Mmmm die vraag moet ik dan even aan de ER's en mijn medemods stellenquote:Op zondag 6 december 2009 13:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Echt enkel forumtopics of ook links naar FP-berichten (niet overal is een topic van) ?
quote:Steekpartij Dendermonde
Van Rompuy eerste EU president
Politieminister: meer bonnen meer gezag
Het debacle: de noord zuid lijn te amsterdam
Koninginnedag aanslag?
Wilders wordt vervolgt
Jongen uit Oegsgeest komt om op station Alexander
Vliegtuig ongeluk op Schiphol
Staatsloterij belazert de boel
Nieuw dodelijk virus opgedoken (varkensgriep)
Aanslag Koninginnedag?
Verbod verkoop gloeilamp definitief
Vliegtuig Air France van radar verdwenen
Hard bewijs voor doofpot in Catshuis affaire
Zanger lichte muziek
En zo actueel kon het zijn:quote:Op maandag 22 juni 2009 23:08 schreef .txt het volgende:
[..]
Dat was een studentenopstand. In Iran is nu iets heel anders aan de hand. De meeste Iraniërs zijn onder de 30 en ze zijn woedend vanwege de 'gerigde' verkiezingen, het doden van demonstranten en het gebrek aan vrijheid. En ze willen betere betrekkingen met het Westen.
Een soort van generatiekloof dus...
En de protesten beperken zich niet tot één stad, maar ze vinden in elke stad in Iran plaats.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:45 schreef IHVK het volgende:
http://www.tmz.com/2009/06/25/michael-jackson-dies-chat/
Op twitter algemeen beweerd. Maar bronnen in het ziekenhuis zeggen nog niks.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:22 schreef paddy het volgende:
Hoor net op ook CNN dat hij in coma ligt.
Hoorde iets over slaappillen?
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:26 schreef kissaa het volgende:
CNN: MJ has died
quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:36 schreef lisettebooy het volgende:
Lullig voor n vriendin van me.
Heeft 200 pond betaald voor een kaartje voor z'n concert
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ik schrik toch behoorlijk van dit nieuws. Dat zijn gezondheid broos was, was duidelijk, maar dit bericht is toch ronduit schokkend.
quote:
Wanneer er een reeks is? Het eerste bericht. Dat het een hele reeks is kan er misschien wel bij worden verteld.quote:Op zondag 6 december 2009 19:28 schreef Hukkie het volgende:
Er schijnt wat verwarring te zijn over welk soort nieuwsberichten er gevraagd worden. Willen we eigen inbreng of specifieke post en topic reeksen?
quote:Op maandag 7 december 2009 09:17 schreef paddy het volgende:
Wanneer je nog niet weet of iets wel welkom is? Link gewoon het topic. We zitten hier op het forum, dus zo officieel en benauwd hoeft het niet.
quote:Op maandag 7 december 2009 09:21 schreef paddy het volgende:
Er wordt dus niet gevraagd naar posts, maar naar nieuwsberichten
Vandaar je reactie met al die reacties
Ah, mooi..dank je!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:08 schreef isogram het volgende:
Wat ik heb gepost, is gewoon een serie nieuwsgebeurtenissen. Ik heb gebruik gemaakt van Wikipedia, waar je mooie overzichten per maand kunt vinden. Ik zal kijken of ik er topics bij kan zoeken. Ik denk trouwens dat ook de topicreeks over het rookverbod mee kan; die discussie duurde voort in 2009.
Vandaar dan ook mijn zin in de OPquote:Verder is hier erg veel geschreven over Wilders. Veel meer dan echt nieuwswaardig was...
quote:Dus geen 30 topics over één politicus bijvoorbeeld
Nou het grootste gedeelte van dat topic gaat over andere zaken zoals lange christelijke feestdagen en winkelsluiting en of we feestdagen uit andere culturen zouden willen en kunnen toevoegen. Niet dom dus en niet geheel wat jij misschien verwacht.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
School 'te divers' voor kerstboom
Dit topic kan er bij wmb, is wel typerend voor hoe men hier reageert.
Hebben ze niet al de hele dag lopen huilen, en schelden op links en allochtonen dan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou het grootste gedeelte van dat topic gaat over andere zaken zoals lange christelijke feestdagen en winkelsluiting en of we feestdagen uit andere culturen zouden willen en kunnen toevoegen. Niet dom dus en niet geheel wat jij misschien verwacht.
Nee, en erger nog, ik dacht nog, 'ben ik het een keer eens met hullie'quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hebben ze niet al de hele dag lopen huilen, en schelden op links en allochtonen dan?
