abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70088035

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 |

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/
http://bongercorp.com/start2run (start2run (evy's) download)
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf (Start To Run Evy's schema)

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 Les 2 Doel: 5 km
Blik Start to Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start to Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
Computergirl
eer-ik Start To Run Serie 1 - les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm - Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 9 Doel: 5 km hardlopen, dan 10.
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker Start To Run Serie 1 Les 6
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
zesje Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_70088103
Ik gooide het vorige topic dicht met:
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Negentien het volgende:
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donder Het is schitterend weer dus wat dat betreft geen smoezen vandaag. Wedden dat je na afloop een goed gevoel hebt?

Qua lichaam merk ik wel dat mijn spieren meer aanwezig zijn maar kan ook mede komen van 2x per week pilates. Maar een bmi van (net) boven de 25 blijft teveel, ook al is mijn lijf strakker. En dat vetlaagje op mijn buik blijft vrolijk zitten ondanks de stalen spieren eronder.
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:52:55 #3
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_70088228
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:54:30 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70088284
TVP

Tevens aan het trainen voor damloop en tevens een lange aanloop naar mijn eerste marathon (NYC 2011)
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:55:17 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_70088316
Ik ben actief begonnen met lopen, maar heb niet zo'n hardloopschema. Is me wel aangeraden maar ik heb geen mp3 speler. Is wel een aanrader dus?

Heb de 4 mijl in Zwolle gelopen, ga volgende week in Appingedam meedoen (5km) en straks 4 mijl voorafgaand aan de wielerwedstrijd Gouden Pijl Emmen (11 aug).
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:57:35 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70088401
Ik moet echt weer aan de gang
Dit topic in mijn AT bevestigd dat iig elke keer als ik het zie, dat moet motiverend werken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:02:15 #7
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70088553
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef devlinmr het volgende:
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin
Positief.

Sowieso, dat je met serie 2 bezig bent.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:08:17 #8
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70088774
Vandaag les2 gedaan. Na een seconde of 10 was ik al moe en leek de gehele les een lijdensweg te worden. Dat was het ook wel , maar toch ook ergens lekker en ik ben blij dat ik doorzet. Ik hou mijn ogen maar op 'over een paar weken', als het lopen makkelijker gaat ( hoop ik althans ) en dat een goed gevoel zal gaan geven.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:40:42 #9
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70089975
Hoppa... Schoentjes aan voor les 15 (serie 1)

*gerend*

Zo, dat ging lekker Zelfs de finale van zeven minuten

Ik moet mezelf er wel telkens aan herinneren dat ik:
- regelmatig ademhaal (vier stappen in, vier stappen uit)
- mijn buikspieren gebruik met het in- en uitademen
- mijn knieën optil tijdens het lopen
- mijn schouders en nek probeer te ontspannen tijdens het lopen
- niet al te veel let op de nog te rennen tijd, maar meer in de cadans terechtkom
- mijn ogen open te houden (knalde vandaag bijna tegen iemand op )

Op naar de tien kilometer!!!

[ Bericht 73% gewijzigd door Woodpecker op 17-06-2009 12:59:28 ]
pi_70095294
Oeps, open ik zo even een nieuw topic omdat hij niet in het goede subforum stond.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70095435
Middag
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70097125
tvp, over een weekje ofzo moet het wel weer lukken, dan genoeg rust gehad
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_70100626
Straks les 8. Wat een vreemd schema zeg!
  Milf woensdag 17 juni 2009 @ 16:40:01 #14
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_70100993
Hey Evy! Dat programma gebruik ik ook. Ik ben hiermee vorig jaar begonnen maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ik ren niet in de winter .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70101206
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:40 schreef nikky het volgende:
Hey Evy! Dat programma gebruik ik ook. Ik ben hiermee vorig jaar begonnen maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ik ren niet in de winter .
En maart, april en mei zijn winter!
pi_70102463
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef zesje het volgende:
Ik gooide het vorige topic dicht met:
[..]

Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donder Het is schitterend weer dus wat dat betreft geen smoezen vandaag. Wedden dat je na afloop een goed gevoel hebt?

Qua lichaam merk ik wel dat mijn spieren meer aanwezig zijn maar kan ook mede komen van 2x per week pilates. Maar een bmi van (net) boven de 25 blijft teveel, ook al is mijn lijf strakker. En dat vetlaagje op mijn buik blijft vrolijk zitten ondanks de stalen spieren eronder.
Danku. Kom net terug van mijn laatste les (van serie 1) en ik kreeg een kusje van Evy
Einde bericht
pi_70102643
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Scherp!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70102680
TVPtje.

Ik wil trouwens ook in de OP!

sassa Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: Eerst dat half uurtje maar eens volhouden!
pi_70102765
Hey mensen, ik doe ook aan hardlopen
Ik doe ook daarnaast aan voetballen, maar ik kan wel merken dat voetballen en hardlopen echt hele andere conditiesoorten zijn. Op het ogenblik lukt 5KM hardlopen met gemak. Ik wil het graag proberen op een ander niveau te brengen door te gaan lopen op hartslag. Zijn er ook andere mensen hier die dat doen / ervaring mee hebben?
Who is it?
pi_70102974
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:18 schreef Negentien het volgende:

[..]

Danku. Kom net terug van mijn laatste les (van serie 1) en ik kreeg een kusje van Evy
Goed zo ging ie lekker?

en sassa volgens mij kan je jezelf in de op zetten door deze te editten in de wiki
pi_70103176
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:34 schreef zesje het volgende:

[..]

Goed zo ging ie lekker?

en sassa volgens mij kan je jezelf in de op zetten door deze te editten in de wiki
Oooh whehehe ok, sorry! Ga ik gelijk doen!
  Milf woensdag 17 juni 2009 @ 18:05:16 #22
16000 nikky
pi_70103878
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:44 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nou, ik ben vorige maand weer eens gaan lopen... maar de motivatie he om drie keer per week te gaan ontbreekt nog
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_70113405
dat was me het lesje wel weer hoor. Eerst naar het meertje gelopen. Kon ik op mijn iPod niet meer de juiste les vinden. Terwijl ik hem thuis startklaar had gezet, maar hij was overgeslagen oid. Dus weer terug. ALLEEN les 8 erop laten staan en hup weer terug. Voor de derde keer zwaaien naar buuf.

Rennen. Kei vaak rennen. Wat een afschuwelijke les, met al die intervallen.

Loop ik na de les naar huis, met mijn oortjes nog in maar zonder muziek, langs een rij huizen waar mensen voor in de tuin zaten. Die lui dachten blijkbaar dat ik ze niet kon horen.

"Zo. Als ik toch met zo'n dikke reet zo gruwelijk voor schut moest gaan lopen, dat deed ik dan toch ook niet hoor!"

<insert lachsalvo>

En ja, ik heb een dikke reet. En ja, ik liep voor schut, want ik ben nog maar een beginner. Maar waarom moet dat nou zo genadeloos hard gezegd worden. Ik snap dat niet. Ik zie soms ook mensen waarvan ik denk, om wat voor reden dan ook, maar dan houd ik toch ook mijn klep.

Natuurlijk weer van die slanke dennen met een bel rosé in de hand. Zak chips erbij. Als ik zoiets naar binnen mik, groeit er spontaan nog een bil extra bij.
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:09:47 #24
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70115679
A joh, laat je niet kennen. Nu hebben ze een grote mond, jij hebt straks 15 jaar meer te leven vanwege je gezonde levensstijl
pi_70115840
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
"Zo. Als ik toch met zo'n dikke reet zo gruwelijk voor schut moest gaan lopen, dat deed ik dan toch ook niet hoor!"
Nou jaaaaa zeg GRRRRR
Als je maar weet dat jij KEIgoed bezig bent!
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:29:54 #26
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_70120312
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 23:09 schreef Coelho het volgende:
A joh, laat je niet kennen. Nu hebben ze een grote mond, jij hebt straks 15 jaar meer te leven vanwege je gezonde levensstijl
Inderdaad, eigenlijk is het alleen maar beter dat je snel aankomt, dan weet je tenminste wanneer je te veel eet. Ik ken mensen die 50x zoveel (ongezond) eten als mij en die wegen 60kg. Maar gezondheid zie je niet van buiten...
  Milf donderdag 18 juni 2009 @ 08:54:23 #27
16000 nikky
pi_70120644
quote:
dat was me het lesje wel weer hoor. Eerst naar het meertje gelopen. Kon ik op mijn iPod niet meer de juiste les vinden. Terwijl ik hem thuis startklaar had gezet, maar hij was overgeslagen oid. Dus weer terug. ALLEEN les 8 erop laten staan en hup weer terug. Voor de derde keer zwaaien naar buuf.

Loop ik na de les naar huis, met mijn oortjes nog in maar zonder muziek, langs een rij huizen waar mensen voor in de tuin zaten. Die lui dachten blijkbaar dat ik ze niet kon horen.

<insert lachsalvo>

En ja, ik heb een dikke reet. En ja, ik liep voor schut, want ik ben nog maar een beginner. Maar waarom moet dat nou zo genadeloos hard gezegd worden. Ik snap dat niet. Ik zie soms ook mensen waarvan ik denk, om wat voor reden dan ook, maar dan houd ik toch ook mijn klep.

Natuurlijk weer van die slanke dennen met een bel rosé in de hand. Zak chips erbij. Als ik zoiets naar binnen mik, groeit er spontaan nog een bil extra bij.

Trek je er alsjeblieft niets van aan. Ze zijn schijnbaar zelf ontzettend onzeker over hun uiterlijk, dat dit resulteert in hatelijke opmerkingen.
En je loopt niet voor schut, tenzij je zo'n aerobicspakje aanhad met zo'n legging eronder
pi_70120895
quote:

<insert lachsalvo>

Hé, het begin is gemaakt! Binnenkort loop jij de marathon
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:29 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Inderdaad, eigenlijk is het alleen maar beter dat je snel aankomt, dan weet je tenminste wanneer je te veel eet. Ik ken mensen die 50x zoveel (ongezond) eten als mij en die wegen 60kg. Maar gezondheid zie je niet van buiten...
Precies! Mensen die alles kunnen eten zonder dat het ook maar enige uitwerking lijkt te hebben, krijgen daar later zeker problemen van. (Diabetes, dichtslibbende aderen etc.)
Einde bericht
pi_70149440
Ik vond het in ieder geval zwaar PIEP. Nooit eens iets positiefs van voorbijgangers. Uitlachen, 'Met dat geren jaag je mijn hond op' en dan dit als toppunt.

Evy denkt dat ik morgen in staat ben om 5 minuten aaneen te lopen. Vind ik toch een grote stap, van drie naar vijf. Da's procentueel gezien best veel.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:39:36 #30
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_70149503
Succes, trek je d'r wel wat van aan (haal er energie uit voor morgen)!
pi_70149584
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
Succes, trek je d'r wel wat van aan (haal er energie uit voor morgen)!
Oh, ik kan mezelf sowieso wel behoorlijk kwaad maken hoor.

Mensen en leedvermaak
pi_70154869
Je moet je sowieso niet op de huid laten zitten door een stel lamme takken die zelf
niks beters te doen hebben dan in hun voortuin commentaar hebben. Lekker fucking boeiend, je doet dit toch voor jezelf. Morgen ga ik weer en dan denken mensen vast negatief over mij, maar het boeit me niets, over een paar weken loop ik hen eruit
pi_70162934
Gisteren voor het eerst een les van Evy gelopen. Aangezien ik al wat basis heb, ben ik bij 12 begonnen. Ging erg goed, dus na 2 rustdagen ga ik bij les 16 verder. Loopt wel leuk met haar schema, afwisselende muziek en een vlaamsche schone (heb geen idee hoe ze eruit ziet) die je vertelt dat je een knapperd bent

Doel is om in september (fluitend) de Posbank 6 km loop te kunnen doen onder 30 minuten.
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_70163551
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef PatrickD het volgende:
Gisteren voor het eerst een les van Evy gelopen. Aangezien ik al wat basis heb, ben ik bij 12 begonnen. Ging erg goed, dus na 2 rustdagen ga ik bij les 16 verder. Loopt wel leuk met haar schema, afwisselende muziek en een vlaamsche schone (heb geen idee hoe ze eruit ziet) die je vertelt dat je een knapperd bent

Doel is om in september (fluitend) de Posbank 6 km loop te kunnen doen onder 30 minuten.
Goed hoor!
Nou zo dus; een lekkertje

pi_70172963
Fijn. Wandelvierdaagse op mijn route (tevens de enige route om de wijk uit te komen).
pi_70180665
Het ergste is nog altijd wel het laatste stuk naar huis wandelen. Auwauwauw. Kan na een les niet zitten, liggen of staan.
pi_70180996
Ik vind serie II erg tegenvallen eigenlijk. Ik krijg de muziek maar niet hard genoeg, heb halverwegen mijn eigen muziek maar weer aangezet.

Verder heb ik overal opeens blaren.

Heeft er toevallig ook iemand last van de bovenkant van je voet, beetje alsof er een blauwe plek opzit die je altijd voelt. (Logisch )

Genoeg geklaagd
Einde bericht
pi_70188929
Aaaargh, ik wilde gister weer beginnen na 1 maand blessure, en 1 maand uitstelgedrag, en jaaaahoor, precies 1 dag van te voren is die blessure weer terug. Alsof denken aan hardlopen al genoeg is voor mn knie. Het voelt echt gewoon alsof er een gat in het midden van mn knieschijf zit :p maar het doet maximaal veel pijn, dus ik ga maandag de dokter bellen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70208268
tvp
pi_70247410
Ik ben gestopt met de start to run podcasts. De muziek is echt niet mijn ding meer.

Ik heb nu een schema van MyAsics gehaald en daarbij de Weekendmix-podcast.
Einde bericht
pi_70254064
Ik hb afstandmeten en looptijden.nl ontdekt en dat werkt best leuk!

Stats laaste looptijd:
Datum Parcours Tijd Afstand Snelheid
22-06-2009 Visvijvers 00:45:13 8.470m 11,2 km/u

Ik ben trots
Einde bericht
pi_70254781
Ik gun me een dagje extra rust. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik ben al de hele dag zeeeeer misselijk. Gewoon wandelen ging al nauwelijks. Misschien gaat het straks beter, maar die misselijkheid zit me al sinds 10.00 uur vanochtend dwars, dus ik vrees dat ie nog wel even aan zal houden.

Is mijn schema nu helemaal naar de klote of zal Evy dit door de vingers zien?
pi_70255570
Je rent vanaf nu op andere dagen, das alles.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70257314
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:49 schreef jakkop het volgende:
Ja, dat moet dan maar.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:13:19 #45
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70258687
quote:
Op maandag 22 juni 2009 15:49 schreef jakkop het volgende:
ze kan ook best volgende week het ritme weer oppakken, dus ipv ma/wo/vr een keer di/do/za en de week erop weer op maandag.
pi_70259163
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:13 schreef Coelho het volgende:

[..]

ze kan ook best volgende week het ritme weer oppakken, dus ipv ma/wo/vr een keer di/do/za en de week erop weer op maandag.
Ja, maar dan heb ik dus geen langere pauze in het weekend? Forceer ik daarmee de boel dan niet?
pi_70259710
Zolang er in ieder geval één rustdag tussen je rendagen zit, forceer je volgens mij niks.

En ik heb weer een week niet gerend...
  maandag 22 juni 2009 @ 18:49:03 #48
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70262033
Ben gisteren begonnen met serie 2 (5-10 km). Morgen dus les 2.
Iemand die hier het schema van heeft?
pi_70262337
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Marurk het volgende:
Ben gisteren begonnen met serie 2 (5-10 km). Morgen dus les 2.
Iemand die hier het schema van heeft?
Dat is toch gewoon altijd 30 minuten?
Einde bericht
  maandag 22 juni 2009 @ 19:43:41 #50
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70264589
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:56 schreef Negentien het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon altijd 30 minuten?
Nope. Je begint met 30 minuten, maar gaat dan geloof ik opbouwen tot 80 minuten ofzo, met versnellingen tussendoor.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:41:52 #51
251893 WD.40
Multispray
pi_70267156
Door blessureleed, ziekte, drukte op het werk en weet ik wat voor excuses heb ik al enkele weken geen les van Evy meer gevolgd. Ik ben weliswaar nog verscheidene keren vreemdgegaan en met anderen gaan hardlopen, maar het was vandaag dus weer eens hoog tijd voor les 14 serie 2. Door gekloot met m'n mp3-speler wilde ik mijn Nike+ ff op pauze zetten, helaas drukte ik iets te lang en is het een soort les in twee delen (deel 1 en deel 2) geworden. Niettemin toch zo'n 11 km nagenoeg achter elkaar in ca. 52/53 min.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:43 schreef Marurk het volgende:

[..]

Nope. Je begint met 30 minuten, maar gaat dan geloof ik opbouwen tot 80 minuten ofzo, met versnellingen tussendoor.
Ik heb geen schema, maar ben nu ongeveer halverwege. Tot nu toe werden de (ietwat kortere) lessen met versnellingen telkens afgewisseld met lessen waarin je aan één stuk door rent. Deze laatste lessen duren telkens wat langer, maar als ik de tijden hiervan in iTunes bekijkt dan is dit hoogstens een uur.

(Oh ja, wat kunnen peren-ijsjes toch lekker zijn )
Even spuiten...zo gepiept!
pi_70269148
Toch gelopen. Maar wat ging het slecht! Deze les (10) was identiek aan les 6&7. Had wel verwacht dat het soepeler zou gaan. Niet dus.

Ik zit nu op ruim 1/3e van de lessen, naar 1 minuut lopen kost me meer moeite dan tijdens les1, vermoedelijk door spierpijn. Dus hoe ik binnen 17 lessen het half uur moet halen...
* _Arual_ moppert verder
pi_70274144
Ik heb zojuist mijn vierde les gelopen, maar ik heb al sinds mijn eerste les ontzettend last van een plek tussen mijn scheenbeen en kuiten, aan allebei mijn benen, waardoor ik vandaag bijna de les niet kon afmaken, ik ga even wachten tot die pijn over is, nieuwe schoenen kopen (die waar ik nu op loop zijn al een paar jaar oud), en dan overnieuw beginnen.
pi_70277437
Hmm... De linkjes in de OP naar Start to run zijn stuk! Ben wel benieuwd of het wat is! Heb al eerder een poging gewaagd wat fanatieker te gaan hardlopen, toen heb ik een paar weken lang 3-4 keer per week zo'n 30 minuten gelopen. Maar dat was kennelijk wat te fanatiek, want mijn knie begaf het. Nu nog maar eens proberen, maar dan wat rustiger opbouwen.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  dinsdag 23 juni 2009 @ 07:53:47 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70279099
Marurk, hier staat tijdelijk het schema van de tweede serie

meld ff als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer weg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:30:07 #56
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70283802
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:

Volgens mij is dat niet de juiste, er staat namelijk dan die van 5 tot 15 is. Deze gaat wel tot 10, en vervolgens is deze van 10 tot 15.

De informatie komt van http://www.sport.be/starttorun/2009/nl/
pi_70283979
Ik heb ze ook allemaal online, pm maar even daarvoor (wordt iets te fanatiek op gecontroleerd om ze hier neer te zetten).

Edit: Maar denk dat ik wel een andere versie heb dan; is anders opgebouwd dan de schema's in de post hierboven.
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70284232
Vanochtend les 22 gelopen, 2 x 15 min. Het tweede kwartier was ik meer aan het sjokken dan aan het rennen, maar ik heb het gehaald! Fijn toch weer. Jammer dat ik dat weer ben vergeten als ik 's ochtends wakker wordt en weer moet rennen... Overmorgen wil ik écht les 23 doen. Beetje de regelmaat erin houden. Met één keer in de week rennen, schiet het niet op.

Arual, ik snap je wel hoor. Ik dacht echt hetzelfde als jij, maar het gaat steeds beter hoor! En je bent hartstikke gedisciplineerd bezig en daar gaat het om. Ik denk nu bij de 10 km, dat lukt me nooit. Maar wie weet over een paar maanden!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:10:31 #59
251893 WD.40
Multispray
pi_70286845
Beiden schema's hierboven zijn volgens mij niet van de Start to Run met Evy, ze komen mij iig niet bekend voor.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:29:00 #60
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_70291615
Ik heb van een vriendin de mp3'tjes gekregen van Evy, en een paar hardloopschoenen gekocht, dus de voornemens zijn er
Maar, praktisch vraagje, voor de eerste les(-sen), hoeveel kilometer heb je dan nodig, om weer in de buurt van je eigen huis uit te komen?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_70292858
Aan het begin is het geloof ik ongeveer 3 km.
pi_70300241
Heb zojuist les 14 gelopen. Er zit nu wel ineens veel vooruitgang in. Vorige week eindigde les 12 nog met 1 keer 5 minuten rennen. Vandaag moest ik 3 keer 6 minuten rennen.

Wel zwaar (zeker in combinatie met zon en het laatste stuk af en toe heuvel-op), maar gehaald!
pi_70301994
Ik denk dat ik mezelf een weekje rust gun. Mijn spierpijn is zo heftig dat ik er 24/7 last van heb, en zit ook op heel vreemde plekken. Ik wil de boel niet overbelasten.
pi_70312923
Whiskers: een kilometer of 2-3 zijn voor de eerste 4 weken genoeg. Succes!

JedaiNait: ik heb gisteren les 15 gedaan dus we zijn ongeveer even ver. Wel stoer he om te merken dat je het toch maar weer even flikt. Ik heb ook een klein juichje gedaan na de laatste 7 minuten en kreeg zowaar een zoen van Evy!

Arual, ja dat kan je waarschijnlijk beter doen, en misschien is een halve week ook wel genoeg. Ik heb ook bijna constant spierpijn m.n. in mijn onderbenen. Eerst mijn kuiten en nu meer mijn schenen. Ik heb het schema van 3x per week ook maar een beetje losgelaten, tenslotte gaat het erom dat ik blijf lopen en er plezier hou en niet om de prestatie. Ik bekijk nu gewoon per dag of ik zin heb en niet teveel pijn.
pi_70313960
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mezelf een weekje rust gun. Mijn spierpijn is zo heftig dat ik er 24/7 last van heb, en zit ook op heel vreemde plekken. Ik wil de boel niet overbelasten.
Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?
pi_70314813
gister weer een grens verlegd.... 45 minuten aan 1 stuk. Moet zeggen dat het me erg verbaasd dat ik dit heb gehaald en dat ik het nog steeds volhoud.
14 weken geleden kon je me na het oplopen van een trap al bijelkaar vegen.
Ben erg fier op mezelf
pi_70315341
Goed bezig!
pi_70318439
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:05 schreef devlinmr het volgende:
gister weer een grens verlegd.... 45 minuten aan 1 stuk. Moet zeggen dat het me erg verbaasd dat ik dit heb gehaald en dat ik het nog steeds volhoud.
14 weken geleden kon je me na het oplopen van een trap al bijelkaar vegen.
Ben erg fier op mezelf

Laatst kwam ik ook thuis en dacht ik ook bij mezelf van: WTF, heb ik net gewoon 45 min. hardgelopen.
Einde bericht
pi_70321115
Gister les 17 gedaan, en daarbij 5,55 km gelopen. Vind het leuk om de afstand bij te houden, zegt me toch net wat meer dan alleen de minuten achter elkaar lopen.

Dit ook omdat ik uiteindelijk in leuke loopevenementen (zoals bv Posbankloop) ook nette tijden wil lopen.

Heeft iemand een tip waar ik online handig mijn training bij kan houden? Dus gelopen tijd en gelopen afstand? (en dus ook gemiddelde snelheid?)
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:15:39 #70
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70321535
Je kunt op MyAsics.nl een logboekje aanmaken, maar dat werkt niet heel prettig vind ik. Als je doorslaat net als ik gedaan heb dan koop je een GPS/hartslagmeter.
pi_70321685
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:33 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.

Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
pi_70321761
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.

Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?
pi_70322070
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Misschien inderdaad eens naar andere schoenen kijken en je goed laten adviseren bij een speciaalzaak. Wat bij mij helpt is na het rennen 5 minuten goed uitlopen en niet rekken. Rekken schijnt niet altijd goed te zijn, je overrekt je spieren gemakkelijk en dan ben je verder van huis. En nu toch maar goed rust nemen totdat de pijn helemaal weg is. Maar frustrerend lijkt me zeg... Beterschap voor je benen!
pi_70322072
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?
Ik héb net nieuwe schoenen.

Bij mij zit het ook langs mijn schenen, aan de binnenkant van mijn benen. Bij de bovenbenen zit het ook aan de binnenkant.

Ik persoonlijk denk dat het schema toch iets te vlot voor me is, en dat ik wat meer lessen herhalen moet. Soms ga ik finaal over mijn grenzen heen, en de les daarop moet je weer meer kunnen, terwijl ik dan gewoon nog pijn heb.
pi_70322106
Zou de ondergrond waarop ik loop misschien te hard zijn? Ik loop op een betonnen fietspad...
pi_70322184
Dat doe ik ook, zou geen probleem hoeven zijn. Waar ik wel mee oppas is te veel stoepje op en stoepje af. Of lopen op een hele ongelijke stoep. Dan ga ik soms even op de weg lopen, aan de linkerkant zodat ik de auto's aan zie komen.

En als het schema te snel voor je gaat, is herhalen natuurlijk heel goed om te doen!
pi_70322355
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Ceehaa het volgende:
Dat doe ik ook, zou geen probleem hoeven zijn. Waar ik wel mee oppas is te veel stoepje op en stoepje af. Of lopen op een hele ongelijke stoep. Dan ga ik soms even op de weg lopen, aan de linkerkant zodat ik de auto's aan zie komen.

En als het schema te snel voor je gaat, is herhalen natuurlijk heel goed om te doen!
Nee, ik kom geen enkele stoep tegen. Eén lang, zeer effen fietspad. Ik loop afwisselend links en rechts van het pad. (Tip van een vierdaagseloper i.v.m. de 'bolling' van een weg.)

Ik probeer het vrijdag weer op te pakken met het herhalen van de les van afgelopen maandag.

Ik hoor Evy ook steeds iets zeggen over ademhaling, terwijl dat gewoon goed gaat. Maar ze zegt nooit iets geruststellends over de pijn in je benen.
pi_70322653
wat voor schoenen heb je? Dat ze nieuw zijn wil namelijk niks zeggen. Het gaat erom of het de juiste schoenen zijn voor jou voeten en jouw manier van lopen.
Ik had zelf schoenen zonder voordemping. Ging vorig jaar prima, maar dit jaar gaven ze me erg veel problemen. In Dodewaard hebben ze me schoenen met allerlei soorten demping en ondersteuning gegeven en dat scheelde 2x de helft.
pi_70322977
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:49 schreef devlinmr het volgende:
wat voor schoenen heb je? Dat ze nieuw zijn wil namelijk niks zeggen. Het gaat erom of het de juiste schoenen zijn voor jou voeten en jouw manier van lopen.
Ik had zelf schoenen zonder voordemping. Ging vorig jaar prima, maar dit jaar gaven ze me erg veel problemen. In Dodewaard hebben ze me schoenen met allerlei soorten demping en ondersteuning gegeven en dat scheelde 2x de helft.

Ik heb verschillende schoenen aan gehad, en deze schoen zat het stevigst om de voorkant mijn voet. In Nike-schoenen kon ik nog heel veel wiebelen.

En ik ben juist naar een winkel gegaan waar altijd goed advies gegeven wordt
pi_70324753
Ik heb een beetje hetzelfde ook; heb als het goed is behoorlijk goede schoenen, die ik gekocht heb nadat ik bij een gespecialiseerde hardloopwinkel op de loopband ben gezet (heel neutrale loop volgens verkoper daar), maar als ik te vaak in 1 week/te lang/technisch niet goed loop gaan mijn schenen zeuren, maar dan aan de buitenkant. Het wordt dan weer minder als ik probeer meer op de zijkant van mijn voeten te landen ipv zijkant hakken en/of mijn tenen meer optrek; heb het idee dat ik dan minder ongeremd over m'n enkels heenklap oid.

Misschien kun je dat proberen?

En als er hier nog schoenenexperts zijn: zou een schoen met meer demping voor dan beter zijn? Heb nu de Asics Landreth 3.
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70324870
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niets weet van looptechniek. Als ik mijn looptechniek dan toch een naam moet geven: strompelen.
pi_70325045
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:52 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niets weet van looptechniek. Als ik mijn looptechniek dan toch een naam moet geven: strompelen.
je bent iig eerlijk.
Joh doe jezelf een lol en ga eens naar dodewaard. daar wordt je op een loopband gezet en wordt je gefilmd en geanalyseerd. Baat het niet schaad het iig ook niet
pi_70325368
Ik ga eerst eens bijkomen van mijn spierpijn, en ondertussen eens wat lezen over looptechniek. Anders wordt het wel een dure hobby. En ik betwijfel echt of het aan de schoenen ligt, ik denk eerder dat er iets mis is met mijn techniek en dat ik het wat voorzichtiger aan moet pakken.
pi_70327103
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga eerst eens bijkomen van mijn spierpijn, en ondertussen eens wat lezen over looptechniek. Anders wordt het wel een dure hobby. En ik betwijfel echt of het aan de schoenen ligt, ik denk eerder dat er iets mis is met mijn techniek en dat ik het wat voorzichtiger aan moet pakken.
Dat onderzoek is gratis, ze gaan er wel vanuit dat je dan schoenen bij ze koopt. Maar als blijkt dat dat niet nodig is dan zullen ze je niks in rekening brengen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:42:16 #85
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70339305
Niet handig om te rennen als je net gegeten hebt Maar met hangen en wurgen toch les 18 (serie 1) uitgerend
pi_70339509
Net terug van de derde les van de tweede serie. Toch nog 6,3 km gelopen in 37'13". Best een nette tijd, maar ik moet echt langer gaan lopen. Moet echt naar het uur toe eigenlijk.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70339765
Hier kun je mijn run zien.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70340643
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:

Volgens mij is 'm dat niet, of wel?
Eerste les was bij mij 30 minuten lopen, tweede les 35 minuten.
Toch bedankt in ieder geval.
pi_70342935
Vandaag begonnen met Start to run Les 1.

Geen idee wat ik ervan moest verwachten, maar ik ben eraan begonnen omdat ik vond dat ik een te vet buikje kreeg. Ik kon mezelf nooit motiveren om 20+ min aan een stuk hard te gaan lopen en hoop dat Start to run daar verandering in gaat brengen.

Ben van plan om na elke krachttraining een lesje Start to run te doen samen met een halfuurtje-uurtje fietsen, en uiteindelijk op de 10% vetpercentage te eindigen en uiteraard, de laatste lessen vol te houden

In ieder geval zin in les 2, en dat heb ik nog nooit gezegd, zin om te hardlopen.. Creepy!!
pi_70351702
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:52 schreef vrolijke-frits het volgende:
Hier kun je mijn run zien.
Dat Nike+ is toch best gaaf eigenlijk. Helaas heb ik geen iPod én geen Nike schoenen.

Ik gebruik nu looptijden.nl, wat ik overigens iedereen kan aanraden. Ik gebruik het sinds maandag en het werkt best leuk.

Persoonlijke loopstatistieken
Je hebt al 15 km gelopen, daar ben je in totaal 80 minuten mee bezig geweest.
Einde bericht
pi_70373262
Poeh. Net les 17 gelopen. Veel te warm En mn mp3 speler stopte er halverwege mee, dus ik had niemand die mij aan het aanmoedigen was

Maargoed, heb m weer uitgelopen. Al ging ik wel minstens 5 tandjes langzamer dan normaal. en normaal ga ik al zo lekker snel.........
pi_70373749
Vandaag bij fysio geweest, dat wordt voorlopig nie hardlope nie
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70373754
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:51 schreef sassa het volgende:
Poeh. Net les 17 gelopen. Veel te warm En mn mp3 speler stopte er halverwege mee, dus ik had niemand die mij aan het aanmoedigen was

Maargoed, heb m weer uitgelopen. Al ging ik wel minstens 5 tandjes langzamer dan normaal. en normaal ga ik al zo lekker snel.........
Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70393985
voor degene die willen weten hoe deel 2 van ons Eefke eruit ziet:

Les 1 30 min
Les 2 35 min
Les 3 10 WU 25 min interval 10 min CD
Les 4 30 min
Les 5 38 min
Les 6 10 WU 24 min interval 10 min CD
Les 7 30 min
Les 8 41 min (ze zegt 44 maar dat klopt niet)
Les 9 10 WU 24 min interval (8*30sec) 10 min CD
Les 10 30 min
Les 11 45 min
Les12 10 WU 24 min interval (3*30sec + 4*1 minuut) 10 CD
Les13 30 min
Les14 50 min
Les15 10 WU 24 min interval (3*30 sec+ 3*1min) 10min CD
Les16 35 min
Les17 50 min
Les18 10 WU 24 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les19 35 min
Les20 55 min
Les21 10 WU 18 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les22 35 min
Les23 60 min
Les24 10 WU 24 min interval (10* 100m versnellen) 10 min CD
Les25 35 min
Les26 65 min
Les27 10 WU 18 min interval (bij elke versnelling tot het uiterste gaan) 10min CD
Les28 35 min
Les29 70 min
Les30 10 WU 18 min interval 4*2 minuten sprint 10min CD

alles zonder wandelpauzes. Je wordt geacht om bij de lessen waar het niet bij staat zelf een warming up en een Cool down te doen.

Enjoy
pi_70409161
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:03 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!
Dank u dank u
pi_70409268
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:49 schreef sassa het volgende:

[..]

Dank u dank u
Ik vind het echt goed van je, seriously!
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:58:35 #97
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70411265
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef devlinmr het volgende:
voor degene die willen weten hoe deel 2 van ons Eefke eruit ziet:

Les 1 30 min
Les 2 35 min
Les 3 10 WU 25 min interval 10 min CD
Les 4 30 min
Les 5 38 min
Les 6 10 WU 24 min interval 10 min CD
Les 7 30 min
Les 8 41 min (ze zegt 44 maar dat klopt niet)
Les 9 10 WU 24 min interval (8*30sec) 10 min CD
Les 10 30 min
Les 11 45 min
Les12 10 WU 24 min interval (3*30sec + 4*1 minuut) 10 CD
Les13 30 min
Les14 50 min
Les15 10 WU 24 min interval (3*30 sec+ 3*1min) 10min CD
Les16 35 min
Les17 50 min
Les18 10 WU 24 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les19 35 min
Les20 55 min
Les21 10 WU 18 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les22 35 min
Les23 60 min
Les24 10 WU 24 min interval (10* 100m versnellen) 10 min CD
Les25 35 min
Les26 65 min
Les27 10 WU 18 min interval (bij elke versnelling tot het uiterste gaan) 10min CD
Les28 35 min
Les29 70 min
Les30 10 WU 18 min interval 4*2 minuten sprint 10min CD

alles zonder wandelpauzes. Je wordt geacht om bij de lessen waar het niet bij staat zelf een warming up en een Cool down te doen.

Enjoy
Dank u
Ziet er best kut uit eigenlijk

Eergisteren les 2 gerend, ging best goed, maar heb nu toch wel pijn aan mijn enkels. Is toch best een belasting als je > 8 km gaat lopen.
pi_70411427
Ik ga het maandag weer oppakken, hoewel ik nog steeds een beetje spierpijn heb. Maar dat komt ook omdat ik de laatste dagen veel gewandeld heb.
pi_70411928
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:58 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dank u
Ziet er best kut uit eigenlijk

Eergisteren les 2 gerend, ging best goed, maar heb nu toch wel pijn aan mijn enkels. Is toch best een belasting als je > 8 km gaat lopen.
mij vallen de interval lessen het zwaarst. Die 45 50 55 etc minuten zijn prima te doen. Maar het snel en weer normaal rennen breekt mij op.
pi_70411960
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga het maandag weer oppakken, hoewel ik nog steeds een beetje spierpijn heb. Maar dat komt ook omdat ik de laatste dagen veel gewandeld heb.
Heel goed. doe rustig aan overhaast niks
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:22:03 #101
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70412043
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

mij vallen de interval lessen het zwaarst. Die 45 50 55 etc minuten zijn prima te doen. Maar het snel en weer normaal rennen breekt mij op.
Je houdt het wel vol net of soms ook niet?
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heel goed. doe rustig aan overhaast niks
Dit dus Succes ermee!
pi_70418404
quote:
Je hebt al 24 km gelopen, daar ben je in totaal 128 minuten mee bezig geweest
Einde bericht
pi_70431844
Zo! De eerste vijf weken zitten erop. Gisteren viel wel erg tegen zeg (2,4,5,6,7 minuten rennen). Volgens mij maakte vooral de zon het zwaar, volgende keer toch maar na het eten gaan lopen denk ik.
pi_70432464
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:29 schreef JedaiNait het volgende:
Zo! De eerste vijf weken zitten erop. Gisteren viel wel erg tegen zeg (2,4,5,6,7 minuten rennen). Volgens mij maakte vooral de zon het zwaar, volgende keer toch maar na het eten gaan lopen denk ik.
Straks loop je gewoon 15 minuten achter elkaar hoor! Het komt goed! Ik loop ook het liefste 's avonds, minder druk en lekkerdere temperaturen.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 28 juni 2009 @ 22:36:29 #105
251893 WD.40
Multispray
pi_70460948
Les 15 serie 2 Ik zit op de helft. Weliswaar iets minder snel dan 'normaal', maar dit was weer een interval-les. Dus wordt er het ene moment van je verwacht dat je alles geeft en vervolgens moet je op een sukkel-drafje verder. Gemiddelde snelheid zegt dus niet zo veel. Overigens waren de omstandigheden prima, zeker na die regenbuien van vanmiddag.
  maandag 29 juni 2009 @ 02:23:43 #106
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70467278
Hoi,

Ik ben ook maar eens begonnen met hardlopen via het schema van Start to Run 5 km (met die Belgische vrouw die je leuk aanspoort). Ik heb 7 jaar terug voor het laatst echt actief gesport. Speelde toen tafeltennis en trainde minimaal 2x per week en had 1 wedstrijddag. Daarna amper meer wat gedaan (mjah de nodige buikspier oefeningen en sporadisch opdrukken). Ben nu 26 en wil weer wat meer gaan doen. Ben niet te zwaar ofzo, wil gewoon lekker bezig zijn.

Nu mijn vraag; ik heb inmiddels de eerste 3 lessen van week 1 achter de rug, maar het kost me totaal geen moeite, ik zweet wel een beetje, maar ik heb verder niet echt het idee dat ik druk bezig ben. Hoe erg is het om bijvoorbeeld meteen bij week 4 te beginnen? Ik zou die week dan nog een keer kunnen doen als het me teveel moeite kost en daarna pas naar week 5 gaan (week 3 en 4 zijn overigens gelijk in haar schema).

Schema: http://www.uzaloopt.be/wp-content/5tot10kmin10weken.xls
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_70468747
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:22 schreef Marurk het volgende:

[..]

Je houdt het wel vol net of soms ook niet?
[..]

Tuurlijk hou ik het vol... hoewel de laatste keren versnellen minder snel zijn dan de eerste.
pi_70472614
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:36 schreef WD.40 het volgende:
Les 15 serie 2.
Wordt dat bijgehouden door zo`n sensor in je schoen o.i.d? Ben hier wel geïnteresseerd in geraakt. Zou je misschien wat meer info kunnen geven over Nike Running?

//edit
Ah, google doet wonderen! Zie alleen dat het enkel met iPod Nano en iPod Touch werkt. What abou the iPhone (2g)? Ik heb geen zin om special een nano aan te schaffen om mijn stats bij te houden eigenlijk :/

[ Bericht 20% gewijzigd door Levitas op 29-06-2009 11:40:18 ]
pi_70475924
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef Levitas het volgende:

[..]

Wordt dat bijgehouden door zo`n sensor in je schoen o.i.d? Ben hier wel geïnteresseerd in geraakt. Zou je misschien wat meer info kunnen geven over Nike Running?

//edit
Ah, google doet wonderen! Zie alleen dat het enkel met iPod Nano en iPod Touch werkt. What abou the iPhone (2g)? Ik heb geen zin om special een nano aan te schaffen om mijn stats bij te houden eigenlijk :/
Paupers zoals ik gebruiken looptijden.nl

Morgen les 5 á serie 2
Einde bericht
  maandag 29 juni 2009 @ 13:31:25 #110
251893 WD.40
Multispray
pi_70476412
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef Levitas het volgende:

[..]

//edit
Ik heb er ooit één aangeschaft met Sportband, een soort USB-stick op een armband. Deze werkt zonder iPod. Kostte wel zo'n 30 euro meer, maar ook ik had geen zin speciaal hiervoor een Nano aan te schaffen. Alleen is deze Sportband (tijdelijk?) niet meer verkrijgbaar.

Maar als de Nike+ werkt op de Touch, waarom dan niet op de iPhone? Ik heb begrepen dat ze alleen afraden te gaan lopen met een iPod waar geen flashgeheugen inzit. Misschien moet je anders eens gaan informeren bij een Apple-store
  maandag 29 juni 2009 @ 13:57:19 #111
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70477303
Net les 19 gelopen (serie 1), en Evi liegt! Eerste stukje van vijf minuten lopen is in werkelijkheid maar drie en een halve minuut. Zal ze dat expres doen om me aan te moedigen?
  maandag 29 juni 2009 @ 14:37:12 #112
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70478784
Pas verhuist naar een plekje vlakbij het park, ideaal om weer eens te gaan hardlopen. Ik heb Evy inmiddels ook ontdekt en ben nu bij les 2. Moet oppassen dat ik niet te enthousiast ben want ik vind het erg leuk .

Lijkt me leuk om ooit in de toekomst ook eens aan die hardloopwedstrijden mee te doen .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_70480468
Fysio heeft m'n knieën volledig ingetapet, altijd lekker met dit weer.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70481926
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:57 schreef Woodpecker het volgende:
Net les 19 gelopen (serie 1), en Evi liegt! Eerste stukje van vijf minuten lopen is in werkelijkheid maar drie en een halve minuut. Zal ze dat expres doen om me aan te moedigen?
In de tweede serie ook! De les van 30 minuten duurt maar 28 1/2. Nou ja.

Ik vind het momenteel echt te warm om te lopen, ik ga maar 3x in de week zwemmen, denk ik.
  maandag 29 juni 2009 @ 18:30:52 #115
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70486958
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:31 schreef WD.40 het volgende:

Maar als de Nike+ werkt op de Touch, waarom dan niet op de iPhone? Ik heb begrepen dat ze alleen afraden te gaan lopen met een iPod waar geen flashgeheugen inzit. Misschien moet je anders eens gaan informeren bij een Apple-store
Volgens mij werkt Nike+ niet op de oudere iPhones alleen op de nieuwe 3GS (in die oudere zit niet de benodigde hardware). In de iPhone 3G zit wel een GPS-chip waardoor je met verschillende apps je rondetijden en dergelijke kan bijhouden. Bijv. met Trailguru: http://www.trailguru.com/wiki/index.php/Main_Page . Je hoeft de applicatie alleen maar aan te zetten en dan kan je gaan lopen. Je kan zelfs onderweg een foto'tje nemen. Als je klaar bent, moet je alles uploaden en op je persoonlijke pagina zie je dan die foto (als je er 1 genomen hebt dan) en de hele route (via google maps) die je gelopen hebt met de tijden erbij.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_70492843
Ik zit er ook aan te denken om iets van een gps/hartslagmeter te kopen.
Welke vormen heb je hierin?
Ik wil er dus niet eentje waarvoor je een bepaalde ipod of schoenen nodig hebt.
Gewoon iets dat om je pols of arm kan. En heb je voor het meten van je hartslag altijd zo'n riem om je borst nodig? Dat lijkt me namelijk helemaal niet lekker zitten.
  maandag 29 juni 2009 @ 21:55:49 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70494337
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef Ceehaa het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om iets van een gps/hartslagmeter te kopen.
Welke vormen heb je hierin?
Ik wil er dus niet eentje waarvoor je een bepaalde ipod of schoenen nodig hebt.
Gewoon iets dat om je pols of arm kan. En heb je voor het meten van je hartslag altijd zo'n riem om je borst nodig? Dat lijkt me namelijk helemaal niet lekker zitten.
Als je een horloge wilt met GPS en hartslag, dan kom je meteen in het segment van ongeveer 200 euro of meer te zitten. Als dat je niet afschrikt, kijk eens op bijvoorbeeld www.seeyourheartbeat.com . Hier heb ik mijn Garmin Forerunner 405 HR gekocht en zowel over de service als over de Garmin ben ik zeer te spreken.

Nou ben ik geen vrouw en kan ik niet oordelen over het draagcomfort wanneer je borsten hebt, maar als man heb ik totaal geen last van de hartslagband om mijn borst.
pi_70496599
Zo. Les 10, de les die me vorige week zoveel pijn deed dat ik even een time-out heb genomen, vandaag opnieuw gedaan. Geen centje pijn. Vorige week kon ik na deze les (en ook de les daarvoor) alleen nog maar op bed liggen, en zelfs dan had ik nog pijn. Nu zijn we nadat ik een douche had genomen zelfs nog een half uur wezen wandelen.

Zou het met het weer te maken hebben? Dat mijn spieren nu beter op temperatuur zijn?
Of ben ik aanvankelijk toch iets te hard van stapel gelopen?
Of misschien heb ik vandaag door de warmte meer gedronken, dat dat ook van invloed is...

Tsja.
pi_70499546
Fijn dat het nu zonder pijn lukte Arual!
Hopelijk blijft dat zo!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 00:48:28 #120
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_70501543
Klopt t dat die links van Evy dood zijn? Ik krijg een 404 Url not found.. Iemand de 2 zips nog? Ik wil ff kijken of t wat is om hardlopen ook weer op te pakken.. gebruik ik mijn hartslagmeter + afstand meter ook weer eens
Bla Bla Bla :P
pi_70505946
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:48 schreef Blackviper het volgende:
Klopt t dat die links van Evy dood zijn? Ik krijg een 404 Url not found.. Iemand de 2 zips nog? Ik wil ff kijken of t wat is om hardlopen ook weer op te pakken.. gebruik ik mijn hartslagmeter + afstand meter ook weer eens
check de piratenbaai anders even. Daar heb ik ze vandaan
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:49:55 #122
76625 Blackviper
pi_70507536
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

check de piratenbaai anders even. Daar heb ik ze vandaan
Heb ze gevonden daar.. Maar wat enorm traag zeg...

Daarom gebruik ik dus nooit torrents.. :S
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 11:22:59 #123
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70508600
Van de week maar eens mijn hardloopschoenen aan doen, al weer veels te lang geleden, mede door blessureleed.

Als het deze hitte blijft loop ik wel eens om 06:00 uur een rondje . Snachts slaap ik toch slecht in de zomer.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:36:01 #124
76625 Blackviper
pi_70509052
Inmiddels binnen Hoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
pi_70510749
Hier moet ik me binnenkort eens in verdiepen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_70514640
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
Inmiddels binnen Hoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
Om de dag een les volgen is het beste. Evy zegt ook aan het eind van de les dat je een dag rust moet nemen, soms ook twee. Dus het wijst zich vanzelf. Succes!
pi_70515466
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
het schema is zo opgebouwd dat je per week 3 keer loopt met 1 dag tussen 1-2 en 3 en dan 2 dagen tussen de volgende week (4-5-6)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:16:27 #128
76625 Blackviper
pi_70521000
Aha..
Nou ik doe denk ik 2 lessen per keer..

Want het is maar 22 minuten per lesje

Of kan ik beter met de 5-10 gaan beginnen dan?
pi_70521025
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..

Begin dan bij week 4 ofzo? Les 10?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:32:54 #130
76625 Blackviper
pi_70521425
De langste is 38 minuten... vroeger liep ik minimaal een uur..

Maar wellicht dat dit intensiever is omdat je ook sprint ofzo?
pi_70521544
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..

Als je al zonder problemen een half uur achter elkaar kan rennen, kun je misschien beter met de 5-10 km beginnen. Als je al een tijd niet gesport hebt, zal ik toch minimaal halverwege de eerste serie beginnen. Kijken hoe dat gaat. Voordat je het weet heb je een blessure.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:34:32 #132
76625 Blackviper
pi_70523191
Nou net terug maar les 1 en 2 gedaan iets minder dan 5 K gehaald... 4.96 mis 40 m

Was wel warm.. En voel mijn knie ook wel nog steeds (blessure waarom ik stopte )
pi_70524724
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Blackviper het volgende:
Nou net terug maar les 1 en 2 gedaan iets minder dan 5 K gehaald... 4.96 mis 40 m

Was wel warm.. En voel mijn knie ook wel nog steeds (blessure waarom ik stopte )
Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:23:30 #134
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_70524789
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 00:48 schreef Blackviper het volgende:
Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halen
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:32:07 #135
76625 Blackviper
pi_70525043
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:21 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.
Nee niet daarom nu gestopt..

Doelde op dat ik jaartje geleden daarom gestopt was.. Ik voelde het een klein beetje het is inmiddels weer weggetrokken..
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:23 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halen
Gelukkig zijn er meerdere kanalen

Ze hadden wel betere muziek erin mogen doen

En iets minder loop pauzes
pi_70525246
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Nee niet daarom nu gestopt..

Doelde op dat ik jaartje geleden daarom gestopt was.. Ik voelde het een klein beetje het is inmiddels weer weggetrokken..
[..]

Ik snapte je hoor Heb waarschijnlijk m'n eigen zin een beetje raar geformuleerd..
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:40:44 #137
76625 Blackviper
pi_70525297
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Ik snapte je hoor Heb waarschijnlijk m'n eigen zin een beetje raar geformuleerd..
Nu ik het nog eens doorlees had ik ook gewoon te snel gelezen

bel volgende week de fysio wel weer als t aanhoudt
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:55:14 #138
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70541938
Gisteren voor het eerst hardgelopen. Ik volg het schema Start to Run van 0 tot 5km in 10 weken. De eerste drie lessen heb ik op een of ander fitness apparaat gedaan, maar dat ging me iets te makkelijk af, waardoor ik gisteren (1e keer dus echt op de weg) maar direct met les 10 begonnen ben.

Pffff, viel dat even zwaar tegen.

Op zich wel gered, maar met redelijk veel moeite (vooral de laatste 3 minuten). Vandaag heb ik toch wel wat spierpijn in mijn kuiten. Maar goed, morgen maar weer les 11 doen dan. Ditmaal alleen maar 2 minuten stukjes, dus misschien valt het mee. De les daarna lijkt me overigens onmogelijk te halen met een 5 minuten stukje erin, maar dat zien we dan wel weer. Als het niet gaat doe ik week 4 (les 10, 11 en 12) gewoon nog een keer.

Ik heb er WEL zin in, dat dan weer wel .

[ Bericht 0% gewijzigd door yozd op 01-07-2009 12:16:47 ]
pi_70542338
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef Blackviper het volgende:

En iets minder loop pauzes

Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellen Ik liep echt paars aan van een minuutje rennen!

Maar als je al een beetje conditie hebt (ik ben later nog 's begonnen, toen fietste ik naar m'n werk en ging ik 2x per week spinnen), kun je makkelijk een heleboel lessen overslaan.
  woensdag 1 juli 2009 @ 16:15:15 #140
76625 Blackviper
pi_70550818
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellen Ik liep echt paars aan van een minuutje rennen!

Maar als je al een beetje conditie hebt (ik ben later nog 's begonnen, toen fietste ik naar m'n werk en ging ik 2x per week spinnen), kun je makkelijk een heleboel lessen overslaan.
Ja op zich geloof ik dat wel als je 0,0 conditie hebt dat het wel zwaar is. Ik had ook wel een vrij hoge hartslag en liep te hijgen. Maar dat heb ik bij iedere sport. Heb inspanningsastma en in rust is mijn hartslag al rond de 70. Maar herstel dus wel snel.. Heb dus wel degelijk een goede conditie.. Ik heb een keer een 5KM duinloop gedaan met als max een hartslag van 198 ofzo voor meer dan een KM.. Voelde me daarna best gaar moet ik zeggen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:00:28 #141
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70564426
Les 3 met Evy zit erop .
Vanavond ook een Nike+ sensor gehaald en ik doe 9:45 over een kilometer, dat is vrij langzaam of niet? Wat liepen jullie als starttijden? Misschien moet ik dat ding even kalibreren?
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:19:18 #142
76625 Blackviper
pi_70565182
Ik loop tussen de 5 en 6 minuten per KM voor 5k 5 minuten per KM voor 10 6 minuten per K.

9:45 kan langzaam zijn hangt van je niveau af. Als je echt nog nooit gelopen hebt en dit echt voor het eerst was is het een goed begin. Het gaat vanzelf beter en sneller kwestie van je conditie ophalen en vooral doorzetten. Het werkt niet als je deze week begint en volgende week op vakantie gaat en dan over 2 weken weer eens op pakt

Vanavond al getraind dit was mijn "rustdag" morgen les 3 en 4 als het lukt met de tijd.
pi_70570949
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef Leinonlein het volgende:
Les 3 met Evy zit erop .
Vanavond ook een Nike+ sensor gehaald en ik doe 9:45 over een kilometer, dat is vrij langzaam of niet? Wat liepen jullie als starttijden? Misschien moet ik dat ding even kalibreren?
Ik 7:30, heb gisteren eens uitgerekend wat ik momenteel mijn hardloopsnelheid is: 8 km per uur. Dwz over 5 km doe ik dan 37:30.
pi_70571053
Leinonlein, je moet het ding sowieso kalibreren.
Ik loop tussen de 6 en 6:20 min/km. Maar ik wil mijn tempo nog wat opschroeven.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:28:36 #145
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70573197
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Bij mij is hij zonder calibreren vrij nauwkeurig. Heb geprobeerd te calibreren, maar als je dat niet nauwkeurig doet (bijvoorbeeld op een atletiekbaan), dan raakt dat ding ook de kluts kwijt. Het is nogal een gedoe, dus ik heb hem niet gecalibreerd. Ik krijg maximaal 100 m verschil bij 5 km, en vaak is het verschil nog kleiner.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:01:03 #146
76625 Blackviper
pi_70574042
Ik heb mijn footpod van polar ook niet gekalibreerd. Deze was op een 10K run voor 100 meter nauwkeurig.. Als je niet de ideale lijn loopt kan het best zijn dat je meer of minder uitkomt.. Dus ik neem het wel voor lief
pi_70574057
Marurk, ik had gewoon een stukje uitgezet met mapmyrun, ik heb het toen de eerste paar keer naderhand nog gecheckt, maar was altijd vrij nauwkeurig. Zonder calibratie had ik rustig 15% afwijking.

Ik moet dat ding weer eens uit het stof halen!
pi_70575922
Ah, hier zijn jullie
Vandaag maar eens les 12 rennen denk ik. Ben door het warme weer/tentamens een beetje laks geworden qua regelmaat.

Hoe is het met Arual? Heb jij les 12 al gelopen en hoe ging het? Nog last van je benen gekregen of valt het mee?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_70589668
Zijn er nog helden weeste lopen vandaag?
Einde bericht
  donderdag 2 juli 2009 @ 20:16:18 #150
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70589779
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Ik had vandaag les 11 moeten lopen (is pas mijn 2e keer lopen ooit, maar ik ben met les 10 begonnen). Heb echter niet gelopen, omdat ik nog steeds spierpijn heb van les 10 (dinsdag gelopen). In overleg met mijn huisgenoot, die wat vaker loopt, heb ik maar besloten om een dagje meer rust te nemen; morgen ga ik weer verder .
pi_70591729
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:07 schreef mjan het volgende:
Ah, hier zijn jullie
Vandaag maar eens les 12 rennen denk ik. Ben door het warme weer/tentamens een beetje laks geworden qua regelmaat.

Hoe is het met Arual? Heb jij les 12 al gelopen en hoe ging het? Nog last van je benen gekregen of valt het mee?
Ik heb maandag les 10 gelopen. En daarna is mijn ritme enigszins naar de haaien gegaan. Lopen na 'n bbq leek me minder. Morgen weer wel!
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:46:04 #152
76625 Blackviper
pi_70595200
quote:
Nee werd gebeld om te bbq-en vond ik leuker
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:42:33 #153
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70601873
quote:
Ik
Start to Run serie 2 les 3:
http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1947259791
Was 10 minuten warming-up, 25 minuten hardlopen met geloof ik 3 of 4 x versnellen, en toen 10 minuten uitlopen. Heb alleen meting gedaan van die 25 minuten. Tempo lag helaas toch wat lager dan normaal, maar dat zal wel zijn gekomen door het warme weer. Het was echt nog warm gisterenavond. Les wel helemaal uitgelopen dus.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:14:07 #154
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70602433
Hoe lang is het verstandig om rust te houden met een gekneusde teen/stuk van voet waar de teen aan zit? (schopte met blote voeten tegen een voetbal, maar iemand anders tegelijk de andere kant op en dat kon mn voet niet hebben). Wil eigenlijk wel graag zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:25:18 #155
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70602737
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:14 schreef Chicolate het volgende:
Hoe lang is het verstandig om rust te houden met een gekneusde teen/stuk van voet waar de teen aan zit? (schopte met blote voeten tegen een voetbal, maar iemand anders tegelijk de andere kant op en dat kon mn voet niet hebben). Wil eigenlijk wel graag zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen .
Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:31:35 #156
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70602894
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 09:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).
Hmmm daar was ik al bang voor. Kan vandaag gelukkig de hele dag stilzitten, maar morgen een hele dag rondlopen dus die rust ontbreekt momenteel een beetje . Daarom is het ook nog niet verbeterd na een week.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:14:24 #157
251893 WD.40
Multispray
pi_70605919
Zonet les 16 serie 2 gelopen. 35 min. non-stop en het was de bedoeling iets harder dan normaal te rennen. Nou, Evy, vergeet het maar. Op 1/3 van de les voelde ik mij behoorlijk beroerd en wilde ik voor het eerst opgeven, toch maar niet gedaan en op volledig op karakter doorgelopen. Aan het einde ging het al weer een stuk beter, maar toen wilden de benen eigenlijk al niet meer. Uiteindelijk toch een gemiddelde van 4'52"/km gehaald.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 11:30:55 #158
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70606477
Raden de mensen die met serie 2 bezig zijn aan om tussen serie 1 en serie 2 een aantal keren 30 min te lopen zonder Evy, of is het goed mogelijk om in een keer door te gaan van absolute conditieloze naar 10km door de series achter elkaar door te doen?

Met andere woorden, heb je na serie 1 voldoende basis om meteen serie 2 te doen of niet? Heb net les 21 gedaan en vind het op dit moment al heel bijzonder dat ik over 3 weken 30 minuten aan een zou moeten kunnen lopen...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:06:49 #159
251893 WD.40
Multispray
pi_70611678
Ik mag hopen dat je na serie 1 niet helemaal conditieloos bent (anders doe je volgens mij toch iets verkeerd). Ook serie 2 kent een opbouw (zie het schema enkele pagina's terug), dus het lijkt mij geen probleem. Het ging/gaat mij in ieder geval redelijk goed af, maar naast het hardlopen sport ik sowieso al 2 á 3 keer in de week.
pi_70612023
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:42 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik
Start to Run serie 2 les 3:
http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1947259791
Was 10 minuten warming-up, 25 minuten hardlopen met geloof ik 3 of 4 x versnellen, en toen 10 minuten uitlopen. Heb alleen meting gedaan van die 25 minuten. Tempo lag helaas toch wat lager dan normaal, maar dat zal wel zijn gekomen door het warme weer. Het was echt nog warm gisterenavond. Les wel helemaal uitgelopen dus.
Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweet
Ik heb les 6 gelopen (6x versnellen, en vrij snel na elkaar). Zeker die laatste 2x2 versnellingen (halve minuut versnellen, minuut gewoon lopen, weer halve minuut versnellen) zijn killers voor je tempo; ik merk dat ik daarna toch fors inzak

Had jij met dat uitlopen/joggen ook dat je ontzettende pijn in je spieren krijgt? Ik kreeg echt een 'bal' in mijn ene kuit. Volgende keer ga ik denk ik gewoon op mijn normale tempo uitlopen, en niet langzamer/joggen. Desnoods daarna nog 10 min. stevig doorwandelen om echt af te koelen. Of zou dat slecht zijn?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:16:17 #161
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70612079
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Ok dat ga ik dan de volgende keer doen . Ik moet het opbouwen met een coditieloos lijf dus vandaar dat ik nog zo langzaam ben, zeker wel van plan om dit consequent vol te houden. Vanavond maar weer denk ik .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:33:00 #162
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70612750
Vanmorgen les 9 gelopen en best wel wat trots, nuja blij, dat het gelukt is.;)

Ik heb bij elke les bij het begin van vanalles last ( door enkel gaan, pijn kuiten of wat dan ook ) en denk dan weleens dat het dit keer toch echt wel heel lastig word om het 'te halen', maar naarmate ik langer loop gaat het steeds 'soepeler'. Is dit herkenbaar?

En wanneer hadden jullie het idee dat het echt wel lekkerder ging. Ik weet wel dat 5 minuten mij niet of amper was gelukt 3 weken terug, maar ik voel mij voor de rest hetzelfde als toen ik begon, helemaal niet van 'yeahhh, easy'.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:07:01 #163
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_70618348
Ik ben nu met week 6 bezig, die is ongeveer hetzelfde als week 5, maar deze week ging toch wel beter dan vorige week (ondanks de even zo zware omstandigheden), maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn geweest .

Vanavond weer!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:55:56 #164
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70619836
ik ben ook net weer begonnen, vandaag les 3 van week 1. Zonder rustdag want morgen kan ik niet en zondag ook niet.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 19:05:26 #165
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70621752
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweet
Ik heb les 6 gelopen (6x versnellen, en vrij snel na elkaar). Zeker die laatste 2x2 versnellingen (halve minuut versnellen, minuut gewoon lopen, weer halve minuut versnellen) zijn killers voor je tempo; ik merk dat ik daarna toch fors inzak

Had jij met dat uitlopen/joggen ook dat je ontzettende pijn in je spieren krijgt? Ik kreeg echt een 'bal' in mijn ene kuit. Volgende keer ga ik denk ik gewoon op mijn normale tempo uitlopen, en niet langzamer/joggen. Desnoods daarna nog 10 min. stevig doorwandelen om echt af te koelen. Of zou dat slecht zijn?
Dat uitlopen/joggen inderdaad. Shit hey, wat werd ik daar misselijk van. Zo superlangzaam rennen maar toch niet wandelen. Dan kom je geen ene moer vooruit maar je hoofd gaat wel elke stap op en neer. Dat 10 minuten volhouden lukte mij niet echt. Ben daarna gewoon stevig gaan snelwandelen, afgewisseld met een beetje rennen (normaal tempo). Zo tergend langzaam op en neer gaan doet mij echt niet goed. Was ook echt kapot na die run.
En ja, die versnellingen zijn best . Ik merk ook dat mijn tempo na zo'n versnelling toch wat lager ligt dan dat ik normaal met één tempo doorloop. En dan moet ik mijzelf toch echt pushen om weer ietsje harder te lopen.
En over die spierpijn: daar had ik niet zo'n last van. Wel de vorige keer (les 2), een aantal dagen geleden. Had echt last van mijn kuiten en kon toen paar dagen echt niet rennen. Nu heb ik daar niet zo'n last van, dus heeft denk ik toch ook wel wat te maken met warming-up en stretchen vóórdat je gaat rennen.
pi_70625133
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?

Mocht iemand die binnen 5 minuten gelezen hebben: klopt dit wel?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:49:37 #167
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70625274
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?

Vreemd. Hier ook 21 minuten 23 seconden (14,6 MB).
Ik zou hem gewoon rennen.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:50:10 #168
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70625287
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:

Ik heb hetzelfde. Maar dat is misschien omdat je op zelfde plaats gedownload hebt.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:54:09 #169
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70625404
Net het einde beluisterd en hij is niet af inderdaad. Ze zegt: "Nog 1 minuutje!", en dan stopt de mp3.

Dit is het schema wat je zou moeten lopen (vetgedrukt = lopen; niet-vetgedrukt = wandelen):
2' - 2' - 2' - 1' - 2' - 1' - 2' - 1 -2' - 1- 2' - 1 - 2' - 1 - 2' - 1.
Dus 8 stukjes van 2 minuten afgewisseld met 1 minuutje wandelen (met uitzondering van het eerste stukje waar je 2 minuten mag wandelen).
pi_70625523
Okay, dus er ontbreekt geen renstukje? lopen na afloop doe ik toch wel, vaak langer dan Evy voorschrijft.
pi_70625571
Nah, ik ga gewoon.
pi_70626772
Het laatste renstukje ontbrak helemaal, het één na laatste half. Maar ik had Billy Jean op Ipo (zo noem ik mijn iPod tegenwoordig) staan. Geen extended version, maar een demo van 2 en een halve minuut. Dus toen heb ik daar maar op gerend.

Heb ik zomaar veertig seconden te weinig gelopen. Foei. Dat wordt morgen de hele dag de moonwalk oefenen. Mét spierpijn!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:48:51 #173
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70626972
Heb net ook les 11 gelopen (26:45 minuten duurt die op mijn iPod). Ging me veel makkelijker af dan les 10. Die 3 minuten stukjes waren echt killing toen, dus ik vrees het ergste bij de volgende les... Het weer was ook wel lekker (fris windje).

Overigens heb ik week 2 en 3 overgeslagen, dit is dus de eerste keer dat ik dit patroon loop. Als je het hele schema volgt dan is dit de 2e keer (week 3 = week 4). Weet niet of dat wat uitmaakt. We zien wel .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:57:13 #174
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70627202
Net les 19 gehad (geloof ik): vier x ACHT minuten lopen! Zegt Evy dat ik de volgende keer 12 minuten mag...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:55:27 #175
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70631091
Ik heb overigens wel problemen om mijn ademhaling onder controle te krijgen. In de stukken dat je moet wandelen, probeer ik rustig in en uit te ademen, maar alleen het uit ademen gaat goed. Inademen gaat veels te snel en kort. Iemand tips?
pi_70661265
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen
Komt er hier trouwens nog iemand uit Den Bosch en zo ja, waar ren jij? Het stuk waar ik altijd ren is nu totaal opengebroken en ik heb geen zin om door de woonwijk te moeten sjokken.
  zondag 5 juli 2009 @ 12:55:27 #177
251893 WD.40
Multispray
pi_70664147
Wellicht dat hier wat routes tussen staan?
(zie bovenaan pagina Routes zoeken (tabel) of Routes zoeken (kaart), onder routes zoeken via tabel staan er iig diversen in Den Bosch)
  zondag 5 juli 2009 @ 13:49:14 #178
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70665686
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen
Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!
pi_70667193
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:49 schreef yozd het volgende:

[..]

Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!
Ik heb het idee dat ik het na les 9 minder had, maar ik moet wel zeggen dat het ruim een maand geleden is dat ik die heb gelopen (na les 9 blessure gekregen) dus toen was het een stuk koeler en had ik rustig die opbouw van week 1 en 2 achter de rug. Maar ik heb dus helaas ook geen tips voor je mbt je ademhaling
  zondag 5 juli 2009 @ 15:52:31 #180
28497 JedaiNait
pi_70669170
quote:
Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Komt er hier trouwens nog iemand uit Den Bosch en zo ja, waar ren jij? Het stuk waar ik altijd ren is nu totaal opengebroken en ik heb geen zin om door de woonwijk te moeten sjokken.
Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.
pi_70671068
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.
Ja, precies, het dijkje naar Vught waar iedereen rent! Bedoel je met het stuk over de weilanden dat je die afslag naar beneden neemt en langs het nieuwe Jeroen Bosch Ziekenhuis gaat? Ik weet namelijk niet waar het asielzoekerscentrum zit. Volgende keer als je een rood aangelopen, strompelend meisje tegenkomt moet je maar zwaaien
  zondag 5 juli 2009 @ 19:10:42 #182
28497 JedaiNait
pi_70676113
Als je over de dijk rent kom je op een gegeven moment tussen wat bomen terecht. Nog wat verder is er een kruispunt met een brug aan de linkerkant (en een picknick tafel). Als je over de brug gaat kom je bij een nieuw kruispunt. Rechtdoor ga je Vught in, maar als je naar links gaat kom je langs het centrum en weer in DB terug.
  zondag 5 juli 2009 @ 19:13:46 #183
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_70676229
Vandaag, met een gemoedelijke 32 graden les 12 gelopen. Nog nooit zo gezweet. Maar voorlopig gaat het allemaal voorspoediger dan verwacht! Ben nu 5 weken bezig, 3 keer verzaakt.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_70677094
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:10 schreef JedaiNait het volgende:
Als je over de dijk rent kom je op een gegeven moment tussen wat bomen terecht. Nog wat verder is er een kruispunt met een brug aan de linkerkant (en een picknick tafel). Als je over de brug gaat kom je bij een nieuw kruispunt. Rechtdoor ga je Vught in, maar als je naar links gaat kom je langs het centrum en weer in DB terug.
Ah, duidelijk. Dat is een iets te groot rondje voor mij; ik ren meteen vanuit huis en 6 km ga ik niet redden nog.
pi_70677455
Vandaag (eindelijk) les 5 van serie twee gelopen.

Gemiddelde hartslag was prima, maar toch ging het niet helemaal lekker met dit drukkende weer.

Succes medehardlopers!
Einde bericht
  zondag 5 juli 2009 @ 19:45:44 #186
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70677602
Straks dan maar les 4 van serie 2.
Moet echt mijn boosheid eruit lopen.
  zondag 5 juli 2009 @ 20:04:52 #187
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70678330
Hoe verstandig is het om met een pijnlijke lies te gaan lopen? Kun je wat kapot maken met simpel hardlopen, of is het een kwestie van door de irritatie heen lopen?
  maandag 6 juli 2009 @ 00:59:03 #188
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70688449
Wat doen jullie eigenlijk aan warming up? Ik heb begrepen dat er bij deel 2 van start to run een moment is ingelast om even te rekken en strekken, maar bij deel 1 is dat niet zo. Doen jullie iets speciaals? Ik heb vanavond les 12 gelopen; in eerste instantie zonder problemen, maar nu heb ik ineens nogal steken in mijn kuit en scheenbeen van mijn rechter been. Ik doe niks aan warming up...

Op zich hoeft t ook niet denk ik, want bij diverse andere sporten die ik gedaan heb, gingen we pas rekken na 20min warmlopen ofzo.
pi_70689736
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:59 schreef yozd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk aan warming up? Ik heb begrepen dat er bij deel 2 van start to run een moment is ingelast om even te rekken en strekken, maar bij deel 1 is dat niet zo. Doen jullie iets speciaals? Ik heb vanavond les 12 gelopen; in eerste instantie zonder problemen, maar nu heb ik ineens nogal steken in mijn kuit en scheenbeen van mijn rechter been. Ik doe niks aan warming up...

Op zich hoeft t ook niet denk ik, want bij diverse andere sporten die ik gedaan heb, gingen we pas rekken na 20min warmlopen ofzo.
Ik doe als warming-up altijd even springtouwen

En op het eind stretchen
Einde bericht
  maandag 6 juli 2009 @ 09:18:30 #190
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70690637
Gisterenavond dus StR2 les 4 gelopen. Ging erg goed. Mooi constant tempo gehouden.
Link: http://nikerunning.nike.c(...)122043,runID,1098076
pi_70712035
Vanavond les 12 van deel 1. Die is identiek aan les 9, de les die me zoveel problemen opleverde. En dan zou ik over een les of wat al zeven minuten moeten kunnen rennen. Pfft. Desnoods oefen ik stukjes van vier, vijf minuten net zolang totdat ik het wel kan, maar dan met mijn eigen muziek.

Wat baal ik van mijn traagheid zeg. Het is toch al de dertiende keer dat ik aan het rennen ben (ik heb 1 les herhaald), maar ik heb niet het idee iets op te bouwen...
pi_70713918
Het onweert en de lucht is werkelijk pikzwart.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:15:10 #193
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70714064
Vandaag begonnen. Omdat ik een redelijke conditie heb (+/- 150 km wielrennen per week), en als klein baviaantje wel eens wedstrijden gelopen heb (maar da's 15 jaar geleden), ben ik begonnen bij les 8. Ging eigenlijk verrassend goed, had in 25 minuten het Vondelpark rondgelopen en had het gevoel dat het wel redelijk opschoot. Wil eigenlijk richting Dam tot Dam loop over 2,5 maand, dus m'n bedoeling is om zo nu en dan een lesje te skippen of 4x in een week te lopen, maar eerst maar even een paar dagen loopdiscipline volhouden...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:18:38 #194
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70714213
Pijn in voet is bjina weg, kan weer normaal lopen, ik vind dat ik volgende week dan toch eindelijk weer kan gaan lopen. Wil eind september een wedstrijd meedoen en dat gaat niet als ik niet train .

@Arual: wacht je tot de bui voorbij is, of ga je lopen tijdens onweer?
pi_70714968
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Pijn in voet is bjina weg, kan weer normaal lopen, ik vind dat ik volgende week dan toch eindelijk weer kan gaan lopen. Wil eind september een wedstrijd meedoen en dat gaat niet als ik niet train .

@Arual: wacht je tot de bui voorbij is, of ga je lopen tijdens onweer?
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:37:05 #196
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70715043
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.
Verstandig . Ik heb ooit met een groep gelopen en de training werd nooit afgelast, niet met regen, niet met hagel, nooit. Er waren 2 uitzonderingen: extreme gladheid en onweer. Want dat was gevaarlijk voor de lopers. En het klaart zo vast wel weer op .
pi_70721417
Auw.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:48:44 #198
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70721561
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:45 schreef _Arual_ het volgende:
Auw.
Spierpijn?
pi_70728587
gister les 15 van deel 2 gelopen. Wat een martelgang. eergisteren zonder problemen 55 minuten gelopen maar die interval lessen met 3*30sec voluit en 3*60sec volluit zijn erg dodelijk ookal mag je tussendoor 2minuten dribbelen.
pi_70728635
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:48 schreef Marurk het volgende:

[..]

Spierpijn?
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 08:33:14 #201
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70728665
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.
Loop je misschien te snel?
Beter dat je gewoon op je eigen tempo loopt zodat je het vol kan houden. Vol houden is het belangrijkst, ook al loop je niet zo heel snel (je moet natuurlijk wel een beetje blijven rennen, niet gaan lopen).
pi_70728883
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:33 schreef Marurk het volgende:

[..]

Loop je misschien te snel?
Beter dat je gewoon op je eigen tempo loopt zodat je het vol kan houden. Vol houden is het belangrijkst, ook al loop je niet zo heel snel (je moet natuurlijk wel een beetje blijven rennen, niet gaan lopen).
Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.

Ik houd het steeds net vol, maar al na een minuut of drie rennen voel ik mijn benen gewoon trillen en zwabberen. Loodzwaar zijn ze dan. Ademen is het probleem niet. Dat gaat goed.

De beenspieren werken dus niet mee. Terwijl ik door het vele wandelen al best gespierde pootjes heb.

De spierpijn is nu wel minder erg dan na de eerste les waarin vijf minuten gerend moet worden.

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat je, als je drie keer met hangen en wurgen een les met 5-minutenstukjes gerend hebt, opeens klaar bent voor de 7 minuten.

Maar goed, ik ben een half uur bezig, ik zweet als een otter, dus misschien is het geen ramp om een paar weken op dit niveau te blijven doorploeteren, en dat ik daarna pas weer verder ga met les 13.
pi_70729069
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.
Boeiend, heel vele mensen halen mij ook in terwijl ik best een redelijk tempo heb.

1) misschien heb je meer voorbereiding nodig dan Evy je geeft. Probeer eens te beginnen met 5 a 10 minuten op een stevig tempo te wandelen (tempo alsof je de trein bijna gaat missen) zodat de spieren in je benen al wat beter doorbloed en opgewarmd zijn. Het klinkt misschien heel raar, maar ik loop ook veel makkelijker als ik die dag al flink gewandeld heb.

2) Het was de afgelopen dagen erg heet maar anders hoef je bij het begin van de Evylessen niet te zweten als een otter, dus misschien ga je echt toch te hard. Niet letten op het tempo van anderen. Jouw ideale tempo is het tempo waarbij jij nog kan praten tijdens het lopen. Of meezingen kan ook. .
pi_70730046
Ik merk ook dat de opbouw voor mij te snel gaat. Ben nu 3 maanden bezig en heb wat weken herhaald, niet altijd 3 x per week gelopen wegens spierpijn en ook 2 weken geblesseerd geweest door gekneusde ribben. Maar ik heb er nog steeds lol in en als het goed is ga ik morgen les 19 lopen en ga dan de 7 minuten grens voorbij
Maar het maakt mij niet uit dat ik er wat langer over doe, ik vind het belangrijker dat ik blijf lopen en er lol in blijf houden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:58:49 #205
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70732052
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat je, als je drie keer met hangen en wurgen een les met 5-minutenstukjes gerend hebt, opeens klaar bent voor de 7 minuten.
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
pi_70732215
Okay, jullie hebben me wel weer genoeg moed in weten te praten.

@computergirl: ik wandel al regelmatig (vier keer per week sowieso 2 km naar mijn werk en terug, en dan 2 keer per week nog een kilometer of 8). Ik stap dan flink door. Voordat ik ren, loop ik een minuut of vijf om bij mijn startpunt te komen. En ik trek me in alles veel aan van anderen, dus het is voor mij geen verrassing dat ik dat bij het hardlopen ook doe. Mijn grootste karakterfout!

@zesje: lol is wel belangrijk ja. Dat moet ik niet vergeten, want dan gaat het mis. Ik ben nu ook een beetje creatief bezig met de Evy-schema's. Misschien dat ik lessen herhaal, maar dan met mijn eigen muziek, want ze gebruikt steeds dezelfde liedjes.

@Coelho: ik hoop dat het bij mij zo werkt.
pi_70733693
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
Als je eenmaal 30 minuten loopt, is het uitbouwen naar meer echt een eitje
pi_70734385
quote:

[..]

Kijk, dit is bemoedigend!
Ik ga voor het avondeten les 13 lopen denk ik.

Ow, en nog voor Arual: Ik las dat je het idee had dat je niet vooruit komt qua conditie/spieren? Ga nu nog maar eens les 1 lopen en lees dan terug hoe zwaar je het de eerste keer vond dat je dat deed.

Coldfeet: Ben jij ook begonnen met serie 1 of meteen bij 2 gestart?
pi_70735263
Ik moet ook hoognodig weer, les 19 staat op me te wachten. Echter, dat wordt wel plannen met de buienradar op de achtergrond vanavond vrees ik :-(
pi_70735836
quote:

[..]

Precies ook mijn ervaring. Volgens mij heb ik zelfs een soortgelijk bericht al eerder gepost! Het klopt echt, dus niet opgeven!
pi_70735989
Dit dus:
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Grappig!
pi_70736793
Ik weet niet of ik echt in dit topic thuis hoor, ga horen of wil horen , maar ik heb het vandaag toch maar weer eens opgewaagd met een rondje sinds half mei. Dit is het resultaat volgens de sports tracker van Nokia ( - geniaal ding )

Ik ben niet een echte loper, maar als ik eenmaal onderweg ben trek ik het wel ok. Voetbal normaal gesproken twee keer per week, maar dat is nu ook weer even gestopt.

Uiteindelijk wil ik er wat gewicht aflopen, een beetje conditie opbouwen etc, gewoon 3 of 4 per week wat bewegen. Moet ik beginnen met die schema's? Moet ik nu naar een langer rondje toe? Moet mijn gemiddelde snelheid omhoog?

Die ene enorme daling is trouwens een stoplicht geweest, die enorme piek weet ik niet .
pi_70738358
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:14 schreef mjan het volgende:

Coldfeet: Ben jij ook begonnen met serie 1 of meteen bij 2 gestart?
Ik heb eerst serie 1 gelopen. Omdat ik al een aardige basisconditie had, ben ik toen begonnen bij les 8, of iets in die buurt

Zijn er hier ervaren lopers die mij kunnen vertellen hoe belangrijk het is om achteraf te joggen? Evy beweert dat 'echte lopers' dat ook doen. Ik krijg alleen waanzinnige spierpijn van dat langzame gehobbel! Kan ik ook gewoon stevig wandelen?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:18:32 #214
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70754192
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:11 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zijn er hier ervaren lopers die mij kunnen vertellen hoe belangrijk het is om achteraf te joggen? Evy beweert dat 'echte lopers' dat ook doen. Ik krijg alleen waanzinnige spierpijn van dat langzame gehobbel! Kan ik ook gewoon stevig wandelen?
Ik vind het ook zwaar kut dat gehobbel.
Als ik dan al 35 minuten hard gelopen heb, en ik moet dan 10 minuten lang heel rustig gaan hobbelen word ik zo misselijk als een koe. Dit omdat je heel traag vooruit gaat, maar je hoofd blijft evenveel op en neer gaan.
Ik doe het dus niet, en wandel gewoon flink door (wel aan het einde stretchen). Maar ik weet dus niet of al dan niet achteraf joggen de spierpijn vermindert (heb na elke les toch wel beetje pijn in mijn kuiten).
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:20:23 #215
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70761036
Ik wilde vandaag les 13 lopen, maar mijn rechter knie en scheen hurt as hell... :,(
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:22:01 #216
11923 I.R.Baboon
pi_70761117
Hoe moet dat eigenlijk met 's ochtends vroeg lopen? Voor of na je ontbijt?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:17:45 #217
251893 WD.40
Multispray
pi_70763625
OK, ik heb weer een paar dagen verzaakt, maar net dan toch les 17 serie 2 gelopen. En blijkbaar hebben die paar dagen rust extra mij goed gedaan, want i.t.t. vrijdag ging het echt lekker vandaag; 10,5km in ruim 49 min. (4'40"/km). Maar de omstandigheden waren dan ook ideaal om te lopen.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe moet dat eigenlijk met 's ochtends vroeg lopen? Voor of na je ontbijt?
Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:25:27 #218
11923 I.R.Baboon
pi_70763959
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:17 schreef WD.40 het volgende:

Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopen
Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:23:14 #219
11923 I.R.Baboon
pi_70770504
Dat ging best aardig, op de stromende regen na dan. Les 10 gedaan, en had het gevoel dat ik er wat minder in zat dan de vorige keer (en nog wat spierpijn). Maar goed, het ging wel gewoon, en het schiet lekker op.
pi_70772672
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.
Word je niet licht in je hoofd?

Ik eet zelf meestal vantevoren wat noten ofzo, en dan na het rennen een serieus ontbijt.

Marurk, nou ja, ik ga dan maar gewoon stoppen met dat suffe gejog. Stevig doorwandelen is écht veel prettiger, en ik heb geen zin om de volgende keer weer helemaal verkrampte kuiten te krijgen
pi_70775595
Gisteren les 20 gelopen: 4x8 minuten. Toch wel een mentale mijlpaal .

Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...

Overigens had ik wel last van mijn schenen. Ik vertrouw dit niet helemaal, zijn er specifieke rek/strek oefeningen die ik hier tegen kan doen?
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:09:07 #222
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70775681
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Word je niet licht in je hoofd?

Ik eet zelf meestal vantevoren wat noten ofzo, en dan na het rennen een serieus ontbijt.

Marurk, nou ja, ik ga dan maar gewoon stoppen met dat suffe gejog. Stevig doorwandelen is écht veel prettiger, en ik heb geen zin om de volgende keer weer helemaal verkrampte kuiten te krijgen
Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:12:22 #223
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70775782
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:

Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...

Overigens had ik wel last van mijn schenen. Ik vertrouw dit niet helemaal, zijn er specifieke rek/strek oefeningen die ik hier tegen kan doen?
Goed zeg, ik kan mij voorstellen dat dat een mentale mijlpaal is.

Ik heb ook last van mijn schenen ( ben pas bij les 13 ) en ik heb wat info gehaald van deze site

Ik lees even mee voor evt tips.
pi_70776128
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.
Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horen
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:52:53 #225
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70777390
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:21 schreef jakkop het volgende:

[..]

Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horen

Ik heb het wel een tijdje gedaan en ik voelde mij er helemaal niet beter bij, noch hielp het tegen evt lekkere trek de rest van de dag. Mijn lichaam voelt zich schijnbaar prettiger zonder ontbijt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:05:05 #226
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70782605
Ik denk toch dat ik even naar de fysio ga. Ik heb een bijbaantje in een ziekenhuis en daardoor kan ik een gratis consult krijgen. Ik ben bang dat ik hier last van heb: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=blessuretop5#voorzijdeknie .

De pijn zit hem bij mij alleen een beetje aan de linkerkant van de buitenkant van mijn rechterknie. Af en toe trekt het door naar mijn scheen. Tijdens het lopen voel ik het niet, maar als ik klaar ben en ik zit dan voel ik wat steken. Ik ben 10 jaar geleden eens keer heel hard op mijn rechterknie gevallen met skiën (ambulance erbij, je kent het wel) en sindsdien gaat het hardlopen niet echt lekker...
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:01:33 #227
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70786629
Heb zojuist nieuwe schoenen en kleding gekocht, waaronder een newline hardloopbroekje (zo'n wijde). Daar zit echter een enorm dichte binnenbroek in. Nu vraag ik me (als frequent fietser) af of het misschien ook onder lopers gebruikelijk is om zonder onderbroek te sporten?

Mocht dit niet gebruikelijk zijn, dan willen jullie nu natuurlijk gierend van het lachen mij toch zonder onderbroek aan het lopen krijgen, maar ik hoor het graag ook serieus
  woensdag 8 juli 2009 @ 18:26:00 #228
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70787303
quote:
I know the feeling En het wordt nog beter als je, net als ik vanochtend, 2 x 15 minuten hebt gelopen
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:36:14 #229
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_70793723
Net les 13 (deel 1) gelopen. Ging goed. Met gemak uitgelopen. Maar nu: weer last van mijn knie. Word er echt gek van! Ik wil zo graag lopen, maar blijkbaar ben ik er niet voor gemaakt.

-edit-

Ik heb mijn gelopen route ff in google maps ingetikt en ik kom uit op 4.5 km. Van het halve uur heb ik 12 minuten gewandeld. Als ik het hele halve uur zou hardlopen, kom je toch veel verder dan 5 km? Volgens het schema van Evy loop je na 10 weken 5 km, maar volgens mij is dit veel meer?

[ Bericht 27% gewijzigd door yozd op 08-07-2009 21:55:47 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:13:05 #230
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70795103
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:36 schreef yozd het volgende:
Net les 13 (deel 1) gelopen. Ging goed. Met gemak uitgelopen. Maar nu: weer last van mijn knie. Word er echt gek van! Ik wil zo graag lopen, maar blijkbaar ben ik er niet voor gemaakt.

-edit-

Ik heb mijn gelopen route ff in google maps ingetikt en ik kom uit op 4.5 km. Van het halve uur heb ik 12 minuten gewandeld. Als ik het hele halve uur zou hardlopen, kom je toch veel verder dan 5 km? Volgens het schema van Evy loop je na 10 weken 5 km, maar volgens mij is dit veel meer?
Ligt aan je tempo.
Ik ren ook meer: zo'n 8 km in 35 minuten.
pi_70795334
quote:

Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20
En het is echt waar ja dat een minuut erbij niet zoveel meer uitmaakt. Hoop alleen dat mijn schenen het gaan volhouden.
pi_70796479
Ik ga morgen les 13 lopen. Ik doe nu steeds twee rustdagen.
pi_70797696
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:18 schreef zesje het volgende:

[..]

Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20
En het is echt waar ja dat een minuut erbij niet zoveel meer uitmaakt. Hoop alleen dat mijn schenen het gaan volhouden.
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!

Ik ben al een tijdje Sjaak Afhaak, maar morgen ga ik weer.
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:47:08 #234
251893 WD.40
Multispray
pi_70822327
Ik 'moet' vanavond eigenlijk weer. Maar misschien is het verstandig om maar niet te gaan, aangezien ik nog best last van m'n kuiten heb. Ik heb morgen al een andere training, dus dan kan ik ook niet. Zo haal ik dus nooit m'n goals voor deze maand.
pi_70825115
Ik wil me ook even melden in dit topic, krijg er vast meer motivatie van.
Volg het beginnersschema van hardloopschema.nl en heb dus net 5x1 minuut gerend en 5x2 minuten gewandeld.

Vraag me af wat het optimale tempo nou is? Ging iets te enthousiast van start namelijk waardoor ik binnen 20 seconden al buiten adem was. Vervolgens heb ik de rest veel rustiger gedaan en hield ik het makkelijk vol.

En hoe belangrijk zijn echte hardloopschoenen? Heb geen zin om 80E uit te geven voor iets waar ik misschien wel weer mee stop, hoop het niet, maar you never know..
pi_70825355
Je moet een tempo aan zien te houden waarbij je nog kan praten en dus niet compleet buiten adem bent.

Qua schoenen: het lijkt misschien onbelangrijk, maar als je over een paar weken een blessure krijgt, heb je spijt dat je geen goede schoenen hebt gekocht... (maar als je nog maar 5x1 minuut rent kan je het nog wel even aankijken denk ik...)
pi_70825691
Oke dan denk ik dat mijn uiteindelijke tempo wel goed was.
En ik zal over een week of 3 dan wel beslissen of het leuk genoeg vind om hardloopschoenen voor aan te schaffen.

Thanks!
pi_70827216
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:16 schreef Ceehaa het volgende:
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!

Ik ben al een tijdje Sjaak Afhaak, maar morgen ga ik weer.
Thanks!
Hup, jij ook weer Ceehaa, het is super loopweer, niet te koud of te warm, lekker de buitenlucht in
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:21:06 #239
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70827942
Gisteren lesje 4 gedaan... Maar euhm, ik ben de muziek van Evy een beetje zat, gisteren was Mariah Carey toch echt het dieptepunt
pi_70840905
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Leinonlein het volgende:
Gisteren lesje 4 gedaan... Maar euhm, ik ben de muziek van Evy een beetje zat, gisteren was Mariah Carey toch echt het dieptepunt
wees gerust, de muziek wordt alleen maar erger Lil' Kim bijvoorbeeld hijg hijg...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:10:28 #241
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70841899
Wil ik gaan lopen, regent het... Toch maar doorzetten, mét een trui aan...

edit: Nat, dood, maar tevreden

[ Bericht 29% gewijzigd door Woodpecker op 10-07-2009 11:53:09 ]
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:07:17 #242
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70845863
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

wees gerust, de muziek wordt alleen maar erger Lil' Kim bijvoorbeeld hijg hijg...
Met dat irritante "World, hold on".
En "Love generation."
pi_70845916
Les 14 met het orale-sexhijgnummer

Serie 2 is trouwens minstens zo beroerd
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:29:19 #244
256534 Babblefish
Pittig gekruid
pi_70848739
Weet iemand toevallig hoe het nummer heet dat je hoort aan het einde van Les 5 (serie 2), beetje musical-achtig nummer..
Ik lijd aan hevige stemmingswisselingen, gelieve daar rekening mee te houden.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:10:12 #245
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70850006
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Les 14 met het orale-sexhijgnummer

Serie 2 is trouwens minstens zo beroerd
Leuk, iets om naar uit te kijken.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 22:41:36 #246
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_70864050
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ah nee.. Dat vind ik echt jammer, met leukere muziek zou ik het wel langer uithouden denk ik.

Vandaag les 4 nog een keertje gelopen, ik loop bijna alles 2 keer omdat ik steeds vind dat het niet goed genoeg gaat .

Nog een zeurvraag: ik vind die site van Nike Plus onhandig en te flashy. Is er een andere site die ook de statistieken van de sensor kan overnemen maar een handiger overzichtje geeft?
pi_70866347
Hallo allemaal, in het afval topic ben ik door de anderen aangestoken om ook met Evy te beginnen. En toen ik ook nog sportschoenen in Amerika gekocht had bleef er geen enkel excuus meer over om het niet te doen .
Ik heb ondertussen les 1 en 2 gelopen en dat was erg leuk om te doen. Wel ben ik een beetje bezorgd om mijn hoge hartslag die ik heb (175), terwijl ik toch rustig aan probeer te doen. Misschien dat dat is omdat ik nog maar net begin?

Ik vind in ieder geval de ondersteuning van je MP3 speler tijdens het lopen erg fijn.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 02:33:03 #248
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_70869200
Vandaag les 13 gedaan, in de regen en het ging allemaal nog redelijk. Was wel de eerste keer dat het wat kouder was, dat voelde ik toch wel in de kuitjes...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_70872103

Gemiddelde hartslag: 151 bpm
Maximum hartslag: 177 bpm

Evy les 3

Het ging mij aardig af, ik voelde mij prima tijdens het lopen. Wel merkte ik dat ik nog steeds wat spierpijn in mijn kuiten had van les 1 en 2, maar tijdens het lopen daar niet echt les van gehad.

Toch blijft mijn hartslag flink hoog komen, ondanks dat ik het rustig probeer aan te doen. De rust van 15 tot 18 minuten vond ik echter wat te lang duren, daar had ik zelf al wel weer eerder willen doorgaan.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 14:17:17 #250
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70875670
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:39 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Gemiddelde hartslag: 151 bpm
Maximum hartslag: 177 bpm
Met welke apparatuur (hard- en software) heb je dit gemeten? (Ik ben op zoek naar iets dergelijks...) En kun je ook je afstand meten?
pi_70878844

@Woodpecker Als je Polar FT hartslagmeter gebruikt (ik heb de FT80) kun je met de accessoire Polar FlowLink je gegevens uploaden naar het web. Daar zie je je hele training terug. Niet alleen je hartslag, maar ook je kcal verbruik, vetverbranding en in welke zone je traint kun je dan terugzien.
Er is ook nog een G1 GPS sensor van Polar te koop waarmee je afstand en snelheid kan meten, maar die heb ik niet.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.

Edit: oh ja, ze zijn op dit moment voordelig te bestellen met ING rentepunten.

[ Bericht 4% gewijzigd door dyna18 op 11-07-2009 16:40:29 ]
pi_70880063
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Met welke apparatuur (hard- en software) heb je dit gemeten? (Ik ben op zoek naar iets dergelijks...) En kun je ook je afstand meten?
Jaaaa, zoiets lijkt me ook erg leuk om te hebben. Maakt het hardlopen misschien net nog wat leuker.
pi_70881889
Ook les 20 (4x8) ging goed
Ik heb er nu echt vertrouwen in dat ik de 30min/5km ook echt ga redden! Ik heb een Polar gevraagd voor mijn verjaardag over een paar weken. Zou toch wat zijn dat ik nog eens echt sportief word
pi_70884898
Ook tijdens het lopen is het fijn om je hartslag te kunnen aflezen, je krijgt dan al eerder een signaal dat je te hard van stapel loopt, voordat je hijgend echt niet meer verder kunt.
Netjes dat je die 8 min gewoon weet vol te houden. Ik ben benieuwd hoe het mij over 6 weken afgaat.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:52:15 #255
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70896363
Zojuist les 24 gedaan (10 + 20 minuten), maar na tien minuten ging het zo goed, dat ik maar door ben gerend. Dus in totaal 32 minuten hard gelopen

(als cadeautje aan mezelf ga ik nu zo'n kek sporthorloge kopen... )
  zondag 12 juli 2009 @ 12:12:09 #256
28497 JedaiNait
pi_70896810
Zo'n horloge lijkt me ook gaaf, maar ik zou dan wel erg graag een met GPRS hebben, zodat je afstand, route en snelheid kunt meten. Bij die polar is het mogelijk om er een sensor bij te kopen maar die kost wel 100 euro extra. Is er iemand die ervaring heeft met een goedkoper alternatief?
  zondag 12 juli 2009 @ 12:45:08 #257
171890 Chicolate
Chemicals
pi_70897582
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:12 schreef JedaiNait het volgende:
Zo'n horloge lijkt me ook gaaf, maar ik zou dan wel erg graag een met GPRS hebben, zodat je afstand, route en snelheid kunt meten. Bij die polar is het mogelijk om er een sensor bij te kopen maar die kost wel 100 euro extra. Is er iemand die ervaring heeft met een goedkoper alternatief?
Garmin Forerunner 305? Werkt met GPS en je krijgt er ook nog eens een hartslagmeter (zo'n band op je borst) bij. Kost in NL meestal rond de 220 euro, maar volgens mij is ie ook ergens voor 170 te krijgen. Ik wilde hem zelf bijna aanschaffen.
  zondag 12 juli 2009 @ 13:35:24 #258
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70899020
is deze wat?
Polar rs300x + GPS

en wat is het verschil met de Polar FT 80?
pi_70899813
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:32 schreef zesje het volgende:
Ook les 20 (4x8) ging goed
Ik heb er nu echt vertrouwen in dat ik de 30min/5km ook echt ga redden! Ik heb een Polar gevraagd voor mijn verjaardag over een paar weken. Zou toch wat zijn dat ik nog eens echt sportief word
pi_70899920
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef Woodpecker het volgende:
Zojuist les 24 gedaan (10 + 20 minuten), maar na tien minuten ging het zo goed, dat ik maar door ben gerend. Dus in totaal 32 minuten hard gelopen

(als cadeautje aan mezelf ga ik nu zo'n kek sporthorloge kopen... )
Wow, dat gaat lekker! Ik ben ook bij les 24, ben benieuwd hoe het bij mij gaat. Ik had al veel verder kunnen zijn, maar ik had een paar weken niet meer zoveel zin. Tegen verwachting in liep ik les 23 wel zonder problemen uit, ondanks het 2 1/2 week stilzitten.

Ik wil ook zo'n hartslagmeter met GPS, maar ik heb hele dunne polsen. Zijn er hier vrouwen die een goede meter hebben gevonden die niet zo supergroot is?
  zondag 12 juli 2009 @ 14:23:35 #261
28497 JedaiNait
pi_70900347
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:35 schreef Woodpecker het volgende:
is deze wat?
Polar rs300x + GPS

Ziet er interessant uit!
  zondag 12 juli 2009 @ 20:58:02 #262
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70913086
quote:
Op zondag 12 juli 2009 12:45 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Garmin Forerunner 305? Werkt met GPS en je krijgt er ook nog eens een hartslagmeter (zo'n band op je borst) bij. Kost in NL meestal rond de 220 euro, maar volgens mij is ie ook ergens voor 170 te krijgen. Ik wilde hem zelf bijna aanschaffen.
Voor een paar tientjes meer heb je de 405, dan loop je niet met zo'n rekenmachine aan je pols, maar met een knappe sporthorloge.
pi_70919983
quote:
Op zondag 12 juli 2009 13:35 schreef Woodpecker het volgende:
is deze wat?
Polar rs300x + GPS

Ziet er uit als een goed horloge en fijn dat je de GPS accessoire er al bij krijgt.
Als je dan ook de Flowlink er nog bij koopt kun je je training uploaden en terug zien (zoals mijn geposte statistiek + extra info).

Het verschil zit hem in de doelgroep. De FT is meer voor fitness bedoeld en deze RX meer voor rennen (en fietsen). De verschillen zijn verder niet zo heel erg groot wat ik kan zien.
  maandag 13 juli 2009 @ 00:06:17 #264
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70920029
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:35 schreef dyna18 het volgende:
@Woodpecker Als je Polar FT hartslagmeter gebruikt (ik heb de FT80)...
Goede suggestie Heb meteen een FT 80 gekocht (met GPS). Nu moet ik wel doorgaan met rennen, anders haal ik de kosten er niet uit...
pi_70920629
quote:
Op zondag 12 juli 2009 20:58 schreef Coelho het volgende:

[..]

Voor een paar tientjes meer heb je de 405, dan loop je niet met zo'n rekenmachine aan je pols, maar met een knappe sporthorloge.
Hij vroeg naar een goedkoper alternatief, de 405 is bijna net zo duur als de FT80 en de 305 is iets meer dan de helft van de prijs ... Formaat weet ik niets van, nooit irl gezien, maar vond de specs wel goed klinken .
pi_70920636
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:06 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Goede suggestie Heb meteen een FT 80 gekocht (met GPS). Nu moet ik wel doorgaan met rennen, anders haal ik de kosten er niet uit...
Grats.... nu inderdaad lekker gaan rennen. En laat maar weten als je nog vragen hebt.
pi_70927231
Ik word keihard afgestraft voor het twee weken niet rennen... Spierpijn overal vandaag.
  maandag 13 juli 2009 @ 11:52:52 #268
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70929089
Ik zeg Evy (en dan vooral haar muziek) even gedag. Ik ben Love Generation inmiddels wel zat en ga zelf mixen van dertig minuten maken. En dan over een paar maanden serie 2, maar misschien dat mijn nieuwe polscomputer (zie boven) mij daar (ook) mee kan helpen!
  maandag 13 juli 2009 @ 12:48:11 #269
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_70930632
Relaxed een hardlooptopic!

Ik ben enkele maanden geleden ook weer begonnen met hardlopen. De eerste (hardloop)stappen heb ik gezet toen ik een jaar of 13 was, maar heb de motivatie toen helaas niet vast kunnen houden. De eerste serie van Evy heb ik inmiddels uitgelopen en ben vervolgens blijven hangen bij les 6 van serie twee.

Ik loop toch liever op mijn eigen muziek. Bovendien geef ik graag mijn eigen invulling (intervallen etc.) aan de training, in plaats van huppelen in het openbaar.

Nog een gratis tip om deze post nog nuttig te maken:
quote:
Oppepper nodig voor het hardlopen? Neem dan wat gedroogde vruchten, deze zitten namelijk boordevol vitamines en mineralen. Verder bevatten ze veel natuurlijke (snelle) suikers, die je net dat extra zetje kunnen geven!
Succes allemaal en loop ze!
Geef rijst en train je Engels!
pi_70930641
Voor mensen die een simpele hardslag meter zoeken, bij de Blokker was er eentje voor EUR 15,-- in de actie. Prima ding, die je hardslag laat zien en waarmee je grenswaardes kunt instellen. Gaat ie leuk piepen als je te hard loopt

Zelf gister les 20 gelopen, echter afstand verkeerd ingeschat waardoor ik op 45 minuten uit kwam ipv 37. Wel 7,5 km
  maandag 13 juli 2009 @ 14:52:01 #271
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_70934236
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:48 schreef PatrickD het volgende:
Voor mensen die een simpele hardslag meter zoeken, bij de Blokker was er eentje voor EUR 15,-- in de actie. Prima ding, die je hardslag laat zien en waarmee je grenswaardes kunt instellen. Gaat ie leuk piepen als je te hard loopt

Zelf gister les 20 gelopen, echter afstand verkeerd ingeschat waardoor ik op 45 minuten uit kwam ipv 37. Wel 7,5 km

Zelf gebruik ik de Sigma PC-15 als hartslaghorloge en deze bevalt me erg goed. Voor de statistieken- en grafieken gebruik ik vervolgens looptijden.nl.

Op deze website vul je wat gegevens (waaronder je route via Google Maps) in en vervolgens rollen er allerlei statistieken en grafieken uit. Bovendien kun je andere lopers uitdagen of een competitie aanmaken (bijvoorbeeld: Wie loopt de snelste 5km in de maand Juli). Ik vind het zelf (nog steeds) een prima alternatief voor dure hartslagmeters etc.

(Al moet ik toegeven dat ik er zelf stiekem ook wel eentje wil )
  maandag 13 juli 2009 @ 14:56:30 #272
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70934383
Voor de minder professionele lopers zou ik de horloges van Kijkshop aanraden. Ze doen het prima, en kosten in de aanbieding slechts tussen de 25 en 50 euro (De goedkoopste was een week of wat geleden in de aanbieding voor 15 euro)
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_70934502
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:48 schreef Onbepaald het volgende:
Ik loop toch liever op mijn eigen muziek. Bovendien geef ik graag mijn eigen invulling (intervallen etc.) aan de training, in plaats van huppelen in het openbaar.
Hemel, ja Ik moet vandaag weer zo'n les met warming-up Ik vind haar stretching-gedeelte overigens echt onder de maat; ik doe dat zelf veel uitgebreider.

Vandaag les 9, 8x versnellen. Het zal mij benieuwen
  maandag 13 juli 2009 @ 15:04:14 #274
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_70934658
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hemel, ja Ik moet vandaag weer zo'n les met warming-up Ik vind haar stretching-gedeelte overigens echt onder de maat; ik doe dat zelf veel uitgebreider.

Vandaag les 9, 8x versnellen. Het zal mij benieuwen
Inderdaad! 'En nu gaan we een paar minuten op-en-neer springen'

Is er toevallig ergens het schema van Evy (serie 2) in de omloop, want met het schema is verder vrij weinig mis..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70935889
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:52 schreef Onbepaald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zelf gebruik ik de Sigma PC-15 als hartslaghorloge en deze bevalt me erg goed. Voor de statistieken- en grafieken gebruik ik vervolgens looptijden.nl.

Op deze website vul je wat gegevens (waaronder je route via Google Maps) in en vervolgens rollen er allerlei statistieken en grafieken uit. Bovendien kun je andere lopers uitdagen of een competitie aanmaken (bijvoorbeeld: Wie loopt de snelste 5km in de maand Juli). Ik vind het zelf (nog steeds) een prima alternatief voor dure hartslagmeters etc.

(Al moet ik toegeven dat ik er zelf stiekem ook wel eentje wil )
Same Here

Vind het ook prima werken. Wel leuk om te zien dat 1 van de andere 750 leden van looptijden.nl ook hier post :-)
  maandag 13 juli 2009 @ 15:52:35 #276
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_70936183
quote:
Op maandag 13 juli 2009 15:43 schreef PatrickD het volgende:

[..]

Same Here

Vind het ook prima werken. Wel leuk om te zien dat 1 van de andere 750 leden van looptijden.nl ook hier post :-)
Er zijn inderdaad echt weinig leden, terwijl de site wel goed in elkaar steekt
Een goede concurrent van looptijden.nl is overigens Myasics.nl

Ik ben net naar de Kruidvat geweest en heb daar Spierbalsem gekocht, iemand toevallig ervaring mee? Het is de eigenmerk-variant van bijvoorbeeld Midalgan. Het lijkt me wel fijn om op mijn voeten te smeren, want die zijn na het hardlopen soms zo stijf en spit.

maandag 13 juli 2009 @ 22:08:55 #277
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70948370
Lap! Net weer 30 minuten aan één stuk gerend Ik begin er nog lol in te krijgen
pi_70949275
En hoe beviel je hartslagmeter?

Ik ben net terug van Evy 4. Ik was per ongeluk een doodlopende wijk in gelopen, dus ik heb wat langer gelopen dan de bedoeling was. Dat was echter niet erg, want ik kon het echt heel makkelijk vol houden.

Wel gek eigenlijk.... Met les 1 en 2 had ik het best wel zwaar, maar les 3 en 4 waren zeer simpel te lopen.

Als je naar het laatste blok hardlopen kijkt, dan was dat echt nauwelijks inspannend, terwijl ik zelfs langer gelopen heb dan de bedoeling.
  maandag 13 juli 2009 @ 22:42:35 #279
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70949710
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:31 schreef dyna18 het volgende:
En hoe beviel je hartslagmeter?
Krijg ik (waarschijnlijk) morgen binnen Deze keer nog 'op gevoel' gerend
  maandag 13 juli 2009 @ 22:43:33 #280
251893 WD.40
Multispray
pi_70949742
Net les 18 serie 2 gelopen. Weer een les met versnellingen, maar nu volgden ze elkaar wel heel snel op. Al voordat ik maar enigzins m'n normale tempo weer kon aannemen volgde de volgende versnellling alweer. Gelukkig hoef ik de volgende les maar 35 min non-stop
pi_70976916
De afgelopen week heb ik bijna iedere avond iets te doen gehad (hoeeee plannen jullie die sportuurtjes in?). Dadelijk weer aan de bak met les 13...
pi_70983012
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.

Ik merk alleen dat ik echt andere kleding nodig heb, heb alleen katoenen shirts en zweet me kapot daarin. Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
pi_70991093
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.

Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
Ja ik.
Vaak heeft de Aldi/Lidl/Kruidvat en aanverwante winkels ook hardloopspullen in huis. Heel goedkoop en voldoet prima.
pi_70991587
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ja ik.
Vaak heeft de Aldi/Lidl/Kruidvat en aanverwante winkels ook hardloopspullen in huis. Heel goedkoop en voldoet prima.
Zal daar 's een kijkje nemen, maar wat ik heb begrepen zijn die Aldi-aanbiedingen altijd van die tijdelijke acties die ze 2 keer per jaar hebben en om 8:30 al uitverkocht zijn. Of hebben ze die kleding gewoon permanent in de winkels?
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:50:50 #285
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70995895
Ik heb nu zo'n hardklopding, en mijn eerste rondje gelopen Maar 'men' zegt dat ik in zone 2 moet blijven, tussen de 129 en 145 BPM, maar als ik ren kom ik erboven, en als ik loop kom ik eronder... Hoe hou ik mijn hartslag constant laag? Is dat een kwestie van oefenen??
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:39:32 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_70999027
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:50 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb nu zo'n hardklopding, en mijn eerste rondje gelopen Maar 'men' zegt dat ik in zone 2 moet blijven, tussen de 129 en 145 BPM, maar als ik ren kom ik erboven, en als ik loop kom ik eronder... Hoe hou ik mijn hartslag constant laag? Is dat een kwestie van oefenen??
Zou je niet zoveel van die zones aantrekken als je begint. Ga eerst maar lekker lopen om je lichaam een beetje te leren kennen.

Als ik me daaraan zou houden zou ik alleen mogen snelwandelen a 6 a 7 km/u
pi_70999215
Ik ga uit van de informatie zoals die ook op deze site terug te vinden is:
http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm
Zone 1: Gewichtverlies: vetverbranding 55% - 65% (van je maximale hartslag)
Zone 2: Fitness zone: algemeen conditieniveau. 65% - 80%
Zone 3: Aërobe zone: gezond hart. 80% - 90%

Bij het hardlopen van de duurlopen moet je nog rustig kunnen praten zonder al te veel te hijgen. De hartslag ligt hierbij tussen de 75% en 85% van de anaërobe drempel. Deze drempel is ongeveer gelijk aan 220-leeftijd-15.
Voor degene die trainen om vet te verbranden: de hartslag ligt tussen de 55% en 65% van de maximale hartslag. De maximale hartslag is bij benadering: 220-leeftijd.

Wanneer je het lichamelijk aan kan is het beter regelmatig wat harder te trainen:
gemiddelde duurloop (tempo 2) en vaartspel. Je hartslag bij de duurlopen in tempo 2 ligt tussen de 85% en 90% van de anaërobe drempel.

Voorbij de anaërobe drempel:
· Ga je flink verzuren.
· Ga je flink hijgen.
· Het tempo tegen deze drempel kan je ongeveer een uur volhouden.

Met andere woorden, voor normaal hardlopen (duurlopen) zul je meestal hoog in zone 2 en in zone 3 zitten. Er is mij verteld door een fysiotherapeute dat dit wel lager wordt naarmate je meer getraind bent en een meer gevorderde loper wordt. Dit is dus niet erg, zolang je maar niet over je anaërobe drempel heen gaat.
Mocht je echter hardlopen om af te vallen, dan zul je dus heel rustig moeten lopen om meer bij zone 1, laag in zone 2 te blijven.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:48:57 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_70999333
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:45 schreef dyna18 het volgende:

Met andere woorden, voor normaal hardlopen (duurlopen) zul je meestal hoog in zone 2 en in zone 3 zitten. Er is mij verteld door een fysiotherapeute dat dit wel lager wordt naarmate je meer getraind bent en een meer gevorderde loper wordt. Dit is dus niet erg, zolang je maar niet over je anaërobe drempel heen gaat.
Mocht je echter hardlopen om af te vallen, dan zul je dus heel rustig moeten lopen om meer bij zone 1, laag in zone 2 te blijven.
Als ik dat zou doen moet ik gewoon op een flink tempo gaan wandelen
pi_70999579

Ik heb vanochtend Evy les 5 gelopen. Ik had het in het begin best wel zwaar, misschien toch iets te hard van start gegaan. De rest van de les heb ik behoorlijk rustig aangedaan. Ik heb daardoor een wat lagere hoogste hartslag gehad dan de vorige trainingen, dus de grafiek ziet er best nog wel goed uit. Ik had nog wat energie over dus ik heb het laatste blok 2 minuten langer doorgerend (ik kwam anders ook niet goed uit bij mijn voordeur, dus ik moest zowiezo langer ). De muziek van deze les vond ik trouwens wel erg slecht.....

Om nog even op bovenstaand verhaal terug te komen met een duidelijk voorbeeld.
Ik ben 30 jaar. Mijn maximum hartslag is dus 220-30 = 190 bpm.
Tijdens de training probeer ik niet te hoog te komen. Dat lukt nog niet echt, aangezien mijn toppen toch boven in zone 3 komen. Maar zoals terecht opgemerkt is dat voor beginners blijkbaar nog niet heel belangrijk om op te letten.
Waar ik wel goed op let is dat ik niet boven mijn anaërobe drempel uit kom. Deze is voor mijn 220-30-15 = 175 bpm
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:03:06 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_70999801
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 13:56 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]

Om nog even op bovenstaand verhaal terug te komen met een duidelijk voorbeeld.
Ik ben 30 jaar. Mijn maximum hartslag is dus 220-30 = 190 bpm.
Tijdens de training probeer ik niet te hoog te komen. Dat lukt nog niet echt, aangezien mijn toppen toch boven in zone 3 komen. Maar zoals terecht opgemerkt is dat voor beginners blijkbaar nog niet heel belangrijk om op te letten.
Waar ik wel goed op let is dat ik niet boven mijn anaërobe drempel uit kom. Deze is voor mijn 220-30-15 = 175 bpm
Als je een hartslagmeter hebt zit er vast en zeker ook wel een programmatje op waarmee je je echte maximale hartslag mee uit kunt laten rekenen. Dat standaard rekensommetje zit er vaak enorm naast. Daarmee berekend die ook de trainingszones e.d.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:27:26 #291
251893 WD.40
Multispray
pi_71050097
Wat is 35 min non-stop lopen na een les met versnellingen toch lekker (les 19 serie2) . Of de lessen beginnen nu echt vruchten af te werpen. Want m.u.v. een kleine dip halverwege kon ik het toch redelijk makkelijk volhouden tot het einde. En volgende keer mag ik 55 min achter elkaar, jippie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:47:45 #292
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71052207
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:27 schreef WD.40 het volgende:
En volgende keer mag ik 55 min achter elkaar, jippie.
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...

Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:56:32 #293
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_71052362
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...

Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
Ligt echt aan je rustperiode. Even twee lessen terug weer instappen en voor je het weet loop je een half uur zonder problemen
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:27:20 #294
62913 Blik
The one and Only!
pi_71055596
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dat gaat nog wel komen. Die lessen waar je nu bent zijn de zwaarste lessen omdat je voor je gevoel continue maximaal moet geven. Ik heb gisteren ook 50 minuten gelopen, en 35 minuten gaat me echt makkelijk af.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:41:03 #295
251893 WD.40
Multispray
pi_71055763
Uiteraard bevatte mijn bericht een licht ironische ondertoon. Want hoewel ik absoluut niet met tegenzin ga rennen, voor mijn plezier doe ik het ook niet helemaal (zeker niet met warm, benauwd weer). Ik moet me er toch nog bijna elke keer even toe zetten om te gaan lopen. Maar je zal merken, tenminste in mijn geval en bovenstaande berichten bevestigen dit, dat mocht je volhouden en je het einde van serie 2 nadert je 35 min op een redelijke constante (en al zeg ik het zelf redelijk hoog) tempo makkelijk kan volhouden. En dat voelt best lekker
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:28:49 #296
175950 Marurk
Baggeraar
pi_71060243
StR2 les 5 gerend twee dagen geleden. Kon het niet volhouden.
Moest 38 minuten aan een stuk, maar bij de 36 minuten moest ik zowat stoppen omdat ik echt niet meer verder kon. Als ik verder was gegaan, was ik zeker dood gegaan ofzo.
Hier is die run: http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1410355514
Nu vind ik wel dat ik hem nog een keer opnieuw moet doen, omdat ik hem niet helemaal heb uitgelopen. En mijn tempo lag ook wat lager. Dus vanavond maar weer proberen.
pi_71060837
Ik heb gister les 9 uitgelopen (poging 2 ). De 7e versnelling was echt superlang
Afijn, ik neem mijn podje en hardloopschoenen mee naar Barcelona. Eens kijken of ik daar les 10 kan doen. Op de Ramblas

Ik heb mijn chip trouwens nog steeds niet gecalibreerd; ik gebruik 'm alleen om te kijken of mijn tempo constant is (of, in het geval van de versnellingslessen, om te zien hoe hard ik inzak ).
pi_71081256
Als een les heel zwaar is, kun je hem volgens mij beter een paar keer herhalen, voordat je doorgaat met de volgende les.
Harlopen doe je niets voor niets zelf, dus ga aub ook in je eigen tempo door de lessen
pi_71081301
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:28 schreef Marurk het volgende:
StR2 les 5 gerend twee dagen geleden. Kon het niet volhouden.
Moest 38 minuten aan een stuk, maar bij de 36 minuten moest ik zowat stoppen omdat ik echt niet meer verder kon. Als ik verder was gegaan, was ik zeker dood gegaan ofzo.
Hier is die run: http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1410355514
Nu vind ik wel dat ik hem nog een keer opnieuw moet doen, omdat ik hem niet helemaal heb uitgelopen. En mijn tempo lag ook wat lager. Dus vanavond maar weer proberen.
Had je ook nog een hartslagmeter om?

Misschien dat je nog iets rustiger kan beginnen, het ziet eruit alsof je daar wat sneller liep dan de rest van je training.
pi_71083363
Hé, leuk topic, ik ben 3 week geleden net weer begonnen met trainen

Ik doe met mijn paard aan endurance, ofwel lange afstands wedstrijden rijden. Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat paardrijden echt een beetje een luie mensen sport is waarin je gewoon moet zorgen dat je netjes recht blijft zitten en je paard niet lastig valt, komt enige vorm van fitheidwel van pas als je 7 uur moet rijden (jaja, mijn paard is wel goed getraind.) Bovendien wil ik nog graag 6 kilo afvallen wat mij alleen lukt door veel en ver te rennen. Soms vind ik rennen nog een leuke sport ook, maar ik ben vooral blij als ik klaar ben (lekker pijn in je benen )

Mijn doel is; 1) 10 mijl in 1 uur 30 en daarna 2) 21.7 in 2 uur. Ik kan nu 7 km in 50 min of 5 km in 32 min ... (jaja ik weet het ik ben ongelooflijk langzaam)
pi_71101558
Zo dadelijk les 14... die vijf minuten van vorige keer waren killing, en nu zit er al plots een stuk van 7 minuten tussen.

Ik vind het sowieso een wonder dat ik tot op heden wel iedere les uit heb weten te lopen...

Wat ik bij spinning wel had en bij het hardlopen mis: de eerste tien minuten denken dat je het deze keer noooooit gaat reden - en dan opeens een omslagpunt. Bij hardlopen blijft het gevoel van 'ik ga het niet redden' hangen, zelfs als ik weet dat ik nog meer een minuut hoef.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')