abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75289103
Betrapte inbrekers in Midden-Limburg krijgen vanaf 1 januari 2010 gesubsidieerde begeleiding om hen zo weer op het juiste pad te krijgen.
De nazorg is een initiatief van het zogenoemde Veiligheidshuis, een koepel van politie, justitie, gevangeniswezen, sociale zaken, reclassering, verslavingszorg en andere hulpverleners. Het begeleidingsproject wordt gesubsidieerd door de gemeente. Onduidelijk is nog hoeveel geld ermee is gemoeid.

Zodra een inbreker is aangehouden, krijgt hij iemand van 'Het Veiligheidshuis" op bezoek. Dan wordt een analyse gemaakt hoe de inbreker op het verkeerde pad is geraakt.
Via een 'persoonsgericht plan van aanpak' moet de inbreker gemotiveerd raken om mee te werken aan de nazorg.

Bron De Telegraaf.

Wat vinden jullie van deze 'nazorg'?
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:13:33 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75289128
Prima, maar wel goed een vinger aan de pols houden en strenge voorwaarden erbij.
Intelligent, but fucked up.
pi_75289145
Het maakt mij niet uit, of ze nu direct spullen van je jatten of dat het via de belasting gaat is mij om het even.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  PR/Manusje van alles vrijdag 4 december 2009 @ 17:14:43 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75289160
Nazorg met een knuppel
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75289183
Carriere als inbreker lijkt me opeens wel wat. Makkelijk geld verdienen en als je wordt aangehouden nog kans op promotie ook.
pi_75289185
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Prima, maar wel goed een vinger aan de pols houden en strenge voorwaarden erbij.
Prima?????????????????
Strenge voorwaarden en vinger aan de pols houden werken net zo goed als de doodstraf in Amerika.

Gelul van de 1e categorie van je.

Hoop echt dat je sarcastisch bent.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:16:34 #7
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75289215
Echt, men is echt gestoord bezig.
Inbrekers horen in de cel!!! Klaar uit.

Of is dit om al die sosen en logen weer aan het werk te houden????
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_75289237
Het zal wel weer heel veel geld kosten en het zal ongetwijfeld niet helpen.

Ze kunnen beter gewoon een langere tijd vast zitten.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:21:59 #9
110987 ErwinRommel
pi_75289379

Ik ben Gerrit, ik steel als de raven

vrijdag 4 december 2009 @ 17:26:48 #10
110987 ErwinRommel
pi_75289501
Daarnaast zie ik veel liever dat men dit geld wat men in dit onzinnige project steekt stopt in nazorg voor oa slachtofferhulp, ambulance personeel, politie agenten en militairen.
Dit plan met die zgn "veiligheidshuizen" is gedoemd om te mislukken. Stop die miljoenen in nazorg waar dat echt op zijn plaats is.
  † In Memoriam † vrijdag 4 december 2009 @ 17:28:26 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75289540
Nazorg met een gloeiende pook!
pi_75289789
Ik ben wel zeer benieuwd wie er nou precies allemaal achter dit Veiligheidshuis staan.
Want het lijk mij sterk dat DE politie en Justitie en andere organisaties hier allemaal als een gezamenlijk blok achter staan. Zeker als het ook nog eens extra geld kost.
Ik heb trouwens nog nooit van dat hele Veiligheidshuis gehoord.
En sinds wanneer dienen inbrekers in de watten (want daar komt het op neer) te worden gelegd?

....en dan te bedenken dat men bij de politie aan het bezuinigen is...
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_75289884
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:37 schreef huhggh het volgende:
Ik ben wel zeer benieuwd wie er nou precies allemaal achter dit Veiligheidshuis staan.
Want het lijk mij sterk dat DE politie en Justitie en andere organisaties hier allemaal als een gezamenlijk blok achter staan. Zeker als het ook nog eens extra geld kost.
Ik heb trouwens nog nooit van dat hele Veiligheidshuis gehoord.
En sinds wanneer dienen inbrekers in de watten (want daar komt het op neer) te worden gelegd?

....en dan te bedenken dat men bij de politie aan het bezuinigen is...
Alleen in de onderste regionen
pi_75289934
Als het al werkt zou het uiteindelijk wel minder kosten als iemand vastzetten denk ik.
En meer cellen over.
pi_75289941
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen in de onderste regionen
Godzijdank is er blijkbaar wel geld voor dit soort absurde plannen.
Faal van de eeuw.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:43:41 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75289944
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Prima?????????????????
Strenge voorwaarden en vinger aan de pols houden werken net zo goed als de doodstraf in Amerika.
Dat voel je aan je water zeker?
quote:
Ja, het niveau van jouw immer onderbouwde proza zal ik nooit halen
quote:
Ik hoop nog steeds stiekem dat je een relkloontje bent

Enniehoe... Ik ga er vanuit dat e.e.a. ná en/of tijdens de straf gebeurt, niet ipv.
Intelligent, but fucked up.
pi_75289972
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:43 schreef TheStonedOne het volgende:
Als het al werkt zou het uiteindelijk wel minder kosten als iemand vastzetten denk ik.
En meer cellen over.
De doodstraf voor harde criminelen kost de samenleving nog minder, mits de straf snel na het vonnis wordt volbracht. Maar daar hoor je ook niemand voor pleiten.
Faal van de eeuw.
pi_75290077
Is ook wel weer net het andere uiterste he? scheelt niet veel maar toch.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:53:40 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75290209
och als naderhand blijkt dat de nazorg niet effectief is gebleken dan moet daar gewoon contractueel staan dat ze voor lange tijd uit de maatschappij gehaald worden... of anders sowieso het gevang in als ze er niet aan mee willen werken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75290431
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Dat voel je aan je water zeker?
[..]

Ja, het niveau van jouw immer onderbouwde proza zal ik nooit halen
[..]

Ik hoop nog steeds stiekem dat je een relkloontje bent

Enniehoe... Ik ga er vanuit dat e.e.a. ná en/of tijdens de straf gebeurt, niet ipv.
Goh...gelukskoekje die interessant doet.

En een relkloon.......voor jou een vraag, voor mij een weet..
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:04:06 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75290456
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef Adames het volgende:
Carriere als inbreker lijkt me opeens wel wat. Makkelijk geld verdienen en als je wordt aangehouden nog kans op promotie ook.
pi_75293564
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:15 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Prima?????????????????

Dit soort projecten werkt net zo slecht. Eens een dief, altijd een dief.
pi_75300957
quote:
Betrapte inbrekers in Midden-Limburg krijgen vanaf 1 januari 2010 gesubsidieerde begeleiding om hen zo weer op het juiste pad te krijgen.
En wat doet reclassering dan?
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:46:39 #24
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75301349
Een wat uitgebreider en neutraler artikel...
quote:
Provincie steunt 'Waak voor inbraak' in Midden-Limburg
dinsdag 1 december 2009 19:15

Maastricht - De Provincie Limburg stelt vanuit het programma ‘Investeren in steden en dorpen’ financiële middelen beschikbaar voor het project ‘Waak voor inbraak’ in Midden-Limburg. Het doel van het project is het structureel verminderen van het aantal woninginbraken door onder meer burgers erbij te betrekken.

Het project bestaat uit twee innovatieve nieuwe onderdelen. Eén is de samenstelling van een preventieteam ‘Waak voor inbraak’, bestaande uit burgers die vrijwillig voorlichting gaan geven aan mensen die in de directe omgeving van een recente inbraak wonen. Het ander onderdeel richt zich op de inbrekers. Een gearresteerde woninginbreker zal een nazorgtraject ingaan waarbij diverse hulpverlenende instanties aan de hand van een integrale aanpak herhaling proberen te voorkomen. Het traject wordt vormgegeven in het ‘Veiligheidshuis’, een samenwerkingsverband van gemeenten, justitie en zorgketen die personen uit de vicieuze cirkel van criminaliteit, overlast e.d. willen halen door het integraal opstellen en uitvoeren van een persoonsgericht plan van aanpak.

De Provincie Limburg wil door in deze projecten te investeren een bijdrage leveren aan het versterken van de sociale veiligheid in Limburg. In januari 2009 ondersteunde de Provincie een vergelijkbaar project in het politiedistrict Venray
Het gaat hier natuurlijk niet om een soort "vervangende" straf, maar om een extra traject naast de reguliere straf.
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:49:37 #25
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75301450
Ook wel een interessant achtergrondartikel:
quote:
Vier ton voor aanpak woninginbraken Midden-Limburg
Door NEWWORLD, dinsdag 06 oktober 2009 08:08

WEERT - Omdat woninginbraken in Midden-Limburg zich zorgelijk ontwikkelen, hebben de gemeenten in de regio, de woningcorporaties, de bouwbedrijven, de politie, het Openbaar Ministerie en het Veiligheidshuis de handen ineen geslagen. In de periode 2003-2007 steeg het aantal woninginbraken in Midden-Limburg met 13 procent, terwijl er in Noord- en Midden-Limburg als regio sprake was van een daling van 14 procent. De coördinatie van de aanpak was in handen van inmiddels oud-burgemeester Frans Wilms van Maasgouw. Het College van B&W van Weert heeft de afgelopen week ingestemd met het gezamenlijk plan van aanpak "Waak voor inbraak" en de financiering daarvan.

Het plan van aanpak bevat een breed pakket van maatregelen bestaande uit het oprichten van een preventieteam, het stellen van hogere eisen aan het beveiligen van woningen, wooncomplexen en de woonomgeving, verbetering van de opsporing van daders en het strenger hiertegen optreden. Uniek voor Nederland is dat het Veiligheidshuis voor elke woninginbreker op maat een persoongerichte aanpak ontwikkelt. Dit om herhaling te voorkomen.

Alle gemeenten gezamenlijk dragen gedurende de jaren 2010-2012 zo’n 350.000 euro aan deze aanpak bij. De provincie Limburg 50.000 euro. Voor Weert is de financiële bijdrage in totaal zo’n 73.500 euro. Ook in de andere zes gemeenten in Midden-Limburg vindt in deze periode de besluitvorming over deelname aan dit project plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')