Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donderquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Negentien het volgende:
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Positief.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef devlinmr het volgende:
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin![]()
En maart, april en mei zijn winter!quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:40 schreef nikky het volgende:
Hey Evy! Dat programma gebruik ik ook. Ik ben hiermee vorig jaar begonnen maar ik moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ik ren niet in de winter.
Danku. Kom net terug van mijn laatste les (van serie 1) en ik kreeg een kusje van Evyquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef zesje het volgende:
Ik gooide het vorige topic dicht met:
[..]
Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donderHet is schitterend weer dus wat dat betreft geen smoezen vandaag. Wedden dat je na afloop een goed gevoel hebt?
Qua lichaam merk ik wel dat mijn spieren meer aanwezig zijn maar kan ook mede komen van 2x per week pilates. Maar een bmi van (net) boven de 25 blijft teveel, ook al is mijn lijf strakker. En dat vetlaagje op mijn buik blijft vrolijk zitten ondanks de stalen spieren eronder.
Goed zoquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:18 schreef Negentien het volgende:
[..]
Danku. Kom net terug van mijn laatste les (van serie 1) en ik kreeg een kusje van Evy
Oooh whehehe ok, sorry! Ga ik gelijk doen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:34 schreef zesje het volgende:
[..]
Goed zoging ie lekker?
en sassa volgens mij kan je jezelf in de op zetten door deze te editten in de wiki
Nou, ik ben vorige maand weer eens gaan lopen... maar de motivatie he om drie keer per week te gaan ontbreekt nogquote:
Nou jaaaaa zeg GRRRRRquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
"Zo. Als ik toch met zo'n dikke reet zo gruwelijk voor schut moest gaan lopen, dat deed ik dan toch ook niet hoor!"
Inderdaad, eigenlijk is het alleen maar beter dat je snel aankomt, dan weet je tenminste wanneer je te veel eet. Ik ken mensen die 50x zoveel (ongezond) eten als mij en die wegen 60kg. Maar gezondheid zie je niet van buiten...quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:09 schreef Coelho het volgende:
A joh, laat je niet kennen. Nu hebben ze een grote mond, jij hebt straks 15 jaar meer te leven vanwege je gezonde levensstijl
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
dat was me het lesje wel weer hoor. Eerst naar het meertje gelopen. Kon ik op mijn iPod niet meer de juiste les vinden. Terwijl ik hem thuis startklaar had gezet, maar hij was overgeslagen oid. Dus weer terug. ALLEEN les 8 erop laten staan en hup weer terug. Voor de derde keer zwaaien naar buuf.
Rennen. Kei vaak rennen. Wat een afschuwelijke les, met al die intervallen.
Loop ik na de les naar huis, met mijn oortjes nog in maar zonder muziek, langs een rij huizen waar mensen voor in de tuin zaten. Die lui dachten blijkbaar dat ik ze niet kon horen.
"Zo. Als ik toch met zo'n dikke reet zo gruwelijk voor schut moest gaan lopen, dat deed ik dan toch ook niet hoor!"
<insert lachsalvo>
En ja, ik heb een dikke reet. En ja, ik liep voor schut, want ik ben nog maar een beginner. Maar waarom moet dat nou zo genadeloos hard gezegd worden. Ik snap dat niet. Ik zie soms ook mensen waarvan ikdenk, om wat voor reden dan ook, maar dan houd ik toch ook mijn klep.
Natuurlijk weer van die slanke dennen met een bel rosé in de hand. Zak chips erbij. Als ik zoiets naar binnen mik, groeit er spontaan nog een bil extra bij.
Hé, het begin is gemaakt! Binnenkort loop jij de marathonquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
dat was me het lesje wel weer hoor. Eerst naar het meertje gelopen. Kon ik op mijn iPod niet meer de juiste les vinden. Terwijl ik hem thuis startklaar had gezet, maar hij was overgeslagen oid. Dus weer terug. ALLEEN les 8 erop laten staan en hup weer terug. Voor de derde keer zwaaien naar buuf.
Rennen. Kei vaak rennen. Wat een afschuwelijke les, met al die intervallen.
Loop ik na de les naar huis, met mijn oortjes nog in maar zonder muziek, langs een rij huizen waar mensen voor in de tuin zaten. Die lui dachten blijkbaar dat ik ze niet kon horen.
<insert lachsalvo>
En ja, ik heb een dikke reet. En ja, ik liep voor schut, want ik ben nog maar een beginner. Maar waarom moet dat nou zo genadeloos hard gezegd worden. Ik snap dat niet. Ik zie soms ook mensen waarvan ikdenk, om wat voor reden dan ook, maar dan houd ik toch ook mijn klep.
Natuurlijk weer van die slanke dennen met een bel rosé in de hand. Zak chips erbij. Als ik zoiets naar binnen mik, groeit er spontaan nog een bil extra bij.
Precies! Mensen die alles kunnen eten zonder dat het ook maar enige uitwerking lijkt te hebben, krijgen daar later zeker problemen van. (Diabetes, dichtslibbende aderen etc.)quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:29 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, eigenlijk is het alleen maar beter dat je snel aankomt, dan weet je tenminste wanneer je te veel eet. Ik ken mensen die 50x zoveel (ongezond) eten als mij en die wegen 60kg. Maar gezondheid zie je niet van buiten...
Oh, ik kan mezelf sowieso wel behoorlijk kwaad maken hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:39 schreef Heerlijkheid het volgende:
Succes, trek je d'r wel wat van aan (haal er energie uit voor morgen)!
Goed hoor!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:47 schreef PatrickD het volgende:
Gisteren voor het eerst een les van Evy gelopen. Aangezien ik al wat basis heb, ben ik bij 12 begonnen. Ging erg goed, dus na 2 rustdagen ga ik bij les 16 verder. Loopt wel leuk met haar schema, afwisselende muziek en een vlaamsche schone (heb geen idee hoe ze eruit ziet) die je vertelt dat je een knapperd bent![]()
Doel is om in september (fluitend) de Posbank 6 km loop te kunnen doen onder 30 minuten.
Ja, dat moet dan maar.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:49 schreef jakkop het volgende:
Je rent vanaf nu op andere dagen, das alles.
ze kan ook best volgende week het ritme weer oppakken, dus ipv ma/wo/vr een keer di/do/za en de week erop weer op maandag.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:49 schreef jakkop het volgende:
Je rent vanaf nu op andere dagen, das alles.
Ja, maar dan heb ik dus geen langere pauze in het weekend? Forceer ik daarmee de boel dan niet?quote:Op maandag 22 juni 2009 17:13 schreef Coelho het volgende:
[..]
ze kan ook best volgende week het ritme weer oppakken, dus ipv ma/wo/vr een keer di/do/za en de week erop weer op maandag.
Dat is toch gewoon altijd 30 minuten?quote:Op maandag 22 juni 2009 18:49 schreef Marurk het volgende:
Ben gisteren begonnen met serie 2 (5-10 km). Morgen dus les 2.
Iemand die hier het schema van heeft?
Nope. Je begint met 30 minuten, maar gaat dan geloof ik opbouwen tot 80 minuten ofzo, met versnellingen tussendoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:56 schreef Negentien het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon altijd 30 minuten?
Ik heb geen schema, maar ben nu ongeveer halverwege. Tot nu toe werden de (ietwat kortere) lessen met versnellingen telkens afgewisseld met lessen waarin je aan één stuk door rent. Deze laatste lessen duren telkens wat langer, maar als ik de tijden hiervan in iTunes bekijkt dan is dit hoogstens een uur.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:43 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nope. Je begint met 30 minuten, maar gaat dan geloof ik opbouwen tot 80 minuten ofzo, met versnellingen tussendoor.
Volgens mij is dat niet de juiste, er staat namelijk dan die van 5 tot 15 is. Deze gaat wel tot 10, en vervolgens is deze van 10 tot 15.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:
Marurk, hier staat tijdelijk het schema van de tweede serie![]()
meld ff als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer weg![]()
Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mezelf een weekje rust gun. Mijn spierpijn is zo heftig dat ik er 24/7 last van heb, en zit ook op heel vreemde plekken. Ik wil de boel niet overbelasten.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:05 schreef devlinmr het volgende:
gister weer een grens verlegd.... 45 minuten aan 1 stuk. Moet zeggen dat het me erg verbaasd dat ik dit heb gehaald en dat ik het nog steeds volhoud.
14 weken geleden kon je me na het oplopen van een trap al bijelkaar vegen.
Ben erg fier op mezelf
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:33 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?
ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.
Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
Misschien inderdaad eens naar andere schoenen kijken en je goed laten adviseren bij een speciaalzaak. Wat bij mij helpt is na het rennen 5 minuten goed uitlopen en niet rekken. Rekken schijnt niet altijd goed te zijn, je overrekt je spieren gemakkelijk en dan ben je verder van huis. En nu toch maar goed rust nemen totdat de pijn helemaal weg is. Maar frustrerend lijkt me zeg... Beterschap voor je benen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.
Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
Ik héb net nieuwe schoenen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?
Nee, ik kom geen enkele stoep tegen. Eén lang, zeer effen fietspad. Ik loop afwisselend links en rechts van het pad. (Tip van een vierdaagseloper i.v.m. de 'bolling' van een weg.)quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Ceehaa het volgende:
Dat doe ik ook, zou geen probleem hoeven zijn. Waar ik wel mee oppas is te veel stoepje op en stoepje af. Of lopen op een hele ongelijke stoep. Dan ga ik soms even op de weg lopen, aan de linkerkant zodat ik de auto's aan zie komen.
En als het schema te snel voor je gaat, is herhalen natuurlijk heel goed om te doen!
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:49 schreef devlinmr het volgende:
wat voor schoenen heb je? Dat ze nieuw zijn wil namelijk niks zeggen. Het gaat erom of het de juiste schoenen zijn voor jou voeten en jouw manier van lopen.
Ik had zelf schoenen zonder voordemping. Ging vorig jaar prima, maar dit jaar gaven ze me erg veel problemen. In Dodewaard hebben ze me schoenen met allerlei soorten demping en ondersteuning gegeven en dat scheelde 2x de helft.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:52 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niets weet van looptechniek. Als ik mijn looptechniek dan toch een naam moet geven: strompelen.
Dat onderzoek is gratis, ze gaan er wel vanuit dat je dan schoenen bij ze koopt. Maar als blijkt dat dat niet nodig is dan zullen ze je niks in rekening brengen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga eerst eens bijkomen van mijn spierpijn, en ondertussen eens wat lezen over looptechniek. Anders wordt het wel een dure hobby. En ik betwijfel echt of het aan de schoenen ligt, ik denk eerder dat er iets mis is met mijn techniek en dat ik het wat voorzichtiger aan moet pakken.
Volgens mij is 'm dat niet, of wel?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:
Marurk, hier staat tijdelijk het schema van de tweede serie![]()
meld ff als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer weg![]()
Dat Nike+ is toch best gaaf eigenlijk. Helaas heb ik geen iPod én geen Nike schoenen.quote:
Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:51 schreef sassa het volgende:
Poeh. Net les 17 gelopen. Veel te warmEn mn mp3 speler stopte er halverwege mee, dus ik had niemand die mij aan het aanmoedigen was
![]()
Maargoed, heb m weer uitgelopen. Al ging ik wel minstens 5 tandjes langzamer dan normaal. en normaal ga ik al zo lekker snel.........![]()
Dank u dank uquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:03 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!
Dank uquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef devlinmr het volgende:
voor degene die willen weten hoe deel 2 van ons Eefke eruit ziet:
Les 1 30 min
Les 2 35 min
Les 3 10 WU 25 min interval 10 min CD
Les 4 30 min
Les 5 38 min
Les 6 10 WU 24 min interval 10 min CD
Les 7 30 min
Les 8 41 min (ze zegt 44 maar dat klopt niet)
Les 9 10 WU 24 min interval (8*30sec) 10 min CD
Les 10 30 min
Les 11 45 min
Les12 10 WU 24 min interval (3*30sec + 4*1 minuut) 10 CD
Les13 30 min
Les14 50 min
Les15 10 WU 24 min interval (3*30 sec+ 3*1min) 10min CD
Les16 35 min
Les17 50 min
Les18 10 WU 24 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les19 35 min
Les20 55 min
Les21 10 WU 18 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les22 35 min
Les23 60 min
Les24 10 WU 24 min interval (10* 100m versnellen) 10 min CD
Les25 35 min
Les26 65 min
Les27 10 WU 18 min interval (bij elke versnelling tot het uiterste gaan) 10min CD![]()
Les28 35 min
Les29 70 min
Les30 10 WU 18 min interval 4*2 minuten sprint 10min CD
alles zonder wandelpauzes. Je wordt geacht om bij de lessen waar het niet bij staat zelf een warming up en een Cool down te doen.
Enjoy
mij vallen de interval lessen het zwaarst. Die 45 50 55 etc minuten zijn prima te doen. Maar het snel en weer normaal rennen breekt mij op.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dank u
Ziet er best kut uit eigenlijk
Eergisteren les 2 gerend, ging best goed, maar heb nu toch wel pijn aan mijn enkels.Is toch best een belasting als je > 8 km gaat lopen.
Heel goed. doe rustig aan overhaast niksquote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga het maandag weer oppakken, hoewel ik nog steeds een beetje spierpijn heb. Maar dat komt ook omdat ik de laatste dagen veel gewandeld heb.
Je houdt het wel vol net of soms ook niet?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
mij vallen de interval lessen het zwaarst. Die 45 50 55 etc minuten zijn prima te doen. Maar het snel en weer normaal rennen breekt mij op.
Dit dusquote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heel goed. doe rustig aan overhaast niks
Straks loop je gewoon 15 minuten achter elkaar hoor! Het komt goed!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:29 schreef JedaiNait het volgende:
Zo! De eerste vijf weken zitten erop. Gisteren viel wel erg tegen zeg (2,4,5,6,7 minuten rennen). Volgens mij maakte vooral de zon het zwaar, volgende keer toch maar na het eten gaan lopen denk ik.
Tuurlijk hou ik het vol... hoewel de laatste keren versnellen minder snel zijn dan de eerste.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:22 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je houdt het wel vol net of soms ook niet?
[..]
Wordt dat bijgehouden door zo`n sensor in je schoen o.i.d? Ben hier wel geïnteresseerd in geraakt. Zou je misschien wat meer info kunnen geven over Nike Running?quote:
Paupers zoals ik gebruiken looptijden.nlquote:Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wordt dat bijgehouden door zo`n sensor in je schoen o.i.d? Ben hier wel geïnteresseerd in geraakt. Zou je misschien wat meer info kunnen geven over Nike Running?
//edit
Ah, google doet wonderen!Zie alleen dat het enkel met iPod Nano en iPod Touch werkt. What abou the iPhone (2g)? Ik heb geen zin om special een nano aan te schaffen om mijn stats bij te houden eigenlijk :/
Ik heb er ooit één aangeschaft met Sportband, een soort USB-stick op een armband. Deze werkt zonder iPod. Kostte wel zo'n 30 euro meer, maar ook ik had geen zin speciaal hiervoor een Nano aan te schaffen. Alleen is deze Sportband (tijdelijk?) niet meer verkrijgbaar.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef Levitas het volgende:
[..]
Wordt dat bijgehouden door zo`n sensor in je schoen o.i.d? Ben hier wel geïnteresseerd in geraakt. Zou je misschien wat meer info kunnen geven over Nike Running?
//edit
Ah, google doet wonderen!Zie alleen dat het enkel met iPod Nano en iPod Touch werkt. What abou the iPhone (2g)? Ik heb geen zin om special een nano aan te schaffen om mijn stats bij te houden eigenlijk :/
In de tweede serie ook! De les van 30 minuten duurt maar 28 1/2. Nou ja.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:57 schreef Woodpecker het volgende:
Net les 19 gelopen (serie 1), en Evi liegt! Eerste stukje van vijf minuten lopen is in werkelijkheid maar drie en een halve minuut.Zal ze dat expres doen om me aan te moedigen?
Volgens mij werkt Nike+ niet op de oudere iPhones alleen op de nieuwe 3GS (in die oudere zit niet de benodigde hardware). In de iPhone 3G zit wel een GPS-chip waardoor je met verschillende apps je rondetijden en dergelijke kan bijhouden. Bijv. met Trailguru: http://www.trailguru.com/wiki/index.php/Main_Page . Je hoeft de applicatie alleen maar aan te zetten en dan kan je gaan lopen. Je kan zelfs onderweg een foto'tje nemen. Als je klaar bent, moet je alles uploaden en op je persoonlijke pagina zie je dan die foto (als je er 1 genomen hebt dan) en de hele route (via google maps) die je gelopen hebt met de tijden erbij.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:31 schreef WD.40 het volgende:
Maar als de Nike+ werkt op de Touch, waarom dan niet op de iPhone? Ik heb begrepen dat ze alleen afraden te gaan lopen met een iPod waar geen flashgeheugen inzit. Misschien moet je anders eens gaan informeren bij een Apple-store
Als je een horloge wilt met GPS en hartslag, dan kom je meteen in het segment van ongeveer 200 euro of meer te zitten. Als dat je niet afschrikt, kijk eens op bijvoorbeeld www.seeyourheartbeat.com . Hier heb ik mijn Garmin Forerunner 405 HR gekocht en zowel over de service als over de Garmin ben ik zeer te spreken.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:22 schreef Ceehaa het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om iets van een gps/hartslagmeter te kopen.
Welke vormen heb je hierin?
Ik wil er dus niet eentje waarvoor je een bepaalde ipod of schoenen nodig hebt.
Gewoon iets dat om je pols of arm kan. En heb je voor het meten van je hartslag altijd zo'n riem om je borst nodig? Dat lijkt me namelijk helemaal niet lekker zitten.
check de piratenbaai anders even. Daar heb ik ze vandaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:48 schreef Blackviper het volgende:
Klopt t dat die links van Evy dood zijn? Ik krijg een 404 Url not found.. Iemand de 2 zips nog? Ik wil ff kijken of t wat is om hardlopen ook weer op te pakken.. gebruik ik mijn hartslagmeter + afstand meter ook weer eens
Heb ze gevonden daar.. Maar wat enorm traag zeg...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:53 schreef devlinmr het volgende:
[..]
check de piratenbaai anders even. Daar heb ik ze vandaan
Om de dag een les volgen is het beste. Evy zegt ook aan het eind van de les dat je een dag rust moet nemen, soms ook twee. Dus het wijst zich vanzelf. Succes!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
Inmiddels binnenHoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
het schema is zo opgebouwd dat je per week 3 keer loopt met 1 dag tussen 1-2 en 3 en dan 2 dagen tussen de volgende week (4-5-6)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
Inmiddels binnenHoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
Begin dan bij week 4 ofzo? Les 10?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..
Nou ik doe denk ik 2 lessen per keer..
Want het is maar 22 minuten per lesje
Of kan ik beter met de 5-10 gaan beginnen dan?
Als je al zonder problemen een half uur achter elkaar kan rennen, kun je misschien beter met de 5-10 km beginnen. Als je al een tijd niet gesport hebt, zal ik toch minimaal halverwege de eerste serie beginnen. Kijken hoe dat gaat. Voordat je het weet heb je een blessure.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..
Nou ik doe denk ik 2 lessen per keer..
Want het is maar 22 minuten per lesje
Of kan ik beter met de 5-10 gaan beginnen dan?
Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Blackviper het volgende:
Nou net terug maar les 1 en 2 gedaaniets minder dan 5 K gehaald... 4.96 mis 40 m
Was wel warm.. En voel mijn knie ook wel nog steeds (blessure waarom ik stopte)
Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:48 schreef Blackviper het volgende:
Klopt t dat die links van Evy dood zijn? Ik krijg een 404 Url not found.. Iemand de 2 zips nog? Ik wil ff kijken of t wat is om hardlopen ook weer op te pakken.. gebruik ik mijn hartslagmeter + afstand meter ook weer eens
Nee niet daarom nu gestopt..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:21 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.
Gelukkig zijn er meerdere kanalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:23 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halen
Ik snapte je hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Nee niet daarom nu gestopt..
Doelde op dat ik jaartje geleden daarom gestopt was.. Ik voelde het een klein beetje het is inmiddels weer weggetrokken..
[..]
Nu ik het nog eens doorlees had ik ook gewoon te snel gelezenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ik snapte je hoorHeb waarschijnlijk m'n eigen zin een beetje raar geformuleerd..
Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellenquote:
Ja op zich geloof ik dat wel als je 0,0 conditie hebt dat het wel zwaar is. Ik had ook wel een vrij hoge hartslag en liep te hijgen. Maar dat heb ik bij iedere sport. Heb inspanningsastma en in rust is mijn hartslag al rond de 70. Maar herstel dus wel snel.. Heb dus wel degelijk een goede conditie.. Ik heb een keer een 5KM duinloop gedaan met als max een hartslag van 198 ofzo voor meer dan een KM.. Voelde me daarna best gaar moet ik zeggen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellenIk liep echt paars aan van een minuutje rennen!
Maar als je al een beetje conditie hebt (ik ben later nog 's begonnen, toen fietste ik naar m'n werk en ging ik 2x per week spinnen), kun je makkelijk een heleboel lessen overslaan.
Ik 7:30, heb gisteren eens uitgerekend wat ik momenteel mijn hardloopsnelheid is: 8 km per uur. Dwz over 5 km doe ik dan 37:30.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef Leinonlein het volgende:
Les 3 met Evy zit erop.
Vanavond ook een Nike+ sensor gehaald en ik doe 9:45 over een kilometer, dat is vrij langzaam of niet? Wat liepen jullie als starttijden? Misschien moet ik dat ding even kalibreren?
Bij mij is hij zonder calibreren vrij nauwkeurig. Heb geprobeerd te calibreren, maar als je dat niet nauwkeurig doet (bijvoorbeeld op een atletiekbaan), dan raakt dat ding ook de kluts kwijt. Het is nogal een gedoe, dus ik heb hem niet gecalibreerd. Ik krijg maximaal 100 m verschil bij 5 km, en vaak is het verschil nog kleiner.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Leinonlein, je moet het ding sowieso kalibreren.
Ik loop tussen de 6 en 6:20 min/km. Maar ik wil mijn tempo nog wat opschroeven.
Ik had vandaag les 11 moeten lopen (is pas mijn 2e keer lopen ooit, maar ik ben met les 10 begonnen). Heb echter niet gelopen, omdat ik nog steeds spierpijn heb van les 10 (dinsdag gelopen). In overleg met mijn huisgenoot, die wat vaker loopt, heb ik maar besloten om een dagje meer rust te nemen; morgen ga ik weer verderquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Zijn er nog helden weeste lopen vandaag?
Ik heb maandag les 10 gelopen. En daarna is mijn ritme enigszins naar de haaien gegaan. Lopen na 'n bbq leek me minder. Morgen weer wel!quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:07 schreef mjan het volgende:
Ah, hier zijn jullie
Vandaag maar eens les 12 rennen denk ik. Ben door het warme weer/tentamens een beetje laks geworden qua regelmaat.
Hoe is het met Arual? Heb jij les 12 al gelopen en hoe ging het? Nog last van je benen gekregen of valt het mee?
Nee werd gebeld om te bbq-en vond ik leukerquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Ikquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:14 schreef Chicolate het volgende:
Hoe lang is het verstandig om rust te houden met een gekneusde teen/stuk van voet waar de teen aan zit? (schopte met blote voeten tegen een voetbal, maar iemand anders tegelijk de andere kant op en dat kon mn voet niet hebben). Wil eigenlijk wel graag zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen.
Hmmm daar was ik al bang voor. Kan vandaag gelukkig de hele dag stilzitten, maar morgen een hele dag rondlopen dus die rust ontbreekt momenteel een beetjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).
Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweetquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik
Start to Run serie 2 les 3:
http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1947259791
Was 10 minuten warming-up, 25 minuten hardlopen met geloof ik 3 of 4 x versnellen, en toen 10 minuten uitlopen. Heb alleen meting gedaan van die 25 minuten. Tempo lag helaas toch wat lager dan normaal, maar dat zal wel zijn gekomen door het warme weer. Het was echt nog warm gisterenavond. Les wel helemaal uitgelopen dus.
Ok dat ga ik dan de volgende keer doenquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Leinonlein, je moet het ding sowieso kalibreren.
Ik loop tussen de 6 en 6:20 min/km. Maar ik wil mijn tempo nog wat opschroeven.
Dat uitlopen/joggen inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweet![]()
Ik heb les 6 gelopen (6x versnellen, en vrij snel na elkaar). Zeker die laatste 2x2 versnellingen (halve minuut versnellen, minuut gewoon lopen, weer halve minuut versnellen) zijn killers voor je tempo; ik merk dat ik daarna toch fors inzak
Had jij met dat uitlopen/joggen ook dat je ontzettende pijn in je spieren krijgt? Ik kreeg echt een 'bal' in mijn ene kuit. Volgende keer ga ik denk ik gewoon op mijn normale tempo uitlopen, en niet langzamer/joggen. Desnoods daarna nog 10 min. stevig doorwandelen om echt af te koelen. Of zou dat slecht zijn?
Vreemd. Hier ook 21 minuten 23 seconden (14,6 MB).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?
Mocht iemand die binnen 5 minuten gelezen hebben: klopt dit wel?
Ik heb hetzelfde. Maar dat is misschien omdat je op zelfde plaats gedownload hebt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?
Mocht iemand die binnen 5 minuten gelezen hebben: klopt dit wel?
Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!quote:Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen![]()
Ik heb het idee dat ik het na les 9 minder had, maar ik moet wel zeggen dat het ruim een maand geleden is dat ik die heb gelopen (na les 9 blessure gekregen) dus toen was het een stuk koeler en had ik rustig die opbouw van week 1 en 2 achter de rug. Maar ik heb dus helaas ook geen tips voor je mbt je ademhalingquote:Op zondag 5 juli 2009 13:49 schreef yozd het volgende:
[..]
Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!
Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.quote:Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen![]()
Komt er hier trouwens nog iemand uit Den Bosch en zo ja, waar ren jij? Het stuk waar ik altijd ren is nu totaal opengebroken en ik heb geen zin om door de woonwijk te moeten sjokken.
Ja, precies, het dijkje naar Vught waar iedereen rent!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.
Ah, duidelijk. Dat is een iets te groot rondje voor mij; ik ren meteen vanuit huis en 6 km ga ik niet redden nog.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:10 schreef JedaiNait het volgende:
Als je over de dijk rent kom je op een gegeven moment tussen wat bomen terecht. Nog wat verder is er een kruispunt met een brug aan de linkerkant (en een picknick tafel). Als je over de brug gaat kom je bij een nieuw kruispunt. Rechtdoor ga je Vught in, maar als je naar links gaat kom je langs het centrum en weer in DB terug.
Ik doe als warming-up altijd even springtouwenquote:Op maandag 6 juli 2009 00:59 schreef yozd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk aan warming up? Ik heb begrepen dat er bij deel 2 van start to run een moment is ingelast om even te rekken en strekken, maar bij deel 1 is dat niet zo. Doen jullie iets speciaals? Ik heb vanavond les 12 gelopen; in eerste instantie zonder problemen, maar nu heb ik ineens nogal steken in mijn kuit en scheenbeen van mijn rechter been. Ik doe niks aan warming up...
Op zich hoeft t ook niet denk ik, want bij diverse andere sporten die ik gedaan heb, gingen we pas rekken na 20min warmlopen ofzo.
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Pijn in voet is bjina weg, kan weer normaal lopen, ik vind dat ik volgende week dan toch eindelijk weer kan gaan lopen. Wil eind september een wedstrijd meedoen en dat gaat niet als ik niet train.
@Arual: wacht je tot de bui voorbij is, of ga je lopen tijdens onweer?
Verstandigquote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.quote:
Loop je misschien te snel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.
Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Loop je misschien te snel?
Beter dat je gewoon op je eigen tempo loopt zodat je het vol kan houden. Vol houden is het belangrijkst, ook al loop je niet zo heel snel (je moet natuurlijk wel een beetje blijven rennen, niet gaan lopen).
Boeiend, heel vele mensen halen mij ook in terwijl ik best een redelijk tempo heb.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
Het gaat er bij mij gewoon niet in dat je, als je drie keer met hangen en wurgen een les met 5-minutenstukjes gerend hebt, opeens klaar bent voor de 7 minuten.
Als je eenmaal 30 minuten loopt, is het uitbouwen naar meer echt een eitjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
Kijk, dit is bemoedigend!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
Precies ook mijn ervaring. Volgens mij heb ik zelfs een soortgelijk bericht al eerder gepost! Het klopt echt, dus niet opgeven!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Grappig!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Ik heb eerst serie 1 gelopen. Omdat ik al een aardige basisconditie had, ben ik toen begonnen bij les 8, of iets in die buurtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:14 schreef mjan het volgende:
Coldfeet: Ben jij ook begonnen met serie 1 of meteen bij 2 gestart?
Ik vind het ook zwaar kut dat gehobbel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zijn er hier ervaren lopers die mij kunnen vertellen hoe belangrijk het is om achteraf te joggen? Evy beweert dat 'echte lopers'dat ook doen. Ik krijg alleen waanzinnige spierpijn van dat langzame gehobbel! Kan ik ook gewoon stevig wandelen?
Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe moet dat eigenlijk met 's ochtends vroeg lopen? Voor of na je ontbijt?
Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:17 schreef WD.40 het volgende:
Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopen
Word je niet licht in je hoofd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.
Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Word je niet licht in je hoofd?
Ik eet zelf meestal vantevoren wat noten ofzo, en dan na het rennen een serieus ontbijt.
Marurk, nou ja, ik ga dan maar gewoon stoppen met dat suffe gejog. Stevig doorwandelen is écht veel prettiger, en ik heb geen zin om de volgende keer weer helemaal verkrampte kuiten te krijgen
Goed zeg, ik kan mij voorstellen dat dat een mentale mijlpaal is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Gisteren les 20 gelopen: 4x8 minuten. Toch wel een mentale mijlpaal.
Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...
Overigens had ik wel last van mijn schenen. Ik vertrouw dit niet helemaal, zijn er specifieke rek/strek oefeningen die ik hier tegen kan doen?
Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:09 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horen
I know the feelingquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Ligt aan je tempo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:36 schreef yozd het volgende:
Net les 13 (deel 1) gelopen. Ging goed. Met gemak uitgelopen. Maar nu: weer last van mijn knie. Word er echt gek van! Ik wil zo graag lopen, maar blijkbaar ben ik er niet voor gemaakt.
-edit-
Ik heb mijn gelopen route ff in google maps ingetikt en ik kom uit op 4.5 km. Van het halve uur heb ik 12 minuten gewandeld. Als ik het hele halve uur zou hardlopen, kom je toch veel verder dan 5 km? Volgens het schema van Evy loop je na 10 weken 5 km, maar volgens mij is dit veel meer?
Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:18 schreef zesje het volgende:
[..]
Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20![]()
En het is echt waar ja dat een minuut erbij niet zoveel meer uitmaakt. Hoop alleen dat mijn schenen het gaan volhouden.
Thanks!quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:16 schreef Ceehaa het volgende:
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!
Ik ben al een tijdje Sjaak Afhaak, maar morgen ga ik weer.
wees gerust, de muziek wordt alleen maar ergerquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Leinonlein het volgende:
Gisteren lesje 4 gedaan... Maar euhm, ik ben de muziek van Evy een beetje zat, gisteren was Mariah Carey toch echt het dieptepunt
Met dat irritante "World, hold on".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wees gerust, de muziek wordt alleen maar ergerLil' Kim bijvoorbeeld hijg hijg...
Leuk, iets om naar uit te kijken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
Les 14 met het orale-sexhijgnummer![]()
Serie 2 is trouwens minstens zo beroerd
Ah nee.. Dat vind ik echt jammer, met leukere muziek zou ik het wel langer uithouden denk ik.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wees gerust, de muziek wordt alleen maar ergerLil' Kim bijvoorbeeld hijg hijg...
Met welke apparatuur (hard- en software) heb je dit gemeten? (Ik ben op zoek naar iets dergelijks...) En kun je ook je afstand meten?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:39 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Gemiddelde hartslag: 151 bpm
Maximum hartslag: 177 bpm
Jaaaa, zoiets lijkt me ook erg leuk om te hebben. Maakt het hardlopen misschien net nog wat leuker.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:17 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Met welke apparatuur (hard- en software) heb je dit gemeten? (Ik ben op zoek naar iets dergelijks...) En kun je ook je afstand meten?
Garmin Forerunner 305? Werkt met GPS en je krijgt er ook nog eens een hartslagmeter (zo'n band op je borst) bij. Kost in NL meestal rond de 220 euro, maar volgens mij is ie ook ergens voor 170 te krijgen. Ik wilde hem zelf bijna aanschaffen.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:12 schreef JedaiNait het volgende:
Zo'n horloge lijkt me ook gaaf, maar ik zou dan wel erg graag een met GPRS hebben, zodat je afstand, route en snelheid kunt meten. Bij die polar is het mogelijk om er een sensor bij te kopen maar die kost wel 100 euro extra. Is er iemand die ervaring heeft met een goedkoper alternatief?
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 18:32 schreef zesje het volgende:
Ook les 20 (4x8) ging goed![]()
Ik heb er nu echt vertrouwen in dat ik de 30min/5km ook echt ga redden! Ik heb een Polar gevraagd voor mijn verjaardag over een paar weken. Zou toch wat zijn dat ik nog eens echt sportief word
Wow, dat gaat lekker! Ik ben ook bij les 24, ben benieuwd hoe het bij mij gaat. Ik had al veel verder kunnen zijn, maar ik had een paar weken niet meer zoveel zin. Tegen verwachting in liep ik les 23 wel zonder problemen uit, ondanks het 2 1/2 weekquote:Op zondag 12 juli 2009 11:52 schreef Woodpecker het volgende:![]()
Zojuist les 24 gedaan (10 + 20 minuten), maar na tien minuten ging het zo goed, dat ik maar door ben gerend. Dus in totaal 32 minuten hard gelopen
![]()
![]()
(als cadeautje aan mezelf ga ik nu zo'n kek sporthorloge kopen...)
Ziet er interessant uit!quote:Op zondag 12 juli 2009 13:35 schreef Woodpecker het volgende:
is deze wat?
Polar rs300x + GPS
en wat is het verschil met de Polar FT 80?
Voor een paar tientjes meer heb je de 405, dan loop je niet met zo'n rekenmachine aan je pols, maar met een knappe sporthorloge.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Garmin Forerunner 305? Werkt met GPS en je krijgt er ook nog eens een hartslagmeter (zo'n band op je borst) bij. Kost in NL meestal rond de 220 euro, maar volgens mij is ie ook ergens voor 170 te krijgen. Ik wilde hem zelf bijna aanschaffen.
Ziet er uit als een goed horloge en fijn dat je de GPS accessoire er al bij krijgt.quote:Op zondag 12 juli 2009 13:35 schreef Woodpecker het volgende:
is deze wat?
Polar rs300x + GPS
en wat is het verschil met de Polar FT 80?
Goede suggestiequote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:35 schreef dyna18 het volgende:
@Woodpecker Als je Polar FT hartslagmeter gebruikt (ik heb de FT80)...
Hij vroeg naar een goedkoper alternatief, de 405 is bijna net zo duur als de FT80 en de 305 is iets meer dan de helft van de prijs ... Formaat weet ik niets van, nooit irl gezien, maar vond de specs wel goed klinkenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Voor een paar tientjes meer heb je de 405, dan loop je niet met zo'n rekenmachine aan je pols, maar met een knappe sporthorloge.
Grats.... nu inderdaad lekker gaan rennen. En laat maar weten als je nog vragen hebt.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:06 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Goede suggestieHeb meteen een FT 80 gekocht (met GPS). Nu moet ik wel doorgaan met rennen, anders haal ik de kosten er niet uit...
Succes allemaal en loop ze!quote:Oppepper nodig voor het hardlopen? Neem dan wat gedroogde vruchten, deze zitten namelijk boordevol vitamines en mineralen. Verder bevatten ze veel natuurlijke (snelle) suikers, die je net dat extra zetje kunnen geven!![]()
quote:Op maandag 13 juli 2009 12:48 schreef PatrickD het volgende:
Voor mensen die een simpele hardslag meter zoeken, bij de Blokker was er eentje voor EUR 15,-- in de actie. Prima ding, die je hardslag laat zien en waarmee je grenswaardes kunt instellen. Gaat ie leuk piepen als je te hard loopt![]()
Zelf gister les 20 gelopen, echter afstand verkeerd ingeschat waardoor ik op 45 minuten uit kwam ipv 37. Wel 7,5 km
Hemel, jaquote:Op maandag 13 juli 2009 12:48 schreef Onbepaald het volgende:
Ik loop toch liever op mijn eigen muziek. Bovendien geef ik graag mijn eigen invulling (intervallen etc.) aan de training, in plaats van huppelen in het openbaar.
Inderdaad! 'En nu gaan we een paar minuten op-en-neer springen'quote:Op maandag 13 juli 2009 14:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hemel, jaIk moet vandaag weer zo'n les met warming-up
Ik vind haar stretching-gedeelte overigens echt onder de maat; ik doe dat zelf veel uitgebreider.
Vandaag les 9, 8x versnellen. Het zal mij benieuwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geef rijst en train je Engels!
Same Herequote:Op maandag 13 juli 2009 14:52 schreef Onbepaald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelf gebruik ik de Sigma PC-15 als hartslaghorloge en deze bevalt me erg goed. Voor de statistieken- en grafieken gebruik ik vervolgens looptijden.nl.
Op deze website vul je wat gegevens (waaronder je route via Google Maps) in en vervolgens rollen er allerlei statistieken en grafieken uit. Bovendien kun je andere lopers uitdagen of een competitie aanmaken (bijvoorbeeld: Wie loopt de snelste 5km in de maand Juli). Ik vind het zelf (nog steeds) een prima alternatief voor dure hartslagmeters etc.
(Al moet ik toegeven dat ik er zelf stiekem ook wel eentje wil)
Er zijn inderdaad echt weinig leden, terwijl de site wel goed in elkaar steektquote:Op maandag 13 juli 2009 15:43 schreef PatrickD het volgende:
[..]
Same Here![]()
Vind het ook prima werken. Wel leuk om te zien dat 1 van de andere 750 leden van looptijden.nl ook hier post :-)
Ja ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.
Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
Zal daar 's een kijkje nemen, maar wat ik heb begrepen zijn die Aldi-aanbiedingen altijd van die tijdelijke acties die ze 2 keer per jaar hebben en om 8:30 al uitverkocht zijn. Of hebben ze die kleding gewoon permanent in de winkels?quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja ik.
Vaak heeft de Aldi/Lidl/Kruidvat en aanverwante winkels ook hardloopspullen in huis. Heel goedkoop en voldoet prima.
Zou je niet zoveel van die zones aantrekken als je begint. Ga eerst maar lekker lopen om je lichaam een beetje te leren kennen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:50 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb nu zo'n hardklopding, en mijn eerste rondje gelopenMaar 'men' zegt dat ik in zone 2 moet blijven, tussen de 129 en 145 BPM, maar als ik ren kom ik erboven, en als ik loop kom ik eronder...
Hoe hou ik mijn hartslag constant laag? Is dat een kwestie van oefenen??
Als ik dat zou doen moet ik gewoon op een flink tempo gaan wandelenquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:45 schreef dyna18 het volgende:
Met andere woorden, voor normaal hardlopen (duurlopen) zul je meestal hoog in zone 2 en in zone 3 zitten. Er is mij verteld door een fysiotherapeute dat dit wel lager wordt naarmate je meer getraind bent en een meer gevorderde loper wordt. Dit is dus niet erg, zolang je maar niet over je anaërobe drempel heen gaat.
Mocht je echter hardlopen om af te vallen, dan zul je dus heel rustig moeten lopen om meer bij zone 1, laag in zone 2 te blijven.
Als je een hartslagmeter hebt zit er vast en zeker ook wel een programmatje op waarmee je je echte maximale hartslag mee uit kunt laten rekenen. Dat standaard rekensommetje zit er vaak enorm naast. Daarmee berekend die ook de trainingszones e.d.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:56 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Om nog even op bovenstaand verhaal terug te komen met een duidelijk voorbeeld.
Ik ben 30 jaar. Mijn maximum hartslag is dus 220-30 = 190 bpm.
Tijdens de training probeer ik niet te hoog te komen. Dat lukt nog niet echt, aangezien mijn toppen toch boven in zone 3 komen. Maar zoals terecht opgemerkt is dat voor beginners blijkbaar nog niet heel belangrijk om op te letten.
Waar ik wel goed op let is dat ik niet boven mijn anaërobe drempel uit kom. Deze is voor mijn 220-30-15 = 175 bpm
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:27 schreef WD.40 het volgende:
En volgende keer mag ik 55 min achter elkaar, jippie.
Ligt echt aan je rustperiode. Even twee lessen terug weer instappen en voor je het weet loop je een half uur zonder problemenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...
Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
Dat gaat nog wel komen. Die lessen waar je nu bent zijn de zwaarste lessen omdat je voor je gevoel continue maximaal moet geven. Ik heb gisteren ook 50 minuten gelopen, en 35 minuten gaat me echt makkelijk af.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...
Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
Had je ook nog een hartslagmeter om?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:28 schreef Marurk het volgende:
StR2 les 5 gerend twee dagen geleden. Kon het niet volhouden.
Moest 38 minuten aan een stuk, maar bij de 36 minuten moest ik zowat stoppen omdat ik echt niet meer verder kon. Als ik verder was gegaan, was ik zeker dood gegaan ofzo.
Hier is die run: http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1410355514
Nu vind ik wel dat ik hem nog een keer opnieuw moet doen, omdat ik hem niet helemaal heb uitgelopen. En mijn tempo lag ook wat lager. Dus vanavond maar weer proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |