Ik heb geen schema, maar ben nu ongeveer halverwege. Tot nu toe werden de (ietwat kortere) lessen met versnellingen telkens afgewisseld met lessen waarin je aan één stuk door rent. Deze laatste lessen duren telkens wat langer, maar als ik de tijden hiervan in iTunes bekijkt dan is dit hoogstens een uur.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:43 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nope. Je begint met 30 minuten, maar gaat dan geloof ik opbouwen tot 80 minuten ofzo, met versnellingen tussendoor.
Volgens mij is dat niet de juiste, er staat namelijk dan die van 5 tot 15 is. Deze gaat wel tot 10, en vervolgens is deze van 10 tot 15.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:
Marurk, hier staat tijdelijk het schema van de tweede serie![]()
meld ff als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer weg![]()
Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef _Arual_ het volgende:
Ik denk dat ik mezelf een weekje rust gun. Mijn spierpijn is zo heftig dat ik er 24/7 last van heb, en zit ook op heel vreemde plekken. Ik wil de boel niet overbelasten.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:05 schreef devlinmr het volgende:
gister weer een grens verlegd.... 45 minuten aan 1 stuk. Moet zeggen dat het me erg verbaasd dat ik dit heb gehaald en dat ik het nog steeds volhoud.
14 weken geleden kon je me na het oplopen van een trap al bijelkaar vegen.
Ben erg fier op mezelf
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:33 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Vervelend zeg, die spierpijn.. Hopelijk gaat het snel weer over. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu zo erg is?
ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.
Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
Misschien inderdaad eens naar andere schoenen kijken en je goed laten adviseren bij een speciaalzaak. Wat bij mij helpt is na het rennen 5 minuten goed uitlopen en niet rekken. Rekken schijnt niet altijd goed te zijn, je overrekt je spieren gemakkelijk en dan ben je verder van huis. En nu toch maar goed rust nemen totdat de pijn helemaal weg is. Maar frustrerend lijkt me zeg... Beterschap voor je benen!quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De spierpijn is gewoon na iedere les een stukje erger geworden. Na de les waarin ik voor het eerst vijf minuten moest lopen, werd het heel erg. Toen ik de 'gemakkelijkere' les na het weekend ging lopen, deed het nog steeds pijn... En sindsdien branden mijn benen zelfs als ik gewoon wandel.
Heb mijn collega die ook net begonnen is met lopen gevraagd hoe het met haar spierpijn zat. Zij had alleen de eerste twee weken last, daarna geen centje pijn meer. Dus nu vertrouw ik mijn spierpijn niet echt meer.
Ik héb net nieuwe schoenen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:22 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ik had ontzettend last van mijn onderbeen. voornamelijk langs mijn schenen. Zo erg dat ik niet meer gewoon kon lopen. Oplossing voor mij waren andere schoenen. Mss toch even naar dodewaard?
Nee, ik kom geen enkele stoep tegen. Eén lang, zeer effen fietspad. Ik loop afwisselend links en rechts van het pad. (Tip van een vierdaagseloper i.v.m. de 'bolling' van een weg.)quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:35 schreef Ceehaa het volgende:
Dat doe ik ook, zou geen probleem hoeven zijn. Waar ik wel mee oppas is te veel stoepje op en stoepje af. Of lopen op een hele ongelijke stoep. Dan ga ik soms even op de weg lopen, aan de linkerkant zodat ik de auto's aan zie komen.
En als het schema te snel voor je gaat, is herhalen natuurlijk heel goed om te doen!
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:49 schreef devlinmr het volgende:
wat voor schoenen heb je? Dat ze nieuw zijn wil namelijk niks zeggen. Het gaat erom of het de juiste schoenen zijn voor jou voeten en jouw manier van lopen.
Ik had zelf schoenen zonder voordemping. Ging vorig jaar prima, maar dit jaar gaven ze me erg veel problemen. In Dodewaard hebben ze me schoenen met allerlei soorten demping en ondersteuning gegeven en dat scheelde 2x de helft.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:52 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik niets weet van looptechniek. Als ik mijn looptechniek dan toch een naam moet geven: strompelen.
Dat onderzoek is gratis, ze gaan er wel vanuit dat je dan schoenen bij ze koopt. Maar als blijkt dat dat niet nodig is dan zullen ze je niks in rekening brengen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga eerst eens bijkomen van mijn spierpijn, en ondertussen eens wat lezen over looptechniek. Anders wordt het wel een dure hobby. En ik betwijfel echt of het aan de schoenen ligt, ik denk eerder dat er iets mis is met mijn techniek en dat ik het wat voorzichtiger aan moet pakken.
Volgens mij is 'm dat niet, of wel?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:53 schreef E.T. het volgende:
Marurk, hier staat tijdelijk het schema van de tweede serie![]()
meld ff als je 'm hebt, dan haal ik 'm weer weg![]()
Dat Nike+ is toch best gaaf eigenlijk. Helaas heb ik geen iPod én geen Nike schoenen.quote:
Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:51 schreef sassa het volgende:
Poeh. Net les 17 gelopen. Veel te warmEn mn mp3 speler stopte er halverwege mee, dus ik had niemand die mij aan het aanmoedigen was
![]()
Maargoed, heb m weer uitgelopen. Al ging ik wel minstens 5 tandjes langzamer dan normaal. en normaal ga ik al zo lekker snel.........![]()
Dank u dank uquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:03 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Toch wel goed bezig Sas! Ik ben stiekem wel een beetje trots op je, oma!
Dank uquote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef devlinmr het volgende:
voor degene die willen weten hoe deel 2 van ons Eefke eruit ziet:
Les 1 30 min
Les 2 35 min
Les 3 10 WU 25 min interval 10 min CD
Les 4 30 min
Les 5 38 min
Les 6 10 WU 24 min interval 10 min CD
Les 7 30 min
Les 8 41 min (ze zegt 44 maar dat klopt niet)
Les 9 10 WU 24 min interval (8*30sec) 10 min CD
Les 10 30 min
Les 11 45 min
Les12 10 WU 24 min interval (3*30sec + 4*1 minuut) 10 CD
Les13 30 min
Les14 50 min
Les15 10 WU 24 min interval (3*30 sec+ 3*1min) 10min CD
Les16 35 min
Les17 50 min
Les18 10 WU 24 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les19 35 min
Les20 55 min
Les21 10 WU 18 min interval (8*versnellen) 10min CD
Les22 35 min
Les23 60 min
Les24 10 WU 24 min interval (10* 100m versnellen) 10 min CD
Les25 35 min
Les26 65 min
Les27 10 WU 18 min interval (bij elke versnelling tot het uiterste gaan) 10min CD![]()
Les28 35 min
Les29 70 min
Les30 10 WU 18 min interval 4*2 minuten sprint 10min CD
alles zonder wandelpauzes. Je wordt geacht om bij de lessen waar het niet bij staat zelf een warming up en een Cool down te doen.
Enjoy
mij vallen de interval lessen het zwaarst. Die 45 50 55 etc minuten zijn prima te doen. Maar het snel en weer normaal rennen breekt mij op.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:58 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dank u
Ziet er best kut uit eigenlijk
Eergisteren les 2 gerend, ging best goed, maar heb nu toch wel pijn aan mijn enkels.Is toch best een belasting als je > 8 km gaat lopen.
Heel goed. doe rustig aan overhaast niksquote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga het maandag weer oppakken, hoewel ik nog steeds een beetje spierpijn heb. Maar dat komt ook omdat ik de laatste dagen veel gewandeld heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |