abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67139697
quote:
Paus: condooms zijn geen oplossing

VATICAANSTAD - Het uitdelen van condooms is niet de oplossing voor het aidsprobleem in Afrika. Dat heeft paus Benedictus XVI dinsdag gezegd aan boord van het vliegtuig waarmee hij naar Afrika reist.

De paus heeft nooit eerder expliciet over het gebruik van condooms gesproken. Wel heeft hij onderstreept dat de rooms-katholieke kerk een taak heeft in de strijd tegen aids. Het Vaticaan propageert onthouding om verspreiding van de ziekte tegen te gaan.

‘Je kunt het (aidsprobleem, red.) niet oplossen met het distribueren van condooms', zei de paus tegen verslaggevers die met hem meereisden naar Kameroen. ‘In tegendeel. Het vergroot het probleem.’

Onder katholieke geestelijken die in Afrika hulp verlenen aan aidsslachtoffers, is het verzet van het Vaticaan tegen condooms niet onomstreden. Benedictus, die dinsdag begon aan een reis van zeven dagen door Kameroen en Angola, zei van plan te zijn op te roepen tot ‘internationale solidariteit’ met Afrika, dat zwaar wordt getroffen door de economische crisis. Hij wil ‘geestelijke en morele’ suggesties doen.

Verder zei de paus dat hij zich niet eenzaam voelt vanwege de kritiek die hij losmaakte door de excommunicatie van de Britse bisschop Williamson op te heffen. Williamson heeft ontkend dat in de Tweede Wereldoorlog 6 miljoen zijn omgebracht door de nazi’s
Laat die man toch een keer zn bek houden

[ Bericht 1% gewijzigd door KoosVogels op 17-03-2009 16:48:47 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06:48 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67139762
Had de pa van de paus maar wat vaker een condoom gebruikt...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:07:43 #3
238900 Koekz
Der Meister
pi_67139793
quote:
Listen to the pope, you got aids
pi_67139822
Ik snap de TT niet.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_67139901
Kan iemand effe die tweede 'volgens' uit de TT verwijderen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:11:46 #6
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67139949
Onthouding.. ja, dat gaat lukken...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_67139973
Mensen moeten maar goed bidden, dan gaat de aids vanzelf weg....
pi_67140080
Ik vraag me af: zou de paus zelf wel eens een condoom gebruikt hebben?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:16:07 #9
3542 Gia
User under construction
pi_67140118
Gewoon beide manieren toepassen. Laat de paus maar onthouding preken en huwelijkse trouw, dan kunnen anderen daarnaast nog condooms uitdelen.

Het is wel een feit dat alleen het uitdelen van condooms niet helpt om de aids in Afrika uit te bannen.
Die krengen kunnen lek zijn, over de datum, of gewoon op en het ventje wil toch!

Het is inderdaad nodig om de losse sexuele moraal in die gebieden aan te pakken, middels voorlichting.
pi_67140120
Dat zal toch wel met al zijn kontgeneuk?
pi_67140153
Kunnen ze niet doorgeven in Afrika dat de paus een albino is ?
Misschien zijn we dan meteen van hem af?
pi_67140174
Een taak om aids te bestrijden maar condooms zijn niet de oplossing. Right, tijd om al het geloof af te schaffen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:19:28 #13
130803 Gripper
Get a grip
pi_67140246
Mijn eerste reactie op zulke mededelingen van de paus over condooms is dan altijd "wat weet hij er nou van..."
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_67140250
Letterlijk en figuurlijk. Ten eerste omdat de Paus voor de 238e keer zijn 'oplossing' tegen aids kenbaar heeft gemaakt, JUIST in een kwetsbaar gebied waar anticonceptie hard nodig is:
quote:
Paus: condooms niet oplossing voor aids-probleem
In de strijd tegen de ziekte aids is het uitreiken van condooms niet dé oplossing. Dat zei paus Benedictus XVI dinsdag tegen journalisten aan boord van het vliegtuig dat hem naar de Centraal-Afrikaanse staat Kameroen brengt.

De leider van de RK-Kerk noemde aids ,,een tragedie waaraan niet alleen met geld een einde kan worden gemaakt''. De uitdeling van condooms verergert het probleem zelfs, zei Benedictus.

Toename
De landen ten zuiden van de Sahara hebben meer dan andere landen onder aids te lijden. Bijna twee derde van alle volwassenen en kinderen met hiv, het virus dat aids kan veroorzaken, wonen volgens de VN in dat deel van de wereld. Ook in Kameroen en buurland Gabon is het aantal mensen dat met hiv is besmet, toegenomen.

Met zijn verbod van kunstmatige voorbehoedmiddelen als condooms en de anticonceptiepil komt het Vaticaan regelmatig in conflict met internationale organisaties voor de volksgezondheid. De kerk ziet seksuele onthouding als enige effectieve manier om de verspreiding van seksueel overdraagbare aandoeningen als aids tegen te gaan. Vorig jaar riepen ongeveer zestig katholieke groepen Benedictus in een open brief op zijn standpunt over anticonceptie te herzien.
Bron: http://www.depers.nl/buit(...)-oplossing-aids.html

Een bekrompen, bezopen statement van een organisatie die wereldwijd grote schade aanricht.
quote:
De paus is dinsdag uit Rome vertrokken voor zijn eerste reis naar Afrika, sinds hij in april 2005 tot hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk werd gekozen. Het eerste reisdoel is Kameroen. Vrijdag gaat hij naar Angola. In Kameroen zal Benedictus de hoofdlijnen van het werkdocument voor de bisschoppensynode over Afrika presenteren. Die bijeenkomst heeft in oktober in het Vaticaan plaats. In de vroegere Portugese kolonie Angola herdenkt de paus dat het christendom zich er vijfhonderd jaar geleden vestigde.
Bron: idem

Op het NOS Journaal was vanmiddag te zien hoe letterlijk alles in Kameroen moest wijken voor het pausbezoek. De paus wordt daar namelijk nog gezien als 'god op aarde' (lees bijvoorbeeld dit artikel: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=D127R9NT ) en daarom is er even het nodige uit de weg geruimd:
quote:
Welke voorbereidingen worden er getroffen?
'De weg die van het vliegveld door de hoofdstad tot aan het hotel van de paus loopt, kreeg een grondige opknapbeurt. Vroeger stond die weg vol met allerhande kraampjes en winkeltjes. Daar kon je alles kopen: zonnebrillen, nagemaakte merkproducten, maar ook gewoon groenten en fruit. Vorige week zijn al die hutjes plots met de grond gelijk gemaakt. Een bulldozer reed gewoon de houten krotten omver, daarna ruimde een vrachtwagen alle puin op. Nu is er ineens straatverlichting, de muren langs de kant van de weg zijn plots mooi geverfd, de bermen liggen er netjes geharkt bij en de wegmarkering is vernieuwd.'

'De straat ziet er een stuk fraaier uit, maar de handelaars hadden die kraampjes wel nodig om in hun levensonderhoud te voorzien. De spullen van degenen die niet alles in veiligheid hadden gebracht, werden gewoon in beslag genomen.'

Hoe reageren de Kameroeners daarop?
'Zaterdag waren er enkele protesten in het centrum van Yaoundé, maar die werden door de fel gevreesde interventiebrigade van de politie hardhandig uiteengeslagen. De regering verdedigt zich door erop te wijzen dat de winkeltjes er illegaal stonden en dat de handelaars op voorhand werden gewaarschuwd. Dat kan misschien waar zijn, maar de kraampjes stonden er wel al geruime tijd. Vóór het bezoek van de paus trad de overheid er nooit tegen op.'
Bron: hierboven genoemd artikel uit de Standaard.

Voeg daarbij nog het gestuntel rondom Williamson en zijn holocaust-ontkenning. Voeg daarbij nog de benoeming van een homofobe Oostenrijkse hulpbisschop die Harry Potter 'satanistisch' vindt en de orkaan Katrina een straf van God. En voeg daarbij nog de reactie van katholieke leiders op de abortus bij een 9-jarig Braziliaans meisje dat was verkracht door haar stiefvader en zwanger was van een tweeling.

De vraag dient zich dan ook echt aan: wanneer is de wereld klaar met het Vaticaan?
pi_67140273
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:16 schreef Gia het volgende:
Gewoon beide manieren toepassen. Laat de paus maar onthouding preken en huwelijkse trouw, dan kunnen anderen daarnaast nog condooms uitdelen.

Het is wel een feit dat alleen het uitdelen van condooms niet helpt om de aids in Afrika uit te bannen.
Die krengen kunnen lek zijn, over de datum, of gewoon op en het ventje wil toch!

Het is inderdaad nodig om de losse sexuele moraal in die gebieden aan te pakken, middels voorlichting.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_67140283
Ik deed te lang over mijn openingspost...
Condooms bieden volgens de paus geen uitkomst volgens
pi_67140353
Het wordt tijd voor een paus uit een derdewereldland.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:23:45 #18
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_67140430
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef isogram het volgende:
De vraag dient zich dan ook echt aan: wanneer is de wereld klaar met het Vaticaan?
Als het Vaticaan klaar is met de wereld.

Maar ik kan me voorstellen dat je niet op zo'n cryptofilosofisch jeukantwoord zat te wachten.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_67140456
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
Daar heb je een goed punt.
-HOP-
pi_67140482
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nou nee, dank je. Je kunt wel zien hoe idolaat ze zijn van deze bekrompen, conservatieve idioot. In Afrika zijn ze zo mogelijk nog erger. Het Vaticaan zou grondig moeten hervormen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:25:07 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67140485
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik vraag me af: zou de paus zelf wel eens een condoom gebruikt hebben?
Van het neuken van maagdelijke kleine jongetjes loop je geen aids op, dus denk het niet.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:27:40 #22
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_67140579
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:20 schreef isogram het volgende:
Ik deed te lang over mijn openingspost...
Condooms bieden volgens de paus geen uitkomst volgens
Ik begrijp je onbegrip over deze bizarre kerkfrik volkomen.

het is je vergeven..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_67140586
nou.. hij heeft dit keer anders wel gelijk..

je kan dit probleem niet oplossen met een condoom.. maar met een remedie..
mensen in afrika fokken door zonder enige vorm van verantwoordelijkheid.. hebben schijt aan het feit dat ze mogelijk hun nazaad met dit virus ter wereld brengen!
The Hunter Will Be The Hunted
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:32:41 #24
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_67140782
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:27 schreef supersteve het volgende:

mensen in afrika fokken door zonder enige vorm van verantwoordelijkheid.. hebben schijt aan het feit dat ze mogelijk hun nazaad met die virus ter wereld brengen!
Als die zelfde afrikanen niet vanaf het begin condooms hadden gekregen en niet door bekrompen Gristelijk kolonialisme de dood in gedreven waren hadden we dit probleem niet gehad. De gemiddelde afrikaanse vrouw niet constant zwanger.En zij geen overbevolking. En wij geen bootladingen vluchtelingen. De fout komt van de kerk.

Wij kregen pas welvaart in het westen toen de invloed van de katholieke kerk met hun grote kinderscharen weg-ebte..

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:34:04 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_67140835
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:27 schreef supersteve het volgende:

mensen in afrika fokken door zonder enige vorm van verantwoordelijkheid.. hebben schijt aan het feit dat ze mogelijk hun nazaad met dit virus ter wereld brengen!
nazaad.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')