Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef dyna18 het volgende:
Hoe doen jullie dat nou met lopen en de gladheid?
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt... verse sneeuw of gestrooide paden zijn geen probleem. Alles daartussen wel... je kan vaak gladde stukken (platgereden sneeuw enzo) vrij duidelijk zien op de weg en dan is voorzichtigheid geboden. Ook onder bruggen en op andere plaatsen in de schaduw is de kans op gladheid groter. Gewoon iets rustiger en voorzichtiger lopen dan normaal en goed voor je uit kijken waar je gladheid verwacht... als je een blessure oploopt ben je natuurlijk nog verder van huis.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Goisteravond gemerkt dat over verse sneeuw goed te lopen valt, dus 10 km gedaan
Ik werd wel raar aangekeken door de paar mensen die in a'dam over straat gingen. Auto's hadden meer problemen dan ik![]()
als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
ik heb elders gelezen dat hij zeker door gaat maar dat de start misschien wel een uur verlaat wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Het zal toch niet zo zijn dat Egmond ook afgelast wordt he. Van horen zeggen begrijp ik dat dit evenement zelfs tijdens de meest gure omstandigheden doorgang heeft, dus hopelijk gaat het nu ook door.
Hardlopen doe ik evengoed nu. Goed oppassen uiteraard, maar al met al gaat het wel. Tuurlijk loopt het ruk, maar van weken niks doen word ik ook niet gelukkiger.
ja bestaan maar moeilijk aan te komen op moment. ANWB schijnt ze gehad te hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:24 schreef JortK het volgende:
Bestaan er geen soort van 'hoesjes' die je om je schoen kan doen spikes aan de onderkant, zodat je wel gewoon grip hebt?
Tja, hier is het zout op. En fietspaden werden zowiezo hier al zeer slecht schoon gemaakt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 07:52 schreef computergirl het volgende:
als de sneeuw niet meer vers is en een ijsvloer geworden is: dan over de grotere wegen/fietspaden waar gestrooid is.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:31 schreef NederBelg77 het volgende:
Winters weer noodzaakt PWN Egmond Halve Marathon tot alternatief parcours
Datum: 07-01-2010
Voor de tweede keer in de 37-jarige historie van de PWN Egmond Halve Marathon wordt zondag 10 januari gebruik gemaakt van een alternatief parcours. De winterklassieker, die traditioneel onder extreme weersomstandigheden plaatsvindt, maakt dit jaar meer dan ooit zijn reputatie waar. Het winterse weer heeft een veilige doortocht door het Noordhollands Duinreservaat onmogelijk gemaakt.
De paden, in het door hoofdsponsor PWN beheerde gebied, zijn de afgelopen dagen dermate glad geraakt door bevroren sneeuw- en regenval dat organisator Le Champion in samenspraak met Gemeente Bergen, Politie, Brandweer en GHOR heeft besloten voor een alternatief parcours te kiezen. De betrokken partijen werken de komende dagen hard om het beste alternatief te kiezen, waarbij de veiligheid van de 12.500 deelnemers en reguliere verkeersstromen centraal staan. Le Champion heeft er echter alle vertrouwen in tot een uitstekende oplossing te komen, die recht doet aan de status van het evenement. De jaarlijkse man/vrouw wedstrijd, waarbij de prominenten dames 8.46 minuten eerder van start gaan dan de mannen, zal komen te vervallen. Zowel de vrouwen als de mannen prominenten starten vanaf 12.25 uur ongewijzigd op de Noord Boulevard in Egmond aan Zee. Deelnemers worden uiterlijk vrijdagmiddag 17.00 uur geïnformeerd over het alternatieve parcours via www.pwnegmondhalvemarathon.nl en de digitale nieuwsbrief over de uitkomst. Gelieve de organisatie niet telefonisch te benaderen met vragen over dit onderwerp. Het parcours van de ATB Strandrace Egmond-Pier-Egmond, die zaterdag 9 januari op het programma staat, blijft wel ongewijzigd.
ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijnquote:Op donderdag 7 januari 2010 22:33 schreef beertenderrr het volgende:
[..]wordt dan echt de hel van Egmond. Ben benieuwd naar het alternatieve parcours, het zal sowieso een onvergetelijke dag worden op deze manier
Later kunnen we tegen onze kinderen zeggen: weet je nog, 2010, dat was pas afzien
Het strand is wel keihard?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb een gerucht gelezen over heen-en-weer over het strand. Maar of je daar blij mee moet zijn
Als we Rinus mogen geloven welquote:
Ik zou gaan voor een speedo Beertenderrrr, kan je gelijk even een nieuwjaarsduik nemen tussendoorquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:
Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
Ligt eraan, als er geen tot weinig wind is korte broek met T-Shirt, maar wel een muts opquote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:19 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Als we Rinus mogen geloven wel
Waarin gaan jullie lopen, t-shirt en korte broek, of is dat vragen om uitvallen?
Je hebt daar ruim de tijd voor hoor. Makkelijkste is elke week een km extra.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:10 schreef dyna18 het volgende:
Zogezegd wordt de marathon van utrecht (10 km) mijn 1e evenement. Nou loop ik echter op dit moment zo'n stukjes van 6 a 7 km. Hebben mensen hier nog tips over dat uitbouwen naar 10 km in 3 maanden tijd?
Leuk, daar heb ik me ook net voor ingeschreven! En Dyna doet ook meequote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:00 schreef ShadyLane het volgende:
Waarschijnlijk komt de 10 km bij de Jaarbeurs Utrecht Marathon er ook nog bij.
Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...quote:
Iedereen heeft ook griep en blessures sinds gisterenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:11 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik had gehoord dat het vloed was tijdens het tijdstip van de halve marathon...
De hoeveelheid mensen die hun startnummer willen verkopen op marktplaats en elders is trouwens erg grappig
Als iedereen afhaakt, win ik misschien welquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:40 schreef JortK het volgende:
Ik ga hem zeker lopen, al moet ik hem joggen
Zoals ik al zei: Al moet ik hem joggen ga ik nogquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:54 schreef mouzzer het volgende:
Ja iedereen veel succes en plezier.
De organisatie verwacht overigens dat ruim een kwart van de 12.500 ingeschreven deelnemers niet van start zal gaan.
http://www.noordhollandsd(...)erug-over-het-strand
volgens mij gaat het enorm meevallen, allemaal dram om niets. Het is hier nu wel iets meer aan het waaien, maar echt geen storm of zo hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:12 schreef beertenderrr het volgende:
dit is niet in het voordeelzometeen last de burgermeester het evenement alsnog af
quote:teletekst pagina 105
Een mountainbike wedstrijd die vanmiddag zou worden gehouden op het strand van Egmond is wel afgelast. De organisatie kan de veiligheid van de deelnemers en toeschouwers niet garanderen
Hopelijk maken ze wel vandaag bekend of morgen doorgaatquote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:34 schreef caspervc het volgende:
De egmond mountainbike tour is wel afgelast.....
[..]
volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:44 schreef NederBelg77 het volgende:
om 13:00u wordt bekend gemaakt of het doorgaat......
Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 11:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij gaat het grootste deel van het sneeuwgebied over het zuidelijke deel van nederland.
Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:06 schreef JortK het volgende:
[..]
Zou ik nog maar eens goed op buienradar kijken
Heb je ook naar vannacht gekeken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook......de sneeuwboel draait grotendeels richting het zuidwesten weg.
nee alleen naar de sneeuwbui waarvoor we vandaag binnen zouden moetne blijven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
Heb je ook naar vannacht gekeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |