Ah, duidelijk. Dat is een iets te groot rondje voor mij; ik ren meteen vanuit huis en 6 km ga ik niet redden nog.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:10 schreef JedaiNait het volgende:
Als je over de dijk rent kom je op een gegeven moment tussen wat bomen terecht. Nog wat verder is er een kruispunt met een brug aan de linkerkant (en een picknick tafel). Als je over de brug gaat kom je bij een nieuw kruispunt. Rechtdoor ga je Vught in, maar als je naar links gaat kom je langs het centrum en weer in DB terug.
Ik doe als warming-up altijd even springtouwenquote:Op maandag 6 juli 2009 00:59 schreef yozd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk aan warming up? Ik heb begrepen dat er bij deel 2 van start to run een moment is ingelast om even te rekken en strekken, maar bij deel 1 is dat niet zo. Doen jullie iets speciaals? Ik heb vanavond les 12 gelopen; in eerste instantie zonder problemen, maar nu heb ik ineens nogal steken in mijn kuit en scheenbeen van mijn rechter been. Ik doe niks aan warming up...
Op zich hoeft t ook niet denk ik, want bij diverse andere sporten die ik gedaan heb, gingen we pas rekken na 20min warmlopen ofzo.
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Pijn in voet is bjina weg, kan weer normaal lopen, ik vind dat ik volgende week dan toch eindelijk weer kan gaan lopen. Wil eind september een wedstrijd meedoen en dat gaat niet als ik niet train.
@Arual: wacht je tot de bui voorbij is, of ga je lopen tijdens onweer?
Verstandigquote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.quote:
Loop je misschien te snel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.
Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Loop je misschien te snel?
Beter dat je gewoon op je eigen tempo loopt zodat je het vol kan houden. Vol houden is het belangrijkst, ook al loop je niet zo heel snel (je moet natuurlijk wel een beetje blijven rennen, niet gaan lopen).
Boeiend, heel vele mensen halen mij ook in terwijl ik best een redelijk tempo heb.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Iedereen haalt me in, dus ik denk niet dat ik te snel loop... Of misschien wel, maar dan is mijn eigen tempo wel schrikbarend traag.
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:48 schreef _Arual_ het volgende:
Het gaat er bij mij gewoon niet in dat je, als je drie keer met hangen en wurgen een les met 5-minutenstukjes gerend hebt, opeens klaar bent voor de 7 minuten.
Als je eenmaal 30 minuten loopt, is het uitbouwen naar meer echt een eitjequote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
Kijk, dit is bemoedigend!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet in het begin, maar er komt een moment waarop het niet meer uitmaakt of je nu wel of niet een paar minuten meer loopt. Tot 7 minuten heb ik elke extra minuut ervaren als een enorme drempel. Nu maakt het echter niet meer uit om van 8 naar 10 naar 12 of 15 te gaan (al zie ik wel weer op tegen 30 minuten aan een stuk...). Dit omdat je in een soort van ritme terecht komt en dus steeds meer van een piekinspanning naar een duurinspanning gaat.
Precies ook mijn ervaring. Volgens mij heb ik zelfs een soortgelijk bericht al eerder gepost! Het klopt echt, dus niet opgeven!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:58 schreef Coelho het volgende:
[..]
Grappig!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Ik heb eerst serie 1 gelopen. Omdat ik al een aardige basisconditie had, ben ik toen begonnen bij les 8, of iets in die buurtquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:14 schreef mjan het volgende:
Coldfeet: Ben jij ook begonnen met serie 1 of meteen bij 2 gestart?
Ik vind het ook zwaar kut dat gehobbel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zijn er hier ervaren lopers die mij kunnen vertellen hoe belangrijk het is om achteraf te joggen? Evy beweert dat 'echte lopers'dat ook doen. Ik krijg alleen waanzinnige spierpijn van dat langzame gehobbel! Kan ik ook gewoon stevig wandelen?
Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoe moet dat eigenlijk met 's ochtends vroeg lopen? Voor of na je ontbijt?
Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:17 schreef WD.40 het volgende:
Maakt volgens mij niet heel veel uit, ga je voor het ontbijt dat spreek je eerder je reserves aan, omdat je nog geen brandstoffen tot je genomen hebt, lijkt mij. Ga je na een (stevig) ontbijt, dan zou ik minstens een uur/anderhalf uur wachten alvorens je gaat lopen
Word je niet licht in je hoofd?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hmmja, dat laatste gaat werktechnisch niet lukken, tenzij ik onmenselijk vroeg opsta. Voor het ontbijten lopen dan maar.
Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Word je niet licht in je hoofd?
Ik eet zelf meestal vantevoren wat noten ofzo, en dan na het rennen een serieus ontbijt.
Marurk, nou ja, ik ga dan maar gewoon stoppen met dat suffe gejog. Stevig doorwandelen is écht veel prettiger, en ik heb geen zin om de volgende keer weer helemaal verkrampte kuiten te krijgen
Goed zeg, ik kan mij voorstellen dat dat een mentale mijlpaal is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Gisteren les 20 gelopen: 4x8 minuten. Toch wel een mentale mijlpaal.
Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...
Overigens had ik wel last van mijn schenen. Ik vertrouw dit niet helemaal, zijn er specifieke rek/strek oefeningen die ik hier tegen kan doen?
Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:09 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik neem alleen koffie en water voor ik ga lopen. Maar sowieso ontbijt ik vrijwel nooit, dat maakt wel verschil denk ik.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Nu mee beginnen! Maar dat zal je wel vaker horen
I know the feelingquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Ligt aan je tempo.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:36 schreef yozd het volgende:
Net les 13 (deel 1) gelopen. Ging goed. Met gemak uitgelopen. Maar nu: weer last van mijn knie. Word er echt gek van! Ik wil zo graag lopen, maar blijkbaar ben ik er niet voor gemaakt.
-edit-
Ik heb mijn gelopen route ff in google maps ingetikt en ik kom uit op 4.5 km. Van het halve uur heb ik 12 minuten gewandeld. Als ik het hele halve uur zou hardlopen, kom je toch veel verder dan 5 km? Volgens het schema van Evy loop je na 10 weken 5 km, maar volgens mij is dit veel meer?
Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:06 schreef JedaiNait het volgende:
Gelukkig viel het allemaal enorm mee! Qua conditie was dit absoluut niet de zwaarste les. Wellicht dat dit ook kwam door de verkoelende regen (stortbuien)...
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:18 schreef zesje het volgende:
[..]
Kicken! Ook ik ben de 7 minuten grens voorbij en mag overmorgen les 20![]()
En het is echt waar ja dat een minuut erbij niet zoveel meer uitmaakt. Hoop alleen dat mijn schenen het gaan volhouden.
Thanks!quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:16 schreef Ceehaa het volgende:
Zo hé, goed zeg! Een tijdje terug vroeg je je nog af of het je ooit zal lukken!
Ik ben al een tijdje Sjaak Afhaak, maar morgen ga ik weer.
wees gerust, de muziek wordt alleen maar ergerquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Leinonlein het volgende:
Gisteren lesje 4 gedaan... Maar euhm, ik ben de muziek van Evy een beetje zat, gisteren was Mariah Carey toch echt het dieptepunt
Met dat irritante "World, hold on".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
wees gerust, de muziek wordt alleen maar ergerLil' Kim bijvoorbeeld hijg hijg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |