abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65577060

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 |41 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Honda
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Testschema

Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais (te bevestigen)
12. Sébastien Buemi
Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato.

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Honda
18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen)
19. Jenson Button (zo goed als zeker)
Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Lucas di Grassi

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Data teampresentaties

*wijzigingen onder voorbehoud

FOK! F1-Manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 31-01-2009 13:12:13 ]
pi_65577479
Please, make yourself uncomfortable.
pi_65579602
14.gif
pi_65583729
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 01:42:34 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65587277
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12

Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65587715
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12

Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
pi_65592591
luitjes
* Sally moet nog ff een mld zetten hoor, voor ik op vakaansie ga

Enne... Trystar? Het is de FOK! F1-manager. Maar dat is Joenes 'schuld'

De Lapo van deel 4:
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:50 schreef Ared het volgende:

[..]

Misschien kun je het vergelijken met tenissen. Als ik me niet vergis betalen "kleine" toernooien grote bedragen startgeld aan toppers om ze te lokken, terwijl de mindere goden blij mogen zijn dat ze überhaupt uitgenodigd worden. Ik meen me te herinneren dat die aanwezigheidspremie meer kan zijn dan het prijzengeld, maar zeker ben ik daar niet van. Ik geloof dat het bij marathons ook zo werkt.
Bij wielrennen ook: Criteriums betalen voor de grote namen. Maar ook de kleinere wielerkoersen (in de dorpen enzo) betalen wel startgeld voor de 'lokale namen'.

Ik kan zo een aantal semi-profs en amateurs (en beloften) opnoemen die mij wel bekend in de oren klinken Mede omdat ik vaak 'naast de baan' heb gestaan bij de dorps- en kermiskoersen en mountainbike/veldritten, waar bekenden van mij meededen danwel omdat ik er moest EHBO'en
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_65592697
@ PSM: thnx voor het afmaken en plaatsen van Deel 3 en straks ook Deel 4 (het laatste deel)

* Sal gaat genieten van een internetloze tijd ergens in de sneeuw
pi_65598085
VERSTAPPEN!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:24:37 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_65599578
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Giem het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
hier een compilatie filmpje van 2006. Op 3.40 zie je heel duidelijk de ''pre''-bridgewing flexen. Naderhand hebben ze die mooie tunneltjes eromheen gemaakt wat het probleem ''oploste''

edit: en nog een irritante .GIF

[ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 31-01-2009 17:31:29 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 1 februari 2009 @ 11:40:05 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65617944
Nog een paar maandjes...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65648449
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?

Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?

(PNG : Portable Network Graphics )
Calm down, please!
pi_65649619
tvp
pi_65649966
Former McLaren boss dies : The American Teddy Mayer, the former McLaren Formula One boss who won titles with Emerson Fittipaldi and James Hunt in the 1970s, has died at aged 73.

Gascoyne begins legal action : Former Force India technical boss Mike Gascoyne is taking legal action against the team over his dismissal at the end of last year. Autosport.com reports that Gascoyne is seeking over £2 million from Force India after his three-year deal was terminated 12 months early.

Singapore to be fine-tuned to boost overtaking : Following consultation with the FIA and the teams, minor changes will be made to Turns One, 13 and 14 to further increase the potential for overtaking, whilst road surface improvements will be undertaken at Turns Five, Six and Seven, and revisions made to the pit-lane entry and exit as well as the Turn 22 runoff area.

Monza safe despite Rome GP bid : Monday 2 February at 08:30 : Feb.2 (GMM) Rome's bid to host a formula one street race should not pose a threat to the future of the existing Italian grand prix at Monza

Renault test R29 again near Oxfordshire base : Renault have tested their 2009 car again at Kemble airport near Enstone, following reports that the car is seriously underperforming. Spanish newspapers AS and Marca report that although the car only went for a straightforward straight-line test, the team unusually brought five transporter trucks’ worth of equipment with them.

Testing ban to be reversed : The on-season testing ban agreement is about to be cancelled, according to test team personnel that attended last week's session in Algarve. With KERS giving a lot of trouble to all the teams, as the batteries lose performance quite quickly and are still far from being fully operative during an entire race distance, there are now moves for at least three test sessions to be held during the season, to help improve the reliability.

[ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 02-02-2009 11:31:04 ]
Calm down, please!
pi_65650762
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.

De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.

1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.

Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.

Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.

Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65652266
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?

Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?

[ afbeelding ]

(PNG : Portable Network Graphics )
Ik wilde de afbeelding uit het vorige topic gebruiken maar die was niet meer te vinden.
En ja die tieten ...
Maar ik kan mijn post niet meer editen, dus als een modje de banner kan vervangen
pi_65652488
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65657073
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.

<snip>
Opvallend dat sinds de FIA afgestapt is van het systeem waarbij alleen de beste zoveel resultaten (meestal 11 iirc) meetelden voor het kampioenschap, alleen 2008 een andere kampioen opgeleverd zou hebben.

Met de huidige puntentelling maakt het dus alleen in zeer marginale gevallen wat uit. Dat vind ik een slechte reden om van een systeem af te stappen dat al sinds 1950 gebruikt wordt, namelijk dat de rijder met de meeste punten kampioen is. We hebben net twee van de spannendste kampioenschappen aller tijden gehad. Wat is daar mis mee? If it ain't broke, don't fix it.

Al had ik het Senna wel gegund om vier titels op rij te pakken
pi_65666319
quote:
Gascoyne seeks Force India damage

Force India's former Chief Technical Officer Mike Gascoyne is suing the team for damages of more than £2 million over his dismissal at the end of last year, autosport.com has learned.

Gascoyne had his contract with the team terminated in November 2008, 12 months before his original three-year deal with them was due to come to an end.

Unhappy about what happened, he has now lodged legal paperwork in London's High Court for damages caused by his dismissal, plus other incidental costs.

Gascoyne is seeking the full $2.5 million (USD) wages that he was due for the final year of his deal, plus at least a percentage of the potential $5 million (USD) that he could have earned had he taken up a two-year contract extension option.

Life insurance cover claims, plus incidence of taxation and interest, are also mentioned in the writ that has been lodged with the High Court.

Gascoyne parted company with the team in November last year as team principal Vijay Mallya conducted a management reshuffle brought about by the outfit's switch to Mercedes-Benz engines.

Mallya said at the time: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.

"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 februari 2009 @ 03:02:52 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65681232
quote:

1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.

Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.

Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.

Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
Prost op 5, dan ben ik met terugwerkende kracht voor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:50:13 #21
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65681737
quote:

Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!
pi_65682099
D'r is niks mis met een puntensysteem ... d'r is alleen wat mis met DIT puntensysteem.

1st - 50 pts.
2nd - 35 pts.
3rd - 25 pts.
4th - 19 pts.
5th - 14 pts.
6th - 10 pts.
7th - 7 pts.
8th - 4 pts.
9th - 2 pts.
10th - 1 pt.

Da's toch veul beter
Calm down, please!
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:31:01 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65722102
Wat een zin in het nieuwe seizoen
Waarom pas eind maart
pi_65722426
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!

Calm down, please!
pi_65731499
quote:
Nieuw Amerikaans team?
A new Formula One team is under wraps in America and set to be launched officially later this month, it is reported on Wednesday.

The team, whose logo can be previewed at 'usf1.com', is fronted by F1 stalwart and broadcaster Peter Windsor, and American Ken Anderson, of IndyCar and NASCAR fame but also former Ligier Technical Director.

Briton Windsor, 56, has worked for Williams and Ferrari, but is best known today as a television pundit and writer.

The German website motorsport-total.com claims USF1 intends to make its Grand Prix debut in 2010, and already has the blessing of F1 Chief Executive Bernie Ecclestone.

The team will have the slogan 'Made In America' and be headquartered in the heart of NASCAR-country in Charlotte, North Carolina.

Reportedly, an agreement to use the new Windshear wind tunnel in North Carolina is already in place, while USF1 intends to be a showcase for American technology and US-born drivers.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:32:23 #26
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_65731883
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 februari 2009 @ 14:33:35 #27
Maffe Fries
pi_65731922
Zou mooi zijn als dat van de grond komt. Dan moeten er ook weer Grands Prix in de VS en Canada op de kalender komen
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:13:31 #28
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65733356
Yanks in de F1
pi_65735861
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:32 schreef Cavalier1 het volgende:
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden?
F1Fanatic heeft een hele goede uitleg waarom het geen goed systeem is.

Om een paar voorbeelden te noemen:

• Als het medaille systeem vorig jaar ingevoerd was, moest Hamilton eerste worden, maar had Massa genoeg aan een tweede plek en hoefde dus niet te winnen. Met andere woorden, ook dit systeem laat het toe dat iemand niet iedere race hoeft te proberen om te winnen.

• Bernie denkt alleen maar aan de show en vergeet daarbij dat rijders de wil om te winnen moeten balanceren met de wil om kampioen te worden.

• Coureurs die niet in de beste auto zitten hebben geen kans meer op de titel. Kijk maar naar Piquet, Rosberg en Surtees, die al hun titels kwijt zouden zijn. Maar doordat ze met minder materiaal punten bij elkaar konden sprokkelen, die de topteams lieten liggen konden ze (terecht) kampioen worden.

• Kubica zou vorig jaar al na Canada niet meer in aanmerking komen voor de titel

• Het medaillesysteem is een te grote versimpeling voor de complexe wereld van de F1. EN waarom een puntentelling wegdoen die al zestig jaar voldoet? Vergroot dan het verschil tussen de nummer 1 en 2, wat het enige argument van Bernie is voor het medaillesysteem.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    pi_65737076
    Ik denk dat we onze handen dicht mogen knijpen met het feit dat er de afgelopen jaren slechts twee teams zijn verdwenen. Als ik kijk naar de vorige recessie begin jaren '90 zie ik dat het aantal deelnemende coureurs in drie jaar tijd van 38 coureurs per Grand Prix afnam naar 26 coureurs per Grand Prix. Dat bleef het zo ongeveer tot 2002 toen in de volgende mindere economische periode Prost en Arrows ter ziele gingen. Er kwamen in de stijgende economie tussen beide recessies wel weer teams bij, maar die gingen ook als snel weer weg (Forti, Pacific, Simtek).

Nu al wordt gezegd dat de huidige recessie te vergelijken is met die van begin jaren '90, dus vraag ik me af hoeveel teams er over blijven. Een van de sponsoren van Williams is ook al in de problemen (Baugur) evenals Panasonic (Toyota) en meerdere zullen volgen. Misschien hebben we geluk omdat er meerdere autofabrikanten dan toen actief zijn als constructeur (toen alleen Ferrari), maar ik vrees het ergste.
      woensdag 4 februari 2009 @ 17:21:47 #31
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_65737720
    quote:
    Dankje, mooie beelden!!

Maaruh, zie ik het nu goed dat de achtervleugels van die tijd +/- net zo groot zijn als dit seizoen?
    Of lijkt dat maar zo omdat de wagens toen breder waren??
    pi_65769172
    Wat dat Amerikaanse team betreft: De domeinnaam van USF1 schijnt geregistreerd te zijn door GoDaddy.com, de sponsor van Danica Patrick in de IRL.

Het gerucht gaat dan ook dat zij een van de auto's volgend jaar gaat rijden.
    pi_65798725
    Een Amerikaans F1 team, naja dan zeg ik kom maar weer met die Amerikaanse GP, of Canadese.
    pi_65800147
    Mosley denkt te weten wie hem er vorig jaar heeft ingeluisd (lees: wie hem het touw gegeven heeft in de hoop dat hij zichzelf zou ophangen, wat toch bijna gelukt was...). Hij heeft er alleen het bewijs nog niet voor.

Volgens mij is 'ie dan praktisch net zo ver als de meeste fans. Iemand uit de F1 met de intentie hem tot aftreden te dwingen. No shit, Sherlock.
    quote:
    FIA president Max Mosley is now convinced he knows who was behind the set-up that resulted in the News of the World publishing details about his private life last year.

Mosley has always had suspicions that the News of the World story was the product of a conspiracy by someone determined to discredit him.

However, when asked by autosport.com about if there had been any further progress in finding out more on the matter, Mosley said: "Yes. We pretty much know who it was now.

"But I am not going to do anything or say anything until I am absolutely certain. That is going to take a little bit more time."

Mosley said investigations to prove the individual's identity were ongoing, with him believing the set-up took place with a view to forcing him out of office.

"It wasn't done for fun," he said. "It was to get rid of me. I think the theory was that if that came out, I was going to resign. That is what the News of the World thought as well. They thought I would just go away and that was it."

Mosley confirmed that the individual he suspected was behind the affair is from F1, but said it may take several years for him to confirm the identity.

"It might take two or three years for various reasons," explained Mosley. "I don't care how long it takes. All sorts of other things are going to come out - there is an awful lot going on on the continent.

"We have got criminal proceedings against 17 individuals in Germany, we've got defamation actions in Germany, France and Italy. And in Italy the defamation actions are an adjunct to criminal proceedings, which of course are in the hands of prosecuting authorities.

"So it has become very much one of those things that takes a while. But we will get there."

Mosley would not rule out the possibility of sporting sanctions against the individual behind the set-up should he get the proof he needs.

"I suppose there could be, but it is speculative at the moment," he said.
    bron: Autosport
    pi_65806296
    quote:
    Toro Rosso bevestigt Bourdais voor 2009

Sebastien Bourdais is komend seizoen de teamgenoot van Sebastien Buemi bij Scuderia Toro Rosso. Zo heeft de renstal uit Faenza officieel bekendgemaakt. De bevestiging van de Fransman komt allerminst als een verrassing.

De strijd om het tweede stoeltje ging alleen nog tussen Sebastien Bourdais en Takuma Sato, die deze winter ook een paar heeft getest voor het team. Scuderia Toro Rosso maakte er geen geheim van dat geld een belangrijke rol speelde bij de beslissing voor de tweede coureur en het is dus Bourdais die over de best gevulde portemonnee beschikt. Donderdag werd echter al duidelijk dat de Bourdais volgende week opnieuw voor het Italiaanse team zou gaan testen, samen met Buemi, waarmee de 29-jarige Fransman al vrijwel zeker leek voor het tweede zitje.

"Het was een lange en zware winter, maar aan het lange wachten is eindelijk een eind gekomen", liet Bourdais weten. "Ik heb erg veel zin in mijn tweede seizoen bij Toro Rosso en wil Red Bull en Dietrich Mateschitz enorm bedanken voor deze kans. Het belooft een erg spannend seizoen te worden, dankzij alle reglementswijzigingen. Ook kijk ik ernaar uit om samen te werken met mijn nieuwe teamgenoot, Sebastien Buemi, en hopelijk kunnen we er allebei het maximale uithalen voor het team."

Bourdais scoorde vorig seizoen vier punten voor Toro Rosso.
    pi_65809623
    Bourdais.
      zaterdag 7 februari 2009 @ 11:47:05 #37
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_65825357
    Hopelijk heeft Bourdais dit seizoen wat meer geluk.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      zaterdag 7 februari 2009 @ 16:47:04 #38
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65830577
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:24 schreef HPoi het volgende:
    Bourdais.
    . Zeker na de akkefietjes met Doornbos heb ik echt een antipathie tegen die kerel. Dat had ik daarvoor al, maar het zal nu zeker niet minder worden.
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65840205
    Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
    pi_65842609
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:

"Leuk" is alvast het understatement van 2009
    Calm down, please!
    pi_65848231
    quote:
    ziet er idd mooi uit. en de nieuwe rbr auto ziet er, van wat ik er nu kan zien, ook spectaculair uit
    pi_65860614
    quote:
    Turkish GP's long-term future in doubt

Turkish Grand Prix organisers fear they could lose their Formula One race after 2011, amid reports that Bernie Ecclestone does not plan to renew his current deal with the Istanbul Park circuit.

The Today's Zaman newspaper reports that Ecclestone, who took charge of the track several years ago, has given the circuit's original builder and financier the Istabul Chamber of Commerce notice that he plans to take the race off the F1 calendar after three more years.

Istanbul Park's general director Can Guclu confirmed that the race's long-term future was in doubt as other countries clamoured for dates on the F1 schedule.

"We are afraid that 2011 may be the last year of the staging of F1 in Istanbul," Guclu told Zaman.

"There is serious competition from such countries as South Africa, Russia, Bulgaria and South Korea. South Korea has a highly developed economy and they place importance on sporting events. The [football] world cup was held in there in 2002. And Russia has already started constructing a race course."

Guclu said he was concerned that negotiations had not yet begun to extend Istanbul Park's F1 deal, especially as it had originally taken four years from securing agreement with Ecclestone in 2001 to hosting the inaugural Turkish GP in 2005.

"If we want the Turkish Grand Prix to stay on the calendar, we need to start working immediately," he said.

"Or else, we cannot just begin negotiating for the race in the last year of the contract.

"We made a deal with Ecclestone in 2003 and the first race was organised in 2005. As you see, there is a four-year process in order to be included in the calendar.

"There is still nothing about extending the deal and no demand from either side."
    Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.

pi_65860694
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 16:47 schreef The_Hives het volgende:

[..]

. Zeker na de akkefietjes met Doornbos heb ik echt een antipathie tegen die kerel. Dat had ik daarvoor al, maar het zal nu zeker niet minder worden.
    Ach man, Doornbos zelf heeft ook weer een grote mond tegen Bourdais, allemaal show.....
    pi_65860752
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 20:35 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.

Maar circuits laten bouwen om vervolgens er weer weg te willen
    pi_65865626
    quote:
    Echt een supergaaf filmpje. Auto ziet er ook veelbelovend uit.
      maandag 9 februari 2009 @ 11:00:39 #47
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_65874396

vind de RB5 toch wel de mooiste van allemaal tot nu toe
    pi_65875144
    Daarmee willen ze hun eerste overwinning gaan halen. Ik vind het ook geen lelijke auto.
    En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
    Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
    pi_65875251
    de prijs voor meest vreemde neus/voorvleugel vind ik toch wel redelijk richting red bull gaan
    maar hebben ze nu alsnog bargebords op de auto zitten? interesting!
      Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 11:52:30 #50
    Maffe Fries
    pi_65876076
    De nieuwe Red Bull RB5 is naar mijn mening een mooie auto geworden.

Red Bull Racing presenteert nieuwe auto
      maandag 9 februari 2009 @ 12:06:17 #51
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_65876509
    Veel vertrouwen in Redbull dit seizoen..

Stiekem hoop ik op een stunt van Webber
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
    pi_65876735
    De nieuwe Red Bull, met vleugels
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65880463
    nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
      maandag 9 februari 2009 @ 16:05:58 #54
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_65883716
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 14:29 schreef Ared het volgende:
    nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
    De Arrows A21 had chronisch onderstuur
      Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 18:10:48 #55
    Maffe Fries
    pi_65887631
    Het lijkt er nu sterk op dat de verhalen rond USF1 geen gebakken lucht zijn. Mede-oprichter Ken Andersson heeft de plannen bevestigd en later deze maand zal er een officiele aankondiging volgen.

Plannen rond USF1 bevestigd
    pi_65888525
    Hebben de andere 2009 auto's ook een duidelijk KERS bobbel? Het was mij nog niet opgevallen, maar bij Red Bull is ie niet echt te missen..

edit; Hmm, op de presentatie valt t weer niet te zien, gezichtsbedrog ofzo

[ Bericht 27% gewijzigd door Atreidez op 09-02-2009 18:49:22 ]
    pi_65918631
    De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 18:54:30 #58
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_65922478
    Nu pas voor het eerst:

Het digitale pitbord....

Jerez 10/02/09
    1
    2
    3
    4
    5
    6
       coureur    team  rondetijd   verschil         rnd   reden
    1   S. Buemi   Scuderia Toro Rosso  1:19.660                     104    
    2   S. Vettel   Red Bull Racing  1:22.177   +0:02.517   61    
    3   N. Hülkenberg   Williams  1:22.443   +0:02.783   82    
    4   H. Kovalainen   McLaren  1:22.634   +0:02.974   60    
    5   N. Piquet   Renault  1:23.313   +0:03.653   35    

Manama 10/02/09
    1
    2
    3
    4
    coureur   team  rondetijd   verschil          rnd   reden
    1   T. Glock   Toyota  1:33.501                       82    
    2   F. Massa   Ferrari  1:33.656   +0:00.155   98    
    3   R. Kubica   BMW Sauber  1:33.793   +0:00.292   95    

[ Bericht 52% gewijzigd door nils7 op 10-02-2009 19:05:08 ]
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_65924265
    STR voor kampioen dit jaar
    pi_65926477
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 19:46 schreef Atreidez het volgende:
    STR voor kampioen dit jaar
    Ze rijden nog met de 2008 auto.
    pi_65940243
    Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

quote:
    Zandstorm teistert circuit van Bahrein
    11 februari 2009 / Foto's

Het circuit van Bahrein wordt geteisterd door een zandstorm, waardoor er momenteel niet getest kan worden. Los van het feit dat de helikopter niet kan opstijgen in geval nood, kan het stof zware schade veroorzaken aan de elektronica.

De teams van Toyota, Ferrari en BMW-Sauber zijn naar Bahrein afgereisd om zo van het slechte weer in het zuiden van Europa af te zijn, maar nu vormt een zandstorm dus een kink in de kabel. Timo Glock, Felipe Massa en Robert Kubica moeten nu dus in de pits wachten totdat zij weer verder kunnen rijden met de nieuwe auto's.

Glock zette dinsdag de snelste tijd neer op het circuit van Sakhir, met 1.33.501.
    pi_65942949
    en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

testen gaat lekker dit seizoen
    pi_65957543
    quote:
    Michael Schumacher bewusteloos na zware crash

Michael Schumacher is na een zware crash met zijn motor even buiten bewustzijn geweest. De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 was aan het proefstomen op het circuit van het Spaanse Cartagena toen hij de controle verloor. De Duitser sloeg met zijn hoofd tegen het asfalt, waarna hij bewusteloos bleef liggen. Op weg naar het ziekenhuis kwam 'Schumi' opnieuw bij. Volgens Marca klaagt Schumacher enkel over pijn in de nek en aan de pols. Uit de eerste onderzoeken blijkt dat Schumacher geen zware blessures heeft opgelopen.

Bron: www.hln.be
    Niet echt een F1 nieuwtje, maar toch.

Als die Schumi zo door gaat op die motoren kost hem dat nog eens een keer zn leven. Hoevaak is ie nou al flink hard op zn plaat gegaan met die dingen?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_65957578
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 11:24 schreef Ared het volgende:
    en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

testen gaat lekker dit seizoen
    En dat is allemaal in het voordeel van Force India dunkt me.
    Ik geloof dat die pas aan de laatste 2 sessies mee willen doen met hun nieuwe auto
    vosss is de naam,
    pi_65960258
    Vallen hoort erbij.. Dit is eerste keer dat ik t lees trouwens, normaal zie je alleen maar dat ie goed gereden heeft. Ik had in zijn positie toch een iets minder risicovolle hobby gekozen.
    pi_65960858
    Hij is al vaker best hard onderuit gegaan hoor

Anyway, ik ging ook wel wat anders doen als ik hem was
    vosss is de naam,
    pi_65982110
      donderdag 12 februari 2009 @ 17:27:02 #68
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_65992913
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 10:01 schreef Atreidez het volgende:
    Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

[ afbeelding ]
    [..]

Vandaag was het weer blijkbaar
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_65994019
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 17:01 schreef Atreidez het volgende:
    De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
    [ afbeelding ]
    Hoe zit dat nu eik? Voorgaande jaren wilde ze dat niet doen zo een streep op de zijkant.
    Waarom nu ineens wel?

Ik snap ook best dat een streep midden over een slick na 1 ronde weg is, ik vraag me alleen af waarom ze voorgaande jaren per se niet een streep op de wang wilde hebben.

Dat ze nu neit veel anders kunnen lijkt me duidelijk, maar waarom vorig jaar dan niet op de wang denk ik dan
    vosss is de naam,
    pi_65996491
    omdat op de wang veel minder goed te zien is dan over het loopvlak. Daarnaast was als ik het me goed herinner de kleur een bezwaar. Een witte lijn op de wang zie je amper (mede doordat het witte Bridgestone ook al een witte band op de wang geeft op snelheid), en iedere andere kleur vloekt bij het kleurenschema van één of meerdere teams.

en toen die witte streep geïntroduceerd werd wisten ze natuurlijk nog niet (zeker) dat ze terug naar slicks zouden gaan...
    pi_65996747
    Laat ze dan de tekst geel maken, net zoals Good Year altijd had
    pi_66012612
    Tijden van gister, alleen klopt niet helemaal (copy van gpupdate.nl)

S. Bourdais 01:18.493 126
    L. Hamilton 01:20.737 93
    S. Vettel 01:20.738 92
    K. Nakajima 01:20.898 92
    F. Alonso 01:20.307 133
    pi_66013520
    quote:
    Senna signs for Honda?

According to our sources Bruno Senna has now signed for the Honda Racing F1 team - and an announcement that the team will be going ahead will be made soon. The team is expected to use Mercedes-Benz engines and Senna will be partnered by Jenson Button. Backing for the team - the name of which has yet to be announced - is expected to come from Petrobras and probably one or two of Senna's personal sponsors.

It is not clear when the announcement will be made.

There have been some rumours in recent days that the team may have the backing of none other than Bernie Ecclestone. This would not be a surprise as Ecclestone is keen to make sure that the teams are not unanimous within the Formula One Teams' Association (FOTA) and having a financial interest in one of them is a good way to ensure that this happens.

It is believed that the majority of the money to run the team will be coming from Honda itself as it is cheaper to pay to keep the team alive than it is to lay off all the staff.
    Dus toch 20 wagens op de grid?
    pi_66018225
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 17:27 schreef nils7 het volgende:
    Vandaag was het weer blijkbaar
    en voor uw dagelijkse portie ironie, een uitspraak van Pascal Vasselon van Toyota, gedateerd 3 februari 2009:
    quote:
    "For us it is just common sense to test in Bahrain. We would be ready to drop one of the two European test sessions to spend more time in Bahrain. It is the best value for money and the best preparation for the rest of the season."
    lijkt er op dat er vandaag wel gereden wordt, maar aan de tijden te zien is de baan nog een tikkeltje stoffig.
    pi_66019224
    Hebben ze niet een paar "pikey's" op veegdienst gezet dan?
      vrijdag 13 februari 2009 @ 20:54:33 #76
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66034856
    Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
    N/A
    pi_66035046
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 20:54 schreef nils7 het volgende:
    Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
    Waarom hebben ze in Afrika nog 2400BAUD modems en in Japan 100Mbit tot aan de voordeur liggen?
    vosss is de naam,
      zaterdag 14 februari 2009 @ 14:22:17 #78
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_66053738
    Dit jaar eindelijk weer F1 voor mij. De BBC gaat het weer uitzenden
    Ik heb zo'n hekel aan vetklep Olav Mol dat ik simpelweg weigerde te kijken. België was inspiratieloos en daar viel ik regelmatig bij in slaap.

Nu weer lekker naar de BBC. Ben benieuwd hoe komend seizoen zal worden.
    pi_66056974
    Gelukkig kunnen we de honger nog een beetje stillen met t winterprogramma; Dit weekend GP2 Asia race op Qatar, ga nu ff race 1 kijken
    pi_66057144
    Is dat op eurosport toevallig?
    vosss is de naam,
    pi_66057210
    Denk dat die t wel heeft uitgezonden, en race 2 moet nog komen. Maar download altijd liever de hd versies. Nachtraces trouwens Dus geen idee wat de normale uitzendtijd is, denk een uur of 19.00?

edit: om 18.00 is er op eurosport 2 GP2, maar er staat niet bij of dat race 2 is of een herh. van race 1.

[ Bericht 16% gewijzigd door Atreidez op 14-02-2009 17:03:04 ]
    pi_66098323
    quote:
    SCHU GOTTA BE KIDDING! - MICHAEL TURNS DOWN TOP FERRARI JOB
    DAILY STAR SUNDAY - 16th November 2008 - By Ted Macauley

Michael Schumacher has spurned Ferrari’s pleas for him to become their £5million-a-year Grand Prix race boss. His sensational knockback, kept secret until now, staggered the Italian team’s hierarchy.

Schuey told them he preferred to focus on his new passion ... motorbike racing at 200-plus mph. Formula One figurehead Bernie Ecclestone, a long-time admirer of Schuey’s, said: “To put this in perspective, it’s a bit like David Beckham turning down the chance to manage Manchester United.”

The seven-times world champion – five of his titles won in a Ferrari – was courted by Luca Montezemolo, the company supremo, to take the job at the start of this season. Frenchman Jean Todt, Schuey’s team mastermind in his title run, announced he was stepping down and his role was offered to the German ace.

But by then Schumacher, now 39, was enjoying the thrills and spills of his homeland motorbike racing championship. Despite regularly crashing out this season, he plans to take it up even more seriously next year.
    So instead of taking the main job at Ferrari, he opted for a less demanding position as an advisor to the team, sitting occasionally on the pitwall and playing mentor to Brazilian driver Felipe Massa. And the team manager’s job was given to Stefano Domenicali, a popular figure around the Ferrari paddock.

Schuey, who pocketed around £900m from his spectacular, record-breaking career, revealed: “Yes, I had the chance to do what Jean Todt had been doing – to become a director of Ferrari for the racing part of the company.”

Back at his Swiss lakeside mansion, he talked the offer over with his wife, the mother of their two children. She would have preferred him to accept and abandon his dangerous superbike racing ambitions.
    But he hated the idea of being stuck in an office, a crucial part of the responsiblity.

“I saw how much passion and dedication Jean put into the job – just like I did in the car – and it was awesome,” he said.

“But far too often he was just sitting behind his desk in Maranello, day after day, even at weekends and late into the night.

“I said to myself, ‘Do I need this?’ My answer was, and is, simply no. Not at all.”
    Calm down, please!
    pi_66109900
    http://www.fd.nl/artikel/11063411/ing-stopt-sponsoring-formule-1
    quote:
    ING stopt met sponsoring formule 1

ING trekt zich terug uit de formule 1. De contracten met het team van Renault en met de organistaie van de racesport worden niet verlengd. Dat heeft ING vandaag bekend gemaakt in een persbericht.

Van 2007 tot en met 2009 is ING actief geweest in de formule 1. In het kader van de noodzakelijke kostenbesparingen worden na dit seizoen de activiteiten in deze tak van sport beëindigd. De bank steekt jaarlijks euro 50 tot 100 mln in de formule 1.

Naamsbekendheid

ING stapte twee jaar geleden in de koningsklasse van de autosport met financiële ondersteuning van het Renault-team. Aan het eind van dit jaar zou het driejarige contract aflopen. Volgens het concern is door de sponsoring de naamsbekendheid flink toegenomen.

Al dit jaar was ING gedwongen de uitgaven in de formule 1 met 40% terug te schroeven. 'Later dit jaar evalueren we het sponsorprogramma en beslissen we of het contract wel of niet wordt verlengd', liet een woordvoerder bij die gelegenheid weten. 'De huidige marktomstandigheden nemen we daarin mee.'
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 februari 2009 @ 11:19:45 #84
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66113308
    ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 16 februari 2009 @ 11:20:39 #85
    139407 jorienvdherik
    pi_66113329
    Jammer, die kleuren op de auto waren erg mooi
    pi_66114337
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 11:19 schreef rubbereend het volgende:
    ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
    In het bericht staat na dit seizoen, dus het is geen onmiddelijk probleem..
      maandag 16 februari 2009 @ 13:48:53 #87
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66117609
    quote:
    Williams laat KERS thuis tijdens eerste races
    16 februari 2009

Terwijl alle Formule 1-teams KERS met een batterij zullen gebruiken, heeft Williams als enige team een KERS met vliegwiel in ontwikkeling. Voordeel zal het Britse team er in de beginfase van het kampioenschap niet van hebben. Coureur Nico Rosberg liet namelijk weten dat het team het seizoen zonder KERS zal beginnen.

"We rijden de eerste zes races van het seizoen zonder KERS. Dat is zeker", vertelde Rosberg aan de Zwitserse krant Blick. Teamgenoot Kazuki Nakajima maakte vorige week tijdens de testsessies in Jerez ook geen gebruik van KERS. Dani Clos, die in 2008 enkele malen voor Williams testte, reed begin december nog wel met het systeem om kinetische energie op te slaan. De Spanjaard reed toen tachtig ronden zonder problemen.

Pascal Vasselon van Toyota liet eerder al aan GPUPdate.net weten dat er wel wat voordelen aan KERS met een vliegwiel zitten. Zo zal er veel minder koeling van de auto nodig zijn, omdat een vliegwiel lang niet zo heet wordt als een batterij. De afgelopen maanden was de vraag of Williams hier een grote slag mee kon slaan, maar aangezien KERS niet eerder dan de Turkse Grand Prix zal worden ingezet, lijkt het eventuele voordeel van Williams mee te vallen.
    Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
    pi_66118030
    Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
      maandag 16 februari 2009 @ 16:15:58 #89
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66123265
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 14:02 schreef Atreidez het volgende:
    Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
    zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
    pi_66126849
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:48 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
    mechanische KERS :
    vliegwiel;
    dus LOEIZWAAR per definitie;
    exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
    voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

electronische KERS :
    dynamo + accu's
    is zo licht als de techniek het toelaat
    minimale extra krachten op de auto
    neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
    Calm down, please!
    pi_66126912
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 16:15 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
    Dat wordt allemaal gecompenseerd
    Calm down, please!
    pi_66130761
    quote:
    Petrobras rules out sponsoring Honda

Honda Racing have lost one of their main sponsors, with Brazilian oil company Petrobras confirming that it does not wish to be part of any plans to save the team.

While negotiations continue to try and secure the future of the Brackley-based outfit, speculation over the weekend had suggested that Petrobras were to be key backers in a rescue deal that would see Bruno Senna elevated to a race seat alongside Jenson Button.

However, not only have Petrobras denied any plans to support Senna, the company has also announced that it does not wish to see through a $10 million (USD) sponsorship deal that it signed with Honda at the end of last year.

Furthermore, without the possibility of linking up with another manufacturer, Petrobras has announced that it will quit F1 entirely because it is only interested in the technical challenges offered by the sport.

Claudio Thompson, Petrobras' Head of Sponsorship, said: "Petrobras' presence in Formula One was our means to continue technological development and to do that we needed to work closely with a manufacturer.

"Once Honda announced it was pulling out of Formula One, we decided we were going to stop too, because all the manufacturer-backed teams had fuel suppliers for 2009. We're not interested in just being a commercial sponsor without the possibility of using and developing our products."

As well as the decision regarding its future involvement in F1, Petrobras also issued a statement in Brazil responding to the Senna rumours and making it clear that the company has never adopted the policy of supporting drivers.

The statement said: "Petrobras denies the rumours seen in the media about Bruno Senna's hiring by the ex-Honda team with the company's support.

"The company has no contract with Honda or any future team being formed for the 2009 Formula One season. Petrobras also reiterates that under the terms of its Motorsport Sponsorship Programme, it does not sponsor drivers individually."

Although the loss of the Petrobras money is a dent to Honda Racing's bid to put together the budget for the season, it is understood the team are closing in on getting the finances ready to allow them to compete this season.

Although there has been no official comment coming from the team since the end of last year, it had been widely expected that a management buyout by Nick Fry and Ross Brawn would be the most likely outcome from the situation.

However, a report in The Daily Telegraph on Monday quoted a Honda source as saying that a bid from an unnamed third party had emerged that could take the team forward.

The report quoted the source as saying the company behind this mystery bid was: "reputable, able to bring long-term financial stability, with a brand image known throughout the world. Formula One would do well to have them on board."

Jenson Button is already contracted to the team for 2009, while Bruno Senna and Rubens Barrichello have been in negotiations with the team for the second drive.

Petrobras entered F1 in July 1998 with Williams.
    pi_66130832
    Toch best frappant vind ik. Ze zijn als eerste begonnen met de nieuwe auto en hebben ook een dynamo versie getest.

Dat ze definitief gekozen hebben voor een vliegwielvariant zal toch neit voor niks zijn dunkt me.
    Ik had op zijn minst wel verwacht dat ze juist soordat ze eerder begonnen zijn aan de 2009-spec dan de rest van de teams toch wel een dikke vette streep voor zouden hebben.

Dit komt nu al een beetje op mij over alsof de keuze voor het vliegwiel misschien toch neit de meest rendabele is geweest
    vosss is de naam,
    pi_66150392
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

mechanische KERS :
    vliegwiel;
    dus LOEIZWAAR per definitie;
    exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
    voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

electronische KERS :
    dynamo + accu's
    is zo licht als de techniek het toelaat
    minimale extra krachten op de auto
    neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
    Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
    pi_66152776
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 10:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
    25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
    Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

Thanks voor artikel
    Calm down, please!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:04:07 #96
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66154226
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
    Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

Thanks voor artikel
    Daarom zit er ook nog een CVT-versnellingsbak in.

Wel errug gaaf allemaal
    pi_66157270
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Thanks voor artikel
    In dit artikel staat 25 kg, plus dat het vliegwiel ronddraait met 64000 rpm.

Wat al eerder is aangegeven, wordt een deel van het gewicht teruggewonnen door de tank een stuk kleiner te maken (waardoor een 1-stopper praktisch niet meer mogelijk is). Verder kun je een deel van de ballast die nu aanwezig is voor de balans vervangen door het KERS systeem en tenslotte zijn de coureurs wat lichter dan vorig jaar (of je huurt Danica Patrick in, die naar verluid minder dan 50 kg weegt ).
    pi_66173681
    Gaaf dat de testtijden in Bahrein zo dicht bij elkaar zitten. Beide dagen een halve seconde

gister
    1 C. Klien BMW 01:32.544 131
    2 K. Räikkönen Ferrari 01:32.804 116
    3 J. Trulli Toyota 01:33.064 141

vandaag
    1 K. Räikkönen Ferrari 01:32.102 107
    2 J. Trulli Toyota 01:32.230 149
    3 N. Heidfeld BMW 01:32.585 104

pi_66174295
    En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.

Afwashandschoenen.
    pi_66175349
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 21:04 schreef ElmarO het volgende:
    En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.

[ afbeelding ]

Afwashandschoenen.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 21:34:09 #101
    Maffe Fries
    pi_66175526
    Gelukkig wel de rode gekozen. Die overwanten van Williams waren trouwens ook wel leuk
    pi_66175579
    Ik snap niet waarom ze niet gewoon continu aarde houden.. Is dat nadelig voor de stroom, of zou t teveel wrijving betekenen? Of is geaarde KERS nog steeds gevaarlijk?
      woensdag 18 februari 2009 @ 08:35:14 #103
    139407 jorienvdherik
    pi_66186875
    Wanneer komt er een topic voor het nieuwe F1 seizoen/race?
    pi_66187963
    Kan je ergens bepaald nieuws niet kwijt dan Racetopics zijn meestal zo'n week voor de race, anders krijg je toch alleen maar geclusterde informatie verspreid over meerdere topics..
      woensdag 18 februari 2009 @ 11:56:36 #105
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_66192854
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 21:35 schreef Atreidez het volgende:
    Ik snap niet waarom ze niet gewoon continu aarde houden.. Is dat nadelig voor de stroom, of zou t teveel wrijving betekenen? Of is geaarde KERS nog steeds gevaarlijk?
    Lijkt mij teveel wrijving, want dat zou betekenen dat onder de auto een geleidend stripje contact met de grond moet maken.

Maar anders kunnen ze gewoon bij Hallfords zo'n stripje kopen
      woensdag 18 februari 2009 @ 12:50:45 #106
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_66194401
    Is eigenlijk niet eens zo een gekke vraag
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_66195519
    Lijkt mij dat op het moment van een pitstop de auto vanzelf geaard wordt. Dit zowiezo vanwege de tankinstallatie en brandgevaar enzo

Metalen strips die bij de pitstop uit de grond steken.
    quote:
    ... No, the bottom of an F1 car is not made of wood. It has a wood plank, just a
    narrow board much narrower than the floorpan of the car attached to it. Most
    the exposed bottom of the car is carbon fiber.

Carbon is conducter. The wire harness in your car probably uses carbon for
    its conducting element. Brushes in DC motors are made of carbon. Dozens of
    golfers every year get a "hands on" demonstration of the conducting
    properties of their clubs graphite shafts.

What's worse is that carbon fiber, being composed of both carbon and plastic
    builds up a static charge over time. In the presence of volatile fumes this
    could disasterous.

The Voyager aircraft that flew around the world nonstop was constructed out
    of carbon fiber. No fuel bladder was used to save weight. During
    construction and testing the builders and crew actually saw static
    discharges INSIDE the fuel tanks. There was some concern that the plane and
    crew would be lost in an explosion if a discharge ignited the fumes in the
    tank.

They got "lucky." The presence of fuel in the tank itself apparently damped
    any static charges in the tank. The plane has never been flown again as it
    is deemed too dangerous.

In F1 you not only have fuel inside the tank, but outside the tank during
    refueling stops. A static discharge could ignite the fumes with disasterous
    effects. Just ask the Jordon team of Eddie Irvine about this.

The metal strips contact the bottom of the car to the sides of the wooden
    plank, contacting the carbon fiber and discharging any static to ground.

I think that sticking a handful of 2.5 mm holes in the pit lane surface is
    reasonable to prevent the whole sheebang going up in a big... well,
    Sheebang!

[ Bericht 38% gewijzigd door Googolplexian op 18-02-2009 13:35:10 ]
    Calm down, please!
    pi_66228140
    Die strips ken ik wel, maar das alleen effectief bij stops in pitstop positie. Als ze zo'n draai maken om achteruit de box in geduwd te worden maken ze weer geen contact met die strips

Gister overigens weer een halve seconde verschil in Bahrein,
    1 T. Glock Toyota Bridgestone 01:32.492 132
    2 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:32.917 105
    3 N. Heidfeld BMW Bridgestone 01:32.993 82

En een nieuwe geinterresseerde voor het Honda team;
    http://f1.gpupdate.net/en(...)s-interest-in-honda/
    quote:
    Honda confirms Virgin's interest in Honda
    18 February 2009

The Honda Formula 1 team has admitted it is currently negotiating with Richard Branson's Virgin Group. The Virgin group have made a bid to purchase the Brackley based team.

"We are negotiating with several buyers and one of these parties is the Virgin Group," a Honda spokesperson said.

According to speculations Honda is talking to several companies who could be a possible buyer. The team is confident to be at the opening race at the end of March in Melbourne.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2009 @ 17:43:27 #109
    Maffe Fries
    pi_66245128
    Vandaag is er weer een Formule 1-teamportret op FOK! te bekijken. Ditmaal het team van Red Bull Racing dat met Mark Webber en Sebastian Vettel een interessant rijdersduo kent.

[Formule 1-teamportret] Red Bull Racing
    pi_66246759
    Leuk stuk!
    quote:
    Qua ontwerp is de auto afwijkend ten opzichte van de concurrenten, waardoor het team mogelijk een voordeel weet te creëren.
    Is dit wat ze zeggen bij Red Bull, of wat jij geconstateerd hebt?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 februari 2009 @ 18:35:04 #111
    Maffe Fries
    pi_66246835
    Thanks.

Ik heb het geconstateerd na het bekijken van vele plaatjes van de nieuwe auto's
    pi_66252154
    Vooral de neus is heel anders an de rest. Ik vind hem best wel spuuglelijk, maargoed, dat zijn ze allemaal

Ze hadden gewoon de 2009-spec met de 2008 voor en achtervleugel moeten doen. Dan was het mooi geweest
    vosss is de naam,
    pi_66252537
    Je moet pas oordelen als de reden waarom het gedaan is niet werkt, het makkelijker maken om te volgen en in te halen Mooi is niet echt van belang als het daadwerkelijk effect heeft.
      vrijdag 20 februari 2009 @ 08:23:28 #114
    65960 sanger
    pi_66265208
    quote:
    Op donderdag 19 februari 2009 18:32 schreef Atreidez het volgende:
    Leuk stuk!
    [..]

Is dit wat ze zeggen bij Red Bull, of wat jij geconstateerd hebt?
    Dat maakt niet uit. Doordat het wezenlijk anders is hebben ze voor zichzelf die mogelijkheid geschapen om er voordeel uit te halen (of nadeel natuurlijk). Als je eenzelfde ontwerp neemt dan geef je jezelf die mogelijkheid niet
      vrijdag 20 februari 2009 @ 11:51:12 #115
    164953 Cavalier1
    Geen basketbal fan!
    pi_66271354
    Toyota was afgelopen week met Glock én Trulli in Bahrein. Waarom rijdt er maar één per dag? Ze kunnen toch beter twee auto's per dag inzetten? En wat doet zo'n coureur op een dag waarop ie niet mag testen, heeft ie dan vrij of maakt ie zichzelf nog wel nuttig voor het team?
    pi_66271870
    Massa en Raikonen waren er ook beide, en Klien en Heidfeld. Denk dat het een regel is bij testen de laatste tijd, per team 1 auto.. (kostenbesparing?). Ook kan het zijn dat de tweede auto er nog niet eens is Stel dat je in t ontwerp een zwakte ontdekt, dan zou je dat op 2 auto's weer moeten veranderen of helemaal vervangen?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 februari 2009 @ 12:24:05 #117
    Maffe Fries
    pi_66272552
    Het is een afspraak dat een team nog maar met één auto tegelijk mag testen. Het is bedoelt om kosten te besparen. Vermoedelijk is het een van de binnen de FOTA gemaakte afspraken.
    pi_66274646
    klopt, ik weet alleen niet hoe het nu zit met aantal auto's in de garage.

in de afgelopen jaren zag je dat rijke teams gewoon twee, drie of weet ik hoeveel auto's volledig klaar had staan in de pits, maar dat ze er maar met één tegelijk de baan op mochten.

op zich komt er dan iets meer gelijkheid in hoeveel testkilometers de arme en de rijke teams kunnen rijden, en dus besparen de rijke teams op slijtage. Maar of het nou echt kostenbesparend is als je alsnog tig auto's meeneemt...
    pi_66291740
    quote:
    Lauda heeft kritiek op huidige F1-rijders
    Voormailig F1-rijder Niki Lauda heeft onlangs zijn mening geuit over de huidige rijders op de grid. Lauda, nog maar pas 60 geworden, vertelde dat de sport veel veiliger is geworden en dat de rijders amper risico lopen. Niki Lauda crashte in 1976 zwaar en verbrande daarbij ernstig in het aangezicht en op enkele andere delen van zijn lichaam. Voor deze voormalig rijder zou Lewis Hamilton bovendien enkel opvallen dankzij zijn vriendin van de Pussycat Dolls.

"Vroeger was de dood één van de gevolgen in deze sport maar tegenwoordig hoeven de rijders niet bang te zijn. Ze doen aan karting tot hun achtiende en in de F1 kunnen ze niet meer dan accelereren en aan hun stuurtje draaien. Aan hun eigen persoonlijkheid kunnen ze niet werken en dit is de waarheid. Lewis Hamilton valt volgens mij dan ook enkel op dankzij zijn vriendin. Nicole Scherzinger is bekend door haar muziek. Toen ik nog op de grid stond gingen we ten minste tot het uiterste om te winnen", aldus Niki Lauda.

» Gepost door Manuel Houben - 20/02/2009 17:31
    Ik kan het eik alleen maar met hem eens zijn @:
    vosss is de naam,
      vrijdag 20 februari 2009 @ 20:55:08 #120
    139407 jorienvdherik
    pi_66291949
    hij wil liever doden zien ?
      zaterdag 21 februari 2009 @ 15:29:55 #121
    65960 sanger
    pi_66315428
    quote:
    Op vrijdag 20 februari 2009 20:55 schreef jorienvdherik het volgende:
    hij wil liever doden zien ?
    Doden gaat wat ver denk ik. Hij bedoeld dat iedereen tegenwoordig berekenend rijdt ipv toch nog voor de volle winst te gaan.
      zaterdag 21 februari 2009 @ 16:00:10 #122
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66316219
    Persoonlijkheden mis ik ook wel een beetje eigenlijk...
      zaterdag 21 februari 2009 @ 16:04:03 #123
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66316322
    wij ook wel eigenlijk
    pi_66381802
    quote:
    Honda: No 'serious' buyer for F1 team

Honda Racing's hopes of Formula One survival suffered a blow on Monday when their Japanese chiefs said they could not see a 'serious buyer' for the team.

After months of speculation about the future of the outfit, with most recent rumours suggesting Richard Branson could get involved, hopes for an imminent deal were dashed with Honda saying that there had been little joy in trying to find someone to take control of the outfit.

Honda's outgoing CEO Takeo Fukui told a press conference in Tokyo, following board meetings in Japan, that the company may have trouble finding a buyer having made little progress since it put the team up for sale in December.

"There are various offers for the team but we have not seen any serious buyer yet," Fukui was quoted as saying by Reuters. "We find the sale process difficult."

Fukui's comments add fresh intrigue to what is going on at Honda Racing, after Formula One supremo Bernie Ecclestone told the News of the World on Sunday that team chiefs Nick Fry and Ross Brawn had turned down a 100 million pound offer to help save the outfit.

"I tried to help with the management buy-out," said Ecclestone. "They should have taken what I offered. It was a very good offer for everybody concerned. It gave them complete protection but they wanted to do things on their own. Now all we can do is hope and pray."

Time is running out for Honda to find a buyer for the team, with engine supplier Mercedes-Benz reported to need guarantees by the end of Monday that the team have funds in place before it commits to a deal for 2009.

Honda Racing have maintained silence for weeks now about the state of negotiations, with a team spokeswoman merely saying last week that the outfit remained 'optimistic' they would be on the grid in Melbourne.

The Honda Motor Company also announced on Monday that Fukui, a big supporter of motorsport, would be stepping down from his role as CEO in June. He will be replaced by senior managing director Takanobu Ito.
      maandag 23 februari 2009 @ 19:41:07 #125
    65960 sanger
    pi_66384091
    Staat haaks op de berichtgeving van voor het weekend....
    pi_66389084
    En zeker haaks op onderstaande....
    quote:
    'Honda F1 heeft toch een koper gevonden'
    Klasse: F1 > Meer Formule1 Gepost op 23/02/2009 15:45 door: Redactie
    In tegenstelling tot veel eerdere berichten gisteren en vandaag, zijn er sterk aannemelijke geruchten dat Honda het eigen Formule 1-team zelf gaat opkopen. De site RealHondaF1.com meldt dat het magagement van Honda zelf het team weer heeft gekocht, met enkele personeelsveranderingen aan de top tot gevolg.

De grootste veranderingen in het management zal zijn dat Nick Fry opstapt bij Honda. Fry was in 2006 en 2007 teambaas van Honda en wilde die rol weer terug. Dat zou niet gelukt zijn. Ook zou er nog een ander personeelslid aan de top ontslag nemen.

Ondanks dat het team weer overgenomen zal worden door Honda zelf, komen er wel enkele kostenbesparende maatregelen aan. Volgens bronnen zou het testteam en de motorenafdeling mensen moeten gaan missen. Er mag natuurlijk niet meer getest worden in het seizoen en de motoren zouden gelevert worden door Mercedes.

De Braziliaanse coureur Bruno Senna was de afgelopen dagen veelvuldig gespot bij de Honda-fabriek, waardoor het aannemelijk is dat hij naast Jenson Button aan de slag kan.

Omdat de geruchten steeds veranderen rond Honda, is het moeilijk om geruchten te onderscheiden van de feiten. Echter, het bovenstaande lijkt waar te zijn. Houdt Autosportweb.nl vandaag en de komende dagen in de gaten, want een bevestiging kan er elk moment aankomen.
    pi_66389933
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef LeXX het volgende:
    En zeker haaks op onderstaande....
    [..]

Hier meldde ik al dat het waarschijnlijk is dat Honda het team gewoon voortzet omdat dit goedkoper is dan het team op te doeken. Dus dit nieuws is voor mij niet zo verrassend. Waarschijnlijk wordt er gedurende het seizoen gezocht naar een koper zodat het team ook in de komende jaren blijft bestaan.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 02:03:31 #128
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66396275
    Heb van een vriend vernomen dat een Nederlands team financiers zoekt voor een herintrede.
    N/A
    pi_66396379
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 02:03 schreef nils7 het volgende:
    Heb van een vriend vernomen dat een Nederlands team financiers zoekt voor een herintrede.

toch niet met verstappen hoop ik
      dinsdag 24 februari 2009 @ 02:36:10 #130
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66396675
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 02:11 schreef nagel72 het volgende:

[..]

toch niet met verstappen hoop ik
    Volgens mij zijn er niet veel NL'se teams geweest
    Ben benieuwd...
    N/A
    pi_66398310
    Daf racing?
    pi_66399265
    Dat moet ik nog zien

Heidfeld is overigens van mening dat door de nieuwe aerodynamica inhalen een stuk eenvoudiger geworden is.
    vosss is de naam,
    pi_66399319
    Heidfeld was ook van mening dat ie vorig jaar voor t kampioenschap kon gaan.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 09:45:04 #134
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_66399326
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 08:58 schreef Atreidez het volgende:
    Daf racing?
    Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeft
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_66399885
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 09:45 schreef Klonk het volgende:

[..]

Je maakt een grapje, maar DAF heeft geraced in een open wheel klasse (ben de naam ff kwijt) en ik geloof dat het williams was (correct me if i have it fout) die een CVT getest heeft
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:07:56 #136
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_66399910
    geweldig die CVT helemaal open bloot achterop
    pi_66399964
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 09:44 schreef Atreidez het volgende:
    Heidfeld was ook van mening dat ie vorig jaar voor t kampioenschap kon gaan.
    1-0 voor jou
    vosss is de naam,
      dinsdag 24 februari 2009 @ 10:42:52 #138
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66400768
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 09:45 schreef Klonk het volgende:

[..]

Jep klopt:

Dat geluid
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:23:02 #139
    65960 sanger
    pi_66401952
    Doet een beetje denken aan die VW commercial.
      dinsdag 24 februari 2009 @ 11:50:36 #140
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66402924
    aaahh Williams gebruikt hetzelfde kleurenschema als vorig jaar. Ik had nog wel zo gehoopt op die donkerblauwe livery
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 februari 2009 @ 12:08:29 #141
    Maffe Fries
    pi_66403697
    Is idd wel een beetje jammer. Die donkerblauwe livery vond ik erg mooi staan bij de Williams.
    pi_66404535
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef sanger het volgende:
    Doet een beetje denken aan die VW commercial.
    De Mercedes van mijn vader heeft zo een versnellingsbak.
    Best apart om mee te rijden
    vosss is de naam,
      dinsdag 24 februari 2009 @ 12:33:15 #143
    65960 sanger
    pi_66404560
    Ze hebben tijdens tests ook een zwarte livery, die is ook wel erg
    pi_66406668
    Hopelijk is er weer een hobbyist die de stream van de trainingen via een proxy zichtbaar maakt voor ons, want BBC gaat met de trainingen hetzelfde doen als ITV ;
    quote:
    BBC television furthermore announced that it will offer every single on-track session live on the company's website, but for UK citizens only.
    ... of onder de RED button, maar volgens mij is dat iets typisch sateliet tv achtigs.. Ik heb iig geen rooie knop bij de BBC met digitale tv.
    pi_66410409
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 02:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er niet veel NL'se teams geweest
    Ben benieuwd...
    Ecurie Maarsbergen (van Carel Godin de Beaufort)
    Boro (de gebroeders Hoogenboom met hun eigen team)
    Spyker

Dat zijn de drie die ik ken.
    pi_66416375
    Je kan toch zelf even een proxy gebruiken die in de UK staat?
    vosss is de naam,
    pi_66419538
    Allen, ik weet niet zeker of het in deze topic kan, maar waag het er maar op.

Een vraagje. Vroeger vond ik nog pdfjes terug met alle ronden tijden gereden tijdens een race (en dacht ik zelfs ook nog tijdens de trainingen). Deze stonden op de FIA site maar kan ze op geen enkele manier boven water krijgen. Weet iemand waar ik de alle gereden ronde tijden van afgelopen seizoen kan bekijken. Ik heb gegoogled en kwam er wel achter dat autosport.com deze aanbiedt, echter tegen betaling.

Vraag 2) Dit jaar wil ik naar de gp van duitsland op de ring. Iemand nog tips voor een bepaalde tribune. Mijn keuze is gevallen op 7,8 of 9. Tribunte 9 is 30 euro goedkoper, maar is deze ook minder goed. Ervaringen gezocht.?
    pi_66427133
    Ik neem aan dat je vraag de Formule 1 betreft? Wellicht kan ik je verder helpen, vorig jaar vaak genoeg voor FOK!sport op zoek gemoeten...

Een stappenplan:

http://FIA.com, doorklikken naar Sport -> rechts (of in het dropdownmenu) kies Championships.
    Dan naar FIA Formula One World Championship (dat is nu bljkbaar 2009), dan ga je naar een race en dan zie je meestal iets met 'Press Information'; echter nu nog niet.
    http://fialive.fiacommuni(...)8/Pages/circuit.aspx
    Edit: onderaan de lijst met races rechts staat 2008 Season!)

Om verder te kunnen kijken, ben ik naar Archive gegaan:
    Daar zie je Press Information rechts. Gek genoeg nog geen 2008 te kiezen, dus maar naar 2007 gegaan.
    ->
    Select Year: 2007
    Select Category: FIA Formula One Wolrd Champ.
    Select Subject: Grand Prix of Australia
    ->
    http://fialive.fiacommunications.com/en-GB/archive/Pages/en.aspx

(kopiëren en quoten werkt niet, maar je ziet Race Facts en Scruteneering Reports, als pdf's
    Daarin wordt wel *iets* over de vt's genoemd,maar niet veel.)

Ik hoop je eerste vraag te hebben beantwoord En voor 2009 is het nog geduld hebben, 2008 moet blijkbaar nog gearchiveerd worden... [2008 is toch te vinden ]
      woensdag 25 februari 2009 @ 08:45:07 #149
    65960 sanger
    pi_66433871
    Je kunt ook iemand vragen met een abo op autosport.com
    pi_66455830
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:13 schreef Sally het volgende:
    Ik neem aan dat je vraag de Formule 1 betreft? Wellicht kan ik je verder helpen, vorig jaar vaak genoeg voor FOK!sport op zoek gemoeten...

Een stappenplan:

http://FIA.com, doorklikken naar Sport -> rechts (of in het dropdownmenu) kies Championships.
    Dan naar FIA Formula One World Championship (dat is nu bljkbaar 2009), dan ga je naar een race en dan zie je meestal iets met 'Press Information'; echter nu nog niet.
    http://fialive.fiacommuni(...)8/Pages/circuit.aspx
    Edit: onderaan de lijst met races rechts staat 2008 Season!)

Om verder te kunnen kijken, ben ik naar Archive gegaan:
    Daar zie je Press Information rechts. Gek genoeg nog geen 2008 te kiezen, dus maar naar 2007 gegaan.
    ->
    Select Year: 2007
    Select Category: FIA Formula One Wolrd Champ.
    Select Subject: Grand Prix of Australia
    ->
    http://fialive.fiacommunications.com/en-GB/archive/Pages/en.aspx

(kopiëren en quoten werkt niet, maar je ziet Race Facts en Scruteneering Reports, als pdf's
    Daarin wordt wel *iets* over de vt's genoemd,maar niet veel.)

Ik hoop je eerste vraag te hebben beantwoord En voor 2009 is het nog geduld hebben, 2008 moet blijkbaar nog gearchiveerd worden... [2008 is toch te vinden ]

Alvast bedankt voor de moeite. Maar de paginas waar jij naar verwijst heb ik in het verleden inderdaad pdfs met alle laptimes gevonden. Deze zie ik er echter nu niet meer bij staan.
    pi_66456909
    quote:
    RBS to pull out of F1 in 2010

The Royal Bank of Scotland has announced that it is to pull out of Formula One, but only when its current deal with Williams finishes at the end of 2010.

The finance company, which has made huge losses in the credit crunch has decided to end its involvement with grand prix racing as part of a wider strategic view about its sponsorship in sport.

The company first backed Williams in 2005 and signed for a second three-year term in 2007. The deal will conclude at the end of 2010.

Williams chief Frank Williams said: "RBS has been a great partner for this team and we are pleased to have made our contribution over the past four years to developing the RBS brand internationally. Thanks to the support of RBS and our many other loyal partners, we are in a strong position to ride out the inevitable challenges of the next two years.

"RBS is showing great responsibility to the role that we play in the British economy,
    supporting over 500 highly skilled technology jobs in a sector in which Britain leads the world. In the last three years, Williams has spent over £100 million with 2700 UK suppliers and it is of course important that this business endures."

Andrew McLaughlin, RBS group director, Communications, added: "We recognise that we are now operating in a very different economic environment and have been reviewing all of our activities since October. It is imperative that we respond to the reality of the situation we face and that we do so in an orderly way that respects the commercial agreements we have in place and the implications for our partners and the jobs they support.

"Throughout our relationship, Williams have shown great understanding and innovation in driving the programme forwards. They have been very supportive in finding ways to reduce costs over the remainder of our contract. This early announcement allows Sir Frank Williams and his team to plan ahead financially."

RBS's announcement comes just a few weeks after Dutch finance company ING announced it was to pull out of F1 at the end of this year because of the financial difficulties worldwide.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 februari 2009 @ 00:48:18 #152
    Maffe Fries
    pi_66466791
    Opvallend nieuws is dat de nieuwe Force India woensdag haar eerste testkilometers al gemaakt heeft, terwijl zondag pas de presentatie van de nieuwe auto is.

Force India geeft nieuwe auto shakedown
    pi_66479286
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 19:20 schreef Eddievandehoek het volgende:

[..]

Alvast bedankt voor de moeite. Maar de paginas waar jij naar verwijst heb ik in het verleden inderdaad pdfs met alle laptimes gevonden. Deze zie ik er echter nu niet meer bij staan.
    K, graag gedaan Dat is dan wel jammer, ja.

Mss heb je hier nog wat aan?
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 08:45 schreef sanger het volgende:
    Je kunt ook iemand vragen met een abo op autosport.com
    pi_66488648
    Honda zou gered zijn met een ogf ander bailoutplan van Brawn.

Bron: Fok!sport
    vosss is de naam,
    pi_66491771
    quote:
    Bridgestone bevestigt grotere verschillen

De verschillen tussen de twee bandencompounds die Bridgestone komend seizoen meenemeent naar de races, zullen dit jaar groter zijn dan andere jaren. Zo heeft de Japanse bandenleverancier bevestigd. Dit gebeurt door bijvoorbeeld niet meer zacht en medium mee te nemen naar Melbourne, maar superzacht en medium.

De zachtere band zal hierdoor tijdens de eerste ronden aanzienlijk sneller zijn dan de hardere band, maar de hardere band zal aan de andere kant weer voor veel meer constantheid zorgen over een langere run. Door de bandenkeuze nog belangrijker te maken, hoopt Bridgestone voor nog meer spanning te kunnen zorgen.

De volgende banden worden meegenomen naar de eerste races:
    Grand Prix van Australië: superzacht en medium
    Grand Prix van Maleisië: zacht en hard
    Grand Prix van China: superzacht en medium
    Grand Prix van Bahrein: superzacht en medium
    Grand Prix van Spanje: zacht en hard
    pi_66492453
    Goede aanpassing Afgelopen jaar reden ze wel op 2 verschillende banden, maar merkte je als kijker weinig van dat verschil. Nu het ook nog slicks zijn moet dat toch duidelijk te merken zijn
      donderdag 26 februari 2009 @ 19:54:43 #157
    139407 jorienvdherik
    pi_66492500
    Australië is een vette baan, kan niet wachten
    pi_66497072
    Ik ga binnenkort weer in Australie rijden. Mét een Formule auto wel te verstaan!
    vosss is de naam,
    pi_66497398
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 21:29 schreef vosss het volgende:
    Ik ga binnenkort weer in Australie rijden. Mét een Formule auto wel te verstaan!
    rFactor?
    pi_66497893
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 21:36 schreef Trystar het volgende:

[..]

rFactor?
    Tuurlikj, dacht je dat ik echt in Australie ging rijden?
    vosss is de naam,
    pi_66497929
    Heeft iemand toevallig al die 99 F1 mod voor rFacto getest?
    Die schijnt best vet te zijn
    vosss is de naam,
    pi_66497990
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 19:54 schreef jorienvdherik het volgende:
    Australië is een vette baan, kan niet wachten
    Is er wel genoeg grip op een vette baan?
    ** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
    pi_66498763
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Tuurlikj, dacht je dat ik echt in Australie ging rijden?
    haha nee hoor
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 21:47 schreef vosss het volgende:
    Heeft iemand toevallig al die 99 F1 mod voor rFacto getest?
    Die schijnt best vet te zijn
    Die heb ik nog niet gespeeld. Ik speel zo nu en dan MMG07 of CTDP06.
    pi_66499078
    Heb t echt gehad met rFactor. Ik rij wel gewoon met de F3000 in Race07, heb je tenminste het idee dat t een echte raceauto is, en geen arcadespelletje
    pi_66499365
    Een waarschuwing van STR aan de pers
    quote:
    If you know what’s good for you: keep away from Adria.

The story that we are due to shakedown our new car at the Adria circuit at some point during week-commencing 2nd March seems to have caused confusion in sections of the media.

So, just to make it clear, if and when we do go to Adria, it will be a private test behind closed doors and nobody is allowed in.

Save yourself the trip and stay away. Otherwise our friendly Security Guards, Doug and Dinsdale Pirhana might be forced to nail your pelvis to the floor with a cake-stand.
    pi_66499544
    Waarschuwing? Klinkt meer als een dreigement Als ik pers was, had ik er nu juist heen gegaan..
      donderdag 26 februari 2009 @ 23:44:23 #167
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66504159
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 22:10 schreef Atreidez het volgende:
    Heb t echt gehad met rFactor. Ik rij wel gewoon met de F3000 in Race07, heb je tenminste het idee dat t een echte raceauto is, en geen arcadespelletje
    Eind dit jaar eindelijk gelukkig weer F1 op de pc
    N/A
    pi_66508552
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 23:44 schreef nils7 het volgende:

[..]

Eind dit jaar eindelijk gelukkig weer F1 op de pc
    Ow? Van wie??
    vosss is de naam,
    pi_66508574
    ik dacht van codemasters
      vrijdag 27 februari 2009 @ 08:03:09 #170
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_66508684
    jeps, codemasters
    pi_66514989
    Zoals als op Fok! Sport al gemeld is lijkt het Honda team toch door te gaan.

Volgens GrandPrix.com op Internet wordt het een management buy-out door Ross Brawn (en Nick Fry), gefinancierd door Honda (omdat dit goedkoper is dan het team op te doeken, gezien de afkoopsommen van o.a. Button), De gestegen inkomsten uit de TV gelden van de FOM en eventuele sponsorinkomsten. Dit laatste is interessant want als Senna substantieel meer sponsorgeld mee kan nemen dan Barrichello, wordt voor Senna gekozen. Anders kiest Honda voor Barrichello vanwege zijn ervaring. Senna zou dan (volgens de Zwitserse krant Blick) in de DTM aan de slag gaan.

Yahoo meldt dat het team wel van naam moet veranderen en de voorkeur zou uitgaan naar de naam Brackley F1 (aangezien de fabriek in de ze plaats staat).
      vrijdag 27 februari 2009 @ 18:20:19 #172
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_66529128
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 22:18 schreef Atreidez het volgende:
    Waarschuwing? Klinkt meer als een dreigement Als ik pers was, had ik er nu juist heen gegaan..
    Kan het niet zijn dat dat ook de bedoeling is? Zou een mooie media-stunt zijn (STR-waardig ).

En eindelijk Honda-nieuws! Hopelijk is het allemaal echt waar, want die Virgin-business werd ook even gebracht alsof het al zo ongeveer beklonken was.
    En hopelijk kiezen ze een fraaiere livery dan die waar Honda de laatste 2 jaar mee reed. Geel, ofzo.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      vrijdag 27 februari 2009 @ 18:30:58 #173
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66529420
    ik vond de livery van 2007 juist vet!
      vrijdag 27 februari 2009 @ 21:13:13 #174
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_66534631
    In ieder geval goed om te zien dat er toch weer 20 wagens aan de start staan. Helaas geen 26 zoals vroeger, maar hopelijk zien we dat wel weer in de toekomst nu er misschien een budgetlimiet komt. Terug naar de prekwalificatie?
    Murray Walker
    pi_66534723
    Ik ben alvast voor.
    vosss is de naam,
      vrijdag 27 februari 2009 @ 21:19:10 #176
    65960 sanger
    pi_66534903
    Prekwalificatie is natuurlijk wel DE manier om actie te garanderen op vrijdagen en zaterdagen
    pi_66534977
    Zeker, maar dan zullen er eerst meer teams moeten zijn.
    vosss is de naam,
    pi_66535094
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 21:13 schreef 4-elements het volgende:
    In ieder geval goed om te zien dat er toch weer 20 wagens aan de start staan. Helaas geen 26 zoals vroeger, maar hopelijk zien we dat wel weer in de toekomst nu er misschien een budgetlimiet komt. Terug naar de prekwalificatie?
    Dan zal de FIA eerst de limiet oip 12 teams moeten afschaffen!
      vrijdag 27 februari 2009 @ 21:28:55 #179
    65960 sanger
    pi_66535352
    En een maximumbudget instellen
      vrijdag 27 februari 2009 @ 22:28:53 #180
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66537948
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 21:19 schreef sanger het volgende:
    Prekwalificatie is natuurlijk wel DE manier om actie te garanderen op vrijdagen en zaterdagen
    over de kwalificatie gesproken,

hoe kunnen we dat verwachten aankomend seizoen? hoe vaak mogen ze kers gebruiken in de kwalificatie?

en dan nog het afstellen van de voorvleugel tijdens het rijden, gaan de coureurs die nou voor elke bocht op max downforce zetten en op het rechte stuk op minimale downforce?

edit: ze mogen dus 2x per ronde de voorvleugel verstellen en 7 sec kers gebruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door bodylotion op 27-02-2009 22:40:32 ]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 00:00:41 #181
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_66541128
    quote:
    Op vrijdag 27 februari 2009 21:28 schreef sanger het volgende:
    En een maximumbudget instellen
    Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets daadwerkelijk hard kunt controleren?
    Teams gaan dan in mijn ogen direct op zoek naar manieren om geld via een andere manier rond te sluizen.
    quote:

Rosberg: "Dit jaar succes, anders ben ik weg"

Als Williams in 2009 niet definitief de weg naar boven inslaat, gaat Nico Rosberg op zoek naar een ander team. Dat liet de 23-jarige Duitser weten tijdens de media-dag van het Britse team in Grove. Rosberg rijdt al sinds zijn debuutjaar, 2006, bij het team, maar kwam nog niet verder dan een tweede en een derde plaats.

"Voor mij is dit jaar cruciaal", zei Rosberg tegen de aanwezige pers. "Vooral omdat ik succes wil hebben, daar race ik immers voor. Ik hoop dat ik een auto heb die me dat succes kan brengen. Het is heel goed mogelijk, dus ik heb goede hoop. Als het niet lukt, moet ik maar eens om me heen gaan kijken. Ik wil op zijn laatst in 2010 in een topauto zitten. Als dat bij Williams zou kunnen, zou dat fantastisch zijn."

"Het zou bijzonder speciaal zijn om succes te hebben met dit team. Ik kan het bijzonder goed met iedereen vinden en het zou geweldig zijn als we samen succes zouden hebben. Ik hoop echt dat het met Williams gaat lukken."
    Ik dacht meer aan: Laat dit seizoen maar eens zien dat je net dát beetje extra hebt waardoor je in de klasse top coureur valt, wellicht dat een aantal teams je in 2010 nog zien staan.

Nico denkt daar duidelijk heel anders over, die vertrekt in zijn ogen naar Ferrari als het met Williams niets wordt dit jaar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kleffe_Dop op 28-02-2009 00:06:05 ]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 10:45:00 #182
    65960 sanger
    pi_66546907
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 00:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik vraag me dan altijd af hoe je zoiets daadwerkelijk hard kunt controleren?
    Teams gaan dan in mijn ogen direct op zoek naar manieren om geld via een andere manier rond te sluizen.

Door de teams te verplichten de boekhouding openbaar te maken aan een controle instituut van de FIA. Iedere euro die wordt uitgegeven moet worden verantwoordt als het ware. En de teams laten ondertekenen dat ze alle kosten maken op teamnaam en dus niet op een andere onderneming.

Controle op maandelijkse basis en op onaangekondigde basis bijvoorbeeld. Monitoring vanuit de FIA op afstand zou ook een optie zijn.

Helemaal waterdicht is het niet, maar je kunt wel een heleboel ermee bereiken.
    pi_66547589
    Wat vinden we van de nieuwe Williams met die opstaande vleugels naast de cockpit?
    Mag dat wel? En de kleur is overigens spuuglelijk
    vosss is de naam,
    pi_66547632

Iemand?
    vosss is de naam,
    pi_66548450
    De auto is wel ok, maar die afgrijselijke ruimte waar ie in staat doet m geen goed
    pi_66548637
    Ik zeg ook niet dat de auto niet okay is. Ik zeg alleen dat ik het een hele lelijke kleur blauw vind

En die opstaande vleugels, mag dat wel volgens het nieuwe regelement?
    Ze hebben er nog niet mee getest op het circuit, maar ongetwijfeld wel al in de windtunnel
    vosss is de naam,
      zaterdag 28 februari 2009 @ 12:25:58 #187
    94676 Garisson72
    pi_66548642
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 11:33 schreef vosss het volgende:
    Wat vinden we van de nieuwe Williams met die opstaande vleugels naast de cockpit?
    Mag dat wel? En de kleur is overigens spuuglelijk
    Die kleur komt slecht uit bij die waardeloze belichting in die ruimte, verwacht ik. Die vinnen zijn wel fraai, en herkenbaar. Mooie lage neus ook, en omdat die voorvleugel zo donker van kleur is valt minder sterk op hoe breed dat ding is.
    Al met al vind ik 'm best mooi!
    pi_66549051

En nog een nieuwe auto
    pi_66550171
    wit/groen/oranje is niet echt m'n favoriete kleurencombinatie [/understatement], maar dat bodywork rond de sidepods ziet er behoorlijk strak uit.

alleen van Ferrari naar Mercedes motoren switchen zal niet zo'n groot effect hebben, maar de uitgebreide technische ondersteuning kan het team misschien net een zetje geven om wat meer te kunnen strijden in het middenveld. Ik zie ze toch niet ineens regelmatig voor de punten gaan, maar je weet maar nooit met zo veel nieuwe regels.
    pi_66550462
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 12:44 schreef Atreidez het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

En nog een nieuwe auto
    wat een rare foto's

Het lijkt net een klein modelautotje

kleurencombo is wel strak
    &lt;&gt;
    pi_66551995
    Nette auto van Force India. Optisch een van de mooieren van dit seizoen.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 16:31:19 #192
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66555523
    een hele vooruitgang tov vorig jaar!
      zaterdag 28 februari 2009 @ 17:57:42 #193
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_66558050
    Ziet er gewoon goed uit die bolide.
    Kleurenstelling doet een beetje aan de 7-Eleven AGR wagen van Tony Kanaan denken.
      zaterdag 28 februari 2009 @ 18:13:21 #194
    94676 Garisson72
    pi_66558449
    ik vind 'm best mooi, en idd: mooie vormgeving rond de sidepods. Die grote witte voorvleugel gaat er alleen jammergenoeg recht van voren weer uitzien als een kart-bumper, net als op de BMW.
    pi_66558579
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 13:32 schreef Ared het volgende:

alleen van Ferrari naar Mercedes motoren switchen zal niet zo'n groot effect hebben, maar de uitgebreide technische ondersteuning kan het team misschien net een zetje geven om wat meer te kunnen strijden in het middenveld. Ik zie ze toch niet ineens regelmatig voor de punten gaan, maar je weet maar nooit met zo veel nieuwe regels.
    Het is niet alleen de motor, maar ook de bak en de aandrijving. Ze kunnen honda in ieder geval voor blijven..
      zaterdag 28 februari 2009 @ 20:59:09 #196
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_66563840
    edit: laat maar. Was al oud nieuws
    Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
      zaterdag 28 februari 2009 @ 22:12:10 #197
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_66566237
    quote:
    Op zaterdag 28 februari 2009 18:13 schreef Garisson72 het volgende:
    ik vind 'm best mooi, en idd: mooie vormgeving rond de sidepods. Die grote witte voorvleugel gaat er alleen jammergenoeg recht van voren weer uitzien als een kart-bumper, net als op de BMW.
    Ach.. gezien de grootte zullen er dit jaar flink wat sneuvelen.
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 februari 2009 @ 22:16:13 #198
    Maffe Fries
    pi_66566371
    Dat hoop ik wel ja. Hoe meer actie hoe beter, want dat rijden als kranten is maar niks.
    pi_66572286
    Godsklere, moet ik schreeuwen hier of wat?
    HALLO MENSEN, DIE VINS OP DE WILLIAMS, VALT DAT WEL BINNEN HET REGELEMENT???
    vosss is de naam,
      zondag 1 maart 2009 @ 02:41:22 #200
    6941 APK
    Factual, I think.
    pi_66572412
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 02:29 schreef vosss het volgende:
    Denk je dat ze debiel zijn bij Williams?
    Who the fuck can sleep with all this shit going on?
    pi_66574200
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 02:41 schreef APK het volgende:

[..]

Denk je dat ze debiel zijn bij Williams?
    Nouja, ze hebben natuurlijk wel een appelflap in een rolstoel aan het roer staan daar
    vosss is de naam,
      zondag 1 maart 2009 @ 11:10:16 #202
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_66574979
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 02:29 schreef vosss het volgende:
    Denk je dat iemand hier het regelementenboek uit z'n hoofd kent?
    Je mag er vanuit gaan dat men dat bij Williams wel doorleest voor ze die vinnen erop plakken.

Vervolgens is het natuurlijk nog maar de vraag of dit bij aanvang van de Australische GP ook nog regelementair is.
    De FIA kan erg snel die regels aanpassen onder het mom van veiligheid.
      zondag 1 maart 2009 @ 12:47:22 #203
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_66577249
    Die dingen worden "Skate Fins" genoemd.
    quote:
    There was talk of how these could be allowed given the new regulations prohibiting such “flip-ups” and “winglets”. However, as they unlikely produce any downforce, one can presume they are allowed.
    Calm down, please!
    pi_66577999
    "Spyker sprak met Honda F1"
    Sat 28-02 2009

De Nederlandse autofabrikant Spyker heeft in januari gesprekken gevoerd met Honda F1 teambaas Nick Fry. Spyker zou interesse hebben getoond om het Honda F1 over te nemen, dat komt naar voren in het boek Spyker, langs de afgrond.

De Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde die geleidt wordt door Victor Muller zou de steun hebben gehad van haar financier, de steenrijke Russische bankier Vladimir Antonov. Spyker is één van de vele partijen geweest die interesse toonde in het Honda F1 team. Honda besloot al snel maar met een handvol partijen verder te praten die als beste opties uit de bus kwamen, hier hoorde Spyker niet bij.

Spyker F1 debuteerde in 2007 in de Formule 1 door het Midland F1 team over te nemen, het werd een grote deceptie:
    "Het is ontzettend negatief geweest allemaal", aldus Spyker CEO Victor Muller. "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler. En dat heeft me nog het meest verbaasd: de Formule 1 heeft Spyker als wereldmerk toch een beetje verder gebracht. Het ons wel zeventig miljoen gekost, maar vooruit."

De Formule 1 bracht Spyker bijna na de afgrond, met geld van Vladimir Antonov is Spyker nu weer stabiel. In Zeewolde werden in de fabriek het afgelopen jaar met 135 werknemers 44 Spyker's gebouwd.

http://www.f1news.nl/news(...)met+Honda+F1%22.html

Het is toch nog geen 1 april?
    pi_66578300
    quote:
    "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler.
    En hij dacht dat ook echt? Godsklere, soms vraag je je echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand die zo achterlijk en dom als een varken is wel succesvol kan zijn.

Wat een volslagen debiel dat hij dat serieus dacht.
    vosss is de naam,
      zondag 1 maart 2009 @ 13:55:39 #206
    94676 Garisson72
    pi_66579610
    Id, je gaat je toch onderhand schámen als Nederlander, dat dit ons grote sportwagenmerk moet zijn. Gelukkig hebben we Donkervoort nog.
      zondag 1 maart 2009 @ 14:12:58 #207
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66580256
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 13:09 schreef kriele het volgende:
    "Spyker sprak met Honda F1"
    Sat 28-02 2009

De Nederlandse autofabrikant Spyker heeft in januari gesprekken gevoerd met Honda F1 teambaas Nick Fry. Spyker zou interesse hebben getoond om het Honda F1 over te nemen, dat komt naar voren in het boek Spyker, langs de afgrond.

De Nederlandse autofabrikant uit Zeewolde die geleidt wordt door Victor Muller zou de steun hebben gehad van haar financier, de steenrijke Russische bankier Vladimir Antonov. Spyker is één van de vele partijen geweest die interesse toonde in het Honda F1 team. Honda besloot al snel maar met een handvol partijen verder te praten die als beste opties uit de bus kwamen, hier hoorde Spyker niet bij.

Spyker F1 debuteerde in 2007 in de Formule 1 door het Midland F1 team over te nemen, het werd een grote deceptie:
    "Het is ontzettend negatief geweest allemaal", aldus Spyker CEO Victor Muller. "De gedachte was om onszelf in één klap op het wereldtoneel te zetten als grote speler. En dat heeft me nog het meest verbaasd: de Formule 1 heeft Spyker als wereldmerk toch een beetje verder gebracht. Het ons wel zeventig miljoen gekost, maar vooruit."

De Formule 1 bracht Spyker bijna na de afgrond, met geld van Vladimir Antonov is Spyker nu weer stabiel. In Zeewolde werden in de fabriek het afgelopen jaar met 135 werknemers 44 Spyker's gebouwd.

http://www.f1news.nl/news(...)met+Honda+F1%22.html

Het is toch nog geen 1 april?
    mwoah
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 02:03 schreef nils7 het volgende:
    N/A
    pi_66587090
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 13:17 schreef vosss het volgende:

[..]

En hij dacht dat ook echt? Godsklere, soms vraag je je echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand die zo achterlijk en dom als een varken is wel succesvol kan zijn.

Wat een volslagen debiel dat hij dat serieus dacht.
    Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna.
      zondag 1 maart 2009 @ 18:04:00 #209
    65960 sanger
    pi_66588366
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 17:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Ze wilden op die manier Ferrari achterna.
    Dat hebben ze inderdaad weleens geroepen

Ik zal eens navragen hoe dat zit. Op mijn werk zit de toenmalige financieel directeur van Spyker
    pi_66589232
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 17:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Mij is ook nog nooit duidelijk geworden hoe ze de boel wilden financieren. Ze verkochten pakweg 40 auto's per jaar!
    pi_66589685
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef kriele het volgende:

[..]

Mij is ook nog nooit duidelijk geworden hoe ze de boel wilden financieren. Ze verkochten pakweg 40 auto's per jaar!
    Volgens mij was het meer een jongensdroom van die Victor Muller om net als Ferrari te worden, dan dat er echt een goed financieel plan achter zat. Althans, dat idee leeft bij mij toch wel enigszins.
    pi_66590550
    Testtijden van vandaag:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    Pos  Driver        Team                      Time      Laps
     1.  Vettel        Red Bull             (B)  1:19.055  87
     2.  Massa         Ferrari              (B)  1:20.330  63
     3.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:20.699  79
     4.  Rosberg       Williams             (B)  1:21.171  71
     5.  Kubica        BMW Sauber           (B)  1:21.292  47
     6.  Fisichella    Force India          (B)  1:21.584  31
     7.  de la Rosa    McLaren              (B)  1:21.831  94
     8.  Piquet        Renault              (B)  1:22.011  52

McLaren testte overigens met de 2010-specificatie banden. Dus geen bandenwarmers en meer brandstof wegens verbod op bijtanken.

[ Bericht 3% gewijzigd door ElmarO op 01-03-2009 19:13:42 ]
      zondag 1 maart 2009 @ 21:10:50 #213
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_66595151
    Renault blijft ongelofelijk traag zeg. Ik rij in mijn Megane nog bijna snellere rondetijden...
    Murray Walker
    pi_66596923
    Ligt aan Piquet.
    pi_66596989
    Spyker die Honda F1 overneemt................ Jaja.

Nogal logisch dat Honda alleen nog gesprekken voerde met serieuze partners ipv Spyker.
    pi_66597025
    Tis trouwens te hopen voor Alonso dat het werkelijk aan Piquet ligt en dat de Renault geen bak ellende is.
    pi_66597216
    Overigens:

Redactie Frontpage / Sport zondag 1 maart 2009 @ 23:43:23 #218
    Maffe Fries
    pi_66601872
    Het is een aantal dagen geworden dan gepland maar hierbij alsnog het Formule 1-teamportret van Williams.

[F1-teamportret] Williams
    pi_66605681
    Hoe staat het eik met de F1-manager? Is die al klaar? En gaat het dit jaar wel zonder al die problemen die we vorig jaar helaas hadden?

Het begint al weer bijna, dus ik dacht ik vraag het even
    vosss is de naam,
      maandag 2 maart 2009 @ 07:51:11 #220
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_66605731
    pi_66612223
    Wat een hondenweer in Jerez vandaag.. gaat goed met die droogweertesten
      maandag 2 maart 2009 @ 12:46:50 #222
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66613272
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 12:14 schreef Atreidez het volgende:
    Wat een hondenweer in Jerez vandaag.. gaat goed met die droogweertesten
    [ afbeelding ]
    dat kan Ferrari nou juist goed gebruiken
    pi_66617784
    Nog 27 dagen ...

Hoe zit dat nu met side-pods en de barge boards? Zover ik heb begrepen zijn ook de barge boards verleden tijd vanaf dit jaar. Heeft Force India dus een hele goede oplossing bedacht en uitgevoerd. Zowel in technisch als optisch oogpunt een erg mooie auto geworden !!
    pi_66618783
    Barge boards zaten natuurlijk voor de sidepods, en die zijn er idd niet meer. Hoever de regels gebogen mogen worden wat betreft die alternatieve dingen bij ieder team rond de sidepods zelf is nog maar de vraag, net als met die dolfijnvinnen van Williams. Ik ga eens op zoek naar t regelement en hoe t nu staat beschreven, maar t zal me niets verbazen als dat een paar pagina's is
    pi_66619727
    Voor andere geinteresseerden : http://www.fia.com/en-GB/(...)rldChampionship.aspx

Ik word zelf een beetje duizelig van alle milimeter aanduidingen, maar al vroeg in t regelement staat duidelijk dat de FIA het laatste woord heeft over het complete ontwerp van de auto waar niet duidelijk in t regelement wordt aangegeven of iets wel of niet mag, en daarbij moet het team zelf aan de bel trekken willen ze niet voor verrassingen komen te staan.

Voor de barge boards staat overigens wel een redelijk duidelijke exclude erin, dus dat is simpel en gewoon dichtgespijkerd. Ik denk dat engeneers wat minder moeite hebben met het lezen van de specifieke regeltjes
    pi_66625181
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 07:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
    De Fok!f1manager 2009.
    Mooie boel
    vosss is de naam,
    pi_66625565
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 21:59 schreef HPoi het volgende:
    Overigens:

[ afbeelding ]

Die wil ik wel hebben als verlichting thuis
    pi_66629979
    Tijden van vandaag:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    Pos  Driver        Team                      Time     Laps
     1.  Glock         Toyota               (B)  1:30.979   89
     2.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:31.327   70
     3.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:31.451  114
     4.  Fisichella    Force India-Mercedes (B)  1:31.547   54
     5.  Vettel        Red Bull-Renault     (B)  1:32.220  102
     6.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:33.371   91
     7.  Piquet        Renault              (B)  1:33.476   66
    pi_66630541
    quote:
    Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef kriele het volgende:
    Zo gek is dat toch niet? McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso en Force India verkopen allemaal samen volgens mij amper 40 auto's per jaar!

Het plan erachter was dat het team aangekocht zou worden, hun naam zou krijgen, en daarna met sponsoren en tv-geld quitte zou gaan draaien. Voor de aanschaf heb je kapitaal nodig (waar ze als ik me niet vergis extra aandelen voor hebben uitgegeven), maar daarna bedruipt het zichzelf.

probleem was dat de uitgaven wat hoger waren dan de inkomsten, en dat Spyker haar eigen grootste sponsor moest worden (zoals Red Bull dat is voor RBR en STR, en Kingfisher voor Force India). Daar is het merk bijna aan onderdoor gegaan.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 09:34:07 #230
    65960 sanger
    pi_66643118
    quote:
    Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef Ared het volgende:

[..]

Zo gek is dat toch niet? McLaren, Williams, Red Bull, Toro Rosso en Force India verkopen allemaal samen volgens mij amper 40 auto's per jaar!

Het plan erachter was dat het team aangekocht zou worden, hun naam zou krijgen, en daarna met sponsoren en tv-geld quitte zou gaan draaien. Voor de aanschaf heb je kapitaal nodig (waar ze als ik me niet vergis extra aandelen voor hebben uitgegeven), maar daarna bedruipt het zichzelf.

probleem was dat de uitgaven wat hoger waren dan de inkomsten, en dat Spyker haar eigen grootste sponsor moest worden (zoals Red Bull dat is voor RBR en STR, en Kingfisher voor Force India). Daar is het merk bijna aan onderdoor gegaan.
    Dat is exact het probleem inderdaad
    pi_66662316
    Tijden van vandaag:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    os  Driver        Team                       Time     Laps
     1.  Glock         Toyota               (B)  1:19.814  141
     2.  Massa         Ferrari              (B)  1:20.238  134
     3.  Alonso        Renault              (B)  1:20.296  152
     4.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:20.535   85
     5.  Sutil         Force India-Mercedes (B)  1:20.621   63
     6.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:21.021   98
     7.  Kubica        BMW-Sauber           (B)  1:21.069   98
     8.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:21.412  125
    pi_66663835
    Het lag dus meer aan Piquet dan aan de auto
    pi_66664417
    En hij heeft de meeste ronden gereden zover we kunnen zien. !!
    pi_66666985
    Overigens is de tijd van Kovalainen behaald met een 2008-specificatie van de achtervleugel.
    quote:
    Heikki Kovalainen continued his test programme with McLaren Mercedes.
    Not for the first time in the pre-season testing, the team used a flow visualisation paint to monitor the airflow on the new MP4-24, this time on the 2009-specification rear wing.

However, Kovalainen ran towards the tail of the timesheets with the device before reverting to the 2008 specification wing late in the day to post the fourth fastest time, seven-tenths off the ultimate pace.
    Bron
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 maart 2009 @ 20:51:17 #235
    Maffe Fries
    pi_66667229
    Zou McLaren dan of achter liggen of iets te verbergen hebben?
    pi_66667787
    quote:
    Op dinsdag 3 maart 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
    Zou McLaren dan of achter liggen of iets te verbergen hebben?
    In dit geval lijkt het vooral een PR-stunt. Al heeft McLaren al eerder gebruik gemaakt van de 2008-vleugel. Het zou op problemen kunnen duiden, maar of dat ook zo is komen we denk ik pas in Australië achter.

De tijden van Kovalainen voor vandaag:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    16:25
    1.20.816
    1.20:535 Mejor crono de Heikki...

Heikki rijdt dus alleen zijn laatste twee rondes in de 1:20 (rest staat onder spoiler. Anders wordt het wel erg lang). De rest is allemaal 1:22 of hoger als ik het goed heb gezien.

Ter vergelijking de stints van Alonso en Massa. Ook deze even achter de spoiler wegens de lengte.

Alonso
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Massa
    SPOILER
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 maart 2009 @ 21:08:32 #237
    Maffe Fries
    pi_66667857
    Het begin van de dag moet je dan even niet meetellen, omdat de baan toen nog wat nat was

Maar ja de tijd zal het leren wat van alle geruchten waar is.
      dinsdag 3 maart 2009 @ 21:39:13 #238
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66669078
    hmm da's niet best als mclaren met betere(!) achtervleugel rijdt
    pi_66675405
    Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer !
    vosss is de naam,
      woensdag 4 maart 2009 @ 08:59:08 #240
    65960 sanger
    pi_66679575
    McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn.
    pi_66681446
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 00:04 schreef vosss het volgende:
    Ik hoop echt dat Hamilton niet wint. Hell, ik gun zelfs Button het kampioenschap nog meer !
    Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinken

woensdag 4 maart 2009 @ 10:45:06 #242
    164953 Cavalier1
    Geen basketbal fan!
    pi_66682257
    De Toyota's rijden redelijk vooraan deze winter. Gaan die zich eindelijk bij de top nestelen denken jullie?
    pi_66682654
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 00:04 schreef vosss het volgende:

Het is gewoon altijd leuker om voor de underdog te zijn!
    pi_66683220
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 10:17 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Echt, dit is volgens mij de enige reden waarom wij niet gezellig met elkaar een pot bier kunnen drinken

Je bent toch zeker geen hooligan.
    pi_66683970
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 10:45 schreef Cavalier1 het volgende:
    De Toyota's rijden redelijk vooraan deze winter. Gaan die zich eindelijk bij de top nestelen denken jullie?
    wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik)
    pi_66684245
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 11:33 schreef Bluurgh het volgende:
    wintertijden zeggen helemaal niks, dat heeft het verleden wel bewezen (bijvoorbeeld prost kon er ook wat van geloof ik)
    Dat zeiden ze toen ook over BAR-Honda in 2004, maar die maakte het toch redelijk waar achter Ferrari dat jaar
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 11:12 schreef ColtZ40 het volgende:
    Je bent toch zeker geen hooligan.
    Foxxx wel toch?
    pi_66684641
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 11:33 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Arrows kon er ook wat van. Bloedje snel in de winter, door wat met het gewicht te klooien, maar aan de start van het seizoen was alles weer bij het oude.
    pi_66684899
    Maarja, Arrows reedt onder het minimale gewicht idd, omdat de FIA regels voor de auto's niet helemaal gelden tijdens tests ofzo. Was toen ook de discussie dat ze het met opzet deden om sponsors binnen te halen
    pi_66685922
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 10:17 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Tis wel door een gekleurde bril hoor... Maar verder: njammie ^^
    pi_66687834
    volgens Kovalainen is McLaren klaar om KERS te gebruiken, en is het absoluut de moeite waard:
    quote:
    "I think we are now hitting a stage where we can run it all day, reliably, without any problems, at the maximum power," he said. "So unless somethings goes dramatically wrong, I don't see a reason why we shouldn't run it."
    ...
    Certainly it's going to be an advantage at the start, it potentially gives a big benefit from the start to the first corner. And then obviously in the race if you're fighting and you need to overtake people.

Hopefully other people don't get it and we get it, but there are other good teams around and I wouldn't underestimate anyone, so I wouldn't be surprised if many of the other teams had it as well."
    bron: autosport
      woensdag 4 maart 2009 @ 17:54:26 #251
    94676 Garisson72
    pi_66698633
    Massa toont zich weer eens van zijn intelligentste kant:
    quote:
    "De vrijdagtrainingen zijn helemaal niet zo belangrijk voor de show, dus we kunnnen net zo goed de training op zaterdagochtend iets langer maken en de vrijdag helemaal schrappen", vertelde de 27-jarige Braziliaan in een interview met de officiële Formule 1-site. "Verder zouden we de races ook wel iets kunnen inkorten, want in de laatste vijftien raceronden gebeurt meestal toch niets meer interessants."

Alsof die laatste fase waarin weinig gebeurt niet nog steeds aan het eind van die ingekorte race zal komen.

bron
    pi_66698957
    na de seizoensfinale van 2008 kan ik me best voorstellen dat Massa het einde van races niet leuk meer vind, maar ik zou verwachten dat hij dan alleen de laatste ronde zou willen schrappen.
    pi_66700321
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 08:59 schreef sanger het volgende:
    McLaren is toch ook bezig met het testen volgens 2010 bandenspec? Oftewel met verbod op bijtanken en dus een zware auto. Zou een verklaring kunnen zijn.
    Waren ze dacht ik dinsdag al mee bezig. Vond er verder ook geen enkele vermelding van dat dit nu weer het geval was.

Tijden van vandaag:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    Pos  Driver        Team                       Time      Laps
     1.  Alonso        Renault               (B)  1:19.945  129
     2.  Raikkonen     Ferrari               (B)  1:20.250  104
     3.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  1:20.520  98
     4.  Trulli        Toyota                (B)  1:20.540  131
     5.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  1:20.894  107
     6.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  1:20.948  83
     7.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  1:21.302  70
     8.  Sutil         Force India-Mercedes  (B)  1:21.411  79

Bron

Tijden van stints:

K. Raikkonen
    SPOILER
    F. Alonso
    SPOILER
    L. Hamilton
    SPOILER
    En humor van STR. Klik
    pi_66705023
    quote:
    Renault dreigt uit de Formule 1 te stappen

Renault keert de Formule 1 de rug toe, als zij niet meer geld ontvangt uit de televisie-opbrengsten. Dit heeft Patrick Pelata, directeur operationele zaken bij de Franse autofabrikant, laten weten tijdens de autobeurs in Genève.

"We proberen de kosten omlaag te brengen en we willen meer geld ontvangen uit de tv-rechten, de circuitrechten en de baansponsoring", vertelde Pelata in een interview met Bloomberg. "We willen graag deel uit blijven maken van de Formule 1, maar als de onderhandelingen op niets uitlopen, dan zijn er geen taboes."

Formule 1-baas Bernie Ecclestone zegt niets te weten van Renaults dreigement. "Ik ben verrast dat hij dit zomaar zegt", reageerde hij. "We hebben een contract met de teams dat pas in 2013 afloopt en we zullen niet van dat contract afwijken."

De FOTA liet eerder al weten graag met Ecclestone te willen praten om te kijken of zij meer geld van de FOM kan krijgen. Hierin worden de teams gesteund door FIA-president Max Mosley. Ecclestone piekert er echter niet over. In januari zei hij al: "We moeten ze niet meer geld gaan geven. We moeten ze juist minder geld gaan geven. Ze kunnen wel om meer geld gaan vragen, maar ze krijgen het niet."

Pelata wilde niets zeggen over wanneer Renault eventueel uit de F1 zal stappen. Hij gaf wel toe dat Renault contractueel verplicht is om dit jaar mee te doen.
      woensdag 4 maart 2009 @ 21:51:01 #255
    65960 sanger
    pi_66707998
    Force India redelijk dichtbij McLaren.
    pi_66710009
    Ik snap die spoilertags niet echt hoor.. Ze nemen evenveel ruimte in Toch bedankt voor de post uiteraard..
    pi_66712948
    Dat wilde ik ook net zeggen Atreidez
    vosss is de naam,
    pi_66713056
    Anyway, ik vind het nogal bekrompen dat die Eikelstone niet meer geld wilt geven aan de teams.

Komop zeg, het ene na het andere tema staat zowat op kiepen en hij denkt alleen maar aan zijn eigen zal vullen (die mijns inziens al overvol is!)

Als hij echt om de sport gaf zou hij persoonlijk genoegen nemen met de helft en dan hadden alle teams een mooie bonus. Sterker nog, als die ouwe seniele zak gewoon de helft zou geven dan was Honda niet in de verkoop gegaan en stons Super Aguri ook gewoon aan de start dalijk.

Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen. En dat bedoel ik dan zowel financieel als met die rare regels en ideeen van hem

Bah, wat vind ik dat een misselijke vent
    vosss is de naam,
    pi_66719641
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
    Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen.
    maar wie krijgen we dan...?
    quote:
    totaal mee eens zijnde...
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
    pi_66723156
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 23:50 schreef vosss het volgende:
    Anyway, ik vind het nogal bekrompen dat die Eikelstone niet meer geld wilt geven aan de teams.

Komop zeg, het ene na het andere tema staat zowat op kiepen en hij denkt alleen maar aan zijn eigen zal vullen (die mijns inziens al overvol is!)

Als hij echt om de sport gaf zou hij persoonlijk genoegen nemen met de helft en dan hadden alle teams een mooie bonus. Sterker nog, als die ouwe seniele zak gewoon de helft zou geven dan was Honda niet in de verkoop gegaan en stons Super Aguri ook gewoon aan de start dalijk.

Het is hoog tijd dat die achterlijke schlemiel het loodje legt zou ik zeggen. En dat bedoel ik dan zowel financieel als met die rare regels en ideeen van hem

tsja je zou kunnen zeggen dat de teams wat meer geld zouden mogen krijgen (dat vind ik ook wel als je kijkt naar de verdeling!) maar als je er even vanuit een andere hoek naar gaat kijken, de teams hebben zelf het contract getekend waarin, lijkt mij, vantevoren al stond wat de verdeling van het geld zou zijn en je kan mij niet vertellen dat ze met de professionaliteit van tegenwoordig en de belangen die mensen in een team hebben zichzelf "zomaar" laten naaien.
    Als ze het echt willen kunnen ze zelfs samen 1 blok vormen en een hele hoop regelen, 't enige punt is dat de teams het nooit 100% met elkaar eens zijn en dat is toch hun probleem?
    En natuurlijk had waarschijnlijk niemand op dat moment kunnen weten hoe de wereld er nu voor staat (ik weet niet precies hoe lang geleden het is dat dat contract werd opgezet) maargoed in een business waar zulke ongelofelijke bedragen in omgaan kan je verwachten dat het niet altijd zonnig blijft, zou je dat niet een beetje kunnen zien als risico van het vak?

Uiteindelijk heeft elk team zelf zijn krabbeltje onder het contract gezet en zou je het kunnen zien als eigen schuld dikke bult..
    pi_66724738
    Ik vind het ook raar om te zeggen dat Ccclestone geld moet geven aan teams, ongeacht het feit dat hij een drol is. De teams hebben zeker wel inspraak in het reilen en zeilen van de sport, zoals we vanmiddag gaan zien.
      donderdag 5 maart 2009 @ 15:49:14 #262
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66730638
    quote:
    De voorstellen van de FOTA op een rijtje:

Technische veranderingen voor 2009
    - de levensduur van de motoren moet worden verdubbeld
    - limiet voor het gebruik van windtunnels en CFD-faciliteiten
    - teams moeten voor 8 miljoen euro per jaar motoren kunnen kopen

Technische veranderingen voor 2010
    - teams moeten voor 5 miljoen euro per jaar motoren kunnen kopen
    - versnellingsbakken moeten voor 1,5 miljoen euro per jaar beschikbaar komen
    - een standaard-KERS, die tussen de 1 en 2 miljoen euro per jaar moet kosten
    - de kosten voor de aërodynamische ontwikkeling moeten worden gehalveerd
    - beperkt aantal updates voor de auto gedurende het seizoen
    - een verbod op een groot aantal dure materialen
    - standaard systemen voor telemetrie en radiocommunicatie

Sporttechnische veranderingen voor 2009
    - vijftig procent minder testen
    - een nieuw puntensysteem, waarbij de winnaar meer wordt beloond (eerste: 12 punten, tweede: 9, derde: 7, vierde: 5, vijfde: 4, zesde: 3, zevende: 2, achtste: 1 punt)
    - openbaar maken van brandstofhoeveelheden en bandenspecificaties

Sporttechnische veranderingen voor 2010
    - invoering van een nieuw, nader te bepalen kwalificatiesysteem
    - nieuwe mogelijkheden om punten te scoren (bijvoorbeeld een punt voor het constructeurskampioenschap voor de snelste pitstop tijdens de race)
    - tijdens de winter niet meer dan vier vierdaagse tests en een shakedown
    - het inkorten van de races tot 250 kilometer (of 1 uur en 40 minuten)

Commerciële veranderingen voor 2009
    - meer data beschikbaar stellen aan de media
    - Formule 1 informatiever en dynamischer presenteren aan het publiek
    - een teamwoordvoerder moet tijdens de races reacties kunnen geven op tv
    - klantgerichter denken op de websites van de teams
    - verplichte handtekeningssessies tijdens Grand Prix-weekenden

Commerciële veranderingen voor 2010
    - Formule 1 aantrekkelijker maken voor de televisiekijkers
    bron

Maar er staat nergens dat de F1 goedkoper wordt door Eccel$tone minder geld krijgt of het organiseren van een race goedkoper wordt...
    N/A
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:01:01 #263
    65960 sanger
    pi_66731179
    Volgens mij is dat een logisch gevolg van met name de technische veranderingen.
    pi_66731737
    Je hoeft toch niet bepaald slim te zijn om te zeggen dat de KERS van dit jaar een soort kapitaalvernietiging is aan de hand van de plannen -
    quote:
    - een standaard-KERS, die tussen de 1 en 2 miljoen euro per jaar moet kosten
      donderdag 5 maart 2009 @ 16:27:54 #265
    65960 sanger
    pi_66732400
    Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.

Weet je waar ook een hoop op bespaard zou kunnen worden; standaardbanden (en die meer dan 1 seizoen houden). Minder ontwikkelen en testen aan een chassis
    pi_66738242
    quote:
    Op woensdag 4 maart 2009 22:37 schreef Atreidez het volgende:
    Ik snap die spoilertags niet echt hoor.. Ze nemen evenveel ruimte in Toch bedankt voor de post uiteraard..
    In de bagger-layout neemt het een stuk minder ruimte in.

Tijden van vandaag:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    Pos  Driver        Team                       Time     Laps
     1.  Heidfeld      BMW-Sauber            (B)  1:20.052  123
     2.  Raikkonen     Ferrari               (B)  1:20.404  112
     3.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  1:21.272   58
     4.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  1:22.219   47
     5.  Nakajima      Williams-Toyota       (B)  1:22.226   54
     6.  Trulli        Toyota                (B)  1:23.119   38

-Edit-

Overigens reed McLaren weer met een aangepaste 2008-vleugel. Het lijkt er toch enigszins op dat het misschien niet helemaal 100% gaat bij McLaren. Reden dat ik dat idee langzamerhand krijg is een quote van iemand van Toyota.
    quote:
    Toyota's senior general chassis manager Pascal Vasselon said: "For me, Ferrari are the main competitors.

"They are the ones we target because they look to be the strongest at the moment, quite significantly ahead of McLaren.

"At least here McLaren seem to be in some trouble, but I'm sure they will recover and we should not underestimate them."

McLaren's decision to intermittently continue to run both Kovalainen and Hamilton's cars with a 2008 rear wing has raised eyebrows in Jerez.

The team say they want to gather good comparative data between the car's performance using the 2008 design and the taller, narrower model required by 2009's new regulations.

But in order to maximise the dwindling testing days, the majority of the other teams are already running under the basic constructs of the 2009 rules, which have reduced the cars' aerodynamics.
    Meer

[ Bericht 40% gewijzigd door ElmarO op 05-03-2009 19:43:45 ]
    pi_66739427
    Ik denk dat zoals bij alle voorgaande jaren , er weer flink wat zand in de ogen wordt gestrooid. Door verschillende teams wel te verstaan.
    &lt;&gt;
    pi_66742642
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 16:13 schreef Atreidez het volgende:
    Je hoeft toch niet bepaald slim te zijn om te zeggen dat de KERS van dit jaar een soort kapitaalvernietiging is aan de hand van de plannen -
    [..]

En ik dacht nog wel dat de teams tegen standaard onderdelen waren, omdat dat tegen de F1 principes ingaan. Een klanten-KERS kan ik me nog voorstellen, maar standaard? Nee!
    pi_66749665
    Misschien is die McLaren vleugel wel zo goed, dat ze niet willen dat andere teams t weten Als je problemen hebt met je 2009 achtervleugel, dan test je toch zoveel mogelijk met nieuwe ontwerpen.. Ik voel ook zand in me ogen
      vrijdag 6 maart 2009 @ 06:29:16 #271
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_66753617
    Honda verder als Brawn GP
    Het is helemaal rond nu.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 07:44:27 #272
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_66753945
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 06:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Honda verder als Brawn GP
    Het is helemaal rond nu.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 08:20:36 #273
    65960 sanger
    pi_66754280
    quote:
    Op donderdag 5 maart 2009 23:24 schreef Atreidez het volgende:
    Misschien is die McLaren vleugel wel zo goed, dat ze niet willen dat andere teams t weten Als je problemen hebt met je 2009 achtervleugel, dan test je toch zoveel mogelijk met nieuwe ontwerpen.. Ik voel ook zand in me ogen
    Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest Hoe weten ze dan dat die zo goed is?

De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn Je kunt er toch niets mee.
    pi_66757512
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 08:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ze hem nooit laten zien betekent dat ook dat ze hem nooit goed hebben getest Hoe weten ze dan dat die zo goed is?

De verklaring van McLaren is ook al niet zo geloofwaardig imo. Ze willen de verschillen weten tussen iets wat niet meer gebruikt mag worden en iets wat je moet gebruiken. Who cares wat die verschillen zijn Je kunt er toch niets mee.
    Ik denk eerder dat de gebrek aan downforce op de achterbanden de achterkant van de wagen instabiel maakt en ze dit willen maskeren door met de 2008 vleugel te rijden. Verder is het feit dat ze al twee dagen vanwege motorproblemen zijn stilgevallen ook al niet hoopgevend.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 11:05:46 #275
    61946 Googolplexian
    Think Harder!
    pi_66758942
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 08:20 schreef sanger het volgende:

[..]

Meten = weten, ken je geschiedenis, oorzaak & gevolg, technische evolutie, etc.

Hoe beter je het verschil met het oude ontwerp begrijpt des te nauwkeuriger kun je je huidige ontwerp verbeteren. Bovendien zijn oude gegevens niet nauwkeurig genoeg (andere luchttemp, baantemp, banden, koppelkromme, etc, etc) dus om de nieuwe omstandigheden voor de vleugel in kaart te brengen heb je een basis nodig. Hoe meer constanten in een berekening. hoe makkelijker de berekening
    Calm down, please!
    pi_66759578
    Brawn GP

Hopelijk gaan ze het goed doen!
      vrijdag 6 maart 2009 @ 11:48:28 #277
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66760422
    Ben erg benieuwd naar BrawnGP. al Is het team natuurlijk vrijwel hetzelfde...
    pi_66763125
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 11:48 schreef bodylotion het volgende:
    Ben erg benieuwd naar BrawnGP. al Is het team natuurlijk vrijwel hetzelfde...
    Alleen met Mercedes motor, dus dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.
    pi_66763777
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 13:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen met Mercedes motor, dus dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.

Maar toch......Honda heeft de motor er gewoon liggen. Honda had toch nog wel de motoren beschikbaar kunnen stellen?
      vrijdag 6 maart 2009 @ 13:46:13 #280
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_66764673
    Foto van de shakedown van de BGP001 van vandaag op http://www.autosport.com/news/report.php/id/73586

[ Bericht 71% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 06-03-2009 13:52:21 ]
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    pi_66764792
    Benieuwd naar de livery van de BGP001. Zoals er staat: De wagen, wit met gele en zwarte accenten, heeft de naam BGP001 meegekregen en is nog gebouwd door Honda doet het me denken aan Renault in de jaren 80. Maar daar zal wel niets van terug te zien zijn als op 9 maart Jenson het circuit op gaat.

En nog een seizoen Barrichello. Ook al heeft hij vorig seizoen aardig lopen klagen, ik ben nog wel fn van hem. Misschien dat hij nog wat kan laten zien.
    pi_66764852
    Ah, nu al een fototje... associatie met Renault nu al door de grond geboord
      vrijdag 6 maart 2009 @ 13:52:32 #283
    94676 Garisson72
    pi_66764879
    Eindelijk het goede nieuws dat het voormalig Honda-team een doorstart gaat maken!
    Altijd wel geloofd dat het zou gebeuren, maar het duurde wel láng!
    pi_66765443
    wat me ook verbaasd is in de FOTA plannen, is dat er met geen worod gerept wordt over klantenchassis. Je zou toch denken dat ze met hun huidige eensgezindheid toch wel kunnen besluiten: ja, we gaan ze toestaan, maar we gaan nog onderhandelen over de verdeling van tv- en prijzengeld tussen constructeurs en niet-constructeurs. Hoe moeilijk kan het zijn?
      vrijdag 6 maart 2009 @ 15:03:37 #285
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66767698
    is die mercedes-motor achtering de honda en force india exact gelijk aan die van mclaren eigenlijk?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 15:04:58 #286
    Maffe Fries
    pi_66767748
    Vandaag is er weer een nieuw Formule 1-teamportret verschenen. Dit keer was het de beurt aan BMW Sauber F1 Team.

[F1-teamportret] BMW Sauber
    pi_66768838
    Brawn GP krijgt de FO108W-motor, het getal 08 in het motortype zegt mij dat het een motor van vorig jaar is, eventuel opgeleukt met vernieuwde motoronderdeeltjes?
    pi_66769727
    volgens mij zijn dit nog steeds de gehomologeerde motoren. Tenzij Mercedes destijds meerdere motoren voor goedkeuring bij de FIA heeft ingediend (wat redelijk bizar zou zijn, aangezien ze toen nog geen klantenmotoren leverden), neem ik aan dat iedereen dezelfde spec motor moet krijgen.
    pi_66769948
    oh ja, en volgens de website van McLaren rijden ze zelf ook met de Mercedes-Benz FO 108W, da's ook wel een zeer subtiele aanwijzing dat het mogelijk om dezelfde motor zou kunnen gaan...

http://www.mclaren.com/f1season/2009/presspack09/tech-spec.php
      vrijdag 6 maart 2009 @ 16:07:51 #290
    65960 sanger
    pi_66769983
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 16:00 schreef Ared het volgende:
    volgens mij zijn dit nog steeds de gehomologeerde motoren. Tenzij Mercedes destijds meerdere motoren voor goedkeuring bij de FIA heeft ingediend (wat redelijk bizar zou zijn, aangezien ze toen nog geen klantenmotoren leverden), neem ik aan dat iedereen dezelfde spec motor moet krijgen.
    En dat gecombineerd met de standaard ECU moet er voor zorgen dat iedereen hetzelfde uit dat blok kan peuren
    pi_66770287
    Edit: Ik kletste onzin uit
      vrijdag 6 maart 2009 @ 16:53:26 #292
    65960 sanger
    pi_66771626
    De BGP001 is wel een mooie bolide
      vrijdag 6 maart 2009 @ 17:13:28 #293
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66772279
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 16:06 schreef Ared het volgende:
    oh ja, en volgens de website van McLaren rijden ze zelf ook met de Mercedes-Benz FO 108W, da's ook wel een zeer subtiele aanwijzing dat het mogelijk om dezelfde motor zou kunnen gaan...

http://www.mclaren.com/f1season/2009/presspack09/tech-spec.php
    maar dan teruggeschroefd naar 18,000 toeren

*denkt terug aan die BAR-Honda die toen 22,000 draaide
      vrijdag 6 maart 2009 @ 17:38:37 #294
    94676 Garisson72
    pi_66773041
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 16:53 schreef sanger het volgende:
    De BGP001 is wel een mooie bolide
    wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit.
    Maar ik klaag niet!
    Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien.
    pi_66774627
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 17:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

wel weer met een grote witte voorspoiler... ik hoopte meer op een zwart met gele auto, dus zonder al dat wit.
    Maar ik klaag niet!
    Ik hoop vooral dattie zo snel is als werd beloofd vóórdat Honda er de brui aan gaf, en dat Jenson weer mooie dingen kan laten zien.
    volgens mij is dit nog niet de uiteindelijke kleurencombinatie. ik hoop wel op wat meer geel in het uiteindelijke model. en tof dat barrichello en button mee doen, allebei wel sympathieke gasten volgens mij
      vrijdag 6 maart 2009 @ 18:44:09 #296
    94676 Garisson72
    pi_66774881
    ALs hij dit sezoen weer volmaakt, wordt het wel heel moeilijk zijn record-aantal GP-starts te verbeteren.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 18:56:32 #297
    144695 Sinister-D-
    NL'er in België
    pi_66775248
    Er zit al een kras op de neus

Meer foto's op de officiële site .

Wel mooi dat er toch 20 auto's op de grid blijven staan.
      vrijdag 6 maart 2009 @ 19:16:05 #298
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66775937
    hoe zit dat nu met die testdagen van BrawnGP? mogen ze hun dagen nog opmaken of zijn ze gewoon te laat
      vrijdag 6 maart 2009 @ 20:17:29 #299
    65960 sanger
    pi_66778293
    quote:
    Op vrijdag 6 maart 2009 17:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Maar ik klaag niet!
    De berichten toen waren heel hoopgevend inderdaad. Jammer dat de bolide aangepast moest worden naar het Mercedes blok, dat zou weleens een nadeel kunnen zijn ondanks dat ik dat blok beter vind dan de Honda.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 21:42:08 #300
    Maffe Fries
    pi_66782021
    Even een belangrijke mededeling voor iedereen hier:

Voorlopig geen Formule 1-manager
    pi_66782315
    Ach, echt topteams maakte ik toch nooit... hoogste positie wat ik ooit heb gehaald is ergens in de 700.

Maar misschien dat ik nog wel bij een van de andere managers een poging waag Wel goed dat ze voor de kwaliteit gaan van de manager en niet het perse op tijd willen lanceren voor het nieuwe seizoen van start gaat.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')