bronquote:De oudejaarstrekking van de staatsloterij was helemaal niet uitverkocht zoals de loterij beweerde. Er lagen nog 800.000 halve loten. Op een van die loten viel toevallig de helft van hoofdprijs 25 miljoen euro.
"Door een computerfout zijn 800.000 halve loten op de plank blijven liggen, maar de loterij zweeg daarover", schrijft De Telegraaf. "Hoe eerlijk is dit systeem nog?" vraagt hoogleraar rechtssociologie Nick Huls zich in de krant af.
Een woordvoerder van de loterij bezweert dat de deelnemers die wel een lot wisten te bemachtigen niet zijn benadeeld.
Hoogleraar Huls: "Het ministerie van Financiën vindt het allemaal ook prima, zolang er maar loten worden verkocht en zij de winst opstrijken", zegt hij in de krant.
Rrrright... Als de kans op 25 miljoen er niet was geweest hadden heel veel mensenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef alors het volgende:
Er was net een woordvoerdster op de radio en die lulde het zo dat de enige benadeelde de Staatsloterij zou zijn. Terwijl simpel te berekenen is, dat dit alleen maar goed uitgepakt heeft voor hen
Wat bedoel je met "maar één half lot met 25mln"quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:38 schreef DS4 het volgende:
Het verbaast mij niets, sterker nog, het was voor mij onmiddellijk duidelijk dat er geen donder van klopte aangezien er maar één half lot was met 25 mio. Dat klopt niet met uitverkocht.
Zo langzaamaan stinkt het zaakje wel enorm.
Of het nu waar is of niet. Ieder weldenkend mensen wat ooit wiskunde gevolgd heeft moet weten dat wanneer de kans <1 je gewoon per defenitie al nooit moet meedoen aan zulke dingen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:
Als dit waar is doe ik ook nooit meer mee. Stelletje walgelijke oplichters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |