abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2009 @ 14:31:43 #201
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65208147


Die neus van Renault...
pi_65208250
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Die neus van Renault...
Een F1 wagen met het down syndroom.
pi_65208555
Die neus van de nieuwe Renault
pi_65209590
Nee dan die achtervleugel..

Die is op de foto niet veel breeder dan het middenstuk van de neus..
pi_65209990
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:07 schreef Giem het volgende:
Nee dan die achtervleugel..

Die is op de foto niet veel breeder dan het middenstuk van de neus..
Nu je het zegt, hoe kan dat nou?
Where facts are few, experts are many.
pi_65211967
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nu je het zegt, hoe kan dat nou?
Ja dat snap ik

Maar juist om dat effect ziet het er helemaal niet meer uit op deze foto.
  maandag 19 januari 2009 @ 16:13:19 #207
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65212406
Ik had me altijd afgevraagd hoe een F1 auto eruit zou zien met een kaarsrechte neus... mnou...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65212473
Ik vind de Renault eigenlijk wel mooi, zeker vanaf de zijkant. Maar dat zal ook met de kleuren te maken hebben.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_65214223
De kleuren zijn wel leuk ja... beter dan vorig jaar. Maar die neus

  maandag 19 januari 2009 @ 18:01:11 #210
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65216239
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:02 schreef Meike26 het volgende:
De kleuren zijn wel leuk ja... beter dan vorig jaar. Maar die neus

[ afbeelding ]


Dat was deze toch al?

( nieuwe regels )
Confidence through competence
pi_65216311
Vergeleken met de Renault is de Ferrari maar een welpje
pi_65216477
Behalve de achtervleugels vind ik de nieuwe auto's er eigenlijk best goed uitzien. Topper qua ontwerp wat mij betreft de Ferrari; kleurstelling vooralsnog de Williams.

Erg nieuwsgierig hoe dit seizoen gaat uitpakken, het zou zo maar kunnen dat Ferrari en McLaren ineens teams 4 en 5 zijn en dat ze om de oren worden gereden door Red Bull (alles wat betreft de nieuwe regels spreekt in het voordeel van Newey), Toyota, BMW of Williams.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  maandag 19 januari 2009 @ 18:13:23 #213
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65216650
Waarom zijn de nieuwe regels in het voordeel van Newey?
Confidence through competence
pi_65216826
Grote aanpassingen, dus elk team kan het goed en slecht hebben gedaan. Newey is een alom geprezen man die als iedereen met een schone lei begint mogelijk hoge ogen kan gooien. Maargoed, de krachtbron is nog steeds het belangrijkste lijkt me, en daar gaan Ferrari en Mercedes echt niet ineens mee achteraan rijden. En bepaalde technologie waarmee voordeel behaalt werd is ook geen verschil in, zit alleen een ander sausje overheen
Where facts are few, experts are many.
pi_65217185
De auto's van nu zonder al die tierelantijntjes lijken wat op de wagens waar Newey zijn grootste successen mee haalde. Er zijn grote veranderingen en hij blijft natuurlijk een briljant ontwerper

Overigens verwacht ik ook niet dat Ferrari en McLaren door al die teams voorbij worden gereden (eigenlijk is het meer een stille hoop, verandering aan het front) maar dat dit jaar het jaar is met de grootste kans op verrassingen vooraan staat voor mij buiten kijf.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_65217489
Voor mij ook
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65217916
dat kans dat er een grote verassing tussen zit is best aanwezig ja maar ferrarri mclaren verwacht ik zowieso weer bovenaan. Zou leuk zijn als ze met 3 teams redelijk tot het einde om de titel kunnen strijden maar 4 of 5 lijkt me al niet realistisch meer.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 19 januari 2009 @ 19:38:01 #218
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65219617
1
2
3
4
5
6
Pos.    Rijder    Team   Banden   Tijd   Ronden
1    S. Buemi   Scuderia Toro Rosso      01:41.528   65
2    P. de la Rosa   McLaren      01:46.076   28
3    N. Hulkenberg   Williams      01:46.335   28
4    N. Piquet jr.   Renault      01:48.989   33
5    K. Kobayashi   Toyota      01:50.989   46
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 19 januari 2009 @ 19:48:08 #219
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65220051
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:08 schreef vingerplant het volgende:
Behalve de achtervleugels vind ik de nieuwe auto's er eigenlijk best goed uitzien. Topper qua ontwerp wat mij betreft de Ferrari; kleurstelling vooralsnog de Williams.
Bij Williams kun je spreken van een interim livery. Vorig seizoen reden ze ook in de winter rond met een donkerblauwe boldie. Bovendien ontbreekt hier de helft van de sponsoren nog...
pi_65220579
Vandaar ook 'vooralsnog'
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  maandag 19 januari 2009 @ 20:00:06 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65220597
ah
  maandag 19 januari 2009 @ 20:01:33 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_65220651
Wat een afgrijselijk lelijke auto's allemaal.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_65221010
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een afgrijselijk lelijke auto's allemaal.


Mooi is anders. Als ik dan de minst lelijke zou moeten aanwijzen dan is het wel de Williams.
pi_65222118
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:18 schreef bodylotion het volgende:
die hele renault

[ afbeelding ]
Ze zouden McDonalds als sponsor moeten overwegen. Past er op het wit na aardig bij.
pi_65223355
quote:
Exhaust outlets said to be illegal

Exhausts protrude from the bodywork of the F60
Ferrari's newly launched F60 challenger is 'illegal' according to Auto Motor und Sport.

The car, revealed last week at the Mugello circuit in Italy, features rear exhaust outlets that reportedly contravene the sweeping new technical regulations.

The magazine said some of the Italian team's rivals have noted that because of the new rules cracking down on bodywork appendages like aerodynamic winglets, exposing the exhausts in the way the F60 is designed is not allowed.

A glance at the other new cars revealed so far - the Renault, Williams, McLaren and Toyota - shows that their exhausts have all been mounted in-board.

Auto Motor und Sport said it should not be too much of a problem for Ferrari to redesign the exhaust housing, but it may help to explain the team's retreat from the Portimao group test this week to Mugello.

Officially, Ferrari decamped to Mugello because of adverse weather forecasts for this week, but the magazine said the F60 also showed a significant problem with its front wing when tested last week.

It is suggested that, in light of these challenges, Ferrari concluded that it should be conducting the car's first major test as close as possible to its Maranello base.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 00:30:52 #226
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65231817
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat was deze toch al?

( nieuwe regels )
de Ferrari van Prost die heb ik ook als schaalmodel. Zo mooi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65234122
knip
Calm down, please!
pi_65236969
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de Ferrari van Prost die heb ik ook als schaalmodel. Zo mooi
Oh

Welk merk, diecast?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:56:11 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65237553
Dat ding is niet zo heel veel anders dan de 2008 versie in 09 spec

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65237830
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]


Ik vond juist dat er zo mooi uit zien. Hele mooie slanke airodynamische vormen.. Blijkbaar moet je dus volgens de nieuwe regels een vierkante achterkant maken..

De nieuwe regels worden hoe langer hoe achterlijker....
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:41:33 #231
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65238795
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:01 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een afgrijselijk lelijke auto's allemaal.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, behalve dan die achtervleugel

Verder lijken de auto's ook kleiner, maar dat kan ook aan mij liggen
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 11:52:36 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65239171
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:41 schreef kepler het volgende:

Verder lijken de auto's ook kleiner, maar dat kan ook aan mij liggen
Dat heb je goed gezien. De Ferrari van 2009 is kleiner dan die van 2008 en ook de nieuwe BMW Sauber lijkt kleiner te zijn dan die van vorig jaar. Kijk maar eens naar het onderste plaatje in dit bericht:

BMW Sauber presenteert nieuwe auto
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:54:40 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65239247
Dat is moeilijk te zeggen aan de hand van dat plaatje, omdat ze niet recht naast elkaar staan.

Het viel me vooral op omdat de helmen groter lijken dan vorig jaar
The line is a dot to you!
pi_65242528
Het duurt nog een paar jaar en dan is een F1 niet groter dan een Formel BMW of Formule Fordje.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 13:50:28 #235
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_65243005
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:37 schreef Meike26 het volgende:
Het duurt nog een paar jaar en dan is een F1 niet groter dan een Formel BMW of Formule Fordje.
Tsja, als de regels dat toelaten en het technisch mogelijk is, dan logischerwijs wel ja. Misschien zelfs kleiner. Al zal het niet zo snel zo lopen. Een kleine auto is natuurlijk beter in termen van gewicht, aerodynamica en inhaalmogelijkheden. Maar goed, ik zie het ook gebeuren dat de veiligheids maatregelen zo worden doorgevoerd dat er zo en zo ruimte moet zijn, etc. etc. waardoor we van die lompe dingen krijgen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:01:42 #236
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65243453

08....
Ik hoop dat ze wel heel goed inhalen, kwa uiterlijk gaat het er echt op achteruit.
pi_65243479
Is Intel weg als sponsor?
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:22:57 #238
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65244332
Intel is dit jaar op de achtervleugel te vinden.
Een sponsor die ik wel mis is Dell?
Van credit suisse was al bekend dat die de stekker eruit zouden trekken.

Ik ben trouwens ook benieuwd wat de laatste ontwikkelingen omtrent RBS voor gevolgen gaan hebben voor Williams in de toekomst...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 januari 2009 @ 14:27:01 #239
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65244492
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:36 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Oh

Welk merk, diecast?
Burago
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65244606
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
08....
Ik hoop dat ze wel heel goed inhalen, kwa uiterlijk gaat het er echt op achteruit.
Op de vleugels na vind ik de 2009 mooier!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:56:41 #241
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65245684
De Mac en de Ferrari vind ik nog steeds het snelst ogen.. gelukkig gaan we die ook het meest zien!

Dat zijn beetje de enige 2 met een redelijk normale neus!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65251909
Ik blijf die voorvleugel absurd breed vinden, en die rij je volgens mij ook zo stuk. Denk niet dat de coureurs op deze manier de totale breedte van de auto durven te gebruiken
pi_65252960
De achtervleugel zorgt ervoor dat je meer kan inhalen, maar voorvleugel weerhoud ze er juist weer van
pi_65259605
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Burago
Daarvan heb ik er een aantal uit de jaren '80 (o.a Lotus (Senna), Ferrari (Alboreto), McLaren (Prost), Williams (Rosberg, Mansell), Brabham (Piquet), en nog een Benetton (Piquet).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 januari 2009 @ 02:11:08 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65270580
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvan heb ik er een aantal uit de jaren '80 (o.a Lotus (Senna), Ferrari (Alboreto), McLaren (Prost), Williams (Rosberg, Mansell), Brabham (Piquet), en nog een Benetton (Piquet).
een McLaren heb ik ook, de Williams van Mansell en nog een indycar. Verder heb ik nog een bescheiden collectie kleinere schaalmodellen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65296797
Testtijden van vandaag:
quote:
1. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1min 27.987secs 128 laps
2. Nico Rosberg Williams-Toyota 1min 29.729secs 143 laps
3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1min 30.242secs 81 laps
4. Timo Glock Toyota-Toyota 1min 30.878secs 64 laps
5. Fernando Alonso Renault-Renault 1min 31.743secs 85 laps
williams lijkt al een stuk sneller zo
  woensdag 21 januari 2009 @ 21:47:36 #247
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65298020
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:17 schreef Aresdreams het volgende:
Testtijden van vandaag:
[..]

williams lijkt al een stuk sneller zo
Williams was de verassing in de winter in aanloop naar het 2008 seizoen.
Na een podiumplaats in Melbourne hebben we Williams niet meer voorbij de middenmoot gezien.

Ik zou geen enkele waarde hechten aan test tijden in de winter.
Het is bekend dat enkele teams steevast met een lege tank wat extra rondes doorknallen.En dan met name teams die nog een paar sponsors over de sloot moeten trekken.
Laat Williams net zo´n team zijn...
pi_65298151
ja, daar heb je een punt, maar mag toch wel wat whisfull thinking doen
hoop gewoon dat het een spannend jaar gaat worden, met eenhoop rijders die kans maken op de overwinning
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:18:46 #249
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65299293
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:50 schreef Aresdreams het volgende:
ja, daar heb je een punt, maar mag toch wel wat whisfull thinking doen
hoop gewoon dat het een spannend jaar gaat worden, met eenhoop rijders die kans maken op de overwinning
hehe dat hoop ik ook al jaren aangezien ik toch geen fan ben van 1 rijder specifiek.
maar vooralsnog gaat het ieder jaar toch veelal om twee teams.
pi_65304757
Ik las op foksport dat Buemi (vandaag) in de 2008 spec reed.

Weet iemand of hij dag 1 en 2 ook in de 2008 spec reed? Beide dagen was hij flink sneller dan de nummer 2, maarja in natte omstandigheden kan het zomaar zijn dat hij net ff een stukje "droog" heeft kunnen pakken waar de rest binnen stond. Dan zijn die 2 a 3 seconden makkelijk te verklaren.

Maar als ik nu lees dat hij vandaag diezelfde voorsprong had op de nummer 2 en vandaag in de 2008 spec reed dan vraag ik mij af of hij dat niet de eerste 2 dagen ook gedaan heeft?

Iemand die daar iets over kan vinden misschien?

Als de 2009 spec 2 a 3 seconden langzamer is dan de 2008 spec zou wel erg jammer zijn vind ik.

Iemand die daar iets zinnigs over te melden heeft?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 22 januari 2009 @ 01:05:32 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65304939
Maakt op zich toch niet uit als ie 2-3 seconden langzamer is? Races of rondes worden er niet spectaculairder of minder leuk om.
Confidence through competence
pi_65306252
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik las op foksport dat Buemi (vandaag) in de 2008 spec reed.

Weet iemand of hij dag 1 en 2 ook in de 2008 spec reed? Beide dagen was hij flink sneller dan de nummer 2, maarja in natte omstandigheden kan het zomaar zijn dat hij net ff een stukje "droog" heeft kunnen pakken waar de rest binnen stond. Dan zijn die 2 a 3 seconden makkelijk te verklaren.

Maar als ik nu lees dat hij vandaag diezelfde voorsprong had op de nummer 2 en vandaag in de 2008 spec reed dan vraag ik mij af of hij dat niet de eerste 2 dagen ook gedaan heeft?

Iemand die daar iets over kan vinden misschien?

Als de 2009 spec 2 a 3 seconden langzamer is dan de 2008 spec zou wel erg jammer zijn vind ik.

Iemand die daar iets zinnigs over te melden heeft?
ja, STR heeft nog geen 2009 spec auto.
pi_65309637
Dat de nieuwe wagens duidelijk langzamer zouden zijn is toch niet zo'n verrassing Zelfde motoren maar een primitieve body tov vorig jaar. Als je alleen maar kijkt naar de wagens is dat al redelijk makkelijk vast te stellen..
Where facts are few, experts are many.
pi_65326624
Nouja, ik heb altijd gedacht dat het meer grip van de slicks het minder aerodymaische geneuzel wel een beetje zou opheffen zegmaar.

Dus dat het om en nabij net zo snel zou zijn.

Dat heb ik overigens ook al diverse coureurs zien zeggen, maar vooralsnog blijkt dat nog niet uit de tijden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65326797
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:58 schreef vosss het volgende:
Nouja, ik heb altijd gedacht dat het meer grip van de slicks het minder aerodymaische geneuzel wel een beetje zou opheffen zegmaar.

Dus dat het om en nabij net zo snel zou zijn.

Dat heb ik overigens ook al diverse coureurs zien zeggen, maar vooralsnog blijkt dat nog niet uit de tijden.
De motoren mochten dacht ik aankomend seizoen ook maar maximaal 18.000 rpm draaien. Scheelt toch weer 1.000 rpm in vergelijking met vorig jaar. Las ergens dat dit wel 25 pk kan schelen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 19:43:26 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65327968
FOK!sport maakt in de aanloop naar het komende seizoen portretten van de teams en coureurs. Iedere week zal een van de teams onder de loep genomen worden. Deze week beginnen we met Ferrari dat Kimi Räikkönen en Felipe Massa wederom in gaat zetten als coureurs.

[Formule 1-teamportret] Ferrari

[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 24-01-2009 00:28:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65328307
Owja, daar had ik nog een vraag over wat vast iemand kan beantwoorden hier.

In dat stukje word gezegd dat Schumacher er voor zorgde dat de V12 de deur uit ging bij Ferrari en dat ze overstapte naar de V10. Door toedoen van Schumi dus.

Is dat wel echt zo? Was het niet gewoon een regel dat vanaf dat jaar iedereen een V10 moest hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65328400
En dan heb ik het dus over dit stukje:
quote:
De verandering werd ingezet toen halverwege de negentiger jaren voor veel geld Michael Schumacher, die op dat moment tweevoudig wereldkampioen was, werd binnen gehaald. Hij wist de juiste mensen om zich heen te verzamelen en de noodzakelijke veranderingen voor elkaar te krijgen. Zo werd de kenmerkende V12 ingeruild voor de meer gangbare V10 en werden Ross Brawn en Jean Todt aangesteld.
Iemand?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:01:32 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65328402
Ik heb er onder antwoord geprobeerd te geven.

Dat seizoen gingen er nieuwe motorregels gelden, waarbij de cilinderinhoud terug moest van 3,5 liter naar 3,0 liter. Het bleek dat de V10's bij die cilinderinhoud beter presteerden dan de V8 of V12. Daarom werd er een V10 ingezet voor zover ik weet. Het hebben van een V8 of V12 was niet verboden, want ook in 1997 reden er nog auto's met V8-motoren rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65328744
ik denk niet dat het door toedoen van schumacher is, gezien Berger bij Ferrari weg ging omdat hij vond dat de V10 te laat klaar zou zijn voor 2006, dus denk dat het een groot deel is wat Peterselieman zegt
pi_65328910
Okay, geen regel dus, maar toch ook niet door toedoen van Schumacher zelve dus
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65328966
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Fok!sport maakt in de aanloop naar het komende seizoen portretten van de teams en coureurs. Iedere week zal een van de teams onder de loep genomen worden. Deze week beginnen we met Ferrari dat Kimi Räikkönen en Felipe Massa wederom in gaat zetten als coureurs.

[Formule 1-teamportret] Ferrari
Erg leuk
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:31:01 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65329025
Thanks
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65329289
Leuk inderdaad, die specials. Maar Jean Todt zat er toch al voordat Schumie kwam? Toen Alesi en Berger er nog reden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 20:51:28 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65329599
Je hebt gelijk

Ik heb het aangepast.

[ Bericht 82% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2009 20:56:33 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65346814
quote:
Einde Renault F1 tijdperk in zicht?
Geschreven door Frans Gosselaar
donderdag 22 januari 2009 - 17:42
In de geruchtenkeuken der Formule 1 borrelt het van de berichten. Vandaag bereikte ons het bericht dat het Renault Formule 1 Team niet al te lang meer zal deelnemen aan de koningsklasse der autosport. Of de geruchten op waarheid berusten? In elk geval zullen er bij het Franse team hoe dan ook de nodige reorganisaties plaats gaan vinden.



Team president Bernard Rey wakkerde de speculaties aan toen hij deze week verklaarde dat de Renault Group voor het seizoen 2009 het team nog zal steunen. Daarbij komen berichten dat Renault tijdens de meest recente FOTA meeting heeft laten weten na 2009 geen klantenmotoren meer te zullen leveren.

Om het nog bonter te maken maakte Renault vandaag bekend dat de Renault Group, gehuisvest in het Britse Enstone, een reorganisatie overweegt waarbij mogelijk meer dan 100 werknemers ontslag dreigt. “Een reorganisatie is door de reglementswijzigingen noodzakelijk”, luidde de boodschap van Renault. De ontslagen zouden vooral vallen bij de aerodynamische afdeling van Renault.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65346841
Wat is dat ding toch lelijk als ik hem weer zie. Gatver geef mij de oude bolides maar
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65347234
Afschuwelijk ja die renault. Die haaienvin moeten ze echt verbieden.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:07:11 #269
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65349632
STR heeft nog geen 2009 auto, maar krijgen ze weer net als vorig jaar de body van RBS?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_65350678
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:



De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65350737
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.
De haaienvin moet verboden worden. De Renault is echt te lelijk voor woorden. De McLaren is veruit de mooiste 2009 auto.
pi_65350966
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:

[ afbeelding ]



Toen was de Benetton link er ook nog meer.
pi_65352461
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_65355567
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.

Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.

Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:

[ afbeelding ]


Was Mild Seven inderdaad nog maar hoofdsponsor van Renault. Dan hadden we dit huidige gedrocht niet gehad.
pi_65367514
quote:
Coureurs weigeren superlicenties te tekenen

De Formule 1-coureurs weigeren hun superlicenties te ondertekenen. Zo meldt het Britse Autosport. Al sinds vorig jaar zijn de coureurs het oneens over de prijzen, die in een jaar tijd enorm waren gestegen. Men hoopt tijdens de volgende FOTA-vergadering in februari dan ook tot een oplossing te komen.

Voor 2008 betaalde een coureur 1.725 euro voor een superlicentie en moest hij ook nog 456 euro betalen voor elk punt dat in het voorgaande seizoen was behaald. Vorig jaar werden de prijzen verhoogd naar respectievelijk 10.000 euro en 2000 euro, een veel te grote prijsstijging volgens de coureurs. Voor 2009 zouden de prijzen opnieuw verhoogd zijn naar 10400 euro en 2100 euro. Bovendien zou er nu ook een verzekeringspremie van 2720 euro betaald moeten worden.

Een door de Grand Prix Drivers' Association verzonden e-mail werd door Autosport gepubliceerd, en hierin staat dat de coureurs zeker tot eind februari moeten wachten met het tekenen van de superlicentie. "De zaak zal op 3 februari worden behandeld tijdens de FOTA-vergadering. Wacht daarna nog ongeveer drie weken voor je tekent. Zo zouden we genoeg tijd moeten hebben om de FOTA te horen en meer druk op de FIA te leggen."
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:27:14 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65367935
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:19 schreef Trystar het volgende:

[..]


Ik snap dat het om het principe gaat, maar toch Alsof dit veel geld is voor een coureur/team
The line is a dot to you!
pi_65487463

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:28:17 #278
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65487518
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
*huil* hij heeft gewoon gelijk.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_65488185
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:

[..]

*huil* hij heeft gewoon gelijk.
'T is duidelijk dat Bernie een beetje seniel aan het worden is
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:53:35 #280
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65488379
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:

Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.

Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.

http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/


Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
Het gaat niet om het team, maar om de naam

Ik kan me ook geen F1 voorstellen zonder Ferrari (of McLaren trouwens). De rest is te veel van naam veranderd
The line is a dot to you!
pi_65488482
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:
*huil* hij heeft gewoon gelijk.
En je lievelingsrace is USA 2005
Where facts are few, experts are many.
pi_65489029
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Het gaat niet om het team, maar om de naam

Ik kan me ook geen F1 voorstellen zonder Ferrari (of McLaren trouwens). De rest is te veel van naam veranderd

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
pi_65489372
Maar Lotus is bijna net zolang actief geweest als Mclaren en Williams nu zijn (iets minder wel) en zijn in 1994 ook weggegaan.
Geen enkel team is onmisbaar.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:12:03 #284
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65498373
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:

[..]

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
In de jaren 90 kon je je geen F1 zonder Williams voorstellen... Inmiddels lijkt me dat niet zo'n probleem meer..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65516084
Terugblik Deel 2: F1-seizoen 2008 - race 1 t/m 6


Het nieuwe Formule 1-seizoen nadert met rasse schreden, maar hoe verging het de coureurs vorig jaar? FOK! geeft een terugblik in vier delen op de gebeurtenissen van 2008. Wie presteerden er goed en wie vielen er tegen? Vandaag deel 2: een overzicht in vogelvlucht, en de eerste zes races van het seizoen in detail. Het vorige deel, Terugblik deel 1: F1-seizoen 2008 in cijfers, ging over de cijfers en statistieken van 2008.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 29 januari 2009 @ 08:17:58 #286
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65517284
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe staat het eigenlijk met de manager??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:01:35 #287
154880 Bolter
Awesomeness
pi_65521125
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En je lievelingsrace is USA 2005
Ik zag dat BMW niet verder ging testen in Jerez, moet je niet huilen dat ze zichzelf niet met anderen durven te meten?
Ferrari is gewoon F1, al vraag je aan de grootste F1-onbenul wat ie er van weet en hij zal over Ferrari beginnen. Dat jij er nu geen fan van bent doet daar geen afbreuk aan.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:18:37 #289
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65528506
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:

[..]

Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
bijna in 1 adem dan
quote:
Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat
The line is a dot to you!
pi_65533833
Ferrari is het enige merk met een historie tot in de jaren 50. Zelfs een link met Alfa Romeo, waardoor het tot in de jaren 30 teruggaat. Het merk wat ook die verbintenis heeft met de F1 is Mercedes, maar is enkel als motorenleverancier actief, en wordt dus niet genoemd.
Merken zoals Vanwall, Cooper en Lotus bestaan niet meer. Sowieso is er het onderscheid tussen de "klassieke teams" die zowel de motoren als chassis zelf maken, naast de "Garagisten" zoals Mclaren en Williams. In die zin heeft Bernie gelijk dat ferrari meer van (historisch) belang als overige teams heeft.
Williams en McLaren zijn in mijn ogen wel degelijk onmisbaar, simpel enm alleen dat iedere sport concurrenten moet hebben die elkaar scherp houden.
Deze uitspraak van Bernie is weer met de nodige politiek gedaan....
  donderdag 29 januari 2009 @ 16:57:16 #291
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65535253
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:24 schreef LeXX het volgende:
Williams en McLaren zijn in mijn ogen wel degelijk onmisbaar, simpel enm alleen dat iedere sport concurrenten moet hebben die elkaar scherp houden.
Deze uitspraak van Bernie is weer met de nodige politiek gedaan....
Williams is al jaren geen concurrent voor McLaren (of Ferrari) meer.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65541569
quote:
Ferrari is het enige merk met een historie tot in de jaren 50. Zelfs een link met Alfa Romeo
Volgens mij ook nog met Lancia. Ook al zo een legendarisch Italiaans merk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65541639
quote:
In 1954, new F1 specifications brought Mercedes and Lancia to the championship arena. Mercedes rolled over the opposition, winning the title in 1954 and 1955. Ferrari tried to develop its 2-liter 4-cyl engine to the new 2.5-liter formula without success. It was never a match for Mercedes 8-cyl power. Lancia dithered away all of the 1954 season with testing. Its number one driver, Ascari, whom they had hired away from Ferrari, was killed in a testing accident early in 1955. Despite some promising results, this incident, along with other financial problems, caused them to totally lose their enthusiasm for racing. The Lancia management, in an emotional moment like something out of an Italian opera, decided to give all of their F1 cars to Ferrari to develop and uphold Italian honor in 1956.

Thus was born the "Ferrari-Lancia" D50; Ferrari designers and mechanics did modify the chassis considerably but kept the powerful Lancia V8 engine. At the same time Ferrari was able to sign ace driver Juan Fangio who was at loose ends after Mercedes had withdrawn from racing. This combination allowed Ferrari to win five of the seven world championship races in 1956 against limited opposition.
Lancia / Ferrari link
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65541742


Nog altijd een mooie auto
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65542664
Noem nog eens een sport waarbij een bepaald team of bepaalde sporter wordt voorgetrokken door, geld krijgt van en/of op een voetstuk geplaatst wordt door het organiserend orgaan van die sport.
Calm down, please!
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:34:16 #296
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_65543344
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Noem nog eens een sport waarbij een bepaald team of bepaalde sporter wordt voorgetrokken door, geld krijgt van en/of op een voetstuk geplaatst wordt door het organiserend orgaan van die sport.
Kamaz tijdens de Dakar van de laatste jaren...
Maar verder kom ik ook niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_65550951
Even een hele andere vraag, heeft iemand nog een filmpje van de "nooit bestaande" ferrari flex voorvleugel.

Loop al een tijdje te zoeken maar kan hem niet meer vinden.
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:37:48 #298
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_65551221
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:31 schreef Giem het volgende:
Even een hele andere vraag, heeft iemand nog een filmpje van de "nooit bestaande" ferrari flex voorvleugel.

Loop al een tijdje te zoeken maar kan hem niet meer vinden.


Zoiets?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 29 januari 2009 @ 23:43:00 #299
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_65551409
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:19 schreef Trystar het volgende:

[..]
Op zich snap ik het nog wel. Allemaal leuk, die sport, maar als je zoals Massa, Hamilton en Raikkonen bijna 2,5 ton per jaar kwijt ben voor je licentie is dat geen kattenpis.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_65551636
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]



Zoiets?
Nee, die vond ik ook. Ging mij om de voorvleugel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')