abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:16:01 #151
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_76732621
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef beertenderrr het volgende:
ik hoorde laatst in de trein toen ik naar huis reed van een bewegingswetenschapper dat een enkel sigaretje 1000 rode bloedcellen onbruikbaar maakt oid. Kan ook meer zijn, in ieder geval had het een behoorlijke invloed. Hierdoor wordt het potentiële zuurstoftransport verlaagd, en ben je dus sneller moe oid in ieder geval, het heeft dus lang niet alleen invloed op de longen.

Aan welke kant heb je trouwens de steken Gwunnik?

@star_gazer, !!!!!!! heb je nog geursporen uitgezet onderweg?
Na het roken van 1 sigaret is er sprake van 5% minder zuurstof transport
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:20:14 #152
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76732842
Volgende week toets dus volop in de voorbereiding en niet lopen

Na maandag gaan we het weer oppakken
pi_76743414
Vandaag wezen hardlopen op de lopende band bij de sportschool. Lekker 3 kwartier gelopen (6 km)

Wat mij vooral opviel was dat mijn hartslag van begin tot eind steeds hoger werd. Van 140 in het eerste kwartier, naar 160 in het laatste kwartier. Dit terwijl het tempo precies gelijk bleef.

Misschien dat ik dit anders buiten niet zo merk, omdat ik dan misschien steeds wat langzamer ga lopen, terwijl mijn hartslag dan gelijk blijft?

PS. is het mogelijk om de Marathon van Utrecht in het topic erbij te zetten?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:59:55 #154
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_76744739
Ik heb ook weer hardgelopen! Ik ging eerst een uur op de crosstrainer, maar werd zo jaloers op de hardlopende mensen dat ik daarna nog even 20 minuutjes op de loopband heb gerend. Ik blijf het raar vinden, zo binnen. Ik krijg het veeel warmer, niet zo relaxed. maar toch fijn dat de wil om te lopen blijkbaar groter was!
Ik had 2 weken niet gesport dus zal morgen wel spierpijn hebben. Eindelijk weer eens.
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:25:57 #155
277802 _Calimero_
pi_76746056
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:39 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag wezen hardlopen op de lopende band bij de sportschool. Lekker 3 kwartier gelopen (6 km)

Wat mij vooral opviel was dat mijn hartslag van begin tot eind steeds hoger werd. Van 140 in het eerste kwartier, naar 160 in het laatste kwartier. Dit terwijl het tempo precies gelijk bleef.
Misschien dat ik dit anders buiten niet zo merk, omdat ik dan misschien steeds wat langzamer ga lopen, terwijl mijn hartslag dan gelijk blijft?

PS. is het mogelijk om de Marathon van Utrecht in het topic erbij te zetten?
dat is normaal, de laatste minuten loop je ook moeilijker/zijn zwaarder dan de eerste, toch?

Ik heb vanochtend in een heel rustig tempo gelopen aangezien ik vorige keer toch weer wat overbelast had aan mijn achillespees en die sindsdien weer wat pijn doet af en toe. 2x 15 minuutjes met 2 minuten pauze. Vorige keer had ik 6 km in die tijd gelopen, nu net geen 5
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:53:27 #156
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76747223
ik ga me denk voorbereiden op de marathon van New York in 2011, nog meer mensen die met dit idee rondlopen?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_76753621
Slachtemarathon 2012

Zeer bijzondere marathon in Friesland die 1 keer in de 4 jaar wordt gelopen.
pi_76758927
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:53 schreef beertenderrr het volgende:
ik ga me denk voorbereiden op de marathon van New York in 2011, nog meer mensen die met dit idee rondlopen?
Heb me al ingeschreven voor de Lottery! Ook ga ik Berlijn lopen

Edit: 2 uurtjes thuis na 5 weken Z-Amerika............ tering wat is het koud hier...respect voor degene die hebben gelopen de afgelopen weken! Ga zelf ook vanavond een rondje proberen te lopen. Wat dragen jullie nu? Lange tight, met sweater, windjack, handschoenen.. Zou dat genoeg zijn?
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:25:04 #159
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76759306
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:15 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Edit: 2 uurtjes thuis na 5 weken Z-Amerika............ tering wat is het koud hier...respect voor degene die hebben gelopen de afgelopen weken! Ga zelf ook vanavond een rondje proberen te lopen. Wat dragen jullie nu? Lange tight, met sweater, windjack, handschoenen.. Zou dat genoeg zijn?
Ik droeg zelf dit
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:17 schreef djayzz het volgende:
Zo, ik ben weer terug van weggeweest. na 5 weken niet hardlopen toch maar weer een stukje gedaan net.

Heb mezelf goed ingepakt: kort hardloopbroekje, pyamabroek en een gewone hardloopbroek (windjack achtig spul) daarboven een thermohemd, extra lang T-shirt met half lange mouwen en een hardloopwindjack.

heb helaas niet gehaald wat ik gehoopt had: 7.9km in 42 minuten waar ik het onder de 40 minuten wilde doen.

Morgen nog eens proberen, want ik vond het met deze temperaturen lekker lopen!
Ik had geen handschoenen nodig
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:34:00 #160
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76759651
Ik loop met een wat dikkere broek, dus geen tight. Rond het bovenlichaam een thermoshirt en een hardloopjack met lange mouwen. Dat is voor mij voldoende.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_76773984
toch nog 8 kilometer gelopen, winterweer viel me reuze mee..
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:07:21 #162
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76782564
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:14 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
toch nog 8 kilometer gelopen, winterweer viel me reuze mee..
Ik wilde gaan lopen maar het regende/sneeuwde dus het fietspad was nogal glad.

Misschien vrijdag weer
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:36:13 #163
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76784248
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:15 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Nice wat zijn de streeftijden? En ik zou nu ook maar wat graag naar Z-Amerika gaan, die verkoudheid ben ik meer dan zat

@Ayreon84: Is dit een soort Olympische Spelen idee? En is het ook de moeite waard? Ik kom nooit in Friesland namelijk
pi_76812571
De slachtemarathon is in Nederland qua grootte de derde na Rotterdam en Amsterdam. Bijzonder omdat ie 1x in de 4 jaar wordt georganiseerd, en de finishlocatie 42,195 meter is verwijderd van de start. Het merendeel van de marathon loop je over een historische dijk, de Slachte, door het Friese landschap.
pi_76813090
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:36 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Nice wat zijn de streeftijden? En ik zou nu ook maar wat graag naar Z-Amerika gaan, die verkoudheid ben ik meer dan zat

@Ayreon84: Is dit een soort Olympische Spelen idee? En is het ook de moeite waard? Ik kom nooit in Friesland namelijk
Wil de Marathon van Berlijn in 3 uur en 30 minuten lopen.
Ja Z-Amerika is heerlijk op het moment... alleen niet goed geweest voor mijn trainingen
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:45 schreef Ayreon84 het volgende:
De slachtemarathon is in Nederland qua grootte de derde na Rotterdam en Amsterdam. Bijzonder omdat ie 1x in de 4 jaar wordt georganiseerd, en de finishlocatie 42,195 meter is verwijderd van de start. Het merendeel van de marathon loop je over een historische dijk, de Slachte, door het Friese landschap.
Is de finish van een marathon niet altijd 42,195 meter verwijderd van de start Maar je bedoelt zeker dat de start en finish niet op de zelfde plek zijn?
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:53:06 #166
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76817478
als ik meedoe aan die van New York, is mijn doel om die onder de 3 uur te lopen Aangezien het mijn eerste is, maakt het me niet heel veel uit of het wel of niet lukt, uitlopen staat centraal. Echter wil ik wel meedoen door middel van me te kwalificeren. Ik moet dan een halve marathon lopen in 1:23:00, bijna 20 minuten sneller dan mijn huidige pr Maar ik acht het niet onmogelijk. Dit jaar zijn de voorbereidingen begonnen, heb deze week al 3,45 uur op mn racefiets binnen gezeten, en wil dat eigenlijk het hele jaar wel volhouden. Elke kilo minder is een minuut sneller oid, dus er zijn zeker nog 10 minuten op deze manier te winnen
pi_76820047
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:58 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:Is de finish van een marathon niet altijd 42,195 meter verwijderd van de start Maar je bedoelt zeker dat de start en finish niet op de zelfde plek zijn?
Ja dat bedoel ik. Daarom sprak ik ook over finishlocatie, want meestal is de finish op dezelfde plek als de start.
pi_76823539
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:53 schreef beertenderrr het volgende:
als ik meedoe aan die van New York, is mijn doel om die onder de 3 uur te lopen Aangezien het mijn eerste is, maakt het me niet heel veel uit of het wel of niet lukt, uitlopen staat centraal. Echter wil ik wel meedoen door middel van me te kwalificeren. Ik moet dan een halve marathon lopen in 1:23:00, bijna 20 minuten sneller dan mijn huidige pr Maar ik acht het niet onmogelijk. Dit jaar zijn de voorbereidingen begonnen, heb deze week al 3,45 uur op mn racefiets binnen gezeten, en wil dat eigenlijk het hele jaar wel volhouden. Elke kilo minder is een minuut sneller oid, dus er zijn zeker nog 10 minuten op deze manier te winnen
mijn PR op de halve is ook 1:39, wil sowieso onder 1:30 komen in de aankomende maanden als voorbereiding op de volgende Marathon. Maar wist niet dat je met een goede tijd op de halve, ook kon kwalificeren voor de Marathon in NYC. Weet je dat zeker?
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:12:25 #169
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76829890
Heb het gister nagekeken op de website.

http://www.ingnycmarathon.org/apply.htm

Hier is het terug te vinden
pi_76834959
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:12 schreef beertenderrr het volgende:
Heb het gister nagekeken op de website.

http://www.ingnycmarathon.org/apply.htm

Hier is het terug te vinden
Damn zeg helemaal over heen gekeken Misschien als mijn loopsnelheid wat omhoog is gegaan ook maar een keer wedstrijd halve marathon lopen. Thx voor de info!
pi_76840784
Gisteren 11 k door de duinen gerend van Katwijk naar Wassenaar. Zonder conditie of voorbereiding in 51 minuten. Best ok, vind ik zelf. M'n huisgenootje, die gigantisch hard kan rennen, deed er 43 minuten over en hij won de wedstrijd. Ik was volgens mij 9de of 10de.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:05 #172
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76842118
Ik herinner dat we vorig jaar ergens nog een discussie hadden over water en isotone drankjes en wat het nut er nou van was. Nou, ik heb wat gevonden:

Water en sportdrankjes

Water is een goede dorstlesser die snel door het lichaam wordt opgenomen. Ook zijn er zogenaamde isotone en hypotone dorstlessers. Bij isotone drankjes is de concentratie van suikers en zouten (osmotische waarde) van de drank hetzelfde als die van het bloed, waardoor de drank snel in het bloed wordt opgenomen. Hoewel die concentratie bij hypotoon vocht juist lager is, wordt ook hierbij het water snel opgenomen. Het lichaam neemt gewoon water echter net zo snel op. Voor het vocht zijn deze speciale sportdranken daarom niet nodig. Wel leveren ze energie door de koolhydraten die ze bevatten. Energiedranken (hypertone dranken) bevatten relatief veel suikers waardoor ze niet geschikt zijn als dorstlesser.

http://www.voedingscentru(...)d/sport-en-eten.aspx
pi_76850380
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik herinner dat we vorig jaar ergens nog een discussie hadden over water en isotone drankjes en wat het nut er nou van was. Nou, ik heb wat gevonden:

Water en sportdrankjes

Water is een goede dorstlesser die snel door het lichaam wordt opgenomen. Ook zijn er zogenaamde isotone en hypotone dorstlessers. Bij isotone drankjes is de concentratie van suikers en zouten (osmotische waarde) van de drank hetzelfde als die van het bloed, waardoor de drank snel in het bloed wordt opgenomen. Hoewel die concentratie bij hypotoon vocht juist lager is, wordt ook hierbij het water snel opgenomen. Het lichaam neemt gewoon water echter net zo snel op. Voor het vocht zijn deze speciale sportdranken daarom niet nodig. Wel leveren ze energie door de koolhydraten die ze bevatten. Energiedranken (hypertone dranken) bevatten relatief veel suikers waardoor ze niet geschikt zijn als dorstlesser.

Voor mij ligt het er volledig aan de training/wedstrijd die ik doe.. Alles tot en met de halve marathon doe ik zonder water of sportdrank lopen. Zodra thuis ben drink ik water. Pas verder als een halve marathon ga ik pas met sportdrank werken. En zeker bij de marathon vond ik sportdrank zeer welkom
Sommige mensen denken dat je na 3km al een liter sportdrank nodig hebt, vooral op de sportschool En maar niet snappen waarom ze toch niets afvallen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:23:16 #174
277802 _Calimero_
pi_76853657
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:38 schreef beertenderrr het volgende:

Water en sportdrankjes

toevallig vandaag nog over gehad in mijn college:
Je lichaam heeft een voorraad koolhydraten (in de vorm van glycogeen) opgeslagen in het lichaam, dit kan maximaal 700 gram zijn. na anderhalf tot 2 uur sporten is die voorraad doorgaans opgebruikt en zal je prestatie ook drastisch afnemen. Het is belangrijk om je glycogeenvoorraad aangevuld te houden, dit kun je doen dmv glucose vermengd met water te drinken tijdens het sporten. De optimale hoeveelheid hiervoor is als glucose 6-8% uitmaakt van de substantie (dus 600 gram glucose op een liter water), hierbij kan het nog gemakkelijk worden opgenomen in de maag zonder dat je er last van krijgt.
Tijdens het sporten verlies je niet alleen water,maar ook natrium. Idealiter zou je dit beide aanvullen door het drinken van water met zout. Groot nadeel hiervan is dat teveel zout een onprettige smaak heeft, waardoor je geneigd bent om minder te gaan drinken.

Je kunt prima je eigen sportdrank maken: net zo goed als de gefrabriceerde dranken, en stukken goedkoper.
Voor tijdens de inspanning zou je dan dus 6-8% suiker/glucose erin willlen hebben en een beetje zout, maar niet teveel zodat het lekker blijft smaken
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:12:48 #175
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76858421
Calimero, wat studeer je? Heb je nog meer van dit soort nieuws?

Binnenkort hebben we fok!sportwater
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')