Dan ben ik teleurgesteld.
Wat een zelfbeheersing dan...quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, en erger nog, ik dacht nog, 'ben ik het een keer eens met hullie'
We kunnen hier duidelijk spreken over een obsessie.quote:Op vrijdag 25 december 2009 03:38 schreef NorthernStar het volgende:
Voor het 64ste jaar op rij is het grote nieuws van 2009 natuurlijk Hitler, Holocaust en Nazi's.
Geen onderwerp dat -net als andere jaren- het hele jaar door zo consitent in het nieuws is geweest. Geen actuele oorlogen of rampen komen in de buurt.
Ter illustratie een kleine greep uit de de Fok! Frontpage berichten:
Politie schiet verklede nazi dood
Adolf Hitler bij ouders weggehaald
Tom Cruise wilde Hitler vermoorden
Joden: geen rehabilitatie ontkenner gaskamers
Paus rehabiliteert ontkenner gaskamers
Joden en moslims samen bij Auschwitz-herdenking
Holocaust ontkennen blijft verboden
'Hitler vluchtte naar de Zuidpool'
Dokter Dood is waarschijnlijk dood
Belgische Joden boos op VRT
Katholieken straffen Holocaust-ontkenner
Bisschop: eerst holocaust bewijzen zien
Hakenkruizen op kerk
Joods Wereldcongres in Vaticaan
Administratie Kamp Amersfoort in computer
'Frankrijk hielp mee aan deportatie Joden'
Hitler had slechte tafelmanieren
Argentinië stuurt Holocaust-bisschop land uit
Omstreden bisschop biedt excuses aan
Hitler-schilderijen onder de hamer
Schilderwerkjes Hitler onder de hamer
Hitlers schilderwerkjes brengen 106.500 euro op
Aquarellen Hitler brengen 32 duizend euro op
Priester preekt met opgespeld hakenkruis
Holocaustontkenner vijf jaar de cel in
Polen stuurt gevangenen naar Auschwitz
Vaticaan: paus was geen lid Hitlerjugend
900 euro boete voor onthoofden Hitler
Facebook: holocaust ontkennen mag
Woede om concentratiekamp op bankbiljet
Hitlergroet in Efteling
Ruzie om wandkleed Joseph Goebbels
Demjanjuk opgenomen in ziekenhuis
'Holocaust ontkennen moet kunnen'
Hakenkruizen op VVD-posters
Rutte spreekt met joden na ophef over Holocaust
Bolkestein: Rutte heeft gelijk over Holocaust
Rel om Hitler-poster in Boxmeer
Obama: Buchenwald mooi uitje voor Ahmadinejad
Tachtigste geboortedag Anne Frank
Schietpartij in Amerikaans Holocaustmuseum
Gemeenteraadslid veroordeeld voor Hitlergroet
'Hitler kreeg tenminste dingen voor elkaar'
Duitsers willen vervolging Nederlandse nazi
Demjanjuk fit genoeg om terecht te staan
John Demjanjuk in Duitsland aangeklaagd
Ophef over Hitlergroet-tuinkabouter
Duitsers herdenken verzet tegen Adolf Hitler
'Barakken moeten terug naar Westerbork'
Meer Westerbork-barakken in beeld
Burgemeester verkleedt zich als nazi
Geen vervolging voor Hitler-tuinkabouter
Brand barak Anne Frank aangestoken
Dagboek Anne Frank op Unesco-lijst
Anne Frankbarak terug in Westerbork
Disney werkt aan Anne Frankfilm
24.000 euro voor gesigneerde Mein Kampf
Vaticaan: 'Geallieerden medeplichtig aan Jodenvervolging'
AEL zet cartoon toch weer op website
Medvedev: landen verheerlijken nazimisdaden
Hamas zoekt conflict over Holocaust-lessen
OM vervolgt AEL toch om holocaustcartoon
Reljongeren volgende week naar Westerbork
Ontruiming Kamp Vught herdacht
Commotie om nazi-gastouder
Vlaams Belang royeert nazi-opvanggezin
YouTube verwijdert omstreden aidsfilmpje
Hitlerwijn uit schappen gehaald
EU: Ahmadinejad mag holocaust niet ontkennen
Netanyahu zwaait met Wannsee-documenten
Filmmateriaal van Anne Frank duikt op
De Telegraaf gelooft in patatje Holocaust
Planetoïde vernoemd naar Miep Gies
NIOD vertoont nazifilm Jud Süss
Golf van hakenkruisen in Sneek
'Goebbels schreef dagboek Anne Frank'
Venlo-incident nog altijd mysterieus
Kristallnacht van 1938 herdacht
Nederlanders betrokken bij proces Demjanjuk
Straf voor ambtenaar met nazi-beltoon
Johan Heesters krijgt weer cultuurprijs
Proces tegen Demjanjuk begint
Peter Doherty uitgejouwd om nazilied
Oorlogsmisdadiger Demjanjuk ziek
Anne Frank nu ook als stripboek
Liever Hitler als buurman
Tentoonstelling Anne Frank in Tokyo
Toegangsspreuk poort Auschwitz gestolen
Beloning voor tip bord Auschwitz
Auschwitzbord terug
Proces Demjanjuk wordt weer hervat
'Buitenlander bestelde Auschwitzbord'
Kan eventueel nog aangevuld worden met alle D-Day, Ardennenoffensief en andere herdenkingsberichten, moslimberichten waarin de jodenvervolging wordt aangehaald, berichten over catoons, films, boeken etc.
Volgens mij was het een vorm van sarcasmequote:Op zaterdag 26 december 2009 17:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We kunnen hier duidelijk spreken over een obsessie.
Sarcasme met een punt.quote:Op zondag 27 december 2009 02:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij was het een vorm van sarcasme
Volgens mij heb ik dat topic ook vergeten aan het jaarverslag toe te voegenquote:Op zondag 27 december 2009 02:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sarcasme met een punt.Er gaat geen week en soms amper een dag voorbij zonder een of ander "nieuws" bericht over of associaties met de fucking 2e WO.
Daartegenover is er bijvoorbeeld niks over het grootste hulpkonvooi door particulieren ooit, het Free Gaza konvooi van afgelopen maart. Meer dan 120 ambulances, busjes, vrachtwagens, brandweerauto's volgepakt met hulpgoederen die vanuit Engeland, dwars door Europa en Afrika, naar Gaza zijn gereden.
De grens tussen Marokko en Algerije was dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer open. Met groot ceremonieel aan beide zijden door de twee landen. Waarom? Om het konvooi doorgang te verlenen. Helemaal niks in het nieuws erover. Niks, nada, nop. Nee, maar een tuinkabouter waarbij men met veel verbeelding en goede wil een hitlergroet in ziet, dat is wel nieuwswaardig. Om nog maar eens een keer met de 2e wo te kunnen leuren.
Het is niet specifiek kritiek op de FP. Het meeste "nieuws" komt rechtstreeks van het ANP. De NOS heeft het konvooi ook geen een keer genoemd.
Nieuws wordt ge(mis)bruikt om publieke opinie te vormen.
Al die negatieve publiciteit over Israël op het forum is dus eigenlijk propaganda tegen Israël?quote:Nieuws wordt ge(mis)bruikt om publieke opinie te vormen.
Het was alleen een statement. Ik verwacht niet dat je er iets mee doet voor het overzicht ofzo.quote:Op zondag 27 december 2009 02:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat topic ook vergeten aan het jaarverslag toe te voegen![]()
Snap ik eigenlijk niet, want ik heb dat volgens mij zelf nog opgezocht. Dat die grenzen voor het eerst weer open waren. Waar is dat topic gebleven?
Heb er trouwens wel een par uitgehaald. Die van die flessen wijn en nog één. Alles had ik toch niet gedaan.
Denk trouwens dat je die linkjes aan de FP moet voorleggen en niet aan mij
Het forum kun je natuurlijk niet vergelijken met persbureaus en nieuwsmedia.quote:Al die negatieve publiciteit over Israël op het forum is dus eigenlijk propaganda tegen Israël?
Mja, ik ben juist blij dat dingen besproken worden. Veel geleerd van die tegenargumenten.
Ik wil er wel wat mee doen. Het topic staat hier echt niet voor jan piet snot. Had het leuk gevonden wanneer er meer users waren geweest die hun pakkende topics hadden willen posten. Ik heb nu veel linkjes zelf moeten zoeken. beetje saai denk ik qua interesse. Had het leuker gevonden vanuit de users herkenning etc . Doe het echt niet voor mijzelf hoor.quote:Op zondag 27 december 2009 03:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het was alleen een statement. Ik verwacht niet dat je er iets mee doet voor het overzicht ofzo.
Ik zie steeds meer hits op google qua fora's, al is het idd een andere verwerking van informatie.quote:Het forum kun je natuurlijk niet vergelijken met persbureaus en nieuwsmedia.
Ik ken eigenlijk geen enkele nieuwsbron die niet gekleurd is. Kan me nog herinneren dat van alle landen in het middenoosten en het westen, die over de oorlog van Israël schreef/sprak, er maar één verslaggeving was die mij neutraal overkwam op tv (althans de vertaling) Vind het nog steeds jammer dat ik niet meer weet uit welk land(je) het was.quote:Wat we aan "nieuws" krijgen in verschrikkelijk gekleurd. Ik had ook een lijstje kunnen maken van alle berichten over Iran van afgelopen jaar.
Dergelijk nieuws ligt hier denk ik nog steeds vrij gevoelig. Met 'hier' bedoel ik zowel Nederland als NWS. Ik ben het met je eens dat het wel nieuws had moeten zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 02:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sarcasme met een punt.Er gaat geen week en soms amper een dag voorbij zonder een of ander "nieuws" bericht over of associaties met de fucking 2e WO.
Daartegenover is er bijvoorbeeld niks over het grootste hulpkonvooi door particulieren ooit, het Free Gaza konvooi van afgelopen maart. Meer dan 120 ambulances, busjes, vrachtwagens, brandweerauto's volgepakt met hulpgoederen die vanuit Engeland, dwars door Europa en Afrika, naar Gaza zijn gereden.
De grens tussen Marokko en Algerije was dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer open. Met groot ceremonieel aan beide zijden door de twee landen. Waarom? Om het konvooi doorgang te verlenen. Helemaal niks in het nieuws erover. Niks, nada, nop. Nee, maar een tuinkabouter waarbij men met veel verbeelding en goede wil een hitlergroet in ziet, dat is wel nieuwswaardig. Om nog maar eens een keer met de 2e wo te kunnen leuren.
Het is niet specifiek kritiek op de FP. Het meeste "nieuws" komt rechtstreeks van het ANP. De NOS heeft het konvooi ook geen een keer genoemd.
Nieuws wordt ge(mis)bruikt om publieke opinie te vormen.
Ik dacht dat je een overzicht adh van FP berichten aan het maken was. My bad.quote:Op zondag 27 december 2009 03:48 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik wil er wel wat mee doen. Het topic staat hier echt niet voor jan piet snot. Had het leuk gevonden wanneer er meer users waren geweest die hun pakkende topics hadden willen posten. Ik heb nu veel linkjes zelf moeten zoeken. beetje saai denk ik qua interesse. Had het leuker gevonden vanuit de users herkenning etc . Doe het echt niet voor mijzelf hoor.
Jammer dat je het dus niet hebt gedaan, maar daarvoor in de plaats hier i,p,v op de plek waar het misschien meer uitgericht had, je ergernis neer zetMisschien een idee om dit alsnog te doen?
Een indianenverhaal op internet is nog steeds iets anders dan persbureaus en media die sommige onderwerpen uitdrukkelijk naar voren halen en andere onderwerpen en gebeurtenissen simpelweg weglaten. Al die 2e WO berichten zo'n 70 jaar na dato? Kom op.quote:Ik zie steeds meer hits op google qua fora's, al is het idd een andere verwerking van informatie.
[..]
Ik ken eigenlijk geen enkele nieuwsbron die niet gekleurd is. Kan me nog herinneren dat van alle landen in het middenoosten en het westen, die over de oorlog van Israël schreef/sprak, er maar één verslaggeving was die mij neutraal overkwam op tv (althans de vertaling) Vind het nog steeds jammer dat ik niet meer weet uit welk land(je) het was.
De mensen moeten tegenwoordig gewoon de informatie naast elkaar leggen. Mijn zoon kwam voor twee weken terug van zijn stage/werk en zei. mama? Heb zo iets vreemds gehoord. Klopt het dat Israël het alleenrecht heeft over alle tomatenzaden? (ja, hij houdt zich niet echt bezig met de flora en fauna) En ja, ik lieg niet....Ik kon er niets aan doen, maar moest huilen van het lachen. heb hem even uitgelegd via internet hoe je eenvoudig tomaten kunt telen, zonder daarvoor naar Israël te moeten gaan. Wanneer je twijfelt ga je onderzoeken. Nu was dit een irl iets, maar hoe komt degene eraan die hem dit weer zei?
Kan je er trouwens nog naast zitten hoor
Een bron zou toch welkom zijn.quote:Israel heeft vorige week toegegeven inderdaad organen te hebben gerooft uit de lichamen van gedode Palestijnen.
Ja, en? Bij mij is het geen sarcasme. Als je meer dan 1 x per week in de topictitels van de fp een verwijzing ziet naar nazi's, Holocaust etc. dan is er toch sprake van een obsessie, of niet?quote:Op zondag 27 december 2009 02:10 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij was het een vorm van sarcasme
Even voor de duidelijkheid. heb je het nu over de user NS of de FP?quote:Op zondag 27 december 2009 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en? Bij mij is het geen sarcasme. Als je meer dan 1 x per week in de topictitels van de fp een verwijzing ziet naar nazi's, Holocaust etc. dan is er toch sprake van een obsessie, of niet?
Langs twee kanten, want het gaat in een x-aantal gevallen ook nog eens om ontkenning van de Holocaust.
Blijkbaar vraagt dit verschijnsel toch om nadere duiding, daar komt geen sarcasme bij kijken.
Ik heb het erover dat in 64 topics iets staat over nazi's, Holocaust of iets anders mbt Het Derde Rijk.quote:Op zondag 27 december 2009 19:39 schreef paddy het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid. heb je het nu over de user NS of de FP?
En even voor de user.NorthernStar ...had een vraag die ik graag beantwoord zieJaaroverzicht van users voor users
Denk dat het juist weer iets van de laaste jaren is. Het ontkennen van de holocaust en mijn mening daarover is niet relevant. Wel relevant is dat er steeds meer van dat soort geluiden komen. Nee, ik denk ook niet dat Nederland klaar is met de nieuwe ontwikkelingen qua holocaustontkenning. (bedoel het twijfelen aan de holocaust) Denk dat de mensen alles zwart op wit gezet moeten krijgen (volgens zijn die bewijzen er ook gewoon)quote:Op zondag 27 december 2009 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat in 64 topics iets staat over nazi's, Holocaust of iets anders mbt Het Derde Rijk.
Dus meer dan 1 x per week wordt die vergelijking gemaakt. Wij zijn dus nog lang niet klaar met dat duistere verleden in de Europese geschiedenis.
Zoek maar op organ theftquote:Op zondag 27 december 2009 19:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Een bron zou toch welkom zijn.
Waren dat niet die Rabbijnen die dat deden?(orgaanhandel) Of zeg je dat de regering dit deed? Van die Rabbijnen wist ik. Van een opdracht vanuit de regering weet ik niets van. Een nuance die toch wel belangrijk is. Dus welke is het? En waar heb je die weg?
Dat zullen een aantal van je voorgangers minder leuk vinden om te horen.quote:En dit jaaroverzicht is gewoon nieuw voor NWS hoor. Er heeft nooit een traditie in gezeten.
Oorlog tegen Gaza, Financiele Crisis en de Verkiezingen in Iran zijn op Fok voor mij de top drie. Dat waren ook allemaal reeksen en of meerdere topics. Financiele crisis zit alleen ook deels in AEX.quote:Ikzelf voeg POL en evt de FP toe, omdat een user vroeg of ze ook linkjes van de FP mochten toevoegen. Ik vond het geen probleem. Je punt maken hier is dus jammer, want daarvoor moet je bij de FP zijnEn jammer dat je niet mee wil helpen qua voor jou boeiende topics. Of ze moeten je geen van allen boeien. Kan natuurlijk ook
Maar dat doe je ook niet wanneer je kijkt naar het aantal posts en views. Dat zijn dan de topics en onderwerpen die ook echt leefden onder users.quote:Ik vind dat je als mod juist niet voor de interesse van de user moet gaan beslissen qua jaaroverzicht
Dank je. Meteen het eerste artikel deze al interessant maar zie er geen opdracht van de regering in? Waren het überhaupt mensen die geen toestemming hebben gegeven? Niet boos worden wanneer ik niet meteen een bron als waarheid ga beschouwen. Het kan zoals jijzelf zegt, ook propaganda zijn. Geloof wel in orgaanhandel...zijn wel bewijzen voor dat dit in bepaalde landen gebeurt. Maar een regering die opdracht geeft?quote:
En waar staat dan dat Israëlische regering het toe geeft?quote:Israel's parliament has begun hearings on the theft of human organs from Palestinians, Israelis and foreign workers without their relatives' permission. Israeli health officials testified on Wednesday that Israeli authorities harvested organs from the dead bodies of Israelis and Palestinians in the 1990s for transplant purposes.
The testimony came three days after the government admitted to the practice, following previous denials.
Al Jazeera's Sherine Tadros, reporting from Jerusalem, said Wednesday's hearing was not the first time Israeli officials have had to face difficult questions in parliament about the organ theft issue.
"What we tended to see in the past was officials trying to skirt around the issue, really not wanting to confirm or deny that organ theft took place," she said.
"What we had on Wednesday was a very public admission by an Israeli official that organ theft was in fact taking place.
"But the health ministry said it was a practice that happened in the past and is no longer a problem."
Practice 'continuing'
However, Ahmed Tibi, an Israeli Palestinian member of parliament, told the assembly on Wednesday that he had evidence that organ theft was still taking place.
"You said that it was ended in the '90s. But Fadul Ordul Shaheen who was from Gaza passed away. He died of diabetes this year. When his body was given back to his family, his eyes were bleeding and there was a deep cut through his body," he said.
In depth
Video: Israel angered over Swedish 'body parts' story
Video: Israel in 'organ theft' row
Palestinians seek organ theft probe
"The family is saying that both the corneas and the kidneys were taken.
"I am asking you if you're willing to look into this complaint and see if this activity is continuing, if organs are being harvested from Palestinian prisoners."
Yaacov Litzman, the Israeli deputy health minister, said he would investigate the case "with all seriousness" to determine if any wrongdoing was committed.
Tibi later told Al Jazeera that he would continue to pursue the health ministry for answers for the families of those who were affected.
'Highly informal'
The government's admission this week followed the release of an interview with Jehuda Huss, the former head of Israel's forensic institute, in which he said that workers at the institute had harvested skin, corneas, heart valves and bones from Israelis, Palestinians and foreign workers.
In the interview, which was conducted in 2000 when Hiss was head of Tel Aviv's Abu Kabir forensic institute, he said: "We started to harvest corneas ... Whatever was done was highly informal. No permission was asked from the family."
Nancy Scheper-Hughes, who conducted the interview, said that she made the article public because of the controversy last summer over allegations of organ harvesting made by a Swedish newspaper.
In August the Aftonbladet newspaper ran an article alleging that the Israeli army had stolen body organs from Palestinian men after killing them.
Israel denied the claims, calling them anti-Semitic, and the incident raised tensions when Sweden refused to apologise for the article, saying that press freedom prevented it from intervening.
Dit was genoeg geweest voor een topic? Waarom heb je die niet zelf geopend?quote:The government's admission this week followed the release of an interview with Jehuda Huss, the former head of Israel's forensic institute, in which he said that workers at the institute had harvested skin, corneas, heart valves and bones from Israelis, Palestinians and foreign workers.
Ik kan me alleen die van DH herinneren. Ik zit er nu bijna drie jaar en dus 1 jaar een jaaroverzicht gezienquote:Dat zullen een aantal van je voorgangers minder leuk vinden om te horen.
Het begin van de oorlog is van vorig jaar, maar er is dus wel wat uitgepikt. AEX weet ik zo nietquote:Oorlog tegen Gaza, Financiele Crisis en de Verkiezingen in Iran zijn op Fok voor mij de top drie. Dat waren ook allemaal reeksen en of meerdere topics. Financiele crisis zit alleen ook deels in AEX.
Waarom heb je dat nieuws dan niet gepost ?quote:Ander nieuws dat ik persoonlijk belangrijk en interessant vind komt helaas niet of nauwelijks aan bod op het forum. Het steekspel van Poetin en de geo-politieke manoeuvres van de VS in Azië bijvoorbeeld. Dus die kan ik wel noemen maar daar zijn hier geen topics voor aan te wijzen.![]()
Die achter die andere zin aan volg ik nietquote:Maar dat doe je ook niet wanneer je kijkt naar het aantal posts en views. Dat zijn dan de topics en onderwerpen die ook echt leefden onder users.
Onder andere de 2e zin die je quotequote:Op zondag 27 december 2009 21:14 schreef paddy het volgende:
[..]
En waar staat dan dat Israëlische regering het toe geeft?
Nah ik open eigenlijk sowieso geen topics meer.quote:Dit was genoeg geweest voor een topic? Waarom heb je die niet zelf geopend?
Ik weet uit betrouwbare bron dat het in het verleden vaker is gedaan.quote:Ik kan me alleen die van DH herinneren. Ik zit er nu bijna drie jaar en dus 1 jaar een jaaroverzicht gezien
Okquote:Het begin van de oorlog is van vorig jaar, maar er is dus wel wat uitgepikt. AEX weet ik zo niet
Oa. omdat topics over dat soort ingewikkelde onderwerpen totaal niet lopen.quote:Waarom heb je dat nieuws dan niet gepost ?
Jij zegt dat je niet de keuze wilt maken om de onderwerpen te kiezen. Oplossing: neem de topics met de meeste posts en views. Dat zijn de onderwerpen die in NWS leefden.quote:Die achter die andere zin aan volg ik niet
QFAquote:Op zondag 27 december 2009 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Onder andere de 2e zin die je quote
"Israeli health officials testified on Wednesday that Israeli authorities harvested organs from the dead bodies of Israelis and Palestinians in the 1990s for transplant purposes."
[..]
Nah ik open eigenlijk sowieso geen topics meer.
[..]
Ik weet uit betrouwbare bron dat het in het verleden vaker is gedaan.
[..]
Ok
[..]
Oa. omdat topics over dat soort ingewikkelde onderwerpen totaal niet lopen.
[..]
Jij zegt dat je niet de keuze wilt maken om de onderwerpen te kiezen. Oplossing: neem de topics met de meeste posts en views. Dat zijn de onderwerpen die in NWS leefden.
Maar het is al klaar inmiddels.
Probeer het onderwerp begrijpend uit te leggen.quote:Oa. omdat topics over dat soort ingewikkelde onderwerpen totaal niet lopen
Het hele verhaal is ook in Israël en/of Palestina #62 - Nu met VOC Mentaliteit! besproken. Daar heb ik ook uitgelegd dat er twee zaken door elkaar gehaald worden. Enerzijds is er een schandaal rond illegale orgaantransplantaties in een kliniek in Tel Aviv. Slachtoffers daarbij zijn overleden Israëli, Palestijnen en gastarbeiders, zonder aanziens des persoons. Geen specifieke actie tegen Palestijnen dus. Nog steeds schokkend, maar niets anders dan vergelijkbare schandalen in bijvoorbeeld het VK. Dit schandaal in eind jaren '90 aan het licht gekomen. De hoofdverdachte heeft in 2004 al schuld bekend maar is er met een waarschuwing vanaf gekomen. Dit verhaal wordt door Israël dan ook erkend.quote:Op zondag 27 december 2009 23:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Onder andere de 2e zin die je quote
"Israeli health officials testified on Wednesday that Israeli authorities harvested organs from the dead bodies of Israelis and Palestinians in the 1990s for transplant purposes."
[..]
Nah ik open eigenlijk sowieso geen topics meer.
[..]
Ik weet uit betrouwbare bron dat het in het verleden vaker is gedaan.
[..]
Ok
[..]
Oa. omdat topics over dat soort ingewikkelde onderwerpen totaal niet lopen.
[..]
Jij zegt dat je niet de keuze wilt maken om de onderwerpen te kiezen. Oplossing: neem de topics met de meeste posts en views. Dat zijn de onderwerpen die in NWS leefden.
Maar het is al klaar inmiddels.
Moeilijk.quote:Op maandag 28 december 2009 16:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het hele verhaal is ook in Israël en/of Palestina #62 - Nu met VOC Mentaliteit! besproken. Daar heb ik ook uitgelegd dat er twee zaken door elkaar gehaald worden. Enerzijds is er een schandaal rond illegale orgaantransplantaties in een kliniek in Tel Aviv. Slachtoffers daarbij zijn overleden Israëli, Palestijnen en gastarbeiders, zonder aanziens des persoons. Geen specifieke actie tegen Palestijnen dus. Nog steeds schokkend, maar niets anders dan vergelijkbare schandalen in bijvoorbeeld het VK. Dit schandaal in eind jaren '90 aan het licht gekomen. De hoofdverdachte heeft in 2004 al schuld bekend maar is er met een waarschuwing vanaf gekomen. Dit verhaal wordt door Israël dan ook erkend.
Ten tweede is er de ongefundeerde beschuldiging van een Zweedse journalist dat Israëlische soldaten willens en wetens Palestijnen zouden hebben gedood om hun organen te stelen. Dat verhaal is deze zomer in het nieuws geweest en heeft geen enkel bewijs. Dit verhaal wordt met kracht ontkent en in de hoek van bloedsprookjes geplaatst.
Afgelopen week heeft een Amerikaanse arts, die bekend was met het eerste verhaal, naar aanleiding van het tweede verhaal de behoefte gehad om haar verhaal te doen op de Israëlische commerciële televisie. Niets mis mee, maar in kranten en op internet zijn de twee verhalen door elkaar gaan lopen, zodat zelfs het NRC en Trouw er ten onrechte een verband tussen legde en op allerlei anti-Israëlische sites de erkenning over het eerste verhaal wordt behandeld als een erkenning van de fantasieën van de Zweedse journalist.
Mijn verzoek bij dezen dus om deze twee zaken duidelijk uit elkaar te houden.
Zoals al in je link zelf staat:quote:Op maandag 28 december 2009 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Moeilijk.
http://www.joop.nl/wereld(...)organen_palestijnen/
Men kan wel ontkennen dat de Palestijnen niet om die reden werden gedood, maar dat is natuurlijk op geen enkele manier te bewijzen. Er zijn wel redenen te bedenken waarom de soldaten dit gedaan zouden kunnen hebben.
Het waren blijkbaar toevallig Palestijnen die het eerst ontdekt hebben. Dat maakt het nog niet een gerichte actie tegen Palestijnen. Ik vind het ronduit stuitend dat bij een dergelijk schandaal waarbij zowel Palestijnen en Israëliërs het slachtoffer zijn geworden van een onethisch handelende arts er meteen weer en draai aan gegeven wordt zoals velen dat op internet doen.quote:zowel Palestijnse slachtoffers als Israëliers.
Dit is niet de plek voor een inhoudelijke reactie, maar er vallen in de conflicten véél meer Palestijnse slachtoffers. Ghaza was iets van 1400 om 13 of zo. Dus dit valt in de categorie ´Het is iedereen verboden onder de bruggen van de Seine te slapen´quote:Op maandag 28 december 2009 17:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Zoals al in je link zelf staat:
[..]
Het waren blijkbaar toevallig Palestijnen die het eerst ontdekt hebben. Dat maakt het nog niet een gerichte actie tegen Palestijnen. Ik vind het ronduit stuitend dat bij een dergelijk schandaal waarbij zowel Palestijnen en Israëliërs het slachtoffer zijn geworden van een onethisch handelende arts er meteen weer en draai aan gegeven wordt zoals velen dat op internet doen.
Het punt is dat het nieuwsbericht juist NIETS met het conflict te maken heeft, maar wel door de anti-Israëlpropaganda in dat licht wordt geplaatst. Als je hier verder over wilt discussiëren kan dat in het hierboven aangehaalde topic. Ik zie daar wel een reactie verschijnen.quote:Op maandag 28 december 2009 18:10 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dit is niet de plek voor een inhoudelijke reactie, maar er vallen in de conflicten véél meer Palestijnse slachtoffers. Ghaza was iets van 1400 om 13 of zo. Dus dit valt in de categorie ´Het is iedereen verboden onder de bruggen van de Seine te slapen´
Ik stel voor dat jij reageert in dit topic in Pol Israel steelt organen voor transplantaties. Dat is meer to the point dan dat centrale topic. Ik vind je daar wel.quote:Op maandag 28 december 2009 18:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het punt is dat het nieuwsbericht juist NIETS met het conflict te maken heeft, maar wel door de anti-Israëlpropaganda in dat licht wordt geplaatst. Als je hier verder over wilt discussiëren kan dat in het hierboven aangehaalde topic. Ik zie daar wel een reactie verschijnen.
Met "ingewikkeld onderwerp" bedoel ik niet dat je bijzonder intelligent moet zijn om het te kunnen begrijpen ofzo. Geinformeerd misschien maar dat is wat anders. Nu lijkt het net alsof ik arrogant beweer dat de meeste users te dom zijn oid en dat zeg ik niet.quote:Op maandag 28 december 2009 02:26 schreef paddy het volgende:
Dan zeg ik;
[..]
Probeer het onderwerp begrijpend uit te leggen.
Ooit zei een wijs man tegen mij; Het getuigt van intelligentie wanneer jij je begrijpbaar kunt maken. Meer dan wanneer je verwacht dat iedereen je maar moet begrijpen.
Ah, snap je. Deze leg ik even achter neerquote:Op maandag 28 december 2009 23:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met "ingewikkeld onderwerp" bedoel ik niet dat je bijzonder intelligent moet zijn om het te kunnen begrijpen ofzo. Geinformeerd misschien maar dat is wat anders. Nu lijkt het net alsof ik arrogant beweer dat de meeste users te dom zijn oid en dat zeg ik niet.
Het is eerder dat zulke onderwerpen nuance vragen. Neem bijvoorbeeld de onrusten in Iran. Alles dat afwijkt van de versimpeling dat het authentiek volksverzet is wordt gesmoord. Er is geen of weinig ruimte voor andere geluiden zonder gelijk voor rotte vis te worden uitgemaakt of dat je maar moet ophoepelen naar BNW ofzo. Dus dan denk je na een tijdje "laat maar"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |