 419?
Ter opfrissing van het geheugen:
1 jaar en 6 dagen geleden zag het stel er nog zo uit:
So we just called him Fred too
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:50:58 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76897683
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat heeft niet alleen te maken met plan T/V, in Nederland reden op het hoogtepunt zo'n 525 railvoertuigen rond met een dergelijke vormgeving, waarvan "slechts" 277 onder plan T/V vielen.
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 Hondekop IV
68 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512
Vergeten we nog wat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:51:30 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76897705
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Cothen het volgende:
Over mat '64 gesproken, weet iemand hoe het gaat met de 419?
Ter opfrissing van het geheugen:
1 jaar en 6 dagen geleden zag het stel er nog zo uit:
[ afbeelding ]
Geplukt en slooprijp. Stichting krijgt een andere Plan V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_76897732
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 Hondekop IV
68 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512
Vergeten we nog wat?
Ja, we vergeten ze allemaal te restaureren en weer in dienst te stellen.
pi_76897794
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:50 schreef Duvel het volgende:
246 Plan V
31 Plan T
35 mP
73 83 Hondekop IV
68 76 Hondekop II
12 Hondekop BNL
42 Plan U
5 DE-IV TEE
----------- +
512 530
Vergeten we nog wat?
die TEE's was ik nog vergeten.
So we just called him Fred too
  Redactie Sport zaterdag 16 januari 2010 @ 18:58:37 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76897977
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:39 schreef Cothen het volgende:
En de Benelux Bs heeft een aansluiting aan de zijkant zitten en een aantal aansluitpunten op de neus. De IRCm Bs heeft alleen aansluitingen aan de zijkant van de neus.
De ICRm Bs heeft een raam tussen neus en de eerste deur, de Benelux Bs niet.
De stuurstand van ICRm heet een BDs, die van de Benelux is wel een Bs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76900007
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:57 schreef RealZeus het volgende:
NS wist al van sneeuwproblemen

De prutsers.
Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.
Waarschijnlijk wordt bedoeld dat er 700 rijtuigen met een defect rondrijden.
Het koppelen van defect treinstellen (wat dus eigenlijk rijtuigen moet zijn) aan werkende rijtuigen slaat alleen maar op VIRM, das het enige mat waarmee dat eenvoudig rijtuigen onderling gewisseld kunnen worden.
So we just called him Fred too
pi_76900674
ik hoop dat hetniet meer lang duurt vorodat het is opgelost
hallo
pi_76900742
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:22 schreef wintersneeuwpop het volgende:
ik hoop dat hetniet meer lang duurt vorodat het is opgelost
Als het in het rest van het land net zo snneuwt als hier, dan gaan er op dit moment nog meer stellen defect raken.
So we just called him Fred too
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:36:53 #290
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76901063
Ha leuk, het sneeuwt weer als een malle. Kunnen we het zoutkaartje weer eens verlengen.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Sport zaterdag 16 januari 2010 @ 22:00:52 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76904105
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:01 schreef Cothen het volgende:

[..]

Iets zegt me dat dat verhaal verkeerd geïnterpreteerd is door de journalist. Er zijn in totaal niet eens (of misschien net) 700 treinstellen in gebruik.
Waarschijnlijk wordt bedoeld dat er 700 rijtuigen met een defect rondrijden.
Het koppelen van defect treinstellen (wat dus eigenlijk rijtuigen moet zijn) aan werkende rijtuigen slaat alleen maar op VIRM, das het enige mat waarmee dat eenvoudig rijtuigen onderling gewisseld kunnen worden.
Ik vermoed dat het gaat om 700 bakken/rijtuigen. Als er dus een ICM-IV kapot is heb je al vier bakken. De defecte stellen waar het hier om gaat zijn bijvoorbeeld een ICM-IV waarvan een drie van de zes tractiemotoren defect zijn, maar wanneer deze gekoppeld rijdt met twee andere wel volledig werkende stellen hoeft dit geen probleem te zijn. Wanneer deze alleen rijdt wel, want dan trekt ie voor geen meter meer op en worden de drie overige motoren veel zwaarder belast.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_76906455
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:36 schreef Christiaan het volgende:
Ha leuk, het sneeuwt weer als een malle. Kunnen we het zoutkaartje weer eens verlengen.
Die is inmiddels ook (wederom) verlengd tot volgende week vrijdag. Dit weekend overigens niet geldig.
* Whatever floats your goat!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:58:10 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76908358
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:41 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan met hetzelfde probleem zit: verlopen revisietermijn. En de slechte staat van sommige stellen speelt ook mee.. als het niet veilig is voor reizigers moeten die er hoe dan ook niet meer in.
Daar heb je voor een groot deel gelijk in.
Wanneer een revisietermijn verlopen is, en er geen nieuwe revisie plaatsvind, kan er nog door NedTrain 3 onderhoudsbeurten plaats vinden, waarmee het treinstel nog 1,5 jaar mee kan.
Bij deze onderhoudsbeurten zullen onder andere de remmen gedaan worden, en nog een paar onderdelen.

Een revisietermijn is echter 8 jaar geldig, en is ook een stuk duurder. Een verlengingstermijn mag per stel 1x plaats vinden, en een revisie kan meerdere keren. Hoe ouder een stel word, hoe duurder het onderhoud.
Wanneer er een verlopen revisietermijn is én er is geen (of verlopen) verlengingstermijn is, mag het stel nog wel de baan op, maar mag het niet meer reizigers vervoeren.

Daarnaast zijn er al vele stellen die terzijde gesteld zijn, en wachten op sloop, onttakeld. Dit houd in dat er veel bruikbare onderdelen uit het stel gehaald worden.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:37 schreef Cothen het volgende:
Als ik dat zo zie, vraag ik me toch af waarom die stellen niet als getrokken mat worden ingezet.
We hebben locs zat in dit land en zo kan er toch nog wat gedaan worden aan het materieel tekort.
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:16 schreef Cothen het volgende:

[..]


[..]

Een keuring als rijtuig lijkt me minder uitgebreid dan keuring als treinstel ( het hoeft immers alleen maar te rollen en te remmen) en daarmee dus ook goedkoper en sneller.
Al zet de NS het in als trek/duw mat, is dit verboden. Het stel in zijn geheel heeft niet meer zijn goedkeuring, en voor het deze goedkeuring weer heeft, zijn we veel verder. In de tekst hierboven, is meer informatie te vinden. Verlopen revisie/verlengingstermijn is geen reizigers mogen vervoeren, ookal is het getrokken, want het stel voldoet dan niet meer aan gestelde eisen.

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 17-01-2010 00:06:17 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 00:02:33 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76908524
..en dat de stellen onder de graffiti zitten, dat er waarschijnlijk al mensen in hebben gewoond (en zich toegang hebben verschaft middels een hamer danwel baksteen), enzovoorts. Om zo'n terzijdegesteld stel weer in te zetten ben je wel wat tijd kwijt. ICL naar Duitsland sturen voor onderhoud was waarschijnlijk voordeliger dan het herstellen van dat Mat '64.
  zondag 17 januari 2010 @ 00:48:08 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76910419


De machinist van SLT 2607, op 15 Januari 2010 te Gouda.
Trein vanuit Den Haag, richting Goverwelle.
Machinist zag er de lol wel van in, dat ik er foto's aan het maken was, en hij vroeg er toen om, om op de foto te komen. Hij gaf zelf zijn e-mail, en heb hem de foto gemaild.
Hij stuurde me een mooie reactie terug:
quote:
Dank je Durk, leuk dat je de foto gestuurd hebt!
Niet iedereen stuurt zo'n foto op.

Groet G. van D. (NSR)
Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 17-01-2010 06:42:52 ]
pi_76910565
Die SLT begint al vuil te worden.
pi_76911230
Haal zijn volledige naam anders ff van het forum, voor google hem opneemt
dag
pi_76912041
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

De machinist van SLT 2607, op 15 Januari 2010 te Gouda.
Trein vanuit Den Haag, richting Goverwelle.
Machinist zag er de lol wel van in, dat ik er foto's aan het maken was, en hij vroeg er toen om, om op de foto te komen. Hij gaf zelf zijn e-mail, en heb hem de foto gemaild.
Hij stuurde me een mooie reactie terug:
[..]

Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.
SLT
  zondag 17 januari 2010 @ 09:26:55 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76915395
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:53 schreef Cothen het volgende:

[..]

die TEE's was ik nog vergeten.
Je typt te snel tabelletjes van Wikipedia over. Even tellen met de gegevens verderop in de tabel:
Tweetjes:
F: 321-334 = 14
G: 335-350= 16
M: 351-365 = 15
Plan Q: 371-393 = 23
---------------------------- +
68 tweetjes.

Viertjes:
Plan F: 711-741 = 31
Plan G: 742-757 = 16
Plan P: 761-786 = 26
------------------------ +
73 viertjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 17 januari 2010 @ 09:36:58 #300
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_76915450
quote:
Op zondag 17 januari 2010 00:48 schreef greavy het volgende:Gister (Zaterdag) even op Dordrecht geweest, en daar meerdere machinisten gehad die dat zonneschermpje dicht trokken.
Dat doen ze echt niet om jou te pesten hoor. Die machinisten willen gewoon hun werk goed doen en daarbij niet afgeleid worden. Heel begrijpelijk dus dat sommigen die schermpjes omlaag doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')