abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69948205
Ik zie nog geen topic?
quote:
HARD BEWIJS VOOR DOOFPOT IN CATSHUIS-AFFAIRE
Voor het eerst is hard bewijs opgedoken dat de overheid in de Catshuis-affaire belastende informatie in de doofpot heeft gestopt.

Verzwegen
Documenten die de medeverantwoordelijkheid van ministeries aantoonden werden verzwegen, zo blijkt uit het 5 meter dikke onderzoek van de Rijksrecherche, waarover de Tweede kamer vertrouwelijk is geïnformeerd. De betrokken ambtenaren komen nu in de vuurlinie.

Belastende informatie
Topambtenaren hebben samen met de landsadvocaat ernstig belastende informatie achtergehouden: voor de weduwe, voor het schildersbedrijf dat werd veroordeeld én voor het Openbaar Ministerie, bljikt uit een reconstructie van RTL Nieuws.

Kluis
Een verslag van een zeer gevoelig overleg tussen hoge ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken en van VROM, is jarenlang opgeborgen in de kluis van de Landsadvocaat. De Tweede Kamer hoort daar nu pas over, en is furieus.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)coverup_catshuis.xml

Reconstructie RTL nieuws: (5 pagina's .pdf)
http://media.rtl.nl/media(...)uisbrand-coverup.pdf

Daar gaan ambtenaren-koppen rollen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  PR/Manusje van alles donderdag 11 juni 2009 @ 19:53:49 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69948689
tja dood is en blijft hij wat heeft dat onderzoek wel allemaal niet gekost
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_69948832
Een verslag van een zeer gevoelig overleg tussen hoge ambtenaren van het ministerie van Algemene Zaken en van VROM, is jarenlang opgeborgen in de kluis van de Landsadvocaat. De Tweede Kamer hoort daar nu pas over, en is furieus.

Wat een ratten zijn het toch ook.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:03:50 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69949092
ik doe een gooi, de ambtenaar in kwestie krijgt een welgemeend FOEI te horen en kan dan weer terug naar raamplaats
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  PR/Manusje van alles donderdag 11 juni 2009 @ 20:05:13 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_69949159
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
ik doe een gooi, de ambtenaar in kwestie krijgt een welgemeend FOEI te horen en kan dan weer terug naar raamplaats
Nee joh! die krijgt een nieuwe functie binnen de overheid. ala meneer joustra
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:05:54 #6
45206 Pietverdriet
pi_69949186
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee joh! die krijgt een nieuwe functie binnen de overheid. ala meneer joustra
Vergeet Tonino niet
pi_69949238
quote:
De landsadvocaat en topambtenaren hebben gegevens over de brand in het Catshuis te Den Haag in de doofpot gestopt om de premier te beschermen.

Vier jaar geleden werd de schuld gelegd bij het schildersbedrijf dat de renovatie uitvoerde. Schilder Aart de Lijster kwam in de vuurzee om het leven.

Ten tijde van de renovatie was de wandbekleding van het pand zeer vuurgevaarlijk, meldt RTL4. Een TNO-rapport waarin dat stond, werd geheim gehouden. Ook een bespreking daarover werd tot geheim bestempeld.

Onderzoek

De omroep heeft meerdere malen om de onderzoeks-stukken gevraagd, maar de overheid wenste die niet te verstrekken of deed alsof er niks was.

Topambtenaar Rijksgebouwendienst schreef in 2005 in een mail dat uit angst voor beschadiging van Balkenende alles in de doofpot werd gestopt. De weduwe van schilder De Lijster kreeg te horen dat de brand de schuld was van haar man, aldus RTL4.

Familie

De premier riep destijds kort na de brand iedereen op alle feiten over de brand naar buiten te brengen. "Dat zijn we verplicht aan de familie". Tegelijkertijd besloten zijn ambtenaren de zaak te verdoezelen.

Balkenende zegt in een reactie tegen RTL dat hij niets wist over de oorzaak van de dood van de schilder.
http://www.spitsnieuws.nl(...)huis_in_doofpot.html
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:13:55 #9
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_69949522
Wie denkt dat hier koppen gaan rollen, snapt het nog steeds niet.

Balkenende is Premier, die laat zich echt niet blameren door TNO.

(balk gedachte aan)
Regel 1, ik heb gelijk en heb nooit iets fout gedaan.
regel 2, al heb ik dat niet, treedt regel 1 in werking.

Dan zit er nu daar op sociale zaken Dhr Donner.

Moet ik die ook nog uitleggen, of snapt men het nu vanzelf wel ???

Buiten dat, Een regering aansprakelijk ???? Kan niet. Dan veranderen we de wet en gaan in hoger beroep.

Corruptie ?? Dat is wat anders, maar doofpotten zijn er wel degelijk.
En veel meer dan deze alleen. Is maar een top van een ijsberg.
pi_69949628
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet Tonino niet
En deze:

http://www.klokkenluidero(...)n-joris-demmink.html
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:19:14 #11
45206 Pietverdriet
pi_69949719
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

En deze:

http://www.klokkenluidero(...)n-joris-demmink.html
Dat justitie een puinhoop is lijkt me een publiek geheim, dat die nog niet zijn aangepakt is echt een schande
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:35:26 #12
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_69950317
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat justitie een puinhoop is lijkt me een publiek geheim, dat die nog niet zijn aangepakt is echt een schande
Wie moet ze aanpakken dan ???
Justitie is een onderdeel van........... Jawel "wc-eend".

En wij van WC-eend adviseren toch ...................................................WC eend.

En wie het daarmee niet eens is, heeft nooit geld genoeg om ons en de onze wat te doen.

Dat is wat er gaande is met o.a. dit wormen en maden kabinet.

Wiens brood men eet, diens mond men spreekt.
pi_69952515
Balkenende wist niet af van TNO-rapport Catshuis

http://www.nu.nl/algemeen(...)apport-catshuis.html

Nee ook al weet hij het wel, zou hij natuurlijk nog zeggen van niet.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:28:03 #14
132191 -jos-
Money=Power
pi_69952702
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:13 schreef beware_reageerd het volgende:
Wie denkt dat hier koppen gaan rollen, snapt het nog steeds niet.

Balkenende is Premier, die laat zich echt niet blameren door TNO.

(balk gedachte aan)
Regel 1, ik heb gelijk en heb nooit iets fout gedaan.
regel 2, al heb ik dat niet, treedt regel 1 in werking.

Dan zit er nu daar op sociale zaken Dhr Donner.

Moet ik die ook nog uitleggen, of snapt men het nu vanzelf wel ???

Buiten dat, Een regering aansprakelijk ???? Kan niet. Dan veranderen we de wet en gaan in hoger beroep.

Corruptie ?? Dat is wat anders, maar doofpotten zijn er wel degelijk.
En veel meer dan deze alleen. Is maar een top van een ijsberg.
Balk is wel verantwoorderlijk, hij heeft nota bene zelf gezegd dat de oorzaak van de brand tot op de bodem moest worden uitgezocht
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_69953259
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die christenfascist doet er alles aan om niet te hoeven opbokken. Want het komt nu wel erg dichtbij.
Gaat toch niet gebeuren, die blijft liegen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:44:20 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69953481
tvp
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_69953573
Men, ik wou net zeggen: "dit geloof je toch niet", maar het rare is. Dit verwacht je nu juist wel.
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:55:30 #19
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_69954012
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 21:28 schreef -jos- het volgende:

[..]

Balk is wel verantwoorderlijk, hij heeft nota bene zelf gezegd dat de oorzaak van de brand tot op de bodem moest worden uitgezocht
No shit ???? Dat weten jij en ik en heel nederland, maar of hij het weet ???
En als hij het weet, zou hij dan ineens wel gaan ??????

Jij gelooft dus nog steeds dat wat hij zegt klopt, dat is nog het ergste.
Die man, zijn ploeg, en het hele zooitje is never nooit te vertrouwen.

Daar hebben we inmiddels alle bewijzen wel voor.
pi_69956888
Waarom komt dit bijna nergens in het nieuws trouwens? Is het soms geen nieuws meer dat er een hoop verzwegen wordt?
pi_69957415
quote:
Onder de pet van premier Balkenende
Aan de fatale brand op het Catshuis herinnert een speciale gedenktegel. "Elke keer als ik langs die tegel loop, doet het ook mij pijn", memoreerde premier Balkenende vorig jaar. Dat zei de minister-president in een spoeddebat over de omstreden strafrechtelijke afwikkeling van die brand. En, in datzelfde emotionele en moreel beladen debat: "Het kabinet komt voortdurend in de positie de eigen onschuld te moeten tonen.

Premier BalkenendeVijf jaar na de dood van schilder Aart de Lijster, die een vrouw en twee kinderen naliet, lijkt het erop dat die overheid – ook het ministerie van de premier - zich schuldig heeft gemaakt aan regelrechte obstructie van de rechtsgang. Na vijf jaar van indringende vragen: van de weduwe, van rechters, van de Tweede Kamer. Na jaren van onderzoek en onthullingen door RTL Nieuws. En nu duikt in het vertrouwelijk onderzoek van de Rijksrecherche naar de Catshuis-affaire voor het eerst keihard papieren bewijs op voor een on-Nederlandse cover-up rond het Catshuis.

Het zijn Belgische toestanden. Er is in de strafzaak informatie niet gegeven aan het Openbaar Ministerie; diezelfde informatie is achtergehouden voor de weduwe, en verzwegen voor het schildersbedrijf dat werd veroordeeld voor het gebruik van thinner. Waar komt die informatie op neer? Dat het Catshuis extreem brandgevaarlijk was, dat de overheid verzuimde een vergunning te regelen, dat de wandbekleding de vuurzee razendsnel heeft aangewakkerd -de overheid was mogelijk dus medeverantwoordelijk voor een tragisch ongeval.

Deze zeer belastende informatie is onder de pet gehouden. Doelbewust. Opgeborgen in de kluis van Landsadvocaat, zodat niemand het ooit zou weten, en wel om één reden: het was politiek te gevoelig. Pardon? Notulen van overleg met topambtenaren die verdraaid goed wisten hoe belastend dit TNO-rapport was: de schilder had het ongeluk mogelijk kunnen overleven.

Uit vertrouwelijke e-mails van het ministerie van VROM blijkt dat betrokkenen akelig goed wisten wat ze deden: de zaak beduvelen. En terwijl premier Balkenende iedereen die wat wist opriep dat te melden aan de Rijksrecherche, wilde zijn eigen landsadvocaat en zijn eigen ambtenaren de Catshuisdossiers niet aan de Rijksrecherche geven. Het is de onthutsende, voorlopige apotheose in een pijnlijk dossier.

Het maakt het ook moeilijk een andere uitkomst van het onderzoek van de Rijksrecherche te accepteren. Die is dat 'niet aantoonbaar' is dat ambtenaren van tevoren wisten dat door de schilder het verboden middel thinner zou worden gebruikt. De weduwe geloofde niet dat haar man op eigen houtje handelde bij de renovatie van het Catshuis, de rechter geloofde er ook geen snars van.

Nu blijkt dat alle opsporingsambtenaren van de Arbeidsinspectie en de Koninklijke Marechaussee onze eigen overheid in hun hart ook niet vertrouwden: "Veel van degenen die het strafrechtelijk onderzoek in 2004 hebben uitgevoerd, hebben ook de indruk dat er wetenschap bij ambtenaren geweest moet zijn; niemand heeft dat gevoel echter destijds met feiten kunnen onderbouwen", zo concludeert het Openbaar Ministerie nu.

RTL Nieuws publiceerde eerder over de beschuldigingen van Haagse bronnen en klokkenluiders dat de Arbeidsinspectie serieuze aanwijzingen had dat ambtenaren medeschuldig waren aan het gebruik van thinner, en dat de top van het ministerie van Sociale Zaken in een vertrouwelijk document is gevraagd of wel of geen strafvervolging tegen ambtenaren moest worden ingesteld. Het College van procureurs-generaal concludeert nu dat 'niet is gebleken' dat dat document heeft bestaan.

In een rechtszaak van RTL Nieuws hebben de oud-bewindslieden De Geus en Van Hoof en hun oud-topambtenaar eensluidend en officieel verklaard dat zij zich zo'n memo 'niet kunnen herinneren' . Alleen de voormalige baas van de Arbeidsinspectie zegt in een afwijkende verklaring dat hij zijn bazen steeds heeft geïnformeerd…

Als in Nederland politiek gevoelige dossiers kunnen worden weggemoffeld door topambtenaren, wie mogen we dan nog geloven? Wat voor onfrisse waarheden zitten er nog meer in de kluis van de Landsadvocaat? En, belangrijker voor nu: wie wist wat op welk moment? Wisten ministers? Welke? Spraken zij erover? Wist de minister-president? Of kan niemand zich meer iets herinneren? Straks zal vanuit de Tweede Kamer ongetwijfeld de roep klinken om sancties tegen betrokken ambtenaren. En wellicht tegen de Landsadvocaat. Maar de meest indringende vraag is: als zoiets als de integriteit en geloofwaardigheid van de overheid, ónze overheid, op het spel staat, wat betekent dan politieke verantwoordelijkheid? Sorry zeggen?
http://www.rtl.nl/(/actue(...)09_1244734222782.xml
pi_69957996
quote:
een on-Nederlandse cover-up
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:25:46 #23
45206 Pietverdriet
pi_69958140
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:22 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Als iets er iets typisch nederlands is, is het wel on-Nederlands
pi_69958316
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als iets er iets typisch nederlands is, is het wel on-Nederlands
Elke keer dat er iets gebeurd, slaat men weer de hand voor de mond en schreeuwt: "Dat verwacht je toch niet! Niet in Nederland!" Wij zijn namelijk zooo onschuldig
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  vrijdag 12 juni 2009 @ 06:23:30 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_69961946
Nou, nóg een leugen dan.

Die arme Balkie toch... omgeven door leugenaars. Had ie vast niet vermoed.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')