bronquote:De oudejaarstrekking van de staatsloterij was helemaal niet uitverkocht zoals de loterij beweerde. Er lagen nog 800.000 halve loten. Op een van die loten viel toevallig de helft van hoofdprijs 25 miljoen euro.
"Door een computerfout zijn 800.000 halve loten op de plank blijven liggen, maar de loterij zweeg daarover", schrijft De Telegraaf. "Hoe eerlijk is dit systeem nog?" vraagt hoogleraar rechtssociologie Nick Huls zich in de krant af.
Een woordvoerder van de loterij bezweert dat de deelnemers die wel een lot wisten te bemachtigen niet zijn benadeeld.
Hoogleraar Huls: "Het ministerie van Financiën vindt het allemaal ook prima, zolang er maar loten worden verkocht en zij de winst opstrijken", zegt hij in de krant.
Rrrright... Als de kans op 25 miljoen er niet was geweest hadden heel veel mensenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef alors het volgende:
Er was net een woordvoerdster op de radio en die lulde het zo dat de enige benadeelde de Staatsloterij zou zijn. Terwijl simpel te berekenen is, dat dit alleen maar goed uitgepakt heeft voor hen
Wat bedoel je met "maar één half lot met 25mln"quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:38 schreef DS4 het volgende:
Het verbaast mij niets, sterker nog, het was voor mij onmiddellijk duidelijk dat er geen donder van klopte aangezien er maar één half lot was met 25 mio. Dat klopt niet met uitverkocht.
Zo langzaamaan stinkt het zaakje wel enorm.
Of het nu waar is of niet. Ieder weldenkend mensen wat ooit wiskunde gevolgd heeft moet weten dat wanneer de kans <1 je gewoon per defenitie al nooit moet meedoen aan zulke dingen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:
Als dit waar is doe ik ook nooit meer mee. Stelletje walgelijke oplichters
Als je puur zakelijk, rationeel en risiconeutraal of -avers bent niet nee.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of het nu waar is of niet. Ieder weldenkend mensen wat ooit wiskunde gevolgd heeft moet weten dat wanneer de kans <1 je gewoon per defenitie al nooit moet meedoen aan zulke dingen.
Als je niet meerekend dat ze die 12.500.000 die niet als hoofdprijs is uitgekeerd, hebben uitgekeerd als 12 prijzen van 1.041.666 en je daarbij berekend dat ze 10.400.000 zijn misgelopen aan inkomsten en daarbij ook de verkooppunten hebben moeten compenseren...quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:51 schreef alors het volgende:
Er was net een woordvoerdster op de radio en die lulde het zo dat de enige benadeelde de Staatsloterij zou zijn. Terwijl simpel te berekenen is, dat dit alleen maar goed uitgepakt heeft voor hen
Bij loterijen worden mensen per defenitie belazerd. Alleen omdat het nu in het nieuws komt voelen sommige mensen zich opeens echt belazerd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:02 schreef Pool het volgende:
. Juist daarom is het zo erg als mensen vervolgens worden belazerd. Dat verknalt die positieve ervaring.
Hoezo als dit waar is? Dat is toch duidelijk: alle loten waren uitverkocht en vervolgens valt er een prijs op een half lot en is er maar één van de twee halve loten met dat nummer verkocht...quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:08 schreef Metro2005 het volgende:
Als dit waar is doe ik ook nooit meer mee. Stelletje walgelijke oplichters
De hoofdprijs of de jackpot (even niet duidelijk welke prijs van 25 mio het om gaat) was gevallen op een half lot verkocht in Den Haag of Groningen (als ik mij niet vergis). Bij een uitverkochte set zou er ook een ander half lot (er zijn nl. twee loten met hetzelfde nummer als je een half lot koopt) verkocht moeten zijn waar 25 mio op valt. Maar dat was dus niet zo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef Zjummie het volgende:
Wat bedoel je met "maar één half lot met 25mln"![]()
Je wordt niet belazerd, je weet van te voren dat er maar een deel van de inleg wordt uitgekeerd aan prijzen. De reden dat mensen meedoen is dat ze hopen de spreekwoordelijke naald in de hooiberg te kopen en zo van enkele euro's enkele miljoenen euro's te maken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:14 schreef Basp1 het volgende:
Bij loterijen worden mensen per defenitie belazerd. Alleen omdat het nu in het nieuws komt voelen sommige mensen zich opeens echt belazerd.
Klopt als een bus. Maar je weet NIET van te voren dat de niet-verkochte loten ook meedingen naar de prijzen. Bij de Jackpot weet je dat, daar is het idee Jackpot op gebaseerd, maar van de "gewone" prijzen mag je verwachten dat die verloot worden onder de verkochte loten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je wordt niet belazerd, je weet van te voren dat er maar een deel van de inleg wordt uitgekeerd aan prijzen.
Als jij het niet belazerd wilt noemen, dan zouden ze ook bij elke reclame van elke loterij het winpercentage moeten vertellen aangezien ze dat niet doen vind ik het toch rieken na belazeren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:27 schreef DS4 het volgende:
Je wordt niet belazerd, je weet van te voren dat er maar een deel van de inleg wordt uitgekeerd aan prijzen. De reden dat mensen meedoen is dat ze hopen de spreekwoordelijke naald in de hooiberg te kopen en zo van enkele euro's enkele miljoenen euro's te maken.
Inmiddels wel... Maar de informatievoorziening van de staatsloterij heeft daar tekort geschoten in het verleden, dat klopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:34 schreef Zjummie het volgende:
Maar je weet NIET van te voren dat de niet-verkochte loten ook meedingen naar de prijzen.
Met alle respect, ik geloof niet dat er mensen zijn die denken dat alle inleg wordt uitgekeerd. Dat kan ook niet want de verkooppunten moeten betaald worden, de reclames, de kansspelbelasting, enz. en dan wil de staatsloterij ook nog wat verdienen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:38 schreef Basp1 het volgende:
Als jij het niet belazerd wilt noemen, dan zouden ze ook bij elke reclame van elke loterij het winpercentage moeten vertellen aangezien ze dat niet doen vind ik het toch rieken na belazeren.
Dat zou een optie zijn.quote:Als de staatloterij slim is publiceren ze gewoon na elke trekking de cijfers van verkochte loten en uitgekeerd geld daarop in verhoudenig tot hun eigen richtlijnen. (zolang men >60% uitkeert van de inleg is het goed)
Er is een groot verschil tussen een "eerlijke loterij" houden en een "winstgevende loterij" houdenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:51 schreef Tarabass het volgende:
Verder kijk ik hier niet van op. Mensen die denken dat dit allemal eerlijk is, moeten zich eens afvragen hoe het kan dat loterijen als de postcodeloterij en deze loterij bakken vol geld hebben en echt een overschot aan geld maken..
Inderdaad, 8 letters..quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:59 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een "eerlijke loterij" houden en een "winstgevende loterij" houden
Ja, 50 euro ofzo... Dat schiet op.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:51 schreef Tarabass het volgende:
maar de kans dat je dan wat wint is groter dan die hele pauper-loterij.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:24 schreef Sybesma het volgende:
Je bent ook een sukkel als je meedoet met dit soort spelletjes....
Je gokt b.v. dat ajax weer op de broek krijgt van Groningen? Slim!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:08 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik gok liever op voetbalwedstrijden. Veel vermakelijker en tot nu toe een stuk winstgevender.
quote:
Dat geldt niet voor deelnemers aan de Postcodeloterij.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:05 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die meedoen met loterijen verdienen het sowieso om keihard belazerd te worden.
Die moeten geëxecuteerd worden?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor deelnemers aan de Postcodeloterij.
Eerlijk of oneerlijk, elke loterij is winstgevend. Die lui doen dat niet uit liefdadigheid, maar puur om te cashen. Ze geven je het gevoel dat wat er in gaat, ook er weer uit gaat. Maar dat is natuurlijk onzin. Dat zie je maar weer. En als ze de kosten zouden dekken is het prima, net zoals bijvoorbeeld een stichting, maar dat punt zijn ze allang voorbij..quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:11 schreef Zjummie het volgende:
[..]
![]()
Jij vertrouwt de slager om de hoek zeker ook niet omdat ie aan het eind van de dag winst heeft gemaakt ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |