Ik doe ook mee, met de minimarathon (18km, uit mijn hoofd)quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:28 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wegens blessure (achillespees nog steeds) kan ik 9 januari geen 10 km lopen in Twello.
Werk nu toe naar Midwintermarathon in Apeldoorn. Dat is de naam van het evenement. Ik loop het onderdeel dat 8 km beslaat, de zgn. Acht van Aventus volgens mij.
Dat ben ik niet met je eens. Je mag intervaltraining best pittig lopen, maar kapot hoef je er niet van te gaan.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:11 schreef NederBelg77 het volgende:
Vandaag intervaltraining gedaan in m'n eentje.
Dat is dus veruit het minst favoriete trainingsonderdeel van mij, want als je het goed doet, ben je aan het eind best wel kapot.
Een training te hard doen is bijna nooit erg (tenzij het echt bedoeld is als rustige training). Je gaat meer achteruit van te weinig rust dan van te hard trainen. Met een interval-training mag je best flink moe worden, als je daarna maar voldoende rust pakt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:52 schreef e-runner het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je mag intervaltraining best pittig lopen, maar kapot hoef je er niet van te gaan.
Mag wel als je dat prettig vindt natuurlijk![]()
Als je gecontroleerd snel loopt en soepel dan kan het gewoon een prettige training zijn en je hoeft echt niet helemaal kapot te gaan om snellere tijden te gaan lopen. Integendeel.
Ik liep die trainingen vroeger altijd te hard en als resultaat ging ik eerder achteruit dan vooruit. Nu loop ik ze rustiger en gaan de wedstrijden sneller.
Ik zou niet rekken/strekken na 5km inlopen Nederbelg. Heeft in ieder geval geen nut en volgens mij doe je meer kwaad dan goed mee, zeker als je statisch aan het rekken bent (stilstaan)quote:Op woensdag 30 december 2009 22:11 schreef NederBelg77 het volgende:
Vandaag intervaltraining gedaan in m'n eentje.
Dat is dus veruit het minst favoriete trainingsonderdeel van mij, want als je het goed doet, ben je aan het eind best wel kapot.
Heb het volgende schemaatje gedaan:
5 km. Warming-up
Rekken/ Strekken
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:28 schreef beertenderrr het volgende:
Ik spreek jullie weer vanuit de Alpen
Ja, het het is jammer, maar ik heb al even iets te veel op m'n (studie)bord, en moest iets schrappen. Ik wacht vandaag nog even hier af, anders kijk ik of ik nog een andere gek kan vindenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef ShadyLane het volgende:
Jammer annoh, maar je zoekt vast een leuke andere halve uit voor later dit jaar?
Startnummer raak je misschien wel kwijt via Marktplaats, als niemand van hier 'm wil.
Ik ben net een uurtje gaan lopen in de vrieskou, als een totale koukleum met vier dunne lagen aan en handschoenen. Kwam een jongen tegen in korte broek. Gisteren liep er ook al een man in korte broek hier voorbij. Volgens mij kan het best zolang je je romp maar warm houdt, maar toch mij niet gezien.
Wel lekker om even buiten te lopen, na een katerige nieuwjaarsdag waarop ik alleen maar binnen zat. Hier ligt nog geen sneeuw en het is ook niet glad.
Maak daar maar 4 weken vanquote:Op woensdag 30 december 2009 23:32 schreef BountyHunter340 het volgende:
Totaal verwaarloosd de afgelopen twee weken... in januari weer beginnen
wintersport + fiets in een standaard op mn kamer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hoe doen jullie dat nou met lopen en de gladheid?
Rondjes uitzoeken die sneeuwvrij zijn, dat betekent veel over de weg lopen. En goed uitkijken waar je je voeten neerzet als je toch over sneeuw moet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
inderdaad, laatst ook gedaan en dat ging prima. Overigens is het volgens mij zeer aan te raden om verschillende soorten ondergrond te gebruiken! Zo train je al je spieren...ik loop regelmatig op het strand en in het bos en in de zomer op een grasveld. Ja, zelfs lopen op verse sneeuw raad ik aan, heb je de volgende dagen gelijk spierpijn van!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:39 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Rondjes uitzoeken die sneeuwvrij zijn, dat betekent veel over de weg lopen. En goed uitkijken waar je je voeten neerzet als je toch over sneeuw moet.
Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt... verse sneeuw of gestrooide paden zijn geen probleem. Alles daartussen wel... je kan vaak gladde stukken (platgereden sneeuw enzo) vrij duidelijk zien op de weg en dan is voorzichtigheid geboden. Ook onder bruggen en op andere plaatsen in de schaduw is de kans op gladheid groter. Gewoon iets rustiger en voorzichtiger lopen dan normaal en goed voor je uit kijken waar je gladheid verwacht... als je een blessure oploopt ben je natuurlijk nog verder van huis.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaan
Ik werd wel raar aangekeken door de paar mensen die in a'dam over straat gingen. Auto's hadden meer problemen dan ik![]()
als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
ik heb elders gelezen dat hij zeker door gaat maar dat de start misschien wel een uur verlaat wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat Egmond ook afgelast wordt he. Van horen zeggen begrijp ik dat dit evenement zelfs tijdens de meest gure omstandigheden doorgang heeft, dus hopelijk gaat het nu ook door.
Hardlopen doe ik evengoed nu. Goed oppassen uiteraard, maar al met al gaat het wel. Tuurlijk loopt het ruk, maar van weken niks doen word ik ook niet gelukkiger.
ja bestaan maar moeilijk aan te komen op moment. ANWB schijnt ze gehad te hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:24 schreef JortK het volgende:
Bestaan er geen soort van 'hoesjes' die je om je schoen kan doen spikes aan de onderkant, zodat je wel gewoon grip hebt?
Tja, hier is het zout op. En fietspaden werden zowiezo hier al zeer slecht schoon gemaakt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:
als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Winters weer noodzaakt PWN Egmond Halve Marathon tot alternatief parcours
Datum: 07-01-2010
Voor de tweede keer in de 37-jarige historie van de PWN Egmond Halve Marathon wordt zondag 10 januari gebruik gemaakt van een alternatief parcours. De winterklassieker, die traditioneel onder extreme weersomstandigheden plaatsvindt, maakt dit jaar meer dan ooit zijn reputatie waar. Het winterse weer heeft een veilige doortocht door het Noordhollands Duinreservaat onmogelijk gemaakt.
