nee jij trekt volle zalen..........quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef jimmyrodgers het volgende:
FIPO,SEPO,TRIPO kwaliteitsposten maar niet heus.
Ehm, nee, daar zat dus zo'n twintig jaar tussen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In die tijd kwamen de films eerder op tv dan in de bios?
Oh, dat doet me denken aan die pluim die ik ooit kreeg omdat ik zo netjes de telefoon had opgenomen voor m'n vader (het was een collega van hem die belde).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
- 'De groeten doen aan iemand': ik dacht dat ik letterlijk iets moest geven, maar ik wist niet wat.
Die mag ondertussen ook wel in de OPquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:45 schreef Nepthys het volgende:
Voor in de OP:
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
Ik zie je daar al zitten. En achteraf flink teleurgesteld zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Dat 'thuis voetballen' niet letterlijk thuis betekende (ik zat altijd te wachten tot het team van mijn broer kwam)
Ja, dat zag ik er vroeger ook in, een varkentje met hele rare en ongelijke pootjes.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:55 schreef maok het volgende:
Dat die verbodssticker die vroeger in de hoek van een treinraam geplakt was niets met vakens te maken had.![]()
(een ronde rode cirkel van verbod met een fles met daardoor heen een kruis, dat je niets uit het raam mocht gooien)
Volgens mij zit die er tegenwoordig niet meer op, ik kan heleaas geen voorbeeld vinden
Daarom een vis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:31 schreef katerwater het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom gelovigen een vis op hun autoruit plakken![]()
Waarom een vis?
Ik zou niet meer weten hoe die eruit ziet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:55 schreef maok het volgende:
Dat die verbodssticker die vroeger in de hoek van een treinraam geplakt was niets met vakens te maken had.![]()
(een ronde rode cirkel van verbod met een fles met daardoor heen een kruis, dat je niets uit het raam mocht gooien)
Volgens mij zit die er tegenwoordig niet meer op, ik kan heleaas geen voorbeeld vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ichthus_(symbool)quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:31 schreef katerwater het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom gelovigen een vis op hun autoruit plakken![]()
Waarom een vis?
Ik was heel lang in de veronderstelling dat dat liedje ging over het liefhebben van radars terwijl het dus gaat over dat mensen die verliefd zijn altijd contact met elkaar hebben, hoe ver ze ook van elkaar zijn verwijderdquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef bravo het volgende:
Ik kom er net achter dat het televisie programma 'radar' een themesong gebruikt van de golden earring ' radar love'....
promille is ook 0/00, met een extra 0 dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:31 schreef PluisigNijntje het volgende:
Toen ik laatst dronken een pak melk bekeek en daar het % teken op zag, besefte ik me dat het een soort breukteken is..0/0 zoveel van zoveel..
Nooit eerder bij nagedacht.
Bij mij kaasbroodje en broodje kaas. Ik was altijd heel teleurgesteld als ik een kaasbroodje kreeg, maar een broodje kaas (pistoletje, net als vroeger bij de V&D) wilde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:05 schreef Zwommes het volgende:
Heeft lang geduurd voordat ik het verschil tussen een gekookt en een gebakken eitje kon aanduiden! Heeft mijn ouders vele extra eieren gekost.
Ik zeg altijd plat en bol ei.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:05 schreef Zwommes het volgende:
Heeft lang geduurd voordat ik het verschil tussen een gekookt en een gebakken eitje kon aanduiden! Heeft mijn ouders vele extra eieren gekost.
Ik moest echt even nadenken hoe ik dit moest interpreterenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeg altijd plat en bol ei.Nog steeds.
net als 'olifantje in het bos, laat je moeder toch niet los'quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Dingen die je pas ontdekt als je kinderen hebt:
"Altijd is Kortjakje ziek", "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" en "ABCDEFG, HIJKLMNOP" hebben gewoon dezelfde melodie!
he verdoriequote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
"Altijd is Kortjakje ziek", "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" en "ABCDEFG, HIJKLMNOP" hebben gewoon dezelfde melodie!
+ twinkle twinkle little starquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:15 schreef Chiew het volgende:
[..]
net als 'olifantje in het bos, laat je moeder toch niet los'
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Nooit geweten, wel interessant, thanks.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:15 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoop niet dat hij al 34 keer eerder is genoemd, maar ik ontdek nu net pas wat er bedoeld wordt met 'the day the music died'
Klik
'Schaapje, schaapje, heb je witte wol' zing ik toch echt met een andere melodie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Ja of in hetquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:18 schreef Sautor het volgende:
Dat een (als in 1) dobbelsteen in het engels een die is.
Damn zeg, nu je het zegt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Dit wiskundige vormpje -> M?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:20 schreef Turbomuis het volgende:
Op potjes en flesjes met creme en make-up en zo staan een raar dingetje. Wiskundig vormpje zeg maar, met '6' of '12' of '36' ofzo erin. Wist nooit wat dat nou moest voorstellen. Heb ik op een gegeven moment nagevraagd bij de drogist. Het geeft dus het aantal maanden aan dat het nog houdbaar is als je het open hebt gemaakt.
Zo simpel kan het zijn
Zo'n potje jaquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dit wiskundige vormpje -> M?
Of dat potje?
Wist ik dus niet. Ik heb er echt m'nb hoofd over gebrokenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:38 schreef Tegan het volgende:
Ik vond dat potje eigenlijk wel logisch. Maar misschien omdat ik in mijn achterhoofd wist dat dat tegenwoordig verplicht is...
Hehe das wel een leuke!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeg altijd plat en bol ei.Nog steeds.
Verrek !quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Men schiet eerst een dunne kabel over het ravijn heen, aan de andere kant wordt die kabel binnengehaald. Aan het uiteinde van die dunne kabel zit een dikkere kabel, daar zit een nog dikkere aan, etc.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:19 schreef Chav het volgende:
[..]
En wat ik nog steeds niet begrijp is hoe men in hemelsnaam een touwladder aan de andere kant van een ravijn krijgt.
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:44 schreef Thijz het volgende:
[..]
Men schiet eerst een dunne kabel over het ravijn heen, aan de andere kant wordt die kabel binnengehaald. Aan het uiteinde van die dunne kabel zit een dikkere kabel, daar zit een nog dikkere aan, etc.
Da's een beste kloof, en ik ben bang dat het touw door z'n eigen gewicht uit elkaar klapt, maar in principe, ja.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).
Die bestaan nietquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:45 schreef Werewolf het volgende:
Het lijstje met oude en nieuwe namen van landen en steden mag ook wel in de OP (en Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #33 )
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
En Ceylon / Sri Lankaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.
Geen idee, ik zou zeggen "hmm lekker!"quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.
Kan iemand mij misschien helpen, ik interpreteer deze emoals ik heb honger of ik heb zin, maar ik heb het idee dat ik het fout heb. Wat betekent dit?
Hoho, Iran, Perzie en Sovjet Unie, Rusland zijn écht niet hetzelfde. Het heeft overlap, maar je mag het absoluut niet hetzelfde noemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Kan iemand mij misschien helpen, ik interpreteer deze emoals ik heb honger of ik heb zin, maar ik heb het idee dat ik het fout heb. Wat betekent dit?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb hem net zelf bedacht, dus geen idee of 'ie eerder is genoemd, vast wel maargoed.
Dat Cruella De Vil van achternaam dus gewoon devil heeft.Ofwel, duivel.
We nemen het hier niet zo nauw. Het gaat erom dat mensen vaak niet weten dat het ongeveer hetzelfde gebied is... of een oude naam voor een gebied.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:37 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Hoho, Iran, Perzie en Sovjet Unie, Rusland zijn écht niet hetzelfde. Het heeft overlap, maar je mag het absoluut niet hetzelfde noemen.
Ik kwam er laatst achter dat Kortjakje eigenlijk een verschrikkelijk lied is. Ze is chronisch ziek behalve op zondag. Dan moet ze de hele tijd naar de kerk, dus heb je ook niks aan je dag. En ze moet nog weer een boek vol zilverwerk meesjouwen naar die kerk. Ze kan beter naar de weekendarts gaan om wat aan die ziekte te doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
ehhh:quote:Op maandag 9 februari 2009 19:29 schreef CD-RW het volgende:
[..]
Ik kwam er laatst achter dat Kortjakje eigenlijk een verschrikkelijk lied is. Ze is chronisch ziek behalve op zondag. Dan moet ze de hele tijd naar de kerk, dus heb je ook niks aan je dag. En ze moet nog weer een boek vol zilverwerk meesjouwen naar die kerk. Ze kan beter naar de weekendarts gaan om wat aan die ziekte te doen.
Ze is dus waarschijnlijk dus niet echt ziekquote:Er zijn verschillende theorieën over de betekenis van het liedje.Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie. Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting. Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.
Jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:16 schreef Hilary het volgende:
ik zit me net af te vragen of die stomme reclame van tele 2 met die schapen iets te maken heeft met cheap wat misschien wel een beetje lijkt op sheep
Talking cheap...
En als een dorp geen centrum heeft?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik werk sinds kort als pakjesbezorger en laatst werd mij verteld dat de hoogste huisnummers het verst van het centrum verwijderd zitten en andersom. Dat heb ik nooit geweten, hiervoor zocht ik me altijd een ongeluk naar het juiste adres.
Oh ja? Dat wist ik niet. Even en oneven schijnt ook op zo'n soort manier bepaald te worden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik werk sinds kort als pakjesbezorger en laatst werd mij verteld dat de hoogste huisnummers het verst van het centrum verwijderd zitten en andersom. Dat heb ik nooit geweten, hiervoor zocht ik me altijd een ongeluk naar het juiste adres.
Gewoon het midden?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef mime_negert het volgende:
[..]
En als een dorp geen centrum heeft?
Ik dacht het aantal 'porties'quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:20 schreef Turbomuis het volgende:
Op potjes en flesjes met creme en make-up en zo staan een raar dingetje. Wiskundig vormpje zeg maar, met '6' of '12' of '36' ofzo erin. Wist nooit wat dat nou moest voorstellen. Heb ik op een gegeven moment nagevraagd bij de drogist. Het geeft dus het aantal maanden aan dat het nog houdbaar is als je het open hebt gemaakt.
Zo simpel kan het zijn
6 porties uit tandpasta-tubequote:Op woensdag 11 februari 2009 23:31 schreef IJsbergsla het volgende:
[..]
Ik dacht het aantal 'porties'
Ook nooit over nagedacht...quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:30 schreef wonderer het volgende:
Dat "grenen" hout van de grove den is en "vuren" hout van de fijnspar. Niet dat ik dacht dat er een greenboom en een vuurboom was, maar nooit over nagedacht waar dat hout dan wel vandaan kwam.
Nou, dan klopt het dorp waar ik woon voor geen kant.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
De meeste dorpen/steden wel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:37 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, dan klopt het dorp waar ik woon voor geen kant.
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd inderdaad... Nooit geweten hoe dat zit. Weer wat geleerd dus!quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:30 schreef wonderer het volgende:
Dat "grenen" hout van de grove den is en "vuren" hout van de fijnspar. Niet dat ik dacht dat er een greenboom en een vuurboom was, maar nooit over nagedacht waar dat hout dan wel vandaan kwam.
Doe dan maar vanaf de kerk midden in jullie dorp.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef mime_negert het volgende:
[..]
En als een dorp geen centrum heeft?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vanaf gemeentetehuis gezienquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Doe dan maar vanaf de kerk midden in jullie dorp.
En nu even zonder dollen, ik heb geen flauw idee want ik ben namelijk geen dorpeling.
Is dat zo?! Ik schenk er gewoon nooit aandacht aanquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:35 schreef ganzenherder het volgende:
Ik dacht altijd dat ik altijd heel toevallig bij de conducteur in de buurt zat als ik in zo'n nieuwe dubbeldekker trein zat. Want ik hoorde hem toch altijd fluiten tenslotte?
Nee dus, wist ik veel dat die deuren ook zo'n fluitend geluidje maken
Bij die deuren zit zelfs een rood zwaailicht!quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:35 schreef ganzenherder het volgende:
Ik dacht altijd dat ik altijd heel toevallig bij de conducteur in de buurt zat als ik in zo'n nieuwe dubbeldekker trein zat. Want ik hoorde hem toch altijd fluiten tenslotte?
Nee dus, wist ik veel dat die deuren ook zo'n fluitend geluidje maken
ken je ook het truukje om dat te onthouden door je knokkels te tellen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 31 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)
Zojuist kwam ik tot de ontdekking dat juli 31 dagen heeft en augustus óók.
Ik vermoed dat één van de twee 30 moet zijn?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 31 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)
Daar kwam ik van de week ook achter, toen ik de DVD hoes eens goed bekeekquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb hem net zelf bedacht, dus geen idee of 'ie eerder is genoemd, vast wel maargoed.
Dat Cruella De Vil van achternaam dus gewoon devil heeft.Ofwel, duivel.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
- Dat als je achterop zat bij je vader of moeder en met je benen begon te draaien/meefietsen, je niet harder ging
Oh, dat wist ik ook niet! Bij 'do you ship to the Netherlands' dacht ik ook dat het per schip zou gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:15 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht vroeger een tijdlang dat met het woord 'shipping' altijd letterlijk 'verzending per schip' bedoeld werd... 'Nou', dacht ik bij mezelf, 'Dat gaat lang duren dan... Kunnen ze het niet beter per vliegtuig doen??'
Het klonk me dan ook nogal raar in de oren toen ik ergens las '...will be shipped via airmail'.
Later werd me wel duidelijk dat het gewoon 'verzenden' betekent, ongeacht op welke manier...
Ik dacht daarbij altijd aanquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:38 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik zou niet meer weten hoe die eruit ziet.
Wel dacht ik heel vroeger altijd bij dit bord:dat ze dit bedoelden: [ afbeelding ]
Hoeveel fantasie moet je dán hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Vroeger dacht ik dat het glasbak logo
[ afbeelding ]
Iets van een voorkant van een scooter was wat een stoep op reed. Ik wist nooit dat het een hand met een fles was.
Ik heb ooit gehoord dat dit kwam omdat deze maanden naar romeinse keizers Julius Cesaer en Augustus vernoemd zijn. Om de ene keizer niet grootser te laten lijken dan de ander, heeft men besloten om beide maanden evenveel dagen te geven. Of dit verhaal klopt weet ik nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:47 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
ken je ook het truukje om dat te onthouden door je knokkels te tellen?
Volgens Wikipedia niet, ik dacht het zelf ook...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:59 schreef basm85 het volgende:
[..]
Ik heb ooit gehoord dat dit kwam omdat deze maanden naar romeinse keizers Julius Cesaer en Augustus vernoemd zijn. Om de ene keizer niet grootser te laten lijken dan de ander, heeft men besloten om beide maanden evenveel dagen te geven. Of dit verhaal klopt weet ik niet
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:12 schreef Werewolf het volgende:
Onder het kopje niet begrepen borden mag ook het logo van het CBR:
[ afbeelding ]
Ik zag het gisteren weer op TV en wist ik weer dat ik vroeger nooit de C, B en de R in het logo had gezien
Zit er in het midden dan niet altijd een pin?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:21 schreef Fredo55 het volgende:
Soms zie je weleens van die geverfde zwarte rondjes op de weg met in het midden nog eens een wit rondje.![]()
Ik dacht vroeger altijd dat er daar iemand was verongelukt.
ja maar wat is het dan wel preciesquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:21 schreef Fredo55 het volgende:
Soms zie je weleens van die geverfde zwarte rondjes op de weg met in het midden nog eens een wit rondje.![]()
Ik dacht vroeger altijd dat er daar iemand was verongelukt.
Inderdaad, een ijzeren pin.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:46 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Zit er in het midden dan niet altijd een pin?
Waar die voor is zou ik dan ook weer niet weten..
Een complot!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:07 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Inderdaad, een ijzeren pin.
Ik heb ook geen flauw idee waar ze voor dienen,
in ieder geval niet wat ik dacht.
Volgens mij heeft het daar wel mee te maken. Maar zo'n metalen pin heeft toch met landmeten te maken, een vast punt om vanuit te meten ofzo?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef eQuaL het volgende:
[..]
ja maar wat is het dan wel preciesIs het voor luchtfoto's ofzo?
Hoe zie je hier in hemelsnaam een scooter en een stoep in?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Vroeger dacht ik dat het glasbak logo
[ afbeelding ]
Iets van een voorkant van een scooter was wat een stoep op reed. Ik wist nooit dat het een hand met een fles was.
Gewoon een voorkant van een scooter met dat zwarte als wiel en dan een schuine rand van een stoep.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hoe zie je hier in hemelsnaam een scooter en een stoep in?
Ik moest ook even moeite doen, maar volgens mij zo:quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:43 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hoe zie je hier in hemelsnaam een scooter en een stoep in?
Ja zo inderdaad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:52 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik moest ook even moeite doen, maar volgens mij zo:
[ afbeelding ]
En nee, iIk heb echt niets te doen vandaag![]()
Ik vind 'm leuk, BobdGquote:Op maandag 23 februari 2009 19:56 schreef BobdG het volgende:
Ik kom er net pas achter dat het woord "hardnekkig" wel eens temaken zou kunnen hebben met de guillotine onthoofdingen in de middeleeuwen..of is dat niet logisch?
Dat iemand met een harde nek nogal hardnekkig aan het leven vasthield? Zou best kunnenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:56 schreef BobdG het volgende:
Ik kom er net pas achter dat het woord "hardnekkig" wel eens temaken zou kunnen hebben met de guillotine onthoofdingen in de middeleeuwen..of is dat niet logisch?
Even googlen en we krijgen http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=488 te zien.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:10 schreef maok het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het daar wel mee te maken. Maar zo'n metalen pin heeft toch met landmeten te maken, een vast punt om vanuit te meten ofzo?
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 07:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 30 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:34 schreef Gwywen het volgende:
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Er was er daarna nog eentje (Domitianus) die zichzelf minstens zo geweldig als dat illustere duo en september wilde hernoemen, gelukkig is dat allemaal niet doorgegaan
Die wigwam doet me er trouwens aan denken dat mijn dochter laatst een bord 'verboden te kamperen' zag, en doodleuk verkondigde 'kijk mama, daar mogen de Indianen niet komen'
[ afbeelding ]
Nou, erg handig :S. Het tempo klopt volgens mij niet (is geen 100 maal per minuut, iig, zoals ik het zing) en 15 compressies zijn al weer een paar jaar achterhaald: het is nu 30:2.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:49 schreef R2k2 het volgende:
[..]
Even googlen en we krijgen http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=488 te zien.
Even een korte anekdote over het kortjakje verhaal, (en met name de BHV'- en EHBO'ers),
ALS je toevallig in een situatie komt waar een reanimatie van toepassing is, en je bent, (door de zenuwen,) het tempo of het aantal massage's p/minuut vergeten, dan kan je "altijd is kortjakje ziek" gebruiken als ijkpunt.
Als je een massage geeft op dit tempo, en de borstkas indrukt als je een lettergreep uitspreekt, zit je aardig in het goede tempo en pas je ook 15 massage's toe.
Dus :
al = borstcompressie,
tijd = borstcompressie,
is = borstcompressie,
kort = borstcompressie,
jak = borstcompressie,
je = borstcompressie,
Enz enz enz.
Oh ja, in de pauze van "Ziek" en "midden in de week" moet je ook een borstcompressie toepassen.
Vervolgens 2 keer beademen, en dan weer "altijd is kortjakje ziek..."
Oké, het is niet echt on-topic, maar misschien even een handig ezelsbruggetje.
Sneller zingenquote:Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou, erg handig :S. Het tempo klopt volgens mij niet (is geen 100 maal per minuut, iig, zoals ik het zing) en 15 compressies zijn al weer een paar jaar achterhaald: het is nu 30:2.
Kun je mij deze even uitleggen?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef Chav het volgende:
Zo heeft het bij mij jaaaaaren geduurd voordat ik doorhad dat het oude RTL logo een indiaan was (opeens zag ik het!)
[ afbeelding ]
Ik meen in het logo dat gevoerd werd tussen 1990 en 1998, nog voor deze:quote:Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef Dennis121 het volgende:
[..]
Kun je mij deze even uitleggen?
BINGO!quote:Op maandag 23 februari 2009 23:24 schreef Juk het volgende:
Ik denk dat je deze bedoeld:
[ afbeelding ]
Ik heb ook altijd gedacht dat het een indiaan met een tooi was, maar wat die indiaan met de tv te maken had snap ik nog steeds niet.
Nou, in de middeleeuwen had met iig nog geen guillotine.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:56 schreef BobdG het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/West-Berlijnquote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
Hier moet ik me bij aansluitenquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
Ik ook.quote:
Dat had ik met Zuid-Zwasilandquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
Nee.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:43 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.
Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:23 schreef frame-saw het volgende:
Ik vond het altijd vreemd dat mensen dachten dat Lutjebroek niet bestond, omdat ik zelf vlakbij Lutjewinkel woonde en dacht dat dat er naast lag![]()
Maar achteraf is het wel een vreemde naam ja
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:43 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?
Inderdaad; Een West-Duitse enclave in Oost Duitsland.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.
dat was nou niet zo heel moeilijk te vinden....
Inderdaad....en voor nog meer rare Nederlandse plaatsnamen, klik hier!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:44 schreef theKiD het volgende:
[..]
Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?![]()
Ik had het net al even op Wikipedia gelezen. Maar niet geheel logisch als kind/puber. Dus ik vind mijn onwetendheid terecht.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.
dat was nou niet zo heel moeilijk te vinden....
Die bedoel ik iddquote:
Volgens wikipedia zijn die bogen een overblijfsel van het oorspronkelijke ontwerp van het restaurantgebouw.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:25 schreef Gwywen het volgende:
Is het trouwens waar dat het logo franse frietjes moet voorstellen of is dat een urban legend?
[ afbeelding ]
Hier wordt enkelvoud en meervoud dus inconsequent door elkaar gebruikt. Wat is het nou??quote:Gluten (van het Latijnse gluten, lijm) is de naam van een groep eiwitten die, samen met zetmeel, worden aangetroffen in het endosperm van sommige granen, (tarwe, rogge, gerst) en de producten die ervan worden gemaakt.
[...]
Het niet in water oplosbare gluten wordt door de plant opgeslagen in de graankorrel om te dienen als reserve-voedsel.
Gluten komen niet voor in wilde rijst, boekweit, gierst, quinoa en amaranth.
[...]
Gluten worden onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines.
Je hebt het toch niet juist. Gluten komt van het Latijnse woord gluten, wat lijm betekent. Het is enkelvoud, ook volgens de Taalunie. De definitie volgens mijn geneeskundig woordenboek (Coëlho) is 'geelgrijze, kleverige, taaie eiwittenbevattende stof in tarwe, rogge, haver en gerst, hoofdzakelijk bestaande uit de proteïnen glutenine en gliadine'.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:02 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht heel lang dat 'gluten' een meervoudsvorm is, als verzamelnaam... maar vaak lees je het ook als enkelvoud, zoals hier: 'Gluten is een eiwit dat voorkomt in rogge, tarwe, haver en gerst.' (bron: Gezondheidsnet)
Ook in het Engels, dat geen '-en' als meervoudsvorm kent zoals bij ons, wordt het zo geschreven. Als enkelvoudsvorm dus.
Theoretisch zou je dan dus ook weleens 'één gluut' kunnen hebben in een bepaald voedingsmiddel, maar daar hoor je nooit van. (Klinkt wel geinig...)
Maar nu lees ik op Wikipedia (en ook in andere bronnen) dat het wel degelijk gaat om een groep bepaalde eiwitten:
[..]
Hier wordt enkelvoud en meervoud dus inconsequent door elkaar gebruikt. Wat is het nou??
Persoonlijk houd ik het maar bij een meervoudsvorm, omdat het inderdaad om een groep eiwitten gaat. Dan zat ik dus tóch goed, al die jaren...
De scores bij de Cito-toets lopen van 501 tot 550. Over het algemeen gaan kinderen in Nederland bij een score van 520 en lager naar het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) en met een score van 545 en hoger naar het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo).quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat nu ook alweer zat met de Cito-toets. Hoeveel punten je kan halen enzo?
Tussen de 500 en de 550 was mogelijk, maar vraag me niet waarom die score zo is als die isquote:Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat nu ook alweer zat met de Cito-toets. Hoeveel punten je kan halen enzo?
Als ze bijv. tussen de 0 en de 100 doen, dan lijkt het te veel op een schoolcijfer. Dat een kind geen slecht gevoel krijgt als ie een 5 haalt, zeg maar. 500 en 550 zijn volgens mij random gekozen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:52 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Tussen de 500 en de 550 was mogelijk, maar vraag me niet waarom die score zo is als die is.
quote:Cito, voluit het Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling, heeft bewust gekozen voor zo’n afwijkende schaal – 501 tot 550 dus – zodat het niet onmiddellijk geassocieerd wordt met schoolcijfers 1 tot en met 10. „Voor de eindtoets kun je niet slagen of zakken, op de toets kun je geen voldoendes of onvoldoendes halen”, laat de woordvoerster van Cito weten. „Bovendien willen we voorkomen dat de toets wordt gezien als een intelligentietest.” Bij zo’n IQ-test is 100 het gemiddelde.
Omdat de einduitslag van de Citotoets een extra en vrijwillig hulpmiddel is om de keuze voor het vervolgonderwijs te bepalen, zegt het getal lang niet alles. Ook rapportcijfers en bijvoorbeeld het advies van de leraar tellen mee. Maar een grove indeling volgens Cito is: bij 532 of lager vmbo, 533 tot 545 havo, en boven de 545: gymnasium of atheneum.
Het niveau van de toets kan per jaar verschillen. Als iemand vorig jaar een score van 545 had, zou die niet automatisch dit jaar ook die score halen. „Elk jaar kijken we opnieuw naar de totaalscore dat jaar. Deze score wordt omgezet in een score tussen de 501 en 550 met behulp van een formule die jaarlijks wordt aangepast op basis van de moeilijkheidsgraad van de toets”, aldus Cito. De hoogste score blijft dus altijd 550. Daardoor is het lastig de niveaus van de jaren onderling te vergelijken.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:39 schreef Gwywen het volgende:
Gluten... weer wat geleerd![]()
Ik heb overigens als kind altijd gedacht dat rosbief paardenvlees was. Een ros is immers een paard. Dus: paardenbief.
Hebben ze je ook verteld dat het soms voorkomt dat er op één weg twee nummers 1 zijn vanwege deze reden. Beide dorpen beginnen dan bij de 1quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Da's een soort optisch trucje. Als je daar overheen rijdt met een constante snelheid lijkt het net of je steeds harder gaat omdat de zigzag niet alleen breder wordt maar ook compacter. Wat leg ik dat onduidelijk uit zeg.... ik hoop dat het toch te begrijpen is..quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:31 schreef Robsterr het volgende:
In de trant van de verkeersborden e.d.:
Wat betekend zo'n zigzag lijn die je wel eens voor een kruispunt ziet?
Hij begint smal en wordt steeds breder..
Klopt. Net als het optisch trucje met die omhoog lopende strepen vlak voor een tunnel, voor mensen met tunnelvrees om de hoogte van de tunnel hoger te doen lijken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:12 schreef hondashadow het volgende:
[..]
Da's een soort optisch trucje. Als je daar overheen rijdt met een constante snelheid lijkt het net of je steeds harder gaat omdat de zigzag niet alleen breder wordt maar ook compacter. Wat leg ik dat onduidelijk uit zeg.... ik hoop dat het toch te begrijpen is..
Dat is ook (een van de redenen) dat er om de zoveel meter bomen staan langs provenciale wegen. Het lijkt dat alsof je harder rijdt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:12 schreef hondashadow het volgende:
[..]
Da's een soort optisch trucje. Als je daar overheen rijdt met een constante snelheid lijkt het net of je steeds harder gaat omdat de zigzag niet alleen breder wordt maar ook compacter. Wat leg ik dat onduidelijk uit zeg.... ik hoop dat het toch te begrijpen is..
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat als een Amerikaan overseas zegt, ze Canada bedoelen, en niet Europa of Japan.
En dat nummer 1 (en dus de oneven nummers, duh..) altijd links zitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hebben ze je ook verteld dat het soms voorkomt dat er op één weg twee nummers 1 zijn vanwege deze reden. Beide dorpen beginnen dan bij de 1Komt niet zo heel vaak meer voor, omdat dit grote problemen gaf.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:06 schreef Marble het volgende:
Dat "mum" in de uitdrukking "in een mum van tijd" een verkorte versie is van het woord minimum
Dat wist ik ook niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:06 schreef Marble het volgende:
Dat "mum" in de uitdrukking "in een mum van tijd" een verkorte versie is van het woord minimum
Dat is denk ik enkel een grappige bijkomstigheid in het Nederlands. Want in het Engels heet ze ook zo, maar daar heeft haar achternaam naam niks met villen (= to skin, poach, flay) te maken.quote:Op zondag 15 maart 2009 11:40 schreef Etcetera het volgende:
Ja![]()
En 'De vil' is naar mijn idee ook dat wat ze graag doet: villen
quote:Cruella's name is a play on the words cruel and devil, an allusion which is emphasized by having her country house be nicknamed "Hell Hall". In some translations, Cruella De Vil is known as "Cruella De Mon", presumably to change the play on the word "devil" to one on "demon" because the word "devil" in some languages does not have a clear meaning. An example is Italy, where she is called "Crudelia De Mon" (a pun on "crudele", cruel, and "demone", demon). In the French translation of the Disney's animated movie, she is referred as "Cruella D'Enfer" (Literally, Cruella of Hell or from Hell). In some languages (such as Spanish) where her last name has been left as De Vil, but is not similar to their equivalent of devil, it is taken to be a play on their equivalent of "vile" or "villain".
quote:Op maandag 16 maart 2009 11:07 schreef Chaos-Zero het volgende:
Vraag me eigenlijk al heel erg lang af waarom eigenlijk altijd de bushalte van de andere kant, dus van het tegemoet komende vekeer, bijna altijd eerder komt dan de bushalte aan de kant waar jij rijdt.![]()
Ze kunnen niet echt recht tegenover elkaar staan, als er dan twee bussen stil staan kan er geen ander verkeer meer langs..quote:Op maandag 16 maart 2009 11:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
Lol, ik bedoel gewoon als je gewoon rechts rijd op de weg, wat je dus altijd doet, kom je eerst langs de bushalte van de andere rijbaan en daarna komt pas de bushalte op de weg waar jij rijdt. Dat is eigenlijk altijd zo maar vraag me af waarom?
Lang niet altijd tochquote:Op maandag 16 maart 2009 12:08 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ja dat snap ik, maar ik snap niet dat het altijd zo is dat de andere kant ALTIJD eerst komt..
1 2 3 | BUS ____BUS___________ |
1 2 3 | BUS ___________BUS___ |
Wow, tof.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:24 schreef Merson het volgende:
Omdat je anders helemaal geen overzicht hebt.
[ code verwijderd ]
Als je dan dus netjes rechts rijdt, ga je om je 'eigen' bus heen, maar kan je niet achter/om de andere bus kijken. Totaal geen overzicht op de weg dus.
[ code verwijderd ]
Hoef je maar om één bus heen en kan je het tegemoet komende verkeer wel zien aankomen.
Net zoals het rivier en zee verhaal.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:45 schreef Sniz het volgende:
Dat autobaan duits is en het nederlandse woord snelweg is, daarom begrepen mn vriendjes me vroeger nooit
Ah dat was dan mijn eigen interpretatiequote:Op zondag 15 maart 2009 14:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat is denk ik enkel een grappige bijkomstigheid in het Nederlands. Want in het Engels heet ze ook zo, maar daar heeft haar achternaam naam niks met villen (= to skin, poach, flay) te maken.
Wikipedia schrijft er dit over:
[..]
Eigenlijk heel simpel, maar nooit aan gedachtquote:Op maandag 16 maart 2009 12:24 schreef Merson het volgende:
Omdat je anders helemaal geen overzicht hebt.
[ code verwijderd ]
Als je dan dus netjes rechts rijdt, ga je om je 'eigen' bus heen, maar kan je niet achter/om de andere bus kijken. Totaal geen overzicht op de weg dus.
[ code verwijderd ]
Hoef je maar om één bus heen en kan je het tegemoet komende verkeer wel zien aankomen.
Ik heb dat ook lang gedacht, hoor.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ah dat was dan mijn eigen interpretatie
Volgens mij wel. En héél goed uitkijken met oversteken, als je uit een rechtsrijdend land komt (ik spreek uit bittere ervaringquote:Op maandag 16 maart 2009 14:14 schreef Tegan het volgende:
Oh trouwens. In landen waar je links rijdt, hoe zit dat dan met de verkeersregels? Links voorrang?
Nee, in Engeland en Cyprus weet ik toevallig dat het gewoon is dat de doorgaande/grotere weg voorrang heeft.. Ofja in Cyprus is het meer, wie het hardst gewoon doorrijdtquote:Op maandag 16 maart 2009 14:14 schreef Tegan het volgende:
Oh trouwens. In landen waar je links rijdt, hoe zit dat dan met de verkeersregels? Links voorrang?
Ja, nadat ik bijna zo'n typisch Londense tegen mijn rechterbeen had, drong het tot me door: "Oh, dáárom staat dat daar!"quote:Op maandag 16 maart 2009 14:35 schreef Tegan het volgende:
In London staat overal op de weg "Look left/right" voor de toeristen.
Niet alleen in London, ook in kleine steden/plaatsen, zoals Birmingham en het daarnaast gelegen Wolverhampton (waar ik voor m'n studie gewoont heb) staat het op de wegen. Volgens mij in bijna iedere iets grotere stad wel.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:35 schreef Tegan het volgende:
In London staat overal op de weg "Look left/right" voor de toeristen.
Oh. Zouden de Engelsen er zelf heel slecht in zijn dan, komen er onwijs veel toeristen, of gebeuren er gewoon enorm veel ongelukken? Verkeersboetes (snelheid/alcohol) in Engelang zijn wel onwijs hoog.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef Caspian het volgende:
[..]
Niet alleen in London, ook in kleine steden/plaatsen, zoals Birmingham en het daarnaast gelegen Wolverhampton (waar ik voor m'n studie gewoont heb) staat het op de wegen. Volgens mij in bijna iedere iets grotere stad wel.
nee, niet als je de andere kant op rijdtquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dat nummer 1 (en dus de oneven nummers, duh..) altijd links zit
Dat is niet waar - het is heel ongebruikelijk voor een Amerikaan om 'overseas' te zeggen als er niet daadwerkelijk een oceaan ligt tussen 'hier' en de bestemming. Door de Engelse oorsprong van het woord (waar élk buitenland 'overseas' is) is het niet helemaal fout, maar in de regel zal een Amerikaan gewoon 'abroad' zeggen als het om Canada gaat. Vooropgesteld dat hij weet waar het ligt, natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat als een Amerikaan overseas zegt, ze Canada bedoelen, en niet Europa of Japan.
Vanuit het centrum natuurlijk ook dan hequote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:07 schreef gekko007 het volgende:
[..]
nee, niet als je de andere kant op rijdt
Jij hebt niet goed gekekenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:44 schreef Rauw. het volgende:
Nog 1 in de categorie 101 Dalmatiërs:
Ik vond het altijd vreemd dat uit zo'n klein hondje 101 puppies konden komen![]()
Terwijl je zelfs in de film ziet dat er maar 15 geboren worden en de rest zich in Cruella's crib erbij voegt.
Wat zeg jij nou anders dan Rauw. deed?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed gekekenPerdita en Pongo krijgen maar 15 pups, later adopteren zij de rest van de pups. (Die andere 86 pups zijn door die knechtjes van Cruella al eerder gestolen (of gekocht). )
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij hebt niet goed gekekenPerdita en Pongo krijgen maar 15 pups, later adopteren zij de rest van de pups. (Die andere 86 pups zijn door die knechtjes van Cruella al eerder gestolen (of gekocht). )
Ja, dat die rare pijltjes ineens in een vlaag van onoplettendheid daadwerkelijk een letter vormen!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef Pursuinghappiness het volgende:
Dat het logo van Carrefour eigenlijk een C voorstelt en 't tevens de kleuren van de franse vlag zijn
[ afbeelding ]
Verdomd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:26 schreef Marble het volgende:
Dringt net pas tot me door dat het Sundance-filmfestival c.q. het stadje waar het plaats vindt (dat eigendom is van Robert Redford) natuurlijk zijn vernoemd naar Redford's personage in Butch Cassidy and the Sundance Kid, en niet één of andere hippie-indianennaam (a la Dances With Wolves e.d.).
Da's gewoon een NL hoor (staat ook in het woordenboek), maar snelweg wordt gewoon het meest gebruiktquote:Op maandag 16 maart 2009 12:45 schreef Sniz het volgende:
Dat autobaan duits is en het nederlandse woord snelweg is, daarom begrepen mn vriendjes me vroeger nooit
Klopt. Of nouja, ik heb het in Edinburgh, Glasgow en Dublin ook gezien.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef Caspian het volgende:
[..]
Niet alleen in London, ook in kleine steden/plaatsen, zoals Birmingham en het daarnaast gelegen Wolverhampton (waar ik voor m'n studie gewoont heb) staat het op de wegen. Volgens mij in bijna iedere iets grotere stad wel.
Omdat anders de afstanden tussen het verblijf en de auto's de groot wordt. Als alles gelijkvloers is, worden de afstander groter (je kunt die mannen moeilijk in de garage laten verblijven, ARBO enzo...).quote:Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef SexPistol het volgende:
Brandweermannen hebben een paal gemaakt om sneller bij de brandweer te zijn in geval van nood. De paal is ook sneller dan de trap of lift.
Wat ik nu niet snap, als de nood zo hoog is...
Waarom zitten ze dan altijd boven!?
nicequote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef Pursuinghappiness het volgende:
Dat het logo van Carrefour eigenlijk een C voorstelt en 't tevens de kleuren van de franse vlag zijn
[ afbeelding ]
Damn. krijg nou wat...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef Pursuinghappiness het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef Pursuinghappiness het volgende:
[ afbeelding ]
In dezelfde categorie heb je ook de witte pijl in het FedEx logo (die snelheid en precisie moet symboliseren) tussen de E en de xquote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:06 schreef Pursuinghappiness het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan staat die pijl achteruit.. dus dat klopt niet... in geval van logo op een busje aan de bestuurderskant..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:37 schreef Werewolf het volgende:
[..]
In dezelfde categorie heb je ook de witte pijl in het FedEx logo (die snelheid en precisie moet symboliseren) tussen de E en de x
[ afbeelding ]
Volgens mij heb je er nog wel meer....ik zal eens even zoeken.
Het GameCube-logo. Lijkt op het eerste oog een soort avantgardistische kubus, maar er is tevens een G met een C (van GameCube) in te ontdekken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:37 schreef Werewolf het volgende:
post er dan een plaatje bijquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:20 schreef Marble het volgende:
[..]
Het GameCube-logo. Lijkt op het eerste oog een soort avantgardistische kubus, maar er is tevens een G met een C (van GameCube) in te ontdekken.
Ben je te dom om te Googlen of zo?quote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Dat de wolkjes en de struikjes in Mario dezelfde figuurtjes zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
én een kubusquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:20 schreef Marble het volgende:
Het GameCube-logo. Lijkt op het eerste oog een soort avantgardistische kubus, maar er is tevens een G met een C (van GameCube) in te ontdekken.
Geweldig!quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bosmongoolquote:Op donderdag 26 maart 2009 08:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
ik niet, jij blijkbaar wel. bosmongool
Dat doet me denken aan "De Zwerver" die vroeger in onze stad woonde. (Ja, in die tijd had een gemiddelde stad nog maar één zwerver en iedereen kende hem)quote:Op zondag 29 maart 2009 22:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat mensen die in cabrio's reden, geen dak konden betalen..
Ik neem aan dat je queue bedoelt? Het Engelse woord voor wachtrij.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Vrij recent:Q-Music = cue music Die zwarte cirkel in de James Bond intro is de loop van een pistool
En voor file.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:53 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je queue bedoelt? Het Engelse woord voor wachtrij.
Nee, hij bedoelt Cue. Als in: startsein of teken dat iets gaat of moet gaan beginnen.quote:Op zondag 29 maart 2009 22:53 schreef Juk het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je queue bedoelt? Het Engelse woord voor wachtrij.
Nooit over nagedacht maar het klinkt wel aannemelijk dat het dat betekend. Het in de wachtrij zetten van muziek, maw: veel muziek en geen gepraat.
Dat is compleet nieuw voor mij, maar wilde ik wel altijd al eens weten als ik aan het fietsen wasquote:Op zondag 29 maart 2009 23:22 schreef Gutz het volgende:
Dat de afstandsborden van de ANWB altijd gemeten zijn naar de oudste kerk in de stad/ of dorp.
Kijk eens naar de post onder de post die jij hebt gequotequote:Op maandag 30 maart 2009 11:46 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat is compleet nieuw voor mij, maar wilde ik wel altijd al eens weten als ik aan het fietsen was
Is me nooit opgevallen, maar wel slim natuurlijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is me echt nog nooit opgevallen!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:37 schreef Werewolf het volgende:
[..]
In dezelfde categorie heb je ook de witte pijl in het FedEx logo (die snelheid en precisie moet symboliseren) tussen de E en de x
[ afbeelding ]
Misschien moet iemand even mailen met Q-music?quote:Op maandag 30 maart 2009 10:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt Cue. Als in: startsein of teken dat iets gaat of moet gaan beginnen.
"Cue lights, cue music...action" etc.
quote:Radio 538 is ontleend aan de golflengte waarop Veronica in de jaren '70 uitzond vanaf zee (538 meter op de middengolf
Ja, dat bedoelde ik idd. Bedankt!quote:Op maandag 30 maart 2009 10:06 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Nee, hij bedoelt Cue. Als in: startsein of teken dat iets gaat of moet gaan beginnen.
"Cue lights, cue music...action" etc.
quote:The Netherlands has the 16th largest economy in the world
Nog zo één. NL lijkt al zo overgereguleerd, maar zelfs nog 13e minst gereguleerde. Hoe stalinistisch is de rest dan wel niet?quote:Netherlands is the 13th most free market capitalist economy out of 157 surveyed countries.
Uit Porto, om precies te zijn. En sherry komt uit het spaanse Jerez. Spreek dat maar eens op z'n spaans-engels uitquote:Op maandag 30 maart 2009 13:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kwam er pas onlangs achter dat port uit Portugal komt. Ik had de connectie gewoon nooit gemaakt
oorspronkelijk een middenhandswortelbeentje van een varkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:42 schreef Derfel het volgende:
[..]
Ja of in het
nederlands een teerling...
Ik denk dat het vooral om im- en export gaat. Nederland moet daarin wel vrij zijn want als ze hun protectionisme invoeren op veel gebieden dan stort de economie nogal in elkaar. Grotere landen kunnen daar veel meer in doordrammen, ze kunnen bijvoorbeeld invoerprijzen verhogen omdat ze op veel gebieden zelfvoorzienend zijn. Dat hoeft niet per se stalinistisch te zijn, dat heet gewoon bescherming van de economiequote:Op maandag 30 maart 2009 18:48 schreef Marble het volgende:
[..]
Nog zo één. NL lijkt al zo overgereguleerd, maar zelfs nog 13e minst gereguleerde. Hoe stalinistisch is de rest dan wel niet?
In de gouden eeuw was ca 70% van de wereldhandel (!!!!) in handen van Nederland. Geen enkel land had daarvoor, of daarna ooit zo een groot aandeel aan de wereldeconomie.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:41 schreef Marble het volgende:
[..]. WTF zo'n klein calvinistisch minilandje 16e van de hele wereld?! Hoe pauper is de rest dan wel niet zeg.
American Dad?quote:Op zondag 29 maart 2009 22:21 schreef Filatelistfetisjist het volgende:Die zwarte cirkel in de James Bond intro is de loop van een pistool
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |