nee jij trekt volle zalen..........quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef jimmyrodgers het volgende:
FIPO,SEPO,TRIPO kwaliteitsposten maar niet heus.
Ehm, nee, daar zat dus zo'n twintig jaar tussen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:28 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In die tijd kwamen de films eerder op tv dan in de bios?
Oh, dat doet me denken aan die pluim die ik ooit kreeg omdat ik zo netjes de telefoon had opgenomen voor m'n vader (het was een collega van hem die belde).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
- 'De groeten doen aan iemand': ik dacht dat ik letterlijk iets moest geven, maar ik wist niet wat.
Die mag ondertussen ook wel in de OPquote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:45 schreef Nepthys het volgende:
Voor in de OP:
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
Ik zie je daar al zitten. En achteraf flink teleurgesteld zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:25 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Dat 'thuis voetballen' niet letterlijk thuis betekende (ik zat altijd te wachten tot het team van mijn broer kwam)
Ja, dat zag ik er vroeger ook in, een varkentje met hele rare en ongelijke pootjes.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:55 schreef maok het volgende:
Dat die verbodssticker die vroeger in de hoek van een treinraam geplakt was niets met vakens te maken had.![]()
(een ronde rode cirkel van verbod met een fles met daardoor heen een kruis, dat je niets uit het raam mocht gooien)
Volgens mij zit die er tegenwoordig niet meer op, ik kan heleaas geen voorbeeld vinden
Daarom een vis.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:31 schreef katerwater het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom gelovigen een vis op hun autoruit plakken![]()
Waarom een vis?
Ik zou niet meer weten hoe die eruit ziet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:55 schreef maok het volgende:
Dat die verbodssticker die vroeger in de hoek van een treinraam geplakt was niets met vakens te maken had.![]()
(een ronde rode cirkel van verbod met een fles met daardoor heen een kruis, dat je niets uit het raam mocht gooien)
Volgens mij zit die er tegenwoordig niet meer op, ik kan heleaas geen voorbeeld vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ichthus_(symbool)quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:31 schreef katerwater het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom gelovigen een vis op hun autoruit plakken![]()
Waarom een vis?
Ik was heel lang in de veronderstelling dat dat liedje ging over het liefhebben van radars terwijl het dus gaat over dat mensen die verliefd zijn altijd contact met elkaar hebben, hoe ver ze ook van elkaar zijn verwijderdquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:22 schreef bravo het volgende:
Ik kom er net achter dat het televisie programma 'radar' een themesong gebruikt van de golden earring ' radar love'....
promille is ook 0/00, met een extra 0 dusquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:31 schreef PluisigNijntje het volgende:
Toen ik laatst dronken een pak melk bekeek en daar het % teken op zag, besefte ik me dat het een soort breukteken is..0/0 zoveel van zoveel..
Nooit eerder bij nagedacht.
Bij mij kaasbroodje en broodje kaas. Ik was altijd heel teleurgesteld als ik een kaasbroodje kreeg, maar een broodje kaas (pistoletje, net als vroeger bij de V&D) wilde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:05 schreef Zwommes het volgende:
Heeft lang geduurd voordat ik het verschil tussen een gekookt en een gebakken eitje kon aanduiden! Heeft mijn ouders vele extra eieren gekost.
Ik zeg altijd plat en bol ei.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:05 schreef Zwommes het volgende:
Heeft lang geduurd voordat ik het verschil tussen een gekookt en een gebakken eitje kon aanduiden! Heeft mijn ouders vele extra eieren gekost.
Ik moest echt even nadenken hoe ik dit moest interpreterenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeg altijd plat en bol ei.Nog steeds.
net als 'olifantje in het bos, laat je moeder toch niet los'quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Dingen die je pas ontdekt als je kinderen hebt:
"Altijd is Kortjakje ziek", "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" en "ABCDEFG, HIJKLMNOP" hebben gewoon dezelfde melodie!
he verdoriequote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
"Altijd is Kortjakje ziek", "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" en "ABCDEFG, HIJKLMNOP" hebben gewoon dezelfde melodie!
+ twinkle twinkle little starquote:Op woensdag 4 februari 2009 23:15 schreef Chiew het volgende:
[..]
net als 'olifantje in het bos, laat je moeder toch niet los'
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Nooit geweten, wel interessant, thanks.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:15 schreef Gwywen het volgende:
Ik hoop niet dat hij al 34 keer eerder is genoemd, maar ik ontdek nu net pas wat er bedoeld wordt met 'the day the music died'
Klik
'Schaapje, schaapje, heb je witte wol' zing ik toch echt met een andere melodie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Ja of in hetquote:Op donderdag 5 februari 2009 15:18 schreef Sautor het volgende:
Dat een (als in 1) dobbelsteen in het engels een die is.
Damn zeg, nu je het zegt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Dit wiskundige vormpje -> M?quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:20 schreef Turbomuis het volgende:
Op potjes en flesjes met creme en make-up en zo staan een raar dingetje. Wiskundig vormpje zeg maar, met '6' of '12' of '36' ofzo erin. Wist nooit wat dat nou moest voorstellen. Heb ik op een gegeven moment nagevraagd bij de drogist. Het geeft dus het aantal maanden aan dat het nog houdbaar is als je het open hebt gemaakt.
Zo simpel kan het zijn
Zo'n potje jaquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:22 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dit wiskundige vormpje -> M?
Of dat potje?
Wist ik dus niet. Ik heb er echt m'nb hoofd over gebrokenquote:Op donderdag 5 februari 2009 16:38 schreef Tegan het volgende:
Ik vond dat potje eigenlijk wel logisch. Maar misschien omdat ik in mijn achterhoofd wist dat dat tegenwoordig verplicht is...
Hehe das wel een leuke!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zeg altijd plat en bol ei.Nog steeds.
Verrek !quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
Men schiet eerst een dunne kabel over het ravijn heen, aan de andere kant wordt die kabel binnengehaald. Aan het uiteinde van die dunne kabel zit een dikkere kabel, daar zit een nog dikkere aan, etc.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:19 schreef Chav het volgende:
[..]
En wat ik nog steeds niet begrijp is hoe men in hemelsnaam een touwladder aan de andere kant van een ravijn krijgt.
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:44 schreef Thijz het volgende:
[..]
Men schiet eerst een dunne kabel over het ravijn heen, aan de andere kant wordt die kabel binnengehaald. Aan het uiteinde van die dunne kabel zit een dikkere kabel, daar zit een nog dikkere aan, etc.
Da's een beste kloof, en ik ben bang dat het touw door z'n eigen gewicht uit elkaar klapt, maar in principe, ja.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).
Die bestaan nietquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Chav het volgende:
[..]
Ja, en als het nou een spleet van 5 km breed en 10 km hoog is en niemand aan die andere kant kan komen (of lopen ze daar echt 10 dagen voor om?).
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:45 schreef Werewolf het volgende:
Het lijstje met oude en nieuwe namen van landen en steden mag ook wel in de OP (en Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #33 )
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
En Ceylon / Sri Lankaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.
Geen idee, ik zou zeggen "hmm lekker!"quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Vergeet ook Rhodesie en Zimbabwe niet, Iran en Perzie, de sovjet unie en rusland.
Kan iemand mij misschien helpen, ik interpreteer deze emoals ik heb honger of ik heb zin, maar ik heb het idee dat ik het fout heb. Wat betekent dit?
Hoho, Iran, Perzie en Sovjet Unie, Rusland zijn écht niet hetzelfde. Het heeft overlap, maar je mag het absoluut niet hetzelfde noemen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:23 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Kan iemand mij misschien helpen, ik interpreteer deze emoals ik heb honger of ik heb zin, maar ik heb het idee dat ik het fout heb. Wat betekent dit?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik heb hem net zelf bedacht, dus geen idee of 'ie eerder is genoemd, vast wel maargoed.
Dat Cruella De Vil van achternaam dus gewoon devil heeft.Ofwel, duivel.
We nemen het hier niet zo nauw. Het gaat erom dat mensen vaak niet weten dat het ongeveer hetzelfde gebied is... of een oude naam voor een gebied.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:37 schreef Becherovka het volgende:
[..]
Hoho, Iran, Perzie en Sovjet Unie, Rusland zijn écht niet hetzelfde. Het heeft overlap, maar je mag het absoluut niet hetzelfde noemen.
Ik kwam er laatst achter dat Kortjakje eigenlijk een verschrikkelijk lied is. Ze is chronisch ziek behalve op zondag. Dan moet ze de hele tijd naar de kerk, dus heb je ook niks aan je dag. En ze moet nog weer een boek vol zilverwerk meesjouwen naar die kerk. Ze kan beter naar de weekendarts gaan om wat aan die ziekte te doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:02 schreef Gwywen het volgende:
ehhh:quote:Op maandag 9 februari 2009 19:29 schreef CD-RW het volgende:
[..]
Ik kwam er laatst achter dat Kortjakje eigenlijk een verschrikkelijk lied is. Ze is chronisch ziek behalve op zondag. Dan moet ze de hele tijd naar de kerk, dus heb je ook niks aan je dag. En ze moet nog weer een boek vol zilverwerk meesjouwen naar die kerk. Ze kan beter naar de weekendarts gaan om wat aan die ziekte te doen.
Ze is dus waarschijnlijk dus niet echt ziekquote:Er zijn verschillende theorieën over de betekenis van het liedje.Kortjakje betekent 'wijd / open bloesje' en verwijst naar het uitdagende beroep van Kortjakje. 'Altijd ziek' is een metafoor voor iedere dag in bed: prostitutie. Zondags gaat Kortjakje schijnheilig naar de kerk met een met zilver beslagen bijbel, een verwijzing naar de profijtelijkheid van haar professie. Kortjakje kan ook over een braaf, bedlegerig vrouwtje gaan, dat zich zondag met veel moeite naar de kerk begeeft. Het boek vol zilverwerk is haar bijbeltje met zilveren beslag en sluiting. Kortjakje komt in achttiende-eeuwse spotliedjes ook voor als Rachel Valderappus (betekenis: Rachel=Joodse vrouw; valderappus=van laag allooi, schorriemorrie), die in Amsterdam de brugtoiletten moest beheren. Zij voert haar werk niet goed uit omdat zij vaak beschonken is. De kerk en het zilverwerk zijn latere toevoegsels.
Jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:16 schreef Hilary het volgende:
ik zit me net af te vragen of die stomme reclame van tele 2 met die schapen iets te maken heeft met cheap wat misschien wel een beetje lijkt op sheep
Talking cheap...
En als een dorp geen centrum heeft?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik werk sinds kort als pakjesbezorger en laatst werd mij verteld dat de hoogste huisnummers het verst van het centrum verwijderd zitten en andersom. Dat heb ik nooit geweten, hiervoor zocht ik me altijd een ongeluk naar het juiste adres.
Oh ja? Dat wist ik niet. Even en oneven schijnt ook op zo'n soort manier bepaald te worden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik werk sinds kort als pakjesbezorger en laatst werd mij verteld dat de hoogste huisnummers het verst van het centrum verwijderd zitten en andersom. Dat heb ik nooit geweten, hiervoor zocht ik me altijd een ongeluk naar het juiste adres.
Gewoon het midden?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef mime_negert het volgende:
[..]
En als een dorp geen centrum heeft?
Ik dacht het aantal 'porties'quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:20 schreef Turbomuis het volgende:
Op potjes en flesjes met creme en make-up en zo staan een raar dingetje. Wiskundig vormpje zeg maar, met '6' of '12' of '36' ofzo erin. Wist nooit wat dat nou moest voorstellen. Heb ik op een gegeven moment nagevraagd bij de drogist. Het geeft dus het aantal maanden aan dat het nog houdbaar is als je het open hebt gemaakt.
Zo simpel kan het zijn
6 porties uit tandpasta-tubequote:Op woensdag 11 februari 2009 23:31 schreef IJsbergsla het volgende:
[..]
Ik dacht het aantal 'porties'
Ook nooit over nagedacht...quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:30 schreef wonderer het volgende:
Dat "grenen" hout van de grove den is en "vuren" hout van de fijnspar. Niet dat ik dacht dat er een greenboom en een vuurboom was, maar nooit over nagedacht waar dat hout dan wel vandaan kwam.
Nou, dan klopt het dorp waar ik woon voor geen kant.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
De meeste dorpen/steden wel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:37 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, dan klopt het dorp waar ik woon voor geen kant.
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd inderdaad... Nooit geweten hoe dat zit. Weer wat geleerd dus!quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:30 schreef wonderer het volgende:
Dat "grenen" hout van de grove den is en "vuren" hout van de fijnspar. Niet dat ik dacht dat er een greenboom en een vuurboom was, maar nooit over nagedacht waar dat hout dan wel vandaan kwam.
Doe dan maar vanaf de kerk midden in jullie dorp.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef mime_negert het volgende:
[..]
En als een dorp geen centrum heeft?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |