abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:28:26 #226
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76878597
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, precies, dat blijft helaas een probleem voor een verbinding over de Afsluitdijk denk ik.
In feite zou alleen een rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Leeuwarden (zonder tussenstops) volstaan.

Maar gezien de infrastructurele perikelen duurt het decennia voordat de lijn zichzelf terugverdient.
pi_76878824
Ik denk dat een Zuiderzeelijn een stuk rendabeler is, en ook nog een stuk goedkoper in aanleg... En qua reistijd zal het ook niet zo gek veel uit maken denk ik.
pi_76881436
Aanleggen maar. Ik vind het prima. Die lijn mag zelfs door m'n achtertuin lopen. Alles voor nieuwe treintrajecten.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 03:45:28 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76881529
Des te meer kilometers zijn er te maken... en het wordt natuurlijk helemaal leuk als je de eerste (proef)rit te pakken hebt.
pi_76883292
Och jee, de firma FairyTaleRail presenteert weer wat plannen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76883408
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:36 schreef KapiteinT het volgende:
Ik denk dat een Zuiderzeelijn een stuk rendabeler is, en ook nog een stuk goedkoper in aanleg... En qua reistijd zal het ook niet zo gek veel uit maken denk ik.
Als ze nou eerst eens beginnen met de spoorlijn van Groningen van Heerenveen.
pi_76883656
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 03:37 schreef Socios het volgende:
Aanleggen maar. Ik vind het prima. Die lijn mag zelfs door m'n achtertuin lopen. Alles voor nieuwe treintrajecten.
Dit huis niks voor jou?

  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:53:12 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76883745
quote:
In de late avond van 15-1 zijn de 510+808 vanuit Wt naar Zlr overgebracht.
Oftewel weer 2 stellen weg, gisterAVond.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:34:02 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76884594
Zojuist mijn online foto album weer bijgewerkt, met onder andere foto's van de Alpen Expres.
Klik hier en kies dan voor 15 januari
pi_76885588
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:33 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Als ze nou eerst eens beginnen met de spoorlijn van Groningen van Heerenveen.
Of HSL stops bij Zoetermeer
pi_76886682
+ 139 voor de Thalys op dit moment, iets gebeurd?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_76886712
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:44 schreef Lemjur het volgende:
+ 139 voor de Thalys op dit moment, iets gebeurd?
Neuh, is doodnormaal
pi_76887353
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vermoed dat er nog wel een serieuze problemen zouden kunnen zijn om een spoorbaan over de Afsluitdijk rendabel te maken.
Zo'n lijn is ook niet rendabel, tenzij de weg opgebroken wordt en al het vervoer over de dijk over het spoor gaat.
So we just called him Fred too
pi_76889453
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:04 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zo'n lijn is ook niet rendabel, tenzij de weg opgebroken wordt en al het vervoer over de dijk over het spoor gaat.
Ik zeg, DOEN
pi_76889490
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zeg, DOEN
Echt niet, stel dat ik naar Noord-Holland wil, moet ik ineens omrijden via Amsterdam.
pi_76889932
Blegh. Ik heb het helemaal gehad met de treinen. Normaal rijden er zes intercitys per uur tussen Amersfoort en Utrecht. Nu al een paar weken slechts twee. Het is iedere dag opnieuw alsof ik in een recordpoging voor het Guinness Book of REcords ben beland; hoeveel mensen kun je in een trein proppen?

Prutsers.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:32:03 #242
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76890137
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:11 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Echt niet, stel dat ik naar Noord-Holland wil, moet ik ineens omrijden via Amsterdam.
Neem dan de autotrein
Of laat je auto thuis staan, en ga met de trein
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef k_man het volgende:
Blegh. Ik heb het helemaal gehad met de treinen. Normaal rijden er zes intercitys per uur tussen Amersfoort en Utrecht. Nu al een paar weken slechts twee. Het is iedere dag opnieuw alsof ik in een recordpoging voor het Guinness Book of REcords ben beland; hoeveel mensen kun je in een trein proppen?

Prutsers.
Oud, oud en nog meer oud nieuws
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl
pi_76890171
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:25 schreef k_man het volgende:
Blegh. Ik heb het helemaal gehad met de treinen. Normaal rijden er zes intercitys per uur tussen Amersfoort en Utrecht. Nu al een paar weken slechts twee. Het is iedere dag opnieuw alsof ik in een recordpoging voor het Guinness Book of REcords ben beland; hoeveel mensen kun je in een trein proppen?

Prutsers.
dan neem je de stoptrein, die is een heule 6 minuten langzamer, of je reist via hilversum, ben je wel 15 minuten langer onderweg

Of kan je zwakke lichaampje het niet meer aan om 15 minuten te staan?

en ja, leuk is anders
pi_76890410
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef greavy het volgende:
Oud, oud en nog meer oud nieuws
Is al 2 weken bekend dat er minder treinen rijden, 2x per uur een IC.
Staat zelf op ns.nl
Ja, dus? Maakt dat het aangenamer om als haringen in een ton vervoerd te worden of zo?
pi_76890497
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:33 schreef Yreal het volgende:
dan neem je de stoptrein, die is een heule 6 minuten langzamer, of je reist via hilversum, ben je wel 15 minuten langer onderweg
Da's een vertraging van 100%.
quote:
Of kan je zwakke lichaampje het niet meer aan om 15 minuten te staan?

en ja, leuk is anders
Staan is tot daar aan toe. Op het balkon staan met 25 anderen is een stukje minder. Zeker als er van achteren iemand continu in je rug staat te duwen, terwijl je heel erg je best aan het doen bent om niet steeds tegen de billen van de dikke meneer voor je te staan.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 januari 2010 @ 14:44:42 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76890536
en er is in de coupé geen plaats meer om te staan?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76890626
Voordat k_man verder wordt 'aangevallen'; het is in de eerste plaats natuurlijk volkomen geschift dat de NS op een dergelijk traject maar 2 IC's per uur rijdt..
pi_76890681
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
en er is in de coupé geen plaats meer om te staan?
Nee. Hele gangpad staat ook vol.

Als ik op het perron ben voordat de trein er is, gaat het wel redelijk hoor. Ik ben wel een 'geoefende instapper' inmiddels. Als ik een beetje laat ben en de trein er al staat, dan is het een drama. Iedereen wil toch in de spits heen en terug. Niet alleen is het aantal treinen teruggebracht van 6 naar 2, maar de 2 treinen die wel rijden zijn ook nog eens een stuk korter. Ik denk dat er vijf keer zoveel mensen in één trein moeten als tijdens de normale dienstregeling. En in de psits, op een van de drukste trajecten, is het dan heul vol.
pi_76890876
Op tijd op het perron zijn, strategisch opstellen (dus kijk ook of de trein vrij hard of al langzaam aan komt rijden en als de trein van een A of B perron vertrekt kijk dan waar de middelste wissels liggen, op Amsterdam Centraal is dat duidelijk te zien) en direct gaan zitten als je een zitplaats zit. Zo lukt het mij bijna altijd wel om een zitplaats te krijgen. Geen goedpratertje, maar tips om van een vervelende situatie het beste te maken.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 januari 2010 @ 14:56:16 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76890880
Tsja, wat wil je ook als er zo veel treinen stuk zijn. In Zwolle en Onnen staat het behoorlijk vol met treintjes die wachten op reparatie. Het uitkleden van de dienstregeling is helaas dus wel noodzakelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')