De paden, in het door hoofdsponsor PWN beheerde gebied, zijn de afgelopen dagen dermate glad geraakt door bevroren sneeuw- en regenval dat organisator Le Champion in samenspraak met Gemeente Bergen, Politie, Brandweer en GHOR heeft besloten voor een alternatief parcours te kiezen. De betrokken partijen werken de komende dagen hard om het beste alternatief te kiezen, waarbij de veiligheid van de 12.500 deelnemers en reguliere verkeersstromen centraal staan. Le Champion heeft er echter alle vertrouwen in tot een uitstekende oplossing te komen, die recht doet aan de status van het evenement. De jaarlijkse man/vrouw wedstrijd, waarbij de prominenten dames 8.46 minuten eerder van start gaan dan de mannen, zal komen te vervallen. Zowel de vrouwen als de mannen prominenten starten vanaf 12.25 uur ongewijzigd op de Noord Boulevard in Egmond aan Zee. Deelnemers worden uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur geïnformeerd over het alternatieve parcours via www.pwnegmondhalvemarathon.nl en de digitale nieuwsbrief over de uitkomst. Gelieve de organisatie niet telefonisch te benaderen met vragen over dit onderwerp. Het parcours van de ATB Strandrace Egmond-Pier-Egmond, die zaterdag 9 januari op het programma staat, blijft wel ongewijzigd.
ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef beertenderrr het volgende:
[..]wordt dan echt de hel van Egmond. Ben benieuwd naar het alternatieve parcours, het zal sowieso een onvergetelijke dag worden op deze manier
Later kunnen we tegen onze kinderen zeggen: weet je nog, 2010, dat was pas afzien
Het strand is wel keihard?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijn
Als we Rinus mogen geloven welquote:
Ik zou gaan voor een speedo Beertenderrrr, kan je gelijk even een nieuwjaarsduik nemen tussendoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:
Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
Ligt eraan, als er geen tot weinig wind is korte broek met T-Shirt, maar wel een muts opquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Als we Rinus mogen geloven wel
Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
Je hebt daar ruim de tijd voor hoor. Makkelijkste is elke week een km extra.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:10 schreef dyna18 het volgende:
Zogezegd wordt de marathon van utrecht (10 km) mijn 1e evenement. Nou loop ik echter op dit moment zo'n stukjes van 6 a 7 km. Hebben mensen hier nog tips over dat uitbouwen naar 10 km in 3 maanden tijd?
Leuk, daar heb ik me ook net voor ingeschreven! En Dyna doet ook meequote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:00 schreef ShadyLane het volgende:
Waarschijnlijk komt de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon er ook nog bij.
Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...quote:
Iedereen heeft ook griep en blessures sinds gisterenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:11 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...
De hoeveelheid mensen die hun startnummer willen verkopen op marktplaats en elders is trouwens erg grappig
Als iedereen afhaakt, win ik misschien welquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef JortK het volgende:
Ik ga hem zeker lopen, al moet ik hem joggen
Zoals ik al zei: Al moet ik hem joggen ga ik nogquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:54 schreef mouzzer het volgende:
Ja iedereen veel succes en plezier.
De organisatie verwacht overigens dat ruim een kwart van de 12.500 ingeschreven deelnemers niet van start zal gaan.
http://www.noordhollandsd(...)erug-over-het-strand
volgens mij gaat het enorm meevallen, allemaal dram om niets. Het is hier nu wel iets meer aan het waaien, maar echt geen storm of zo hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:12 schreef beertenderrr het volgende:
dit is niet in het voordeelzometeen last de burgermeester het evenement alsnog af
quote:teletekst pagina 105
Een mountainbike wedstrijd die vanmiddag zou worden gehouden op het strand van Egmond is wel afgelast. De organisatie kan de veiligheid van de deelnemers en toeschouwers niet garanderen
Hopelijk maken ze wel vandaag bekend of morgen doorgaatquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:34 schreef caspervc het volgende:
De egmond mountainbike tour is wel afgelast.....
[..]
volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef NederBelg77 het volgende:
om 13:00u wordt bekend gemaakt of het doorgaat......
Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.
Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:06 schreef JortK het volgende:
[..]
Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijken
Heb je ook naar vannacht gekeken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.
nee alleen naar de sneeuwbui waarvoor we vandaag binnen zouden moetne blijven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
Heb je ook naar vannacht gekeken?
Misschien kijk ik zelf wel verkeerd hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee alleen naar de sneeuwbui waarvoor we vandaag binnen zouden moetne blijven.
ok ik hou mijn mond al![]()
Over welke evenement heb jij het??quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:31 schreef JortK het volgende:
Ik zit nu die persconferentie te luisteren, die griet van organisatie zit gewoon te huilen...
De redenen voor aflasting:
* Niet voldoende veiligheid voor de vrijwilligers langs de route.
* Niet voldoende veiligheid voor toeschouwers.
* In noodgevallen kunnen de hulpdiensten niet op het parcours komen.
Raar is wel dat zij zegt dat op het moment dat zij de persconferentie geeft mensen nog wel aan het opbouwen zijn
Toch hulde aan de organisatie !
Egmond.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Over welke evenement heb jij het??
Precies, hulde aan de organisatie dat ze er toch alles aan gedaan hebben om het door te laten gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:51 schreef star_gazer het volgende:
Tsja, het is niet anders. Overmacht heet dat. Wijze beslissing in mijn optiek.
En die noodgevallen zullen er gezien het weer wel zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:59 schreef JortK het volgende:
[..]
Precies, hulde aan de organisatie dat ze er toch alles aan gedaan hebben om het door te laten gaan.
Maar je wil er niet aan denken dat er straks noodgevallen zijn en de hulpdiensten er niet bij kunnen.
Iddquote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:30 schreef caspervc het volgende:
Balen voor de mensen die mee zouden doen
Het wordt vast leuk. Leuk dat je ook meedoet. Dit wordt dus mijn 1e evenement.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:04 schreef ShadyLane het volgende:
Heb me inmiddels ook ingeschreven voor de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon, waar dyna18 en casper ook aan meedoen. We krijgen een gratis T-shirt.
In de algemene voorwaarden staat dat je bij afgelasting geen geld terug krijgt.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:49 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb geen idee, heb nog nooit meegedaan aan een evenement dat is afgelast
op de site van egmond staat in ieder geval nog niets.
quote:Op zondag 10 januari 2010 13:40 schreef ShadyLane het volgende:
Zelfs ik ben dus even gaan hardlopen.
nooit eigenlijk.Krijg ik het te warm van.quote:Op maandag 11 januari 2010 09:31 schreef ShadyLane het volgende:
Lopen jullie met een muts op?
Ik heb een muts van heerlijk stof dat wel warm is maar waar het niet in gaat zweten enzoquote:Op maandag 11 januari 2010 09:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
nooit eigenlijk.Krijg ik het te warm van.
je benen worden snel warm dus 3 lagen daar is echt zwaaaar overdrevenquote:Op maandag 11 januari 2010 19:17 schreef djayzz het volgende:
Heb mezelf goed ingepakt: kort hardloopbroekje, pyamabroeken een gewone hardloopbroek (windjack achtig spul) daarboven een thermohemd, extra lang T-shirt met half lange mouwen en een hardloopwindjack.
Ahhh vallen is echt niet leuk!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
je benen worden snel warm dus 3 lagen daar is echt zwaaaar overdreven![]()
Ik heb gisteren 9 km gelopen, maar met een gemiddels tempo van heel laag want het was op sommige stukken echt spekglad en op de straten die wel gestrooid waren te druk om tussen de auto's op straat te lopen. Ben ook nog gevallen
Nou ik vond het wel lekker hoor. geen last van te warme benenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
je benen worden snel warm dus 3 lagen daar is echt zwaaaar overdreven![]()
Ik heb gisteren 9 km gelopen, maar met een gemiddels tempo van heel laag want het was op sommige stukken echt spekglad en op de straten die wel gestrooid waren te druk om tussen de auto's op straat te lopen. Ben ook nog gevallen
Na het roken van 1 sigaret is er sprake van 5% minder zuurstof transportquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef beertenderrr het volgende:
ik hoorde laatst in de trein toen ik naar huis reed van een bewegingswetenschapper dat een enkel sigaretje 1000 rode bloedcellen onbruikbaar maakt oid. Kan ook meer zijn, in ieder geval had het een behoorlijke invloed. Hierdoor wordt het potentiële zuurstoftransport verlaagd, en ben je dus sneller moe oidin ieder geval, het heeft dus lang niet alleen invloed op de longen.
Aan welke kant heb je trouwens de steken Gwunnik?
@star_gazer,!!!!!!! heb je nog geursporen uitgezet onderweg?
dat is normaal, de laatste minuten loop je ook moeilijker/zijn zwaarder dan de eerste, toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:39 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag wezen hardlopen op de lopende band bij de sportschool. Lekker 3 kwartier gelopen (6 km)
Wat mij vooral opviel was dat mijn hartslag van begin tot eind steeds hoger werd. Van 140 in het eerste kwartier, naar 160 in het laatste kwartier. Dit terwijl het tempo precies gelijk bleef.
Misschien dat ik dit anders buiten niet zo merk, omdat ik dan misschien steeds wat langzamer ga lopen, terwijl mijn hartslag dan gelijk blijft?
PS. is het mogelijk om de Marathon van Utrecht in het topic erbij te zetten?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:53 schreef beertenderrr het volgende:
ik ga me denk voorbereiden op de marathon van New York in 2011, nog meer mensen die met dit idee rondlopen?
Ik droeg zelf ditquote:Op woensdag 13 januari 2010 13:15 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Heb me al ingeschreven voor de Lottery!
Ook ga ik Berlijn lopen
Edit: 2 uurtjes thuis na 5 weken Z-Amerika............ tering wat is het koud hier...respect voor degene die hebben gelopen de afgelopen weken!Ga zelf ook vanavond een rondje proberen te lopen. Wat dragen jullie nu? Lange tight, met sweater, windjack, handschoenen.. Zou dat genoeg zijn?
Ik had geen handschoenen nodigquote:Op maandag 11 januari 2010 19:17 schreef djayzz het volgende:
Zo, ik ben weer terug van weggeweest. na 5 weken niet hardlopen toch maar weer een stukje gedaan net.
Heb mezelf goed ingepakt: kort hardloopbroekje, pyamabroeken een gewone hardloopbroek (windjack achtig spul) daarboven een thermohemd, extra lang T-shirt met half lange mouwen en een hardloopwindjack.
heb helaas niet gehaald wat ik gehoopt had: 7.9km in 42 minuten waar ik het onder de 40 minuten wilde doen.
Morgen nog eens proberen, want ik vond het met deze temperaturen lekker lopen!
Ik wilde gaan lopen maar het regende/sneeuwdequote:Op woensdag 13 januari 2010 19:14 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
toch nog 8 kilometer gelopen, winterweer viel me reuze mee..
Nicequote:Op woensdag 13 januari 2010 13:15 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Heb me al ingeschreven voor de Lottery!
Ook ga ik Berlijn lopen
Edit: 2 uurtjes thuis na 5 weken Z-Amerika............ tering wat is het koud hier...respect voor degene die hebben gelopen de afgelopen weken!Ga zelf ook vanavond een rondje proberen te lopen. Wat dragen jullie nu? Lange tight, met sweater, windjack, handschoenen.. Zou dat genoeg zijn?
Wil de Marathon van Berlijn in 3 uur en 30 minuten lopen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:36 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Nicewat zijn de streeftijden? En ik zou nu ook maar wat graag naar Z-Amerika gaan, die verkoudheid ben ik meer dan zat
@Ayreon84: Is dit een soort Olympische Spelen idee?En is het ook de moeite waard? Ik kom nooit in Friesland namelijk
Is de finish van een marathon niet altijd 42,195 meter verwijderd van de startquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:45 schreef Ayreon84 het volgende:
De slachtemarathon is in Nederland qua grootte de derde na Rotterdam en Amsterdam. Bijzonder omdat ie 1x in de 4 jaar wordt georganiseerd, en de finishlocatie 42,195 meter is verwijderd van de start. Het merendeel van de marathon loop je over een historische dijk, de Slachte, door het Friese landschap.
Ja dat bedoel ik. Daarom sprak ik ook over finishlocatie, want meestal is de finish op dezelfde plek als de start.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:Is de finish van een marathon niet altijd 42,195 meter verwijderd van de startMaar je bedoelt zeker dat de start en finish niet op de zelfde plek zijn?
mijn PR op de halve is ook 1:39, wil sowieso onder 1:30 komen in de aankomende maanden als voorbereiding op de volgende Marathon. Maar wist niet dat je met een goede tijd op de halve, ook kon kwalificeren voor de Marathon in NYC. Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:53 schreef beertenderrr het volgende:
als ik meedoe aan die van New York, is mijn doel om die onder de 3 uur te lopenAangezien het mijn eerste is, maakt het me niet heel veel uit of het wel of niet lukt, uitlopen staat centraal. Echter wil ik wel meedoen door middel van me te kwalificeren. Ik moet dan een halve marathon lopen in 1:23:00, bijna 20 minuten sneller dan mijn huidige pr
Maar ik acht het niet onmogelijk. Dit jaar zijn de voorbereidingen begonnen, heb deze week al 3,45 uur op mn racefiets binnen gezeten, en wil dat eigenlijk het hele jaar wel volhouden. Elke kilo minder is een minuut sneller oid, dus er zijn zeker nog 10 minuten op deze manier te winnen
Damn zeg helemaal over heen gekekenquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:12 schreef beertenderrr het volgende:
Heb het gister nagekeken op de website.
http://www.ingnycmarathon.org/apply.htm
Hier is het terug te vinden
Voor mij ligt het er volledig aan de training/wedstrijd die ik doe.. Alles tot en met de halve marathon doe ik zonder water of sportdrank lopen. Zodra thuis ben drink ik water. Pas verder als een halve marathon ga ik pas met sportdrank werken. En zeker bij de marathon vond ik sportdrank zeer welkomquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik herinner dat we vorig jaar ergens nog een discussie hadden over water en isotone drankjes en wat het nut er nou van was. Nou, ik heb wat gevonden:
Water en sportdrankjes
Water is een goede dorstlesser die snel door het lichaam wordt opgenomen. Ook zijn er zogenaamde isotone en hypotone dorstlessers. Bij isotone drankjes is de concentratie van suikers en zouten (osmotische waarde) van de drank hetzelfde als die van het bloed, waardoor de drank snel in het bloed wordt opgenomen. Hoewel die concentratie bij hypotoon vocht juist lager is, wordt ook hierbij het water snel opgenomen. Het lichaam neemt gewoon water echter net zo snel op. Voor het vocht zijn deze speciale sportdranken daarom niet nodig. Wel leveren ze energie door de koolhydraten die ze bevatten. Energiedranken (hypertone dranken) bevatten relatief veel suikers waardoor ze niet geschikt zijn als dorstlesser.
http://www.voedingscentru(...)d/sport-en-eten.aspx
toevallig vandaag nog over gehad in mijn college:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik herinner dat we vorig jaar ergens nog een discussie hadden over water en isotone drankjes en wat het nut er nou van was. Nou, ik heb wat gevonden:
Water en sportdrankjes
Water is een goede dorstlesser die snel door het lichaam wordt opgenomen. Ook zijn er zogenaamde isotone en hypotone dorstlessers. Bij isotone drankjes is de concentratie van suikers en zouten (osmotische waarde) van de drank hetzelfde als die van het bloed, waardoor de drank snel in het bloed wordt opgenomen. Hoewel die concentratie bij hypotoon vocht juist lager is, wordt ook hierbij het water snel opgenomen. Het lichaam neemt gewoon water echter net zo snel op. Voor het vocht zijn deze speciale sportdranken daarom niet nodig. Wel leveren ze energie door de koolhydraten die ze bevatten. Energiedranken (hypertone dranken) bevatten relatief veel suikers waardoor ze niet geschikt zijn als dorstlesser.
http://www.voedingscentru(...)d/sport-en-eten.aspx
Weet je dat je vóór een lang durende wedstrijd,de voorraad opgeslagen glycogeen in je spieren/lichaam flink kunt verhogen op twee verschillende manieren?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:12 schreef beertenderrr het volgende:
Calimero, wat studeer je?Heb je nog meer van dit soort nieuws?
Binnenkort hebben we fok!sportwater
Het is alleen belangrijk om die voorraad aangevuld te houden als je langer loopt dan anderhalf a 2 uur loopt of misschien als je topsporter bent en de dag erna ook een topprestaties moet leveren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:23 schreef _Calimero_ het volgende:
na anderhalf tot 2 uur sporten is die voorraad doorgaans opgebruikt en zal je prestatie ook drastisch afnemen. Het is belangrijk om je glycogeenvoorraad aangevuld te houden
niet helemaal mee eens. het is natuurlijk onnodig om tijdens het lopen te gaan eten of drinken als je niet langer dan een uur of anderhalf uur ofzo gaat lopen, maar dan is het wel belangrijk om gelijk ná je training iets te eten of te drinken om die voorraad weer te vullen zodat je kunt herstellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is alleen belangrijk om die voorraad aangevuld te houden als je langer loopt dan anderhalf a 2 uur loopt of misschien als je topsporter bent en de dag erna ook een topprestaties moet leveren.
Iemand die een paar keer in de week een uurtje hardloopt voor de lol hoeft echt geen zorgen te maken over het aanvullen van de glycogeenvoorraad.
PS
Het dooit!![]()
Ik was gisteren in Den haag en daar was alle sneeuw allang weg, nu in amsterdam eindelijk ook grotendeels. In het bos/duinen zal het wel een zompige zooi zijn voorlopig.
Ja, doe eens wat!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:39 schreef computergirl het volgende:
tijd zat, ben al sinds vanochtend bezig om zin te maken![]()
Kom eens van je kont af trut
Over deze tweede methode heb ik gelezen in een boek over marathontraining. Deze methode die het Saltindieet (naar een Fin Saltin) wordt genoemd werd daarin met enige voorzichtigheid besproken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:52 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Weet je dat je vóór een lang durende wedstrijd,de voorraad opgeslagen glycogeen in je spieren/lichaam flink kunt verhogen op twee verschillende manieren?
Glycogeen stapelen, wordt het ook wel genoemd.
1.= Je traint naar het event toe intensief en daarbij let je goed op je voeding en eet je voldoende KH. Naarmate de wedstrijd dichterbij komt, bouw je het trainen af, maar moet je dezelfde hoeveelheid KH blijven eten,of liefst zelfs meer naarmate de wedstrijd dichterbij komt. Op deze manier slaat het lichaam meer op dan normaal en kun je hier tijdens de wedstrijd je voordeel mee doen.
2= Je traint 1 week voor de wedstrijd zo intensief dat alle glycogeenvoorraden worden uitgeput. De 3 dagen erna eet je KH-arm. De laatste 3 dagen voor de wedstrijd eet je juist heel veel KH, in deze hele week wordt niet getraind. Ook hier gaat het lichaam extra voorraden aanmaken die ten goede van je prestatie zullen komen op de dag van de wedstrijd. Nadeel is wel dat je na een intensieve training dus weinig KH eet, wat slechter is voor je herstel en dat je een hele week niets aan training doet.
Wat ik studeer komt niet zo heel veel voor, dat zet ik hier liever niet zo neer. Maar dit soort dingen heb ik van het vak inspanningsfysiologie geleerd. Mocht je echt willen weten wat ik studeer, mag je me een PM sturen
met heel veel moeite er 17 km uit weten te persen. Tering wat een koude harde wind stond er inderdaad.........eerste helft van ronde had ik wind tegen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:24 schreef djayzz het volgende:
Ik heb alweer een stukje gedaan vandaag.
Was van plan om 10km te doen, maar toen ik in de polder kwam stond er nogal een stevige koude wind, dus heb ik het rondje maar iets ingekort naar 6km.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
met heel veel moeite er 17 km uit weten te persen. Tering wat een koude harde wind stond er inderdaad.........eerste helft van ronde had ik wind tegen.![]()
@beertenderrr: krijg je het met fietsen niet kouder dan bij hardlopen? Alleen je benen bewegen en je hebt veel meer last van de wind, lijkt mij.
Ik denkd at het mij valt met de kouquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:53 schreef beertenderrr het volgende:
als ik meedoe aan die van New York, is mijn doel om die onder de 3 uur te lopenAangezien het mijn eerste is, maakt het me niet heel veel uit of het wel of niet lukt, uitlopen staat centraal. Echter wil ik wel meedoen door middel van me te kwalificeren. Ik moet dan een halve marathon lopen in 1:23:00, bijna 20 minuten sneller dan mijn huidige pr
Maar ik acht het niet onmogelijk. Dit jaar zijn de voorbereidingen begonnen, heb deze week al 3,45 uur op mn racefiets binnen gezeten, en wil dat eigenlijk het hele jaar wel volhouden. Elke kilo minder is een minuut sneller oid, dus er zijn zeker nog 10 minuten op deze manier te winnen
zo, dat is niet niks!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
met heel veel moeite er 17 km uit weten te persen. Tering wat een koude harde wind stond er inderdaad.........eerste helft van ronde had ik wind tegen.![]()
@beertenderrr: krijg je het met fietsen niet kouder dan bij hardlopen? Alleen je benen bewegen en je hebt veel meer last van de wind, lijkt mij.
ik heb mijn racefiets binnen op een standaard staanquote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
helemaal overheen gelezenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:45 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
[..]
Ik denkd at het mij valt met de kou
Nou, nu fietsen is op zich best lekker hoor.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
helemaal overheen gelezen![]()
Voor de tv op de racefiets, anders verveel je je te pletter natuurlijk
Ik zie wel veel bikkels op de racefiets nu buiten, mij echt niet gezien
Ja best te doen, ben gisteren ook gewoon naar m'n werk gefietst (23km enkele reis). Maar wel goed gekleed tegen de kou. Vandaag nog even wat intervaltraining gedaan, maar heb iets te hard gerend...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:54 schreef djayzz het volgende:
[..]
Nou, nu fietsen is op zich best lekker hoor.
Gewoon vol gaan en dan binnen een half uur kapot zijn
Alleen dan moet ik mijn fiets eerst helemaal nakijken
Hm mijn broer wil bij de luchtmobiele brigade en schijnt 2700m te moeten halen. Ik dacht dat de commando's zwaarder waren?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:08 schreef versteegrob het volgende:
Wil misschien bij de commando's dus het doel is 2400meter lopen binnen 12min en het liefst zo snel mogelijk. Had vanmorgen 3000 meter gelopen binnen 20min met een klein stukje lopen dus moet nog flink trainen.
En wil afvallen, ben nu 85 kilo en 1.80 meter dus veels te zwaar
Meerdere leuke routes mogelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:55 schreef Radioheader het volgende:
Hey,
Leuk hardloop topic! Weet iemand nog een leuke route in Utrecht om te lopen? Woon zelf in Tuindorp en ga vaak naar het Griftpark, maar wil ook weleens wat anders proberen. Alvast bedankt
Je hebt gelijk, het is 2800meter, pff gaat nog heel zwaar worden. Binnen hoe lang zou je zoiets kunnen lopen ? Liep vandaag 3km binnen 20min met eventjes lopen tussendoorquote:Op maandag 18 januari 2010 21:57 schreef bananablues het volgende:
[..]
Hm mijn broer wil bij de luchtmobiele brigade en schijnt 2700m te moeten halen. Ik dacht dat de commando's zwaarder waren?Maar met een beetje trainen is 2400m echt wel te doen hoor!
Succes iig!
Ik ga zondag weer even een 5km wedstrijd lopen. Helaas moet ik het doen met maar 2 rustdagen ervoor, want ik moet nog naar m'n werk fietsen op woensdag en donderdag. Morgen nog even zwemmen en voor de laatste keer (rustig) hardlopen en dan zullen we het wel zien... streeftijd 19:15 dus 3:51 per km gaat nog zwaar worden
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wat is eigenlijk een versteegrobje?
Hangt van je aanleg en training af denk ik... In september 2008 was ik begonnen met een beginnersschema (van runinfo geloof ik) en in december 2008 rende ik 2700m in 12 minuten. Met dus trainingen als 3x10 minuten rustig hardlopen en dan 2 a 3 keer per week. Maar ik heb vroeger wel op atletiek gezeten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 01:03 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is 2800meter, pff gaat nog heel zwaar worden. Binnen hoe lang zou je zoiets kunnen lopen ? Liep vandaag 3km binnen 20min met eventjes lopen tussendoor
Dankjewel, dat rondje centrum ziet er mooi uit. Ik ga wel ff wat proberen! ff gekeken, heel relaxt, vanmiddag ff lopen!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Meerdere leuke routes mogelijk.
Bijvoorbeeld rondje centrum.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=326737
Of rondje Lunetten.
Al is die misschien te ver om eerst naartoe te fietsen vanuit Tuindorp.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=330918
Wat ik zelf ook wel gedaan heb is om eerst naar Amalisweerd te fietsen en dan daar te gaan hardlopen.
Rob was koning in oude nieuwsfeitjes posten in het Ajax-topic.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:09 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wat is eigenlijk een versteegrobje?
voor beginners zijn rustdagen aan te raden, pezen etc moeten wennen aanbelastingquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:57 schreef versteegrob het volgende:
Was gewoon lui. Ontopic. Nemen jullie altijd een rustdag ? Heb gister ochtend gelopen en wil vanavond lopen. Aan te raden ?
De hele binnenstad wordt gemeden, finish is niet meer op de Lange Voorhout, gat-ver-dam-me dat ze zich hiermee hebben laten afschepenquote:Het Malieveld wordt hét kloppende hart van een sfeervolle, massaal toegejuichde, loopbelevenis in de Hofstad die alleen al door haar rijke historie het bezoeken waard is.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:23 schreef knnth het volgende:
Oh. Hallo mensenik ben er weer, ik ga komende week weer trainen, hopelijk is m'n knieblessure verleden tijd
quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:23 schreef knnth het volgende:
Wat een lulparcours op de 10k met de CPCEn er dan heel enthousiast over doen:
[..]
De hele binnenstad wordt gemeden, finish is niet meer op de Lange Voorhout, gat-ver-dam-me dat ze zich hiermee hebben laten afschepen![]()
Oh. Hallo mensenik ben er weer, ik ga komende week weer trainen, hopelijk is m'n knieblessure verleden tijd
Of langs de Kromme Rijn lopen, starten nabij de Rubenslaan, gewoon volgen, en het pad volgen tot dat je op een driesplitsing uitkomt met een klein huisje ernaast en een witte brug nabij en dan moet je rechts, stukje door het bos en dan kom je uit bij de Koningsweg (nabij Lunetten) en dan rechts en dan kom je vanzelf wel weer in de bewoonde wereld terecht. Moet je even kijken hoe precies, is een beetje lastig uit te leggenquote:Op maandag 18 januari 2010 23:22 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Meerdere leuke routes mogelijk.
Bijvoorbeeld rondje centrum.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=326737
Of rondje Lunetten.
Al is die misschien te ver om eerst naartoe te fietsen vanuit Tuindorp.
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=330918
Wat ik zelf ook wel gedaan heb is om eerst naar Amalisweerd te fietsen en dan daar te gaan hardlopen.
Bedankt, heel chill. Ga het allemaal ff proberen. Vandaag rondje singels met een leuk meisjequote:Op woensdag 20 januari 2010 23:43 schreef ArtemisQ het volgende:
[..]
Of langs de Kromme Rijn lopen, starten nabij de Rubenslaan, gewoon volgen, en het pad volgen tot dat je op een driesplitsing uitkomt met een klein huisje ernaast en een witte brug nabij en dan moet je rechts, stukje door het bos en dan kom je uit bij de Koningsweg (nabij Lunetten) en dan rechts en dan kom je vanzelf wel weer in de bewoonde wereld terecht. Moet je even kijken hoe precies, is een beetje lastig uit te leggenIs zo'n 6 km.
Vorig jaar was daar wel het informatiecentrum en de kleedkamers enzo maar de wedstrijd startte op de Herenstraat en ging dwars door het centrum, langs het Vredespaleis en de finish was op de Lange Voorhout. Dit jaar kan je --mits je een verrekijker meeneemt-- het centrum in de verte zien, voor de rest is het gewoon achteraf door een paar woonwijken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:37 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
was het niet vorig jaar daar ook al? De grote massa's zijn mij niet opgevallen, evenmin het kloppende hart. Het was meer een modderveld met een paar tenten waar je je spullen kwijt kon. Het aangeven van de VIP ruimtes kostte teveel geld, waardoor ik daar na 10 minuten voor de ingang in de rij te hebben gestaan, ben weggestuurden verder waren de dwijlorkesten alles behalve opbeurend over de boulevard. Ik heb nog nooit zo erg de behoefte gehad om gewoon maar te stoppen met die wedstrijd en een taxi te bellen
.
Anyway, veel plezier, misschien is het dit jaar wel leuker
* beertenderrr heeft een slechte dag, dus dat kan ook een wat vertekend beeld geven
Als je het niet erg vidt om eerst een stukje te fietsen, kun je ook naar zeist fietsen en daar in het bos gaan lopen!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:05 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Dankjewel, dat rondje centrum ziet er mooi uit. Ik ga wel ff wat proberen! ff gekeken, heel relaxt, vanmiddag ff lopen!
Ik zou er wel eentje van je willen krijgen danquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
LIjkt me leuk! Om cadeau te geven ook..
??quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:04 schreef beertenderrr het volgende:
Ik was net lekker aan het fietsen, komen ze klagen dat het toch wel erg veel lawaai maakt en dat ze er niet van gediend zijn.![]()
![]()
Naar een run2day of runnersworld gaan en even advies vragen. Bij mij werd er gratis zo'n filmpje gemaakt, daar zien ze ook op hoe je loopt en je voet afwikkelt. Voor het type schoen dat je neemt ligt het er ook aan waarop je gaat lopen, alleen op een baan, in het bos, op de weg of overal. Schoenen zijn inderdaad vaak wel boven de 100 euro. Had ik zelf ook, toen die versleten waren heb ik nieuwe gekocht voor 70 euro bij de sport2000, gewoon vergelijkbare modellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 08:29 schreef crossover het volgende:
Niemand een idee of er veel verschil zit in een paar schoenen van 150 en 100 euro?
Kwestie van inhouden qua tempo. Je energie 'uitsmeren'.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:06 schreef NelsonWandelaar het volgende:
24 kilometer? Pfff... dat trek ik nog niet eens als ik in topvorm ben haha.
En een vuur kan niet lang smeulen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Ja, dat past niet in mijn karakter. Het is vuur en passie.
Goed bezig!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 22:13 schreef star_gazer het volgende:
Vanochtend voor het eerst dit jaar een goede duurloop gedaan; 24 kilometer op marathontempo. Zware benen
Gelijk mijn nieuwe inlegzooltjes eens 'echt' geprobeerd. Hopen dat al die voetpijntjes eindelijk eens over gaan.
Ik gebruik standaard zooltjes met extra ondersteuning in de voetboog. Ik ben namelijk 'gezegend' met een stel holle voeten, wat me tot nu toe een aardig spectrum aan pijntjes heeft opgeleverd (binnenkant voetboog, buitenkant voetboog, wreef, grote teen). Ik heb de zooltjes laten aanmeten bij een gespecialiseerde sportzaak; als dit niet werkt, moet ik naar de podotherapeut.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:49 schreef djayzz het volgende:
[..]
Goed bezig!
Wat voor inlegzooltjes gebruik je? op maat gemaakt bij een podotherapeut, of standaard inlegzooltjes?
* djayzz gebruikt inlegzooltjes bij gewone schoenen, niet bij hardloopschoenen
Ow, dat is niet tof inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik gebruik standaard zooltjes met extra ondersteuning in de voetboog. Ik ben namelijk 'gezegend' met een stel holle voeten, wat me tot nu toe een aardig spectrum aan pijntjes heeft opgeleverd (binnenkant voetboog, buitenkant voetboog, wreef, grote teen). Ik heb de zooltjes laten aanmeten bij een gespecialiseerde sportzaak; als dit niet werkt, moet ik naar de podotherapeut.
Vergeet bijna te zeggen dat ik ook nog eens proneer, maar dat probleem lijkt opgelost sinds ik overgestapt ben op de asics GT-2140 (heb ook een paar GT-2150 dat ik aan het inlopen ben).
Ben aan het trainen voor mijn eerste Marathon in april (R'dam). Moet zeggen dat het nog erg ver weg lijkt gezien de strijd vandaag
Wow, wat een tijd!quote:Op zondag 24 januari 2010 13:28 schreef bananablues het volgende:
Terug van 5km wedstrijd met een tijd van 18:57. Tot nu toe blijf ik lekker veel progressie boeken! Ik ging alleen de eerste kilometer veel te snel van start: 3:26.. dat merkte ik wel de kilometers erna...
quote:
Aanhechting IT-band volgens mij.quote:
Jeetje, vervelend zeg.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
Aanhechting IT-band volgens mij.
Had vorige week ook al last, de laatste km was toen echt afzien. Kort stukje deze week viel wel mee, maar ik wilde vandaag een lang stuk lopen ivm voorbereiding Apeldoorn in feb.(18.5 km).
Na 4 km had ik al zo iets van hmmmm, maar gegeven moment was het echt. Was een eind van huis, en wandelen deed meer zeer dus een beetje raar hobbelend uiteindelijk 10 km gelopen. Gegeven moment deed hele linker been zeer.
Oorzaak kan van alles zijn, hopelijk herstelt het snel, ik hoop het beste voor jequote:Causes:
The cause of IT-Band syndrome is multifactorial. Here are some of the potential causative factors:
* A sudden increase in running distance
* Running with old running shoes or shoes without the proper support
* Starting hill training
* Feet that over-pronate (roll-in) or over supinate (roll out)
* Weak core musculature most especially gluteus medius
Treatment:
* Ice the area that feels painful.
* Stretch the IT-Band after your run or workout
* Strengthen your core musculature
* If the pain is too intense while running. Remove running from your training schedule until you heal.
* See your health care provider to treat your symptoms.
Bron
Eigenschap van slijmbeurs-shit is dat je ook pijn hebt als je niet loopt/beweegt.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:58 schreef caspervc het volgende:
[..]
Jeetje, vervelend zeg.
Ik heb sinds kort last van mijn rechter heup, aan de zijkant. Ben bang dat het de slijmbeurs is.
Ik heb nu dat het zo na 1 á 2 dagen wegtrekt, en ik er niets meer van voel.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
Eigenschap van slijmbeurs-shit is dat je ook pijn hebt als je niet loopt/beweegt.
Volgens mij zit ik nu ook in de lappenmand omdat ik de afgelopen maand gewoon nauwelijk gelopen heb. Sneeuw/gladheid...mijn pezen zijn weer een beetje 'ongetraind'. Denk ik. We wachten af.
Het was hier weer glad ook vandaag.
sprinten naar de WC...Intervaltraining!quote:Op maandag 25 januari 2010 16:28 schreef beertenderrr het volgende:
geveld door het norovirushopelijk blijft het af van mijn conditie, die is nou juist zo goed
Projectielbraken?quote:Op maandag 25 januari 2010 16:45 schreef beertenderrr het volgende:ja het valt gelukkig mee, een van de symptomen is projectielbraken. Het klinkt bijna als een Olympische discipline
helaas (naja eigenlijk gelukkig maar) ben ik er niet zo goed in.
Star_gazer, wat voor tijd heb je in gedachte zaterdag en welke wedstrijd is het?
haha ja kan het aanraden! Heb nu 20 salvo's binnen een minuut, niet slecht voor iemand die er ongetraind in is. Ik denk dat het talent isquote:Op maandag 25 januari 2010 16:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Projectielbraken?Klinkt gaaf! Wat is je PR?
Halve van zaterdag is geen wedstrijd; is een 'eigen' duurloop. Ik heb niet echt een richttijd. Ik ben vooral gericht op uithoudingsvermogen.
Ehhmm, moet jij niet bij je laptop vandaan blijven met jequote:Op maandag 25 januari 2010 17:02 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
haha ja kan het aanraden! Heb nu 20 salvo's binnen een minuut, niet slecht voor iemand die er ongetraind in is.
sinds gisternacht is er niets meer uitgekomen, dus ik waan me veiligquote:Op maandag 25 januari 2010 17:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ehhmm, moet jij niet bij je laptop vandaan blijven met je![]()
Gaat kleven hoor....
Ik ben aan het trainen voor een hele. Rotterdam, april. Ik kan de halve op zich zonder moeite uitlopen, maar het is dan ook een trainingquote:Op maandag 25 januari 2010 17:02 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
haha ja kan het aanraden! Heb nu 20 salvo's binnen een minuut, niet slecht voor iemand die er ongetraind in is. Ik denk dat het talent is
ja met een halve marathon komt dat uithoudingsvermogen wel ten goedehopelijk is het te doen, die sneeuw blijft toch irritant. Mijn moeder had een wandeltocht afgelopen weekend in Egmond, en daar bleek het nog steeds een drama te zijn.
* beertenderrr ziet overigens net dat er sinds november niet meer is hardgelopen
tofquote:Op maandag 25 januari 2010 17:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ben aan het trainen voor een hele. Rotterdam, april. Ik kan de halve op zich zonder moeite uitlopen, maar het is dan ook een training
Jaquote:Op maandag 25 januari 2010 17:23 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
tofeerste hele marathon of niet?
Heb ik ook problemen mee gehad, heeft lang geduurd.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:41 schreef caspervc het volgende:
Wel, net even met de fysio gesproken op de fitness en die heeft even gevoeld. T is zeker niet de slijmbeurs
Maar wat is het wel?
De tensor fasciae latae muscle zei die: deze iig
[ afbeelding ]
Dankje! Vooral die rekoefening lijkt me erg nuttig. Verder heb ik idd wat spierversterkende oefeningen gevonden online, en ook bij de fitness 2 oefeningen die ik kan gebruiken.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Heb ik ook problemen mee gehad, heeft lang geduurd.
Zit aan de ITband vast en kan ook opspelen bij bekkenscheefstand, pronatieproblemen en zwakke core-spieren.
Ik heb toen ook oefeningen gehad met naar buiten bewegen van been (alleen dan met een rubberen band)
Als je buik en rug spieren sterk zijn dan hoeft deze spier minder hard te werken -> beste oefening hiervoor is de ' plank'
Beste stretch: de schutterstand
Vaak doen (meermaals per dag), en pas buikspieroefeningen doen totdat de ergste pijn weg is.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:38 schreef caspervc het volgende:
[..]
Dankje! Vooral die rekoefening lijkt me erg nuttig.
Ik denk dat de schoenen het meeste verschil zullen maken, maar je moet wel ook tijd nemen om aan anti-pronatie te wennen. Beginnen met korte afstandjes en wandelen tussendoor (op z'n Evy's)quote:Ik hoop dat het aan mijn oude schoenen heeft gelegen. Deze waren 4 jaar oud, maar weinig gebruikt. Schijnt toch niet zo goed te zijn. Ook had ik anti pronatie schoenen nodig, en waren de ouden dat maar matig. Nu heb ik een paar Brooks aangemeten gekregen, die erg stabiel en stevig zijn, en waarbij het ren-filmpje mijn enkels er goed uit zagen (Brooks GTS9)
Damn! maar 65km per uur hinkelen kan weer niet !quote:
De eerste 5 minuten vervloek je jezelf, maar daarna is het heerlijk!quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef JortK het volgende:
Gister in gevoelstemperatuur -17 gelopen
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:58 schreef ShadyLane het volgende:
computergirl, mooi dat het alweer wat beter gaat. Apeldoorn laten schieten lijkt inderdaad maar beter, hoe vervelend ook.
Hollandse Biesboschquote:
ik heb er ook ooit eens een gekocht, hartstikke irritant dat gekots van die flesjes!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:47 schreef star_gazer het volgende:
Morgen een halve marathon lopen; voor het eerst met drinkbelt trouwens. Ben benieuwd.
Netjes! Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n drinkbelt, al is het bij mijn afstanden <10km niet nodigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:38 schreef star_gazer het volgende:
Het is uiteindelijk 24km in de sneeuw geworden... De hel van 2010! Het weer is super, maar je bent vanwege de sneeuw continu bezig met stabiliteit. Heeeel zwaar! Ik ben echt gesloopt! Die drinkbelt heb ik trouwens niet gevoeld; topding! Toch wel handig om te leren, al ben ik niet van plan zo'n sukkel te worden die de 5km met vijf kleuren om zijn middel loopt
Ik doe het bij afstanden langer dan 15kmquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:23 schreef caspervc het volgende:
[..]
Netjes! Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n drinkbelt, al is het bij mijn afstanden <10km niet nodig
Werkt overigens prima, hardlopen in verse sneeuw. Hebt prima grip en lekkere kou op je gezichtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Woodpecker het volgende:
Wéér sneeuw. Wel mooi, maar ik voel er toch niks voor om er in te lopen. Al een week niet gerend...
Ik vond het persoonlijk vreselijk. Je bent continu bezig met uitkijken waar je je voet zet. Het is best zwaar voor je enkels ook, al dat gebalanceer. Ook de opspattende derrie was niet echt geweldigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Werkt overigens prima, hardlopen in verse sneeuw. Hebt prima grip en lekkere kou op je gezicht
Probleem is dat verse sneeuw maar 5 minuten vers blijftquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Werkt overigens prima, hardlopen in verse sneeuw. Hebt prima grip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |