abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76278078
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:11 schreef NederBelg77 het volgende:
Vandaag intervaltraining gedaan in m'n eentje.
Dat is dus veruit het minst favoriete trainingsonderdeel van mij, want als je het goed doet, ben je aan het eind best wel kapot.

Heb het volgende schemaatje gedaan:

5 km. Warming-up

Rekken/ Strekken
Ik zou niet rekken/strekken na 5km inlopen Nederbelg. Heeft in ieder geval geen nut en volgens mij doe je meer kwaad dan goed mee, zeker als je statisch aan het rekken bent (stilstaan)
Je zou misschien wel wat oefeningen kunnen doen om je spieren in de 'ready steady go' mood te krijgen, zoals hakken-billen of knieheffen op de plaats.
pi_76283343
Eerst wens ik een ieder een mooi en sportief 2010!

Bedankt voor de adviezen. Ik loop nu sinds 3 jaar wedstrijden en eigenlijk heb ik altijd op gevoel getraind. Dat gaat tot op heden gewoon goed en ik wordt steeds een stukje sneller.

De intervaltraining doe ik pas sinds 4 maanden. Heb me aangesloten bij een leuke en goede hardloopclub van zo'n 15-20 leden.

Ik merk dat door de interval ik sneller progressie maak dan met gewone training. Ik loop me niet helemaal kapot, maar ik zorg wel dat ik flink tekeer ga, zodat ik wen aan het snellere tempo.

Zolang het goed gaat en ik progressie maak, zonder blessures, ben ik tevreden.
De trainingsgroep wordt geleid door een veteraan van 71 die zijn sporen wel verdiend heeft. Hij remt me eerder af dan me aan te moedigen.....haastige spoed is zelden goed.

Toch loop ik het liefst alleen tegen de elementen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 18:28:44 #28
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76298400
Zag net pas dat het vorige deel dicht was dus bij deze nog gefeliciteerd met je verjaardag Caspervc en iedereen natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!

Ik ben vanaf morgen in de Alpen te vinden, en heb mijn hardloopschoenen ingepakt. Met een beetje mazzel is de fitness gratis, kan ik me daar een beetje voorbereiden op Egmond, want heb het hardlopen al een tijdje verwaarloosd

Ik spreek jullie weer vanuit de Alpen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_76316842
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:28 schreef beertenderrr het volgende:
Ik spreek jullie weer vanuit de Alpen
veel plezier

Het sneeuwt hier ook weer, en in de duinen (waar ik graag hardloop) ligt nog heel veel sneeuw en op sommige plekken is het allemaal ijsbaan.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 09:48:37 #30
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_76317153
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!

Ik heb een startnummer over voor de halve van Egmond. Ik heb besloten dat ik te weinig heb getraind en ben veel te druk met het afmaken van mijn scriptie om me ook daar nog druk over te maken. Dus als iemand iemand kent die nog een startnummer wil, laat maar weten!
I'm just a girl in the world.
pi_76323655
Jammer annoh, maar je zoekt vast een leuke andere halve uit voor later dit jaar?
Startnummer raak je misschien wel kwijt via Marktplaats, als niemand van hier 'm wil.

Ik ben net een uurtje gaan lopen in de vrieskou, als een totale koukleum met vier dunne lagen aan en handschoenen. Kwam een jongen tegen in korte broek. Gisteren liep er ook al een man in korte broek hier voorbij. Volgens mij kan het best zolang je je romp maar warm houdt, maar toch mij niet gezien .

Wel lekker om even buiten te lopen, na een katerige nieuwjaarsdag waarop ik alleen maar binnen zat. Hier ligt nog geen sneeuw en het is ook niet glad.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:54:19 #32
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_76324713
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 14:20 schreef ShadyLane het volgende:
Jammer annoh, maar je zoekt vast een leuke andere halve uit voor later dit jaar?
Startnummer raak je misschien wel kwijt via Marktplaats, als niemand van hier 'm wil.

Ik ben net een uurtje gaan lopen in de vrieskou, als een totale koukleum met vier dunne lagen aan en handschoenen. Kwam een jongen tegen in korte broek. Gisteren liep er ook al een man in korte broek hier voorbij. Volgens mij kan het best zolang je je romp maar warm houdt, maar toch mij niet gezien .

Wel lekker om even buiten te lopen, na een katerige nieuwjaarsdag waarop ik alleen maar binnen zat. Hier ligt nog geen sneeuw en het is ook niet glad.
Ja, het het is jammer, maar ik heb al even iets te veel op m'n (studie)bord, en moest iets schrappen. Ik wacht vandaag nog even hier af, anders kijk ik of ik nog een andere gek kan vinden . Eigenlijk ben ik aan het denken om te gaan trainen voor de marathon van Rotterdam. Ik vind t wel eng, maar aan de andere kant: de komende maanden zijn mijn laatste studiemaanden, en als ik straks werk wordt trainen voor een eerste marathon misschien een stuk moeilijker...

Haha mensen in een korte broek! Het kan best als je een beetje doorloopt, maar ik zou wel bang zijn van die verkrampte beenspieren te krijgen (daar heb ik nog wel eens last van zo in de kou).
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 15:57:13 #33
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76333552
Allemaal de beste wensen zometeen hardlopen in de sneeuw
  zondag 3 januari 2010 @ 14:41:09 #35
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_76358520
Ná een uur zware spinning (gem hartslag van 162), een pauze genomen en toen 6 km gelopen in 2x 15 min (2 min wandelen tussendoor) die 10km komt realistisch dichtbij
Tempo vandaag begon beide stukken met 11 km/h, daarna 11.5 en later uitgebouwd naar 13.5 voor t eerste blokje en 14.5 voor het tweede. Toen voelde ik me stoned
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_76375879
Beste wensen

Vandaag gewoon door sneeuw en over ijs vier heerlijke kilometertjes. Nu reactie van achillespees afwachten.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76382851
vandaag dik 12 kilometertjes over de sneeuw. mensen hadden goed gepekeld en sneeuwgeruimd. toch 1 keertje omver gegleden. al met al een goede generale voor Egmond, met al dat ongelijke, onstabiele geloop. toch van genoten evengoed
pi_76384082
Gister en vandaag 2 x 10 km gelopen op m´n gemakkie...goed voor de vet verbranding op die manier!
Komende dagen weer de sportschool in om met gewichten in de slag te zijn en dan ergens donderdag weer wat cardio training! Op naar de CPC in maart, doel wordt dan om een ´42-er neer te zetten op de 10 km. PR is 43"40 dus wordt lastig.
  maandag 4 januari 2010 @ 10:14:05 #39
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76390307
Niet echt klaar voor Egmond, die zal ik maar op een rustig tempo gaan lopen denk ik
  maandag 4 januari 2010 @ 14:44:21 #40
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_76398743
* Gwunnik meldt zich

Ook een amateur... net een dikke 5km gelopen, maar loop nog te onregelmatig vind ik zelf. Het is heerlijk als je eenmaal loopt of terug bent, maar heb toch vaak moeite om mezelf de deur uit te trappen, zeker met de kou de laatste tijd.

Moet zeggen dat thermisch ondergoed me heeft gered de afgelopen keren

succes allen!
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_76402171
Verstandig om niet te lopen als je er niet klaar voor bent.

Ik ben ooit 16,1 gaan lopen zonder goede voorbereiding. Op 11 km zei het lichaam vrij duidelijk ho, maar het was ook niet zo dat ik uit kon stappen op dat moment, dus toch maar door. Alles heeft nog een half jaar in de war en op slot gezeten.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76447261
Beste wensen allemaal!

Eerste hardlooptraining na buikgriep zit er weer op: half uurtje rustig hardlopen (laatste 10 minuten wel wat harder). Verder nog wat loopsprongen en kikkersprongen gemaakt. Door het bos en op de weg was het goed te doen, maar fietspaden waren nog erg glad dus die heb ik vermeden.
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:10:39 #43
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76497340
ben benieuwd of Egmond nog door gaat met dit weer Dan kan het parcours wel zo goed mogelijk geprepareerd worden, het wordt nog een ramp om daar te komen. Als ik het nieuws een beetje goed heb gevolgd, rijden de treinen weer vrij rampzalig, dus het is maar even afwachten.

Hoop overigens dat ik zelf wel mee kan doen, heb al 3 weken zeker niet meer hardgelopen en ik kom zaterdag op zondag thuis om een uurtje of 1 in de nacht. Lekker na een hele dag reizen
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:58:17 #44
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_76499770
Vandaag voor het eerst in weken weer eens gelopen. Vijf kilometer, en pas na de vierde een beetje warme handen... Morgen weer eens proberen!
pi_76503452
Tot 10 januari kun je je nog met korting inschrijven voor de Marathon van utrecht (afstand 5, 10, 21 of 42 km).
Deze wordt gelopen op 5 april (2e paasdag) vanaf jaarbeurs utrecht).

Kan dat misschien ook in de TS gezet worden?
En dan mag je mij als deelnemer toevoegen voor de 10km.
pi_76503593
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:32 schreef BountyHunter340 het volgende:
Totaal verwaarloosd de afgelopen twee weken... in januari weer beginnen
Maak daar maar 4 weken van
Mag dat ijs alsjeblieft weg?

Hoe doen jullie dat nou met lopen en de gladheid?
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:38:15 #47
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76504923
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]
wintersport + fiets in een standaard op mn kamer.
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:39:13 #48
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_76509154
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
Rondjes uitzoeken die sneeuwvrij zijn, dat betekent veel over de weg lopen. En goed uitkijken waar je je voeten neerzet als je toch over sneeuw moet.
pi_76509463
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:39 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Rondjes uitzoeken die sneeuwvrij zijn, dat betekent veel over de weg lopen. En goed uitkijken waar je je voeten neerzet als je toch over sneeuw moet.
inderdaad, laatst ook gedaan en dat ging prima. Overigens is het volgens mij zeer aan te raden om verschillende soorten ondergrond te gebruiken! Zo train je al je spieren...ik loop regelmatig op het strand en in het bos en in de zomer op een grasveld. Ja, zelfs lopen op verse sneeuw raad ik aan, heb je de volgende dagen gelijk spierpijn van!!
pi_76510223
Nu is het zelfs voor mij te extreem, ik blijf lekker binnen. Vandaag hartstikke dik pak sneeuw bij gevallen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')