Daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:44 schreef Karrs het volgende:
Dat wordt een probleem.
Pakistan heeft nukes.
Het is voorlopig nog lang niet zo ver dat extremisten die dingen in handen hebben. Maar het is zeker wel een potentieel risico. Aan de andere kant, als ze die al lanceren, krijgen ze er velen op hun dak voor terug.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:44 schreef Karrs het volgende:
Dat wordt een probleem.
Pakistan heeft nukes.
Natuurlijk niet, maar 't is niet onmogelijk dat ze hun handen op die dingen weten te leggen.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is voorlopig nog lang niet zo ver dat extremisten die dingen in handen hebben. Maar het is zeker wel een potentieel risico. Aan de andere kant, als ze die al lanceren, krijgen ze er velen op hun dak voor terug.
Dan nuken ze iedereen die met hun stomme hoofd achter Bush is aangehobbeld.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:46 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Ik wil niet weten als die dingen in handen zouden komen van de Taliban.
Bron:Frontpagequote:Clinton: 'Pakistan dodelijke bedreiging'
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Hillary Clinton heeft Pakistan een 'dodelijke bedreiging' genoemd voor de veiligheid van de wereld. Zij verwijt de Pakistaanse regering het land over te leveren aan de Taliban en andere radicale groeperingen. Clinton deed haar uitspraken tijdens een zitting van de commissie buitenland van het Huis van Afgevaardigden.
Ze verwees daarbij naar de deal die de regering begin deze maand sloot met moslimradicalen in de Swatvallei, in het noorden van Pakistan. De Pakistaanse president Asif Ali Zardari stemde toen in met invoering van de sharia in de Swatvallei, in ruil voor vrede met de stamleiders die daar de macht uitoefenen.
Daarmee kwam op papier een einde aan twee jaar van strijd in het gebied. De oorlogsvoering kostte honderden mensen het leven en verdreef een derde van de bevolking van 1,5 miljoen.
Critici vrezen dat de overeenkomst de Taliban alleen maar hebzuchtiger en ambitieuzer zouden maken. Zij zouden het idee kunnen krijgen dat ook de hoofdstad Islamabad rijp is voor talibanisering of hun extreme versie van de islam. Clinton roept de Pakistaanse bevolking zich uit te spreken tegen het beleid van hun regering.
Jaaaa!!!! Dan gaat Philips failliet want niemand koopt meer gloeilampen want iedereen geeft zelf al lichtquote:Op donderdag 23 april 2009 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan nuken ze iedereen die met hun stomme hoofd achter Bush is aangehobbeld.
Ongelofelijk dat sommige mensen er nog zo luchtig over doen. Wat denk je, dat als andere landen nukes terug kunnen vuren, dat dat de terroristen tegenhoudt?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is voorlopig nog lang niet zo ver dat extremisten die dingen in handen hebben. Maar het is zeker wel een potentieel risico. Aan de andere kant, als ze die al lanceren, krijgen ze er velen op hun dak voor terug.
Is gewoon stukje verdere islamisering doorvoeren.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:05 schreef Specularium het volgende:
De sharia invoeren als eis bij onderhandelingen.
Dat was met toestemming van de CIA.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
Oja, het is Nederland met haar slappe beleid dat ervoor heeft gezorgd dat Pakistan de kennis van atoombommen maken kon verkrijgen.
Tja Amerika is 1 grote ramp in het aanpakken van terrorisme in Pakistan-Afghanistan.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was met toestemming van de CIA.
yep, ik vind dat we Femke Halsema moeten sturen.. die lost het allemaal wel op.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja Amerika is 1 grote ramp in het aanpakken van terrorisme in Pakistan-Afghanistan.
Nee whahaha dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat de VS niet Irak moest aanvallen, maar ze moesten pakistan aanvallen. Irak onder saddam had niks met het terrorisme te maken. De bevolking van pakistan steunt wel veel terroristische activiteiten. Traningskampen in pakistan worden gebruik om daarmee mensen op te leiden om aanslagen te plegen in afghanistan. Naar mijn mening doet de VS veel te weinig om het terrorisme in pakistan aan te pakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
yep, ik vind dat we Femke Halsema moeten sturen.. die lost het allemaal wel op.
Waarom zouden ze dat nu ineens doen dan?quote:'Pakistaanse Talibaan trekken zich terug uit Buner'
De commandant van de Talibaan in Pakistan heeft zijn strijders opdracht gegeven zich onmiddellijk uit het district Buner terug te trekken. Dat heeft een woordvoerder van de moslim militie vandaag gezegd.
De Verenigde Staten en andere landen maken zich steeds meer ongerust over de opmars van de Talibaan in Pakistan. De Talibaan namen gisteren de macht over in Buner, slechts 100 kilometer van de hoofdstad Islamabad. Zij gaven het publiek instructies en stuurden vrouwen weg uit openbare gelegenheden, terwijl de politie machteloos toekeek.
De Talibaan rukten Buner binnen vanuit de Swat-vallei. President Asif Ali Zardari gooide het daar onlangs op een akkoordje met hen. Hij stond de Talibaan toe in de vallei een milde variant van de islamitische wet, de sharia, in te voeren. In ruil daarvoor beëindigden de Taliban daar hun bloedige gewapende opstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |