Ik heb maandag les 10 gelopen. En daarna is mijn ritme enigszins naar de haaien gegaan. Lopen na 'n bbq leek me minder. Morgen weer wel!quote:Op donderdag 2 juli 2009 12:07 schreef mjan het volgende:
Ah, hier zijn jullie
Vandaag maar eens les 12 rennen denk ik. Ben door het warme weer/tentamens een beetje laks geworden qua regelmaat.
Hoe is het met Arual? Heb jij les 12 al gelopen en hoe ging het? Nog last van je benen gekregen of valt het mee?
Nee werd gebeld om te bbq-en vond ik leukerquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Zijn er nog helden weeste lopen vandaag?
Ikquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Zijn er nog helden weeste lopen vandaag?
Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:14 schreef Chicolate het volgende:
Hoe lang is het verstandig om rust te houden met een gekneusde teen/stuk van voet waar de teen aan zit? (schopte met blote voeten tegen een voetbal, maar iemand anders tegelijk de andere kant op en dat kon mn voet niet hebben). Wil eigenlijk wel graag zo snel mogelijk weer beginnen met hardlopen.
Hmmm daar was ik al bang voor. Kan vandaag gelukkig de hele dag stilzitten, maar morgen een hele dag rondlopen dus die rust ontbreekt momenteel een beetjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Rust houden lijkt me wel verstandig. Ik zou niet gaan voordat het helemaal over is (totdat je geen pijn meer voelt/last hebt).
Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweetquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik
Start to Run serie 2 les 3:
http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1947259791
Was 10 minuten warming-up, 25 minuten hardlopen met geloof ik 3 of 4 x versnellen, en toen 10 minuten uitlopen. Heb alleen meting gedaan van die 25 minuten. Tempo lag helaas toch wat lager dan normaal, maar dat zal wel zijn gekomen door het warme weer. Het was echt nog warm gisterenavond. Les wel helemaal uitgelopen dus.
Ok dat ga ik dan de volgende keer doenquote:Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Leinonlein, je moet het ding sowieso kalibreren.
Ik loop tussen de 6 en 6:20 min/km. Maar ik wil mijn tempo nog wat opschroeven.
Dat uitlopen/joggen inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Same for me. Om 10 uur was het nog 28 graden! Ik geloof dat ik nog nooit zo hard gedropen heb van het zweet![]()
Ik heb les 6 gelopen (6x versnellen, en vrij snel na elkaar). Zeker die laatste 2x2 versnellingen (halve minuut versnellen, minuut gewoon lopen, weer halve minuut versnellen) zijn killers voor je tempo; ik merk dat ik daarna toch fors inzak
Had jij met dat uitlopen/joggen ook dat je ontzettende pijn in je spieren krijgt? Ik kreeg echt een 'bal' in mijn ene kuit. Volgende keer ga ik denk ik gewoon op mijn normale tempo uitlopen, en niet langzamer/joggen. Desnoods daarna nog 10 min. stevig doorwandelen om echt af te koelen. Of zou dat slecht zijn?
Vreemd. Hier ook 21 minuten 23 seconden (14,6 MB).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?
Mocht iemand die binnen 5 minuten gelezen hebben: klopt dit wel?
Ik heb hetzelfde. Maar dat is misschien omdat je op zelfde plaats gedownload hebt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil zo gaan lopen, maar mijn mp3 van les 11 is slechts 21 minuten, terwijl het er 25 zouden moeten staan? Ook maar 14 mb?
Mocht iemand die binnen 5 minuten gelezen hebben: klopt dit wel?
Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!quote:Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen![]()
Ik heb het idee dat ik het na les 9 minder had, maar ik moet wel zeggen dat het ruim een maand geleden is dat ik die heb gelopen (na les 9 blessure gekregen) dus toen was het een stuk koeler en had ik rustig die opbouw van week 1 en 2 achter de rug. Maar ik heb dus helaas ook geen tips voor je mbt je ademhalingquote:Op zondag 5 juli 2009 13:49 schreef yozd het volgende:
[..]
Had je dat na les 9 ook? Ik ben meteen met 10 begonnen, dus voor mij is les 12 (ga ik vandaag lopen) de 1e keer met een stukje van 5min erin.... * yozd vreest het ergste!
Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.quote:Op zondag 5 juli 2009 10:41 schreef mjan het volgende:
Gisteren dan eindelijk les 12 gelopen. Ging wel aardig, alleen was ik aan het hijgen als een oud paard na afloop. Ik vrees een beetje voor volgende week als ik ineens stukken van 6 en 7 minuten moet gaan rennen![]()
Komt er hier trouwens nog iemand uit Den Bosch en zo ja, waar ren jij? Het stuk waar ik altijd ren is nu totaal opengebroken en ik heb geen zin om door de woonwijk te moeten sjokken.
Ja, precies, het dijkje naar Vught waar iedereen rent!quote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Bedoel je daar vlak bij het Essent gebouw? Ik ren daar ook! Voorlopig ga ik onder het spoor door en dan via het weiland het fietspad op de 'dijk' weer op. Vervolgens ga ik over de fietspaden tussen de weilanden en Via Vught/'asielzoekerscentrum' weer terug naar Den Bosch.
Ah, duidelijk. Dat is een iets te groot rondje voor mij; ik ren meteen vanuit huis en 6 km ga ik niet redden nog.quote:Op zondag 5 juli 2009 19:10 schreef JedaiNait het volgende:
Als je over de dijk rent kom je op een gegeven moment tussen wat bomen terecht. Nog wat verder is er een kruispunt met een brug aan de linkerkant (en een picknick tafel). Als je over de brug gaat kom je bij een nieuw kruispunt. Rechtdoor ga je Vught in, maar als je naar links gaat kom je langs het centrum en weer in DB terug.
Ik doe als warming-up altijd even springtouwenquote:Op maandag 6 juli 2009 00:59 schreef yozd het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk aan warming up? Ik heb begrepen dat er bij deel 2 van start to run een moment is ingelast om even te rekken en strekken, maar bij deel 1 is dat niet zo. Doen jullie iets speciaals? Ik heb vanavond les 12 gelopen; in eerste instantie zonder problemen, maar nu heb ik ineens nogal steken in mijn kuit en scheenbeen van mijn rechter been. Ik doe niks aan warming up...
Op zich hoeft t ook niet denk ik, want bij diverse andere sporten die ik gedaan heb, gingen we pas rekken na 20min warmlopen ofzo.
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Pijn in voet is bjina weg, kan weer normaal lopen, ik vind dat ik volgende week dan toch eindelijk weer kan gaan lopen. Wil eind september een wedstrijd meedoen en dat gaat niet als ik niet train.
@Arual: wacht je tot de bui voorbij is, of ga je lopen tijdens onweer?
Verstandigquote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wacht tot het voorbij is. Het bliksemt, en ik loop op een vlak stuk langs het water.
Die vier, vijf minuten lopen zijn voor mij echt een probleem. Eén keer vier minuten lukt nog wel, maar 2x en daarna nog eens een keer 5 minuten. Het is net of ik op dit punt blijf steken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |