abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76510644
Loop van 9 januari is afgelast!

Bij jullie ook al afgelastingen?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_76511543
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
Hoe doen jullie dat nou met lopen en de gladheid?
Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaan
Ik werd wel raar aangekeken door de paar mensen die in a'dam over straat gingen. Auto's hadden meer problemen dan ik

als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:27:10 #53
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_76514211
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaan
Ik werd wel raar aangekeken door de paar mensen die in a'dam over straat gingen. Auto's hadden meer problemen dan ik

als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt... verse sneeuw of gestrooide paden zijn geen probleem. Alles daartussen wel... je kan vaak gladde stukken (platgereden sneeuw enzo) vrij duidelijk zien op de weg en dan is voorzichtigheid geboden. Ook onder bruggen en op andere plaatsen in de schaduw is de kans op gladheid groter. Gewoon iets rustiger en voorzichtiger lopen dan normaal en goed voor je uit kijken waar je gladheid verwacht... als je een blessure oploopt ben je natuurlijk nog verder van huis.
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_76515676
Vanavond maar weer eens een poging wagen, gewoon de snelheid iets aanpassen en inderdaad goed uitkijken waar je je voeten neerzet
pi_76516308
Het zal toch niet zo zijn dat Egmond ook afgelast wordt he. Van horen zeggen begrijp ik dat dit evenement zelfs tijdens de meest gure omstandigheden doorgang heeft, dus hopelijk gaat het nu ook door.

Hardlopen doe ik evengoed nu. Goed oppassen uiteraard, maar al met al gaat het wel. Tuurlijk loopt het ruk, maar van weken niks doen word ik ook niet gelukkiger.
pi_76518220
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat Egmond ook afgelast wordt he. Van horen zeggen begrijp ik dat dit evenement zelfs tijdens de meest gure omstandigheden doorgang heeft, dus hopelijk gaat het nu ook door.

Hardlopen doe ik evengoed nu. Goed oppassen uiteraard, maar al met al gaat het wel. Tuurlijk loopt het ruk, maar van weken niks doen word ik ook niet gelukkiger.
ik heb elders gelezen dat hij zeker door gaat maar dat de start misschien wel een uur verlaat wordt.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:24:59 #57
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76518221
Bestaan er geen soort van 'hoesjes' die je om je schoen kan doen spikes aan de onderkant, zodat je wel gewoon grip hebt?
pi_76518257
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:24 schreef JortK het volgende:
Bestaan er geen soort van 'hoesjes' die je om je schoen kan doen spikes aan de onderkant, zodat je wel gewoon grip hebt?
ja bestaan maar moeilijk aan te komen op moment. ANWB schijnt ze gehad te hebben
pi_76522508
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:
Tja, hier is het zout op. En fietspaden werden zowiezo hier al zeer slecht schoon gemaakt.
Ik durf het dus eigenlijk niet aan. Voet-, fietspaden en alles behalve de drukke hoofdwegen ligt vol met ijs.
  donderdag 7 januari 2010 @ 14:57:13 #60
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76523569
Kies ze goed uit Dyna zou ik zeggen, zo kan je via het Houtensepad goed naar de brug over het spoor. Die is even besneeuwd, maar daarna als je op de Koningsweg bent, kan je sneeuwvrij naar station Lunetten.

Van daar zou je door Lunetten toch wel redelijk makkelijk weer op het Houtensepad kunnen komen?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_76538485
OK, toch eens kijken dan.
Ik had vanavond mijn wekelijks fitness les. Ik heb na het uur fitness er nog 25 min op de loopband achteraan geplakt. Dan maar op die manier mijn conditie op pijl houden.

Zogezegd wordt de marathon van utrecht (10 km) mijn 1e evenement. Nou loop ik echter op dit moment zo'n stukjes van 6 a 7 km. Hebben mensen hier nog tips over dat uitbouwen naar 10 km in 3 maanden tijd?
pi_76538498
Trouwens caspervc ga jij nog mee doen?
pi_76539567
Winters weer noodzaakt PWN Egmond Halve Marathon tot alternatief parcours
Datum: 07-01-2010
Voor de tweede keer in de 37-jarige historie van de PWN Egmond Halve Marathon wordt zondag 10 januari gebruik gemaakt van een alternatief parcours. De winterklassieker, die traditioneel onder extreme weersomstandigheden plaatsvindt, maakt dit jaar meer dan ooit zijn reputatie waar. Het winterse weer heeft een veilige doortocht door het Noordhollands Duinreservaat onmogelijk gemaakt.

De paden, in het door hoofdsponsor PWN beheerde gebied, zijn de afgelopen dagen dermate glad geraakt door bevroren sneeuw- en regenval dat organisator Le Champion in samenspraak met Gemeente Bergen, Politie, Brandweer en GHOR heeft besloten voor een alternatief parcours te kiezen. De betrokken partijen werken de komende dagen hard om het beste alternatief te kiezen, waarbij de veiligheid van de 12.500 deelnemers en reguliere verkeersstromen centraal staan. Le Champion heeft er echter alle vertrouwen in tot een uitstekende oplossing te komen, die recht doet aan de status van het evenement. De jaarlijkse man/vrouw wedstrijd, waarbij de prominenten dames 8.46 minuten eerder van start gaan dan de mannen, zal komen te vervallen. Zowel de vrouwen als de mannen prominenten starten vanaf 12.25 uur ongewijzigd op de Noord Boulevard in Egmond aan Zee. Deelnemers worden uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur geïnformeerd over het alternatieve parcours via www.pwnegmondhalvemarathon.nl en de digitale nieuwsbrief over de uitkomst. Gelieve de organisatie niet telefonisch te benaderen met vragen over dit onderwerp. Het parcours van de ATB Strandrace Egmond-Pier-Egmond, die zaterdag 9 januari op het programma staat, blijft wel ongewijzigd.

pi_76540144
Ik begin nu pas een beetje op mijn snelheid te letten en zojuist 10 km in 3 kwartier gelopen . Het scheelt echt een hoop nu ik een beetje op mijn loophouding en ademhaling let!
pi_76543152
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Winters weer noodzaakt PWN Egmond Halve Marathon tot alternatief parcours
Datum: 07-01-2010
Voor de tweede keer in de 37-jarige historie van de PWN Egmond Halve Marathon wordt zondag 10 januari gebruik gemaakt van een alternatief parcours. De winterklassieker, die traditioneel onder extreme weersomstandigheden plaatsvindt, maakt dit jaar meer dan ooit zijn reputatie waar. Het winterse weer heeft een veilige doortocht door het Noordhollands Duinreservaat onmogelijk gemaakt.

De paden, in het door hoofdsponsor PWN beheerde gebied, zijn de afgelopen dagen dermate glad geraakt door bevroren sneeuw- en regenval dat organisator Le Champion in samenspraak met Gemeente Bergen, Politie, Brandweer en GHOR heeft besloten voor een alternatief parcours te kiezen. De betrokken partijen werken de komende dagen hard om het beste alternatief te kiezen, waarbij de veiligheid van de 12.500 deelnemers en reguliere verkeersstromen centraal staan. Le Champion heeft er echter alle vertrouwen in tot een uitstekende oplossing te komen, die recht doet aan de status van het evenement. De jaarlijkse man/vrouw wedstrijd, waarbij de prominenten dames 8.46 minuten eerder van start gaan dan de mannen, zal komen te vervallen. Zowel de vrouwen als de mannen prominenten starten vanaf 12.25 uur ongewijzigd op de Noord Boulevard in Egmond aan Zee. Deelnemers worden uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur geïnformeerd over het alternatieve parcours via www.pwnegmondhalvemarathon.nl en de digitale nieuwsbrief over de uitkomst. Gelieve de organisatie niet telefonisch te benaderen met vragen over dit onderwerp. Het parcours van de ATB Strandrace Egmond-Pier-Egmond, die zaterdag 9 januari op het programma staat, blijft wel ongewijzigd.

wordt dan echt de hel van Egmond. Ben benieuwd naar het alternatieve parcours, het zal sowieso een onvergetelijke dag worden op deze manier Later kunnen we tegen onze kinderen zeggen: weet je nog, 2010, dat was pas afzien
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:24:56 #66
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76552718
Ik ga hem zeker niet te hard lopen Egmond, maar vooral genieten, moet je kijken hoe die omgeving eruit ziet
pi_76553043
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

wordt dan echt de hel van Egmond. Ben benieuwd naar het alternatieve parcours, het zal sowieso een onvergetelijke dag worden op deze manier Later kunnen we tegen onze kinderen zeggen: weet je nog, 2010, dat was pas afzien
ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijn
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:57:43 #68
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76553558
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijn
Het strand is wel keihard?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:19:26 #69
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76554127
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:57 schreef JortK het volgende:

[..]

Als we Rinus mogen geloven wel

Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
pi_76555790
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:

Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
Ik zou gaan voor een speedo Beertenderrrr, kan je gelijk even een nieuwjaarsduik nemen tussendoor

Maar wel een muts op he, tegen het afkoelen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:27:49 #71
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76556511
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Als we Rinus mogen geloven wel

Ligt eraan, als er geen tot weinig wind is korte broek met T-Shirt, maar wel een muts op
pi_76559761
Ik heb me daarnet door een woud van promotietoestanden ("wilt u het aantal startende atleten gokken en zo kans maken op een prijs?", "wilt u een functioneel T-shirt kopen en zo ja in welke maat dan?", "wilt u uw inschrijfbedrag afronden om zo een donatie te doen aan 'Because I am a girl'?", "wilt u 8 euro extra overmaken om een kind in een ontwikkelingsland een geboortebewijs te geven?", "wilt u een kaartje voor de Pasta Party?", "wilt u een medaille?") heengeworsteld om me te kunnen inschrijven voor de Marikenloop.

Heb nu tenminste weer IETS in de planning staan. Waarschijnlijk komt de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon er ook nog bij.
pi_76559827
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:10 schreef dyna18 het volgende:

Zogezegd wordt de marathon van utrecht (10 km) mijn 1e evenement. Nou loop ik echter op dit moment zo'n stukjes van 6 a 7 km. Hebben mensen hier nog tips over dat uitbouwen naar 10 km in 3 maanden tijd?
Je hebt daar ruim de tijd voor hoor. Makkelijkste is elke week een km extra.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:10:56 #74
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76560126
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:00 schreef ShadyLane het volgende:

Waarschijnlijk komt de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon er ook nog bij.
Leuk, daar heb ik me ook net voor ingeschreven! En Dyna doet ook mee
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:11:49 #75
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_76565219
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:57 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...

De hoeveelheid mensen die hun startnummer willen verkopen op marktplaats en elders is trouwens erg grappig
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:39:27 #76
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76566483
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:11 schreef annoh het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...

De hoeveelheid mensen die hun startnummer willen verkopen op marktplaats en elders is trouwens erg grappig
Iedereen heeft ook griep en blessures sinds gisteren
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:40:20 #77
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:18:38 #78
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76568135
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef JortK het volgende:
Ik ga hem zeker lopen, al moet ik hem joggen
Als iedereen afhaakt, win ik misschien wel

En ja, dit wordt wel een speciale loop, dus ga hem ook zeker mee/uitlopen!
pi_76568172
Had graag meegedaan met de halve marathon van Egmond maar heb paar dagen na inschrijven mijn enkelbanden verrekt tijdens concert van The Prodigy en sindsdien niet meer kunnen hardlopen. Met de bak sneeuw lijkt het me echt super om te lopen maar gezien de conditie en de enkel niet verstandig en met deze omstandigheden dan maar verstandig zijn Deze winter lijkt nog wel even door te gaan dus misschien maar de 10km van Groet uit Schoorl doen.

Het wordt trouwens zondag heen en terug over het strand:

De deelnemers aan de Kwart en Halve marathon van Egmond zullen zondag op het strand blijven. Dat is vrijdag meegedeeld op een persconferentie van Le Champion. De burgemeester behoudt zich het recht voor het evenement alsnog af te gelasten als de weersomstandigheden komend weekend verslechteren en de veiligheid van deelnemers en toeschouwers in gevaar komt.

Eerder was al besloten dat het duingebied niet gebruikt kan worden voor het loopevenement. Wegen rond het duingebied kunnen ook niet benut worden, om de aan- en afvoer van deelnemers te garanderen. Dus zijn alleen het strand en de gebruikelijke ronde door Egmond aan Zee beschikbaar.
Het keerpunt voor de 21km ligt ongeveer twee kilometer voorbij het punt waar de deelnemers gewoonlijk van het strand gaan (bij Bakkum). Vanwege hoogwater zal er slechts een beperkte reep hard strand beschikbaar zijn voor lopers op een heen- en terugweg, maar Le Champion verwacht dit in goede banen te kunnen leiden.
http://www.atletiekunie.nl/index.php?page=109&nieuwsitem=4189
pi_76568404
Dat wordt wel een hele ervaring zo te zien veel succes aan iedereen die meedoet!
pi_76569510
Ja iedereen veel succes en plezier.

De organisatie verwacht overigens dat ruim een kwart van de 12.500 ingeschreven deelnemers niet van start zal gaan.
http://www.noordhollandsd(...)erug-over-het-strand
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:59:59 #82
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76569705
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:54 schreef mouzzer het volgende:
Ja iedereen veel succes en plezier.

De organisatie verwacht overigens dat ruim een kwart van de 12.500 ingeschreven deelnemers niet van start zal gaan.
http://www.noordhollandsd(...)erug-over-het-strand
Zoals ik al zei: Al moet ik hem joggen ga ik nog
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:34:39 #83
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76580356
ik krijg er wel steeds meer zin in zo Hopelijk rijden morgen de treinen en bussen, zodat ik op tijd thuis ben van vakantie, wil het echt niet missen! En zondag moet het uiteraard ook rijden, anders kom ik er alsnog niet
pi_76580820
Ik vind jullie absolute helden nog voordat jullie 'm gelopen hebben. Dat jullie alleen al vastbesloten zijn om te gaan vind ik al een lintje waard.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 22:12:24 #85
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76581973

dit is niet in het voordeel zometeen last de burgermeester het evenement alsnog af

Dan maar een lintje van ShadyLane

[ Bericht 12% gewijzigd door beertenderrr op 08-01-2010 22:18:57 ]
pi_76583081
Ben benieuwd of Egmond doorgaat, alleen het er al komen (en weer weggaan) lijkt me een prestatie.
Hier waar ik woon was morgen ook een wedstrijdloopje maar dat is afgelast. Jammer anders had ik daar denk ik wel meegelopen. Niet voor de wedstrijd zelf, maar als alternatieve duurloop.
Gisteren nog 9.6 km gelopen, mijn vaste rondje en het ging erg langzaammmmm...
Door de kou bleef ik maar stijf en stram. Misschien dat ik morgen maar een extra broek over m'n lange tight heendoe.
Heb nog ergens zo'n dun regending (wat niet erg waterdicht is, maar wel helpt tegen de wind)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:59:29 #87
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_76585846
Ik heb morgenochtend 20km op het programma staan. Denk dat ik maar skip. De combinatie ochtend en extreme kou voorspelt weinig goeds
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_76586047
Ik, koukleum en erkend watje, ga morgenochtend maar weer eens een tochtje naar het overdekte en warme zwembad ondernemen. Heb me inmiddels ook ingeschreven voor de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon, waar dyna18 en casper ook aan meedoen. We krijgen een gratis T-shirt .
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:12:55 #89
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76586366
hmmm gratis t-shirt, Utrecht, eens kijken of dat wat is

edit: inschrijving voltooid, Rinus heeft me weer overtuigd met zijn verslag besides, het is een mooie dag om familieverplichtingen te ontlopen Ik doe mee met de halve marathon, begint toch wel een beetje mijn afstand te worden de laatste tijd

Overigens net het boek van Bram Bakker gelezen, van de halve van Egmond tot de marathon van New York. Leuk boek

[ Bericht 71% gewijzigd door beertenderrr op 09-01-2010 00:37:55 ]
pi_76590971
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 22:12 schreef beertenderrr het volgende:
dit is niet in het voordeel zometeen last de burgermeester het evenement alsnog af
volgens mij gaat het enorm meevallen, allemaal dram om niets. Het is hier nu wel iets meer aan het waaien, maar echt geen storm of zo hoor.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:34:22 #91
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76592241
De egmond mountainbike tour is wel afgelast.....
quote:
teletekst pagina 105
Een mountainbike wedstrijd die vanmiddag zou worden gehouden op het strand van Egmond is wel afgelast. De organisatie kan de veiligheid van de deelnemers en toeschouwers niet garanderen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 10:45:50 #92
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76592467
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 10:34 schreef caspervc het volgende:
De egmond mountainbike tour is wel afgelast.....
[..]
Hopelijk maken ze wel vandaag bekend of morgen doorgaat
pi_76592748
Ik heb vandaag bij AV Fortuna in Vlaardingen zo cross loop. Ik heb nog niets gehoord dat het afgelast wordt.
Ik hoop het wel het is haast niet te doen in het gras te lopen overal ligt bevroren sneeuw wat glad is.

Ik ga niet vindt veel te gevaarlijk om nu te lopen.
pi_76593858
om 13:00u wordt bekend gemaakt of het doorgaat......
pi_76593923
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef NederBelg77 het volgende:
om 13:00u wordt bekend gemaakt of het doorgaat......
volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:06:53 #96
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76594461
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.
Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijken
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:08:30 #97
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76594508
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:06 schreef JortK het volgende:

[..]

Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijken
Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:21:04 #99
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_76594879
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.
Heb je ook naar vannacht gekeken?
pi_76595289
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
Heb je ook naar vannacht gekeken?
nee alleen naar de sneeuwbui waarvoor we vandaag binnen zouden moetne blijven.

ok ik hou mijn mond al
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')