abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2009 @ 08:38:36 #51
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69045138
Dat men zich in Maastricht maar met ons blijft bezighouden ja
quote:
MVV weer te laat met salarissen
SCHULDEN Maastrichtse club zit uiterst krap in liquide middelen

MVV slaagt er opnieuw niet in de salarissen op tijd uit te betalen. Op verzoek van de spelersgroep heeft voorzitter Joseph Goumans gisterochtend uitleg gegeven. De MVV-top bezweert dat uiterlijk begin volgende week iedereen zijn geld heeft. Rond de winterstop werden de lonen door de Maastrichtse club ook al te laat uitbetaald.

De eerstedivisionist, die kampt met een directe schuld van acht ton, zit uiterst krap in de liquide middelen en zegt te wachten op sponsors die op hun beurt te laat of helemaal niet betalen.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:41:57 #52
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69048201
Blijft er bij jullie nog wel een representatieve spelersgroep voor de Eredivisie over wanneer spelers als Oper, Cissé, Meeuwis en Bodor zijn vertrokken? Lijken me toch 4 onbetwiste basisspelers en het transfergeld is al nodig om de begroting rond te krijgen en kan lijkt mij niet worden gebruikt voor het halen van vervangers..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 10:52:37 #53
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69048606
Oper kunnen we in de winter transfervrij terughalen
Die Griekse club staat namelijk niet echt bekend om het betalen van salaris
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:45:24 #54
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_69050693
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:41 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Blijft er bij jullie nog wel een representatieve spelersgroep voor de Eredivisie over wanneer spelers als Oper, Cissé, Meeuwis en Bodor zijn vertrokken? Lijken me toch 4 onbetwiste basisspelers en het transfergeld is al nodig om de begroting rond te krijgen en kan lijkt mij niet worden gebruikt voor het halen van vervangers..
dat gaat idd een probleem worden. We zullen een stapje terug moeten doen. Maar als je voor cisse en meeuwis, samen, pakweg een miljoen of 8 kan cashen dan kan je voor 2 miljoen ofzo wel wat nieuwe spelers halen en de rest spreiden over 2 jaar als aanvulling vd begroting. Vind het trouwens vreemd dat Oper nog niet getekend heeft in Griekenland, zou hij wachten of roda zich handhaaft en er eventueel geld vrijkomt voor een nieuw contract?

Maar ben benieuwd hoeveel we dan voor Meeuwis krijgen. Van van geel kan je veel zeggen, maar hij is wel iemand die het onderste uit de kan krijgt met transfers. 3 miljoen ben ik al tevreden mee
  zaterdag 16 mei 2009 @ 03:06:26 #55
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_69078895
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:12 schreef DarkShine het volgende:

[..]

.... Jong Roda JC speelt ook nog niet eens op niveau...
Ik zal deze open deur maar niet intrappen...

OT: Geen paniek verder, Roda gaat echt wel Eredivisie spelen, volgend jaar.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_69092979
Wie heeft er een seizoenskaart van Roda JC 2008/2009 en maakt hier geen gebruik meer van? Stuur me even een pm. Een neefje van mij zou je er heel blij mee maken!

Alvast bedankt!
  zondag 17 mei 2009 @ 10:00:52 #57
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69110578
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 19:00 schreef djm008 het volgende:
Wie heeft er een seizoenskaart van Roda JC 2008/2009 en maakt hier geen gebruik meer van? Stuur me even een pm. Een neefje van mij zou je er heel blij mee maken!

Alvast bedankt!
De seizoenskaart 2008/2009 is een abbonement voor 5 jaar (tenzij je hem opzegt). Ook is je uitkaart hieraan gekoppeld.
Planning:
-
pi_69120629
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:29 schreef Professional het volgende:
Yulu nummer 1 in de Flop 25 van Sportweek:
http://www.sportweek.nl/v(...)_eredivisie_20082009
Toch nog een prijs dit seizoen.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  zondag 17 mei 2009 @ 16:19:11 #59
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69120815
quote:

Alvast bedankt!
Je neefje heeft een stadionverbod?
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  maandag 18 mei 2009 @ 09:00:38 #60
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69141079
quote:
Poppenkast
Het schavot

Eredivisieclubs Roda JC en De Graafschap kunnen morgen zonder al te veel zorgen beginnen aan de play-offs. Als beloning voor hun zwakke seizoen kunnen de nummers 16 en 17 uit de reguliere competitie immers rekenen op steun van de KNVB.

Door de tweede ronde van een play-offs niet te laten spelen volgens het knock-out-systeem, maar in een eventuele best-of-three zijn verrassingen zo goed als uitgesloten.

Door het bizarre reglement van de KNVB kan Roda zich morgenavond in Dordrecht aan de Krommedijk zelfs een 5-0 nederlaag permitteren. Een 1-0 overwinning in de thuiswedstrijd later deze week volstaat voor de Kerkradenaren om een beslissende wedstrijd uit het vuur te slepen. Vanwege het betere doelsaldo zou Dordrecht in dit scenario weliswaar thuisvoordeel genieten in zo’n derde confrontatie, maar veel waarde moet daar niet aan worden gehecht.

De geschiedenis leert dat het clubs uit de eerste divisie zelden lukt om binnen 10 dagen twee keer te stunten tegen een eredivisionist. Met die wetenschap ontvangt MVV morgen in een ongetwijfeld kolkende Geusselt De Graafschap. Dankzij het ondoorzichtige reglement van de KNVB zal zelfs een spectaculaire overwinning van de Maastrichtenaren niet volstaan om al een voorschot te nemen op de volgende ronde en een eventuele promotie naar het hoogste niveau. Dat de eerste play-off tegen Telstar wél gewoon volgens het in Europese competities gebruikelijke knock-out-systeem werd afgewerkt, maakt de wegen van de KNVB alleen maar ondoorgrondelijker.

Niet alleen de play-offs die moeten beslissen over promotie en degradatie ontberen alle logica. Nog potsierlijker is de weg die de nummers 6 tot en met 9 van de eredivisie moeten bewandelen om volgend seizoen in de voorronde van de UEFA Europa League, de voormalige UEFA Cup, te mogen spelen.

Alsof 34 competitiewedstrijden niet volstaan om de beste clubs van Nederland Europa in te sturen, moeten Groningen, Feyenoord, NAC en Utrecht nog een keer op herhaling. Met een beetje pech weet Nederland pas begin juni welke club enkele weken later mag aantreden in de tweede voorronde van de UEFA Europa League. Complete waanzin, oordeelde Heerenveen- coach Trond Sollied terecht.

Hij dreigde ermee een B-elftal op te stellen als Heerenveen als vijfde in de competitie alsnog tot het spelen van de play-offs zou worden veroordeeld. De KNVB reageerde prompt door op het allerlaatste moment de spelregels te wijzigen. Tot onbegrip van FC Groningen werd plots ook voor de nummer 9 van de competitie de rode loper uitgerold.

Dat FC Utrecht als laagst geklasseerde gegadigde voor Europees voetbal dit seizoen amper 44 punten vergaarde en slechts 11 keer won is voor de bazen van de KNVB blijkbaar geen bezwaar. Dat Utrecht met deze kleurloze rapportcijfers alsnog in de prijzen kan vallen, is ridicuul en een zoveelste devaluatie van het begrip ‘Europees voetbal’.

Intussen trappen zelfs de fanatiekste supporters niet langer in het boerenbedrog van de KNVB. Dat de stadions van FC Utrecht en NAC zaterdagavond amper voor de helft waren gevuld, is veelbetekenend.

In zijn zucht naar spanning en sensatie is de KNVB zo ver doorgeschoten dat de Nederlandse voetballiefhebber bijna zou vergeten dat het ook anders kan. In een zichzelf respecterende competitie zou De Graafschap als voorlaatste in de eredivisie geen herkansing meer zijn gegund. In alle grote competities degraderen de laatste twee ploegen rechtstreeks, in Engeland en Spanje zelfs de laatste drie.

Ook met de play-offs voor Europees voetbal is Nederland het buitenbeentje van de klas.

Betaald voetbal in Nederland is op deze manier een eeuwige herkansing.

Het geheim van een eerlijke competitie schuilt ‘m in de eenvoud. Zeker niet in de poppenkast die de KNVB heeft bedacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkShine op 18-05-2009 09:08:16 ]
Planning:
-
  maandag 18 mei 2009 @ 11:26:39 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_69144949
Terecht stukje hierboven.

Dat hele best of 3 systeem slaat nergens op. En waarom wel maar 2 wedstrijden in de eerste ronde?
En ook helemaal eens met die degradatieregel. Voor de doorstroming ook veel beter als er elk jaar minimaal 2 degraderen en 2 promoveren.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:30:15 #62
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_69152911
quote:

Alvast bedankt!
wil die zelf naar dordrecht thuis gaan of waarom heb je die nodig? Die 5 euro kan hij zelf toch wel betalen lijkt me. Of het moet om te verzamelen zijn maar daarvoor ga ik mijn seizoenskaart niet weggooien, die bewaar ik zelf ook

OT:
Meeuwis is ook akkoord met gladbach dus transfer is vrijwel rond. Wordt nu toch tijd dat roda de overeengekomen prijs gaat noemen!
  maandag 18 mei 2009 @ 17:33:28 #63
154193 TheYoung1
pi_69157219
Nou, Roda loopt wel erg op zaken vooruit....
Ik werk in een drukkerij waar ook een mailingbedrijf bij zit. Vandaag zijn de formulieren voor het verlengen van seizoenskaarten gemaakt. Kan jullie nu wel al bevestigen dat de prijzen hetzelfde blijven. Maar of ik straks 150 euro wil betalen als we eerste-divisie gaan spelen...
Ik ga er iig niet vanuit dat we degraderen, maar vind het wel een beetje voorbarig en ondoordacht van Roda.

Laat het eerst meer eens vrijdag worden he
Patat, dat is het!!
pi_69169389
quote:
Op maandag 18 mei 2009 17:33 schreef TheYoung1 het volgende:
Nou, Roda loopt wel erg op zaken vooruit....
Ik werk in een drukkerij waar ook een mailingbedrijf bij zit. Vandaag zijn de formulieren voor het verlengen van seizoenskaarten gemaakt. Kan jullie nu wel al bevestigen dat de prijzen hetzelfde blijven. Maar of ik straks 150 euro wil betalen als we eerste-divisie gaan spelen...
Ik ga er iig niet vanuit dat we degraderen, maar vind het wel een beetje voorbarig en ondoordacht van Roda.

Laat het eerst meer eens vrijdag worden he
Sterker nog, de info over de nieuwe seizoenskaarten is zelfs al op rodajc.nl te vinden.

Morgen naar Dordrecht!!
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  maandag 18 mei 2009 @ 22:28:31 #65
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_69169842
Ik ga morgen niet... Belangrijke weken op school dus ga nu niet zo'n eindje reizen waar ik eigenlijk hoor te studeren

Zou trouwens Tom Daemen van MVV niks zijn voor Roda?
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 19 mei 2009 @ 02:00:39 #66
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_69176705
quote:
Op maandag 18 mei 2009 22:28 schreef LeonH het volgende:

Zou trouwens Tom Daemen van MVV niks zijn voor Roda?
Hij zal in ieder geval goed uitgerust het nieuwe seizoen in gaan...
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:41:27 #67
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69178199
quote:
David of Goliath, het zegt niet alles
PLAY-OFFS Roda moet tegen Dordrecht rol als favoriet waarmaken, MVV de underdog in duel met De Graafschap

Onder een geheel verschillende druk beginnen Roda JC en MVV vanavond aan de tweede ronde van de play-offs. De Kerkradenaren zijn de absolute favoriet tegen Dordrecht, de ploeg uit Maastricht is de underdog contra De Graafschap.

Roda JC glorieerde dit seizoen in De Kuip en het Philips Stadion en bracht landskampioen AZ in het hol van de leeuw aan het wankelen.

Maar in Kerkrade struikelden Meeuwis en co over kleine jongens als Sparta,Willem II en Volendam (beker). Eén divisie lager wist MVV de nummer één en twee, VVV en RKC, in de eigen Geusselt te kraken.

Maar uit de vier wedstrijden tegen de achterhoedeploegen Fortuna en Veendam peurden de Maastrichtenaren niet één punt. Hellup, snapt u het nog?

Voetbal is geen wiskunde, zoveel maakten de twee Zuid-Limburgse ploegen in dit bizarre seizoen wel duidelijk. En ook in de play-offs kan het zomaar alle kanten op. Volgens de bookmakers zou eredivisionist De Graafschap zwaar favoriet zijn tegen eerstedivisionist MVV, maar juist in die positie komen onvermoede krachten los aan de Maas. „Tegen Ajax kom je ook anders het veld op dan tegen Volendam, zo werkt het nu eenmaal”, denkt aanvoerder Ole Tobiasen. „Omgedraaid maken we vaak hetzelfde mee. Mindere ploegen stijgen in de Geusselt boven zichzelf uit omdat ze plots niet voor duizend maar voor zesduizend man spelen. Daar is het moeilijk voetballen tegen. In principe vliegen we er tegen De Graafschap uit, maar we voelen ons niet kansloos. De druk ligt bij de tegenstander.”

Roda-coach Harm van Veldhoven moet weten hoe die druk voelt, want iedereen verwacht maar één ding van zijn ploeg: handhaving in de eredivisie. Dordrecht zou volgens de wetten van de logica opgejaagd wild moeten zijn. Maar wat is logica in dit soort op-leven-en -dood-wedstrijden? Van Veldhoven: „Dordrecht heeft een goed team met veel individuele kwaliteiten.

Het is ook een elftal dat graag wil voetballen. Maar we moeten nu niet gaan roepen dat het weet ik wat voor een ploeg is. Je moet gewoon goed met de favorietenrol omgaan, zonder de tegenstander te onderschatten. Daarvoor is het verschil tussen de top van de eerste divisie en de onderkant van de eredivisie niet groot genoeg.”

Zou Roda vanavond alsnog verstrikt raken in zijn rol als favoriet, dan nog krijgt de ploeg twee herkansingen. „Het is normaal gesproken een voordeel dat je eerst uit moet spelen”, vindt Van Veldhoven. „En ook de opzet met een derde wedstrijd is in het voordeel van de eredivisionist. Je kunt daardoor in de eerste wedstrijd meer risico's nemen bij een 1-0 achterstand, omdat een grotere nederlaag niet meteen fataal is.”

MVV-collega Fuat Capa moet niet zoveel hebben van het gefilosofeer over mentale processen. David of Goliath, het zegt de Turkse coach niet zoveel. „Wie zegt dat wij tegen De Graafschap niks te verliezen hebben? Als je zover komt als nu, wil je ook méér. Ik verwacht niet dat wij met de rug tegen de muur komen te staan. In eigen huis zullen we de regie in handen krijgen, De Graafschap is dit seizoen immers vooral gewend te verdedigen.”

Anders dan de Superboeren werd Roda dit seizoen niet voortdurend gedwongen zich in te graven. De ploeg die in 36 jaar nog nooit degradeerde, speelde vooral tegen de topploegen aardig mee, maar zakte in het spierballenvoetbal in de onderste regionen soms hopeloos door het ijs. Geeft ook Van Veldhoven toe. „PSV, AZ, Heerenveen, Twente, Feyenoord; het zijn allen tegenstanders die open voetballen. En hoewel we tegen ADO Den Haag, Heracles en De Graafschap de punten ook hebben gepakt, klopt het dat we het tegen dit soort teams ook te vaak hebben laten liggen.”

Niettemin heeft de spectaculaire ontsnapping in de laatste competitiewedstrijd bij Feyenoord gezorgd voor een extra portie zelfvertrouwen.

Wie wint in een kolkende Kuip, moet zeker in staat zijn overeind te blijven aan de Krommedijk, toch? Van Veldhoven: „Door die overwinning ga je toch met een ander gevoel de nacompetitie in.We hebben meteen na die laatste wedstrijd een paar dagen gas terug genomen.

Het was natuurlijk ook mentaal een zwaar seizoen. Het zou klungelig zijn als je het nu nog weggeeft. Dat besef leeft terdege bij het team.”

quote:
Overgang Meeuwis rond
TRANSFER

De transfer van Marcel Meeuwis van Roda JC naar Borussia Mönchengladbach is rond. Volgens Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros moeten de komende dagen enkel nog een paar details worden besproken van het driejarig contract. Vorige week was Roda met de Duitse club zelf al tot overeenstemming gekomen. Toen al gaf Laros aan geen problemen te verwachten bij de besprekingen tussen Meeuwis en Mönchengladbach dat zich zaterdag aanstaande hoopt veilig te spelen in de Bundesliga.

quote:
FC LIMBURG
Voor Roda JC start de nacompetitie vandaag (20.00 uur) met het uitduel tegen FC Dordrecht. De nummer acht van de eerste divisie won de laatste tien duels op rij en pakte na de winterstop de meeste punten. „Ik was verrast door Dordrecht”, aldus trainer Harm van Veldhoven, die de tegenstander tweemaal aan werk zag tegen TOP Oss. „Het is geen toeval dat deze ploeg zoveel wedstrijden achter elkaar heeft gewonnen.”

Boldizsar Bodor (geschorst), Przemyslaw Tyton, Dieter van Tornhout, Andres Oper (geblesseerd) en Jamaïque Vandamme (niet wedstrijdfit) maken nog steeds geen deel uit van de selectie. Ook Arnaud Sutchuin moet passen met een liesblessure.

Trainer Harm van Veldhoven, die wegens een schorsing voor twee duels naar de tribune is verwezen, zal de ploeg die op de laatste speeldag stuntte bij Feyenoord (2-3) grotendeels intact laten. Alleen de tegen Feyenoord geschorste Marcel de Jong zal terugkeren in de basis.

De opzet met een eventuele derde wedstrijd als beide ploegen een keer winnen of de twee duels eindigen in een gelijkspel kan volgens Van Veldhoven gevolgen hebben voor de strijdwijze. „Als je achter staat met 1-0, kun je overwegen meer risico’s te nemen. Een grotere nederlaag heeft niet meteen gevolgen voor het tweede duel.”

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, De Wree, De Fauw, Kah, De Jong, Delorge, Meeuwis, Vormer, Janssen, Hadouir, Cissé.

quote:
Geen contact met spelers

Harm van Veldhoven moet de eerste twee nacompetitiewedstrijden tegen FC Dordrecht volgen vanaf de tribunes. De trainer van Roda JC kreeg die straf, nadat hij tegen Feyenoord was weggestuurd.

Niet alleen tijdens het duel mag Van Veldhoven geen contact hebben met het team. De Belg dient zich de hele dag afzijdig te houden. „Ik mag niet met de spelersbus mee en ook niet het hotel in waar de selectie eet”, verzucht hij. „En ook tijdens het duel mag ik op geen enkele manier contact hebben met de andere trainers. Je kunt beter als speler geschorst zijn dan als trainer.

Dan is het alsof je lepra hebt.

Je hebt de hele week de verantwoording en op de dag van de wedstrijd mag je nergens bij zijn. Dit zijn wel heel speciale omstandigheden.”

Martin Koopman, René Trost en Mark Luijpers zitten vandaag en vrijdag op de bank.

Planning:
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:06:32 #68
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69182363
Harm heeft veel kritiek gehad op het Roda publiek. Vanavond mag hij geen contact hebben met de spelers/bank, dat hij dan maar in het uitvak achter de club komt staan!
Planning:
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:36:05 #69
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_69183399
daar zou ie wel punten mee scoren idd. Maar een smsje sturen naar trost of even bellen in de rust zou toch gewoon kunnen. Net alsof iemand van de knvb gaat controleren van wie een telefoontje komt. Ook heel gek dat hij niet mee mag eten en met de bus mee mag rijden.... hij heeft toch geen sv vandaag

maargoed, ben erbij straks. Het komt volgens mij nieteens op tv he
  dinsdag 19 mei 2009 @ 11:37:41 #70
60704 LeonH
pi_69183446
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 11:36 schreef planethugo het volgende:
daar zou ie wel punten mee scoren idd. Maar een smsje sturen naar trost of even bellen in de rust zou toch gewoon kunnen. Net alsof iemand van de knvb gaat controleren van wie een telefoontje komt. Ook heel gek dat hij niet mee mag eten en met de bus mee mag rijden.... hij heeft toch geen sv vandaag

maargoed, ben erbij straks. Het komt volgens mij nieteens op tv he
Nope, ze zenden vanavond Sjengen - Superboeren uit
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:33:26 #71
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69185190
De derby's tegen Sittard miste ik al, de club zal ik toch ook op een aparte manier gaan missen...
Planning:
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:41:31 #72
60704 LeonH
pi_69185428
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:33 schreef DarkShine het volgende:
De derby's tegen Sittard miste ik al, de club zal ik toch ook op een aparte manier gaan missen...
Heb maar weinig met de club maar vind het toch wel zonde, gezien sponsoring gunstig voor Roda
  dinsdag 19 mei 2009 @ 12:58:33 #73
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69186088
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef LeonH het volgende:

[..]

Heb maar weinig met de club maar vind het toch wel zonde, gezien sponsoring gunstig voor Roda
Ik heb ook niks met die club. Maar het lachen op de tribune om die jongens uit de Westelijke Mijnstreek, de haat & nijd... Dat ga je toch missen!
Planning:
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:37:37 #74
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69189334
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 12:41 schreef LeonH het volgende:

[..]

Het is heel erg voor de echte Fortunezen, maar ik zal er geen traan om laten, integendeel.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 14:55:34 #75
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_69189884
Mijn eerste uitwedstrijd was in de Baandert. Ik vond het toen al een troosteloze bedoening daar. Dus om nou te zeggen dat ik er 's nachts wakker van lig, nee.

Toch jammer dat de KNVB niet consequent is.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 18:50:51 #76
60704 LeonH
pi_69198115
Vanavond in de kick-off op groot scherm naar Studio Sport kijken?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:18:37 #77
154193 TheYoung1
pi_69201343
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef LeonH het volgende:
Kijk ik nog liever naar de onderkant van mn lege glas bier.... Lang leve teletext jippie...
Was het maar al vrijdag!!!
Patat, dat is het!!
pi_69201402
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:50 schreef LeonH het volgende:
was het bijna vergeten dat ze nu bezig zijn , maar ff l1 radio opgezet
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:58:56 #79
60704 LeonH
pi_69203044
Ik had het eigenlijk meer over Fortuna en de persconferentie van de KNVB
Beter verlagen ons wij niet tot dit soort activiteiten zoals hun vorige week deden
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:21:58 #80
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_69206664
En? Lieten de Dordrecht supporters zich weer van hun beste (lees racistische) kant zien?
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:16:28 #81
60704 LeonH
pi_69209179
Wat zuur dat die bal van Dordt van richting werd veranderd...
Maar wat ik heb gehoord en nu gezien mogen we blij zijn met een gelijkspel..
  woensdag 20 mei 2009 @ 08:57:39 #82
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69215377
Wat waren we weer kut.

Enkel Kah & Castro waren goed. Kris de Wree lijkt zijn Belgische bijnaam, Kris de Zeef, te gaan waarmaken...
Planning:
-
  woensdag 20 mei 2009 @ 09:09:01 #83
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69215611
quote:
Roda JC door oog van naald in Dordrecht
GELIJKSPEL Enthousiaste thuisploeg bezorgt favoriet uit Kerkrade een lastige avond

Een late treffer van Moussa Kalisse heeft ervoor gezorgd dat het tweede nacompetitietreffen tussen FC Dordrecht en Roda JC, vrijdag in Kerkrade, onder hoogspanning staat. Roda is na de 1-1 van gisteren nog steeds de favoriet, maar kan zich misstap (lees: nederlaag) permitteren.

Het ene moment speel je in De Kuip voor bijna 50.000 uitzinnige toeschouwers op een biljartlaken, negen dagen later sta je voor nog geen tien procent van dat aantal in een knollenwei te ballen in het GN Bouw-stadion. De overgang van een pure voetbalsfeer naar een ouderwetse eerstedivisie-ambiance viel Roda zwaar op de maag. Zo zwaar dat het geen moment kon aantonen in dit duel de eredivisionist te zijn.

De 1-1 van één van de uitblinkers aan Dordrecht-zijde viel pas drie minuten voor tijd. De ereronde en de vreugde aan Dordtse zijde waren dan ook begrijpelijk. Anderzijds had de thuisploeg op basis van het spelbeeld en het aantal kansen net zo goed kunnen balen van het resultaat. ,,We zijn door het oog van de naald gekropen”, verzuchtte René Trost.

De assistent was gebombardeerd tot chef van dienst, aangezien Harm van Veldhoven vanwege een schorsing op de tribune zat. De hoofdcoach zal zich hebben zitten verbijten bij het geknoei van zijn pupillen. ,,We zijn te veel meegegaan met het voetbal van Dordrecht”, vond Trost. ,,Je moet eigenlijk je surplus aan techniek uitspelen, maar dat is niet gelukt. Dordrecht heeft het ons heel lastig gemaakt.”

De wedstrijd begon zoals verwacht mocht worden als de favoriet niet echt bij de les is. Dordrecht probeerde het de gasten op enthousiasme en inzet lastig te maken, kreeg via Didi Longuet een eerste kans, maar zag Roda na een kwartier beter in de wedstrijd te komen.

De Kerkraadse ploeg kwam vaker en langer in balbezit zonder tot kansen te komen. Met name de laatste pass was zo onzorgvuldig dat de eerstedivisionist kinderlijk eenvoudig op de been bleef en tegen het einde van de eerste helft weer sterker werd. In het slotkwartier ontsnapte Roda tweemaal aan een achterstand. Eerste slaagde Cecilio Lopes er niet in een bal bij de tweede paal binnen te werken, even later zag Marcel van der Sloot een bekeken boogbal over Bram Castro via de binnenkant van de paal in de handen van de doelman belanden.

Van het slordig acterende Roda was werkelijk niets te zien. Pas in de achttiende minuut van de tweede helft waren de Limburgers voor de eerste keer echt gevaarlijk, toen Laurent Delorge de bal van dichtbij over tikte. Wie had gedacht dat deze eerste speldenprik Dordrecht liet schrikken kwam bedrogen uit.

Sterker nog, Lopes (knappe reflex van Castro) en Van der Sloot (schot rakelings naast) hadden binnen honderd seconden de 1-0 op hun schoen.

Roda wankelde, maakte geen moment de indruk een oplossing te hebben voor het bij vlagen dartele spel van de opponent, maar mocht even later wel juichen. Kris de Wree kopte een corner van Marcel de Jong tegen de paal, waarna Pa Modou Kah op de juiste plek stond om de 0-1 binnen te werken. De voorsprong zorgde niet voor de benodigde rust in het Kerkraadse spel. Het fanatieke Dordrecht bleef jagen op de gelijkmaker en werd daarvoor vlak voor tijd beloond in de vorm van de gelijkmaker. ,,Ik had hier liever gewonnen, maar dat was absoluut niet verdiend geweest”, aldus Trost. ,,We zullen vrijdag nog vol aan de bak moeten om Dordrecht van ons af te schudden.”

quote:
Servé Kuijer commissaris FBO
VERKIEZING

Servé Kuijer is gekozen als lid van de raad van commissarissen van de Federatie van Betaald Voetbal Organisaties (FBO).

Eind vorig jaar stapte Kuijer op als voorzitter van Roda JC. Vanwege zijn rol in de fusie besprekingen tussen Roda JC en Fortuna Sittard werden hij en zijn gezin geintimideerd en bedreigd door voetbalsupporters.

Dat leidde tot zijn besluit om op te stappen.

Planning:
-
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:09:51 #84
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69221693
quote:
Dordrecht betaalt kaartjes, Kruys verwacht veel fans

FC Dordrecht-trainer Gert Kruys verwacht dat zijn ploeg vrijdag in Kerkrade gesteund zal worden door een groot legioen. De club maakte dinsdagavond na de heenwedstrijd tegen Roda JC (1-1) bekend dat het de kosten van de toegangskaartjes voor de return voor haar rekening neemt.

"Ik hoop dat veel mensen gebruik maken van die actie", aldus Kruys na afloop. "Wij kunnen alle steun gebruiken. Ik verwacht een echte wedstrijd. Roda zal moeten komen, omdat ze het thuis graag zullen willen afmaken."

Het duel aan de Krommedijk was dinsdagavond uitverkocht. Kruys: "Het was een mooie ambiance, waarin de jongens tactisch ontzettend goed gespeeld hebben. We hebben Roda niet in het spel laten komen en hebben zelf ons eigen aanvallende combinatievoetbal gespeeld waar dat kon. We hebben goed gespeeld en hadden verdiend te winnen. Ik ben teleurgesteld in het resultaat, maar op avonden als deze ben ik trots dat ik voor FC Dordrecht werkzaam ben."

Bron: ELF Voetbal
Planning:
-
pi_69222705
Ik loop vandaag nog met een grote grijns op m'n gezicht en ik wil niet weten wat er gebeurd was als wij gewonnen hadden. Moet zeggen dat ik dit wekelijks wil, een vol stadion, vol uitvak, goede sfeer en lekker voetbal.

Roda heeft meer kwaliteit en wint 8 van de 10 keer ons. Een van die 2 andere wedstrijden was gisteravond en voor ons is het te hope dat die andere aanstaande vrijdag is. Mijn verwachting is wel dat jullie het "gewoon" afmaken.

Bericht hierboven schijnt trouwens niet helemaal waar te zijn. Ik heb "gewoon" 20 euro betaald voor deze combi......verwacht niet dat iedereen zometeen geld terug gaat krijgen (misschien betalen ze het in bier uit?)
pi_69226454
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:42 schreef DRD het volgende:
Ik loop vandaag nog met een grote grijns op m'n gezicht en ik wil niet weten wat er gebeurd was als wij gewonnen hadden. Moet zeggen dat ik dit wekelijks wil, een vol stadion, vol uitvak, goede sfeer en lekker voetbal.

Roda heeft meer kwaliteit en wint 8 van de 10 keer ons. Een van die 2 andere wedstrijden was gisteravond en voor ons is het te hope dat die andere aanstaande vrijdag is. Mijn verwachting is wel dat jullie het "gewoon" afmaken.

Bericht hierboven schijnt trouwens niet helemaal waar te zijn. Ik heb "gewoon" 20 euro betaald voor deze combi......verwacht niet dat iedereen zometeen geld terug gaat krijgen (misschien betalen ze het in bier uit?)
vond de ambiance minder dan destijds met de beker. Maar jullie hadden idd de betere kansen, de goal van ons kwam compleet uit de lucht vallen. Dordt maakte het niveauverschil ruimschoots goed met een dosis inzet. Helaas viel die goal nog op t einde anders was vrijdag een formaliteit geweest
  woensdag 20 mei 2009 @ 17:00:02 #87
60704 LeonH
pi_69231494
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 08:57 schreef DarkShine het volgende:
Wat waren we weer kut.

Enkel Kah & Castro waren goed. Kris de Wree lijkt zijn Belgische bijnaam, Kris de Zeef, te gaan waarmaken...
Kah
Castro is de laatste weken goed in vorm moet ik eerlijk toegeven.

Vrijdag moeten er minimaal 2 gemaakt worden. Als je met 1-0 voor komt en je gaat weer lopen kutten dan ga je je zelf weer de nek om draaien ben ik bang...
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:03:33 #88
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69233382
Ik denk dat Roda het thuis wel afmaakt. Maar verwacht niet veel van die volgende wedstrijd. Ik denk niet dat ze veel kans maken tegen een club als Zwolle als ze zo spelen als gisteren.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:07:39 #89
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69233510
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:03 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat Roda het thuis wel afmaakt. Maar verwacht niet veel van die volgende wedstrijd. Ik denk niet dat ze veel kans maken tegen een club als Zwolle als ze zo spelen als gisteren.
Roda heeft meer kwaliteit dan Zwolle en Cambuur en zou ook dat moeten kunnen winnen. Maar goed, laten we het eerst vrijdag maar afmaken.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:53:01 #90
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69234939
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Roda heeft meer kwaliteit dan Zwolle en Cambuur en zou ook dat moeten kunnen winnen. Maar goed, laten we het eerst vrijdag maar afmaken.
Thuis tegen Willem II en Volendam zijn normaal gesproken ook 6 punten.
Op dit moment is alles mogelijk bij Roda, al moesten ze tegen Fortuna.
pi_69251948
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:53 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Thuis tegen Willem II en Volendam zijn normaal gesproken ook 6 punten.
Op dit moment is alles mogelijk bij Roda, al moesten ze tegen Fortuna.
Wordt morgen zweten inderdaad. Maar gelukkig is Bionchi erbij. Zijn FCL is er namelijk eindelijk door. 1 club in zuidoost Limburg!
  donderdag 21 mei 2009 @ 13:44:49 #92
154193 TheYoung1
pi_69258986
Wil toch ff kwijt dat ik het als heel aangenaam ervaar, de media-stilte nu rond Roda. Na weken en maanden van geruchten, speculaties, roddel en achterklap eindelijk een poos stilte.
Zou de selectie en de club alleen maar goed moeten doen. Hopelijk zien we dat morgen op het veld terug.

Ik ga er wel vanuit dat we het redden. Maar een makkie zal het niet worden, laten we alert blijven!!
Patat, dat is het!!
  donderdag 21 mei 2009 @ 18:38:56 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69267946
De kaartjes voor morgen zijn gratis heb ik begrepen.
Er wordt rekening gehouden met een grote aanhang van Dordrecht.

Het zou mooi zijn als PLS morgen uitverkocht is.
  donderdag 21 mei 2009 @ 18:51:23 #94
154193 TheYoung1
pi_69268286
Entree voor seizoenskaarthouders (leuk woord voor galgje) is vrij. Anders mag je voor 5 euro naar binnen.
Patat, dat is het!!
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:07:48 #95
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_69270689
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 18:03 schreef Ixnay het volgende:
Er is geen marge voor fouten of pech hé. Over 34 competitieduels is dat nog wel te compenseren, maar Kah ofzo zal morgen maar vroeg in de wedstrijd bij de eerste de beste tegenstoot van Dordrecht binnen de 16 te hardhandig aan de noodrem trekken en je kijkt zo met 10 man tegen een achterstand aan.

Natuurlijk is Roda op alle fronten beter dan Dordrecht (hoewel dat in de eerste wedstrijd amper te merken was), maar dat soort gebeurtenissen heb je geen grip op.
  donderdag 21 mei 2009 @ 20:46:30 #96
154193 TheYoung1
pi_69271907
Dus wat altijd al het kenmerk van Roda was en is. Tegen clubs die niet voetballen zijn we nergens. Daaraantegen spelen we tegen de 'grotere teams' ons beste spel.

Is toevallig wel 1 van de redenen waarom ik Roda-fan ben.
Patat, dat is het!!
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:47:30 #97
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69281018
Eigenlijk hoort Roda er gewoon bij in de eredivisie.
Het lijkt me gewoon raar om volgend jaar Roda tussen die clubjes in de Jupiler League te zien spelen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:36:20 #98
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69282291
quote:
FC LIMBURG

Roda JC heeft vanavond (20.00 uur) aan een thuiszege tegen FC Dordrecht voldoende om de laatste ronde van de nacompetitie te bereiken.

De 1-1 van afgelopen dinsdag in het uitduel is een goede, maar ook zeer gevaarlijke uitgangspositie.

Een nederlaag betekent namelijk degradatie. Volgens trainer Harm van Veldhoven, die vandaag opnieuw op de tribune moet plaatsnemen, weten zijn spelers dondersgoed wat er op het spel staat. Die indruk wekte in Dordrecht niet iedereen. „De inzet was er wel, maar als we het spel moeten maken krijgen sommige jongens het moeilijker”, aldus Van Veldhoven. „Dan gaan ze door elkaar lopen en verliezen ze de organisatie uit het oog.”

Boldizsar Bodor keert terug van een schorsing. Laurent Delorge heeft last van een kuitblessure en ontbreekt mogelijk. Ook Jamaïque Vandamme maakt weer deel uit van de selectie. Przemyslaw Tyton, Dieter van Tornhout, Arnaud Sutchuin en Andres Oper zijn nog geblesseerd al hebben de laatste drie de training hervat. Vandaag zal een echo worden gemaakt bij Van Tornhout en Oper om te bekijken in hoeverre hun spierblessure is hersteld.

Mogelijk kan Oper volgende week weer aansluiten bij het team.

Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, De Wree, De Fauw, Kah, De Jong, Vormer/Delorge, Meeuwis, Bodor, Hadouir, Yulu-Matondo, Cissé.

quote:
Nacompetitie: strafschoppen bij exact dezelfde uitslag

Als één van nacompetitiewedstrijden vanavond eindigt in exact dezelfde uitslag als afgelopen dinsdag, worden na negentig minuten strafschoppen genomen. De winnaar van Nacompetitie: strafschoppen die serie mag het derde, beslissende duel thuis spelen. Die derde wedstrijd komt er ook als beide ploegen voor de tweede keer (met andere cijfers) tegen elkaar gelijkspelen. De uit gescoorde doelpunten bepalen dan wie maandag thuis mag aantreden.

strafschoppen bij exact Dus als Roda-Dordrecht eindigt in 1-1 (net als dinsdag), volgen er strafschoppen. Bij 0-0 wordt het derde duel (vanwege Roda’s uitdoelpunt) afgewerkt in Kerkrade; bij 2-2, 3-3 etc. verhuist het hele circus weer naar Dordrecht.

Een team, dat dinsdag exact dezelfde uitslag heeft verloren, moet vandaag winnen om een derde wedstrijd uit het vuur te slepen. Elk ander resultaat betekent de uitschakeling.

Ook hier zijn de uit gescoorde doelpunten in de twee ontmoetingen doorslaggevend voor het thuisvoordeel. Als uitslag MVV met twee treffers verschil wint, vindt een derde treffen plaats in Maastricht. Dat geldt ook voor uitslagen als 3-4, 4-5 etc. Bij 0-1 of 1-2 mag De Graafschap maandag weer thuis aantreden, bij 2-3 moeten vanavond penalty’s worden genomen.

Planning:
-
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:51:22 #99
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_69282442
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met parkeren bij PLS?
Moet je daar 7 euro per wedstrijd betalen? Krijg je boetes als je em bij de Hornbach neerzet?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 08:58:22 #100
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_69282531
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 08:51 schreef Ixnay het volgende:
Hoe zit het eigenlijk tegenwoordig met parkeren bij PLS?
Moet je daar 7 euro per wedstrijd betalen? Krijg je boetes als je em bij de Hornbach neerzet?
Wat denk je van:

• Leenbakker en het bedrijventerrein ernaast?
  • "Eten" bij Burgerking?
  • Plus / Aldi parkeerterrein?
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')