abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65993023
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Doe dan maar vanaf de kerk midden in jullie dorp.

En nu even zonder dollen, ik heb geen flauw idee want ik ben namelijk geen dorpeling.
Vanaf gemeentetehuis gezien
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_65993163
Ik dacht altijd dat ik altijd heel toevallig bij de conducteur in de buurt zat als ik in zo'n nieuwe dubbeldekker trein zat. Want ik hoorde hem toch altijd fluiten tenslotte?

Nee dus, wist ik veel dat die deuren ook zo'n fluitend geluidje maken
Patat Friet
pi_65993243
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:35 schreef ganzenherder het volgende:
Ik dacht altijd dat ik altijd heel toevallig bij de conducteur in de buurt zat als ik in zo'n nieuwe dubbeldekker trein zat. Want ik hoorde hem toch altijd fluiten tenslotte?

Is dat zo?! Ik schenk er gewoon nooit aandacht aan .
pi_65993701
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:35 schreef ganzenherder het volgende:

Bij die deuren zit zelfs een rood zwaailicht!
pi_66005339
Ik zat trouwens net tennis te kijken, en ik dacht vroeger altijd dat de tennisser boven in beeld voordeel had, omdat hij 'omlaag' moest tennissen. En die andere dus omhoog, dus harder moest slaan
pi_66012083
Ik durf het niet goed te zeggen, uit angst mezelf onsterfelijk belachelijk te maken, maar als ik de naam George Washington hoor, zie ik altijd deze man voor me.
Ik ben er dus pas sinds net achter (ik zateen artikel op Nu.nl te lezen) dat ik altijd de verkeerde voor me had
  vrijdag 20 februari 2009 @ 07:09:45 #107
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_66264662
Ik dacht altijd dat de ene maand 31 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)

Zojuist kwam ik tot de ontdekking dat juli 31 dagen heeft en augustus óók.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_66265584
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 07:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik dacht altijd dat de ene maand 31 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)

ken je ook het truukje om dat te onthouden door je knokkels te tellen?
pi_66271400
quote:

Ik vermoed dat één van de twee 30 moet zijn?
En idd, op je knokkels!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 februari 2009 @ 12:39:46 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_66273159
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 09:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb hem net zelf bedacht, dus geen idee of 'ie eerder is genoemd, vast wel maargoed.
Dat Cruella De Vil van achternaam dus gewoon devil heeft. Ofwel, duivel.
Daar kwam ik van de week ook achter, toen ik de DVD hoes eens goed bekeek
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:11:00 #111
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66283816
Vroeger dacht ik dat het glasbak logo

Iets van een voorkant van een scooter was wat een stoep op reed. Ik wist nooit dat het een hand met een fles was.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_66287763
Ik dacht vroeger een tijdlang dat met het woord 'shipping' altijd letterlijk 'verzending per schip' bedoeld werd... 'Nou', dacht ik bij mezelf, 'Dat gaat lang duren dan... Kunnen ze het niet beter per vliegtuig doen??'
Het klonk me dan ook nogal raar in de oren toen ik ergens las '...will be shipped via airmail'.
Later werd me wel duidelijk dat het gewoon 'verzenden' betekent, ongeacht op welke manier...
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_66287809
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
- Dat als je achterop zat bij je vader of moeder en met je benen begon te draaien/meefietsen, je niet harder ging

pi_66290934
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:15 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht vroeger een tijdlang dat met het woord 'shipping' altijd letterlijk 'verzending per schip' bedoeld werd... 'Nou', dacht ik bij mezelf, 'Dat gaat lang duren dan... Kunnen ze het niet beter per vliegtuig doen??'
Het klonk me dan ook nogal raar in de oren toen ik ergens las '...will be shipped via airmail'.
Later werd me wel duidelijk dat het gewoon 'verzenden' betekent, ongeacht op welke manier...
Oh, dat wist ik ook niet! Bij 'do you ship to the Netherlands' dacht ik ook dat het per schip zou gaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:47:06 #115
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66291498
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:38 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik zou niet meer weten hoe die eruit ziet.

Wel dacht ik heel vroeger altijd bij dit bord: dat ze dit bedoelden: [ afbeelding ]

Ik dacht daarbij altijd aan en dat er dus in de buurt een camping was
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:07:02 #116
246052 Gius123
Ondertitel.
pi_66296054
Ik dacht altijd dat een 'stoma' een of andere stoommaaltijd was..

STOMA : http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoma_(geneeskunde)
Handtekening.
pi_66297904
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:11 schreef Daywalk3r het volgende:

[ afbeelding ]

Iets van een voorkant van een scooter was wat een stoep op reed. Ik wist nooit dat het een hand met een fles was.
Hoeveel fantasie moet je dán hebben.
Life is Music
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:59:30 #118
90268 basm85
new millenium cyanide christ
pi_66298454
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:47 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

ken je ook het truukje om dat te onthouden door je knokkels te tellen?
Ik heb ooit gehoord dat dit kwam omdat deze maanden naar romeinse keizers Julius Cesaer en Augustus vernoemd zijn. Om de ene keizer niet grootser te laten lijken dan de ander, heeft men besloten om beide maanden evenveel dagen te geven. Of dit verhaal klopt weet ik niet
GONE-BOUND, LOST, AWAY, PHASED OUT, NON-EXISTING
pi_66299938
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Er was er daarna nog eentje (Domitianus) die zichzelf minstens zo geweldig als dat illustere duo en september wilde hernoemen, gelukkig is dat allemaal niet doorgegaan

Die wigwam doet me er trouwens aan denken dat mijn dochter laatst een bord 'verboden te kamperen' zag, en doodleuk verkondigde 'kijk mama, daar mogen de Indianen niet komen'

zaterdag 21 februari 2009 @ 08:17:56 #120
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_66306471
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:59 schreef basm85 het volgende:

[..]

Ik heb ooit gehoord dat dit kwam omdat deze maanden naar romeinse keizers Julius Cesaer en Augustus vernoemd zijn. Om de ene keizer niet grootser te laten lijken dan de ander, heeft men besloten om beide maanden evenveel dagen te geven. Of dit verhaal klopt weet ik niet
Volgens Wikipedia niet, ik dacht het zelf ook... Onder de Romeinen was Maart de 1e maand van het jaar, en was februari als laatst aan de beurt. Februari was een 'restmaand' waar alle overgebleven dagen aan toegevoegd werden (correct me if I'm wrong).
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_66308493
Onder het kopje niet begrepen borden mag ook het logo van het CBR:

Ik zag het gisteren weer op TV en wist ik weer dat ik vroeger nooit de C, B en de R in het logo had gezien
pi_66308610
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:12 schreef Werewolf het volgende:
Onder het kopje niet begrepen borden mag ook het logo van het CBR:
[ afbeelding ]

Ik zag het gisteren weer op TV en wist ik weer dat ik vroeger nooit de C, B en de R in het logo had gezien
.
pi_66308660
Soms zie je weleens van die geverfde zwarte rondjes op de weg met in het midden nog eens een wit rondje.
Ik dacht vroeger altijd dat er daar iemand was verongelukt.
Life is Music
pi_66309134
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:21 schreef Fredo55 het volgende:
Soms zie je weleens van die geverfde zwarte rondjes op de weg met in het midden nog eens een wit rondje.
Zit er in het midden dan niet altijd een pin?
Waar die voor is zou ik dan ook weer niet weten..
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_66309174
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:21 schreef Fredo55 het volgende:
ja maar wat is het dan wel precies Is het voor luchtfoto's ofzo?
pi_66309605
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:46 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Zit er in het midden dan niet altijd een pin?
Waar die voor is zou ik dan ook weer niet weten..
Inderdaad, een ijzeren pin.
Ik heb ook geen flauw idee waar ze voor dienen,
in ieder geval niet wat ik dacht.
Life is Music
pi_66309931
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:07 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Inderdaad, een ijzeren pin.
Ik heb ook geen flauw idee waar ze voor dienen,
in ieder geval niet wat ik dacht.
Een complot!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66309975
Ik heb geen flauw idee waar jullie het over hebben...
Maar misschien moet iemand deze vraag eens overgooien naar PTA, misschien weten ze het daar?
pi_66310055
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:19 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Een complot!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:10:08 #130
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66311404
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef eQuaL het volgende:

[..]

ja maar wat is het dan wel precies Is het voor luchtfoto's ofzo?
Volgens mij heeft het daar wel mee te maken. Maar zo'n metalen pin heeft toch met landmeten te maken, een vast punt om vanuit te meten ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:27:32 #131
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66311964
Zo heeft het bij mij jaaaaaren geduurd voordat ik doorhad dat het oude RTL logo een indiaan was (opeens zag ik het!)

In me Burberry......
pi_66312452
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:11 schreef Daywalk3r het volgende:

[ afbeelding ]

Hoe zie je hier in hemelsnaam een scooter en een stoep in?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:19:28 #133
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66313566
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:43 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Gewoon een voorkant van een scooter met dat zwarte als wiel en dan een schuine rand van een stoep.
Ik was jong.. Wist ik veel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_66314527
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:43 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik moest ook even moeite doen, maar volgens mij zo:

En nee, iIk heb echt niets te doen vandaag
pi_66319170
Die geschilderde grammofoonplaten op de weg schijnen inderdaad voor plekbepaling te zijn, markeringspunten voor luchtfoto's. Van vroegâh.

vwb de maanden van het jaar, maart was bij de Romeinen idd de eerste maand, tel maar door, dan zou september de zevende maand zijn (sept = zeven, okt = acht, nov = negen, dec = tien) maar dat staat los van het feit dat juli en augustus allebei 31 dagen hebben.

Dat wat ik hierboven tussen haakjes heb gezet, was destijds voor mij ook een openbaring hoor
  zondag 22 februari 2009 @ 16:31:12 #136
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66344075
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:52 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik moest ook even moeite doen, maar volgens mij zo:
[ afbeelding ]

En nee, iIk heb echt niets te doen vandaag
Ja zo inderdaad.
pi_66384736
Ik kom er net pas achter dat het woord "hardnekkig" wel eens temaken zou kunnen hebben met de guillotine onthoofdingen in de middeleeuwen.. of is dat niet logisch?

[ Bericht 4% gewijzigd door BobdG op 23-02-2009 20:04:05 ]
-
pi_66385786
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:56 schreef BobdG het volgende:
Ik kom er net pas achter dat het woord "hardnekkig" wel eens temaken zou kunnen hebben met de guillotine onthoofdingen in de middeleeuwen.. of is dat niet logisch?
Ik vind 'm leuk, BobdG

Ik zag vandaag op National Geographic een programma over tijgers en dat herinnerde mij eraan dat ik er pas heel, heel, beschamend laat achter ben gekomen dat tijgers en leeuwen grote uitvoeringen van katten zijn.
Net zoals kippen vogels zijn, dat heeft bij mij ook nogal lang geduurd. (Ik wilde als kind bioloog worden. Ahum.)
pi_66386348
Ik kwam er pas laat achter, dat de aanduiding op een kilometerteller, niet de werkelijke snelheid van de auto was.
Dus als ik ergens liep, bij een mooie auto, en er stond op bijv 0-260... Dan dacht ik dat die 260 ging.
  maandag 23 februari 2009 @ 20:44:36 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66386655
quote:
Dat iemand met een harde nek nogal hardnekkig aan het leven vasthield? Zou best kunnen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66386810
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:10 schreef maok het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het daar wel mee te maken. Maar zo'n metalen pin heeft toch met landmeten te maken, een vast punt om vanuit te meten ofzo?
Even googlen en we krijgen http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=488 te zien.

Even een korte anekdote over het kortjakje verhaal, (en met name de BHV'- en EHBO'ers),

ALS je toevallig in een situatie komt waar een reanimatie van toepassing is, en je bent, (door de zenuwen,) het tempo of het aantal massage's p/minuut vergeten, dan kan je "altijd is kortjakje ziek" gebruiken als ijkpunt.

Als je een massage geeft op dit tempo, en de borstkas indrukt als je een lettergreep uitspreekt, zit je aardig in het goede tempo en pas je ook 15 massage's toe.

Dus :
al = borstcompressie,
tijd = borstcompressie,
is = borstcompressie,
kort = borstcompressie,
jak = borstcompressie,
je = borstcompressie,

Enz enz enz.

Oh ja, in de pauze van "Ziek" en "midden in de week" moet je ook een borstcompressie toepassen.

Vervolgens 2 keer beademen, en dan weer "altijd is kortjakje ziek..."

Oké, het is niet echt on-topic, maar misschien even een handig ezelsbruggetje.
Ik ken mensen die mensen kennen.
Dus ik heb mensenkennis...
pi_66387198
quote:
Ik dacht altijd dat de ene maand 30 dagen had en de opeenvolgende maand 31dagen, et cetera. (met uitzondering van februari dan)

Ik zie het ook nu pas...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_66387676
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:34 schreef Gwywen het volgende:
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Er was er daarna nog eentje (Domitianus) die zichzelf minstens zo geweldig als dat illustere duo en september wilde hernoemen, gelukkig is dat allemaal niet doorgegaan

Die wigwam doet me er trouwens aan denken dat mijn dochter laatst een bord 'verboden te kamperen' zag, en doodleuk verkondigde 'kijk mama, daar mogen de Indianen niet komen'

[ afbeelding ]

Ik was heel blij dat mijn moeder mij vertelde dat kindjes niet gedood worden, maar gedoopt...
pi_66387852
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:49 schreef R2k2 het volgende:

[..]

Even googlen en we krijgen http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=488 te zien.

Even een korte anekdote over het kortjakje verhaal, (en met name de BHV'- en EHBO'ers),

ALS je toevallig in een situatie komt waar een reanimatie van toepassing is, en je bent, (door de zenuwen,) het tempo of het aantal massage's p/minuut vergeten, dan kan je "altijd is kortjakje ziek" gebruiken als ijkpunt.

Als je een massage geeft op dit tempo, en de borstkas indrukt als je een lettergreep uitspreekt, zit je aardig in het goede tempo en pas je ook 15 massage's toe.

Dus :
al = borstcompressie,
tijd = borstcompressie,
is = borstcompressie,
kort = borstcompressie,
jak = borstcompressie,
je = borstcompressie,

Enz enz enz.

Oh ja, in de pauze van "Ziek" en "midden in de week" moet je ook een borstcompressie toepassen.

Vervolgens 2 keer beademen, en dan weer "altijd is kortjakje ziek..."

Oké, het is niet echt on-topic, maar misschien even een handig ezelsbruggetje.
Nou, erg handig :S. Het tempo klopt volgens mij niet (is geen 100 maal per minuut, iig, zoals ik het zing) en 15 compressies zijn al weer een paar jaar achterhaald: het is nu 30:2.
pi_66388621
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nou, erg handig :S. Het tempo klopt volgens mij niet (is geen 100 maal per minuut, iig, zoals ik het zing) en 15 compressies zijn al weer een paar jaar achterhaald: het is nu 30:2.
Sneller zingen

Maar je hebt gelijk, tis nu inderdaad 30:2.
(Ik moet weer even bijgespijkerd worden...)

Maar in principe kan het slachtoffer er alleen maar beter van worden. of je nu 15:2 aanhoudt of 30:2...
Ik ken mensen die mensen kennen.
Dus ik heb mensenkennis...
pi_66388706
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:27 schreef Chav het volgende:
Zo heeft het bij mij jaaaaaren geduurd voordat ik doorhad dat het oude RTL logo een indiaan was (opeens zag ik het!)

[ afbeelding ]
Kun je mij deze even uitleggen?
pi_66391349
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:42 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

Kun je mij deze even uitleggen?
Ik meen in het logo dat gevoerd werd tussen 1990 en 1998, nog voor deze:
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_66392156
Ik weet welke er bedoeld wordt maar kan hem zo gauw niet vinden op google. Volgens mij is dat nog uit de tijd dat het RTL Véronique was? Met Jaap van Meekren die het nieuws deed samen met Loretta.
Ik zag er altijd wel een Indiaan in, maar begreep juist niet waarom dat was en dacht dus dat ik er iets verkeerds in zag...
  maandag 23 februari 2009 @ 23:24:09 #149
185115 Juk
Misschien
pi_66392564
Ik denk dat je deze bedoeld:

Ik heb ook altijd gedacht dat het een indiaan met een tooi was, maar wat die indiaan met de tv te maken had snap ik nog steeds niet.
The only thing I fear is my MoM
pi_66392756
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:24 schreef Juk het volgende:
Ik denk dat je deze bedoeld:

[ afbeelding ]

Ik heb ook altijd gedacht dat het een indiaan met een tooi was, maar wat die indiaan met de tv te maken had snap ik nog steeds niet.
BINGO!

IP Network fungeert als verkoop- en adviesorgaan binnen Nederland om adverteerders kennis te laten maken met de internationale advertentiemogelijkheden binnen het netwerk van RTL Group. IP Network is Europa’s grootste internationale verkoop- en adviesnetwerk voor radio en tv. Dit netwerk bestaat uit 46 grote tv-zenders en 33 radiostations in 14 Europese landen. Dit maakt IP Network een uitstekende partner in business met kennis van lokale markten, media en advertentiemogelijkheden.

In samenwerking met IP Network kan bijvoorbeeld een tv-burst in Duitsland of Spanje gearrangeerd worden. IP Network beschikt over de marktonderzoeksgegevens (naar land, zender en sector), campagne-analyses, tarieven en sales promoties die in de lokale markten gehanteerd worden. Daarnaast wordt continu onderzoek gedaan naar de bestedingen van adverteerders in diverse branches in de belangrijkste tv-landen van Europa. De Nederlandse vertegenwoordiging van IP Network is gehuisvest in het kantoor van RTL Nederland in Hilversum.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nero22 op 23-02-2009 23:39:20 (Eindelijk gevonden...) ]
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_66393043
quote:
Nou, in de middeleeuwen had met iig nog geen guillotine.
  Redactie Frontpage maandag 23 februari 2009 @ 23:38:38 #152
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66393113
Ik heb m'n moeder op de hoogte gebracht van het Bassie & Adriaan en Baron & Vlugge Japie verhaal
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_66396549
In de Donald Duck vluchtte Donald vaak naar Verwegistan, ik heb lang gedacht dat het land echt bestond . Tot ik erachter kwam dat het gewoon een verbastering was van Ver Weg. Voelde me behoorlijk dom toen .
pi_66399153
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
pi_66406222
Ik vond het altijd vreemd dat mensen dachten dat Lutjebroek niet bestond, omdat ik zelf vlakbij Lutjewinkel woonde en dacht dat dat er naast lag
Maar achteraf is het wel een vreemde naam ja
pi_66406377
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
pi_66406603
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat het vrije West-Berlijn diep in Oost-Duitsland lag. Sinds de muur gevallen is, heb ik daar nooit fatsoenlijke uitleg over kunnen krijgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/West-Berlijn
Zoiets.

Al is het daar ook weinig duidelijk, ik heb er op school beter les in gehad in ieder geval. Maar ja, het geheugen hè.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:38:13 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66406658
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Timboektoe daarentegen bestaat wel echt, ik vond dat destijds heel raar want ik dacht altijd dat dat net zoiets verzonnens was als Verweggistan.
Hier moet ik me bij aansluiten .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 24 februari 2009 @ 13:39:24 #159
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66406696
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:38 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik ook.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_66406765
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:38 schreef Mikkie het volgende:

[..]

+1
*** Nul Dertien ***
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:49:14 #161
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_66407098
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:38 schreef Gwywen het volgende:
Dat had ik met Zuid-Zwasiland
Tot een halfjaar geleden
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_66409078
quote:
Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.

pi_66409381
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:43 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan heb je ook niet echt hard gezocht naar een verklaring.

Nee.

Alles is op internet te vinden, maar daar heb ik nog geen zin in gehad.
pi_66413460
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:23 schreef frame-saw het volgende:
Ik vond het altijd vreemd dat mensen dachten dat Lutjebroek niet bestond, omdat ik zelf vlakbij Lutjewinkel woonde en dacht dat dat er naast lag
Maar achteraf is het wel een vreemde naam ja
Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:42:17 #165
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_66415396
quote:
nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.

dat was nou niet zo heel moeilijk te vinden....
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_66415464
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:43 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat denk je dat er door mij heen ging toen ik ontdekte dat Oostknollendam echt bestaat?
Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?
*** Nul Dertien ***
pi_66415523
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:

[..]

nou dat is wel zo heel makkelijk..... duitsland is opgedeelt in oost en west, en berlijn ook. Dus had je een stukje berlijn in het midden van oostduitsland wat "vrij" was.

Inderdaad; Een West-Duitse enclave in Oost Duitsland.
pi_66415594
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:44 schreef theKiD het volgende:

[..]

Betekend dat dus ook dat er een Westknollendam bestaat?
Inderdaad....en voor nog meer rare Nederlandse plaatsnamen, klik hier!
pi_66416507
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:42 schreef werkeend het volgende:

[..]

Ik had het net al even op Wikipedia gelezen. Maar niet geheel logisch als kind/puber. Dus ik vind mijn onwetendheid terecht.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:14:58 #170
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66706588
Ooit in een helder moment bedacht ik me opeens dat een rivierdelta een delta heet omdat de rivier uitwaaiert in een driehoekige vorm die daarmee lijkt op de griekse letter delta.
Life is what you make it.
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:24:32 #171
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_66720167
Eureka!
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:28:59 #172
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66722191
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:29 schreef Nero22 het volgende:

[..]

BINGO!

[ afbeelding ]

Die bedoel ik idd

Heb ook altijd gedacht dat de M van de Rotterdamse metro een McDonald was Was er dus van overtuigd dat er bij Oostplein een Mac zat....wel 15 jaar geleden ofzo...

In me Burberry......
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:25:22 #173
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_66724143
Ik begreep als kind nooit waarom McDonals een clown als mascotte had. Donald, dat is toch een eend?

Is het trouwens waar dat het logo franse frietjes moet voorstellen of is dat een urban legend?
pi_66725951
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:25 schreef Gwywen het volgende:
Is het trouwens waar dat het logo franse frietjes moet voorstellen of is dat een urban legend?
[ afbeelding ]
Volgens wikipedia zijn die bogen een overblijfsel van het oorspronkelijke ontwerp van het restaurantgebouw.
Het zouden anders ook wel rare patatten zijn.
pi_66731274
Ik dacht heel lang dat 'gluten' een meervoudsvorm is, als verzamelnaam... maar vaak lees je het ook als enkelvoud, zoals hier: 'Gluten is een eiwit dat voorkomt in rogge, tarwe, haver en gerst.' (bron: Gezondheidsnet)
Ook in het Engels, dat geen '-en' als meervoudsvorm kent zoals bij ons, wordt het zo geschreven. Als enkelvoudsvorm dus.
Theoretisch zou je dan dus ook weleens 'één gluut' kunnen hebben in een bepaald voedingsmiddel, maar daar hoor je nooit van. (Klinkt wel geinig... )

Maar nu lees ik op Wikipedia (en ook in andere bronnen) dat het wel degelijk gaat om een groep bepaalde eiwitten:
quote:
Gluten (van het Latijnse gluten, lijm) is de naam van een groep eiwitten die, samen met zetmeel, worden aangetroffen in het endosperm van sommige granen, (tarwe, rogge, gerst) en de producten die ervan worden gemaakt.
[...]
Het niet in water oplosbare gluten wordt door de plant opgeslagen in de graankorrel om te dienen als reserve-voedsel.
Gluten komen niet voor in wilde rijst, boekweit, gierst, quinoa en amaranth.
[...]
Gluten worden onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines.
Hier wordt enkelvoud en meervoud dus inconsequent door elkaar gebruikt. Wat is het nou??
Persoonlijk houd ik het maar bij een meervoudsvorm, omdat het inderdaad om een groep eiwitten gaat. Dan zat ik dus tóch goed, al die jaren...
pi_66731636
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:02 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik dacht heel lang dat 'gluten' een meervoudsvorm is, als verzamelnaam... maar vaak lees je het ook als enkelvoud, zoals hier: 'Gluten is een eiwit dat voorkomt in rogge, tarwe, haver en gerst.' (bron: Gezondheidsnet)
Ook in het Engels, dat geen '-en' als meervoudsvorm kent zoals bij ons, wordt het zo geschreven. Als enkelvoudsvorm dus.
Theoretisch zou je dan dus ook weleens 'één gluut' kunnen hebben in een bepaald voedingsmiddel, maar daar hoor je nooit van. (Klinkt wel geinig... )

Maar nu lees ik op Wikipedia (en ook in andere bronnen) dat het wel degelijk gaat om een groep bepaalde eiwitten:
[..]

Hier wordt enkelvoud en meervoud dus inconsequent door elkaar gebruikt. Wat is het nou??
Persoonlijk houd ik het maar bij een meervoudsvorm, omdat het inderdaad om een groep eiwitten gaat. Dan zat ik dus tóch goed, al die jaren...
Je hebt het toch niet juist. Gluten komt van het Latijnse woord gluten, wat lijm betekent. Het is enkelvoud, ook volgens de Taalunie. De definitie volgens mijn geneeskundig woordenboek (Coëlho) is 'geelgrijze, kleverige, taaie eiwittenbevattende stof in tarwe, rogge, haver en gerst, hoofdzakelijk bestaande uit de proteïnen glutenine en gliadine'.
pi_66732240
Ha, kijk, daar hebben we wat aan.
Nu wordt het toch een stuk duidelijker, en het komt overeen met wat Gezondheidsnet zegt.
Goed werk dotKoen, bedankt!
pi_66732250
Ik vond het tot vorig jaar nog heel fijn als het in de zomer heel veel regende want dan dacht ik dat de wolken een tijdje zouden weg blijven Maar die kunnen net zo goed blijven hangen
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:31:48 #179
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_66732552
In de trant van de verkeersborden e.d.:

Wat betekend zo'n zigzag lijn die je wel eens voor een kruispunt ziet?

Hij begint smal en wordt steeds breder..
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2009 @ 16:33:03 #180
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66732603
Snelheid minderen geloof ik
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_66732664
Dat je moet afremmen/extra opletten?
pi_66732816
Ik heb mijn theorie een halfjaar geleden gehaald, en ik geloof idd dat je snelheid moet minderen en extra opletten.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:50:49 #183
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_66733243
Vroeger dacht ik dat het onmogelijk was om van rioolwater bestaande uit urine en uitwerpselen weer schoon kraanwater van te maken. Sinds 3 jaar is mij verteld dat het wel degelijk mogelijk is.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66733442
Klopt. Je ziet dat soort dingen ook wel eens bij oversteekplaatsen bij basisscholen en drempels
pi_66734143
Sowieso zijn markeringen op de weg die ineens (subtiel) veranderen, een aanduiding dat er iets gaat veranderen aan de weg en dat je dus extra alert moet zijn en/of moet afremmen. Zoals bijvoorbeeld die strepen die dan ineens langer worden enzo. Toch ?

Dat gluten enkervoud was wist ik ook niet .
pi_66737154
Weet iemand trouwens hoe dat nu ook alweer zat met de Cito-toets. Hoeveel punten je kan halen enzo?
pi_66737205
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef Tegan het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat nu ook alweer zat met de Cito-toets. Hoeveel punten je kan halen enzo?
De scores bij de Cito-toets lopen van 501 tot 550. Over het algemeen gaan kinderen in Nederland bij een score van 520 en lager naar het voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) en met een score van 545 en hoger naar het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo).
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:52:05 #188
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66737280
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef Tegan het volgende:
Tussen de 500 en de 550 was mogelijk, maar vraag me niet waarom die score zo is als die is .
pi_66738893
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:52 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Tussen de 500 en de 550 was mogelijk, maar vraag me niet waarom die score zo is als die is .
Als ze bijv. tussen de 0 en de 100 doen, dan lijkt het te veel op een schoolcijfer. Dat een kind geen slecht gevoel krijgt als ie een 5 haalt, zeg maar. 500 en 550 zijn volgens mij random gekozen.
pi_66739069
Ja, maar. Je kon ook een 550 halen als je niet alles goed had...
pi_66740661
quote:
Cito, voluit het Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling, heeft bewust gekozen voor zo’n afwijkende schaal – 501 tot 550 dus – zodat het niet onmiddellijk geassocieerd wordt met schoolcijfers 1 tot en met 10. „Voor de eindtoets kun je niet slagen of zakken, op de toets kun je geen voldoendes of onvoldoendes halen”, laat de woordvoerster van Cito weten. „Bovendien willen we voorkomen dat de toets wordt gezien als een intelligentietest.” Bij zo’n IQ-test is 100 het gemiddelde.

Omdat de einduitslag van de Citotoets een extra en vrijwillig hulpmiddel is om de keuze voor het vervolgonderwijs te bepalen, zegt het getal lang niet alles. Ook rapportcijfers en bijvoorbeeld het advies van de leraar tellen mee. Maar een grove indeling volgens Cito is: bij 532 of lager vmbo, 533 tot 545 havo, en boven de 545: gymnasium of atheneum.

Het niveau van de toets kan per jaar verschillen. Als iemand vorig jaar een score van 545 had, zou die niet automatisch dit jaar ook die score halen. „Elk jaar kijken we opnieuw naar de totaalscore dat jaar. Deze score wordt omgezet in een score tussen de 501 en 550 met behulp van een formule die jaarlijks wordt aangepast op basis van de moeilijkheidsgraad van de toets”, aldus Cito. De hoogste score blijft dus altijd 550. Daardoor is het lastig de niveaus van de jaren onderling te vergelijken.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_66768900
Oké, het is niet jaren later maar ik dacht aldoor dat Snoop Dogg 'Said she was a dutchess' zong ipv Sensual seduction
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:24:53 #193
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_66772657
Met die gluten als enkelvoud enzo had ik met drugs

Dacht dat drugs ook een enkelvoud was.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:39:15 #194
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_66908072
Gluten... weer wat geleerd

Ik heb overigens als kind altijd gedacht dat rosbief paardenvlees was. Een ros is immers een paard. Dus: paardenbief.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:04:13 #195
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_66909036
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:39 schreef Gwywen het volgende:
Gluten... weer wat geleerd

Ik heb overigens als kind altijd gedacht dat rosbief paardenvlees was. Een ros is immers een paard. Dus: paardenbief.
*** Nul Dertien ***
pi_66914141
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik werk sinds kort als pakjesbezorger en laatst werd mij verteld dat de hoogste huisnummers het verst van het centrum verwijderd zitten en andersom. Dat heb ik nooit geweten, hiervoor zocht ik me altijd een ongeluk naar het juiste adres.
Hebben ze je ook verteld dat het soms voorkomt dat er op één weg twee nummers 1 zijn vanwege deze reden. Beide dorpen beginnen dan bij de 1 Komt niet zo heel vaak meer voor, omdat dit grote problemen gaf.
pi_66914442
Dat die bouwplaats geen bouwplaats was maar een opslag voor het tuincentrum en ik maar denken wanneer is dat nou af?
pi_66973798
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:31 schreef Robsterr het volgende:
In de trant van de verkeersborden e.d.:

Wat betekend zo'n zigzag lijn die je wel eens voor een kruispunt ziet?

Hij begint smal en wordt steeds breder..
Da's een soort optisch trucje. Als je daar overheen rijdt met een constante snelheid lijkt het net of je steeds harder gaat omdat de zigzag niet alleen breder wordt maar ook compacter. Wat leg ik dat onduidelijk uit zeg.... ik hoop dat het toch te begrijpen is..
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:32:18 #199
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66976653
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:12 schreef hondashadow het volgende:

[..]

Da's een soort optisch trucje. Als je daar overheen rijdt met een constante snelheid lijkt het net of je steeds harder gaat omdat de zigzag niet alleen breder wordt maar ook compacter. Wat leg ik dat onduidelijk uit zeg.... ik hoop dat het toch te begrijpen is..
Klopt. Net als het optisch trucje met die omhoog lopende strepen vlak voor een tunnel, voor mensen met tunnelvrees om de hoogte van de tunnel hoger te doen lijken.
How can I make this topic about me?
  donderdag 12 maart 2009 @ 17:33:40 #200
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66976690
Dat als een Amerikaan overseas zegt, ze Canada bedoelen, en niet Europa of Japan.
How can I make this topic about me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')