abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 19:43:26 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65327968
FOK!sport maakt in de aanloop naar het komende seizoen portretten van de teams en coureurs. Iedere week zal een van de teams onder de loep genomen worden. Deze week beginnen we met Ferrari dat Kimi Räikkönen en Felipe Massa wederom in gaat zetten als coureurs.

[Formule 1-teamportret] Ferrari

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 24-01-2009 00:28:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65328307
Owja, daar had ik nog een vraag over wat vast iemand kan beantwoorden hier.

In dat stukje word gezegd dat Schumacher er voor zorgde dat de V12 de deur uit ging bij Ferrari en dat ze overstapte naar de V10. Door toedoen van Schumi dus.

Is dat wel echt zo? Was het niet gewoon een regel dat vanaf dat jaar iedereen een V10 moest hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65328400
En dan heb ik het dus over dit stukje:
quote:
De verandering werd ingezet toen halverwege de negentiger jaren voor veel geld Michael Schumacher, die op dat moment tweevoudig wereldkampioen was, werd binnen gehaald. Hij wist de juiste mensen om zich heen te verzamelen en de noodzakelijke veranderingen voor elkaar te krijgen. Zo werd de kenmerkende V12 ingeruild voor de meer gangbare V10 en werden Ross Brawn en Jean Todt aangesteld.
Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:01:32 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65328402
Ik heb er onder antwoord geprobeerd te geven.

Dat seizoen gingen er nieuwe motorregels gelden, waarbij de cilinderinhoud terug moest van 3,5 liter naar 3,0 liter. Het bleek dat de V10's bij die cilinderinhoud beter presteerden dan de V8 of V12. Daarom werd er een V10 ingezet voor zover ik weet. Het hebben van een V8 of V12 was niet verboden, want ook in 1997 reden er nog auto's met V8-motoren rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65328744
ik denk niet dat het door toedoen van schumacher is, gezien Berger bij Ferrari weg ging omdat hij vond dat de V10 te laat klaar zou zijn voor 2006, dus denk dat het een groot deel is wat Peterselieman zegt
pi_65328910
Okay, geen regel dus, maar toch ook niet door toedoen van Schumacher zelve dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65328966
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Fok!sport maakt in de aanloop naar het komende seizoen portretten van de teams en coureurs. Iedere week zal een van de teams onder de loep genomen worden. Deze week beginnen we met Ferrari dat Kimi Räikkönen en Felipe Massa wederom in gaat zetten als coureurs.

[Formule 1-teamportret] Ferrari
Erg leuk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:31:01 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65329025
Thanks
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65329289
Leuk inderdaad, die specials. Maar Jean Todt zat er toch al voordat Schumie kwam? Toen Alesi en Berger er nog reden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:51:28 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65329599
Je hebt gelijk

Ik heb het aangepast.

[ Bericht 82% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2009 20:56:33 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65346814
quote:
Einde Renault F1 tijdperk in zicht?
Geschreven door Frans Gosselaar
donderdag 22 januari 2009 - 17:42
In de geruchtenkeuken der Formule 1 borrelt het van de berichten. Vandaag bereikte ons het bericht dat het Renault Formule 1 Team niet al te lang meer zal deelnemen aan de koningsklasse der autosport. Of de geruchten op waarheid berusten? In elk geval zullen er bij het Franse team hoe dan ook de nodige reorganisaties plaats gaan vinden.



Team president Bernard Rey wakkerde de speculaties aan toen hij deze week verklaarde dat de Renault Group voor het seizoen 2009 het team nog zal steunen. Daarbij komen berichten dat Renault tijdens de meest recente FOTA meeting heeft laten weten na 2009 geen klantenmotoren meer te zullen leveren.

Om het nog bonter te maken maakte Renault vandaag bekend dat de Renault Group, gehuisvest in het Britse Enstone, een reorganisatie overweegt waarbij mogelijk meer dan 100 werknemers ontslag dreigt. “Een reorganisatie is door de reglementswijzigingen noodzakelijk”, luidde de boodschap van Renault. De ontslagen zouden vooral vallen bij de aerodynamische afdeling van Renault.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65346841
Wat is dat ding toch lelijk als ik hem weer zie. Gatver geef mij de oude bolides maar
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65347234
Afschuwelijk ja die renault. Die haaienvin moeten ze echt verbieden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:07:11 #269
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65349632
STR heeft nog geen 2009 auto, maar krijgen ze weer net als vorig jaar de body van RBS?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_65350678
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:



De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65350737
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.
De haaienvin moet verboden worden. De Renault is echt te lelijk voor woorden. De McLaren is veruit de mooiste 2009 auto.
pi_65350966
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:

[ afbeelding ]



Toen was de Benetton link er ook nog meer.
pi_65352461
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65355567
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:

[ afbeelding ]


Was Mild Seven inderdaad nog maar hoofdsponsor van Renault. Dan hadden we dit huidige gedrocht niet gehad.
pi_65367514
quote:
Coureurs weigeren superlicenties te tekenen

De Formule 1-coureurs weigeren hun superlicenties te ondertekenen. Zo meldt het Britse Autosport. Al sinds vorig jaar zijn de coureurs het oneens over de prijzen, die in een jaar tijd enorm waren gestegen. Men hoopt tijdens de volgende FOTA-vergadering in februari dan ook tot een oplossing te komen.

Voor 2008 betaalde een coureur 1.725 euro voor een superlicentie en moest hij ook nog 456 euro betalen voor elk punt dat in het voorgaande seizoen was behaald. Vorig jaar werden de prijzen verhoogd naar respectievelijk 10.000 euro en 2000 euro, een veel te grote prijsstijging volgens de coureurs. Voor 2009 zouden de prijzen opnieuw verhoogd zijn naar 10400 euro en 2100 euro. Bovendien zou er nu ook een verzekeringspremie van 2720 euro betaald moeten worden.

Een door de Grand Prix Drivers' Association verzonden e-mail werd door Autosport gepubliceerd, en hierin staat dat de coureurs zeker tot eind februari moeten wachten met het tekenen van de superlicentie. "De zaak zal op 3 februari worden behandeld tijdens de FOTA-vergadering. Wacht daarna nog ongeveer drie weken voor je tekent. Zo zouden we genoeg tijd moeten hebben om de FOTA te horen en meer druk op de FIA te leggen."
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:27:14 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65367935
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:19 schreef Trystar het volgende:

[..]


Ik snap dat het om het principe gaat, maar toch Alsof dit veel geld is voor een coureur/team
The line is a dot to you!
pi_65487463

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:28:17 #278
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65487518
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
*huil* hij heeft gewoon gelijk.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65488185
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

*huil* hij heeft gewoon gelijk.
'T is duidelijk dat Bernie een beetje seniel aan het worden is
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:53:35 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65488379
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
Het gaat niet om het team, maar om de naam

Ik kan me ook geen F1 voorstellen zonder Ferrari (of McLaren trouwens). De rest is te veel van naam veranderd
The line is a dot to you!
pi_65488482
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:
*huil* hij heeft gewoon gelijk.
En je lievelingsrace is USA 2005
Where facts are few, experts are many.
pi_65489029
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Het gaat niet om het team, maar om de naam

Ik kan me ook geen F1 voorstellen zonder Ferrari (of McLaren trouwens). De rest is te veel van naam veranderd

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
pi_65489372
Maar Lotus is bijna net zolang actief geweest als Mclaren en Williams nu zijn (iets minder wel) en zijn in 1994 ook weggegaan.
Geen enkel team is onmisbaar.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:12:03 #284
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65498373
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:

[..]

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
In de jaren 90 kon je je geen F1 zonder Williams voorstellen... Inmiddels lijkt me dat niet zo'n probleem meer..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65516084
Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6


Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Wie presteerden er goed en wie vielen er tegen? Vandaag deel 2: een overzicht in vogelvlucht, en de eerste zes races van het seizoen in detail. Het vorige deel, Terugblik deel 1: F1-seizoen 2008 in cijfers, ging over de cijfers en statistieken van 2008.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 29 januari 2009 @ 08:17:58 #286
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65517284
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe staat het eigenlijk met de manager??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:01:35 #287
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65521125
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En je lievelingsrace is USA 2005
Ik zag dat BMW niet verder ging testen in Jerez, moet je niet huilen dat ze zichzelf niet met anderen durven te meten?
Ferrari is gewoon F1, al vraag je aan de grootste F1-onbenul wat ie er van weet en hij zal over Ferrari beginnen. Dat jij er nu geen fan van bent doet daar geen afbreuk aan.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:18:37 #289
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65528506
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:

[..]

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
bijna in 1 adem dan
quote:
Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat
The line is a dot to you!
pi_65533833
Ferrari is het enige merk met een historie tot in de jaren 50. Zelfs een link met Alfa Romeo, waardoor het tot in de jaren 30 teruggaat. Het merk wat ook die verbintenis heeft met de F1 is Mercedes, maar is enkel als motorenleverancier actief, en wordt dus niet genoemd.
Merken zoals Vanwall, Cooper en Lotus bestaan niet meer. Sowieso is er het onderscheid tussen de "klassieke teams" die zowel de motoren als chassis zelf maken, naast de "Garagisten" zoals Mclaren en Williams. In die zin heeft Bernie gelijk dat ferrari meer van (historisch) belang als overige teams heeft.
Williams en McLaren zijn in mijn ogen wel degelijk onmisbaar, simpel enm alleen dat iedere sport concurrenten moet hebben die elkaar scherp houden.
Deze uitspraak van Bernie is weer met de nodige politiek gedaan....
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:57:16 #291
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65535253
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:24 schreef LeXX het volgende:
Williams en McLaren zijn in mijn ogen wel degelijk onmisbaar, simpel enm alleen dat iedere sport concurrenten moet hebben die elkaar scherp houden.
Deze uitspraak van Bernie is weer met de nodige politiek gedaan....
Williams is al jaren geen concurrent voor McLaren (of Ferrari) meer.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65541569
quote:
Ferrari is het enige merk met een historie tot in de jaren 50. Zelfs een link met Alfa Romeo
Volgens mij ook nog met Lancia. Ook al zo een legendarisch Italiaans merk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65541639
quote:
In 1954, new F1 specifications brought Mercedes and Lancia to the championship arena. Mercedes rolled over the opposition, winning the title in 1954 and 1955. Ferrari tried to develop its 2-liter 4-cyl engine to the new 2.5-liter formula without success. It was never a match for Mercedes 8-cyl power. Lancia dithered away all of the 1954 season with testing. Its number one driver, Ascari, whom they had hired away from Ferrari, was killed in a testing accident early in 1955. Despite some promising results, this incident, along with other financial problems, caused them to totally lose their enthusiasm for racing. The Lancia management, in an emotional moment like something out of an Italian opera, decided to give all of their F1 cars to Ferrari to develop and uphold Italian honor in 1956.

Thus was born the "Ferrari-Lancia" D50; Ferrari designers and mechanics did modify the chassis considerably but kept the powerful Lancia V8 engine. At the same time Ferrari was able to sign ace driver Juan Fangio who was at loose ends after Mercedes had withdrawn from racing. This combination allowed Ferrari to win five of the seven world championship races in 1956 against limited opposition.
Lancia / Ferrari link
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65541742


Nog altijd een mooie auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65542664
Noem nog eens een sport waarbij een bepaald team of bepaalde sporter wordt voorgetrokken door, geld krijgt van en/of op een voetstuk geplaatst wordt door het organiserend orgaan van die sport.
Calm down, please!
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:16 #296
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65543344
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Noem nog eens een sport waarbij een bepaald team of bepaalde sporter wordt voorgetrokken door, geld krijgt van en/of op een voetstuk geplaatst wordt door het organiserend orgaan van die sport.
Kamaz tijdens de Dakar van de laatste jaren...
Maar verder kom ik ook niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65550951
Even een hele andere vraag, heeft iemand nog een filmpje van de "nooit bestaande" ferrari flex voorvleugel.

Loop al een tijdje te zoeken maar kan hem niet meer vinden.
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:37:48 #298
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_65551221
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:31 schreef Giem het volgende:
Even een hele andere vraag, heeft iemand nog een filmpje van de "nooit bestaande" ferrari flex voorvleugel.

Loop al een tijdje te zoeken maar kan hem niet meer vinden.


Zoiets?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:43:00 #299
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65551409
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:19 schreef Trystar het volgende:

[..]
Op zich snap ik het nog wel. Allemaal leuk, die sport, maar als je zoals Massa, Hamilton en Raikkonen bijna 2,5 ton per jaar kwijt ben voor je licentie is dat geen kattenpis.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65551636
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]



Zoiets?
Nee, die vond ik ook. Ging mij om de voorvleugel
pi_65561380
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kamaz tijdens de Dakar van de laatste jaren...
Maar verder kom ik ook niet
Misschien kun je het vergelijken met tenissen. Als ik me niet vergis betalen "kleine" toernooien grote bedragen startgeld aan toppers om ze te lokken, terwijl de mindere goden blij mogen zijn dat ze überhaupt uitgenodigd worden. Ik meen me te herinneren dat die aanwezigheidspremie meer kan zijn dan het prijzengeld, maar zeker ben ik daar niet van. Ik geloof dat het bij marathons ook zo werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')