Om de dag een les volgen is het beste. Evy zegt ook aan het eind van de les dat je een dag rust moet nemen, soms ook twee. Dus het wijst zich vanzelf. Succes!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
Inmiddels binnenHoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
het schema is zo opgebouwd dat je per week 3 keer loopt met 1 dag tussen 1-2 en 3 en dan 2 dagen tussen de volgende week (4-5-6)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Blackviper het volgende:
Inmiddels binnenHoe zit het met het schema? Mag je zelf bepalen hoeveel lessen je doet? Of is daar ook nog een tip of iets voor?
Begin dan bij week 4 ofzo? Les 10?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..
Nou ik doe denk ik 2 lessen per keer..
Want het is maar 22 minuten per lesje
Of kan ik beter met de 5-10 gaan beginnen dan?
Als je al zonder problemen een half uur achter elkaar kan rennen, kun je misschien beter met de 5-10 km beginnen. Als je al een tijd niet gesport hebt, zal ik toch minimaal halverwege de eerste serie beginnen. Kijken hoe dat gaat. Voordat je het weet heb je een blessure.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:16 schreef Blackviper het volgende:
Aha..
Nou ik doe denk ik 2 lessen per keer..
Want het is maar 22 minuten per lesje
Of kan ik beter met de 5-10 gaan beginnen dan?
Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:34 schreef Blackviper het volgende:
Nou net terug maar les 1 en 2 gedaaniets minder dan 5 K gehaald... 4.96 mis 40 m
Was wel warm.. En voel mijn knie ook wel nog steeds (blessure waarom ik stopte)
Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:48 schreef Blackviper het volgende:
Klopt t dat die links van Evy dood zijn? Ik krijg een 404 Url not found.. Iemand de 2 zips nog? Ik wil ff kijken of t wat is om hardlopen ook weer op te pakken.. gebruik ik mijn hartslagmeter + afstand meter ook weer eens
Nee niet daarom nu gestopt..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:21 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Goed gedaan! Maar als je bent gestopt door een knieblessure en die nu alweer wat voelt, zal ik je zeker aanraden het iets rustiger op te bouwen.
Gelukkig zijn er meerdere kanalenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:23 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje van die uitgeverij, moest ze offline halen
Ik snapte je hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:32 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Nee niet daarom nu gestopt..
Doelde op dat ik jaartje geleden daarom gestopt was.. Ik voelde het een klein beetje het is inmiddels weer weggetrokken..
[..]
Nu ik het nog eens doorlees had ik ook gewoon te snel gelezenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:38 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ik snapte je hoorHeb waarschijnlijk m'n eigen zin een beetje raar geformuleerd..
Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellenquote:
Ja op zich geloof ik dat wel als je 0,0 conditie hebt dat het wel zwaar is. Ik had ook wel een vrij hoge hartslag en liep te hijgen. Maar dat heb ik bij iedere sport. Heb inspanningsastma en in rust is mijn hartslag al rond de 70. Maar herstel dus wel snel.. Heb dus wel degelijk een goede conditie.. Ik heb een keer een 5KM duinloop gedaan met als max een hartslag van 198 ofzo voor meer dan een KM.. Voelde me daarna best gaar moet ik zeggen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Joh, het begin van serie 1 is echt bedoeld voor absolute beginners! Ik weet nog wel dat ik ermee begon, best wat overgewicht en nul conditie... Nou, dan is het beheurlijk zwaar, kan ik je vertellenIk liep echt paars aan van een minuutje rennen!
Maar als je al een beetje conditie hebt (ik ben later nog 's begonnen, toen fietste ik naar m'n werk en ging ik 2x per week spinnen), kun je makkelijk een heleboel lessen overslaan.
Ik 7:30, heb gisteren eens uitgerekend wat ik momenteel mijn hardloopsnelheid is: 8 km per uur. Dwz over 5 km doe ik dan 37:30.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:00 schreef Leinonlein het volgende:
Les 3 met Evy zit erop.
Vanavond ook een Nike+ sensor gehaald en ik doe 9:45 over een kilometer, dat is vrij langzaam of niet? Wat liepen jullie als starttijden? Misschien moet ik dat ding even kalibreren?
Bij mij is hij zonder calibreren vrij nauwkeurig. Heb geprobeerd te calibreren, maar als je dat niet nauwkeurig doet (bijvoorbeeld op een atletiekbaan), dan raakt dat ding ook de kluts kwijt. Het is nogal een gedoe, dus ik heb hem niet gecalibreerd. Ik krijg maximaal 100 m verschil bij 5 km, en vaak is het verschil nog kleiner.quote:Op donderdag 2 juli 2009 09:04 schreef ColdFeet het volgende:
Leinonlein, je moet het ding sowieso kalibreren.
Ik loop tussen de 6 en 6:20 min/km. Maar ik wil mijn tempo nog wat opschroeven.
Ik had vandaag les 11 moeten lopen (is pas mijn 2e keer lopen ooit, maar ik ben met les 10 begonnen). Heb echter niet gelopen, omdat ik nog steeds spierpijn heb van les 10 (dinsdag gelopen). In overleg met mijn huisgenoot, die wat vaker loopt, heb ik maar besloten om een dagje meer rust te nemen; morgen ga ik weer verderquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:13 schreef Negentien het volgende:
Zijn er nog helden weeste lopen vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |