quote:ISLAMABAD, Pakistan (CNN) -- A powerful car bomb ripped through a bustling marketplace in Peshawar, killing at least 70 people on Wednesday, a government official said.
The blast at the Meena Bazaar injured 150 others, according to Sahibzada Anis Khan, Peshawar's district coordination officer. The market is a labyrinth of shops popular with women in the Peepal Mandi section of the city.
The attack is the deadliest ever carried out in Peshawar and is among the country's deadliest.
A suicide car bombing on October 9 in Khyber Bazaar, a commercial hub in Peshawar, killed at least 49 people and injured 135 others.
Peshawar is the capital of the North West Frontier Province, where the Pakistan army has been engaged in an intense military offensive to rout militants who have launched attacks in the country and in neighboring Afghanistan.
Despite the offensive, militants have continued to strike with relative impunity in Pakistan, raising concerns about the ability of the government forces to maintain control.
U.S. President Barack Obama signed legislation this month providing an additional $7.5 billion in assistance to Pakistan over the next five years. The White House is working on a comprehensive review of U.S. strategy in Pakistan and neighboring Afghanistan.
Peshawar is 103 miles (167 km) from the capital, Islamabad, where U.S. Secretary of State Hillary Clinton was visiting Wednesday. It sits on the main supply route into Afghanistan and is the gateway to Pakistan's ungoverned tribal regions
sorryquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:29 schreef Frutsel het volgende:
Had het hier al gemeld
[Centraal]Pakistan en de strijd tegen de Taliban
Jij weet ook niet wat je wilt SoldMayor.. je hebt zelfs nog ergens een topic lopen met "Terreuraanslagen wereldwijd" of zoiets.
Nee laat maar open, gezien de nieuwswaarde. Mergen kan later nog welquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:33 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
sorry![]()
ik was die vergeten en anders was er toch al 100 dagen niet in gepost ofzo..
mja pleur deze dan maar dicht
echt wel,,quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee laat maar open, gezien de nieuwswaarde. Mergen kan later nog wel
Maar ik zag bijv ook geen apart topic over de honderdveertig doden in bagdad.
fukdeduckquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:40 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
echt wel,,
106 doden (and counting) bij bomaanslagen Bagdad
wel goed kijken hea..
quote:PESHAWAR, Pakistan — A car bomb tore through a market popular with women in northwestern Pakistan on Wednesday, killing 86 people hours after U.S. Secretary of State Hillary Rodham Clinton arrived in the country to show American support for its campaign against Islamist militants.
More than 200 people were wounded in the blast in the main northwestern city of Peshawar, the deadliest in a surge of attacks this month. The government blamed militants seeking to avenge an army offensive launched this month against al-Qaida and Taliban in their stronghold close to the Afghan border.
The blast hit a market selling bangles, dresses and toys in an old part of town crisscrossed with narrow alleys. It set scores of shops on fire, collapsed buildings, including a mosque, and sent a cloud of gray smoke over the city. TV footage showed wounded people sitting amid the debris as people grabbed at the wreckage, trying to pull out survivors before carrying them to a hospital.
One two-story building collapsed as firefighters doused it with water.
Indruk wekken dat je de macht in hadden hebt daar waar je eigenlijk geen macht hebt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:39 schreef Dragorius het volgende:
Zoiets groots in je eentje plannen... en dan zeggen dat het Taliban is, wat voor reden heeft dat dan? Lijkt me niet bepaald logisch.
Maar waarom zou een individu dat doen? Dan is het toch alsnog uit naam van de Taliban? Of om de Taliban te helpen? Beetje vaag, nietwaar?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Indruk wekken dat je de macht in hadden hebt daar waar je eigenlijk geen macht hebt.
Dat zeg ik net, om macht uit te oefenen, werven. Het zijn altijd de makkelijk beïnvloedbare jongeren die de aanslagen plegen, nooit de geleerden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar waarom zou een individu dat doen?
Nee, het is in de naam van de Taliban wanneer het in opdracht van hen gebeurt, Mullah Umar heeft zich herhaaldelijks gekeerd tegen zelfmoordaanslagen jegens burgers. Ik kan ook zeggen dat ik iets in jouw naam steel, betekent niet dat het in jouw naam is gedaan.quote:Dan is het toch alsnog uit naam van de Taliban?
Je helpt de Taliban niet door iets te doen wat de leiders niet willen.quote:Of om de Taliban te helpen?
Nee.quote:Beetje vaag, nietwaar?
Ik meen het serieus, "iemand" komt toch op het lumineuze idee om zoiets walgelijks te doen. Waar komt die aanzet dan vandaan, en waarom zou je dan de Taliban als naam gebruiken, terwijl ze er niks mee te maken willen hebben? Dat is gewoonweg vreemd.quote:
Ik zal nog één poging aan je toewijden in de hoop dat je het nu wel begrijpt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik meen het serieus, "iemand" komt toch op het lumineuze idee om zoiets walgelijks te doen. Waar komt die aanzet dan vandaan, en waarom zou je dan de Taliban als naam gebruiken, terwijl ze er niks mee te maken willen hebben? Dat is gewoonweg vreemd.
Ook al wordt 99,9% van alle diefstallen gepleegd door Marokkanen, elk inbraak verdiend weer een individueel onderzoek om op objectieve wijze de daders te vinden, de (schuldige) verdachten in deze zouden dan weer makkelijk naar de statistieken en Marokkanen kunnen wijzen omdat het een strategie is ten voordele van eigen persoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:51 schreef Disana het volgende:
Al zou het de Taliban zelf niet zijn, dan nog draagt de Taliban geweld en verderf en onderdrukking uit. Dan is het geen wonder als beïnvloedbare jonge mannen ook overgaan tot het opleggen van hun wil door geweld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |