abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69466233
quote:
DEN HAAG - Marokkaanse Nederlanders moeten hun kind een dubbele voornaam kunnen geven, zoals Ahmed Jan. Daarmee kunnen ouders meer uiting geven aan hun verbondenheid met zowel Nederland als Marokko.

Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie geopperd tijdens gesprekken met ambtgenoten in Marokko. Volgens zijn woordvoerder hebben de Marokkaanse autoriteiten het idee niet op voorhand afgewezen. Ze lieten weten dat het naamrecht in ontwikkeling is en dat ze ook het belang van integratie zien. Het naamrecht is een nationale zaak. Marokko zou de wet moeten aanpassen om het mogelijk te maken een Marokkaans-Nederlandse voornaam als volwaardige naam in het paspoort op te nemen.

Aanleiding voor het pleidooi van Hirsch Ballin waren praktische problemen die te maken hebben met de gevoelige kwestie rond de dubbele nationaliteit. Marokko staat vrijwel nooit toe dat onderdanen afstand doen van hun nationaliteit en is niet van plan daar iets aan te veranderen. Marokkaanse Nederlanders hoeven geen Marokkaans paspoort voor hun kind te halen. Als ze wel een Marokkaans paspoort willen, moet daar een Marokkaanse naam in komen te staan. Hirsch Ballin hoopt dat daar straks ook een Marokkaans-Nederlandse of Nederlands-Marokkaanse naam in kan worden opgenomen.

De bewindsman heeft verder de verzekering gekregen dat de in Nederland veelbesproken namenlijst van de Marokkaanse regering geen beperkingen oplegt. Marokkaanse Nederlanders krijgen met die lijst met goedgekeurde voornamen te maken, als ze aangifte van een geboorte doen en van plan zijn hun kind ook bij het consulaat aan te geven. Hirsch Ballin kreeg tijdens zijn bezoek te horen dat de lijst kan worden uitgebreid met internationaal gangbare namen waarin Marokko zich kan herkennen, zoals Sofia. Als een naam wordt afgekeurd, kunnen ouders daartegen in beroep gaan.

Hirsch Ballin wilde ook weten of Marokkaanse Nederlanders die alleen met een Nederlands paspoort naar Marokko reizen, zonder problemen het land in kunnen gaan. Volgens de autoriteiten is dat het geval.
Telegraaf

Nou kan het aan mij liggen, maar was dit niet ooit een grap van Jochem Meijer? Ik vraag me af wat er de laatste tijd aan de hand is, eerst dat gedoe over Jan en Yo, en nu Ballin die dit idiote balletje opgooit...
pi_69466415
quote:
Hirsch Ballin wilde ook weten of Marokkaanse Nederlanders die alleen met een Nederlands paspoort naar Marokko reizen, zonder problemen het land in kunnen gaan. Volgens de autoriteiten is dat het geval.
Probleem opgelost als dat inderdaad geen probleem is.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:28:59 #3
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_69466629
Stel je voor dat mensen wat andere namen dan Jan, Piet en Klaas kunnen kiezen. De vrijheid!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_69466777
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:28 schreef Bowlingbal het volgende:
Stel je voor dat mensen wat andere namen dan Jan, Piet en Klaas kunnen kiezen. De vrijheid!
Fijne vrijheid als je van een ander land een lijst krijgt met goedgekeurde namen waaruit je moet kiezen om niet in de problemen te komen .

Ahmed Jan leuk bedacht van Ballin maar meer dan symboliek is het niet. Het is overigens absurd dat de Nederlandse overheid zich de wet laat voorschrijven door een derde wereldland.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:35:56 #5
248844 Bowlingbal
pi_69466924
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Fijne vrijheid als je van een ander land een lijst krijgt met goedgekeurde namen waaruit je moet kiezen om niet in de problemen te komen .

Ahmed Jan leuk bedacht van Ballin maar meer dan symboliek is het niet. Het is overigens absurd dat de Nederlandse overheid zich de wet laat voorschrijven door een derde wereldland.
Moet? In Rotterdam niet hoor, volgens Aboutaleb.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:39:09 #6
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69467073
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:28 schreef Bowlingbal het volgende:
Je weet best waar dit over gaat. Ik moet de eerste turk of mocro met een westerse naam nog tegenkomen.

David Pinto telt niet mee, da's tenslotte een joodse mocro.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_69467111
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Moet? In Rotterdam niet hoor, volgens Aboutaleb.
quote:
Marokko staat vrijwel nooit toe dat onderdanen afstand doen van hun nationaliteit en is niet van plan daar iets aan te veranderen. Marokkaanse Nederlanders hoeven geen Marokkaans paspoort voor hun kind te halen. Als ze wel een Marokkaans paspoort willen, moet daar een Marokkaanse naam in komen te staan.
Zijn er Marokkanen die dat doen?
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:40:07 #8
248844 Bowlingbal
pi_69467128
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Je weet best waar dit over gaat. Ik moet de eerste turk of mocro met een westerse naam nog tegenkomen.

