abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66711297
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66711323
Even kijken wat Benno Baksteen te zeggen heeft bij P&W.
pi_66711334
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Die gezagvoerder had 15.000 vlieguren achter de rug, hij is via de luchtmacht ingestroomd en heeft jarenlang in straaljagers gevlogen. Maar jij zal het vast beter hebben gekund.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66711339
TVPlane dan maar weer.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66711354
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Echt objectief ben je niet.:
[..]


[..]

Je hebt blijkbaar mijn punt nog niet begrepen. Ik zeg niet dat de piloten het goed hebben gedaan, ik zeg dat je nog niet kan zeggen dat ze het fout hebben gedaan, dat is heel wat anders. En je loopt zelf onwaarheden te verkondigen.

Je verdraait de feiten, bent vooringenomen en subjectief. Prima, maar je bent niet zoals je je probeert voor te doen, de objectieve vlieger met praktijkervaring.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66711358
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:35 schreef quo_ het volgende:

[..]

Zielige lui die turken.
Er gebeurt een ramp die met "slechts" 9 doden miraculeus goed afloopt.
De hulpverlening werk zich het apelazerus. In de ziekenhuizen worden alle zeilen bijgezet om de gewonden op te lappen. Alle kritiek gewonden hebben ze tot nog toe in leven kunnen houden.
Maar in de turkse pers wordt dat alles snel vergeten omdat de turkse eer zogenaamd wordt aangetast. Alsof turkse vliegers onfeilbaar zijn. Het turbulentie verhaal wordt vandaag opnieuw door de turkse vliegersclub in de aandacht gebracht.
Moet ik nu serieus geloven dat er tussen een 757 en een 737 een tijd van 4 minuten moet zitten?
ja, afhankelijk van de grootte van het vliegtuig kun je volgensmij een vortex krijgen die lang kan aanhouden.
onderschat dat iig niet...

trouwens die turken in dit filmpje

http://www.dumpert.nl/med(...)en_eist_tonnen_.html


walgelijke figuren

hoop dat ze een keer echt gewond raken
pi_66711371
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:03 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Jij bent anders degene die geen tegenspraak kan hebben
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:08:32 #8
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66711383
Nou, dan stop ik wel met het maken van een nieuw topic.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66711402
Nog even over de volgens Lightning incapabele piloot:
quote:
The flight's pilot, Captain Hasan Tahsin Arisan, with more than 12,000 hours in the cockpit of Boeing 737s, also died.

Before becoming the pilot of passenger planes, Arisan was a Turkish Air Force squadron commander and F-4 Phantom Fighter pilot, famed for engaging in mock dog-fights with rival Greek pilots over the Aegean Sea.
bron: http://edition.cnn.com/20(...).vertical/index.html

Ik gok dat Lightning het natuurlijk veel beter had gedaan allemaal!
pi_66711420
quote:
wilbert vraagt:
krijg je geen melding in de cockpit als beide hoogtemeters verschillende waarden aangeven ?
Hans Tettero:
daarvoor is geen directe melding of waarschuwing
bron: NOVA chat

Apart zou je zeggen.
pi_66711440
Dat van die acht keer was een vergissing van mij. Twee keer dan.
Dat die gezagvoeder 15.000 vlieguren heeft maakt allemaal niet uit. Alledrie de piloten hebben hier gewoon gefaald, daar komt het op neer. Heeft weinig met subjectiviteit te maken. Feit is dat de approach helemaal niet goed werd gemonitord en daardoor zijn ze gewoon de grond in gevlogen. Dat is een conclusie die je vrij gemakkelijk kunt trekken. Zou de approach WEL goed gemonitord zijn dan was de lage snelheid al veel eerder opgemerkt en was het probleem opgelost.
pi_66711484
Wat een heerlijk gebash hier mensen.
Niemand zegt hier dat iemand het veel beter zou hebben gedaan.

Alleen zoals nu uit de feiten naar voren komt, is het de piloten aan te rekenen.
Nogmaals, er waren zoals nu uit de feiten blijkt meer dan genoeg aanleiding en reden tot actie die ze nooit hebben genomen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:12:11 #13
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66711532
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:00 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ahhh, je kunt er niet mee omgaan? Mond houden en incasseren
Nou ja, je loopt zelf maar wat te roepen met zogenaamde feitjes en hebt geen idee van wat voor soort situaties er kunnen ontstaan die een bepaald gevolg hebben.
Juist in een situatie als deze moet je niet uitgaan van wat gemiddeld of normaal is maar wat theoretisch eens in de zoveel tijden zou kunnen gebeuren. De raad weet dat en is nog niet stellig met uitspraken over de piloten. Jij hebt echter al de wijsheid in pacht en rekent in algemeenheden. Het lijkt wel dat men hier de piloten ofwel een held, ofwel een loser vindt.
Terwijl je nu nog niet objectief vast kan stellen wat precies de rl van de piloten is geweest.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:12:50 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66711562
andere topic zat al dicht
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:07 schreef Re het volgende:
mag vorzichtig geconcludeerd worden dat men misschien erg was afgeleid omdat men met 3 man in de cockpit zat?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:13:33 #15
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66711597
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die acht keer was een vergissing van mij. Twee keer dan.
Dat die gezagvoeder 15.000 vlieguren heeft maakt allemaal niet uit. Alledrie de piloten hebben hier gewoon gefaald, daar komt het op neer. Heeft weinig met subjectiviteit te maken. Feit is dat de approach helemaal niet goed werd gemonitord en daardoor zijn ze gewoon de grond in gevlogen. Dat is een conclusie die je vrij gemakkelijk kunt trekken. Zou de approach WEL goed gemonitord zijn dan was de lage snelheid al veel eerder opgemerkt en was het probleem opgelost.
Nee, dat zou je niet gemakkelijk kunnen trekken. Het verbaasd me dat je dat zelf niet bedenkt aangezien je wel vliegende objecten schijnt te besturen. Dan verwacht ik dat je die gedachtegang wel kan maken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66711625
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:09 schreef Toad het volgende:

[..]

bron: NOVA chat

Apart zou je zeggen.
je moet ze toch ook zelf instellen, ligt aan de plek waar je land, en de meters boven de zeespiegel.

maar dan moet je alsnog zien of je te laag of te hoog zit.

maar ervaren wil niet altijd zeggen dat je geen fouten meer maakt.
ervaren kan ook een gemakzucht brengen waardoor je juist fouten gaat maken.

terwijl een beginner juist supergeconcentreerd zou zijn...
pi_66711667
De piloten hebben gefaald. De Turken hebben gefaald.
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_66711679
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:15 schreef UtrechtSlim het volgende:
De piloten hebben gefaald. De Turken hebben gefaald.
pi_66711689
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat van die acht keer was een vergissing van mij. Twee keer dan.
Dat die gezagvoeder 15.000 vlieguren heeft maakt allemaal niet uit. Alledrie de piloten hebben hier gewoon gefaald, daar komt het op neer. Heeft weinig met subjectiviteit te maken. Feit is dat de approach helemaal niet goed werd gemonitord en daardoor zijn ze gewoon de grond in gevlogen. Dat is een conclusie die je vrij gemakkelijk kunt trekken. Zou de approach WEL goed gemonitord zijn dan was de lage snelheid al veel eerder opgemerkt en was het probleem opgelost.
ik denk niet dat ze het opzettelijk hebben gedaan

ben heel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek
pi_66711699
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nou ja, je loopt zelf maar wat te roepen met zogenaamde feitjes en hebt geen idee van wat voor soort situaties er kunnen ontstaan die een bepaald gevolg hebben.
Juist in een situatie als deze moet je niet uitgaan van wat gemiddeld of normaal is maar wat theoretisch eens in de zoveel tijden zou kunnen gebeuren. De raad weet dat en is nog niet stellig met uitspraken over de piloten. Jij hebt echter al de wijsheid in pacht en rekent in algemeenheden. Het lijkt wel dat men hier de piloten ofwel een held, ofwel een loser vindt.
Terwijl je nu nog niet objectief vast kan stellen wat precies de rl van de piloten is geweest.
De piloten hadden moeten monitoren en dat hebben ze schijnbaar niet goed gedaan want in alle beschikbare tijd die ze hadden om de abnormale situatie te onderkennen hebben ze geen corrigerende actie ondernomen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:16:57 #21
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66711735
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:16 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

De piloten hadden moeten monitoren en dat hebben ze schijnbaar niet goed gedaan want in alle beschikbare tijd die ze hadden om de abnormale situatie te onderkennen hebben ze geen corrigerende actie ondernomen.
je kan nu nog niet zeggen wat de beschikbare tijd is geweest en of die voldoende is geweest om actie te ondernemen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:17:02 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66711740
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nou ja, je loopt zelf maar wat te roepen met zogenaamde feitjes en hebt geen idee van wat voor soort situaties er kunnen ontstaan die een bepaald gevolg hebben.
Juist in een situatie als deze moet je niet uitgaan van wat gemiddeld of normaal is maar wat theoretisch eens in de zoveel tijden zou kunnen gebeuren. De raad weet dat en is nog niet stellig met uitspraken over de piloten. Jij hebt echter al de wijsheid in pacht en rekent in algemeenheden. Het lijkt wel dat men hier de piloten ofwel een held, ofwel een loser vindt.
Terwijl je nu nog niet objectief vast kan stellen wat precies de rl van de piloten is geweest.
ik kan me niet voorstellen dat als de piloten wisten dat er een defect was dat ze dan nog steeds blindelings op hun apperatuur vertrouwden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66711762
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:14 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

je moet ze toch ook zelf instellen, ligt aan de plek waar je land, en de meters boven de zeespiegel.

maar dan moet je alsnog zien of je te laag of te hoog zit.

maar ervaren wil niet altijd zeggen dat je geen fouten meer maakt.
ervaren kan ook een gemakzucht brengen waardoor je juist fouten gaat maken.

terwijl een beginner juist supergeconcentreerd zou zijn...
Een radalt stel je niet zelf in.
pi_66711769
Dit plaatje kan nuttig worden in dit topic;
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_66711804
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

je kan nu nog niet zeggen wat de beschikbare tijd is geweest en of die voldoende is geweest om actie te ondernemen.
Ze hebben tientallen seconden lang met een te lage snelheid gevlogen... Ik weet niet wat jouw reactietijd is, maar dat is genoeg tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')