abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 juni 2009 @ 22:29:38 #198
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69618399
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:10 schreef _Arual_ het volgende:
Ben ik de enige die de eerste les zwaar vond?!
Ik heb wel een goeie conditie, dus die eerste les was een eitje conditioneel gezien. Ik merk wel dat ik andere spieren gebruik als met andere sporten als ik weer eens begin met lopen! Dus das vooral wennen!
It's all a blur!!!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:25:02 #199
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69627643
Vandaag geen spierpijn, wel een blaartje!!
It's all a blur!!!
pi_69627740
Ik loop alsof ik ben wezen paardrijden. Vanavond toch les 2!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:54:11 #201
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_69634549
Tvp.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:49:40 #202
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_69643704
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:25 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik zit overigens alweer bijna een week stil, knie verdraaid dus hardlopen is weer te pijnlijk. Weekje rust en dan hoop ik dat ie het weer doet.
En we zouden gelijk op lopen

Vervelend van die knie trouwens. Dat is wel het grootste nadeel van hardlopen. Het is vrij blessure gevoelig en met name met je knieen moet je ERG oppassen.

Ik ben net terug van les 5. Gaat nog prima allemaal. Vandaag de eerste les zonder stukjes van 1 minuut. Daar ben ik wel blij mee, want 1 minuut vond ik toch telkens wel te kort. Drie minuten vind ik nu een mooie afstand, maar dat zal vast snel oplopen.

En @_Arual_, zelfs al zou je de enige zijn die les 1 al zwaar vind, wat dan nog? Het doel is toch juist om je conditie te verbeteren? Bovendien zijn er vast een hoop mensen die thuis op de bank zitten en het nog veel zwaarder zouden vinden, maar die er niet eens aan beginnen .
pi_69644702
@jedainait: ik heb net ook een verschrikkelijke preek van mijn man gehad, dat ik me met dit soort dingen altijd vergelijk met anderen, en da'k eens zonder na te denken dingen moet doen. Rennen bijvoorbeeld.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:43:36 #204
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69645823
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:49 schreef JedaiNait het volgende:
Vervelend van die knie trouwens. Dat is wel het grootste nadeel van hardlopen. Het is vrij blessure gevoelig en met name met je knieen moet je ERG oppassen.

Ik ben net terug van les 5. Gaat nog prima allemaal. Vandaag de eerste les zonder stukjes van 1 minuut. Daar ben ik wel blij mee, want 1 minuut vond ik toch telkens wel te kort. Drie minuten vind ik nu een mooie afstand, maar dat zal vast snel oplopen.
Ik ben 2 maanden geleden geopereerd aan mijn knie, oa meniscus gescheurd, die kan nog vrij weinig hebben . Het had nu ook niets met hardlopen te maken. Zat op mn hurken (staat dan veel druk op) en kreeg een duwtje in een winkel, toen ging ik weer door mn banden heen. Dus nu weer pijn.

En mooi te horen dat het bij jou goed gaat, daar ben ik over 2 weken misschien ook .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69647645
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:17 schreef _Arual_ het volgende:
@jedainait: ik heb net ook een verschrikkelijke preek van mijn man gehad, dat ik me met dit soort dingen altijd vergelijk met anderen, en da'k eens zonder na te denken dingen moet doen. Rennen bijvoorbeeld.
Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!

Gister les 7 gelopen in die warmte. Ging erg lekker! Morgen les 8
pi_69647898
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:21 schreef sassa het volgende:

[..]

Nou, kan je vertellen dat ik les 1 ook zwaar vond hoor! heb echt 0,0 conditie en ging echt half dood bij les 1. En dan Evy die vrolijk iets roept van zie je hoe makkelijk het is!

Gister les 7 gelopen in die warmte. Ging erg lekker! Morgen les 8
Haha! De meeste mensen die zo beginnen zullen het misschien niet de wereld in schreeuwen, misschien is mijn beeld van de startende Evy-loper daarom wat vertekend.

Ik heb net les 2 gelopen. Die viel me mee Het zou aan het mildere weer kunnen liggen. Ik heb zelfs per ongeluk een seconde of twintig (nou, POEHPOEH) te lang hardgelopen omdat de instrucites me niet duidelijk waren.

Ik stond midden op het fietspad te juichen toen ik klaar was.
pi_69649713
Haha, goed bezig Arual!!

Ik heb nu een week niet gerend. Door de steeds saaier wordende muziek en de nu toch beste lang ren-stukken had ik opeens geen zin meer. Morgen toch maar weer gaan, want ik wil echt m'n conditie verbeten en die 5 km uitlopen. Morgen dus gewoon les 18 (zeg ik streng tegen mezelf).

Zijn er meer mensen die rond les 17 opeens Evy-moe werden?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:40:20 #208
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69650785
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:10 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, goed bezig Arual!!

Ik heb nu een week niet gerend. Door de steeds saaier wordende muziek en de nu toch beste lang ren-stukken had ik opeens geen zin meer. Morgen toch maar weer gaan, want ik wil echt m'n conditie verbeten en die 5 km uitlopen. Morgen dus gewoon les 18 (zeg ik streng tegen mezelf).

Zijn er meer mensen die rond les 17 opeens Evy-moe werden?
Nog niet bij les 17. Ik had het meer vanaf les 22. Dan moet je best lang rennen, en dan wil je soms echt stoppen. Maar toch: blijf doorzetten!
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:23:58 #209
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_69657880
Vanochtend les 2 gelopen en was weer een eitje. Merk wel dat ik voorzichtig moet zijn met mijn knieen!
Mijn vriend zei gister dat hij ook wel mee wil gaan hardlopen . In de 5,5 jaar dat we samen zijn heb ik em weinig tot geen sport zien beoefenen tot twee maanden terug, toen zijn we gaan squashen omdat hij dat wel leuk vind.
Hij wil het dus wel proberen, eerst goede schoenen kopen en dan beginnen bij het begin. Ik verwacht dat ie er wel last van gaat krijgen in het begin!
Dus volgende week begin ik weer bij les 1 om het samen op te bouwen! Hihihi!
It's all a blur!!!
pi_69661004
Gezellig samen rennen!

Ik heb vanochtend les 18 gedaan en het ging goed! Vond het weer echt lekker en weet nu weer waarom ik het ook alweer zo leuk vond. Ik had wel een paar momentjes waarop ik even dacht "Ik wil NU dat het renstuk voorbij is", maar even later ging dat weer weg.

Als ik nu al soms verlang naar het einde van renstukjes, hoe moet dat dan als ik een half uur aan één stuk ga rennen??
Het is niet zo zeer dat ik op zo'n moment niet meer kan, ik begin het gewoon wat saai te vinden. Ik heb dan zin in afwisseling (even ander tempo lopen, andere muziek). Ik hoop dan maar dat het aan de muziek ligt en dat ik het straks met m'n eigen muziek niet meer heb.

Op naar les 19!
pi_69664239
Ik zou het echt vreselijk vinden om samen met mijn man te rennen. Hij heeft heel lange benen, ik heb korte pootjes.
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:17:55 #212
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_69664765
Gmfrs, kan al een week niet rennen omdat ik mijn linker middelteen (heet dat zo?) heb geblesseerd. de nagel ligt er nog maar net op en lopen op blote voeten doet al pijn, laat staan rennen in een sportschoen En ik had net les 13 achter de rug, zul je net zien...
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:58:16 #213
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69670828
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:09 schreef Ceehaa het volgende:
Gezellig samen rennen!

Ik heb vanochtend les 18 gedaan en het ging goed! Vond het weer echt lekker en weet nu weer waarom ik het ook alweer zo leuk vond. Ik had wel een paar momentjes waarop ik even dacht "Ik wil NU dat het renstuk voorbij is", maar even later ging dat weer weg.

Als ik nu al soms verlang naar het einde van renstukjes, hoe moet dat dan als ik een half uur aan één stuk ga rennen??
Het is niet zo zeer dat ik op zo'n moment niet meer kan, ik begin het gewoon wat saai te vinden. Ik heb dan zin in afwisseling (even ander tempo lopen, andere muziek). Ik hoop dan maar dat het aan de muziek ligt en dat ik het straks met m'n eigen muziek niet meer heb.

Op naar les 19!
Had precies hetzelfde.
Ik had serie 1 afgerond om en nabij oktober/november. Toen begon het koud te worden en heb ik tot de lente niet tot nauwelijks meer gerend.
Soms is het gewoon kut als je aan het lopen bent. Dan zit je zo te denken "Ik moet nog ** minuten". Of "bah wat duurt dat lang". Als je de les uitloopt, heb je wel een lekker/fijn gevoel, maar soms is het echt kut tijdens het hardlopen. Hoe dat komt weet ik niet. Je bent in ieder geval niet de enige.
Vraag me inderdaad ook af hoe ik dit straks moet gaan doen tijdens de tweede serie (10 km). Dan ben je dus een dik uur aan het hardlopen op van die saaie muziek. Weet niet of ik dat ga volhouden. En al helemaal niet als je ook nog die versnellingen hebt tussendoor (je moet dan om de zoveel tijd een paar minuten met een hoger tempo gaan lopen).
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:19:29 #214
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_69675075
Herkenbaar, met je eigen muziek is het al wat leuker maar soms heb ik ook wel eens de neiging om te gaan wandelen een stukje, alleen doe ik dat niet omdat ik dan boos word om mezelf later Laatste tijd heb ik alleen een stuk minder gelopen omdat ik steeds last krijg van m'n knie, als ik het dan weer eens een keer probeer is het wel weer heel leuk, in tegenstelling tot de periodes dat ik 3x per week liep
  zondag 7 juni 2009 @ 00:59:16 #215
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69785231
Na ruim 2 maanden via MyAsics getraind te hebben, ben ik vandaag na mijn vakantie begonnen met les 12 van Start to Run. Leuk, die persoonlijke aanmoedigingen, maar ook zwaar vanwege de saaie muziek. Ik was gewend om te lopen met happy hardcore (....) vanwege de lekkere beat die ik als loopritme gebruikte. Nu krijg ik nummers voorgeschoteld waarbij je moeite moet doen om niet in slaap te vallen...

PS. Tref zojuist deze site aan, omdat ik me dus stoorde aan de belgische muziek: http://www.hardloopmuziek.com/

Iemand ervaringen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Coelho op 07-06-2009 02:12:29 ]
pi_69789132
Ik ben alweer bijna een week niet geweest
Morgen moet ik ECHT.
pi_69789367
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Ceehaa het volgende:
Morgen moet ik ECHT.
Hup, schoenen aan en gaan jij!
Einde bericht
pi_69792497
Poehoee, vandaag was zwaar!

het lijkt mij overigens wel leuk om eens aan een wedstrijd (5km ) mee te doen na de lessen. Weet iemand een soort van hardloopkalender te vinden op internet?
Einde bericht
pi_69794654
Tvp.. Kga zo ff rennen denk ik
pi_69794682
De weekendmixen (eerst van Caz!, nu van Decibel FM) zijn trouwens ook super om op de rennen!

Hier kan je ze downloaden: http://www.radio-decibel.nl/podcast/weekendmix.xml
pi_69795627
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:43 schreef Negentien het volgende:
Poehoee, vandaag was zwaar!

het lijkt mij overigens wel leuk om eens aan een wedstrijd (5km ) mee te doen na de lessen. Weet iemand een soort van hardloopkalender te vinden op internet?
Op www.hardloopkalender.nl staat een groot aantal lopen, maar ik weet niet of alle lopen hierop genoemd staan
  zondag 7 juni 2009 @ 15:43:13 #222
28497 JedaiNait
pi_69796177
Die RSS feed is wel erg handig zeg!
quote:
Dat doe je zo:
Neem de volgende URI over en verander 3315 door de 4 cijfers van jouw postcode en vervang de 10 door de straal (in km) waarbinnen jij de loopjes op wilt nemen in de feed. Voila.

http://www.hardloopkalender.nl/rss-loopagenda-postcode.xml?postcode=3315&straal=10
Nouja, nu nog niet, maar als ik straks wat verder ben dan (vandaag les 7).
pi_69798317
Kanker hooikoorts! Net dus wezen rennen, maar had het na een paar honderd meter al fucking benauwd... Voor de rest ook geen lange afstanden aan een stuk kunnen lopen, moest elke keer na een paar honderd meter stoppen omdat ik geen adem meer kreeg!
  zondag 7 juni 2009 @ 16:51:58 #224
28497 JedaiNait
pi_69798688
quote:
Op zondag 7 juni 2009 15:43 schreef JedaiNait het volgende:
vandaag les 7
Dan moet het wel drastisch minder hard gaan regenen...
  zondag 7 juni 2009 @ 18:14:11 #225
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_69801045
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ook, maar ben net terug! Was even doorzetten, maar ben weer helemaal fris getraind nu
  maandag 8 juni 2009 @ 01:27:03 #226
207788 Kaasvla
"Lekker soppig"
pi_69815120
Jeuzus wat is het dramatisch gesteld met mijn conditie, ik raak halverwege les 1 al helemaal uitgeput,
zo erg zelfs dat ik de les niet meer kan uitrennen Ik ga echt hevig naar adem ga snakken,
dit i.s.m. verkoudheid is niet echt relaxed Heb nu al 2x les 1 proberen uit te lopen, maar tevergeefs
pi_69818594
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.

Maar... ik ben zelf vandaag weer niet geweest. Ik weet het, sla me maar! Ik werd pas laat wakker. Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat. 's Avonds kan eventueel nog, maar ik loop 's ochtens het beste met een lege maag en nog geen sigaretten achter de kiezen. Ja, ben een roker ook nog. Ik ga me nu kapot schamen in een hoekje..
  Redactie Games maandag 8 juni 2009 @ 11:25:26 #228
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69820700
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef Ceehaa het volgende:
Ren je wel in een rustig tempo? Je hoeft niet te sprinten hè. Het helpt ook om in te ademen door je neus en uitademen door je mond, ook in een rusitg tempo. Ik had ook de neiging om vooral veel naar lucht te happen, maar ik vergat dat fatsoenlijk uit te ademen. Daar kreeg ik een hele onrustige ademhaling van waardoor ik niet lekker liep. Dit hielp bij mij.

Maar... ik ben zelf vandaag weer niet geweest. Ik weet het, sla me maar! Ik werd pas laat wakker. Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat. 's Avonds kan eventueel nog, maar ik loop 's ochtens het beste met een lege maag en nog geen sigaretten achter de kiezen. Ja, ben een roker ook nog. Ik ga me nu kapot schamen in een hoekje..
, ik ga vanavond weer lopen.. uur of 20:30, twee en een half uur na het avondeten.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_69821174
quote:
Ik woon midden in de stad en het is overal zo druk als je later op de dag gaat.
Wat een stom excuus
pi_69822389
Ik zou ook niet in een drukke stad willen rennen.
pi_69822747
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
en waarom dan niet? We hebben hier in het grote, drukke Amsterdam ook gewoon trottoirs enzo hoor
pi_69822956
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:49:16 #233
207788 Kaasvla
"Lekker soppig"
pi_69826227
quote:
Ik ga er eens op letten, bedankt voor de tip! Ik ga vanavond weer een poging doen
pi_69827165
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:58 schreef Marurk het volgende:

[..]

Had precies hetzelfde.
Ik had serie 1 afgerond om en nabij oktober/november. Toen begon het koud te worden en heb ik tot de lente niet tot nauwelijks meer gerend.
Soms is het gewoon kut als je aan het lopen bent. Dan zit je zo te denken "Ik moet nog ** minuten". Of "bah wat duurt dat lang". Als je de les uitloopt, heb je wel een lekker/fijn gevoel, maar soms is het echt kut tijdens het hardlopen. Hoe dat komt weet ik niet. Je bent in ieder geval niet de enige.
Vraag me inderdaad ook af hoe ik dit straks moet gaan doen tijdens de tweede serie (10 km). Dan ben je dus een dik uur aan het hardlopen op van die saaie muziek. Weet niet of ik dat ga volhouden. En al helemaal niet als je ook nog die versnellingen hebt tussendoor (je moet dan om de zoveel tijd een paar minuten met een hoger tempo gaan lopen).
Dat idee van die saaie muziek had ik dus ook, maar op de eoa manier luister ik er niet echt naar. T'is meer muzak en het helpt me te onstspannen.
pi_69827973
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Ja tuurlijk, maar ook veel fietsers en auto's die je moet ontwijken, stoppen voor stoplichten enz. En met een i-pod op hoor je ook niks aankomen, dus moet je nog beter opletten. Ik vind het niet relaxed lopen, maar jij misschien wel. Prima.
Ook in een drukke stad zijn er plekken waarbij je geen stoplichten tegen komt, als je op de stoep loopt (of in een park) hoef je geen fietsers te ontwijken. Je kan je Ipod natuurlijk ook iets zachter zetten zodat je je meer bewust bent van je omgeving.
pi_69828771
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:46 schreef Ceehaa het volgende:
Dit dus. Baal nu al als een fietser recht op me af komt rijden. En je zult vaker moeten stoppen ivm oversteken.
  maandag 8 juni 2009 @ 17:47:28 #237
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69832051
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
pi_69832714
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Hoe starten jullie een programma van Start to Run? Gewoon deur uit en meteen beginnen met lopen, of warming up (inlopen en/of strekken)? Of is inlopen pas later in het programma van toepassing, als je eerste blok meteen 5 minuten of meer is?
Ik loop eerst altijd een paar minuutjes te klooien met mijn MP3-speler, dus dan kan ik altijd mooi inlopen. Soms pak ik ook de fiets en rij ik naar de bossen, heb je ook alvast een warming up gehad.
Einde bericht
  maandag 8 juni 2009 @ 19:22:05 #239
171890 Chicolate
Chemicals
pi_69835374
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:47 schreef Coelho het volgende:
Eerst 3 minuutjes inlopen (altijd naar hetzelfde bruggetje in de buurt van mn huis), rekken/strekken, mp3 aan, in top proppen, stukje richting park wandelen en gaan rennen zodra evy dat zegt . Aan die inloopminuten kan ik aanvoelen of het ok gaat met mn knieen of dat ik om moet draaien (want die loop ik zonder muziek, dus geen afleiding).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_69840032
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:22 schreef _Arual_ het volgende:
Toevoeging: een landelijke omgeving heeft ook zo zijn dingen.

Ik loop op een fietspad langs een meer. Daar zitten veel vogels. Ook zwanen met jonkies. Papa Zwaan zat links van het fietspad, Mama Zwaan rechts. Ik dacht al, link hoor. Dus ik er precies tussendoor.

Toen heb ik dus mijn minuutje pauze gemist omdat Papa Zwaan net op het moment dat ik rustig mocht gaan wandelen, plots klapwiekend en blazend achter me aan kwam.

De rest van de les ging adrenalinetechnisch erg goed.
pi_69840167
Haha, mooi verhaal!
pi_69840454
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:07 schreef Ceehaa het volgende:
Haha, mooi verhaal!
Ik maak steeds wat mee tijdens het hardlopen...

Ik ben al uitgelachen door al mijn buren en zaterdag was ik aan het rennen, en toen draaide Evy een liedje met daarin de tekst: "I've Got a Feeling, Somebody's Watching Me! ... And I got no privacy (ohh!)". Rijdt er plots een autootje voorbij, toeterend, zwaaiend (de bestuurder dan, niet de auto). Weet nog niet wie het was.

En ik draag een blauw shirtje met daarop RUN (zodat mensen weten wat ik aan het doen ben). Ik heb daarbij een roze iPod. Kwam ik een rennende mevrouw tegen met hetzelfde shirtje in het roze, en mijn iPod in het blauw. Mijn negatief zeg maar. Dus toen hebben we hoi gezegd.
pi_69857868
Nou, les 19 is gedaan vanochtend. Het ging best lekker. Ik had me ingesteld op een pittige les, maar daardoor viel het eigenlijk wel mee. Volgende keer 4 x 8 minuten, HORROR.

Ik zat te denken aan het leukste/gekste dat ik heb meegemaakt tijdens het rennen, maar ik kom niet zo ver. Het valt me wel op dat mannelijke joggers vaak gedag zeggen en bemoedigend lachen en vrouwelijke joggers die ik tegen kom altijd met zo'n schuine blik gluren en chagerijnig kijken. Je ziet ze echt vanalles denken. "Tss, kijk dat rode hoofd", "Is zij slanker dan ik?", "Ik heb lekker toch een kekker hardloop outfitje".
pi_69910306
Tsja, als ik nu niet door de regen ga lopen, wordt het in de herfst helemaal niks natuurlijk.

* _Arual_ trekt kort broekje en shirt aan. Ril.
pi_69912883
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:
Tsja, als ik nu niet door de regen ga lopen, wordt het in de herfst helemaal niks natuurlijk.

Way to go! Welke les zit je nu op?

Ik ben net ook geweest voor les 11. De les stopte alleen opeens ergens net na het midden dus maar gewoon doorgelopen met mijn horloge erbij.

Volgende week gewoon al 7 minuten rennen
pi_69913495
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:09 schreef sassa het volgende:

[..]

Way to go! Welke les zit je nu op?

Ik ben net ook geweest voor les 11. De les stopte alleen opeens ergens net na het midden dus maar gewoon doorgelopen met mijn horloge erbij.

Volgende week gewoon al 7 minuten rennen
Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde was
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:24:47 #247
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_69913513
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:14 schreef _Arual_ het volgende:

Pics

Klopt het dat week 5 en 6 exact hetzelfde zijn of is dat een fout in het schema?
pi_69913644
Sjoemelt Evy trouwens niet? Ik ren tussen verschillende rotondes. Tussen die rotondes zit steeds dezelfde afstand.

* _Arual_ begint drie minuten te lopen.
Rotonde 1 --> rotonde 2: Je hoeft nog maar 1 minuut!

Dat zou betekenen dat ik 2 minuten gelopen heb en die ene minuut me halverwege het pad naar de volgende rotonde brengt. Daar reken ik dan ook op. Maar vervolgens sta ik twee rotondes verderop voordat ik mag wandelen!??!
pi_69913889
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:24 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dit was de vijfde les. En het ging opeens echt heeeel hard regenen. Tot op mijn huid nat... Op zich vond ik het niet erg om in de regen te rennen, ik maakte me alleen zorgen om mijn iPod en (achteraf) om mijn schoenen <spons-alert>. En het naar huis lopen aan het einde was
Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoor Heeft je ipod het wel overleefd?

Volgens mij sjoemelt Evy inderdaad! Soms dan ben ik voor mijn gevoel al aan het einde van de 3 minuten en dan roept ze vrolijk dat de eerste minuut er alweer op zit en je zo goed bezig bent haha! Maargoed, bij mij is het alleen gevoelsmatig. Misschien ren je het laatste stukje harder ofzo?
pi_69914056
Goed dat je toch gegaan bent ondanks de regen!

Ik heb ook weleens het idee gehad dat de tijden soms niet kloppen. Twee minuten die veel te lang duren. Maar ik heb het nooit echt gecheckt.

Morgen 4 x 8 minuten en daarna 10, 10, 12. Het wordt echt serieus nu!! Heb er wel weer zin in. Ik ben elke keer zo benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Het begint nu wel als een overwinning te voelen, want ik was vroeger echt een gymkneusje.
pi_69914099
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:32 schreef sassa het volgende:

[..]

Ja een beetje regen is niet erg, soms zelfs wel lekker afkoelend, maar een echte hoosbui vind ik niks hoor Heeft je ipod het wel overleefd?

Volgens mij sjoemelt Evy inderdaad! Soms dan ben ik voor mijn gevoel al aan het einde van de 3 minuten en dan roept ze vrolijk dat de eerste minuut er alweer op zit en je zo goed bezig bent haha! Maargoed, bij mij is het alleen gevoelsmatig. Misschien ren je het laatste stukje harder ofzo?
Ik heb mijn iPod al rennend in mijn BH gefrot. Ik was echt charmant vandaag Hij doet t nog.

Ik ga eerder langzamer dan sneller rennen naar het einde toe.

En ik zie zooooo op tegen de lessen waarin ik vier vijf minuten moet rennen. Ik heb nu nog niet echt het idee dat ik de stukjes van 1-2-3 minuten veel soepeler loop dan tijdens de eerste les. Het kost me nog steeds moeite.
pi_69914156
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:36 schreef Ceehaa het volgende:
Goed dat je toch gegaan bent ondanks de regen!

Ik heb ook weleens het idee gehad dat de tijden soms niet kloppen. Twee minuten die veel te lang duren. Maar ik heb het nooit echt gecheckt.

Morgen 4 x 8 minuten en daarna 10, 10, 12. Het wordt echt serieus nu!! Heb er wel weer zin in. Ik ben elke keer zo benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Het begint nu wel als een overwinning te voelen, want ik was vroeger echt een gymkneusje.
Ik wil het ook niet checken, denk ik. Ik heb een tijdje aan spinning/rpm gedaan, het deed me dan geen goed als ik een klok voor mijn neus had.
pi_69914219
Ik denk ook bij elke vermeerdering in minuten dat het me nooit lukt, maar op de één of andere manier lukt het toch steeds weer. En nu gaan 8 minuten rennen makkelijker dan de 3 minuten van een paar weken geleden. Je conditie gaat echt ongemerkt wel vooruit hoor!
pi_69914430
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef Ceehaa het volgende:
Ik denk ook bij elke vermeerdering in minuten dat het me nooit lukt, maar op de één of andere manier lukt het toch steeds weer. En nu gaan 8 minuten rennen makkelijker dan de 3 minuten van een paar weken geleden. Je conditie gaat echt ongemerkt wel vooruit hoor!
Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.

Ik vind mezelf zo stoer dat ik vanavond tóch gegaan ben
pi_69914656
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:45 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik houd jullie hier op de hoogte. Als het me niet lukt verdwijn ik weer stilletjes uit dit topic.

Ik vind mezelf zo stoer dat ik vanavond tóch gegaan ben
Ja dat komt wel goed hoor! Ik ging bij les 1 echt dood. Lukte me ook niet in 1 keer. Kon die 3 minuten gewoon niet volhouden Vorige week de les gelopen met 4 en 5 minuten en heb gewoon tegen mezelf gezegd voor ik ging rennen dat het zou lukken! En het ging heel erg lekker! Had nou niet het idee dat die 5 minuten echt zoveel langer waren dan die 3 minuten.

Maar volgende week die 7 minuten zie ik wel even tegen op. Maargoed, gaat ook lukken!

Lekker gevoel he als je uiteindelijk toch bent gegaan. En het is ook stoer!
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:51:59 #256
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_69917509
binnenkort maar even opnieuw beginnen..
vorige keer 1e les actief begonnen maar toen geen tijd meer... straks wel dus geen excuus meer dan!
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_69944249
Les 26 net gelopen.. nog 1 les
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_69953144
Ik baal, liep ik eindelijk dat half uur aan 1 stuk, kan ik al een week niet meer lopen, ontzettend last van mijn heup. Hoop dat ik het snel weer kan oppakken, ging net zo lekker
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_69953530
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:59 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Les 26 net gelopen.. nog 1 les
We lopen gelijk..

Al ben ik al een halve week niet meer gegaan. Ofja, wel gesport, maar niet met m'n chick Evy.

Einde bericht
pi_69978021
Jeej! Ik kan me hier weer melden! Na ruim 5 weken stilzitten door m'n rechterscheenbeen kan ik nu weer voorzichtig lopen. Ik wilde vandaag les 10 lopen, maar na 3 minuten was de batterij van mn mp3speler leeg, dus ik heb maar wat aangeklungeld. Geef niks, belangrijkste is dat ik geen pijn meer heb
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  Redactie Games vrijdag 12 juni 2009 @ 17:12:32 #261
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_69978580
Les 23 en ik kan niet meer lopen, net nu het een beetje interessant begint te worden. Ik krijg een ontzettende steek in m'n rechterknie zodra ik er nu een beetje druk achter zet. Geen idee hoe het gebeurd is, tijdens de vorige keer hardlopen niks raars gemerkt. Maar nu kan ik alleen maar wandelen. Eens kijken of een paar dagen langen rust houden de oplossing is..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_69985958
Ik raakte helemaal van slag door het begin van les 6: We gaan grenzen verleggen! We gaan deze keer voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen. Maar in les 5 loop je toch ook al 3 keer 3 minuten?

Ik vond het al met al erg zwaar deze keer, terwijl het in theorie niet veel zwaarder dan les 5 zou moeten zijn. Maar alles doet nu pijn. Misschien ook omdat ik deze week 4 keer gelopen heb (wel steeds met 1 dag ertussen. moest week 1 waarin ik maar 2 keer kon lopen compenseren).
pi_69995671
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:16 schreef _Arual_ het volgende:
Ik raakte helemaal van slag door het begin van les 6: We gaan grenzen verleggen! We gaan deze keer voor het eerst 3 keer 3 minuten lopen. Maar in les 5 loop je toch ook al 3 keer 3 minuten?

Dat herinner ik me ook nog ja. Ik heb drie keer gecheckt of ik wel de goede les had gelopen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:34:20 #264
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_70004132
W00t! Na drie weken blessureleed (teen gestoten vlak na les 13 ) de draad opgepikt met les 14. Was weer enorm inkomen (werd ook verrast door de twee minuten seksuele voorlichting van Lil' Kim ) en ik heb met de tong op de schoenen de drie keer zes minuten volgehouden, maar ik ben weer back on track!
pi_70006003
Ben gisteren ook weer begonnen na 2 weken gekneusde rib. Ik zou verder moeten met les 14 maar heb maar even een stapje terug gedaan naar les 11, de 8 x 2 minuten en ging erg lekker
Verder vandaag de Asics test gedaan waar ik me voor had opgegeven. Ik moest lopen op een loopband en dat werd gefilmd en werd gekeken hoe mijn techniek was. Nou die bleek niet verkeerd, lichtelijk proneren maar niet zodanig dat ik andere schoenen hoefde. Omdat ik dat ook weer uitspaarde heb ik mezelf maar verwend met wat loopkleding van Reebok alles in den uitverkoop
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_70006251
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:58 schreef zesje het volgende:
Ben gisteren ook weer begonnen na 2 weken gekneusde rib. Ik zou verder moeten met les 14 maar heb maar even een stapje terug gedaan naar les 11, de 8 x 2 minuten en ging erg lekker
Verder vandaag de Asics test gedaan waar ik me voor had opgegeven. Ik moest lopen op een loopband en dat werd gefilmd en werd gekeken hoe mijn techniek was. Nou die bleek niet verkeerd, lichtelijk proneren maar niet zodanig dat ik andere schoenen hoefde. Omdat ik dat ook weer uitspaarde heb ik mezelf maar verwend met wat loopkleding van Reebok alles in den uitverkoop
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!

Asics test? Waar kun je dat laten doen dan? Sportzaak, intersport?
Einde bericht
pi_70007293
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:12 schreef Negentien het volgende:
Gekneusde ribben zijn zwaar klote!

Asics test? Waar kun je dat laten doen dan? Sportzaak, intersport?
Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!

Verschillende winkels. Het heet Asics Tech Tour
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  zondag 14 juni 2009 @ 23:31:53 #268
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_70010859
3x 12 minuten gedaan, kuiten spier-pijn! Ben net iets te fanatiek geweest(?) want ze zijn wat verzuurd nu..
pi_70019938
Jeetje, wat een blessures hier opeens. Ik heb net les 21 gedaan en het ging echt lekker. Op het laatst had ik zelfs nog kracht over om wat te versnellen. Heb nu wel een klein beetje last van m'n kuit, maar niks dat morgen niet over is.

Gek dat als je eenmaal 7 minuten kan rennen, 12 minuten net zo makkelijk gaat. Aan het begin was het echt puffen geblazen als er een renminuutje bij kwam!

Ik merk wel dat ik in een vroeger stadium veel bezig was met wanneer ik weer mocht wandelen. Zo hield ik het het beste vol. Maar nu duurt het zo lang voordat je weer mag wandelen, dat het niet motiverend meer is. Dus eigenlijk moet ik meer gaan genieten van het rennen zelf ipv bezig zijn met wanneer ik weer kan stoppen. Ik ren vaak zo geconcentreerd dat ik niet eens echt om me heen kijk of afdwaal in gedachten. Ik ben meer bezig met m'n ademhaling, een goede loophouding en mezelf motiverend toespreken. Hoe is dat bij jullie?
pi_70019968
O ja, en iedereen beterschap met de blessures natuurlijk!
  maandag 15 juni 2009 @ 11:29:17 #271
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70020080
Na maanden van excuses verzinnen vandaag dan ein-de-lijk vandaag de eerste les van Evy gedaan, dat is toch heel wat anders dan thuis een uurtje Tae Bo'en. Wel prettig en ik hoop dat ik er nu eens mee door blijf gaan.

Eind september loopt 1 van mijn kinderen weer de 4EM van de Dam tot Damloop en ik hoop dat ik dan met hem mee kan, niet als toeschouwster maar als mede loper en als een mede loper die hem bij kan houden.

Evy is inderdaad erg prettig, geen gekijk op een horloge of iets, handige muziek enz. Ideaal.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_70021473
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:29 schreef yavanna het volgende:
Eind september loopt 1 van mijn kinderen weer de 4EM van de Dam tot Damloop en ik hoop dat ik dan met hem mee kan, niet als toeschouwster maar als mede loper en als een mede loper die hem bij kan houden.
Top Wel vind ik het prettig optimistisch van je dat je in 3 maanden tijd 4 mijl = een kleine 6,5 kilometer wil gaan lopen. Met Evy kan je als het allemaal meezit in 10 weken een half uur achter elkaar hardlopen en dan hoop je dat dat 5 km is want ik voor mezelf vind 10 km/uur best snel, denk eerder dat ik nu 8 km/uur loop. En dan is het dus nog ff een stukje verder en hoop je dat je tussentijds geen vertraging oploopt met blessures/ziekte.
pi_70021576
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:24 schreef Ceehaa het volgende:
Gek dat als je eenmaal 7 minuten kan rennen, 12 minuten net zo makkelijk gaat. Aan het begin was het echt puffen geblazen als er een renminuutje bij kwam!

Ik merk wel dat ik in een vroeger stadium veel bezig was met wanneer ik weer mocht wandelen. Zo hield ik het het beste vol. Maar nu duurt het zo lang voordat je weer mag wandelen, dat het niet motiverend meer is. Dus eigenlijk moet ik meer gaan genieten van het rennen zelf ipv bezig zijn met wanneer ik weer kan stoppen. Ik ren vaak zo geconcentreerd dat ik niet eens echt om me heen kijk of afdwaal in gedachten. Ik ben meer bezig met m'n ademhaling, een goede loophouding en mezelf motiverend toespreken. Hoe is dat bij jullie?
Vond jij dat het keerpunt, 7 minuten? Ik ben erg benieuwd, heb pas voor het eerst 5 minuten gelopen en dat ging wel maar op een of andere manier denk ik dat ik een keer tegen een muur aanloop ofzo

Ik ben ook nog steeds bezig met mezelf in het gareel brengen en alles checken en tellen en niet met genieten/afdwalen/omgeving. Misschien dat dat vanzelf komt?
  maandag 15 juni 2009 @ 14:28:22 #274
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_70024980
zijn er hier mensen die met hartslagmeter lopen? Ik heb afgelopen weekend les 15 gedaan, waarbij je op het eind 5/6/7 min. loopt. Voor mijn gevoel bereik ik in de laatste serie het meest gelijkmatige ritme, het gaat dan echt lekker, maar als ik naar mijn hartslag kijk, dan komt de max HR toch steeds hoger te liggen per sessie. Ik ben 30, volgens de basisregels zou mijn max moeten liggen op 220 - leeftijd = 190. De 7 min. run had ik een max van 181 en ik loop sowieso elke serie boven de 170 en heb niet het gevoel dat ik anaeroob loop terwijl ik wel >90% van max zit. Mag ik er dan van uit gaan dat mijn max een stukje hoger ligt?

(Sorry voor het technische gedoe, maar ik vind het zelf ook motiverend om grafiekjes en zo te bekijken na het lopen )
pi_70026470
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:28 schreef Coelho het volgende:
zijn er hier mensen die met hartslagmeter lopen? Ik heb afgelopen weekend les 15 gedaan, waarbij je op het eind 5/6/7 min. loopt. Voor mijn gevoel bereik ik in de laatste serie het meest gelijkmatige ritme, het gaat dan echt lekker, maar als ik naar mijn hartslag kijk, dan komt de max HR toch steeds hoger te liggen per sessie. Ik ben 30, volgens de basisregels zou mijn max moeten liggen op 220 - leeftijd = 190. De 7 min. run had ik een max van 181 en ik loop sowieso elke serie boven de 170 en heb niet het gevoel dat ik anaeroob loop terwijl ik wel >90% van max zit. Mag ik er dan van uit gaan dat mijn max een stukje hoger ligt?

(Sorry voor het technische gedoe, maar ik vind het zelf ook motiverend om grafiekjes en zo te bekijken na het lopen )
Ik heb precies hetzelfde. Ik loop ook altijd op een hoger hartslag dan eigenlijk zou moeten. Ik sluit me dus aan bij jou vraag

Je hartslag zal in principe steeds lager moeten worden, naarmate je een betere conditie krijgt?
Einde bericht
  maandag 15 juni 2009 @ 15:22:26 #276
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70026852
TeeVeePee. Wil komende week ook beginnen met hardlopen. Doel is eigenlijk al de Dam Tot Dam, over 3 maanden. Ja, dat is ambitieus. Maar goed, ik heb een redelijk goede wielerconditie, en vroeger (15 jaar geleden) hardgelopen. Wil een paar weken kijken of ik het leuk vind en of het haalbaar is, en zo ja fanatiek gaan trainen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_70027122
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 18:58 schreef zesje het volgende:

[..]

Extreem pijnlijk ja.. Je merkt het gewoon bij alles wat je doet, liggen, staan, lopen, tillen, bukken..auwa!

Verschillende winkels. Het heet Asics Tech Tour
Bedankt! Ik ga het eens bekijken, klinkt wel tof.
Einde bericht
pi_70040891
Ik werd toen ik net les 7 rende ingehaald door een wandelaar van 2 meter 10.

En ik heb minder gelopen dan in de vorige (identieke) les.

Maar het ging wel soepeler.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:38:33 #279
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_70043464
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
pi_70050662
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:28 schreef zesje het volgende:

[..]

Vond jij dat het keerpunt, 7 minuten?
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
pi_70050677
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:

En ik heb minder gelopen dan in de vorige (identieke) les.

Maar het ging wel soepeler.
Hahaha, zulke lange mensen zouden niet naar buiten mogen als jij moet rennen.
pi_70053409
Zaterdag Les 2 van Start To Run deel 2 gelopen. Ik ging iets te hard van start, maar het ging nog best lekker!
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_70054785
Les 8 deel 2 gelopen gisteren. Had net wat speciale kleding aangeschaft omdat een katoenen shirt wel erg nat en koud werd. Liep perfect 41 minuten lang.
En dan te bedenken dat ik 4 maanden geleden al buiten adem was als ik de trap op moest.
pi_70054964
Aah, ik ben alweer een week niet gegaan.

Niet stilgezeten, wel andere sporten, maar Evy in de steek gelaten..

Als het over een half uur niet regent, ga ik!
Einde bericht
pi_70055362
Yea, het regent

Einde bericht
pi_70059257
Heb al bijna 2 maanden niet hardgelopen Volgens het schema zou ik op mn verjaardag (donderdag) de 5 km van Evy lopen, ben nu toe aan les 10. Het begon met blessureleed, maar toen dat na 2 weken over was kon ik mezelf er niet toe zetten om weer te beginnen. Maar vrijdag ga ik weer!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70066566
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt. Krijgt van iedereen complimenten. Ik hoopte die ook eens te krijgen. Zegt vandaag iemand tegen mij na haar gesproken te hebben: joh moet jij ook gaan doen. Hardlopen. Jij bent dikker geworden de laatste maand.

Zucht. Ik blijf altijd kogelrond.
pi_70084008
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt.
6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua beweging
pi_70084061
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

6 kilo? Dat is niet alleen van Evy denk ik, die paar minuten rennen 3x per week zetten nou ook weer niet zoveel zoden aan de dijk qua beweging
Ze beweert van wel...

Ik heb het idee dat je onbewust anders gaat eten. Na wraps met gehakt, kaas en bonen loop je toch minder soepel. Dus kies je iets anders. Misschien heeft zij dat ook.
pi_70084531
Hier geen kilootje kwijt hoor met Evy. Wel heb ik gespierdere benen gekregen, dus waarschijnlijk is er ook wel wat vet verdwenen, anders was ik nu zwaarder geweest dan voorheen. M'n figuur ziet er wel beter uit vind ik.
pi_70084537
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:10 schreef Ceehaa het volgende:
Ja, t/m 7 minuten dacht ik nog dat een minuutje erbij alleen maar lastiger zal worden, maar bij de 4 x 8 minuten merkte ik dat het nauwelijks verschil maakt lichamelijk. En dat heb ik bij 12 min. nog steeds.
Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.

@Arual, het is niet eerlijk he, ik val ook niet af. Ik loop trouwens meestal wel voor het avondeten, als ik uit mijn werk kom pak ik wat fruit of een cracker en wat te drinken en ga dan lopen. Dan koken/eten in mijn sportkleren en na het eten ben ik wel afgekoeld, ff douchen en dan kan de avond beginnen maar heb ik wel lekker al gesport.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:04:44 #292
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70084929
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:23 schreef zesje het volgende:

[..]

Top Wel vind ik het prettig optimistisch van je dat je in 3 maanden tijd 4 mijl = een kleine 6,5 kilometer wil gaan lopen. Met Evy kan je als het allemaal meezit in 10 weken een half uur achter elkaar hardlopen en dan hoop je dat dat 5 km is want ik voor mezelf vind 10 km/uur best snel, denk eerder dat ik nu 8 km/uur loop. En dan is het dus nog ff een stukje verder en hoop je dat je tussentijds geen vertraging oploopt met blessures/ziekte.
Ik moet eerst maar zien of ik uberhaupt blijf hardlopen tot de DtDloop. Als ik blijf hardlopen heb ik er wel vertrouwen in dat het lukt, conditie zal dan stukken beter zijn en wilskracht/doorzettingsvermogen heb ik dan vast voldoende om de loop uit te lopen, tenzij blessure's of iets.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:07:16 #293
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70084993
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ze beweert van wel...

Ik heb het idee dat je onbewust anders gaat eten. Na wraps met gehakt, kaas en bonen loop je toch minder soepel. Dus kies je iets anders. Misschien heeft zij dat ook.
Vast sowieso al bezig met afvallen/gezonder leven en dus een ander, beter, eetpatroon? 6 kilo is wel veel zeg, in 3 weken.

Ik ga vandaag de tweede les doen en dat is niet omdat ik zo van sporten hou.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:09:12 #294
19242 yavanna
Results may vary.
pi_70085034
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:45 schreef zesje het volgende:

[..]

Hmm dat klinkt bemoedigend na les 13 (2-3-5-5-5) waarbij ik toch wel een beetje kapot ging.

@Arual, het is niet eerlijk he, ik val ook niet af. Ik loop trouwens meestal wel voor het avondeten, als ik uit mijn werk kom pak ik wat fruit of een cracker en wat te drinken en ga dan lopen. Dan koken/eten in mijn sportkleren en na het eten ben ik wel afgekoeld, ff douchen en dan kan de avond beginnen maar heb ik wel lekker al gesport.
Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?
pi_70086079
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:36 schreef _Arual_ het volgende:
Een collega is drie weken geleden begonnen met Evy en al zes kilo kwijt. Krijgt van iedereen complimenten. Ik hoopte die ook eens te krijgen. Zegt vandaag iemand tegen mij na haar gesproken te hebben: joh moet jij ook gaan doen. Hardlopen. Jij bent dikker geworden de laatste maand.

Zucht. Ik blijf altijd kogelrond.
Minder kilocalorieën per dag = afvallen. Zo 'simpel' is het.

Dat kan via sporten maar ook via gezonder / minder eten...
De combinatie van beide is natuurlijk goud!
Einde bericht
pi_70086157
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

Je valt niet af, maar merk je wel verschil in cm's, dat je kleding b.v. beter zit?
Spieren wegen meer dan vet. Als je dus sport (vooral krachttraining) zal je in KG alleen maar aankomen, maar qua figuur wordt het allemaal één mooi geheel..

Nu is de spiergroei bij hardlopen niet te vergelijken als bij krachttraining.

Mijn advies: Kijk in de spiegel i.p.v. de weegschaal.
(Of maak foto's voordat je begint met evy, en foto's na de eerste serie (of week), wellicht werkt dat wel bemoedigend)
Einde bericht
pi_70086205
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Einde bericht
pi_70086206
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin
pi_70086247
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef devlinmr het volgende:
loop nu serie 2 les 9 vandaag, maar wat afvallen betreft.... 3 kilo in al die tijd. Echter mijn broeken zitten een stuk losser, door sterkere spieren is mijn rugpijn die ik voor het lopen had volledig weg, miijn zwembanden worden langzaamaan kleiner en mijn buik schud een stuk minder dan in het begin
Dat zijn verhalen die we willen horen!

Klopt het trouwens dat je bij serie II ook intervallen gaat lopen, dat lijkt me nl wel tof
Einde bericht
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:54:23 #300
175950 Marurk
Baggeraar
pi_70086322
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:52 schreef Negentien het volgende:

[..]

Klopt het trouwens dat je bij serie II ook intervallen gaat lopen, dat lijkt me nl wel tof
Ja. Je moet dan soms eventjes versnellen voor een bepaalde tijd.
En ik merk ook wel dat ik ben afgevallen (alhoewel ik gewoon een normaal gewicht heb). Moest 2 x achter elkaar een nieuw gaatje laten bijprikken in mijn riem, en dat tewijl hij eerst gewoon paste.
pi_70087744
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:50 schreef Negentien het volgende:
Wie wil mij even billenkoek geven als ik vandaag weer niet gegaan ben
Hup, hup, hup 19 z.s.m. in de hardloopkleren en lopen met je donder Het is schitterend weer dus wat dat betreft geen smoezen vandaag. Wedden dat je na afloop een goed gevoel hebt?

Qua lichaam merk ik wel dat mijn spieren meer aanwezig zijn maar kan ook mede komen van 2x per week pilates. Maar een bmi van (net) boven de 25 blijft teveel, ook al is mijn lijf strakker. En dat vetlaagje op mijn buik blijft vrolijk zitten ondanks de stalen spieren eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')