Ik moet de eerste 'echte Nederlander' met een Turkse naam ook nog tegenkomen.
- Donald Love
pi_69467163
Niks moet...

Marokko heeft regels.
Wil je dat je kind iets erft in Marokko hou je je aan de regels van Marokko.
Doe je dat niet moet je niet gaan mekkeren dat je kind minder rechten heeft in Marokko
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_69467313
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:40 schreef mudkipzz het volgende:
Niks moet...

Marokko heeft regels.
Wil je dat je kind iets erft in Marokko hou je je aan de regels van Marokko.
Doe je dat niet moet je niet gaan mekkeren dat je kind minder rechten heeft in Marokko
Als je dit terugleest denk je dan niet. Oh wat een onzin heb ik zojuist gepost .
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:45:02 #11
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_69467330
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik moet de eerste 'echte Nederlander' met een Turkse naam ook nog tegenkomen.
Daar gaat het ook niet om. Er wonen tenslotte zeer weinig nederlanders in turkije.

De kaaskoppen die voorgoed naar het buitenland emigreerden, gaven hun kinderen aldaar doorgaans ook namen die gangbaar waren in het land van herkomst en reeds in nederland geboren kinderen werden vaak hernoemd, Gerrit werd Garrett, Jan werd John etc. Tweede generatie spreekt dan doorgaans geen of zeer beperkt nederlands en gaat zelden terug naar nederland.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_69467426
Marokko en regels. Ik zie Ballin daar al in gesprek gaan met de Marokkaanse autoriteiten, denken dat ze hem serieus nemen, denken dat ze überhaupt de waarheid spreken als ze toezeggingen doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_69468239
Mohammed Sharon. Mag dat ook?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69468380
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:03 schreef teknomist het volgende:
Mohammed Sharon. Mag dat ook?
http://en.wikipedia.org/wiki/Amir_Peretz

Armand Peretz mag wel iig, ik zie dus niet in waarom Mohammed Sharon niet zou kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:08:32 #15
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_69468452
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:39 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Baby Friso. Turkse nationaliteit, Nederlandse naam.

http://www.parool.nl/paro(...)-Turks-gemaakt.dhtml
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 21:23:44 #16
236264 crew  capricia
pi_69468944
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:18 schreef fratsman het volgende:

[..]

Telegraaf

Nou kan het aan mij liggen, maar was dit niet ooit een grap van Jochem Meijer? Ik vraag me af wat er de laatste tijd aan de hand is, eerst dat gedoe over Jan en Yo, en nu Ballin die dit idiote balletje opgooit...
Jochem Meijer!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69469015
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Amir_Peretz

Armand Peretz mag wel iig, ik zie dus niet in waarom Mohammed Sharon niet zou kunnen.
Ok. Het klinkt als water en vuur.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69469123
---
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:44:21 #19
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69469735
Ik wil me naam veranderen in Mark Mohhamed de XII
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 21:45:01 #20
236264 crew  capricia
pi_69469761
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:44 schreef Slappy het volgende:
Ik wil me naam veranderen in Mark Mohhamed de XII
Geen Marcus??
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69469788
Ik ken een aantal mensen die twee namen gebruiken, een buitenlandse en een Nederlandse. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 21:46:57 #22
236264 crew  capricia
pi_69469845
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:45 schreef Picchia het volgende:
Ik ken een aantal mensen die twee namen gebruiken, een buitenlandse en een Nederlandse. Maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt.
Ach, ik heb vandaag ook een tafeltje in een restaurant gereserveerd onder de naam Capricia voor een Fok!-meet...vond het ook wel raar om te zeggen...maar hoe vaker je het zegt, hoe natuurlijker het voelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:47:54 #23
138914 Slappy
ambtenaar
pi_69469890
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen Marcus??
Nee ik heb nu Willem als tweede naam
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_69469910
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ach, ik heb vandaag ook een tafeltje in een restaurant gereserveerd onder de naam Capricia voor een Fok!-meet...vond het ook wel raar om te zeggen...maar hoe vaker je het zegt, hoe natuurlijker het voelt.
Als Capricia niet bevalt mag je wel Picchia proberen hoor.
  Moderator woensdag 27 mei 2009 @ 21:50:37 #25
236264 crew  capricia
pi_69469998
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:48 schreef Picchia het volgende:

[..]

Als Capricia niet bevalt mag je wel Picchia proberen hoor.
Dan denken de fok mensen dat we een kloon zijn...(wat me ook wel weer lachen lijkt!)
Denk dat de meet dan wel storm gaat lopen aangezien ik voornamelijk op de AEX post...
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')