abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 22:47:37 #1
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_68922653

Van links naar rechts:
Achterste rij : Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan-Paul Saeijs, Sekou Cisse, Harry Gommans, Andres Oper, Kjell Knops en Jamaïque Vandamme.
Middelste rij: Hans Wiltenburg, Mark Weyts, Marcel Meeuwis, Edwin Linssen, Bram Castro, Przemyslaw Tyton, Cliff Mardulier, Marcel de Jong, Anouar Hadouir en Norbert Keulen.
Voorste rij: Ger Senden, Mark de Man, Boldizsar Bodor, Pa-Modou Kah, Raymond Atteveld, Martin Koopman, Jeanvion Yulu-Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer en Mark Luijpers.

Nieuwe spelers voor seizoen 2008-2009:
  • Kjell Knops (eigen jeugd)
  • Edwin Linssen (VVV Venlo)
  • Harry Gommans (Vitesse)
  • Mark de Man (Anderlecht)
  • Ruud Vormer (AZ)

Spelers die vertrokken na 2007-2008:
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto, was gehuurd)
  • Bas Sibum (NEC, winterstop)
  • Elbakay Bouchiba (Al Wakra, winterstop)
  • Roland Lamah (LeMans, was gehuurd van Anderlecht)
  • Cheick Tiote (FC Twente, was gehuurd van Anderlecht)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC] #40 Strijdend tegen de na-competitie!
    [Roda JC #39] NEVER SURRENDER!
    [Roda JC I #38] R.I.P. Roda JC 1962 - 2009
    [Roda JC I #37] Versterking komt eraan, nu de punten nog!
    [Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
    [Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
    [Roda JC | #34] Tot de winterstop met Koopman?
    [Roda JC | #33] Nog 2 weken...
    [Roda JC | #32] De komkommertijd is begonnen...
    [Roda JC | #31] Maandag bij d'r Joep op de Markt?
    [Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03
    [Roda JC] #45: Waar de gifbeker een gif-fust geworden is

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
    Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickée overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

• Competitieprogramma Roda JC 2008/2009

Roda verrast met aantrekken Delorge

De op vind je hier
  • 11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      maandag 11 mei 2009 @ 22:48:36 #2
    60704 LeonH
    pi_68922697
    Shit het moet topic #46 zijn
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      maandag 11 mei 2009 @ 23:03:19 #3
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_68923295
    Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Dordt/Top op 19 of op 22 mei?
      maandag 11 mei 2009 @ 23:24:09 #4
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_68924095
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 23:03 schreef Ixnay het volgende:
    Wanneer is de thuiswedstrijd tegen Dordt/Top op 19 of op 22 mei?
    De 22e.

tvp
      dinsdag 12 mei 2009 @ 09:09:41 #5
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68929386
    quote:
    Op KNVB-site kon MVV-Roda wél
    NACOMPETITIE Voetbalbond herstelt fout in reglementen

Het was de wens van menig voetballiefhebber in Zuid-Limburg: de kraker in de tweede ronde van de nacompetitie tussen de rivalen MVV en Roda JC. Uit alle nacompetitieschema’s die zondag werden vrijgegeven bleek dat beide clubs elkaar niet konden treffen. Maar volgens de reglementen van de KNVB was dat wél het geval.Wie via de site van de voetbalbond de reglementen van de nacompetitie doornam, zal een paar keer met zijn ogen hebben geknipperd. Daarin stond namelijk dat de winnaar van het duel tussen JL 8 (Telstar) en JL 5 (MVV) het in de tweede ronde zou moeten opnemen tegen ‘de nummer twee na laatst van de ranglijst in de eredivisie’. Verhip, laat dat nu Roda JC en niet De Graafschap zijn.

„Het klopt dat in de reglementen een fout is geslopen”, aldus Renske Bruinsma van de KNVB. „We hebben de clubs daarvan op de hoogte gebracht en ook de media zijn via het Bulletin Betaald Voetbal eind april ingelicht. Die vergissing is dus gecorrigeerd. De nacompetitie wordt al jaren afgewerkt volgens hetzelfde principe.

In de reglementen is het dit keer per ongeluk niet goed gegaan. Maar het is nooit de bedoeling geweest de nacompetitie op een andere manier te laten spelen en dit op het laatste moment weer aan te passen.”

Allemaal leuk en aardig, maar de supporter is onder andere aangewezen op de informatie op de site van de voetbalbond. Die laat aan de ene kant via het ingevulde schema de winnaar van Telstar-MVV tegen De Graafschap uitkomen, maar geeft tegelijkertijd via de reglementen aan dat Roda de volgende tegenstander is van Telstar of MVV. „Dat zou inderdaad niet mogen”, verklaart Bruinsma. „Het zal ook op de site zo snel mogelijk worden aangepast.”

Wie toch droomt van MVV-Roda JC kon gisteravond in elk geval nog altijd terecht bij de nog niet veranderde reglementen op de site van de KNVB.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    quote:
    Roda accepteert straf voor Van Veldhoven
    TWEE WEDSTRIJDEN

Roda JC accepteert knarsetandend de straf die de KNVB Harm van Veldhoven heeft opgelegd.

De trainer moet de eerste twee wedstrijden in de nacompetitie plaatsnemen op de tribune na zijn rode kaart in het duel tegen Feyenoord.

Van Veldhoven werd weggestuurd nadat hij collega Leon Vlemmings ‘klootzak’ had genoemd. De coach van Roda verontschuldigde zich na afloop voor zijn uitbarsting, maar vroeg vanwege de omstandigheden voor begrip. Vlemmings liet meteen zich niet druk te maken over het incident.

De KNVB tilde zwaarder aan het voorval. Ook al omdat Van Veldhoven nog een voorwaardelijke schorsing van één duel uit had staan na zijn verbale aanval op arbiter Liesveld na afloop van FC Groningen- Roda JC. „We hebben met teleurstelling én ergernis de straf geaccepteerd”, aldus directeur voetbalzaken Martin van Geel. „We vinden het namelijk zwaar overdreven als je ziet wat er nog meer gebeurt. Maar als we niet akkoord gaan met het schikkingsvoorstel bestaat de kans dat er een hogere straf uitrolt.”

Wie in de twee wedstrijden tegen FC Dordrecht of TOP Oss als hoofdverantwoordelijke op de bank plaatsneemt is volgens Van Geel nog niet duidelijk. „Dat moeten we nog bekijken.”

quote:
    STAK nodigt Nol Hendriks uit
    ‘GEEN COMMISSARIS’

VOETBAL – De Stichting Administratiekantoor (STAK) heeft Arnold Hendriks uitgenodigd voor een gesprek volgende week. De STAK is druk bezig met de samenstelling van een nieuwe Raad van Commissarissen (RvC), nadat de vorige was opgestapt na het afketsen van de fusie.

Voormalig technisch directeur Hendriks liet weten niets te voelen voor een plek in de RvC, maar gaf wel aan de club in een adviserende rol te willen steunen.

quote:
    Na de douche

Niet enkel in Rotterdam en in de Oostelijke Mijnstreek bibberden en sidderden zondag duizenden Limburgers. Ook in Siebengewald - of all places! - klopte één hart vurig voor Roda JC. Tussendoor leidde arbiter Nico Esser ook nog even een nogal tumultueus verlopen nacompetitieduel.

1 Nico! Poeh poeh, was me het wedstrijdje wel he, daar in Siebengewald. Stormvogels thuis tegen het altijd lastige Nooit Gedacht uit Geffen: 4-2.
    „Ja?”

2 Toch? In totaal vier strafschoppen waaronder twee diep in de blessuretijd. En daarbovenop nog een paar boze Brabanders die het veld opstormden om bij u op ‘audiëntie’ te komen. Me dunkt dat dat niet niks is...
    „Oh dat. Ach, gewoon een kwestie van gezamenlijk met zijn drieën - ik met mijn twee assistenten - stug het veld aflopen, je Oost-Indisch doof houden voor alle commentaar en er verder het zwijgen toedoen. Dat is ook de opdracht die we meekrijgen van de bond in dit soort situaties. Je kunt wel op al die zaken ingaan, maar je weet hoe dat dan gaat, he: van kwaad tot erger.”

3 Zo zien wij dat graag: een bijna perfecte uitvoering van ‘De Zwijgende Sfinx’. Bijna, want we hebben begrepen dat u toch gesproken hebt. Iets met een duel in Rotterdam dat tegelijkertijd werd afgewerkt met de kraker in Siebengewald...
    „Voor de wedstrijd sprak ik in de bestuurskamer de hoop uit dat ‘mijn clubje’ die dag zou gaan winnen.”

4 En dat clubje is?
    „Roda JC natuurlijk. Ik ben een geboren en getogen Heerlenaar. Ik liet voor het begin in de bestuurskamer doorschemeren dat ik het leuk zou vinden op de hoogte te worden gehouden van de vorderingen in Rotterdam.”

5 Zo gezegd, zo gedaan. Een bestuurslid van de thuisclub rende na beide helften het veld op om u van die informatie te voorzien. En dat met enkele heethoofden in uw nek die om uitleg eisten met betrekking tot enkele beslissingen.
    „Zoals gezegd: Die lui heb ik genegeerd. Maar ik heb wel mijn twee assistenten, ook beiden uit Zuid-Limburg, op de hoogte gesteld van de stand bij Roda. Dus ik heb toch gesproken, ja.”

6 2-3, ouwehoer zeg! Wie had dat gedacht. Geloofde u de beste man wel?
    „Nee, ik dacht meteen: die man maakt een geintje. Thuis aangekomen zei mijn vriendin Esther ook dat ze gewonnen hadden. Toen toch maar even stiekem Teletekst ingeschakeld. Om het héél zeker te weten.”

7 Nog even terug naar Siebengewald. Ik kan me voorstellen - let wel, ik zeg niet dat dat zo is - dat er nu een paar laaiende mensen in Geffen rondlopen, ervan overtuigd dat u met uw gedachten in Rotterdam zat en niet in Siebengewald.
    „Ik heb naar eer en geweten gefloten en naar mijn mening waren alle strafschoppen terecht. Nooit Gedacht had het beste van het spel, maar als je de kansen niet afmaakt, verdien je het ook niet om te winnen. Eén speler noemde me ook nog eens ‘achterlijke’ in het Brabants. Verhaal komen halen, prima, maar niet op die manier. Die speler kreeg dus een terechte rode kaart.”

8 Zo is dat, Nico. Zelfreflectie, zouden meer mensen moeten doen, ook in het amateurvoetbal.
    Tot ziens! „Tot ziens.”

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 10:18:40 #6
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68931167
    quote:
    Roda JC praat met Hendriks

Roda JC en Nol Hendriks zitten volgende week woensdag om de tafel om te praten over een hernieuwde samenwerking. Dat bevestigde de textielmagnaat gisteren. Het voormalig lid van de raad van commissarissen liet eerder in De Telegraaf weten op technisch vlak graag weer wat voor het noodlijdende Roda JC te willen gaan betekenen.

Op dit moment helpt de zakenman de Limburgse club al met het betalen van een deel van het salaris van onder andere Marcel Meeuwis.

Hendriks geeft aan dat de gezaghebbende Stichting Administratiekantoor Kerkrade (STAK), het orgaan dat de nieuwe raad van commissarissen bij Roda moet benoemen, hem heeft benaderd om te praten over een functie. Hendriks ziet zelf een rol als adviseur wel zitten. ,,Ik wacht rustig af wat het resultaat van dat gesprek van volgende week woensdag zal zijn en ga nu eerst een weekje op vakantie." Martin van Geel, technisch directeur bij Roda JC, staat open voor een terugkeer van Hendriks. ,,Ik heb een heel goed gevoel bij die man. Hij heeft een enorme verdienste voor de club."

Roda JC is daarnaast nog steeds in verregaande onderhandeling met de Australische investeerder David Thorne. De multimiljonair wil twintig tot vijfentwintig miljoen euro in de nacompetitiedeelnemer steken. Volgens Jos Muller, voorzitter van de Stichting Roda JC die de proflicentie van de club beheert, ligt een akkoord met Thorne in het verschiet.

Bron: Telegraaf
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_68931240
    Raar dat het nu ineens wel weer kan .
    pi_68932382
    sjezus wat een non-informatie stukje van het LD over de knvb site. Ze waren daar zeker al het kwijlen bij de gedachte dat de pieren ons eruit knikkerden...

ben benieuwd met die Thorne. Met 25 miljoen is ie welkom. Kan je 5 miljoen aflossen voor schulden en dan de rest over 4 jaar verdelen, heb je een begroting van 15 miljoen en weer een financieel perspectief
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:10:41 #9
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68932714
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:16:25 #10
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_68932887
    Hoe zit dat nou met Thorne? Dat loopt nu ook al een tijdje. Gaat hij nou nog investeren of niet?
    pi_68932954
    jammer dat jullie als nog degraderen als we tegen jullie moeten
    [b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
    neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:22:50 #12
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_68933120
    dat vi bericht en met het bekerduel van vorig jaar in het achterhoofd heb ik liever top oss dan dordt. Met Kruys met zijn evaring is dordt misschien te vergelijken met Volendam en daar hebben we niet zo een goede herinneringen aan naar wij dachten
    Al moeten we van allebei gewoon 2x winnen, anders verdien je het ook niet

wel weer tekenend van VI hoe goed ze op de hoogte zijn van Roda. Derksen meldt in zijn programma gisteren dat roda tevergeefs gewacht heeft op die chinezen en vervolgens wordt het ook nog op de vi site als nieuws geplaatst terwijl dit toch al een halve week geleden gebeurde... Valt me nog mee dat ze er deze keer niet groot EXCLUSIEF bij zetten
      dinsdag 12 mei 2009 @ 11:59:33 #13
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_68934289
    Tvp voor Opa Hendriks
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      dinsdag 12 mei 2009 @ 14:23:15 #14
    154193 TheYoung1
    pi_68939391
    quote:
    Hij zou na dit seizoen transfervrij zijn, als Roda JC degradeert. Hij zou al met zijn oude club Sparta hebben gesproken. En hij zou door de Rotterdamse club met open armen zijn ontvangen. “Ik ben blij dat je erover begint,” zegt Roda-verdediger Davy De Fauw (foto). “Schrijf alsjeblieft op dat er niks van klopt. Ik wil de man die dat allemaal in de krant heeft gepubliceerd nog wel even spreken, want er zit geen enkel woord van waarheid in. Die man heeft echt complete onzin opgeschreven!

Ik ben op dit moment nog gewoon speler van Roda, ik heb géén clausule in mijn contract waarin staat dat ik bij degradatie weg mag én ik heb niet met Sparta gesproken. Er speelt momenteel zelfs helemaal níks rondom mij. Geloof me: als dat wél zo was, dan zou ik dat heus wel zeggen.”
    Bron: sportweek.nl
    Patat, dat is het!!
    pi_68948239
    Maar ik hoorde bij een voetbal praat programma bij Nos, met Martin van Geel.

Dat de laatste keer dat een jeugd speler echt bij Roda doorbrak meer als twintig jaar geleden is.

Als dat waar is, is toch iets structureel mis bij Roda.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 18:31:04 #16
    60704 LeonH
    pi_68948483
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 18:24 schreef rja het volgende:
    Maar ik hoorde bij een voetbal praat programma bij Nos, met Martin van Geel.

Dat de laatste keer dat een jeugd speler echt bij Roda doorbrak meer als twintig jaar geleden is.

Als dat waar is, is toch iets structureel mis bij Roda.
    Volgens mij is het toch Roel Brouwers die het toch wel verdienstelijk doet in de Bundesliga voor zover ik weet...
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      dinsdag 12 mei 2009 @ 18:35:43 #17
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68948667
    Sonkaya heeft ook een leuk CV opgebouwd. Alleen jammer van zijn karakter, als het even niet liep zoals hij het wou...
    Planning:
    -
    pi_68949891
    2 jeugd spelers doorgebroken, de laatste jaren ?

Dat is niet veel, bij Twente zijn veel meer spelers doorgebroken.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 21:17:34 #19
    60704 LeonH
    pi_68954191
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 19:07 schreef rja het volgende:
    2 jeugd spelers doorgebroken, de laatste jaren ?

Dat is niet veel, bij Twente zijn veel meer spelers doorgebroken.
    Inderdaad niet veel, maar het was meer een reactie op Van Geel en zijn 20 jaar geleden met Luypers en d'r Jerrie etc...
    Maarja Brouwers en Sonkaya zijn inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden
    pi_68955438
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:17 schreef LeonH het volgende:

[..]

Inderdaad niet veel, maar het was meer een reactie op Van Geel en zijn 20 jaar geleden met Luypers en d'r Jerrie etc...
    Maarja Brouwers en Sonkaya zijn inmiddels ook al bijna 10 jaar geleden
    Dan is toch iets structureel iets mis bij Roda.

Ze hebben geld uitgegeven aan de jeugdelftallen.

Maar Roda heeft er niets aan gehad, door een doorgebroken speler voor veel geld te verkopen bijvoorbeeld.
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:12:32 #21
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68957238
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 21:39 schreef rja het volgende:

[..]

Dan is toch iets structureel iets mis bij Roda.

Ze hebben geld uitgegeven aan de jeugdelftallen.

Maar Roda heeft er niets aan gehad, door een doorgebroken speler voor veel geld te verkopen bijvoorbeeld.
    Als je er geld insteekt betekent dat niet dat je 1-2-3 de vruchten ervan plukt. Sommige jeugdelftallen spelen net op niveau of komen nu pas op niveau. Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
    Planning:
    -
      dinsdag 12 mei 2009 @ 22:29:00 #22
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_68958138
    Yulu nummer 1 in de Flop 25 van Sportweek:
    http://www.sportweek.nl/v(...)_eredivisie_20082009
    pi_68961245
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Als je er geld insteekt betekent dat niet dat je 1-2-3 de vruchten ervan plukt. Sommige jeugdelftallen spelen net op niveau of komen nu pas op niveau. Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
    Dat klopt er iets niet in de scouting.

Dan hebben ze de verkeerde spelers onder contract.

Als je een club bent, met weinig geld, moet je jeugd opleiding en scouting wel in orde zijn, als je wilt groeten als club.

Niet dat jonge spelers voor Roda kiezen in de situatie waar Roda nu in zit.
      woensdag 13 mei 2009 @ 08:35:37 #24
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68967436
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 23:30 schreef rja het volgende:

[..]

Dat klopt er iets niet in de scouting.

Dan hebben ze de verkeerde spelers onder contract.

Als je een club bent, met weinig geld, moet je jeugd opleiding en scouting wel in orde zijn, als je wilt groeten als club.

Niet dat jonge spelers voor Roda kiezen in de situatie waar Roda nu in zit.
    Er zit wel meer mis, en niet alleen bij de scouting...
    Planning:
    -
      woensdag 13 mei 2009 @ 09:07:34 #25
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68968026
    quote:
    Marcel Meeuwis naar Duitsland

Marcel Meeuwis speelt komend seizoen vrijwel zeker niet meer voor Roda JC. De 28-jarige middenvelder staat op het punt naar Borussia Mönchengladbach te vertrekken.

Die club strijdt om klassebehoud in de Duitse Bundesliga.

Beide clubs zijn in verregaande onderhandeling over de transfersom. Volgens zijn zaakwaarnemer Louis Laros heeft Meeuwis zelf nog geen akkoord bereikt. „Eerst moeten de clubs eruit zien te komen.”

quote:
    Meeuwis op weg naar Gladbach
    RODA JC Transfer in afrondende fase

Marcel Meeuwis vertrekt zo goed als zeker bij Roda JC. De 28-jarige middenvelder wordt begeerd door een aantal Duitse clubs. Volgens goed ingevoerde bronnen is Borussia Mönchengladbach de belangrijkste gegadigde om hem over te nemen van Roda JC. Beide clubs zijn momenteel in verregaande onderhandeling over de transfersom.

Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros bevestigt de onderhandelingen, maar wil niet zeggen om welke club het gaat. Ook bij Roda houdt men de kaken stijf op elkaar. Volgens Laros is er nog geen overeenstemming tussen Meeuwis en zijn mogelijk nieuwe werkgever, omdat eerst de clubs eruit moeten zien te komen. „Maar we hebben wel ons huiswerk al gedaan”, aldus Laros. „Ik verwacht geen problemen als de clubs eenmaal een akkoord hebben bereikt.”

Meeuwis kwam in 2006 over van VVV en ontpopte zich snel tot één van de dragende krachten in Kerkrade.

Roda wilde een nieuwe ploeg bouwen om de aanvoerder en verlengde zijn in 2009 aflopende contract anderhalf jaar geleden tussentijds tot 2012. De Brabander raakte daarna betrokken bij een aantal aanvaringen met trainer Raymond Atteveld, waarop hij ruim een jaar geleden liet weten absoluut weg te willen.

In april 2008 meldde FC Groningen zich voor Meeuwis, maar de noorderlingen kwamen niet tot overeenstemming met Roda.

Meeuwis was zwaar teleurgesteld over het afketsen van de transfer.

Ook in de zomer en tijdens de winterstop bleef de door Meeuwis zo gewenste overgang uit, ondanks geruchten over interesse van onder andere PSV. Hoewel hij aangaf alleen met Roda bezig te zijn, was duidelijk dat hij snakte naar een nieuwe omgeving. Meeuwis draaide een beduidend minder seizoen dan in zijn eerste twee jaren, maar wist toch de aandacht te wekken van enkele Duitse clubs. Als er geen gekke dingen meer gebeuren, zal de middenvelder volgend seizoen te zien zijn in het Borussia Park van Mönchengladbach.

De vraag is alleen op welk niveau.

De club van onder anderen Roel Brouwers en Patrick Paauwe is verwikkeld in een hevige degradatiestrijd.

quote:
    Roda JC wellicht tegen Dordrecht
    PLAY-OFFS

Roda JC stuit in de tweede ronde van de play-offs om promotie/degradatie waarschijnlijk op FC Dordrecht. De ploeg van trainer Gert Kruys won gisteren het eerste treffen bij TOP Oss met 2-0.

De winnaar speelt in de tweede ronde (19 en 22 mei) tegen Roda JC.

quote:
    Knokken
    Column Graef

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Roda JC knokte zich naar een even zo spectaculaire als onverwachte zege op Feyenoord in de Rotterdamse Kuip en is daarmee voor rechtstreekse degradatie behoed. Eindelijk bleek hoeveel kwaliteit Roda JC heeft als de eigen belangen ondergeschikt worden gemaakt aan het teambelang.

Onderlinge ruzies werden opzij gezet, transferperikelen naar de achtergrond verwezen en kleine pijntjes overwonnen.

Geweldige emoties na afloop bij zowel spelers, staf, supporters als Martin van Geel. De directeur voetbalzaken liet overigens in een reactie op mijn column van vorige week weten dat geen enkele speler bij degradatie transfervrij is. Roda JC leeft dus nog. De eerste stap naar lijfsbehoud is gezet, maar in de play-offs dreigt het gevaar van onderschatting. De weer in genade aangenomen Hadouir speelde een goede wedstrijd maar gaf na afloop nogmaals aan geen teamspeler te zijn. Hij vond dit het moment om aan te geven dat hij een transfer wil. Hoezo eigen belang? Tevens vertelde hij het moeilijk te vinden om met Castro in één kleedlokaal te zitten. Castro is de keeper die door Hadouir op de training werd geslagen en vervolgens aangifte bij de politie deed.

Dat laatste is wel apart, want knokpartijen op de training zijn van alle tijden. De spitsen worden aangepakt door de stoere verdedigers in de trainingspartijtjes en dat kan tot irritaties leiden. In mijn periode moest ik vaak van me afbijten om niet over me heen te laten lopen.

Ik voelde me Calimero, jij bent groot en ik ben klein, en startte soms een vechtpartijtje met mijn directe tegenstander op de training om herhaalde harde aanpak te voorkomen. Een grappig gezicht moet dat zijn geweest als ik liep te knokken met de veel grotere en sterkere Johan de Kock. Uiteraard moest ik de slagen incasseren.

Vervolgens was het akkefietje uit de wereld, want wij wisten beiden donders goed dat we elkaar nodig hadden. Alleen dezelfde beleving en samenwerking binnen de gelederen in combinatie met het opgedane vertrouwen kunnen Roda JC in de eredivisie houden.

MVV is al begonnen aan de playoffs en blijft een geduchte outsider voor promotie. Zeker in de eigen Geusselt kan MVV van iedereen winnen dankzij het collectief en het scorend vermogen van superspits Gunter Thiebaut. Gedragen door het fanatieke Maastrichtse publiek behoort eenzelfde stunt als de promotie van VVV in 2007 tegen RKC tot de mogelijkheden.

Ook voor MVV wordt het knokken geblazen.

quote:
    Verzamelaar van onterechte kaarten
    PECH Pa-Modou Kah eerste wedstrijd van nieuwe seizoen geschorst

Pa-Modou Kah is de personificatie van de tegenslagen die Roda JC dit seizoen incasseerde op het gebied van scheidsrechterlijke dwalingen.

Het gevolg: de verdediger is bij de start van het nieuwe seizoen geschorst.

Als Roda JC komend seizoen de competitie opent, zit Pa-Modou Kah in een keurig kostuum op de tribune. De verdediger is geschorst naar aanleiding van de gele kaart die hij ontving in de wedstrijd tegen Feyenoord. De grensrechter was er honderd procent zeker van dat Kah bij een corner hands had gemaakt. De herhaling op televisie maakte gehakt van die waarneming.

Niet een donkere hand van Kah (die zijn armen omlaag hield), maar een blanke van Feyenoorder Kevin Hofland was naar de bal gegaan.

De gegeven strafschop én de gele kaart waren dus onterecht.

Hoewel Roy Makaay scoorde vanaf elf meter bleef die treffer achteraf zonder gevolgen, omdat Roda won. Al waren de gevolgen niet te overzien geweest indien het duel alsnog in een gelijkspel was geëindigd en de Limburgers daardoor gedegradeerd waren.

De prent voor Kah betekende daarentegen een schorsing voor de eerste wedstrijd van het komende seizoen.

Eerder dit jaar zag de Noor al geel, nadat hij de bal in het duel tegen PSV in het gezicht had gekregen.

Ook toen dacht de scheidsrechter (JanWegereef) dat er sprake was van hands. Met als gevolg: een onterechte penalty en een onterechte gele kaart.„Twee keer is er eentje te veel”, aldus Kah. „Ik zeg niet dat het bewust gebeurt, maar prettig is het zeker niet. Ik heb de grensrechter nog gevraagd of hij duidelijk had gezien dat ik hands had gemaakt. ‘Honderd procent’ antwoordde hij.Wat moet je dan?”Roda informeerde voor de zekerheid bij de KNVB of een gele kaart geseponeerd kan worden, maar kreeg nul op het rekest. Gele kaarten worden (in tegenstelling tot rode) nooit teruggedraaid, liet de bond weten. En dus is Kah tweemaal slachtoffer geworden van een scheidsrechterlijke dwaling.

quote:
    Roda en arbiters: opeenvolging van missers

Na afloop van een seizoen kan een ploeg doorgaans fouten van scheidsrechters tegen elkaar wegstrepen.

De ene keer heb je geluk gehad, een andere keer ben je benadeeld.

Roda JC had het afgelopen seizoen echter vooral pech met de beslissingen van de scheidsrechters. Een kort overzicht van de opvallendste gebeurtenissen.

RODA-NAC (0-3): NAC-aanvaller Anthony Lurling laat zich zonder te worden geraakt opzichtig vallen over het been van Marcel Meeuwis en versiert een strafschop die de beslissing in het duel betekent.

RODA-PSV (1-1): scheidsrechter JanWegereef legt de bal op de stip, omdat hij ‘een bepaald geluid hoorde’.

Volgens de arbiter heeft Pa-Modou Kah hands gemaakt, de beelden geven echter aan dat de verdediger de bal tegen zijn gezicht heeft gekregen.Wegereef erkent na afloop zijn fout.

FC GRONINGEN-RODA (2-0): een sliding op de bal van Laurent Delorge wordt ten onrechte bestraft met een vrije trap waaruit Groningen achttien minuten voor tijd de score opent.

RODA-WILLEM II (0-1): in blessuretijd scoort Niels Vorthoren de winnende treffer. Zowel de Belg als de geblesseerd op de grond liggende Frank Demouge bevindt zich duidelijk in buitenspelpositie, geeft ook arbiter Pieter Vink toe.

FEYENOORD-RODA (2-3): Feyenoord krijgt een kwartier voor tijd een strafschop, omdat volgens de grensrechter Pa-Modou Kah hands zou hebben gemaakt.

Ditmaal maken de beelden duidelijk dat Feyenoorder Kevin Hofland de bal heeft geraakt met zijn hand. Opnieuw moet de arbitrage door het stof.

Planning:
    -
      woensdag 13 mei 2009 @ 09:16:56 #26
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_68968274
    Planning:
    -
      woensdag 13 mei 2009 @ 13:01:01 #27
    154193 TheYoung1
    pi_68975730
    Ricky Hogendorp ophalen bij Ado!!
    Patat, dat is het!!
    pi_68981100
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 13:01 schreef TheYoung1 het volgende:
    Ricky Hogendorp ophalen bij Ado!!
    3 jaar te laat. Hij ziet er ook niet bepaald afgetraind meer uit en zat bij ado de laatste 2 jaar voornamelijk op de bank. Dus geen meerwaarde voor roda
      woensdag 13 mei 2009 @ 15:50:50 #29
    154193 TheYoung1
    pi_68981744
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 15:31 schreef planethugo het volgende:

[..]

3 jaar te laat. Hij ziet er ook niet bepaald afgetraind meer uit en zat bij ado de laatste 2 jaar voornamelijk op de bank. Dus geen meerwaarde voor roda

Dat besef ik ook wel. Maar toch, als hij in het veld staat, staat hij er wel. Laten we het nog een jaartje uit hem persen. Zulke tuupen hebben we wel nodig, en hij zal niets/weinig kosten.
    Patat, dat is het!!
      woensdag 13 mei 2009 @ 19:46:39 #30
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_68989654
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 15:50 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Dat besef ik ook wel. Maar toch, als hij in het veld staat, staat hij er wel. Laten we het nog een jaartje uit hem persen. Zulke tuupen hebben we wel nodig, en hij zal niets/weinig kosten.
    Hij is 34 of zo, daar hebben we niks meer aan.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      donderdag 14 mei 2009 @ 09:43:29 #31
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69005812
    quote:
    Seizoenkaarthouders Roda JC gratis naar nacompetitieduelsdoor onze verslaggever

De seizoenkaarthouders van Roda JC mogen gratis naar de thuiswedstrijden in de tweede ronde en (als Roda doorkomt) derde ronde van de nacompetitie.

Losse kaarten kosten 5 euro per stuk. Het thuisduel in de tweede ronde tegen FC Dordrecht of TOP Oss wordt gespeeld op vrijdag 22 mei, drie dagen na de uitwedstrijd.

Dordrecht was in de eerste ontmoeting van de eerste ronde in Oss met 0-2 te sterk voor TOP.

Als Roda in de tweede en/of derde ronde in het eigen Parkstad Limburgstadion een (derde) beslissingswedstrijd moet spelen, dient wel wel iedereen entree te betalen. De recette van een beslissingswedstrijd wordt namelijk gedeeld met de tegenstander.

In dat geval zal in overleg met die tegenstander de hoogte van de entreeprijs worden bepaald.

Planning:
    -
      donderdag 14 mei 2009 @ 09:55:40 #32
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69006106
    quote:
    Van Veldhoven blijft Roda-trainer

Harm van Veldhoven is ook volgend seizoen hoofdtrainer van Roda JC. Bij eventuele degradatie zou zijn verbintenis ontbonden worden.

Maar technisch directeur Martin van Geel en de coach hebben deze week afgesproken dat Van Veldhoven ook bij degradatie blijft. Een Duitse club heeft een bod gedaan op Marcel Meeuwis.

Bron: AD/Sportwereld
    Planning:
    -
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:09:44 #33
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69006501
    Of we daar nu zo blij mee moeten zijn? Ik vind hem niet echt wat toevoegen, en al helemaal niet spelers beter maken. Wazig wisselbeleid ook nog eens.
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:52:49 #34
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69007861
    Kah in de VI: "Ik was ook erg blij met de uitspraken van Feyenoord-trainer Leon Vlemmings voor de wedstrijd. Hij riep in de kranten heel stoer dat hij de beul van Roda wilde zijn. Daarmee heeft hij ons allemaal op scherp gezet. Na de wedstrijd ben ik nog even naar hem toegelopen. Ik heb hem gezegd dat hij voortaan beter niet zo'n grote mond kan hebben."
    Planning:
    -
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:02:54 #35
    60704 LeonH
    pi_69008287
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 10:52 schreef DarkShine het volgende:
    Kah in de VI: "Ik was ook erg blij met de uitspraken van Feyenoord-trainer Leon Vlemmings voor de wedstrijd. Hij riep in de kranten heel stoer dat hij de beul van Roda wilde zijn. Daarmee heeft hij ons allemaal op scherp gezet. Na de wedstrijd ben ik nog even naar hem toegelopen. Ik heb hem gezegd dat hij voortaan beter niet zo'n grote mond kan hebben."

Mooie vent die Kah. Hoop dat ie volgend seizoen nog blijft
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:03:59 #36
    134625 Lamzak_
    FC Twente!
    pi_69008338
    Kah, de jongen die twee keer geen hands maakte, maar wel twee penalty's ermee veroorzaakte?
    Enschede, onze stad! ons domein!
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:24:47 #37
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69009175
    Precies, die Kah ja.
    pi_69009740
    Die actie naar Vlemmings is wel een beetje zielig. Dit zijn gewoon teksten die elke trainer zegt als ze tegen een degradatiekandidaat moeten. Dan moet je geen medelijden hebben, maar gewoon zelf willen winnen.

En hoi Darkshine! Je was opeens weg in het Feyenoord-topic. Kom je nog een keer antwoord geven? Ik ben reuzebenieuwd naar Hofland z'n tv-optreden waar hij aankondigde dat hij ledematen van Roda ging doorzagen. Schrijf je terug?

Groetjes,
    Bert
      donderdag 14 mei 2009 @ 11:57:15 #39
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69010459
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 11:03 schreef Lamzak_ het volgende:
    Kah, de jongen die twee keer geen hands maakte, maar wel twee penalty's ermee veroorzaakte?
    En er twee keer geel voor achter zijn naam heeft staan...
    Planning:
    -
      donderdag 14 mei 2009 @ 12:37:58 #40
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_69011689
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:55 schreef DarkShine het volgende:

[..]
    Eeeeeehhhhh ... gefeliciteerd?
    pi_69014752
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 11:38 schreef BertMaalderink het volgende:
    En hoi Darkshine! Je was opeens weg in het Feyenoord-topic. Kom je nog een keer antwoord geven? Ik ben reuzebenieuwd naar Hofland z'n tv-optreden waar hij aankondigde dat hij ledematen van Roda ging doorzagen. Schrijf je terug?

Groetjes,
    Bert
    Hofland schrijft weleens wat op Fortunahome.com in het gastenboek, grote kans dat ie daar zoiets geroepen heeft om daar degene te pleasen die 'samen een gezellige zondagmiddag' gingen beleven door op groot scherm naar feyenoord-roda te kijken...

en Harm moet gewoon weg, ok hij is niet in een gespreid bedje terecht gekomen maar tactisch heb ik hem nog geen enkele keer op een handigheidje weten te betrappen en om nu te zeggen dat hij de spelersgroep geinspireerd heeft.... niet bepaald. De enige die hem zo een geweldige superdepupertoptrainer vind is Van Geel. Maar die wil gewoon geen gezichtsverlies lijden
      donderdag 14 mei 2009 @ 14:10:27 #42
    60704 LeonH
    pi_69015045
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 14:02 schreef planethugo het volgende:

[..]
    Maar die wil gewoon geen gezichtsverlies lijden
    Daar heb je meteen het grote punt waarom hij niet weg gaat. Van Geel wil gewoon niet toegeven dat hij een fout heeft gemaakt door deze trainer te halen.
    pi_69027603
    Er moet nu vooral rust in de tent komen. Een trainer langer aanstellen geeft stabiliteit en rust. Het laatste wat we nu nodig hebben is druk gespeculeer wie de volgende trainer wordt. En, toegegeven, het een na laatste wat we nu nodig hebben is nog een jaar Harm...
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:02:52 #44
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_69027981
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 10:52 schreef DarkShine het volgende:
    Overdreven zeg. Dit is wat Vlemmings gezegd heeft.
    quote:
    'Zondag gaan wij het afmaken, al zal het nog moeilijk genoeg worden', zegt Feyenoord-trainer Leon Vlemmings tegen Voetbal International. 'Roda JC vecht voor de laatste kans, die moeten winnen. Bij winst van ons, degraderen ze. Jammer, maar in dit geval wil ik graag de beul van Roda zijn.'
    Is dat nou een grote mond? Pffff, wat een kneus.

Voetballers en hun ego's.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:42 #45
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_69028203
    Constateer je nu dat Kah een kneus is?

Beetje laat, nietwaar?
      donderdag 14 mei 2009 @ 20:20:36 #46
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_69028715
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 20:07 schreef KirkLazarus het volgende:
    Constateer je nu dat Kah een kneus is?

Beetje laat, nietwaar?
    Beter laat dan nooit.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_69038574
    Buiten het feit dat Kah nogal overdreven reageert, is het ook wel een beetje treurig dat je pas op de laatste speeldag door zoiets imbeciels op scherp kan laten zetten.

Je had beter de overige 33 wedstrijden gemotiveerd kunnen zijn.
      donderdag 14 mei 2009 @ 23:09:46 #48
    60704 LeonH
    pi_69038995
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:02 schreef BertMaalderink het volgende:
    Buiten het feit dat Kah nogal overdreven reageert, is het ook wel een beetje treurig dat je pas op de laatste speeldag door zoiets imbeciels op scherp kan laten zetten.

Je had beter de overige 33 wedstrijden gemotiveerd kunnen zijn.
    Als er iemand er altijd voor ging 34 wedstrijden dan was het toch wel Kah hoor
    pi_69041828
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 23:09 schreef LeonH het volgende:

[..]

Als er iemand er altijd voor ging 34 wedstrijden dan was het toch wel Kah hoor
    quote:
    Daarmee heeft hij ons allemaal op scherp gezet.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 08:36:57 #50
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69045112
    quote:
    Akkoord over Meeuwis
    INTERESSE Ook PSV meldt zich voor Sekou Cissé

Roda JC heeft met Borussia Mönchengladbach overeenstemming bereikt over Marcel Meeuwis. Dat melden goed ingevoerde bronnen.

De middenvelder moet zelf wel nog tot een akkoord zien te komen met de Duitse club, maar op dat gebied worden geen problemen verwacht.

Directeur voetbalzaken Martin van Geel van Roda JC wil geen commentaar geven op de transfer.

De verwachting is dat Meeuwis op korte termijn medisch wordt gekeurd en daarna zijn handtekening zet onder een contract bij Borussia Mönchengladbach. De werkgever van onder anderen Roel Brouwers en Patrick Paauwe boekte deze week een belangrijke zege bij concurrent Energie Cottbus (0-1) en staat met nog twee duels te gaan drie punten boven een degradatieplek.

Hoewel niet bekend is welk bedrag gemoeid is met de overgang, is het wel zeker dat Roda een transfersom tegemoet kan zien.

Van Geel heeft vaker laten weten dat geen enkele speler met een doorlopend contract bij een eventuele degradatie transfervrij is.

Na Meeuwis (en de transfervrije Boldizsar Bodor en Andres Oper) lijkt Sekou Cissé de volgende speler te zijn die Roda gaat verlaten. FC Twente heeft, zoals bekend, al met de Ivoriaan gesproken en ziet in hem de belangrijkste kandidaat om de eventueel vertrekkende Eljero Elia op te volgen. De Tukkers zullen snel moeten handelen, want ze hebben inmiddels serieuze concurrentie gekregen van een aantal topclubs uit Nederland. Van Geel bevestigt dat meer clubs zich officieel hebben gemeld in Kerkrade, maar gaat niet in op namen. Naar verluidt is PSV zeker bij de geïnteresseerde.

Van concrete belangstelling uit het buitenland is (nog) geen sprake, al liet Cissé zelf weten dat ook een transfer naar Frankrijk tot de mogelijkheden behoort.

Roda is verder in gesprek met Hans Spillmann met het oog op de functie van keeperstrainer voor het eerste team alsmede de A1 en B1.

De bijna 40-jarige ex-doelman heeft een aflopend contract bij Alemannia Aachen. Bij de Duitse club heeft hij de keepers van de jeugd tot en met het tweede onder zijn hoede. Bovendien fungeerde hij als reservedoelman bij het tweede team. In het seizoen 1996/1997 stond Spillmann onder contract bij Roda JC. Hij verhuisde daarna naar MVV waar hij in vijf seizoenen tot 53 ere- en eerstedivisiewedstrijden kwam. Spillmann moet de opvolger worden van Jos Smits. Die kreeg enkele weken geleden te horen dat Roda niet met hem verder wilde. Smits, die was gedetacheerd door het UWV, besloot vervolgens tot ongenoegen van Roda per direct te vertrekken, toen hij bij het UWV een nieuwe functie kreeg aangeboden.

quote:
    Roda-vrouwen weer kansloos
    door Peter Schoeber

NOG EEN DUEL Eredivisie-avontuur bijna voorbij

VROUWENVOETBAL – In de voorlaatste wedstrijd in de eredivisie verloren de voetbalsters van Roda JC gisteravond kansloos van landskampioen AZ: 0-2. In feite was het duel op Kaalheide al na vijf minuten gespeeld. Chantal de Ridder rondde een vloeiende AZ-aanval af: 0-1. Zoals zovaak dit seizoen was het Kerkraadse team niet bij machte om de bal in de ploeg te houde, laat staan voor het vijandelijk doel gevaar te stichten. Dus kwam AZ, met Dionne Demarteau uit Elsloo als laatste vrouw, alleen door eigen slordigheden in de problemen.

Tien minuten voor rust bracht Bouchra Moudou de 0-2 op het scorebord. De tweede helft was slaapverwekkend. Roda wacht op 28 mei nog FC Twente thuis, dan is het eredivisie-avontuur voorbij.

Planning:
    -
      vrijdag 15 mei 2009 @ 08:38:36 #51
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69045138
    Dat men zich in Maastricht maar met ons blijft bezighouden ja
    quote:
    MVV weer te laat met salarissen
    SCHULDEN Maastrichtse club zit uiterst krap in liquide middelen

MVV slaagt er opnieuw niet in de salarissen op tijd uit te betalen. Op verzoek van de spelersgroep heeft voorzitter Joseph Goumans gisterochtend uitleg gegeven. De MVV-top bezweert dat uiterlijk begin volgende week iedereen zijn geld heeft. Rond de winterstop werden de lonen door de Maastrichtse club ook al te laat uitbetaald.

De eerstedivisionist, die kampt met een directe schuld van acht ton, zit uiterst krap in de liquide middelen en zegt te wachten op sponsors die op hun beurt te laat of helemaal niet betalen.

Planning:
    -
      vrijdag 15 mei 2009 @ 10:41:57 #52
    89850 Proud2beDiepfries
    Fryslân Boppe!!!
    pi_69048201
    Blijft er bij jullie nog wel een representatieve spelersgroep voor de Eredivisie over wanneer spelers als Oper, Cissé, Meeuwis en Bodor zijn vertrokken? Lijken me toch 4 onbetwiste basisspelers en het transfergeld is al nodig om de begroting rond te krijgen en kan lijkt mij niet worden gebruikt voor het halen van vervangers..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
      vrijdag 15 mei 2009 @ 10:52:37 #53
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69048606
    Oper kunnen we in de winter transfervrij terughalen
    Die Griekse club staat namelijk niet echt bekend om het betalen van salaris
    Planning:
    -
      vrijdag 15 mei 2009 @ 11:45:24 #54
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69050693
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Blijft er bij jullie nog wel een representatieve spelersgroep voor de Eredivisie over wanneer spelers als Oper, Cissé, Meeuwis en Bodor zijn vertrokken? Lijken me toch 4 onbetwiste basisspelers en het transfergeld is al nodig om de begroting rond te krijgen en kan lijkt mij niet worden gebruikt voor het halen van vervangers..
    dat gaat idd een probleem worden. We zullen een stapje terug moeten doen. Maar als je voor cisse en meeuwis, samen, pakweg een miljoen of 8 kan cashen dan kan je voor 2 miljoen ofzo wel wat nieuwe spelers halen en de rest spreiden over 2 jaar als aanvulling vd begroting. Vind het trouwens vreemd dat Oper nog niet getekend heeft in Griekenland, zou hij wachten of roda zich handhaaft en er eventueel geld vrijkomt voor een nieuw contract?

Maar ben benieuwd hoeveel we dan voor Meeuwis krijgen. Van van geel kan je veel zeggen, maar hij is wel iemand die het onderste uit de kan krijgt met transfers. 3 miljoen ben ik al tevreden mee
      zaterdag 16 mei 2009 @ 03:06:26 #55
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_69078895
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef DarkShine het volgende:

[..]

.... Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
    Ik zal deze open deur maar niet intrappen...

OT: Geen paniek verder, Roda gaat echt wel Eredivisie spelen, volgend jaar.
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
    pi_69092979
    Wie heeft er een seizoenskaart van Roda JC 2008/2009 en maakt hier geen gebruik meer van? Stuur me even een pm. Een neefje van mij zou je er heel blij mee maken!

Alvast bedankt!
      zondag 17 mei 2009 @ 10:00:52 #57
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69110578
    quote:
    Op zaterdag 16 mei 2009 19:00 schreef djm008 het volgende:
    Wie heeft er een seizoenskaart van Roda JC 2008/2009 en maakt hier geen gebruik meer van? Stuur me even een pm. Een neefje van mij zou je er heel blij mee maken!

Alvast bedankt!
    De seizoenskaart 2008/2009 is een abbonement voor 5 jaar (tenzij je hem opzegt). Ook is je uitkaart hieraan gekoppeld.
    Planning:
    -
    pi_69120629
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Professional het volgende:
    Yulu nummer 1 in de Flop 25 van Sportweek:
    http://www.sportweek.nl/v(...)_eredivisie_20082009
    Toch nog een prijs dit seizoen.
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      zondag 17 mei 2009 @ 16:19:11 #59
    154193 TheYoung1
    pi_69120815
    quote:

Alvast bedankt!
    Je neefje heeft een stadionverbod?
    Patat, dat is het!!
      maandag 18 mei 2009 @ 09:00:38 #60
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69141079
    quote:
    Poppenkast
    Het schavot

Eredivisieclubs Roda JC en De Graafschap kunnen morgen zonder al te veel zorgen beginnen aan de play-offs. Als beloning voor hun zwakke seizoen kunnen de nummers 16 en 17 uit de reguliere competitie immers rekenen op steun van de KNVB.

Door de tweede ronde van een play-offs niet te laten spelen volgens het knock-out-systeem, maar in een eventuele best-of-three zijn verrassingen zo goed als uitgesloten.

Door het bizarre reglement van de KNVB kan Roda zich morgenavond in Dordrecht aan de Krommedijk zelfs een 5-0 nederlaag permitteren. Een 1-0 overwinning in de thuiswedstrijd later deze week volstaat voor de Kerkradenaren om een beslissende wedstrijd uit het vuur te slepen. Vanwege het betere doelsaldo zou Dordrecht in dit scenario weliswaar thuisvoordeel genieten in zo’n derde confrontatie, maar veel waarde moet daar niet aan worden gehecht.

De geschiedenis leert dat het clubs uit de eerste divisie zelden lukt om binnen 10 dagen twee keer te stunten tegen een eredivisionist. Met die wetenschap ontvangt MVV morgen in een ongetwijfeld kolkende Geusselt De Graafschap. Dankzij het ondoorzichtige reglement van de KNVB zal zelfs een spectaculaire overwinning van de Maastrichtenaren niet volstaan om al een voorschot te nemen op de volgende ronde en een eventuele promotie naar het hoogste niveau. Dat de eerste play-off tegen Telstar wél gewoon volgens het in Europese competities gebruikelijke knock-out-systeem werd afgewerkt, maakt de wegen van de KNVB alleen maar ondoorgrondelijker.

Niet alleen de play-offs die moeten beslissen over promotie en degradatie ontberen alle logica. Nog potsierlijker is de weg die de nummers 6 tot en met 9 van de eredivisie moeten bewandelen om volgend seizoen in de voorronde van de UEFA Europa League, de voormalige UEFA Cup, te mogen spelen.

Alsof 34 competitiewedstrijden niet volstaan om de beste clubs van Nederland Europa in te sturen, moeten Groningen, Feyenoord, NAC en Utrecht nog een keer op herhaling. Met een beetje pech weet Nederland pas begin juni welke club enkele weken later mag aantreden in de tweede voorronde van de UEFA Europa League. Complete waanzin, oordeelde Heerenveen- coach Trond Sollied terecht.

Hij dreigde ermee een B-elftal op te stellen als Heerenveen als vijfde in de competitie alsnog tot het spelen van de play-offs zou worden veroordeeld. De KNVB reageerde prompt door op het allerlaatste moment de spelregels te wijzigen. Tot onbegrip van FC Groningen werd plots ook voor de nummer 9 van de competitie de rode loper uitgerold.

Dat FC Utrecht als laagst geklasseerde gegadigde voor Europees voetbal dit seizoen amper 44 punten vergaarde en slechts 11 keer won is voor de bazen van de KNVB blijkbaar geen bezwaar. Dat Utrecht met deze kleurloze rapportcijfers alsnog in de prijzen kan vallen, is ridicuul en een zoveelste devaluatie van het begrip ‘Europees voetbal’.

Intussen trappen zelfs de fanatiekste supporters niet langer in het boerenbedrog van de KNVB. Dat de stadions van FC Utrecht en NAC zaterdagavond amper voor de helft waren gevuld, is veelbetekenend.

In zijn zucht naar spanning en sensatie is de KNVB zo ver doorgeschoten dat de Nederlandse voetballiefhebber bijna zou vergeten dat het ook anders kan. In een zichzelf respecterende competitie zou De Graafschap als voorlaatste in de eredivisie geen herkansing meer zijn gegund. In alle grote competities degraderen de laatste twee ploegen rechtstreeks, in Engeland en Spanje zelfs de laatste drie.

Ook met de play-offs voor Europees voetbal is Nederland het buitenbeentje van de klas.

Betaald voetbal in Nederland is op deze manier een eeuwige herkansing.

Het geheim van een eerlijke competitie schuilt ‘m in de eenvoud. Zeker niet in de poppenkast die de KNVB heeft bedacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkShine op 18-05-2009 09:08:16 ]
    Planning:
    -
      maandag 18 mei 2009 @ 11:26:39 #61
    38559 WheeledWarrior
    More than meets the eye
    pi_69144949
    Terecht stukje hierboven.

Dat hele best of 3 systeem slaat nergens op. En waarom wel maar 2 wedstrijden in de eerste ronde?
    En ook helemaal eens met die degradatieregel. Voor de doorstroming ook veel beter als er elk jaar minimaal 2 degraderen en 2 promoveren.
      maandag 18 mei 2009 @ 15:30:15 #62
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69152911
    quote:

Alvast bedankt!
    wil die zelf naar dordrecht thuis gaan of waarom heb je die nodig? Die 5 euro kan hij zelf toch wel betalen lijkt me. Of het moet om te verzamelen zijn maar daarvoor ga ik mijn seizoenskaart niet weggooien, die bewaar ik zelf ook

OT:
    Meeuwis is ook akkoord met gladbach dus transfer is vrijwel rond. Wordt nu toch tijd dat roda de overeengekomen prijs gaat noemen!
      maandag 18 mei 2009 @ 17:33:28 #63
    154193 TheYoung1
    pi_69157219
    Nou, Roda loopt wel erg op zaken vooruit....
    Ik werk in een drukkerij waar ook een mailingbedrijf bij zit. Vandaag zijn de formulieren voor het verlengen van seizoenskaarten gemaakt. Kan jullie nu wel al bevestigen dat de prijzen hetzelfde blijven. Maar of ik straks 150 euro wil betalen als we eerste-divisie gaan spelen...
    Ik ga er iig niet vanuit dat we degraderen, maar vind het wel een beetje voorbarig en ondoordacht van Roda.

Laat het eerst meer eens vrijdag worden he
    Patat, dat is het!!
    pi_69169389
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 17:33 schreef TheYoung1 het volgende:
    Nou, Roda loopt wel erg op zaken vooruit....
    Ik werk in een drukkerij waar ook een mailingbedrijf bij zit. Vandaag zijn de formulieren voor het verlengen van seizoenskaarten gemaakt. Kan jullie nu wel al bevestigen dat de prijzen hetzelfde blijven. Maar of ik straks 150 euro wil betalen als we eerste-divisie gaan spelen...
    Ik ga er iig niet vanuit dat we degraderen, maar vind het wel een beetje voorbarig en ondoordacht van Roda.

Laat het eerst meer eens vrijdag worden he
    Sterker nog, de info over de nieuwe seizoenskaarten is zelfs al op rodajc.nl te vinden.

Morgen naar Dordrecht!!
    't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
      maandag 18 mei 2009 @ 22:28:31 #65
    60704 LeonH
    pi_69169842
    Ik ga morgen niet... Belangrijke weken op school dus ga nu niet zo'n eindje reizen waar ik eigenlijk hoor te studeren

Zou trouwens Tom Daemen van MVV niks zijn voor Roda?
      dinsdag 19 mei 2009 @ 02:00:39 #66
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_69176705
    quote:
    Op maandag 18 mei 2009 22:28 schreef LeonH het volgende:

Zou trouwens Tom Daemen van MVV niks zijn voor Roda?
    Hij zal in ieder geval goed uitgerust het nieuwe seizoen in gaan...
    Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
    Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 08:41:27 #67
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69178199
    quote:
    David of Goliath, het zegt niet alles
    PLAY-OFFS Roda moet tegen Dordrecht rol als favoriet waarmaken, MVV de underdog in duel met De Graafschap

Onder een geheel verschillende druk beginnen Roda JC en MVV vanavond aan de tweede ronde van de play-offs. De Kerkradenaren zijn de absolute favoriet tegen Dordrecht, de ploeg uit Maastricht is de underdog contra De Graafschap.

Roda JC glorieerde dit seizoen in De Kuip en het Philips Stadion en bracht landskampioen AZ in het hol van de leeuw aan het wankelen.

Maar in Kerkrade struikelden Meeuwis en co over kleine jongens als Sparta,Willem II en Volendam (beker). Eén divisie lager wist MVV de nummer één en twee, VVV en RKC, in de eigen Geusselt te kraken.

Maar uit de vier wedstrijden tegen de achterhoedeploegen Fortuna en Veendam peurden de Maastrichtenaren niet één punt. Hellup, snapt u het nog?

Voetbal is geen wiskunde, zoveel maakten de twee Zuid-Limburgse ploegen in dit bizarre seizoen wel duidelijk. En ook in de play-offs kan het zomaar alle kanten op. Volgens de bookmakers zou eredivisionist De Graafschap zwaar favoriet zijn tegen eerstedivisionist MVV, maar juist in die positie komen onvermoede krachten los aan de Maas. „Tegen Ajax kom je ook anders het veld op dan tegen Volendam, zo werkt het nu eenmaal”, denkt aanvoerder Ole Tobiasen. „Omgedraaid maken we vaak hetzelfde mee. Mindere ploegen stijgen in de Geusselt boven zichzelf uit omdat ze plots niet voor duizend maar voor zesduizend man spelen. Daar is het moeilijk voetballen tegen. In principe vliegen we er tegen De Graafschap uit, maar we voelen ons niet kansloos. De druk ligt bij de tegenstander.”

Roda-coach Harm van Veldhoven moet weten hoe die druk voelt, want iedereen verwacht maar één ding van zijn ploeg: handhaving in de eredivisie. Dordrecht zou volgens de wetten van de logica opgejaagd wild moeten zijn. Maar wat is logica in dit soort op-leven-en -dood-wedstrijden? Van Veldhoven: „Dordrecht heeft een goed team met veel individuele kwaliteiten.

Het is ook een elftal dat graag wil voetballen. Maar we moeten nu niet gaan roepen dat het weet ik wat voor een ploeg is. Je moet gewoon goed met de favorietenrol omgaan, zonder de tegenstander te onderschatten. Daarvoor is het verschil tussen de top van de eerste divisie en de onderkant van de eredivisie niet groot genoeg.”

Zou Roda vanavond alsnog verstrikt raken in zijn rol als favoriet, dan nog krijgt de ploeg twee herkansingen. „Het is normaal gesproken een voordeel dat je eerst uit moet spelen”, vindt Van Veldhoven. „En ook de opzet met een derde wedstrijd is in het voordeel van de eredivisionist. Je kunt daardoor in de eerste wedstrijd meer risico's nemen bij een 1-0 achterstand, omdat een grotere nederlaag niet meteen fataal is.”

MVV-collega Fuat Capa moet niet zoveel hebben van het gefilosofeer over mentale processen. David of Goliath, het zegt de Turkse coach niet zoveel. „Wie zegt dat wij tegen De Graafschap niks te verliezen hebben? Als je zover komt als nu, wil je ook méér. Ik verwacht niet dat wij met de rug tegen de muur komen te staan. In eigen huis zullen we de regie in handen krijgen, De Graafschap is dit seizoen immers vooral gewend te verdedigen.”

Anders dan de Superboeren werd Roda dit seizoen niet voortdurend gedwongen zich in te graven. De ploeg die in 36 jaar nog nooit degradeerde, speelde vooral tegen de topploegen aardig mee, maar zakte in het spierballenvoetbal in de onderste regionen soms hopeloos door het ijs. Geeft ook Van Veldhoven toe. „PSV, AZ, Heerenveen, Twente, Feyenoord; het zijn allen tegenstanders die open voetballen. En hoewel we tegen ADO Den Haag, Heracles en De Graafschap de punten ook hebben gepakt, klopt het dat we het tegen dit soort teams ook te vaak hebben laten liggen.”

Niettemin heeft de spectaculaire ontsnapping in de laatste competitiewedstrijd bij Feyenoord gezorgd voor een extra portie zelfvertrouwen.

Wie wint in een kolkende Kuip, moet zeker in staat zijn overeind te blijven aan de Krommedijk, toch? Van Veldhoven: „Door die overwinning ga je toch met een ander gevoel de nacompetitie in.We hebben meteen na die laatste wedstrijd een paar dagen gas terug genomen.

Het was natuurlijk ook mentaal een zwaar seizoen. Het zou klungelig zijn als je het nu nog weggeeft. Dat besef leeft terdege bij het team.”

quote:
    Overgang Meeuwis rond
    TRANSFER

De transfer van Marcel Meeuwis van Roda JC naar Borussia Mönchengladbach is rond. Volgens Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros moeten de komende dagen enkel nog een paar details worden besproken van het driejarig contract. Vorige week was Roda met de Duitse club zelf al tot overeenstemming gekomen. Toen al gaf Laros aan geen problemen te verwachten bij de besprekingen tussen Meeuwis en Mönchengladbach dat zich zaterdag aanstaande hoopt veilig te spelen in de Bundesliga.

quote:
    FC LIMBURG
    Voor Roda JC start de nacompetitie vandaag (20.00 uur) met het uitduel tegen FC Dordrecht. De nummer acht van de eerste divisie won de laatste tien duels op rij en pakte na de winterstop de meeste punten. „Ik was verrast door Dordrecht”, aldus trainer Harm van Veldhoven, die de tegenstander tweemaal aan werk zag tegen TOP Oss. „Het is geen toeval dat deze ploeg zoveel wedstrijden achter elkaar heeft gewonnen.”

Boldizsar Bodor (geschorst), Przemyslaw Tyton, Dieter van Tornhout, Andres Oper (geblesseerd) en Jamaïque Vandamme (niet wedstrijdfit) maken nog steeds geen deel uit van de selectie. Ook Arnaud Sutchuin moet passen met een liesblessure.

Trainer Harm van Veldhoven, die wegens een schorsing voor twee duels naar de tribune is verwezen, zal de ploeg die op de laatste speeldag stuntte bij Feyenoord (2-3) grotendeels intact laten. Alleen de tegen Feyenoord geschorste Marcel de Jong zal terugkeren in de basis.

De opzet met een eventuele derde wedstrijd als beide ploegen een keer winnen of de twee duels eindigen in een gelijkspel kan volgens Van Veldhoven gevolgen hebben voor de strijdwijze. „Als je achter staat met 1-0, kun je overwegen meer risico’s te nemen. Een grotere nederlaag heeft niet meteen gevolgen voor het tweede duel.”

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, De Wree, De Fauw, Kah, De Jong, Delorge, Meeuwis, Vormer, Janssen, Hadouir, Cissé.

quote:
    Geen contact met spelers

Harm van Veldhoven moet de eerste twee nacompetitiewedstrijden tegen FC Dordrecht volgen vanaf de tribunes. De trainer van Roda JC kreeg die straf, nadat hij tegen Feyenoord was weggestuurd.

Niet alleen tijdens het duel mag Van Veldhoven geen contact hebben met het team. De Belg dient zich de hele dag afzijdig te houden. „Ik mag niet met de spelersbus mee en ook niet het hotel in waar de selectie eet”, verzucht hij. „En ook tijdens het duel mag ik op geen enkele manier contact hebben met de andere trainers. Je kunt beter als speler geschorst zijn dan als trainer.

Dan is het alsof je lepra hebt.

Je hebt de hele week de verantwoording en op de dag van de wedstrijd mag je nergens bij zijn. Dit zijn wel heel speciale omstandigheden.”

Martin Koopman, René Trost en Mark Luijpers zitten vandaag en vrijdag op de bank.

Planning:
    -
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:06:32 #68
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69182363
    Harm heeft veel kritiek gehad op het Roda publiek. Vanavond mag hij geen contact hebben met de spelers/bank, dat hij dan maar in het uitvak achter de club komt staan!
    Planning:
    -
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:36:05 #69
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69183399
    daar zou ie wel punten mee scoren idd. Maar een smsje sturen naar trost of even bellen in de rust zou toch gewoon kunnen. Net alsof iemand van de knvb gaat controleren van wie een telefoontje komt. Ook heel gek dat hij niet mee mag eten en met de bus mee mag rijden.... hij heeft toch geen sv vandaag

maargoed, ben erbij straks. Het komt volgens mij nieteens op tv he
      dinsdag 19 mei 2009 @ 11:37:41 #70
    60704 LeonH
    pi_69183446
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 11:36 schreef planethugo het volgende:
    daar zou ie wel punten mee scoren idd. Maar een smsje sturen naar trost of even bellen in de rust zou toch gewoon kunnen. Net alsof iemand van de knvb gaat controleren van wie een telefoontje komt. Ook heel gek dat hij niet mee mag eten en met de bus mee mag rijden.... hij heeft toch geen sv vandaag

maargoed, ben erbij straks. Het komt volgens mij nieteens op tv he
    Nope, ze zenden vanavond Sjengen - Superboeren uit
      dinsdag 19 mei 2009 @ 12:33:26 #71
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69185190
    De derby's tegen Sittard miste ik al, de club zal ik toch ook op een aparte manier gaan missen...
    Planning:
    -
      dinsdag 19 mei 2009 @ 12:41:31 #72
    60704 LeonH
    pi_69185428
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 12:33 schreef DarkShine het volgende:
    De derby's tegen Sittard miste ik al, de club zal ik toch ook op een aparte manier gaan missen...
    Heb maar weinig met de club maar vind het toch wel zonde, gezien sponsoring gunstig voor Roda
      dinsdag 19 mei 2009 @ 12:58:33 #73
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69186088
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef LeonH het volgende:

[..]

Heb maar weinig met de club maar vind het toch wel zonde, gezien sponsoring gunstig voor Roda
    Ik heb ook niks met die club. Maar het lachen op de tribune om die jongens uit de Westelijke Mijnstreek, de haat & nijd... Dat ga je toch missen!
    Planning:
    -
      dinsdag 19 mei 2009 @ 14:37:37 #74
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69189334
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef LeonH het volgende:

[..]

Het is heel erg voor de echte Fortunezen, maar ik zal er geen traan om laten, integendeel.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 14:55:34 #75
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_69189884
    Mijn eerste uitwedstrijd was in de Baandert. Ik vond het toen al een troosteloze bedoening daar. Dus om nou te zeggen dat ik er 's nachts wakker van lig, nee.

Toch jammer dat de KNVB niet consequent is.
      dinsdag 19 mei 2009 @ 18:50:51 #76
    60704 LeonH
    pi_69198115
    Vanavond in de kick-off op groot scherm naar Studio Sport kijken?
      dinsdag 19 mei 2009 @ 20:18:37 #77
    154193 TheYoung1
    pi_69201343
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef LeonH het volgende:
    Kijk ik nog liever naar de onderkant van mn lege glas bier.... Lang leve teletext jippie...
    Was het maar al vrijdag!!!
    Patat, dat is het!!
    pi_69201402
    quote:
    Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef LeonH het volgende:
    was het bijna vergeten dat ze nu bezig zijn , maar ff l1 radio opgezet
      dinsdag 19 mei 2009 @ 20:58:56 #79
    60704 LeonH
    pi_69203044
    Ik had het eigenlijk meer over Fortuna en de persconferentie van de KNVB
    Beter verlagen ons wij niet tot dit soort activiteiten zoals hun vorige week deden
      dinsdag 19 mei 2009 @ 22:21:58 #80
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_69206664
    En? Lieten de Dordrecht supporters zich weer van hun beste (lees racistische) kant zien?
      dinsdag 19 mei 2009 @ 23:16:28 #81
    60704 LeonH
    pi_69209179
    Wat zuur dat die bal van Dordt van richting werd veranderd...
    Maar wat ik heb gehoord en nu gezien mogen we blij zijn met een gelijkspel..
      woensdag 20 mei 2009 @ 08:57:39 #82
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69215377
    Wat waren we weer kut.

Enkel Kah & Castro waren goed. Kris de Wree lijkt zijn Belgische bijnaam, Kris de Zeef, te gaan waarmaken...
    Planning:
    -
      woensdag 20 mei 2009 @ 09:09:01 #83
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69215611
    quote:
    Roda JC door oog van naald in Dordrecht
    GELIJKSPEL Enthousiaste thuisploeg bezorgt favoriet uit Kerkrade een lastige avond

Een late treffer van Moussa Kalisse heeft ervoor gezorgd dat het tweede nacompetitietreffen tussen FC Dordrecht en Roda JC, vrijdag in Kerkrade, onder hoogspanning staat. Roda is na de 1-1 van gisteren nog steeds de favoriet, maar kan zich misstap (lees: nederlaag) permitteren.

Het ene moment speel je in De Kuip voor bijna 50.000 uitzinnige toeschouwers op een biljartlaken, negen dagen later sta je voor nog geen tien procent van dat aantal in een knollenwei te ballen in het GN Bouw-stadion. De overgang van een pure voetbalsfeer naar een ouderwetse eerstedivisie-ambiance viel Roda zwaar op de maag. Zo zwaar dat het geen moment kon aantonen in dit duel de eredivisionist te zijn.

De 1-1 van één van de uitblinkers aan Dordrecht-zijde viel pas drie minuten voor tijd. De ereronde en de vreugde aan Dordtse zijde waren dan ook begrijpelijk. Anderzijds had de thuisploeg op basis van het spelbeeld en het aantal kansen net zo goed kunnen balen van het resultaat. ,,We zijn door het oog van de naald gekropen”, verzuchtte René Trost.

De assistent was gebombardeerd tot chef van dienst, aangezien Harm van Veldhoven vanwege een schorsing op de tribune zat. De hoofdcoach zal zich hebben zitten verbijten bij het geknoei van zijn pupillen. ,,We zijn te veel meegegaan met het voetbal van Dordrecht”, vond Trost. ,,Je moet eigenlijk je surplus aan techniek uitspelen, maar dat is niet gelukt. Dordrecht heeft het ons heel lastig gemaakt.”

De wedstrijd begon zoals verwacht mocht worden als de favoriet niet echt bij de les is. Dordrecht probeerde het de gasten op enthousiasme en inzet lastig te maken, kreeg via Didi Longuet een eerste kans, maar zag Roda na een kwartier beter in de wedstrijd te komen.

De Kerkraadse ploeg kwam vaker en langer in balbezit zonder tot kansen te komen. Met name de laatste pass was zo onzorgvuldig dat de eerstedivisionist kinderlijk eenvoudig op de been bleef en tegen het einde van de eerste helft weer sterker werd. In het slotkwartier ontsnapte Roda tweemaal aan een achterstand. Eerste slaagde Cecilio Lopes er niet in een bal bij de tweede paal binnen te werken, even later zag Marcel van der Sloot een bekeken boogbal over Bram Castro via de binnenkant van de paal in de handen van de doelman belanden.

Van het slordig acterende Roda was werkelijk niets te zien. Pas in de achttiende minuut van de tweede helft waren de Limburgers voor de eerste keer echt gevaarlijk, toen Laurent Delorge de bal van dichtbij over tikte. Wie had gedacht dat deze eerste speldenprik Dordrecht liet schrikken kwam bedrogen uit.

Sterker nog, Lopes (knappe reflex van Castro) en Van der Sloot (schot rakelings naast) hadden binnen honderd seconden de 1-0 op hun schoen.

Roda wankelde, maakte geen moment de indruk een oplossing te hebben voor het bij vlagen dartele spel van de opponent, maar mocht even later wel juichen. Kris de Wree kopte een corner van Marcel de Jong tegen de paal, waarna Pa Modou Kah op de juiste plek stond om de 0-1 binnen te werken. De voorsprong zorgde niet voor de benodigde rust in het Kerkraadse spel. Het fanatieke Dordrecht bleef jagen op de gelijkmaker en werd daarvoor vlak voor tijd beloond in de vorm van de gelijkmaker. ,,Ik had hier liever gewonnen, maar dat was absoluut niet verdiend geweest”, aldus Trost. ,,We zullen vrijdag nog vol aan de bak moeten om Dordrecht van ons af te schudden.”

quote:
    Servé Kuijer commissaris FBO
    VERKIEZING

Servé Kuijer is gekozen als lid van de raad van commissarissen van de Federatie van Betaald Voetbal Organisaties (FBO).

Eind vorig jaar stapte Kuijer op als voorzitter van Roda JC. Vanwege zijn rol in de fusie besprekingen tussen Roda JC en Fortuna Sittard werden hij en zijn gezin geintimideerd en bedreigd door voetbalsupporters.

Dat leidde tot zijn besluit om op te stappen.

Planning:
    -
      woensdag 20 mei 2009 @ 12:09:51 #84
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69221693
    quote:
    Dordrecht betaalt kaartjes, Kruys verwacht veel fans

FC Dordrecht-trainer Gert Kruys verwacht dat zijn ploeg vrijdag in Kerkrade gesteund zal worden door een groot legioen. De club maakte dinsdagavond na de heenwedstrijd tegen Roda JC (1-1) bekend dat het de kosten van de toegangskaartjes voor de return voor haar rekening neemt.

"Ik hoop dat veel mensen gebruik maken van die actie", aldus Kruys na afloop. "Wij kunnen alle steun gebruiken. Ik verwacht een echte wedstrijd. Roda zal moeten komen, omdat ze het thuis graag zullen willen afmaken."

Het duel aan de Krommedijk was dinsdagavond uitverkocht. Kruys: "Het was een mooie ambiance, waarin de jongens tactisch ontzettend goed gespeeld hebben. We hebben Roda niet in het spel laten komen en hebben zelf ons eigen aanvallende combinatievoetbal gespeeld waar dat kon. We hebben goed gespeeld en hadden verdiend te winnen. Ik ben teleurgesteld in het resultaat, maar op avonden als deze ben ik trots dat ik voor FC Dordrecht werkzaam ben."

Bron: ELF Voetbal
    Planning:
    -
    pi_69222705
    Ik loop vandaag nog met een grote grijns op m'n gezicht en ik wil niet weten wat er gebeurd was als wij gewonnen hadden. Moet zeggen dat ik dit wekelijks wil, een vol stadion, vol uitvak, goede sfeer en lekker voetbal.

Roda heeft meer kwaliteit en wint 8 van de 10 keer ons. Een van die 2 andere wedstrijden was gisteravond en voor ons is het te hope dat die andere aanstaande vrijdag is. Mijn verwachting is wel dat jullie het "gewoon" afmaken.

Bericht hierboven schijnt trouwens niet helemaal waar te zijn. Ik heb "gewoon" 20 euro betaald voor deze combi......verwacht niet dat iedereen zometeen geld terug gaat krijgen (misschien betalen ze het in bier uit?)
    pi_69226454
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 12:42 schreef DRD het volgende:
    Ik loop vandaag nog met een grote grijns op m'n gezicht en ik wil niet weten wat er gebeurd was als wij gewonnen hadden. Moet zeggen dat ik dit wekelijks wil, een vol stadion, vol uitvak, goede sfeer en lekker voetbal.

Roda heeft meer kwaliteit en wint 8 van de 10 keer ons. Een van die 2 andere wedstrijden was gisteravond en voor ons is het te hope dat die andere aanstaande vrijdag is. Mijn verwachting is wel dat jullie het "gewoon" afmaken.

Bericht hierboven schijnt trouwens niet helemaal waar te zijn. Ik heb "gewoon" 20 euro betaald voor deze combi......verwacht niet dat iedereen zometeen geld terug gaat krijgen (misschien betalen ze het in bier uit?)
    vond de ambiance minder dan destijds met de beker. Maar jullie hadden idd de betere kansen, de goal van ons kwam compleet uit de lucht vallen. Dordt maakte het niveauverschil ruimschoots goed met een dosis inzet. Helaas viel die goal nog op t einde anders was vrijdag een formaliteit geweest
      woensdag 20 mei 2009 @ 17:00:02 #87
    60704 LeonH
    pi_69231494
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 08:57 schreef DarkShine het volgende:
    Wat waren we weer kut.

Enkel Kah & Castro waren goed. Kris de Wree lijkt zijn Belgische bijnaam, Kris de Zeef, te gaan waarmaken...
    Kah
    Castro is de laatste weken goed in vorm moet ik eerlijk toegeven.

Vrijdag moeten er minimaal 2 gemaakt worden. Als je met 1-0 voor komt en je gaat weer lopen kutten dan ga je je zelf weer de nek om draaien ben ik bang...
      woensdag 20 mei 2009 @ 18:03:33 #88
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69233382
    Ik denk dat Roda het thuis wel afmaakt. Maar verwacht niet veel van die volgende wedstrijd. Ik denk niet dat ze veel kans maken tegen een club als Zwolle als ze zo spelen als gisteren.
      woensdag 20 mei 2009 @ 18:07:39 #89
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69233510
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 18:03 schreef Ixnay het volgende:
    Ik denk dat Roda het thuis wel afmaakt. Maar verwacht niet veel van die volgende wedstrijd. Ik denk niet dat ze veel kans maken tegen een club als Zwolle als ze zo spelen als gisteren.
    Roda heeft meer kwaliteit dan Zwolle en Cambuur en zou ook dat moeten kunnen winnen. Maar goed, laten we het eerst vrijdag maar afmaken.
      woensdag 20 mei 2009 @ 18:53:01 #90
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69234939
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 18:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Roda heeft meer kwaliteit dan Zwolle en Cambuur en zou ook dat moeten kunnen winnen. Maar goed, laten we het eerst vrijdag maar afmaken.
    Thuis tegen Willem II en Volendam zijn normaal gesproken ook 6 punten.
    Op dit moment is alles mogelijk bij Roda, al moesten ze tegen Fortuna.
    pi_69251948
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 18:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Thuis tegen Willem II en Volendam zijn normaal gesproken ook 6 punten.
    Op dit moment is alles mogelijk bij Roda, al moesten ze tegen Fortuna.
    Wordt morgen zweten inderdaad. Maar gelukkig is Bionchi erbij. Zijn FCL is er namelijk eindelijk door. 1 club in zuidoost Limburg!
      donderdag 21 mei 2009 @ 13:44:49 #92
    154193 TheYoung1
    pi_69258986
    Wil toch ff kwijt dat ik het als heel aangenaam ervaar, de media-stilte nu rond Roda. Na weken en maanden van geruchten, speculaties, roddel en achterklap eindelijk een poos stilte.
    Zou de selectie en de club alleen maar goed moeten doen. Hopelijk zien we dat morgen op het veld terug.

Ik ga er wel vanuit dat we het redden. Maar een makkie zal het niet worden, laten we alert blijven!!
    Patat, dat is het!!
      donderdag 21 mei 2009 @ 18:38:56 #93
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69267946
    De kaartjes voor morgen zijn gratis heb ik begrepen.
    Er wordt rekening gehouden met een grote aanhang van Dordrecht.

Het zou mooi zijn als PLS morgen uitverkocht is.
      donderdag 21 mei 2009 @ 18:51:23 #94
    154193 TheYoung1
    pi_69268286
    Entree voor seizoenskaarthouders (leuk woord voor galgje) is vrij. Anders mag je voor 5 euro naar binnen.
    Patat, dat is het!!
      donderdag 21 mei 2009 @ 20:07:48 #95
    231092 KirkLazarus
    Never go full retard
    pi_69270689
    quote:
    Op woensdag 20 mei 2009 18:03 schreef Ixnay het volgende:
    Er is geen marge voor fouten of pech hé. Over 34 competitieduels is dat nog wel te compenseren, maar Kah ofzo zal morgen maar vroeg in de wedstrijd bij de eerste de beste tegenstoot van Dordrecht binnen de 16 te hardhandig aan de noodrem trekken en je kijkt zo met 10 man tegen een achterstand aan.

Natuurlijk is Roda op alle fronten beter dan Dordrecht (hoewel dat in de eerste wedstrijd amper te merken was), maar dat soort gebeurtenissen heb je geen grip op.
      donderdag 21 mei 2009 @ 20:46:30 #96
    154193 TheYoung1
    pi_69271907
    Dus wat altijd al het kenmerk van Roda was en is. Tegen clubs die niet voetballen zijn we nergens. Daaraantegen spelen we tegen de 'grotere teams' ons beste spel.

Is toevallig wel 1 van de redenen waarom ik Roda-fan ben.
    Patat, dat is het!!
      vrijdag 22 mei 2009 @ 02:47:30 #97
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69281018
    Eigenlijk hoort Roda er gewoon bij in de eredivisie.
    Het lijkt me gewoon raar om volgend jaar Roda tussen die clubjes in de Jupiler League te zien spelen.
      vrijdag 22 mei 2009 @ 08:36:20 #98
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69282291
    quote:
    FC LIMBURG

Roda JC heeft vanavond (20.00 uur) aan een thuiszege tegen FC Dordrecht voldoende om de laatste ronde van de nacompetitie te bereiken.

De 1-1 van afgelopen dinsdag in het uitduel is een goede, maar ook zeer gevaarlijke uitgangspositie.

Een nederlaag betekent namelijk degradatie. Volgens trainer Harm van Veldhoven, die vandaag opnieuw op de tribune moet plaatsnemen, weten zijn spelers dondersgoed wat er op het spel staat. Die indruk wekte in Dordrecht niet iedereen. „De inzet was er wel, maar als we het spel moeten maken krijgen sommige jongens het moeilijker”, aldus Van Veldhoven. „Dan gaan ze door elkaar lopen en verliezen ze de organisatie uit het oog.”

Boldizsar Bodor keert terug van een schorsing. Laurent Delorge heeft last van een kuitblessure en ontbreekt mogelijk. Ook Jamaïque Vandamme maakt weer deel uit van de selectie. Przemyslaw Tyton, Dieter van Tornhout, Arnaud Sutchuin en Andres Oper zijn nog geblesseerd al hebben de laatste drie de training hervat. Vandaag zal een echo worden gemaakt bij Van Tornhout en Oper om te bekijken in hoeverre hun spierblessure is hersteld.

Mogelijk kan Oper volgende week weer aansluiten bij het team.

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, De Wree, De Fauw, Kah, De Jong, Vormer/Delorge, Meeuwis, Bodor, Hadouir, Yulu-Matondo, Cissé.

quote:
    Nacompetitie: strafschoppen bij exact dezelfde uitslag

Als één van nacompetitiewedstrijden vanavond eindigt in exact dezelfde uitslag als afgelopen dinsdag, worden na negentig minuten strafschoppen genomen. De winnaar van Nacompetitie: strafschoppen die serie mag het derde, beslissende duel thuis spelen. Die derde wedstrijd komt er ook als beide ploegen voor de tweede keer (met andere cijfers) tegen elkaar gelijkspelen. De uit gescoorde doelpunten bepalen dan wie maandag thuis mag aantreden.

strafschoppen bij exact Dus als Roda-Dordrecht eindigt in 1-1 (net als dinsdag), volgen er strafschoppen. Bij 0-0 wordt het derde duel (vanwege Roda’s uitdoelpunt) afgewerkt in Kerkrade; bij 2-2, 3-3 etc. verhuist het hele circus weer naar Dordrecht.

Een team, dat dinsdag exact dezelfde uitslag heeft verloren, moet vandaag winnen om een derde wedstrijd uit het vuur te slepen. Elk ander resultaat betekent de uitschakeling.

Ook hier zijn de uit gescoorde doelpunten in de twee ontmoetingen doorslaggevend voor het thuisvoordeel. Als uitslag MVV met twee treffers verschil wint, vindt een derde treffen plaats in Maastricht. Dat geldt ook voor uitslagen als 3-4, 4-5 etc. Bij 0-1 of 1-2 mag De Graafschap maandag weer thuis aantreden, bij 2-3 moeten vanavond penalty’s worden genomen.

Planning:
    -
      vrijdag 22 mei 2009 @ 08:51:22 #99
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69282442
    Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met parkeren bij PLS?
    Moet je daar 7 euro per wedstrijd betalen? Krijg je boetes als je em bij de Hornbach neerzet?
      vrijdag 22 mei 2009 @ 08:58:22 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69282531
    quote:
    Op vrijdag 22 mei 2009 08:51 schreef Ixnay het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met parkeren bij PLS?
    Moet je daar 7 euro per wedstrijd betalen? Krijg je boetes als je em bij de Hornbach neerzet?
    Wat denk je van:

• Leenbakker en het bedrijventerrein ernaast?
  • "Eten" bij Burgerking?
  • Plus / Aldi parkeerterrein?
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')