ja, STR heeft nog geen 2009 spec auto.quote:Op donderdag 22 januari 2009 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik las op foksport dat Buemi (vandaag) in de 2008 spec reed.
Weet iemand of hij dag 1 en 2 ook in de 2008 spec reed? Beide dagen was hij flink sneller dan de nummer 2, maarja in natte omstandigheden kan het zomaar zijn dat hij net ff een stukje "droog" heeft kunnen pakken waar de rest binnen stond. Dan zijn die 2 a 3 seconden makkelijk te verklaren.
Maar als ik nu lees dat hij vandaag diezelfde voorsprong had op de nummer 2 en vandaag in de 2008 spec reed dan vraag ik mij af of hij dat niet de eerste 2 dagen ook gedaan heeft?
Iemand die daar iets over kan vinden misschien?
Als de 2009 spec 2 a 3 seconden langzamer is dan de 2008 spec zou wel erg jammer zijn vind ik.
Iemand die daar iets zinnigs over te melden heeft?
De motoren mochten dacht ik aankomend seizoen ook maar maximaal 18.000 rpm draaien. Scheelt toch weer 1.000 rpm in vergelijking met vorig jaar. Las ergens dat dit wel 25 pk kan schelen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:58 schreef vosss het volgende:
Nouja, ik heb altijd gedacht dat het meer grip van de slicks het minder aerodymaische geneuzel wel een beetje zou opheffen zegmaar.
Dus dat het om en nabij net zo snel zou zijn.
Dat heb ik overigens ook al diverse coureurs zien zeggen, maar vooralsnog blijkt dat nog niet uit de tijden.
Iemand?quote:De verandering werd ingezet toen halverwege de negentiger jaren voor veel geld Michael Schumacher, die op dat moment tweevoudig wereldkampioen was, werd binnen gehaald. Hij wist de juiste mensen om zich heen te verzamelen en de noodzakelijke veranderingen voor elkaar te krijgen. Zo werd de kenmerkende V12 ingeruild voor de meer gangbare V10 en werden Ross Brawn en Jean Todt aangesteld.
Erg leukquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
Fok!sport maakt in de aanloop naar het komende seizoen portretten van de teams en coureurs. Iedere week zal een van de teams onder de loep genomen worden. Deze week beginnen we met Ferrari dat Kimi Räikkönen en Felipe Massa wederom in gaat zetten als coureurs.
[Formule 1-teamportret] Ferrari
quote:Einde Renault F1 tijdperk in zicht?
Geschreven door Frans Gosselaar
donderdag 22 januari 2009 - 17:42
In de geruchtenkeuken der Formule 1 borrelt het van de berichten. Vandaag bereikte ons het bericht dat het Renault Formule 1 Team niet al te lang meer zal deelnemen aan de koningsklasse der autosport. Of de geruchten op waarheid berusten? In elk geval zullen er bij het Franse team hoe dan ook de nodige reorganisaties plaats gaan vinden.
Team president Bernard Rey wakkerde de speculaties aan toen hij deze week verklaarde dat de Renault Group voor het seizoen 2009 het team nog zal steunen. Daarbij komen berichten dat Renault tijdens de meest recente FOTA meeting heeft laten weten na 2009 geen klantenmotoren meer te zullen leveren.
Om het nog bonter te maken maakte Renault vandaag bekend dat de Renault Group, gehuisvest in het Britse Enstone, een reorganisatie overweegt waarbij mogelijk meer dan 100 werknemers ontslag dreigt. “Een reorganisatie is door de reglementswijzigingen noodzakelijk”, luidde de boodschap van Renault. De ontslagen zouden vooral vallen bij de aerodynamische afdeling van Renault.
De haaienvin moet verboden worden. De Renault is echt te lelijk voor woorden. De McLaren is veruit de mooiste 2009 auto.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.
Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.
Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:
[ afbeelding ]
Was Mild Seven inderdaad nog maar hoofdsponsor van Renault. Dan hadden we dit huidige gedrocht niet gehad.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef vosss het volgende:
Okay, die haaienvin is niks, maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mensen elkaar na praten.
Komop zeg, zo lelijk zijn de nieuwe auto's helemaal niet. HEt is even wennen, het is anders, maar lelijk? Nee, ik vind van niet.
Al moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe livery van die Renault 3x niks vind. Ik vond de mooiste Renault livery nog altijd deze:
[ afbeelding ]
quote:Coureurs weigeren superlicenties te tekenen
De Formule 1-coureurs weigeren hun superlicenties te ondertekenen. Zo meldt het Britse Autosport. Al sinds vorig jaar zijn de coureurs het oneens over de prijzen, die in een jaar tijd enorm waren gestegen. Men hoopt tijdens de volgende FOTA-vergadering in februari dan ook tot een oplossing te komen.
Voor 2008 betaalde een coureur 1.725 euro voor een superlicentie en moest hij ook nog 456 euro betalen voor elk punt dat in het voorgaande seizoen was behaald. Vorig jaar werden de prijzen verhoogd naar respectievelijk 10.000 euro en 2000 euro, een veel te grote prijsstijging volgens de coureurs. Voor 2009 zouden de prijzen opnieuw verhoogd zijn naar 10400 euro en 2100 euro. Bovendien zou er nu ook een verzekeringspremie van 2720 euro betaald moeten worden.
Een door de Grand Prix Drivers' Association verzonden e-mail werd door Autosport gepubliceerd, en hierin staat dat de coureurs zeker tot eind februari moeten wachten met het tekenen van de superlicentie. "De zaak zal op 3 februari worden behandeld tijdens de FOTA-vergadering. Wacht daarna nog ongeveer drie weken voor je tekent. Zo zouden we genoeg tijd moeten hebben om de FOTA te horen en meer druk op de FIA te leggen."
Ik snap dat het om het principe gaat, maar tochquote:
*huil* hij heeft gewoon gelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:
Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.
Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.
http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/
Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
Het gaat niet om het team, maar om de naamquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:26 schreef kriele het volgende:
Ecclestone: “Enige onmisbare team is Ferrari”
Bernie Ecclestone is van mening dat er maar één team in de Formule 1 meedoet dat echt nooit mag verdwijnen en dat is Ferrari. Dat zegt de commerciële baas van de sport in de Financial Times, daarmee voeding gevend aan de verhalen dat de Italiaanse renstal een voorkeurspositie geniet.
Ecclestone: “Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat.” Dat laatste heeft hij kracht bijgezet door het verlieslijdende Williams 14,5 miljoen pond te geven om in de sport actief te kunnen blijven, zo meldt de Financial Times.
http://www.f1today.nl/nie(...)are-team-is-ferrari/
Wat een kul! Wat is Ferrari een overschat team, zeg. Ik kan me ergeren aan die haast mythologische bullshit dat om Ferrari heen hangt.
En je lievelingsrace is USA 2005quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:28 schreef Bolter het volgende:
*huil* hij heeft gewoon gelijk.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Het gaat niet om het team, maar om de naam
Ik kan me ook geen F1 voorstellen zonder Ferrari (of McLaren trouwens). De rest is te veel van naam veranderd
In de jaren 90 kon je je geen F1 zonder Williams voorstellen... Inmiddels lijkt me dat niet zo'n probleem meer..quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:
[..]
Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
Ik zag dat BMW niet verder ging testen in Jerez, moet je niet huilen dat ze zichzelf niet met anderen durven te meten?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
En je lievelingsrace is USA 2005
bijna in 1 adem danquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:12 schreef kriele het volgende:
[..]
Noem dan Ferrari, Mc Laren en Williams in 1 adem. Maar dat doet Bernie niet.
quote:Het is vast slecht van me om dit te zeggen, maar Ferrari is het enige onmisbare team in de Formule 1. Maar ik wil zeker niet dat McLaren vertrekt. Ik wil niet dat Williams de sport verlaat
Williams is al jaren geen concurrent voor McLaren (of Ferrari) meer.quote:Op donderdag 29 januari 2009 16:24 schreef LeXX het volgende:
Williams en McLaren zijn in mijn ogen wel degelijk onmisbaar, simpel enm alleen dat iedere sport concurrenten moet hebben die elkaar scherp houden.
Deze uitspraak van Bernie is weer met de nodige politiek gedaan....
Volgens mij ook nog met Lancia. Ook al zo een legendarisch Italiaans merkquote:Ferrari is het enige merk met een historie tot in de jaren 50. Zelfs een link met Alfa Romeo
Lancia / Ferrari linkquote:In 1954, new F1 specifications brought Mercedes and Lancia to the championship arena. Mercedes rolled over the opposition, winning the title in 1954 and 1955. Ferrari tried to develop its 2-liter 4-cyl engine to the new 2.5-liter formula without success. It was never a match for Mercedes 8-cyl power. Lancia dithered away all of the 1954 season with testing. Its number one driver, Ascari, whom they had hired away from Ferrari, was killed in a testing accident early in 1955. Despite some promising results, this incident, along with other financial problems, caused them to totally lose their enthusiasm for racing. The Lancia management, in an emotional moment like something out of an Italian opera, decided to give all of their F1 cars to Ferrari to develop and uphold Italian honor in 1956.
Thus was born the "Ferrari-Lancia" D50; Ferrari designers and mechanics did modify the chassis considerably but kept the powerful Lancia V8 engine. At the same time Ferrari was able to sign ace driver Juan Fangio who was at loose ends after Mercedes had withdrawn from racing. This combination allowed Ferrari to win five of the seven world championship races in 1956 against limited opposition.
Kamaz tijdens de Dakar van de laatste jaren...quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Noem nog eens een sport waarbij een bepaald team of bepaalde sporter wordt voorgetrokken door, geld krijgt van en/of op een voetstuk geplaatst wordt door het organiserend orgaan van die sport.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:31 schreef Giem het volgende:
Even een hele andere vraag, heeft iemand nog een filmpje van de "nooit bestaande" ferrari flex voorvleugel.
Loop al een tijdje te zoeken maar kan hem niet meer vinden.
Op zich snap ik het nog wel. Allemaal leuk, die sport, maar als je zoals Massa, Hamilton en Raikkonen bijna 2,5 ton per jaar kwijt ben voor je licentie is dat geen kattenpis.quote:
Nee, die vond ik ook. Ging mij om de voorvleugelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |