bronquote:Het verkoopverbod van gloeilampen gaat door. Een ruime meerderheid van de Europarlementscommissie van milieu heeft dinsdag ingestemd met het verbod.
De EU verbiedt de verkoop van gloeilampen omdat ze te veel stroom verslinden. Dit jaar verdwijnen de onzuinigste types peertjes van 100 Watt uit de winkel. Daarna wordt de verkoop van minder sterke gloeilampen verboden. In 2012 zouden er helemaal geen gloeilampen meer mogen worden verkocht.
Spaarlampen
Door over te schakelen op spaarlampen bespaart een gemiddeld gezin 25 tot 50 euro op de jaarlijkse energierekening. Voor heel Europa is dat 5 tot 10 miljard euro per jaar. De overschakeling van gloeilampen op spaarlampen leidt ertoe dat er in heel Europa jaarlijks zo'n 15 miljoen ton minder CO2 wordt uitgestoten.
Je kunt ook zeggen 'steeds maar weer dat verspillen, wanneer houdt het eens op?'.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Mylene het volgende:
De kogel is door de kerk.
[..]
bron
Nou ja, je kan tot die tijd nog een voorraad gloeilampen inslaan. En steeds maar weer dat verbieden. Wanneer houdt het eens op?
Nooit.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Nou ja, je kan tot die tijd nog een voorraad gloeilampen inslaan. En steeds maar weer dat verbieden. Wanneer houdt het eens op?
Er zijn nu al veel alternatieven. Led's die mooi licht geven bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:36 schreef Re het volgende:
philips zal er blij mee zijn dus het zal wel goed zijn voor de economie...
spaarlamp licht is echt gruwelijk, maar ja
Je kunt ook zeggen, wanneer gaan ze iets nuttigs doen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen 'steeds maar weer dat verspillen, wanneer houdt het eens op?'.
ja en als je er wat paddo's bij rookt wordt het helemaal geinig licht, oh wacht...quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er zijn nu al veel alternatieven. Led's die mooi licht geven bijvoorbeeld.
Dat zal over 3 jaar alleen maar meer en beter zijn.
Briljante agurmentatiequote:Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
ja en als je er wat paddo's bij rookt wordt het helemaal geinig licht, oh wacht...
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef Re het volgende:
[..]
ja en als je er wat paddo's bij rookt wordt het helemaal geinig licht, oh wacht...
Ach van elk soort een stuk of 20 inslaan en je kan je hele leven vooruit.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
We zouden als burgers eens de berekening moeten maken hoeveel energie die verhuizing jaarlijks kost, misschien dat dat voor hun wel een valide argument is om met die verhuizingen te stoppen. Ik verwacht het eigenlijk niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen, wanneer gaan ze iets nuttigs doen.
Bv zoals die steeds terugkerende verhuizing stopzetten....
Dit soort maatregelen zijn een druppel op een gloeiende plaat. Ik word er kots misselijk van dat die politici allemaal het beste jongetje van de klas willen uithangen. Die lui die de dienst uitmaken, werden waarschijnlijk bijna allemaal gepest vroeger.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We zouden als burgers eens de berekening moeten maken hoeveel energie die verhuizing jaarlijks kost, misschien dat dat voor hun wel een valide argument is om met die verhuizingen te stoppen. Ik verwacht het eigenlijk niet.
Welke verhuizingquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen, wanneer gaan ze iets nuttigs doen.
Bv zoals die steeds terugkerende verhuizing stopzetten....
Ja joh. Dat worden echte razzia's!quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit soort maatregelen zijn een druppel op een gloeiende plaat. Ik word er kots misselijk van dat die politici allemaal het beste jongetje van de klas willen uithangen. Die lui die de dienst uitmaken, werden waarschijnlijk bijna allemaal gepest vroeger.
Licht van spaarlampen is super sfeerloos en ziet er niet uit.
Het lijkt wel 40-45, gaan ze zeker straks ook alle huizen langs netzoals vroeger de duitsers, maar dan op zoek naar gloeilampen ipv radio's.
Van Straatsburg naar Brussel ?quote:
Ga je daar voor inzetten, maar ga niet burgers lopen treiteren met maatregelen die totaal geen zin hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het europeesch parlement van straasburg naar brussel maandelijks.
Nee een mickey of een minnie mouse heb ik nog nooit in mijn bed gehad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:50 schreef JohnDope het volgende:
Dit soort maatregelen zijn een druppel op een gloeiende plaat. Ik word er kots misselijk van dat die politici allemaal het beste jongetje van de klas willen uithangen. Die lui die de dienst uitmaken, werden waarschijnlijk bijna allemaal gepest vroeger.
Licht van spaarlampen is super sfeerloos en ziet er niet uit.
Het lijkt wel 40-45, gaan ze zeker straks ook alle huizen langs netzoals vroeger de duitsers, maar dan op zoek naar gloeilampen ipv radio's.
Ben je nou echt zo gay of loop je de boel op te fokkenquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee een mickey of een minnie mouse heb ik nog nooit in mijn bed gehad.![]()
Ik vind deze maatregel ook grenzen aan een totale waanzin. Het liefst had ik gewoon een flinke heffing op energie-onzuinige lampen gezien. Met het geld wat met die heffing binnen komt worden alleen maar duurzame energie projecten ontwikkeld , dat levert in mijn duurzame wereld optiek een win win situatie op.
quote:
Deze totaal zinloze verhuizing kost op jaarbasis 200 miljoen euro.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het europeesch parlement van straasburg naar brussel maandelijks.
Ik heb nog geen SCH lessen gehad dus weet totaal niet waar je het nu over hebt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo gay of loop je de boel op te fokken
De hele wereld politiek is 1 groot kruitvat geworden dat ieder moment uit elkaar kan klappen en jij maakt je druk over duurzaamheid.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:07 schreef Basp1 het volgende:
En ja de enigste weg die we kunnen gaan als westerse mensheid zijnde is een ontwikkeling van een duurzame samenleving.. Het momentum zal er steeds meer en meer komen omdat de economie weer een nieuwe bubble nodig heeft om te ontwikkelen. Het slimste zou het zijn als dat een duurzame samenleving ontwikkelen is. Helaas is de mensheid niet altijd even slim
Dan mis ik toch echt iets in mijn realiteit, welke landen bedreigen elkaar op dit moment?quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De hele wereld politiek is 1 groot kruitvat geworden dat ieder moment uit elkaar kan klappen en jij maakt je druk over duurzaamheid.
Kom eens terug in de realiteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |