abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 12:06:17 #51
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_65876509
Veel vertrouwen in Redbull dit seizoen..

Stiekem hoop ik op een stunt van Webber
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_65876735
De nieuwe Red Bull, met vleugels
Where facts are few, experts are many.
pi_65880463
nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
  maandag 9 februari 2009 @ 16:05:58 #54
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_65883716
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:29 schreef Ared het volgende:
nieuwe Red Bull schijnt achter pull rod vering te hebben in plaats van push rod. Volgens mij zijn ze daarmee uniek op de grid. Ik kan me herinneren dat ze het bij de Arrows A21 van Verstappen ook hadden (aan de voorkant). En dat ze er veel problemen mee gehad hebben om er optimale performance uit te krijgen. Als ik me niet vergis braken ze zelfs af in de eerste race(s). 't Idee stamt al uit de jaren 70 en is nooit echt aangeslagen, ondanks de potentiele voordelen.

Ik ben benieuwd of het Red Bull wel lukt om er een succes van te maken. Dat geen enkel ander team het sinds Arrows geprobeerd heeft voorspelt niet veel goeds, maar ja - na Lotus had ook jaren niemand meer geprobeerd met actieve vering te rijden. Williams bewees uiteindelijk dat het idee van Lotus toch wel goed was...
De Arrows A21 had chronisch onderstuur
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 18:10:48 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65887631
Het lijkt er nu sterk op dat de verhalen rond USF1 geen gebakken lucht zijn. Mede-oprichter Ken Andersson heeft de plannen bevestigd en later deze maand zal er een officiele aankondiging volgen.

Plannen rond USF1 bevestigd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65888525
Hebben de andere 2009 auto's ook een duidelijk KERS bobbel? Het was mij nog niet opgevallen, maar bij Red Bull is ie niet echt te missen..

edit; Hmm, op de presentatie valt t weer niet te zien, gezichtsbedrog ofzo

[ Bericht 27% gewijzigd door Atreidez op 09-02-2009 18:49:22 ]
pi_65918631
De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:54:30 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65922478
Nu pas voor het eerst:

Het digitale pitbord....

Jerez 10/02/09
1
2
3
4
5
6
   coureur    team  rondetijd   verschil         rnd   reden
1   S. Buemi   Scuderia Toro Rosso  1:19.660                     104    
2   S. Vettel   Red Bull Racing  1:22.177   +0:02.517   61    
3   N. Hülkenberg   Williams  1:22.443   +0:02.783   82    
4   H. Kovalainen   McLaren  1:22.634   +0:02.974   60    
5   N. Piquet   Renault  1:23.313   +0:03.653   35    

Manama 10/02/09
1
2
3
4
coureur   team  rondetijd   verschil          rnd   reden
1   T. Glock   Toyota  1:33.501                       82    
2   F. Massa   Ferrari  1:33.656   +0:00.155   98    
3   R. Kubica   BMW Sauber  1:33.793   +0:00.292   95    

[ Bericht 52% gewijzigd door nils7 op 10-02-2009 19:05:08 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65924265
STR voor kampioen dit jaar
pi_65926477
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:46 schreef Atreidez het volgende:
STR voor kampioen dit jaar
Ze rijden nog met de 2008 auto.
pi_65940243
Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

quote:
Zandstorm teistert circuit van Bahrein
11 februari 2009 / Foto's

Het circuit van Bahrein wordt geteisterd door een zandstorm, waardoor er momenteel niet getest kan worden. Los van het feit dat de helikopter niet kan opstijgen in geval nood, kan het stof zware schade veroorzaken aan de elektronica.

De teams van Toyota, Ferrari en BMW-Sauber zijn naar Bahrein afgereisd om zo van het slechte weer in het zuiden van Europa af te zijn, maar nu vormt een zandstorm dus een kink in de kabel. Timo Glock, Felipe Massa en Robert Kubica moeten nu dus in de pits wachten totdat zij weer verder kunnen rijden met de nieuwe auto's.

Glock zette dinsdag de snelste tijd neer op het circuit van Sakhir, met 1.33.501.
pi_65942949
en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

testen gaat lekker dit seizoen
pi_65957543
quote:
Michael Schumacher bewusteloos na zware crash

Michael Schumacher is na een zware crash met zijn motor even buiten bewustzijn geweest. De zevenvoudige wereldkampioen Formule 1 was aan het proefstomen op het circuit van het Spaanse Cartagena toen hij de controle verloor. De Duitser sloeg met zijn hoofd tegen het asfalt, waarna hij bewusteloos bleef liggen. Op weg naar het ziekenhuis kwam 'Schumi' opnieuw bij. Volgens Marca klaagt Schumacher enkel over pijn in de nek en aan de pols. Uit de eerste onderzoeken blijkt dat Schumacher geen zware blessures heeft opgelopen.

Bron: www.hln.be
Niet echt een F1 nieuwtje, maar toch.

Als die Schumi zo door gaat op die motoren kost hem dat nog eens een keer zn leven. Hoevaak is ie nou al flink hard op zn plaat gegaan met die dingen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65957578
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:24 schreef Ared het volgende:
en gisterochtend konden ze al een paar uur niet rijden vanwege mist.

testen gaat lekker dit seizoen
En dat is allemaal in het voordeel van Force India dunkt me.
Ik geloof dat die pas aan de laatste 2 sessies mee willen doen met hun nieuwe auto
vosss is de naam,
pi_65960258
Vallen hoort erbij.. Dit is eerste keer dat ik t lees trouwens, normaal zie je alleen maar dat ie goed gereden heeft. Ik had in zijn positie toch een iets minder risicovolle hobby gekozen.
pi_65960858
Hij is al vaker best hard onderuit gegaan hoor

Anyway, ik ging ook wel wat anders doen als ik hem was
vosss is de naam,
pi_65982110
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:27:02 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65992913
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:01 schreef Atreidez het volgende:
Ga je naar Bahrein om te voorkomen dat t regent...

[ afbeelding ]
[..]

Vandaag was het weer blijkbaar
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_65994019
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:01 schreef Atreidez het volgende:
De aanduiding voor de zachte banden komend seizoen.
[ afbeelding ]
Hoe zit dat nu eik? Voorgaande jaren wilde ze dat niet doen zo een streep op de zijkant.
Waarom nu ineens wel?

Ik snap ook best dat een streep midden over een slick na 1 ronde weg is, ik vraag me alleen af waarom ze voorgaande jaren per se niet een streep op de wang wilde hebben.

Dat ze nu neit veel anders kunnen lijkt me duidelijk, maar waarom vorig jaar dan niet op de wang denk ik dan
vosss is de naam,
pi_65996491
omdat op de wang veel minder goed te zien is dan over het loopvlak. Daarnaast was als ik het me goed herinner de kleur een bezwaar. Een witte lijn op de wang zie je amper (mede doordat het witte Bridgestone ook al een witte band op de wang geeft op snelheid), en iedere andere kleur vloekt bij het kleurenschema van één of meerdere teams.

en toen die witte streep geïntroduceerd werd wisten ze natuurlijk nog niet (zeker) dat ze terug naar slicks zouden gaan...
pi_65996747
Laat ze dan de tekst geel maken, net zoals Good Year altijd had
pi_66012612
Tijden van gister, alleen klopt niet helemaal (copy van gpupdate.nl)

S. Bourdais 01:18.493 126
L. Hamilton 01:20.737 93
S. Vettel 01:20.738 92
K. Nakajima 01:20.898 92
F. Alonso 01:20.307 133
pi_66013520
quote:
Senna signs for Honda?

According to our sources Bruno Senna has now signed for the Honda Racing F1 team - and an announcement that the team will be going ahead will be made soon. The team is expected to use Mercedes-Benz engines and Senna will be partnered by Jenson Button. Backing for the team - the name of which has yet to be announced - is expected to come from Petrobras and probably one or two of Senna's personal sponsors.

It is not clear when the announcement will be made.

There have been some rumours in recent days that the team may have the backing of none other than Bernie Ecclestone. This would not be a surprise as Ecclestone is keen to make sure that the teams are not unanimous within the Formula One Teams' Association (FOTA) and having a financial interest in one of them is a good way to ensure that this happens.

It is believed that the majority of the money to run the team will be coming from Honda itself as it is cheaper to pay to keep the team alive than it is to lay off all the staff.
Dus toch 20 wagens op de grid?
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_66018225
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:27 schreef nils7 het volgende:
Vandaag was het weer blijkbaar
en voor uw dagelijkse portie ironie, een uitspraak van Pascal Vasselon van Toyota, gedateerd 3 februari 2009:
quote:
"For us it is just common sense to test in Bahrain. We would be ready to drop one of the two European test sessions to spend more time in Bahrain. It is the best value for money and the best preparation for the rest of the season."
lijkt er op dat er vandaag wel gereden wordt, maar aan de tijden te zien is de baan nog een tikkeltje stoffig.
pi_66019224
Hebben ze niet een paar "pikey's" op veegdienst gezet dan?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:54:33 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_66034856
Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
N/A
pi_66035046
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:54 schreef nils7 het volgende:
Waarom rijdt Lewis met de 2008spec achter vleugel terwijl Heikki juist met de 2009spec reed?
Waarom hebben ze in Afrika nog 2400BAUD modems en in Japan 100Mbit tot aan de voordeur liggen?
vosss is de naam,
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:22:17 #78
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_66053738
Dit jaar eindelijk weer F1 voor mij. De BBC gaat het weer uitzenden
Ik heb zo'n hekel aan vetklep Olav Mol dat ik simpelweg weigerde te kijken. België was inspiratieloos en daar viel ik regelmatig bij in slaap.

Nu weer lekker naar de BBC. Ben benieuwd hoe komend seizoen zal worden.
pi_66056974
Gelukkig kunnen we de honger nog een beetje stillen met t winterprogramma; Dit weekend GP2 Asia race op Qatar, ga nu ff race 1 kijken
pi_66057144
Is dat op eurosport toevallig?
vosss is de naam,
pi_66057210
Denk dat die t wel heeft uitgezonden, en race 2 moet nog komen. Maar download altijd liever de hd versies. Nachtraces trouwens Dus geen idee wat de normale uitzendtijd is, denk een uur of 19.00?

edit: om 18.00 is er op eurosport 2 GP2, maar er staat niet bij of dat race 2 is of een herh. van race 1.

[ Bericht 16% gewijzigd door Atreidez op 14-02-2009 17:03:04 ]
pi_66098323
quote:
SCHU GOTTA BE KIDDING! - MICHAEL TURNS DOWN TOP FERRARI JOB
DAILY STAR SUNDAY - 16th November 2008 - By Ted Macauley

Michael Schumacher has spurned Ferrari’s pleas for him to become their £5million-a-year Grand Prix race boss. His sensational knockback, kept secret until now, staggered the Italian team’s hierarchy.

Schuey told them he preferred to focus on his new passion ... motorbike racing at 200-plus mph. Formula One figurehead Bernie Ecclestone, a long-time admirer of Schuey’s, said: “To put this in perspective, it’s a bit like David Beckham turning down the chance to manage Manchester United.”

The seven-times world champion – five of his titles won in a Ferrari – was courted by Luca Montezemolo, the company supremo, to take the job at the start of this season. Frenchman Jean Todt, Schuey’s team mastermind in his title run, announced he was stepping down and his role was offered to the German ace.

But by then Schumacher, now 39, was enjoying the thrills and spills of his homeland motorbike racing championship. Despite regularly crashing out this season, he plans to take it up even more seriously next year.
So instead of taking the main job at Ferrari, he opted for a less demanding position as an advisor to the team, sitting occasionally on the pitwall and playing mentor to Brazilian driver Felipe Massa. And the team manager’s job was given to Stefano Domenicali, a popular figure around the Ferrari paddock.

Schuey, who pocketed around £900m from his spectacular, record-breaking career, revealed: “Yes, I had the chance to do what Jean Todt had been doing – to become a director of Ferrari for the racing part of the company.”

Back at his Swiss lakeside mansion, he talked the offer over with his wife, the mother of their two children. She would have preferred him to accept and abandon his dangerous superbike racing ambitions.
But he hated the idea of being stuck in an office, a crucial part of the responsiblity.

“I saw how much passion and dedication Jean put into the job – just like I did in the car – and it was awesome,” he said.

“But far too often he was just sitting behind his desk in Maranello, day after day, even at weekends and late into the night.

“I said to myself, ‘Do I need this?’ My answer was, and is, simply no. Not at all.”
Calm down, please!
pi_66109900
http://www.fd.nl/artikel/11063411/ing-stopt-sponsoring-formule-1
quote:
ING stopt met sponsoring formule 1

ING trekt zich terug uit de formule 1. De contracten met het team van Renault en met de organistaie van de racesport worden niet verlengd. Dat heeft ING vandaag bekend gemaakt in een persbericht.

Van 2007 tot en met 2009 is ING actief geweest in de formule 1. In het kader van de noodzakelijke kostenbesparingen worden na dit seizoen de activiteiten in deze tak van sport beëindigd. De bank steekt jaarlijks euro 50 tot 100 mln in de formule 1.

Naamsbekendheid

ING stapte twee jaar geleden in de koningsklasse van de autosport met financiële ondersteuning van het Renault-team. Aan het eind van dit jaar zou het driejarige contract aflopen. Volgens het concern is door de sponsoring de naamsbekendheid flink toegenomen.

Al dit jaar was ING gedwongen de uitgaven in de formule 1 met 40% terug te schroeven. 'Later dit jaar evalueren we het sponsorprogramma en beslissen we of het contract wel of niet wordt verlengd', liet een woordvoerder bij die gelegenheid weten. 'De huidige marktomstandigheden nemen we daarin mee.'
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 februari 2009 @ 11:19:45 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66113308
ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 16 februari 2009 @ 11:20:39 #85
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66113329
Jammer, die kleuren op de auto waren erg mooi
pi_66114337
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:19 schreef rubbereend het volgende:
ben benieuwd hoe Renault dit weet op te vullen, tis niet bepaald een makkelijke periode om nieuwe sponsoren te vinden
In het bericht staat na dit seizoen, dus het is geen onmiddelijk probleem..
  maandag 16 februari 2009 @ 13:48:53 #87
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66117609
quote:
Williams laat KERS thuis tijdens eerste races
16 februari 2009

Terwijl alle Formule 1-teams KERS met een batterij zullen gebruiken, heeft Williams als enige team een KERS met vliegwiel in ontwikkeling. Voordeel zal het Britse team er in de beginfase van het kampioenschap niet van hebben. Coureur Nico Rosberg liet namelijk weten dat het team het seizoen zonder KERS zal beginnen.

"We rijden de eerste zes races van het seizoen zonder KERS. Dat is zeker", vertelde Rosberg aan de Zwitserse krant Blick. Teamgenoot Kazuki Nakajima maakte vorige week tijdens de testsessies in Jerez ook geen gebruik van KERS. Dani Clos, die in 2008 enkele malen voor Williams testte, reed begin december nog wel met het systeem om kinetische energie op te slaan. De Spanjaard reed toen tachtig ronden zonder problemen.

Pascal Vasselon van Toyota liet eerder al aan GPUPdate.net weten dat er wel wat voordelen aan KERS met een vliegwiel zitten. Zo zal er veel minder koeling van de auto nodig zijn, omdat een vliegwiel lang niet zo heet wordt als een batterij. De afgelopen maanden was de vraag of Williams hier een grote slag mee kon slaan, maar aangezien KERS niet eerder dan de Turkse Grand Prix zal worden ingezet, lijkt het eventuele voordeel van Williams mee te vallen.
Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
pi_66118030
Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
  maandag 16 februari 2009 @ 16:15:58 #89
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66123265
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:02 schreef Atreidez het volgende:
Misschien is de winst die ze ermee pakken niet in verhouding tot t gewicht wat het in totaal is. Zoiezo vraag ik me af of de andere teams wel met KERS starten, er waren genoeg berichten dat andere teams ook pas later in het seizoen ermee gingen starten
zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
pi_66126849
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:48 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Mechanische KERS lijkt me ten opzichte van elektronische KERS juist veel eenvoudiger en betrouwbaarder
mechanische KERS :
vliegwiel;
dus LOEIZWAAR per definitie;
exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

electronische KERS :
dynamo + accu's
is zo licht als de techniek het toelaat
minimale extra krachten op de auto
neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
Calm down, please!
pi_66126912
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:15 schreef bodylotion het volgende:

[..]

zul je straks zien dan Williams de eerste 6 races wint
Dat wordt allemaal gecompenseerd
Calm down, please!
pi_66130761
quote:
Petrobras rules out sponsoring Honda

Honda Racing have lost one of their main sponsors, with Brazilian oil company Petrobras confirming that it does not wish to be part of any plans to save the team.

While negotiations continue to try and secure the future of the Brackley-based outfit, speculation over the weekend had suggested that Petrobras were to be key backers in a rescue deal that would see Bruno Senna elevated to a race seat alongside Jenson Button.

However, not only have Petrobras denied any plans to support Senna, the company has also announced that it does not wish to see through a $10 million (USD) sponsorship deal that it signed with Honda at the end of last year.

Furthermore, without the possibility of linking up with another manufacturer, Petrobras has announced that it will quit F1 entirely because it is only interested in the technical challenges offered by the sport.

Claudio Thompson, Petrobras' Head of Sponsorship, said: "Petrobras' presence in Formula One was our means to continue technological development and to do that we needed to work closely with a manufacturer.

"Once Honda announced it was pulling out of Formula One, we decided we were going to stop too, because all the manufacturer-backed teams had fuel suppliers for 2009. We're not interested in just being a commercial sponsor without the possibility of using and developing our products."

As well as the decision regarding its future involvement in F1, Petrobras also issued a statement in Brazil responding to the Senna rumours and making it clear that the company has never adopted the policy of supporting drivers.

The statement said: "Petrobras denies the rumours seen in the media about Bruno Senna's hiring by the ex-Honda team with the company's support.

"The company has no contract with Honda or any future team being formed for the 2009 Formula One season. Petrobras also reiterates that under the terms of its Motorsport Sponsorship Programme, it does not sponsor drivers individually."

Although the loss of the Petrobras money is a dent to Honda Racing's bid to put together the budget for the season, it is understood the team are closing in on getting the finances ready to allow them to compete this season.

Although there has been no official comment coming from the team since the end of last year, it had been widely expected that a management buyout by Nick Fry and Ross Brawn would be the most likely outcome from the situation.

However, a report in The Daily Telegraph on Monday quoted a Honda source as saying that a bid from an unnamed third party had emerged that could take the team forward.

The report quoted the source as saying the company behind this mystery bid was: "reputable, able to bring long-term financial stability, with a brand image known throughout the world. Formula One would do well to have them on board."

Jenson Button is already contracted to the team for 2009, while Bruno Senna and Rubens Barrichello have been in negotiations with the team for the second drive.

Petrobras entered F1 in July 1998 with Williams.
pi_66130832
Toch best frappant vind ik. Ze zijn als eerste begonnen met de nieuwe auto en hebben ook een dynamo versie getest.

Dat ze definitief gekozen hebben voor een vliegwielvariant zal toch neit voor niks zijn dunkt me.
Ik had op zijn minst wel verwacht dat ze juist soordat ze eerder begonnen zijn aan de 2009-spec dan de rest van de teams toch wel een dikke vette streep voor zouden hebben.

Dit komt nu al een beetje op mij over alsof de keuze voor het vliegwiel misschien toch neit de meest rendabele is geweest
vosss is de naam,
pi_66150392
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

mechanische KERS :
vliegwiel;
dus LOEIZWAAR per definitie;
exponentiele centrifugale krachten zorgen ervoor dat het vliegwiel het rijgedrag aanzienlijk beïnvloedt;
voordeel is dat het te combineren is met het bestaande vliegwiel van de motor.

electronische KERS :
dynamo + accu's
is zo licht als de techniek het toelaat
minimale extra krachten op de auto
neemt meer ruimte in beslag en accu's tellen flink mee in gewicht.
Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
pi_66152776
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij loeizwaar vindt, maar 25 kg voor mechanische KERS vind ik niet zwaar. En dat is de variant die Williams gebruikt als ik Ik verwacht juist dat de chemische variant (accu's + dynamo) zwaarder is. Zoals ook uit dit artikel blijkt. Dus zou alleen de centrifugale krachten een nadeel kunnen vormen.

En uit de woorden van Nakjima haal ik dat ze het er wel op hebben zitten, maar dat de rijders het nog niet gebruikt hebben.
25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

Thanks voor artikel
Calm down, please!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:04:07 #96
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66154226
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

25 kilo in F1 is loeizwaar Waar wil jij 25 vanaf halen dan? Auto's mogen niet meer wegen ofzo.

Gelukkig staat in het door jou aangeleverde artikel 5 kilo Sta ik ENORM van te kijken, hè.
Dat vliegwiel moet echt gigantisch hard draaien wil het 83 pk extra kunnen geven .. (wow)

Thanks voor artikel
Daarom zit er ook nog een CVT-versnellingsbak in.

Wel errug gaaf allemaal
pi_66157270
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Thanks voor artikel
In dit artikel staat 25 kg, plus dat het vliegwiel ronddraait met 64000 rpm.

Wat al eerder is aangegeven, wordt een deel van het gewicht teruggewonnen door de tank een stuk kleiner te maken (waardoor een 1-stopper praktisch niet meer mogelijk is). Verder kun je een deel van de ballast die nu aanwezig is voor de balans vervangen door het KERS systeem en tenslotte zijn de coureurs wat lichter dan vorig jaar (of je huurt Danica Patrick in, die naar verluid minder dan 50 kg weegt ).
pi_66173681
Gaaf dat de testtijden in Bahrein zo dicht bij elkaar zitten. Beide dagen een halve seconde

gister
1 C. Klien BMW 01:32.544 131
2 K. Räikkönen Ferrari 01:32.804 116
3 J. Trulli Toyota 01:33.064 141

vandaag
1 K. Räikkönen Ferrari 01:32.102 107
2 J. Trulli Toyota 01:32.230 149
3 N. Heidfeld BMW 01:32.585 104

pi_66174295
En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.

Afwashandschoenen.
pi_66175349
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:04 schreef ElmarO het volgende:
En Ferrari heeft een leuke oplossing voor de eventuele schokken van KERS.

[ afbeelding ]

Afwashandschoenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')