abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65577060


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 |41 |

Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt

2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2008 Petronas Malaysian Grand Prix
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
[F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008
[F1] Turkije topic
2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1
[F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood!
[F1] British Grand Prix @ Silverstone
[F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008
[F1] De grote prijs van Hongarije
2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008
[F1]Singtel Singapore Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1
[F1] Grand Prix of China @ Shanghai
[F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Toyota
- Scuderia Toro Rosso
- RedBull Racing
- Williams
- Honda
- Force India

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site

Testschema



Wie staan er in 2009 aan de start

Mclaren
1. Lewis Hamilton - WDC 2008
2. Heikki Kovalainen

Ferrari - WCC 2008
3. Felipe Massa
4. Kimi Räikkönen

BMW Sauber
5. Robert Kubica
6. Nick Heidfeld

Renault
7. Fernando Alonso
8. Nelson Piquet jr.

Toyota
9. Jarno Trulli
10. Timo Glock

Scuderia Toro Rosso
11. Sébastien Bourdais (te bevestigen)
12. Sébastien Buemi
Kanshebbers: Rubens Barrichello, Bruno Senna, Takuma Sato.

Red Bull Racing
14. Sebastian Vettel
15. Mark Webber

Williams
16. Nico Rosberg
17. Kazuki Nakajima

Honda
18. Rubens Barrichello (nog te bevestigen)
19. Jenson Button (zo goed als zeker)
Eventuele kanshebbers: Bruno Senna, Lucas di Grassi

Force India
20. Giancarlo Fisichella
21. Adrian Sutil

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic

De kalender voor 2009 met 17 races
quote:
29/3 Australia
5/4 Malaysia
19/4 China
26/4 Bahrain
10/5 Spain
24/5 Monaco
7/6 Turkey
21/6 Great Britain
12/7 Germany
26/7 Hungary
23/8 Europe (Valencia)
30/8 Belgium
13/9 Italy
27/9 Singapore
4/10 Japan
18/10 Brazil
1/11 Abu Dhabi
Data teampresentaties



*wijzigingen onder voorbehoud

FOK! F1-Manager

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Trystar op 31-01-2009 13:12:13 ]
pi_65577479
Please, make yourself uncomfortable.
pi_65579602
14.gif
pi_65583729
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 01:42:34 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65587277
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12

Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65587715
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 01:42 schreef Peterselieman het volgende:
Terugblik Deel 3: F1-seizoen 2008 - race 7 t/m 12

Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Vandaag deel 3: de zevende tot en met twaalfde race van het seizoen. Het vorige deel, Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6, ging over eerste zes races.
pi_65592591
luitjes
* Sally moet nog ff een mld zetten hoor, voor ik op vakaansie ga

Enne... Trystar? Het is de FOK! F1-manager. Maar dat is Joenes 'schuld'


De Lapo van deel 4:
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:50 schreef Ared het volgende:

[..]

Misschien kun je het vergelijken met tenissen. Als ik me niet vergis betalen "kleine" toernooien grote bedragen startgeld aan toppers om ze te lokken, terwijl de mindere goden blij mogen zijn dat ze überhaupt uitgenodigd worden. Ik meen me te herinneren dat die aanwezigheidspremie meer kan zijn dan het prijzengeld, maar zeker ben ik daar niet van. Ik geloof dat het bij marathons ook zo werkt.
Bij wielrennen ook: Criteriums betalen voor de grote namen. Maar ook de kleinere wielerkoersen (in de dorpen enzo) betalen wel startgeld voor de 'lokale namen'.

Ik kan zo een aantal semi-profs en amateurs (en beloften) opnoemen die mij wel bekend in de oren klinken Mede omdat ik vaak 'naast de baan' heb gestaan bij de dorps- en kermiskoersen en mountainbike/veldritten, waar bekenden van mij meededen danwel omdat ik er moest EHBO'en
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_65592697
@ PSM: thnx voor het afmaken en plaatsen van Deel 3 en straks ook Deel 4 (het laatste deel)

* Sal gaat genieten van een internetloze tijd ergens in de sneeuw
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_65598085
VERSTAPPEN!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:24:37 #10
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_65599578
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Giem het volgende:
Nog maar een keer mijn vraag hier, ik heb gezocht, maar kon niets vinden. Heeft iemand nog een filmpje van de flexende ferrari voorvleugel?
hier een compilatie filmpje van 2006. Op 3.40 zie je heel duidelijk de ''pre''-bridgewing flexen. Naderhand hebben ze die mooie tunneltjes eromheen gemaakt wat het probleem ''oploste''

edit: en nog een irritante .GIF

[ Bericht 4% gewijzigd door Sinister-D- op 31-01-2009 17:31:29 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 1 februari 2009 @ 11:40:05 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65617944
Nog een paar maandjes...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65648449
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?

Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?



(PNG : Portable Network Graphics )
Calm down, please!
pi_65649619
tvp
pi_65649966
Former McLaren boss dies : The American Teddy Mayer, the former McLaren Formula One boss who won titles with Emerson Fittipaldi and James Hunt in the 1970s, has died at aged 73.

Gascoyne begins legal action : Former Force India technical boss Mike Gascoyne is taking legal action against the team over his dismissal at the end of last year. Autosport.com reports that Gascoyne is seeking over £2 million from Force India after his three-year deal was terminated 12 months early.

Singapore to be fine-tuned to boost overtaking : Following consultation with the FIA and the teams, minor changes will be made to Turns One, 13 and 14 to further increase the potential for overtaking, whilst road surface improvements will be undertaken at Turns Five, Six and Seven, and revisions made to the pit-lane entry and exit as well as the Turn 22 runoff area.

Monza safe despite Rome GP bid : Monday 2 February at 08:30 : Feb.2 (GMM) Rome's bid to host a formula one street race should not pose a threat to the future of the existing Italian grand prix at Monza

Renault test R29 again near Oxfordshire base : Renault have tested their 2009 car again at Kemble airport near Enstone, following reports that the car is seriously underperforming. Spanish newspapers AS and Marca report that although the car only went for a straightforward straight-line test, the team unusually brought five transporter trucks’ worth of equipment with them.

Testing ban to be reversed : The on-season testing ban agreement is about to be cancelled, according to test team personnel that attended last week's session in Algarve. With KERS giving a lot of trouble to all the teams, as the batteries lose performance quite quickly and are still far from being fully operative during an entire race distance, there are now moves for at least three test sessions to be held during the season, to help improve the reliability.

[ Bericht 11% gewijzigd door Googolplexian op 02-02-2009 11:31:04 ]
Calm down, please!
pi_65650762
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.

De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.

1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.

Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.

Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.

Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65652266
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:30 schreef Googolplexian het volgende:
Lopen knippen en plakken in de 2008 nieuwtjes banner?

Zijn die tietjes je zo lief, Trystar?

[ afbeelding ]

(PNG : Portable Network Graphics )
Ik wilde de afbeelding uit het vorige topic gebruiken maar die was niet meer te vinden.
En ja die tieten ...
Maar ik kan mijn post niet meer editen, dus als een modje de banner kan vervangen
pi_65652488
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65657073
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.

De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.
<snip>
Opvallend dat sinds de FIA afgestapt is van het systeem waarbij alleen de beste zoveel resultaten (meestal 11 iirc) meetelden voor het kampioenschap, alleen 2008 een andere kampioen opgeleverd zou hebben.

Met de huidige puntentelling maakt het dus alleen in zeer marginale gevallen wat uit. Dat vind ik een slechte reden om van een systeem af te stappen dat al sinds 1950 gebruikt wordt, namelijk dat de rijder met de meeste punten kampioen is. We hebben net twee van de spannendste kampioenschappen aller tijden gehad. Wat is daar mis mee? If it ain't broke, don't fix it.

Al had ik het Senna wel gegund om vier titels op rij te pakken
pi_65666319
quote:
Gascoyne seeks Force India damage

Force India's former Chief Technical Officer Mike Gascoyne is suing the team for damages of more than £2 million over his dismissal at the end of last year, autosport.com has learned.

Gascoyne had his contract with the team terminated in November 2008, 12 months before his original three-year deal with them was due to come to an end.

Unhappy about what happened, he has now lodged legal paperwork in London's High Court for damages caused by his dismissal, plus other incidental costs.

Gascoyne is seeking the full $2.5 million (USD) wages that he was due for the final year of his deal, plus at least a percentage of the potential $5 million (USD) that he could have earned had he taken up a two-year contract extension option.

Life insurance cover claims, plus incidence of taxation and interest, are also mentioned in the writ that has been lodged with the High Court.

Gascoyne parted company with the team in November last year as team principal Vijay Mallya conducted a management reshuffle brought about by the outfit's switch to Mercedes-Benz engines.

Mallya said at the time: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.

"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 februari 2009 @ 03:02:52 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65681232
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
De FIA heeft een analyse gepubliceerd van de medailles als deze op vorige kampioenschappen werd toegepast. Hoewel ik een tegenstander ben van het medaillesysteem (omdat niet alleen overwinningen, maar ook consistentie moet gelden), wil ik jullie de resultaten niet onthouden.

De veranderingen ten opzichte van het huidige systeem.

1958 Stirling Moss - instead of Mike Hawthorn
1964 Jim Clark - instead of John Surtees
1967 Jim Clark - instead of Denny Hulme
1977 Mario Andretti - instead of Niki Lauda
1979 Alan Jones - instead of Jody Scheckter
1981 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1982 Didier Pironi - instead of Keke Rosberg
1983 Alain Prost - instead of Nelson Piquet
1984 Alain Prost - instead of Niki Lauda
1986 Nigel Mansell - instead of Alain Prost
1987 Nigel Mansell - instead of Nelson Piquet
1989 Ayrton Senna - instead of Alain Prost
2008 Felipe Massa - instead of Lewis Hamilton.

Opvallend is dat Nelson Piquet (waarbij twee met Brabham van Bernie Ecclestone) al zijn titels kwijt zou zijn.

Prost zou op vijf titels komen, Senna op 4 en Mansell op drie. Lauda zou er slechts een overhouden.

Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
Prost op 5, dan ben ik met terugwerkende kracht voor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:50:13 #21
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65681737
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:52 schreef sasquatsch het volgende:

Ik sta nu voor een dilemma want ik vind de uitslagen (met uitzondering van 2008, maar dat komt door de FIA) beter recht doen aan de verhoudingen. Mansell was bijvoorbeeld in 1986 en 1987 de beste. Alleen hield domme pech (wie herinnert zich de klapband in Australië niet ) hem van die titels af.
Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65682099
D'r is niks mis met een puntensysteem ... d'r is alleen wat mis met DIT puntensysteem.

1st - 50 pts.
2nd - 35 pts.
3rd - 25 pts.
4th - 19 pts.
5th - 14 pts.
6th - 10 pts.
7th - 7 pts.
8th - 4 pts.
9th - 2 pts.
10th - 1 pt.

Da's toch veul beter
Calm down, please!
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:31:01 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_65722102
Wat een zin in het nieuwe seizoen
Waarom pas eind maart
pi_65722426
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:50 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik herinner me dat niet, ik denk dat ik te druk was met m'n Lego
Ik vind het ook wel opvallend dat Schumacher al z'n 7 wereldtitels kan blijven houden!



Calm down, please!
pi_65731499
quote:
Nieuw Amerikaans team?
A new Formula One team is under wraps in America and set to be launched officially later this month, it is reported on Wednesday.

The team, whose logo can be previewed at 'usf1.com', is fronted by F1 stalwart and broadcaster Peter Windsor, and American Ken Anderson, of IndyCar and NASCAR fame but also former Ligier Technical Director.

Briton Windsor, 56, has worked for Williams and Ferrari, but is best known today as a television pundit and writer.

The German website motorsport-total.com claims USF1 intends to make its Grand Prix debut in 2010, and already has the blessing of F1 Chief Executive Bernie Ecclestone.

The team will have the slogan 'Made In America' and be headquartered in the heart of NASCAR-country in Charlotte, North Carolina.

Reportedly, an agreement to use the new Windshear wind tunnel in North Carolina is already in place, while USF1 intends to be a showcase for American technology and US-born drivers.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:32:23 #26
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_65731883
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 februari 2009 @ 14:33:35 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65731922
Zou mooi zijn als dat van de grond komt. Dan moeten er ook weer Grands Prix in de VS en Canada op de kalender komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:13:31 #28
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65733356
Yanks in de F1
Please, make yourself uncomfortable.
pi_65735861
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:32 schreef Cavalier1 het volgende:
Een nadeel van het medaille systeem is dat er na plaats drie niet meer geknokt hoeft te worden. Dat lijkt me toch geen goed vooruitzicht. Wat vinden jullie ervan en is er nog kans dat het ingevoerd gaat worden?
F1Fanatic heeft een hele goede uitleg waarom het geen goed systeem is.

Om een paar voorbeelden te noemen:

  • Als het medaille systeem vorig jaar ingevoerd was, moest Hamilton eerste worden, maar had Massa genoeg aan een tweede plek en hoefde dus niet te winnen. Met andere woorden, ook dit systeem laat het toe dat iemand niet iedere race hoeft te proberen om te winnen.

  • Bernie denkt alleen maar aan de show en vergeet daarbij dat rijders de wil om te winnen moeten balanceren met de wil om kampioen te worden.

  • Coureurs die niet in de beste auto zitten hebben geen kans meer op de titel. Kijk maar naar Piquet, Rosberg en Surtees, die al hun titels kwijt zouden zijn. Maar doordat ze met minder materiaal punten bij elkaar konden sprokkelen, die de topteams lieten liggen konden ze (terecht) kampioen worden.

  • Kubica zou vorig jaar al na Canada niet meer in aanmerking komen voor de titel

  • Het medaillesysteem is een te grote versimpeling voor de complexe wereld van de F1. EN waarom een puntentelling wegdoen die al zestig jaar voldoet? Vergroot dan het verschil tussen de nummer 1 en 2, wat het enige argument van Bernie is voor het medaillesysteem.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_65737076
    Ik denk dat we onze handen dicht mogen knijpen met het feit dat er de afgelopen jaren slechts twee teams zijn verdwenen. Als ik kijk naar de vorige recessie begin jaren '90 zie ik dat het aantal deelnemende coureurs in drie jaar tijd van 38 coureurs per Grand Prix afnam naar 26 coureurs per Grand Prix. Dat bleef het zo ongeveer tot 2002 toen in de volgende mindere economische periode Prost en Arrows ter ziele gingen. Er kwamen in de stijgende economie tussen beide recessies wel weer teams bij, maar die gingen ook als snel weer weg (Forti, Pacific, Simtek).

    Nu al wordt gezegd dat de huidige recessie te vergelijken is met die van begin jaren '90, dus vraag ik me af hoeveel teams er over blijven. Een van de sponsoren van Williams is ook al in de problemen (Baugur) evenals Panasonic (Toyota) en meerdere zullen volgen. Misschien hebben we geluk omdat er meerdere autofabrikanten dan toen actief zijn als constructeur (toen alleen Ferrari), maar ik vrees het ergste.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 4 februari 2009 @ 17:21:47 #31
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_65737720
    quote:
    Dankje, mooie beelden!!

    Maaruh, zie ik het nu goed dat de achtervleugels van die tijd +/- net zo groot zijn als dit seizoen?
    Of lijkt dat maar zo omdat de wagens toen breder waren??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_65769172
    Wat dat Amerikaanse team betreft: De domeinnaam van USF1 schijnt geregistreerd te zijn door GoDaddy.com, de sponsor van Danica Patrick in de IRL.

    Het gerucht gaat dan ook dat zij een van de auto's volgend jaar gaat rijden.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_65798725
    Een Amerikaans F1 team, naja dan zeg ik kom maar weer met die Amerikaanse GP, of Canadese.
    pi_65800147
    Mosley denkt te weten wie hem er vorig jaar heeft ingeluisd (lees: wie hem het touw gegeven heeft in de hoop dat hij zichzelf zou ophangen, wat toch bijna gelukt was...). Hij heeft er alleen het bewijs nog niet voor.

    Volgens mij is 'ie dan praktisch net zo ver als de meeste fans. Iemand uit de F1 met de intentie hem tot aftreden te dwingen. No shit, Sherlock.
    quote:
    FIA president Max Mosley is now convinced he knows who was behind the set-up that resulted in the News of the World publishing details about his private life last year.

    Mosley has always had suspicions that the News of the World story was the product of a conspiracy by someone determined to discredit him.

    However, when asked by autosport.com about if there had been any further progress in finding out more on the matter, Mosley said: "Yes. We pretty much know who it was now.

    "But I am not going to do anything or say anything until I am absolutely certain. That is going to take a little bit more time."

    Mosley said investigations to prove the individual's identity were ongoing, with him believing the set-up took place with a view to forcing him out of office.

    "It wasn't done for fun," he said. "It was to get rid of me. I think the theory was that if that came out, I was going to resign. That is what the News of the World thought as well. They thought I would just go away and that was it."

    Mosley confirmed that the individual he suspected was behind the affair is from F1, but said it may take several years for him to confirm the identity.

    "It might take two or three years for various reasons," explained Mosley. "I don't care how long it takes. All sorts of other things are going to come out - there is an awful lot going on on the continent.

    "We have got criminal proceedings against 17 individuals in Germany, we've got defamation actions in Germany, France and Italy. And in Italy the defamation actions are an adjunct to criminal proceedings, which of course are in the hands of prosecuting authorities.

    "So it has become very much one of those things that takes a while. But we will get there."

    Mosley would not rule out the possibility of sporting sanctions against the individual behind the set-up should he get the proof he needs.

    "I suppose there could be, but it is speculative at the moment," he said.
    bron: Autosport
    pi_65806296
    quote:
    Toro Rosso bevestigt Bourdais voor 2009

    Sebastien Bourdais is komend seizoen de teamgenoot van Sebastien Buemi bij Scuderia Toro Rosso. Zo heeft de renstal uit Faenza officieel bekendgemaakt. De bevestiging van de Fransman komt allerminst als een verrassing.

    De strijd om het tweede stoeltje ging alleen nog tussen Sebastien Bourdais en Takuma Sato, die deze winter ook een paar heeft getest voor het team. Scuderia Toro Rosso maakte er geen geheim van dat geld een belangrijke rol speelde bij de beslissing voor de tweede coureur en het is dus Bourdais die over de best gevulde portemonnee beschikt. Donderdag werd echter al duidelijk dat de Bourdais volgende week opnieuw voor het Italiaanse team zou gaan testen, samen met Buemi, waarmee de 29-jarige Fransman al vrijwel zeker leek voor het tweede zitje.

    "Het was een lange en zware winter, maar aan het lange wachten is eindelijk een eind gekomen", liet Bourdais weten. "Ik heb erg veel zin in mijn tweede seizoen bij Toro Rosso en wil Red Bull en Dietrich Mateschitz enorm bedanken voor deze kans. Het belooft een erg spannend seizoen te worden, dankzij alle reglementswijzigingen. Ook kijk ik ernaar uit om samen te werken met mijn nieuwe teamgenoot, Sebastien Buemi, en hopelijk kunnen we er allebei het maximale uithalen voor het team."

    Bourdais scoorde vorig seizoen vier punten voor Toro Rosso.
    pi_65809623
    Bourdais.
      zaterdag 7 februari 2009 @ 11:47:05 #37
    49501 4-elements
    Arrectis Auribus
    pi_65825357
    Hopelijk heeft Bourdais dit seizoen wat meer geluk.
    That's history. I say history because it happened in the past.
    Murray Walker
      zaterdag 7 februari 2009 @ 16:47:04 #38
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65830577
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:24 schreef HPoi het volgende:
    Bourdais.
    . Zeker na de akkefietjes met Doornbos heb ik echt een antipathie tegen die kerel. Dat had ik daarvoor al, maar het zal nu zeker niet minder worden.
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65840205
    Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
    pi_65842609
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
    Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.


    "Leuk" is alvast het understatement van 2009
    Calm down, please!
    pi_65848231
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
    Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
    ziet er idd mooi uit. en de nieuwe rbr auto ziet er, van wat ik er nu kan zien, ook spectaculair uit
    pi_65860614
    quote:
    Turkish GP's long-term future in doubt

    Turkish Grand Prix organisers fear they could lose their Formula One race after 2011, amid reports that Bernie Ecclestone does not plan to renew his current deal with the Istanbul Park circuit.

    The Today's Zaman newspaper reports that Ecclestone, who took charge of the track several years ago, has given the circuit's original builder and financier the Istabul Chamber of Commerce notice that he plans to take the race off the F1 calendar after three more years.

    Istanbul Park's general director Can Guclu confirmed that the race's long-term future was in doubt as other countries clamoured for dates on the F1 schedule.

    "We are afraid that 2011 may be the last year of the staging of F1 in Istanbul," Guclu told Zaman.

    "There is serious competition from such countries as South Africa, Russia, Bulgaria and South Korea. South Korea has a highly developed economy and they place importance on sporting events. The [football] world cup was held in there in 2002. And Russia has already started constructing a race course."

    Guclu said he was concerned that negotiations had not yet begun to extend Istanbul Park's F1 deal, especially as it had originally taken four years from securing agreement with Ecclestone in 2001 to hosting the inaugural Turkish GP in 2005.

    "If we want the Turkish Grand Prix to stay on the calendar, we need to start working immediately," he said.

    "Or else, we cannot just begin negotiating for the race in the last year of the contract.

    "We made a deal with Ecclestone in 2003 and the first race was organised in 2005. As you see, there is a four-year process in order to be included in the calendar.

    "There is still nothing about extending the deal and no demand from either side."
    Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.

    pi_65860694
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 16:47 schreef The_Hives het volgende:

    [..]

    . Zeker na de akkefietjes met Doornbos heb ik echt een antipathie tegen die kerel. Dat had ik daarvoor al, maar het zal nu zeker niet minder worden.
    Ach man, Doornbos zelf heeft ook weer een grote mond tegen Bourdais, allemaal show.....
    pi_65860752
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 20:35 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Maar gelukkig kunnen we dan misschien wel naar Bulgarije.


    Maar circuits laten bouwen om vervolgens er weer weg te willen
    pi_65865626
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 01:08 schreef Trystar het volgende:
    Leuk filmpje over de veranderingen in 2009.
    Echt een supergaaf filmpje. Auto ziet er ook veelbelovend uit.
      maandag 9 februari 2009 @ 11:00:39 #47
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_65874396


    vind de RB5 toch wel de mooiste van allemaal tot nu toe
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_65875144
    Daarmee willen ze hun eerste overwinning gaan halen. Ik vind het ook geen lelijke auto.
    En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
    Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
    pi_65875251
    de prijs voor meest vreemde neus/voorvleugel vind ik toch wel redelijk richting red bull gaan
    maar hebben ze nu alsnog bargebords op de auto zitten? interesting!
      Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 11:52:30 #50
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_65876076
    De nieuwe Red Bull RB5 is naar mijn mening een mooie auto geworden.

    Red Bull Racing presenteert nieuwe auto
    Altijd onderweg naar het avontuur
      maandag 9 februari 2009 @ 12:06:17 #51
    37966 TimoBasso
    Vai Vai,we need Bayliss
    pi_65876509
    Veel vertrouwen in Redbull dit seizoen..

    Stiekem hoop ik op een stunt van Webber
    SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
    MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
    Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
    pi_65876735
    De nieuwe Red Bull, met vleugels
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65880463
    nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

    Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
      maandag 9 februari 2009 @ 16:05:58 #54
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_65883716
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 14:29 schreef Ared het volgende:
    nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

    Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
    De Arrows A21 had chronisch onderstuur
    Please, make yourself uncomfortable.
      Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 18:10:48 #55
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_65887631
    Het lijkt er nu sterk op dat de verhalen rond USF1 geen gebakken lucht zijn. Mede-oprichter Ken Andersson heeft de plannen bevestigd en later deze maand zal er een officiele aankondiging volgen.

    Plannen rond USF1 bevestigd
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_65888525
    Hebben de andere 2009 auto's ook een duidelijk KERS bobbel? Het was mij nog niet opgevallen, maar bij Red Bull is ie niet echt te missen..


    edit; Hmm, op de presentatie valt t weer niet te zien, gezichtsbedrog ofzo

    [ Bericht 27% gewijzigd door Atreidez op 09-02-2009 18:49:22 ]
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65918631
    De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
    Where facts are few, experts are many.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 18:54:30 #58
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_65922478
    Nu pas voor het eerst:

    Het digitale pitbord....

    Jerez 10/02/09
    1
    2
    3
    4
    5
    6
       coureur    team  rondetijd   verschil         rnd   reden
    1   S. Buemi   Scuderia Toro Rosso  1:19.660                     104    
    2   S. Vettel   Red Bull Racing  1:22.177   +0:02.517   61    
    3   N. Hülkenberg   Williams  1:22.443   +0:02.783   82    
    4   H. Kovalainen   McLaren  1:22.634   +0:02.974   60    
    5   N. Piquet   Renault  1:23.313   +0:03.653   35    


    Manama 10/02/09
    1
    2
    3
    4
    coureur   team  rondetijd   verschil          rnd   reden
    1   T. Glock   Toyota  1:33.501                       82    
    2   F. Massa   Ferrari  1:33.656   +0:00.155   98    
    3   R. Kubica   BMW Sauber  1:33.793   +0:00.292   95    


    [ Bericht 52% gewijzigd door nils7 op 10-02-2009 19:05:08 ]
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_65924265
    STR voor kampioen dit jaar
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65926477
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 19:46 schreef Atreidez het volgende:
    STR voor kampioen dit jaar
    Ze rijden nog met de 2008 auto.
    pi_65940243
    Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

    quote:
    Zandstorm teistert circuit van Bahrein
    11 februari 2009 / Foto's

    Het circuit van Bahrein wordt geteisterd door een zandstorm, waardoor er momenteel niet getest kan worden. Los van het feit dat de helikopter niet kan opstijgen in geval nood, kan het stof zware schade veroorzaken aan de elektronica.

    De teams van Toyota, Ferrari en BMW-Sauber zijn naar Bahrein afgereisd om zo van het slechte weer in het zuiden van Europa af te zijn, maar nu vormt een zandstorm dus een kink in de kabel. Timo Glock, Felipe Massa en Robert Kubica moeten nu dus in de pits wachten totdat zij weer verder kunnen rijden met de nieuwe auto's.

    Glock zette dinsdag de snelste tijd neer op het circuit van Sakhir, met 1.33.501.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65942949
    en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

    testen gaat lekker dit seizoen
    pi_65957543
    quote:
    Michael Schumacher bewusteloos na zware crash

    Michael Schumacher is na een zware crash met zijn motor even buiten bewustzijn geweest. De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 was aan het proefstomen op het circuit van het Spaanse Cartagena toen hij de controle verloor. De Duitser sloeg met zijn hoofd tegen het asfalt, waarna hij bewusteloos bleef liggen. Op weg naar het ziekenhuis kwam 'Schumi' opnieuw bij. Volgens Marca klaagt Schumacher enkel over pijn in de nek en aan de pols. Uit de eerste onderzoeken blijkt dat Schumacher geen zware blessures heeft opgelopen.

    Bron: www.hln.be
    Niet echt een F1 nieuwtje, maar toch.

    Als die Schumi zo door gaat op die motoren kost hem dat nog eens een keer zn leven. Hoevaak is ie nou al flink hard op zn plaat gegaan met die dingen?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_65957578
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 11:24 schreef Ared het volgende:
    en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

    testen gaat lekker dit seizoen
    En dat is allemaal in het voordeel van Force India dunkt me.
    Ik geloof dat die pas aan de laatste 2 sessies mee willen doen met hun nieuwe auto
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_65960258
    Vallen hoort erbij.. Dit is eerste keer dat ik t lees trouwens, normaal zie je alleen maar dat ie goed gereden heeft. Ik had in zijn positie toch een iets minder risicovolle hobby gekozen.
    Where facts are few, experts are many.
    pi_65960858
    Hij is al vaker best hard onderuit gegaan hoor

    Anyway, ik ging ook wel wat anders doen als ik hem was
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_65982110
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      donderdag 12 februari 2009 @ 17:27:02 #68
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_65992913
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 10:01 schreef Atreidez het volgende:
    Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

    [ afbeelding ]
    [..]


    Vandaag was het weer blijkbaar
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_65994019
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 17:01 schreef Atreidez het volgende:
    De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
    [ afbeelding ]
    Hoe zit dat nu eik? Voorgaande jaren wilde ze dat niet doen zo een streep op de zijkant.
    Waarom nu ineens wel?

    Ik snap ook best dat een streep midden over een slick na 1 ronde weg is, ik vraag me alleen af waarom ze voorgaande jaren per se niet een streep op de wang wilde hebben.

    Dat ze nu neit veel anders kunnen lijkt me duidelijk, maar waarom vorig jaar dan niet op de wang denk ik dan
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_65996491
    omdat op de wang veel minder goed te zien is dan over het loopvlak. Daarnaast was als ik het me goed herinner de kleur een bezwaar. Een witte lijn op de wang zie je amper (mede doordat het witte Bridgestone ook al een witte band op de wang geeft op snelheid), en iedere andere kleur vloekt bij het kleurenschema van één of meerdere teams.

    en toen die witte streep geïntroduceerd werd wisten ze natuurlijk nog niet (zeker) dat ze terug naar slicks zouden gaan...
    pi_65996747
    Laat ze dan de tekst geel maken, net zoals Good Year altijd had
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_66012612
    Tijden van gister, alleen klopt niet helemaal (copy van gpupdate.nl)

    S. Bourdais 01:18.493 126
    L. Hamilton 01:20.737 93
    S. Vettel 01:20.738 92
    K. Nakajima 01:20.898 92
    F. Alonso 01:20.307 133
    Where facts are few, experts are many.
    pi_66013520
    quote:
    Senna signs for Honda?

    According to our sources Bruno Senna has now signed for the Honda Racing F1 team - and an announcement that the team will be going ahead will be made soon. The team is expected to use Mercedes-Benz engines and Senna will be partnered by Jenson Button. Backing for the team - the name of which has yet to be announced - is expected to come from Petrobras and probably one or two of Senna's personal sponsors.

    It is not clear when the announcement will be made.

    There have been some rumours in recent days that the team may have the backing of none other than Bernie Ecclestone. This would not be a surprise as Ecclestone is keen to make sure that the teams are not unanimous within the Formula One Teams' Association (FOTA) and having a financial interest in one of them is a good way to ensure that this happens.

    It is believed that the majority of the money to run the team will be coming from Honda itself as it is cheaper to pay to keep the team alive than it is to lay off all the staff.
    Dus toch 20 wagens op de grid?
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_66018225
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 17:27 schreef nils7 het volgende:
    Vandaag was het weer blijkbaar
    en voor uw dagelijkse portie ironie, een uitspraak van Pascal Vasselon van Toyota, gedateerd 3 februari 2009:
    quote:
    "For us it is just common sense to test in Bahrain. We would be ready to drop one of the two European test sessions to spend more time in Bahrain. It is the best value for money and the best preparation for the rest of the season."
    lijkt er op dat er vandaag wel gereden wordt, maar aan de tijden te zien is de baan nog een tikkeltje stoffig.
    pi_66019224
    Hebben ze niet een paar "pikey's" op veegdienst gezet dan?
    Where facts are few, experts are many.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 20:54:33 #76
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_66034856
    Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
    pi_66035046
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 20:54 schreef nils7 het volgende:
    Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
    Waarom hebben ze in Afrika nog 2400BAUD modems en in Japan 100Mbit tot aan de voordeur liggen?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 14:22:17 #78
    65997 Oldbie
    Proud to be South African!
    pi_66053738
    Dit jaar eindelijk weer F1 voor mij. De BBC gaat het weer uitzenden
    Ik heb zo'n hekel aan vetklep Olav Mol dat ik simpelweg weigerde te kijken. België was inspiratieloos en daar viel ik regelmatig bij in slaap.

    Nu weer lekker naar de BBC. Ben benieuwd hoe komend seizoen zal worden.
    pi_66056974
    Gelukkig kunnen we de honger nog een beetje stillen met t winterprogramma; Dit weekend GP2 Asia race op Qatar, ga nu ff race 1 kijken
    Where facts are few, experts are many.
    pi_66057144
    Is dat op eurosport toevallig?
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_66057210
    Denk dat die t wel heeft uitgezonden, en race 2 moet nog komen. Maar download altijd liever de hd versies. Nachtraces trouwens Dus geen idee wat de normale uitzendtijd is, denk een uur of 19.00?

    edit: om 18.00 is er op eurosport 2 GP2, maar er staat niet bij of dat race 2 is of een herh. van race 1.

    [ Bericht 16% gewijzigd door Atreidez op 14-02-2009 17:03:04 ]
    Where facts are few, experts are many.
    pi_66098323
    quote:
    SCHU GOTTA BE KIDDING! - MICHAEL TURNS DOWN TOP FERRARI JOB
    DAILY STAR SUNDAY - 16th November 2008 - By Ted Macauley

    Michael Schumacher has spurned Ferrari’s pleas for him to become their £5million-a-year Grand Prix race boss. His sensational knockback, kept secret until now, staggered the Italian team’s hierarchy.

    Schuey told them he preferred to focus on his new passion ... motorbike racing at 200-plus mph. Formula One figurehead Bernie Ecclestone, a long-time admirer of Schuey’s, said: “To put this in perspective, it’s a bit like David Beckham turning down the chance to manage Manchester United.”

    The seven-times world champion – five of his titles won in a Ferrari – was courted by Luca Montezemolo, the company supremo, to take the job at the start of this season. Frenchman Jean Todt, Schuey’s team mastermind in his title run, announced he was stepping down and his role was offered to the German ace.

    But by then Schumacher, now 39, was enjoying the thrills and spills of his homeland motorbike racing championship. Despite regularly crashing out this season, he plans to take it up even more seriously next year.
    So instead of taking the main job at Ferrari, he opted for a less demanding position as an advisor to the team, sitting occasionally on the pitwall and playing mentor to Brazilian driver Felipe Massa. And the team manager’s job was given to Stefano Domenicali, a popular figure around the Ferrari paddock.

    Schuey, who pocketed around £900m from his spectacular, record-breaking career, revealed: “Yes, I had the chance to do what Jean Todt had been doing – to become a director of Ferrari for the racing part of the company.”

    Back at his Swiss lakeside mansion, he talked the offer over with his wife, the mother of their two children. She would have preferred him to accept and abandon his dangerous superbike racing ambitions.
    But he hated the idea of being stuck in an office, a crucial part of the responsiblity.

    “I saw how much passion and dedication Jean put into the job – just like I did in the car – and it was awesome,” he said.

    “But far too often he was just sitting behind his desk in Maranello, day after day, even at weekends and late into the night.

    “I said to myself, ‘Do I need this?’ My answer was, and is, simply no. Not at all.”
    Calm down, please!
    pi_66109900
    http://www.fd.nl/artikel/11063411/ing-stopt-sponsoring-formule-1
    quote:
    ING stopt met sponsoring formule 1

    ING trekt zich terug uit de formule 1. De contracten met het team van Renault en met de organistaie van de racesport worden niet verlengd. Dat heeft ING vandaag bekend gemaakt in een persbericht.

    Van 2007 tot en met 2009 is ING actief geweest in de formule 1. In het kader van de noodzakelijke kostenbesparingen worden na dit seizoen de activiteiten in deze tak van sport beëindigd. De bank steekt jaarlijks euro 50 tot 100 mln in de formule 1.

    Naamsbekendheid

    ING stapte twee jaar geleden in de koningsklasse van de autosport met financiële ondersteuning van het Renault-team. Aan het eind van dit jaar zou het driejarige contract aflopen. Volgens het concern is door de sponsoring de naamsbekendheid flink toegenomen.

    Al dit jaar was ING gedwongen de uitgaven in de formule 1 met 40% terug te schroeven. 'Later dit jaar evalueren we het sponsorprogramma en beslissen we of het contract wel of niet wordt verlengd', liet een woordvoerder bij die gelegenheid weten. 'De huidige marktomstandigheden nemen we daarin mee.'
      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 februari 2009 @ 11:19:45 #84
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_66113308
    ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      maandag 16 februari 2009 @ 11:20:39 #85
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_66113329
    Jammer, die kleuren op de auto waren erg mooi
    pi_66114337
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 11:19 schreef rubbereend het volgende:
    ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
    In het bericht staat na dit seizoen, dus het is geen onmiddelijk probleem..
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 16 februari 2009 @ 13:48:53 #87
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66117609
    quote:
    Williams laat KERS thuis tijdens eerste races
    16 februari 2009

    Terwijl alle Formule 1-teams KERS met een batterij zullen gebruiken, heeft Williams als enige team een KERS met vliegwiel in ontwikkeling. Voordeel zal het Britse team er in de beginfase van het kampioenschap niet van hebben. Coureur Nico Rosberg liet namelijk weten dat het team het seizoen zonder KERS zal beginnen.

    "We rijden de eerste zes races van het seizoen zonder KERS. Dat is zeker", vertelde Rosberg aan de Zwitserse krant Blick. Teamgenoot Kazuki Nakajima maakte vorige week tijdens de testsessies in Jerez ook geen gebruik van KERS. Dani Clos, die in 2008 enkele malen voor Williams testte, reed begin december nog wel met het systeem om kinetische energie op te slaan. De Spanjaard reed toen tachtig ronden zonder problemen.

    Pascal Vasselon van Toyota liet eerder al aan GPUPdate.net weten dat er wel wat voordelen aan KERS met een vliegwiel zitten. Zo zal er veel minder koeling van de auto nodig zijn, omdat een vliegwiel lang niet zo heet wordt als een batterij. De afgelopen maanden was de vraag of Williams hier een grote slag mee kon slaan, maar aangezien KERS niet eerder dan de Turkse Grand Prix zal worden ingezet, lijkt het eventuele voordeel van Williams mee te vallen.
    Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_66118030
    Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
    Where facts are few, experts are many.
      maandag 16 februari 2009 @ 16:15:58 #89
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66123265
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 14:02 schreef Atreidez het volgende:
    Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
    zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_66126849
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:48 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
    mechanische KERS :
    vliegwiel;
    dus LOEIZWAAR per definitie;
    exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
    voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

    electronische KERS :
    dynamo + accu's
    is zo licht als de techniek het toelaat
    minimale extra krachten op de auto
    neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
    Calm down, please!
    pi_66126912
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 16:15 schreef bodylotion het volgende:

    [..]

    zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
    Dat wordt allemaal gecompenseerd
    Calm down, please!
    pi_66130761
    quote:
    Petrobras rules out sponsoring Honda

    Honda Racing have lost one of their main sponsors, with Brazilian oil company Petrobras confirming that it does not wish to be part of any plans to save the team.

    While negotiations continue to try and secure the future of the Brackley-based outfit, speculation over the weekend had suggested that Petrobras were to be key backers in a rescue deal that would see Bruno Senna elevated to a race seat alongside Jenson Button.

    However, not only have Petrobras denied any plans to support Senna, the company has also announced that it does not wish to see through a $10 million (USD) sponsorship deal that it signed with Honda at the end of last year.

    Furthermore, without the possibility of linking up with another manufacturer, Petrobras has announced that it will quit F1 entirely because it is only interested in the technical challenges offered by the sport.

    Claudio Thompson, Petrobras' Head of Sponsorship, said: "Petrobras' presence in Formula One was our means to continue technological development and to do that we needed to work closely with a manufacturer.

    "Once Honda announced it was pulling out of Formula One, we decided we were going to stop too, because all the manufacturer-backed teams had fuel suppliers for 2009. We're not interested in just being a commercial sponsor without the possibility of using and developing our products."

    As well as the decision regarding its future involvement in F1, Petrobras also issued a statement in Brazil responding to the Senna rumours and making it clear that the company has never adopted the policy of supporting drivers.

    The statement said: "Petrobras denies the rumours seen in the media about Bruno Senna's hiring by the ex-Honda team with the company's support.

    "The company has no contract with Honda or any future team being formed for the 2009 Formula One season. Petrobras also reiterates that under the terms of its Motorsport Sponsorship Programme, it does not sponsor drivers individually."

    Although the loss of the Petrobras money is a dent to Honda Racing's bid to put together the budget for the season, it is understood the team are closing in on getting the finances ready to allow them to compete this season.

    Although there has been no official comment coming from the team since the end of last year, it had been widely expected that a management buyout by Nick Fry and Ross Brawn would be the most likely outcome from the situation.

    However, a report in The Daily Telegraph on Monday quoted a Honda source as saying that a bid from an unnamed third party had emerged that could take the team forward.

    The report quoted the source as saying the company behind this mystery bid was: "reputable, able to bring long-term financial stability, with a brand image known throughout the world. Formula One would do well to have them on board."

    Jenson Button is already contracted to the team for 2009, while Bruno Senna and Rubens Barrichello have been in negotiations with the team for the second drive.

    Petrobras entered F1 in July 1998 with Williams.
    pi_66130832
    Toch best frappant vind ik. Ze zijn als eerste begonnen met de nieuwe auto en hebben ook een dynamo versie getest.

    Dat ze definitief gekozen hebben voor een vliegwielvariant zal toch neit voor niks zijn dunkt me.
    Ik had op zijn minst wel verwacht dat ze juist soordat ze eerder begonnen zijn aan de 2009-spec dan de rest van de teams toch wel een dikke vette streep voor zouden hebben.

    Dit komt nu al een beetje op mij over alsof de keuze voor het vliegwiel misschien toch neit de meest rendabele is geweest
    De oude oude layout was veel beter!!
    vosss is de naam,
    met dubbel s welteverstaan.
    pi_66150392
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 17:40 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    mechanische KERS :
    vliegwiel;
    dus LOEIZWAAR per definitie;
    exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
    voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

    electronische KERS :
    dynamo + accu's
    is zo licht als de techniek het toelaat
    minimale extra krachten op de auto
    neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
    Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

    En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_66152776
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 10:10 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

    En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
    25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

    Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
    Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

    Thanks voor artikel
    Calm down, please!
      dinsdag 17 februari 2009 @ 12:04:07 #96
    130370 bodylotion
    Since 16.09.05
    pi_66154226
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

    Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
    Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

    Thanks voor artikel
    Daarom zit er ook nog een CVT-versnellingsbak in.

    Wel errug gaaf allemaal
    Please, make yourself uncomfortable.
    pi_66157270
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

    [..]

    25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

    Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
    Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

    Thanks voor artikel
    In dit artikel staat 25 kg, plus dat het vliegwiel ronddraait met 64000 rpm.

    Wat al eerder is aangegeven, wordt een deel van het gewicht teruggewonnen door de tank een stuk kleiner te maken (waardoor een 1-stopper praktisch niet meer mogelijk is). Verder kun je een deel van de ballast die nu aanwezig is voor de balans vervangen door het KERS systeem en tenslotte zijn de coureurs wat lichter dan vorig jaar (of je huurt Danica Patrick in, die naar verluid minder dan 50 kg weegt ).
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_66173681
    Gaaf dat de testtijden in Bahrein zo dicht bij elkaar zitten. Beide dagen een halve seconde

    gister
    1 C. Klien BMW 01:32.544 131
    2 K. Räikkönen Ferrari 01:32.804 116
    3 J. Trulli Toyota 01:33.064 141

    vandaag
    1 K. Räikkönen Ferrari 01:32.102 107
    2 J. Trulli Toyota 01:32.230 149
    3 N. Heidfeld BMW 01:32.585 104

    Where facts are few, experts are many.
    pi_66174295
    En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.



    Afwashandschoenen.
    pi_66175349
    quote:
    Op dinsdag 17 februari 2009 21:04 schreef ElmarO het volgende:
    En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.

    [ afbeelding ]

    Afwashandschoenen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')