Mijn idee. Wilders is bewust bezig geweest de grens tussen de vrijheid van meningsuiting en het verbod op discriminatie op te zoeken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:24 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Het is in ieder geval een goede test er van
Ik vind (net als bij van bommel, die echt wel een beetje had kunnen weten wat zijn uitspraken kunnen oproepen) dat een politicus niet zo vanuit hun onderbuik moet reageren, maar onderbouwend moet reageren.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef Svnn het volgende:
raar hoor.. die man mag zijn mening niet eens meer geven.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Is er wel eens iemand vervolgd voor kwetsende uitspraken over Christenen?
Zal wel een 'foei! niet meer doen' worden....quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:29 schreef Jareth het volgende:
[..]
Ik vind (net als bij van bommel, die echt wel een beetje had kunnen weten wat zijn uitspraken kunnen oproepen) dat een politicus niet zo vanuit hun onderbuik moet reageren, maar onderbouwend moet reageren.
Dit gaat trouwens op voor elke leiding, dus ook voor een Imam, dominee etc
Ik wacht met spanning af wat eruit gaat komen.
Die man zit op de grens van rascisme, discriminatie en haatzaaing, en gewoon zijn mening geven. Jij noch ik zijn gekwalificeerd te beoordelen in welke categorie hij valt. Ik vind het een goede zaak als een rechter daar naar gaat kijken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:22 schreef Svnn het volgende:
raar hoor.. die man mag zijn mening niet eens meer geven.
Gerard Reve, en die is vrijgesproken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Is er wel eens iemand vervolgd voor kwetsende uitspraken over Christenen?
Het is eerder diep triest dat tientallen mensen aangifte doen en het OM om onduidelijke redenen weigert om daaraan gevolg te geven.quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:34 schreef Elfletterig het volgende:
Triest. Als je kijkt hoe veel dingen gelovigen ongestraft kunnen zeggen in dit land, is het diep triest om te zien dat we dan iemand gaan vervolgen die tegen de schenen van de religie aantrapt.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:35 schreef Bushmaster het volgende:
Dat de Wet op godslastering maar snel mag worden afgeschaft.
De kern, van je antwoord zit hem in het woord geschiedenisboek!quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit kan je toch niet serieus menen?
Natuurlijk! Probeer anders eens een geschiedenisboek
'godslastering' is nog steeds iets anders dan een hele (bevolkings)groep over een kam scheren, zoals Wilders dat telkens weer doet...quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:35 schreef Bushmaster het volgende:
Dat de Wet op godslastering maar snel mag worden afgeschaft.
Uhm, hij reageert op de vraag of er iemand weleens vervolgd is wegens het beledigen van Christenen. Leg eens uit waarom het immens stupide is om dan naar een geschiedenisboek te verwijzen?quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:38 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
De kern, en daarmee de immense stupiditeit, van je antwoord zit hem in het woord geschiedenisboek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |